Czerwona linia na powyższym rysunku to jeden przewód w instalacji na danym odcinku, od złącza A do złącza B. Jeśli w danym odcinku instalacja jakiegoś elementu posiada 4 przewody to taką próbę wykonujesz 4 razy kolejno dla każdego jego przewodu.
Na niskich obrotach to tylko tacho lub impulsator.
Wszystko wskazuje na uszkodzenie układu impulsator-wiązka kitas-tacho. Któryś z tych elementów powoduje usterkę.
Błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu. Od ręki nie powiem czy chodzi o impulsator tacho czy inny sensor.
Czyli taki impulsator jak do sprintera, z kablem. Na osi powinien być wieniec z zębami. Czoło impulsatora musi być w odległości 1mm od zębów. Impulsator musi być nowy, albo używany, ale parowany z cyfrowym tachografem (niebieski). Jeżeli byłby sparowany z analogowym (z szufladą) to nie da się sparować z cyfrowym, a są to te same impulsatory.
Zawsze można zastosować delta-sigma w sofcie albo też raczej softowy odwrócony PWM (idea pokazana w książce Rudy van der Plassche https://www.wkl.com.pl/scalone-przetworn... ) - dodatkowo można pomyśleć o hybrydowym sterowaniu tzn np PWM ale zmiennym napięciem no i jakiś BEMF do kontroli tego ewentualnie impulsator...
Sprawdź czujnik obrotów skrzyni lub jego wiązka,ten nad impulsatorem tacho.
Witam kolegę GERREGO. Impulsator podmieniony na sprawny z "bliźniaka", wiązka z impulsatora do tacho sprawdzona miernikiem ( wygląda na to że jest sprawna) tacho sprawdzone na stanowisku i też podobno jest dobre i dalej to samo. Dopatrzyłem, że jak wyskakuje błąd EPS 5240 to pokazuje się też błąd FMR 1 4341. Od czego jest ten" FMR". Przypomnę tylko...
Ale tam wszystko sterowane pneumatyką jest .O jakiej instalacji mówisz od czujnika wstecznego ,impulsatora tacho ,przystawki odbioru mocy,czujnika wys-nis skrzyni?
T 20 czujnik TACHO(impulsator) C100 wtyka przyłącza wiązki elektrycznej prawa strona kabiny(aby zobaczyć trzeba podnieść maskę i zdemontować osłonę z wytłoczoną lancą myjki przekreśloną o ile dobrze pamiętam),C272 przyłącze elektryczne panel pasażera,C273 przyłącze elektryczne góra kabiny(należy wymontować górny schowek strona pasażera) złącze B to...
Usterka usunięta. Wymieniono przewód od impulsatora do tacho. Niestety bez serwisu się nie obyło. Pozdrawiam.
A gdzie jest impulsator do tacho? Przed czy za reduktorem? Gdyby tacho widziało ruch auta na postoju to ruszasz z 6 i zmieniasz w czasie pracy do ile chcesz i trzymasz tempomatem.
Jeżeli deska bez TACHO jest również od LT35 to wystarczy wpiąć obie kostki i po sprawie. Trzeba dokupić czujnik prędkości , zamocować zamiast impulsatora do tacho i wpiąć w wolne miejsca w kostce (to tylko dwa kabelki) jeden do masy a drugi pod pin pracujący z licznikiem prędkości VDO.
Sprawdź ciągłość wiązki między tacho i impulsatorem.
Jak sam zmieniałeś impulsator, to musisz go teraz kalibrować , bo będą błędy na tachografie.
sprawdz impulsator od tacho
Tylko moja Actią działa Tachografy mają znormalizowane wtyczki i znormalizowane sygnały na wtyczkach. Czasami konieczna jest zmiana ustawień programatorem, ale nie jest to skomplikowana operacja. Tu masz przykład (dla tachografu Stoneridge) jak te ustawienia mają wyglądać dla Iveco Daily: https://www.bgsc.dk/Files/Files/Datablad...
Kolego a nie masz może przełącznika który wyłącza tacho? Bo wtedy nie będzie działało przechodzenie z duzej na małą i będzie wyświetlało awaria skrzynii biegów. U mnie poprzedni właściciel założył to pod włącznikiem światła na dole pod deską rozdzielczą i trochę to zajęło zanim doszliśmy że to przez to a tak był wymieniany impulsator, tacho itd a to...
