Czyli taki impulsator jak do sprintera, z kablem. Na osi powinien być wieniec z zębami. Czoło impulsatora musi być w odległości 1mm od zębów. Impulsator musi być nowy, albo używany, ale parowany z cyfrowym tachografem (niebieski). Jeżeli byłby sparowany z analogowym (z szufladą) to nie da się sparować z cyfrowym, a są to te same impulsatory.
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak: skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka)....
Czerwona linia na powyższym rysunku to jeden przewód w instalacji na danym odcinku, od złącza A do złącza B. Jeśli w danym odcinku instalacja jakiegoś elementu posiada 4 przewody to taką próbę wykonujesz 4 razy kolejno dla każdego jego przewodu.
Witam kolegę GERREGO. Impulsator podmieniony na sprawny z "bliźniaka", wiązka z impulsatora do tacho sprawdzona miernikiem ( wygląda na to że jest sprawna) tacho sprawdzone na stanowisku i też podobno jest dobre i dalej to samo. Dopatrzyłem, że jak wyskakuje błąd EPS 5240 to pokazuje się też błąd FMR 1 4341. Od czego jest ten" FMR". Przypomnę tylko...
Zawsze można zastosować delta-sigma w sofcie albo też raczej softowy odwrócony PWM (idea pokazana w książce Rudy van der Plassche https://www.wkl.com.pl/scalone-przetworn... ) - dodatkowo można pomyśleć o hybrydowym sterowaniu tzn np PWM ale zmiennym napięciem no i jakiś BEMF do kontroli tego ewentualnie impulsator...
Błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu. Od ręki nie powiem czy chodzi o impulsator tacho czy inny sensor.
A gdzie jest impulsator do tacho? Przed czy za reduktorem? Gdyby tacho widziało ruch auta na postoju to ruszasz z 6 i zmieniasz w czasie pracy do ile chcesz i trzymasz tempomatem.
Ja również poszukuję pinoutu, albo jakichkolwiek informacji na temat podłączenia licznika w 2.5 TDI 102KM AHD. Miałem licznik z tacho, wymieniłem licznik na wersję bez tachografu. Impulsator w skrzyni wymieniony. Prędkościomierz działa prawidłowo, ale straciłem obrotomierz. Nie mam pojęcia na który pin podać sygnał obrotów, ani skąd one pochodzą. Na...
błąd 423 --> Błąd w komunikacji danych kodowanych (nadajnik kodowany) lub przerwa w sygnale (nadajnika 4PIN), lub odłączenie nadajnika wymiana takiego impulsatora jest dość kosztowna ale cena hurtowa tego impulsatora KITAS jest około 350zł a ile liczą serwisy sami się dowiecie :D hehe za darmo nikt tam nie będzie skakał a nie wspomnę już że trzeba potem...
Witam. Montował ktoś tachograf do jumper, ducata, boxera rok prod.po2006 chodzi mi o to gdzie impulsator i jak połączyć sygnał prędkości z tacho do licznika żeby wskazywał
Kolego a nie masz może przełącznika który wyłącza tacho? Bo wtedy nie będzie działało przechodzenie z duzej na małą i będzie wyświetlało awaria skrzynii biegów. U mnie poprzedni właściciel założył to pod włącznikiem światła na dole pod deską rozdzielczą i trochę to zajęło zanim doszliśmy że to przez to a tak był wymieniany impulsator, tacho itd a to...
Czy jest mozliwość podłączenia nowego licznika bez wymiany impulsatora czy tez musi byc impulsator wymieniony aby licznik liczył kilometry oraz pokazywał prędkośc pojazdu? Tak jak napisał kol Gerri impulsator który jest do tachografu nie nadaje się do licznika i nie będzie pracował. Musi być założony czujnik indukcyjny, dwuprzewodowy. Wygląda tak samo...
Zamierzam zbudować generator symulujący prace impulsatora w tachografie analogowym 24V.Trzy przewody do impulsatora.Z czego się juz dowiedziałem to impulsator chyba halotronowy. 1/Jaki przedział czestotliwości? 2/Jakie napięcia oscylacji generatora? Tacho standard Kinzle A może ktoś ma gotowy schemat?