Po tym co napisałeś wnioskuję że jest to na pewno impulsator tacho. Trzeba zdjąć łożysko i stary pierścień , najlepiej ściągaczem, nowe elementy wciskasz na wirnik prasą - żadnego młotkowania. Tarcza tacho jest pewnie na wieloklinie, warto zrobić sobie przed demontażem starej dystans oporowy, żeby nowej za głęboko nie wcisnąć. Łożysko daj nowe, dedykowane-...
nikt nie wie w ktore miejsce na liczniku podawany jest impuls predkosci w tym mercedesie?
Kolego, jeżeli impulsator został wymieniony na nowy i sam to zrobiłeś to czeka cię wizyta w serwisie tacho. Impulsator trzeba sparować a tachografem. Dopuki tego nie zrobisz to będzie na postoju rysował grubą krechę i wywalał błąd A423. Reszta usterek może być pochodną niesparowanego impulsatora i prawdopodobnie zniknie po sparowaniu.
Witam. Posiadam Sprintera 2.9 z 1996 roku i chcę założyć "tacho". Mam licznik oryginalny z "tacho" i impulsator. Co jeszcze potrzebuję i czy jak to podłączę, wszystko będzie ok.? Na liczniku są jeszcze dwie kostki, co tam idzie?
No niestety zegar nie ruszył(mimo iż wsadziliśmy impulsator od tacho renault), tak jak pisałem jest to polski zegar CB Electronics model TM 02, został on wsadzony zamiast oryginalnego analogowego zegara z tachografem, nie mam pojęcia co dalej, mam oryginalny zwykły licznik, ale nie mam kostek z wypuszczonymi kablami, żeby to jakoś połączyć i mieć problem...
Tacho ma sensor czteroprzewodowy, natomiast zwykły licznik ma zwykły, dwuprzewodowy sensor indukcyjny. Podpięty do wtyczki nr. 1 licznika, pin 11 to masa, pin 2 to sygnał.
To gniazdo które przedstawiłeś na zdjęciu służy m.in serwisom do wyznaczania współczynnika charakterystycznego "w". Wpina się tam przyrząd i "mierzy" impulsy za skrzyni. Powiedz dokładnie o co chodzi to może uda mi się pomóc. Pozdrawiam Popraw mnie jeżeli źle to zrozumiałem! ze skrzyni impulsator wysyła impulsy tacho liczy tam jakieś kilometry.czyli...
Narazie nie mam czasu ale gdy sprawdze to sie odezwę. Dzieki.
prawdopodobnie wine ma impulsator (na skrzyni biegów) ,lub przerwa na kablu od tacho do impulsatora (sprwadz wtyczke na impulsatorze)
Witam! napotkałem niezrozumialy dla mnie problem, mianowicie: wiadomo ze od nowego roku weszlo w niemczech prawo o obowiazku tacho w lawetach. Przyjechal do nas klient ktory chcial abysmy mu takie tacho zalozyli w sprinterze. Po zmianie impulsatora podlaczeniu tacho i wyciagnienciu przewodu impulsowego z b7 na predkosciomierz i podlaczeniu do bialego...
Z Twoich wypowiedzi widac ze impulsator sie sam wzbudza (jak jest miedzy biegunami magnes zamontowany w nim), moim zdaniem lepiej jest zalozyc dodatkowy impulsator jeden do tacho i drugi do nawi bo dioda moze wprowadzic dodatkowe zaklucenia badz niewlasciwe impulsy(dodatkowy spadek napiecia na niej)
I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak: skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka)....
Kolego, jeśli to wygląda tak jak na 1 zdjęciu, to jest aktuator. Była wersja z tacho i impulsatorem, tacho do ustalenia kierunku obrotów i impulsator jako licznik obrotów. Takie urządzenie miałem w gilotynie do cięcia papieru w drukarni i obsługiwało wymiarowanie cięcia, zainstalowane na osi śruby ustawiającej odległość od noża. Wymiar był podawany...
Musisz podac napiecie co jest normalne i podlaczyc impulsator i tu juz jest troche problemow bo zlezy jakie tacho chcesz podlaczyc .Mozna zrobic impulsator na silniczku z kontraktonem lub wiecej zabawy na Ne 555
Błędy zczytałem z samochodu a impulsator sprawdził mi facet z diagnostyki. Powiedział ze kabel musi być walniety ale nie mniał czasu go zmienic. Jak przełozylismu drugi kabel od impulsatora do tacho (drzwiami na szybko do sprawdzenia) to predkosc pokazuje i tacho jest ok Ale skrzynia i tak nie działa.
Witam udało się rozwiązać problemem był zasiedziały kabel we wtyczce przy impulsatorze ale i tak skończyła się legalizacja tacho po zrobieniu legalizacji błąd zginął
Błędnie to napisałem. Tacho bierze sygnał z impulsatora i jeszcze do tacha jest podłączona szyna d-can która jest sprzężona z autem i porównuje sobie wskazania prędkości.
impulsator nie jest inny dla tacho?
Witam. Montował ktoś tachograf do jumper, ducata, boxera rok prod.po2006 chodzi mi o to gdzie impulsator i jak połączyć sygnał prędkości z tacho do licznika żeby wskazywał
Witam, a czy to nie jest przypadkiem Mercedes Benz Sprinter z automatyczną skrzynią biegów? a doczytałem że tak :) kolego do tej skrzyni jest specjalny czujnik który dzieli impulsy na 4 tzw. 4:1, ( czujniki nowego typu tzw. kitas 4 można zaprogramować im dzielnik ) nr Impulsator SPRINTER 2171.3293041030 4:1 - Siemens KITAS to jest kitas tzw 2+ do rocznika...
Zamierzam zbudować generator symulujący prace impulsatora w tachografie analogowym 24V.Trzy przewody do impulsatora.Z czego się juz dowiedziałem to impulsator chyba halotronowy. 1/Jaki przedział czestotliwości? 2/Jakie napięcia oscylacji generatora? Tacho standard Kinzle A może ktoś ma gotowy schemat?
a jaki to samochod najczesciej z impulsatora na skrzyni biegow
Niekoniecznie, magnes może być z drugiej strony hallotronu. Wtedy przez hallotron i ząb zębatki "zamyka się" obwód magnetyczny. Nie wiem czy taki rozwiązanie jest przy tacho, ale widziałem takie w nocie katalogowej czujników.
Jesli masz na lince zainstalowany impulsator, to tak. powinna być przejściówka linka z skrzyni do tacho i impulsatora, i dalej do licznika. Impulsator poznasz po trzech przewodach, +, -, gala /impulsy/ Powodzenia
nowy impulsator do licznika bez tacho z 2 przewodami. Bialy kabel z impulsatora do czarnej kostki pin2 brazowy kable do czarnej kostki pin11 jak w nowym liczniku jest obrotomierz to pin6 w czarnej kostce do pin 5 w diagnozie
A sprawdziłeś szczotki w silniku?Tacho to impulsator elektromagnetyczny kontrolujący obroty silnika
A tak na poważnie, to jesteś w stanie sam sprawdzić tachograf, zalegalizować go później i zaplombować? Niestety czeka cię wizyta w specjalistycznym serwisie. Może dla odmiany zmień punkt napraw... Zawsze te same mądrości... każdy transportowiec wie, że urządzenia pomiarowe muszą być zalegalizowane, wie o tym również każdy kierowca. Nikt natomiast nie...
Mam problem ze skrzynią biegów GR900R (4+4), a mianowicie nie działa niska skrzynia. Po wymianie złącza na czujniku obrotów (na górze koło impulsatora tacho) zaczął się odzywać elektrozawór umieszczony po prawej stronie (patrząc do mostu).Powietrze do tego elektrozaworu dochodzi ale nic się nie przełącza. Zaznaczę tylko że auto praktycznie stoi od grudnia,...
Nie chodzi o ten czujnik. Dzis przejżeliśmy wiązkę od kabiny do impulsatora i w kabinie do tacho pod obciążeniem (żarówka H7).Wszystko jest w porządku. Wychodzi na to że jest problem z impulsatorem. Czekamy na dostawę. Co do dolnego czujnika to myślę że on jest winny.Po odpięciu konektorów komunikat o niskim ciśnieniu znika a zastępuje go komunikat...
Sprawdź czy gdzieś na słupku po po prawej stronie nie znajdziesz starej naklejki legalizacyjnej od tacho. jak jest to masz tam wpisaną stałą "k" samochodu. Wtedy pomyślimy co dalej robić. Albo jedź do serwisu to zmierzyć. Jak masz wyprowadzoną żółtą wtyczkę od impulsatora to każdy serwis tacho to zmierzy.