Wtam Was. Od jakiegoś czasu walczę z prędkościomierzem w Iveco. Była to wersja z tachografem lecz ktoś wcześniej przerobił , licznik działał i po jakimś czasie przestał, prócz tego wszystko na desce jest. Wymieniłem impulsator bo wszystko na to wskazywało. Sprawdziłem przejście kabli od impulsatora do tej żóltej kostki w kabinie od tacho (pod radiem)...
Teraz tacho bierze sygnał z dwóch miejsc. Impulsator i czujnik abs. Który czujnik niby, bo każde koło ma czujnik? co najmniej 4 czujniki?
No niestety zegar nie ruszył(mimo iż wsadziliśmy impulsator od tacho renault), tak jak pisałem jest to polski zegar CB Electronics model TM 02, został on wsadzony zamiast oryginalnego analogowego zegara z tachografem, nie mam pojęcia co dalej, mam oryginalny zwykły licznik, ale nie mam kostek z wypuszczonymi kablami, żeby to jakoś połączyć i mieć problem...
To gniazdo które przedstawiłeś na zdjęciu służy m.in serwisom do wyznaczania współczynnika charakterystycznego "w". Wpina się tam przyrząd i "mierzy" impulsy za skrzyni. Powiedz dokładnie o co chodzi to może uda mi się pomóc. Pozdrawiam Popraw mnie jeżeli źle to zrozumiałem! ze skrzyni impulsator wysyła impulsy tacho liczy tam jakieś kilometry.czyli...
sprawdz impulsator od tacho
Z Twoich wypowiedzi widac ze impulsator sie sam wzbudza (jak jest miedzy biegunami magnes zamontowany w nim), moim zdaniem lepiej jest zalozyc dodatkowy impulsator jeden do tacho i drugi do nawi bo dioda moze wprowadzic dodatkowe zaklucenia badz niewlasciwe impulsy(dodatkowy spadek napiecia na niej)
Po tym co napisałeś wnioskuję że jest to na pewno impulsator tacho. Trzeba zdjąć łożysko i stary pierścień , najlepiej ściągaczem, nowe elementy wciskasz na wirnik prasą - żadnego młotkowania. Tarcza tacho jest pewnie na wieloklinie, warto zrobić sobie przed demontażem starej dystans oporowy, żeby nowej za głęboko nie wcisnąć. Łożysko daj nowe, dedykowane-...
Musisz podac napiecie co jest normalne i podlaczyc impulsator i tu juz jest troche problemow bo zlezy jakie tacho chcesz podlaczyc .Mozna zrobic impulsator na silniczku z kontraktonem lub wiecej zabawy na Ne 555
Cześć , mam problem z niedziałającym prędkościomierzem w Renault Master II 2000r tacho firmy Veeder Root 8400 , auto zostało kupione już z tą usterką impulsator na skrzyni był jakiś poklejony więc zamówiłem drugi używany (co graniczyło z cudem do tego modelu) no i problem w tym że tacho co jakiś czas pokazuję prędkość ale przeważnie tylko podskakuje...
kalibracja sprawdzona, tacho był wymieniany, wiązka tachografu , impulsator oraz wymieniony czujnik prędkości obrotowej walu napędowego na skrzyni biegów. Jeszcze gubi się w biegach, nie zmienia płynnie tylko są stuki. Wyświetla błędy 00010008126. Mam już dość tego auta :cry:
Witam już sobie poradziłem.Jeżeli macie impulsator z 4 przewodami to wystarczy sprawdzic czy jest impuls.W starym sprinterze trzeba odkrecic element plastikowy w którym znajduje sie wlacznik swiatel przeciw mgielnych i korektor swiatel,za tym plastikiem idzie wiazka przewodów i jest tam kostka gdzie podlaczony jest impulsator i tacho.Brazowy przewód...