Jak dobrze pamiętam, to w skrzynce akumulatorów jest bezpiecznik do tacho. Mógł przyśniedzieć. Sprawdź też przewód do impulsatora.
Prawdopodobnie masz tachograf 1319(wciąga wykresowki) Najlepszym wyjsciem byloby zamontowanie "zamiennika tachografu": tzw prędkościomierz. Montujemy go zamiast tachografu, posiada on te same wtyczki co tachograf oraz wykorzystuje ten sam impulsator, wiec montaz nie jest skomplikowany. koszt ok 600 zl. A zajmujesz się takimi przeróbkami? Mam ten sam...
Cóż to za serwis tacho który mówi, że to pewnie wina impulsatora i go nie sprawdza, czy naprawdę jego wina?!?
Też przyczyną może byc przerwa na przewodzie od impulsatora skrzyni biegów do Tacho-zgnite przewody w wiązce.
Z Gsa? Jak dalej tak będziesz skąpił info to poślę temat w jedyne słuszne miejsce. Do tacho potrzebujesz impulsator w miejsce linki.,
Przyjedz do mnie to ci zrobię za 150 i bez wymiany impulsatora. W każdym momencie wtedy mozesz wpiąć licznik albo tacho bez żadnych przeróbek. Wszystkie kostki pozostają na mejscu.
dzięki za odzew kabel jest nowy tzn założony przez magika od tachografów a impulsator - nie mam pewności bo inny kierowca był przy tej naprawie i mówi że gość go wymieniał ale jeśli tak było to na pewno nie zamontował nowego i dlatego chcę wiedzieć co z niego ma wychodzić żeby mieć pewność że to właśnie impulsator jest winny jeśli chodzi o plomby i...
Witam, z racji posiadania uprawnień w zakresie napraw w tym kalibracji i sprawdzeń tachografów cyfrowych wypowiem się w temacie, zawsze, kiedy są problemy z uruchomieniem pojazdu, znikają kilometry a zamiast nich sa kreski to znaczy, że w tym momencie odłącza się tachograf lub impulsator, obstawiam tachograf lub jego zasilanie, jak uszkodzony jest impulsator...
W tym sęk, że nowsze volva od bodajże 2007r rejestrują błędy według porównania danych z impulsatora, oraz abs-u. Błędy zapisują się na 400dni bez możliwości ich usunięcia nawet przez serwis; po upływie 400dni kasują się same. Generalnie jest tak, że kiedy impulsator padnie, należy go wymienić, zalegalizować tacho, a cyfrowe tacho zawiera informację...
Z tą wskazówką masz rację , przy wkładaniu i wyciąganiu tarczki tacho rysuje krechę. Nie dzieje się tak po wyłączeniu stacyjki, ani w momencie jak nie rysuje prędkości (ani po ponownym rozpoczęciu rysowania). Dziś podłączyłem zasilanie prosto ze stacyjki (nie ma możliwości, że napięcie zanikało) niestety opisane wyżej objawy nie ustały. W poniedziałek...
Na pewno trzeba przeprogramować na "czytanie" impulsów z absu zamiast z impulsatora na skrzyni biegów. Nie wiem tylko jak Clipem to zrobić i jak "ustawić" wartość startową licznika kilometrów. Dlatego podpytuję kolegę milejow.
jest to błąd komunikacji impulsatora z tachografem dwa tematy są do sprawdzenie 1. uszkodzony impulsator 2. uszkodzona wiązka łącząca tachograf z impulsatorem Dodano po 37 najczęściej uszkadza się wiązka gdzieś na ramie jest przetarty przewód lub zaśniedziałe styki
Sprawdz czy masz w brazowej kostce kabel na pinie 1, bo cos mi sie wydaje ze ktos zlaczyl 3 potrzebne kable uzywajac tych zoltych kostek. Aby wywalic tachograf nalezy: 1 wymienic zegary na takie z samochodu bez tacho 2 zrobic 3 mostki pomiedzy kostkami badz polaczyc przewody z odpowiednich miejsc: kostka biala --->A kostka zolta --->B kostka brazowa...