Skądś znam tą usterkę wtedy zapala się wykrzyknik i nie wchodzi na obroty. Coś mi się zdaje, że będziesz miał problem, że tacho było niepotrzebnie grzebane, bo my doszliśmy, że to impulsator robi problem. Wiązki sprawdzone [pod obciążeniem] 100% OK, złącza, podstawowe rzeczy, sygnał też dobry i pozostały 2 opcje: zakłócenia, albo magnes.
prawdopodobnie wine ma impulsator (na skrzyni biegów) ,lub przerwa na kablu od tacho do impulsatora (sprwadz wtyczke na impulsatorze)
Może jest założony symulator tacho bo jak było tacho to musiało być połączone po CAN bo inaczej nie będzie prędkości pokazywał. Nie w daily gdzie jest tacho analogiwe... to 2004r Prawisz mity, tak samo wyczytalem na elektrodzie ze w daily jest inny impulsator i ze nie bedzie dzialal z licznikiem bez tacho.... po zmianie licznika na zwykly zrobilem...
magnes w grę nie wchodzi, tacho jest zalegalizowane i sprane, diagnosta podpowiadał aby najpierw dojścia masy sprawdzić tak więc zrobiłem i wydaje mi się że przejście masy jest bynajmniej z kabiny, jedynie to pewnie ten kabel we wiązce w którymś miejscu tylko gdzie ta wiązka idzie, trzeba wszystko pruć i szukać, będę musiał jakiegoś speca do domu zaprosić....
Witam, kolego wiązkę napraw, impulsator do wymiany - jak wiesz musisz go skalibrować z czytnikiem karty tacho- czyli masz procedurę legalizacji do przeprowadzenia, jeżeli robisz to pierwszy raz, po założeniu nowego impulsatora będzie wyświetlał Ci się dalej błąd!. wiązkę sprawdz od tacho do pierwszego zakrętu w ramie przeważnie pierwsze 50-100 cm ulega...
witam potrzebuję podpowiedzi jak powinny być podpięte przewody na wejściu w tachograf.Tacho na dwie tarczki z 4 kostkami elektrycznymi starego typu(zwykłe wsuwki męskie wychodzące z tacho a nie piny jak w nowszych tachografach) Kostka od impulsatora skrzyni jest niżej od pozostałych kostek i przychodzą 3 przewody.Kostka A 6 polowa,kostka B 4 polowa,kostka...
W tym sęk, że nowsze volva od bodajże 2007r rejestrują błędy według porównania danych z impulsatora, oraz abs-u. Błędy zapisują się na 400dni bez możliwości ich usunięcia nawet przez serwis; po upływie 400dni kasują się same. Generalnie jest tak, że kiedy impulsator padnie, należy go wymienić, zalegalizować tacho, a cyfrowe tacho zawiera informację...
tacho dziala prwidlowo, na masie jest brazowy przewod a na bialy podaje sygnal z c3 gniazda B- zero reakcji predkosciomierza, dodam ze jest to sprinter rok 2001, prubowalem juz chyba wszystkiego nie wiem dlaczego nie chce zadzialac. Sam predkosciomierz dziala wtedy gry podlacze stary impulsator 2 zylowy...
Myślę, że nie tyle z impulsatorem, co z wiązką impulsator - tachograf. Przy braku połączenia z tachosenderem wskazówka tacho analogowego skacze od 0 30 km/h, a na na tarczce rysuje grubą kreskę. Tak jest w przepisach.
Błędy zczytałem z samochodu a impulsator sprawdził mi facet z diagnostyki. Powiedział ze kabel musi być walniety ale nie mniał czasu go zmienic. Jak przełozylismu drugi kabel od impulsatora do tacho (drzwiami na szybko do sprawdzenia) to predkosc pokazuje i tacho jest ok Ale skrzynia i tak nie działa.
dzięki za odzew kabel jest nowy tzn założony przez magika od tachografów a impulsator - nie mam pewności bo inny kierowca był przy tej naprawie i mówi że gość go wymieniał ale jeśli tak było to na pewno nie zamontował nowego i dlatego chcę wiedzieć co z niego ma wychodzić żeby mieć pewność że to właśnie impulsator jest winny jeśli chodzi o plomby i...
Kolego, jeśli to wygląda tak jak na 1 zdjęciu, to jest aktuator. Była wersja z tacho i impulsatorem, tacho do ustalenia kierunku obrotów i impulsator jako licznik obrotów. Takie urządzenie miałem w gilotynie do cięcia papieru w drukarni i obsługiwało wymiarowanie cięcia, zainstalowane na osi śruby ustawiającej odległość od noża. Wymiar był podawany...
NOWA aktualna cena ITD gdy udowodni ingerencje w tacho (wylacznik, kreciolek) wynosi 10tys. zl!!.... wybor nalezy do ciebie... znam takich ktorych sprawa skonczyla sie u prokuratora, w sadach..
Witam, z racji posiadania uprawnień w zakresie napraw w tym kalibracji i sprawdzeń tachografów cyfrowych wypowiem się w temacie, zawsze, kiedy są problemy z uruchomieniem pojazdu, znikają kilometry a zamiast nich sa kreski to znaczy, że w tym momencie odłącza się tachograf lub impulsator, obstawiam tachograf lub jego zasilanie, jak uszkodzony jest impulsator...
Dodam, że możliwy jest jeszcze czwarty "dwupinowy". To czujnik bierny, bez zasilania, zwykła cewka magnetyczna. Takie rozwiązanie dopuszcza Veeder Root serii 24xx. To że Veede Root ma opcję 2 Wire nie oznacza jeszcze że były takie impulsatory. To jest opcja do współpracy z czujnikami prędkości magnetycznymi np takimi jak w Sprinterach do sterowania...
Tacho zrobione wymieniony impulsator I wiązka wymieniona wysprzeglik nowy Dodano po 2 Dodam że prędkości były sprawdzane kompem i są w ok
nowy impulsator do licznika bez tacho z 2 przewodami. Bialy kabel z impulsatora do czarnej kostki pin2 brazowy kable do czarnej kostki pin11 jak w nowym liczniku jest obrotomierz to pin6 w czarnej kostce do pin 5 w diagnozie
Jesli masz na lince zainstalowany impulsator, to tak. powinna być przejściówka linka z skrzyni do tacho i impulsatora, i dalej do licznika. Impulsator poznasz po trzech przewodach, +, -, gala /impulsy/ Powodzenia
masz uszkodzony przewód od tacho do czujnika w skrzyni bym dodał że to mógł by być jeszcze impulsator ale u ciebie to jest jedna całość i niestety dość droga pozostaje ci zjazd albo do serwisu tacho albo do mercedesa tyle ze jak sam zmienisz ten przewód to zostawisz rozplombowany tachograf z tylu wiec i tak bedzie czekal cie zjazd na legalizacje
Z Gsa? Jak dalej tak będziesz skąpił info to poślę temat w jedyne słuszne miejsce. Do tacho potrzebujesz impulsator w miejsce linki.,
Dziękuję za odpowiedź. Tego się spodziewałem. Komentaż odnośnie legalizacji mojego przypadku jakby nie dotyczy, gwoli wyjaśnienia. Przynajmniej tak twierdzi TÜV, który jest w tym wypadku organem decydującym. Ma pokazywać prędkość. Może nawe niedokładnie, co ciekawe - jest to sprawa właściciela i policji, która na podstawie wskazań legalizowanego sprzętu...
No, może nie pierwszym, ale była możliwość wyłączenia zapotrzebowania na drugi sygnał. Nie wiem jak to teraz wygląda bo od 6 lat już się tym nie zajmuję. Stoneridge też miał opcję wyboru hallotron - indukcyjny, przynajmniej do czasu jak się tachografami zajmowałem. Jeżeli natomiast chodzi o wybór opcji typu przetwornika 2171 w tachografie, to rodzaj...
Witam , kupiłem sprintera 308 .2,3d z 1997 bez tacho i od początku mam problem z licznikiem otóż podczas jazdy prędkość pokazuje o 100 % większą niż rzeczywista tj. jade 50 pokazuje 100 jade 60 pokazuje 120 ,odległość też zawyża tak samo co może być przyczyną uszkodzony licznik czy impulsator jak najlepiej to sprawdzić?