Witam, kolego wiązkę napraw, impulsator do wymiany - jak wiesz musisz go skalibrować z czytnikiem karty tacho- czyli masz procedurę legalizacji do przeprowadzenia, jeżeli robisz to pierwszy raz, po założeniu nowego impulsatora będzie wyświetlał Ci się dalej błąd!. wiązkę sprawdz od tacho do pierwszego zakrętu w ramie przeważnie pierwsze 50-100 cm ulega...
Wtam Was. Od jakiegoś czasu walczę z prędkościomierzem w Iveco. Była to wersja z tachografem lecz ktoś wcześniej przerobił , licznik działał i po jakimś czasie przestał, prócz tego wszystko na desce jest. Wymieniłem impulsator bo wszystko na to wskazywało. Sprawdziłem przejście kabli od impulsatora do tej żóltej kostki w kabinie od tacho (pod radiem)...
Sprawdz bezpieczniki w kabinie i te w komorze akumulatora, wiązkę musisz sprawdzić od impulsatora do tacha z tyłu, na początku wyciągnij tacho i zobacz czy wtyczka nie jest wypięta. jeżeli dalej brak reakcji - wiązka do sprawdzenia - tacho - zegary - ffr.
http://elektronikasamochodowa.com/conten...
Witam podpinam się do tematu Wymieniłem licznik z tach na bez tacho obroty zrobiłem działają lecz brak prędkości , I teraz pytanie czy muszę zmieniać impulsator czy mogę wykorzystać ten który jest już?
EMS 11180 Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć. Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek dla układu EGR. BMS 2789 Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. BMS 3088 CAN-przyczepa przerwa uszkodzenie. 2794 2793...
Cześć , mam problem z niedziałającym prędkościomierzem w Renault Master II 2000r tacho firmy Veeder Root 8400 , auto zostało kupione już z tą usterką impulsator na skrzyni był jakiś poklejony więc zamówiłem drugi używany (co graniczyło z cudem do tego modelu) no i problem w tym że tacho co jakiś czas pokazuję prędkość ale przeważnie tylko podskakuje...
Witam .Tachograf Kienzle coś jak radio z cd w tej chwili nie ma w środku tarcz może w tym problem !!! to napięcie trochę małe jak sugeruje Gerri czyli czujnik(impulsator) może być dobry tylko tacho uszkodzone
Na przyszłość nie stosuj magnesów na impulsatorze. Teraz zjazd do punktu naprawy tacho
Tacho zrobione wymieniony impulsator I wiązka wymieniona wysprzeglik nowy Dodano po 2 Dodam że prędkości były sprawdzane kompem i są w ok
Myślę, że nie tyle z impulsatorem, co z wiązką impulsator - tachograf. Przy braku połączenia z tachosenderem wskazówka tacho analogowego skacze od 0 30 km/h, a na na tarczce rysuje grubą kreskę. Tak jest w przepisach.
kalibracja sprawdzona, tacho był wymieniany, wiązka tachografu , impulsator oraz wymieniony czujnik prędkości obrotowej walu napędowego na skrzyni biegów. Jeszcze gubi się w biegach, nie zmienia płynnie tylko są stuki. Wyświetla błędy 00010008126. Mam już dość tego auta :cry:
masz uszkodzony przewód od tacho do czujnika w skrzyni bym dodał że to mógł by być jeszcze impulsator ale u ciebie to jest jedna całość i niestety dość droga pozostaje ci zjazd albo do serwisu tacho albo do mercedesa tyle ze jak sam zmienisz ten przewód to zostawisz rozplombowany tachograf z tylu wiec i tak bedzie czekal cie zjazd na legalizacje
Witam!!! Potrzebuję pomocy w zakresie dokręcania kilometrów w ciężarówce iveco stralis w aucie zainstalowany jest fabrycznie tachograf-szuflada chyba kienzle problem polega na tym że wpinam się generatorem gala do żółtej kostki umiejscowionej w tacho do złącza nr 3 jest to wejście od impulsatora za skrzyni. Problem tkwi w tym, że licznik przekręci się...
Ja również poszukuję pinoutu, albo jakichkolwiek informacji na temat podłączenia licznika w 2.5 TDI 102KM AHD. Miałem licznik z tacho, wymieniłem licznik na wersję bez tachografu. Impulsator w skrzyni wymieniony. Prędkościomierz działa prawidłowo, ale straciłem obrotomierz. Nie mam pojęcia na który pin podać sygnał obrotów, ani skąd one pochodzą. Na...
sprawdz insalacje impulsatora prędkości jesli jest przerwa w obwodzie to normalne zachowanie tacho to coś w stylu samodiagnozy i poto by nie montować wyłącznika na tacho np tirowcy jak przetniesz sygnał to tak warjuje i tez tak rysuje na tarczce policjan weżmie do ręki tarczke i widzi matactwo
wcale nie jak nie masz tam lużnej żółtej ani białej kostki to najlepiej założyć zegary bez tacho powinno smigac sprawdz w swoich kostkach jak dobrze pamietam biala kostka piny 2 i 12 to są od impulsatora jak je masz to wstawiaj zwykły licznik
NOWA aktualna cena ITD gdy udowodni ingerencje w tacho (wylacznik, kreciolek) wynosi 10tys. zl!!.... wybor nalezy do ciebie... znam takich ktorych sprawa skonczyla sie u prokuratora, w sadach..
Podaj ten błąd BS to powiemy czy ma związek. A inne błędy pozostałych sterowników? Sprzęgło nauczone i działa, powietrze sprawdzone, tacho działa, i impulsator był bez przyklejonego magnesu? :) Wszystkie obroty sterowniki odczytują prawidłowo?
jeśli chcesz mogę pomóc, ale w kwestii T4 być może jest tak samo Jeśli masz czujnik prędkości (impulsator) przy skrzyni od tacho jest tam 4 PINy, dwa z nich to +12V za kluczykiem, - masa i dwa podające impuls. U mnie są kolory "niebieski i biały " -są odpowiedzialne za impuls (są to dwa PINy środkowe) natomiast kabelki koloru "czarny i .....???") czarny...
temat niby zamknięty bo zmieniłem zegary i impulsator,ale powiedz mi kolego Drdexter co niby daje to pudełko wiem że chodzi ci o emulator ale skąd zegary będą miały przebieg skoro jest zapisany w tacho?
Nie będzie Jeszcze impulsator, jeśli dobrze pamiętam
Oznaki takie świadczą o chwilowym braku połączenia tachograf-nadajnik (impulsator) na skrzyni biegów. Proponowałbym sprawdzić styki w miejscu połączenia przewodu łączącego tachograf z impulsatorem (dosyć częsta przyczyna) szczególnie podczas deszczu lub wilgotnych pór roku. Najlepiej podjechać do serwisu tacho, wyczyszczą (lub w najgorszej sytuacji...
Witam Poszukuje noty katalogowej, opisu wyprowadzen, schematu, czy jakichkolwiek innych informacji odnosnie tachoimpulsatora ANALOG-DIGITAL CONVERTER E2/CPPC12. Nie jest to wbrew nazwie na obudowie przetwornik ADC, tylko maszynka polaczona z impulsatorem (w jednej obudowie). Problem w tym, ze wtyczka posiada 11 wyprowadzen. Z informacji od jednego goscia...
Może jest założony symulator tacho bo jak było tacho to musiało być połączone po CAN bo inaczej nie będzie prędkości pokazywał. Nie w daily gdzie jest tacho analogiwe... to 2004r Prawisz mity, tak samo wyczytalem na elektrodzie ze w daily jest inny impulsator i ze nie bedzie dzialal z licznikiem bez tacho.... po zmianie licznika na zwykly zrobilem...
Witam. Obecnie wyskakuje tylko taki błąd. Wszystko związane z paliwem zostało sprawdzone. W tej chwili wymieniłem linkę od tacho. Impulsator i elektronikę sprawdziłem. Auto dalej nie jeździ. Nagrałem filmik jego zachowania, jak tylko będę w domu to ppstaram się go udostępnić. Silnik d12c 420KM, Auto nie kopci i brak problemów z odpaleniem a i jeszczę...