Podaj ten błąd BS to powiemy czy ma związek. A inne błędy pozostałych sterowników? Sprzęgło nauczone i działa, powietrze sprawdzone, tacho działa, i impulsator był bez przyklejonego magnesu? :) Wszystkie obroty sterowniki odczytują prawidłowo?
Atego ll 1224 automat rok 2007 Bardzo proszę o pomoc, usterka jest taka że w czasie jazdy -czasowo zanika sygnał czujnika prędkości na sterowanie skrzyni, impulsator nowy, przewody do tacho sprawdzone, wyjście na FR bez błędów osobny kabel z tacho do AGS i dalej to samo. W trakcie jazdy przy podłączonym testerze wydać czasowe zanikanie sygnału, co robić...
Witam. Zrobiłem dzisiaj odczyt błędów jak radził appollo229 i pokazało mi tylko A 420 i nic poza tym + tarcze jutro kupię i założę i zobaczymy co będzie pokazywał piszecie coś o dopasowaniu impulsatora z tachografem (z czym to się je !!)Może łatwiej będzie przerobić tak aby ominąć tacho nie jest mi do niczego potrzebne chodzi tylko o prędkościomierz...
wymieniłeś impulsator ale czy sparowałeś go z tachografem ? pewnie nie i temu wyrzuca niektóre z tych błędów oraz musisz zrobić przegląd tacho i ustawia Ci go znów na 104tyg czyli 2 lata
Na niskich obrotach to tylko tacho lub impulsator.
Bylem na innym serwisie. Tam stwierdzili ze to najpewniej impulsator dali mi drugi zebym sobie sprawdzil czy to napewno to. Zalozyli pojezdzilem i samochod przestał wariować i jak narazie jest ok.
Różnica polega na tym że pierwszy jest podatny na oddziaływanie pola magnetycznego a drugi jest made in china i zabezpieczony jest przed tym polem. Zapytaj w jakimkolwiek punkcie tacho mają siemensy po około 140 euro
Jeśli chodzi o prędkość pojazdu to , albo tacho źle podaje info albo impulsator lub wiązka od niego , ta awaria ogranicza moc. Jeśli chodzi o czujniki to są uszkodzone , lub wiązka od nich. Piszesz że wymieniłeś ecu, czy jesteś pewien że nie jest uszkodzone. Po za tym numeracja błędów wygląda jak z renault. Dodano po 1 Ps. Jak przebiegło programowanie...
mam problem w swoim Atego 815 Chyba to sobie walnę do podpisu - prawie przy każdym poście trzeba powtarzać: Określenie "Atego 815" nie mówi NIC! To auto jest już dwadzieścia lat w produkcji, wychodzą kolejne modele i "liftingi" z różnymi układami elektrycznymi! Nawet tak podstawowej sprawy jak rocznik nie chciało ci się podać - nie mówiąc już o dokładniejszym...
Czy w golfie II jest wyprowadzony sygnał tacho ? W złączu iso na jego miejscu jest przewód biało niebieski. Już wiem nie jest tylko przewód który idzie do skrzynki bezpieczników i tam się kończy (zielona kostka). Zroniłem impulsator mechaniczny z licznika rowerowego działa super, nawigacja Blaupunkt TravelPilot E1 śmiga.
hmm ja ci moge polecic tachograf na tachografie jeden obrot to jest jedem metr (mozna tez regulowac tym) jezeli tak bym go ustawil i ty bys puscil swoja maszyne na przyklad na 1000 obrotow na minute to tachograf pokazuje predkosc ale na godzine wiec bys mial 1000 obr/min=1000/60 obr/h=3,3obr/h (sa do tego przekladnie predkosci ktorymi mozemy ingerowac...
Bardzo proszę o pomoc w dojściu do sygnałów na poszczególnych pinach kostki - jak to zrobić ? Mam kostkę w samochodzie Honda - w której wszystkie kabelki są oczywiście takie same - niebieskie . Jest 15-cie kabelków którymi doprowadzone/wyprowadzone są sygnały do urządzenia: 1- masa ; 2- stałe +12V ; 3- +12V po stacyjce ; 4- +12V z biegu wstecznego ;...