Witam Czy da sie podlaczyc licznik bez tacho w oparciu o stary impulsator 4 przewodowy w samochodzie Mercedes sprinter z 98 roku??? Pare razy natknalem sie na posty z ktorych wynika ze jest to mozliwe jednak nigdzie nie mozna doszukac sie schematu podlaczenia. Dziekuje Pozdrawiam Grzegorz
"impulsator" znajduje się na skrzyni biegów od boku po prawej stronie dostęp tylko od dołu. Tak deski sa takie same ale są dwa rodzaje zegarów. jeden do współpracy z tacho a drugi nie współpracuje z nim
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Dziękuję za odpowiedź. Tego się spodziewałem. Komentaż odnośnie legalizacji mojego przypadku jakby nie dotyczy, gwoli wyjaśnienia. Przynajmniej tak twierdzi TÜV, który jest w tym wypadku organem decydującym. Ma pokazywać prędkość. Może nawe niedokładnie, co ciekawe - jest to sprawa właściciela i policji, która na podstawie wskazań legalizowanego sprzętu...
1 - Außentemperatur Fühler (MASA)* 2 - frei 3 - Klemme 31- MASA 4 - MFA Reset 5 - Klemme 31- MASA* 6 - MFA Memory - Umschalter 1 > 2* 7 - Geschwindigkeits - Ausgangssignal für Gala / GSR 8 - Öldruckschalter 1,4 (1,8) bar 9 - Öldruckschalter 0,3 bar 10 - Klemme 1 11 - Klemme 30 - STAŁY PLUS 12 - Klemme 58B - Beleuchtung 13 - Klemme 15 - PLUS PO ZAPŁONIE...
odłącz kostkę od impulsatora albo lepiej troszkę ją wykręć i tyle tak żeby nie naruszało plomb będzie błąd na tacho ale jak podłączysz zpowrotem to on zniknie i będzie wszystko ok a o tych będach to zapamięta jak masz cyfrówke jeżeli na tarczce to bez obaw jak coś to pisz na pw
Witam Wiązka z impulsatora do tachografu wymieniona cała czy tylko do łączenia w kabinie? Po wymianie impulsatora został on z parowany z tachografem ? edit: a i jeszcze jedno pytanie. Jaka wersja oprogramowania tacho?
Podbijam temat. Czy takie cos da sie wykonac na AVR? (Jestem informatykiem, programowanie AVRa jest na moje mozliwosci, jakies bardziej zlozone uklady elektroniczne - raczej nie, w razie czego wezme do pomocy kolegow elektrotechników). + wzmacniacz do 24 V tego sygnalu pochodzacego z AVR. Wyobrazalem to sobie jako generator impulsów na przerwaniach...
Atego ll 1224 automat rok 2007 Bardzo proszę o pomoc, usterka jest taka że w czasie jazdy -czasowo zanika sygnał czujnika prędkości na sterowanie skrzyni, impulsator nowy, przewody do tacho sprawdzone, wyjście na FR bez błędów osobny kabel z tacho do AGS i dalej to samo. W trakcie jazdy przy podłączonym testerze wydać czasowe zanikanie sygnału, co robić...
Podczas legalizacji jedzie się na tzw ''słupki'' czyli ustala się rzeczywistą ilość impulsów na przejechany km, ta ilość wprowadzana jest do tacho które potem na tej podstawie odczytuje dane i przelicza dane z impulsatora, podczas eksploatacji możliwy jest tylko błąd spowodowany zużywaniem opon ale jest wielkość rzędu około 3-4 km/h maksymalnie pomiędzy...
Witam, dzięki za odpowiedzi. Czy do tego pinu mogę podłączyć jakiś przekażnik? NIE. Czy ty wiesz jak dział taki impulsator?
Witam! Taśma przenośnika powinna mieć dwie rolki: napędową z silnikiem i przewijania. Do tej drugiej dodaj jakikolwiek czujnik i podłącz do układu. Może to być używane tacho (nowe jest drogie), lub impulsator. Pozdrawiam Paweł.
witam potrzebuję podpowiedzi jak powinny być podpięte przewody na wejściu w tachograf.Tacho na dwie tarczki z 4 kostkami elektrycznymi starego typu(zwykłe wsuwki męskie wychodzące z tacho a nie piny jak w nowszych tachografach) Kostka od impulsatora skrzyni jest niżej od pozostałych kostek i przychodzą 3 przewody.Kostka A 6 polowa,kostka B 4 polowa,kostka...
tacho impulsator podłączyć impulsator tacho impulsator przewód tacho
zgasło radio briggs czarny laguna stuka
flatron w2253 silnik zaburtowy
Izolacja piekarników w nowoczesnych kuchenkach Sony TA-F770ES vs TA-F707ES: Który wzmacniacz wybrać?