Wszystko wskazuje na uszkodzenie układu impulsator-wiązka kitas-tacho. Któryś z tych elementów powoduje usterkę.
Byłem na diagnozie w serwisie wszystkie błędy odnosiły się do komunikacji lini canu na każdym sterowniku był ten sam błąd serwis nie miał czasu żeby się zająć naprawą a ja nie wiem jak to ugryźć czy impulsator może zakłócać linie canu lub wiązka do niego?
Zamiast mikrowyłączników można wykorzystać sygnał z obrotomierza i wskaźnika prędkości. Na poszczególnych biegach przełożenie jest stałe co pozwala określić na którym biegu jedziemy (pod warunkiem że nie stoimy w korku). Zakladajac ze mamy samochod z elektronicznym licznikiem i obrotomierzem to rozumowanie bylo by poprawne. Pamietaj jednak ze wiekszosc...
Jest tacho w środkowej konsoli i normalne zegary. Jest tak, że jak wyjmie się tacho, to nie chodzi też wskazówka w zegarach, jest sterowana z tacha, ale najciekawsze jest to, że impulsator jest taki sam jak w każdym tego typu samochodzie, tylko sygnał idzie w tym przez tacho, a zegary są takie jak w każdym innym. Jadąc tą Renówką Master 100km/h gdy...
Witam, trochę olałem temat gdyż miałem dużo pracy, obecnie auto stoi na warsztacie więc wróciłem do tematu, trudno było mi się dostać i odnaleźć impulsator ale dodam zdjęcie wtyczek w kieszeni obok radia, jak wyciągne " szufladkę" obok radia to widzę takie wtyczki jak na załączonym zdjęciu, czy to już pewny dowód że w aucie było tacho i dlatego nie...
Witam. W sprinterze jak w temacie ktoś wymienił licznik z tacho na licznik bez tacho (vdo 110/008/929/036 (lub 8 - słabo widać)). Wszystko działa tylko nie idzie prędkościomierz, świeci tym samy TCO i jest brak przebiegu (z przebiegiem wiem co nie tak). Impulsator w skrzyni na 4 przewody. Czy ktoś mógłby poratować jakimś wsadem, żeby niewymieniać impulsatora??...
Witam, jeżdżę scania r 620 2009 r skrzynia 6 + połówki w układzie 6x4 (ciągnik siodłowy) W aucie zginęła dolna skrzynia (raz jest raz nie ma) to samo jest z retarderem (komputer na wyświetlaczu pokazuje błąd skrzyni biegów, błąd retardera) została ograniczona moc auta. Nie działa również tachograf pokazuje błąd jakiegoś przewodu, na tacho cały czas...
W serwisie uznali ze to jest uszkodzona kaseta ze sterownikiem silnika i musze zalatwic sobie inna na podmiane zeby sprawdzic... Ja osobiscie przejechalem sie tym autem i jest to przypadkowosc losowa kiedy odpala a kiedy nie lecz im wyzsza temp cieczy chodzacej prawdopodobienstwo odpalenia maleje. Zauwazylem ze jezeli nie podniesie sie temp cieczy lub...
Jak sam zmieniałeś impulsator, to musisz go teraz kalibrować , bo będą błędy na tachografie.
Tylko moja Actią działa Tachografy mają znormalizowane wtyczki i znormalizowane sygnały na wtyczkach. Czasami konieczna jest zmiana ustawień programatorem, ale nie jest to skomplikowana operacja. Tu masz przykład (dla tachografu Stoneridge) jak te ustawienia mają wyglądać dla Iveco Daily: https://www.bgsc.dk/Files/Files/Datablad...
T 20 czujnik TACHO(impulsator) C100 wtyka przyłącza wiązki elektrycznej prawa strona kabiny(aby zobaczyć trzeba podnieść maskę i zdemontować osłonę z wytłoczoną lancą myjki przekreśloną o ile dobrze pamiętam),C272 przyłącze elektryczne panel pasażera,C273 przyłącze elektryczne góra kabiny(należy wymontować górny schowek strona pasażera) złącze B to...
jest to błąd komunikacji impulsatora z tachografem dwa tematy są do sprawdzenie 1. uszkodzony impulsator 2. uszkodzona wiązka łącząca tachograf z impulsatorem Dodano po 37 najczęściej uszkadza się wiązka gdzieś na ramie jest przetarty przewód lub zaśniedziałe styki
Sprawdź czujnik obrotów skrzyni lub jego wiązka,ten nad impulsatorem tacho.
Usterka usunięta. Wymieniono przewód od impulsatora do tacho. Niestety bez serwisu się nie obyło. Pozdrawiam.
Sprawdź ciągłość wiązki między tacho i impulsatorem.
Jeżeli deska bez TACHO jest również od LT35 to wystarczy wpiąć obie kostki i po sprawie. Trzeba dokupić czujnik prędkości , zamocować zamiast impulsatora do tacho i wpiąć w wolne miejsca w kostce (to tylko dwa kabelki) jeden do masy a drugi pod pin pracujący z licznikiem prędkości VDO.
Ale tam wszystko sterowane pneumatyką jest .O jakiej instalacji mówisz od czujnika wstecznego ,impulsatora tacho ,przystawki odbioru mocy,czujnika wys-nis skrzyni?
Witam, a czy to nie jest przypadkiem Mercedes Benz Sprinter z automatyczną skrzynią biegów? a doczytałem że tak :) kolego do tej skrzyni jest specjalny czujnik który dzieli impulsy na 4 tzw. 4:1, ( czujniki nowego typu tzw. kitas 4 można zaprogramować im dzielnik ) nr Impulsator SPRINTER 2171.3293041030 4:1 - Siemens KITAS to jest kitas tzw 2+ do rocznika...
Witam Czy da sie podlaczyc licznik bez tacho w oparciu o stary impulsator 4 przewodowy w samochodzie Mercedes sprinter z 98 roku??? Pare razy natknalem sie na posty z ktorych wynika ze jest to mozliwe jednak nigdzie nie mozna doszukac sie schematu podlaczenia. Dziekuje Pozdrawiam Grzegorz
Witam. Posiadam Sprintera 2.9 z 1996 roku i chcę założyć "tacho". Mam licznik oryginalny z "tacho" i impulsator. Co jeszcze potrzebuję i czy jak to podłączę, wszystko będzie ok.? Na liczniku są jeszcze dwie kostki, co tam idzie?
Prawdopodobnie masz tachograf 1319(wciąga wykresowki) Najlepszym wyjsciem byloby zamontowanie "zamiennika tachografu": tzw prędkościomierz. Montujemy go zamiast tachografu, posiada on te same wtyczki co tachograf oraz wykorzystuje ten sam impulsator, wiec montaz nie jest skomplikowany. koszt ok 600 zl. A zajmujesz się takimi przeróbkami? Mam ten sam...
nikt nie wie w ktore miejsce na liczniku podawany jest impuls predkosci w tym mercedesie?
Narazie nie mam czasu ale gdy sprawdze to sie odezwę. Dzieki.
http://elektronikasamochodowa.com/conten...
Na pewno trzeba przeprogramować na "czytanie" impulsów z absu zamiast z impulsatora na skrzyni biegów. Nie wiem tylko jak Clipem to zrobić i jak "ustawić" wartość startową licznika kilometrów. Dlatego podpytuję kolegę milejow.
EMS 11180 Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć. Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek dla układu EGR. BMS 2789 Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. BMS 3088 CAN-przyczepa przerwa uszkodzenie. 2794 2793...
Jak dobrze pamiętam, to w skrzynce akumulatorów jest bezpiecznik do tacho. Mógł przyśniedzieć. Sprawdź też przewód do impulsatora.
Nie chodzi o ten czujnik. Dzis przejżeliśmy wiązkę od kabiny do impulsatora i w kabinie do tacho pod obciążeniem (żarówka H7).Wszystko jest w porządku. Wychodzi na to że jest problem z impulsatorem. Czekamy na dostawę. Co do dolnego czujnika to myślę że on jest winny.Po odpięciu konektorów komunikat o niskim ciśnieniu znika a zastępuje go komunikat...
Witam udało się rozwiązać problemem był zasiedziały kabel we wtyczce przy impulsatorze ale i tak skończyła się legalizacja tacho po zrobieniu legalizacji błąd zginął
Sprawdz czy masz w brazowej kostce kabel na pinie 1, bo cos mi sie wydaje ze ktos zlaczyl 3 potrzebne kable uzywajac tych zoltych kostek. Aby wywalic tachograf nalezy: 1 wymienic zegary na takie z samochodu bez tacho 2 zrobic 3 mostki pomiedzy kostkami badz polaczyc przewody z odpowiednich miejsc: kostka biala --->A kostka zolta --->B kostka brazowa...
wcale nie jak nie masz tam lużnej żółtej ani białej kostki to najlepiej założyć zegary bez tacho powinno smigac sprawdz w swoich kostkach jak dobrze pamietam biala kostka piny 2 i 12 to są od impulsatora jak je masz to wstawiaj zwykły licznik
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Oznaki takie świadczą o chwilowym braku połączenia tachograf-nadajnik (impulsator) na skrzyni biegów. Proponowałbym sprawdzić styki w miejscu połączenia przewodu łączącego tachograf z impulsatorem (dosyć częsta przyczyna) szczególnie podczas deszczu lub wilgotnych pór roku. Najlepiej podjechać do serwisu tacho, wyczyszczą (lub w najgorszej sytuacji...
Z tą wskazówką masz rację , przy wkładaniu i wyciąganiu tarczki tacho rysuje krechę. Nie dzieje się tak po wyłączeniu stacyjki, ani w momencie jak nie rysuje prędkości (ani po ponownym rozpoczęciu rysowania). Dziś podłączyłem zasilanie prosto ze stacyjki (nie ma możliwości, że napięcie zanikało) niestety opisane wyżej objawy nie ustały. W poniedziałek...
impulsator nie jest inny dla tacho?
a jaki to samochod najczesciej z impulsatora na skrzyni biegow
temat niby zamknięty bo zmieniłem zegary i impulsator,ale powiedz mi kolego Drdexter co niby daje to pudełko wiem że chodzi ci o emulator ale skąd zegary będą miały przebieg skoro jest zapisany w tacho?
Witam!!! Potrzebuję pomocy w zakresie dokręcania kilometrów w ciężarówce iveco stralis w aucie zainstalowany jest fabrycznie tachograf-szuflada chyba kienzle problem polega na tym że wpinam się generatorem gala do żółtej kostki umiejscowionej w tacho do złącza nr 3 jest to wejście od impulsatora za skrzyni. Problem tkwi w tym, że licznik przekręci się...
1 - Außentemperatur Fühler (MASA)* 2 - frei 3 - Klemme 31- MASA 4 - MFA Reset 5 - Klemme 31- MASA* 6 - MFA Memory - Umschalter 1 > 2* 7 - Geschwindigkeits - Ausgangssignal für Gala / GSR 8 - Öldruckschalter 1,4 (1,8) bar 9 - Öldruckschalter 0,3 bar 10 - Klemme 1 11 - Klemme 30 - STAŁY PLUS 12 - Klemme 58B - Beleuchtung 13 - Klemme 15 - PLUS PO ZAPŁONIE...
sprawdz insalacje impulsatora prędkości jesli jest przerwa w obwodzie to normalne zachowanie tacho to coś w stylu samodiagnozy i poto by nie montować wyłącznika na tacho np tirowcy jak przetniesz sygnał to tak warjuje i tez tak rysuje na tarczce policjan weżmie do ręki tarczke i widzi matactwo
tacho impulsator podłączyć impulsator tacho impulsator przewód tacho
toshiba naprawa dysku przepływomierz paliwa kalibracja zablokowany rejestr
agregat prądotworczy agregat prądotworczy
Jak otworzyć skrzynkę na listy bez klucza? Pralka Bosch błąd E18 - jak rozwiązać problem z odpływem wody?