Witam , ja mam pytanie , kupiłem ostatnio skuter marki benzer florida (chinczyk) poj.50cc Skuter jest nie na chodzie z powodu zaplonu A więc , Stary zaplon jest zepsuty , więc kupiłem nowy , z tym że w Starym od ipulsatora wychodziły dwa przewody A w Nowym z impulsatora wychodzi tylko jeden przewód . Wiem ze do modulu idę dwa przewody od impulsatora...
Na pierwszy rzut to podmienił bym moduł zaplonu , nawet od kolegi jak masz możliwość . Jak to nie przyniesie pozytywnych skutków sprawdź ciągłość przewodów oraz napięcia z cewek statora . Można też sprawdzić ich rezystancje . Cewka wyższego napięcia zasilającego moduł to około 300V . Impulsator do 50V . :| Dodano po 2 Ztego co widzę na oko to moduł...
http://www.abload.de/img/zdjcie0457t2s76... ciezko mi powiedziec co to za typ.. bo jest to dorabiane przez goscia co sie nazywa SofCHJanek, na yt sa jego filmiki dotyczace wlasnie takich rzeczy w mz... Uszkodzony impulsator- impulsator to to co na fotce, czy to co znajduje sie w takiej czarnej skrzyneczce ( przynajmniej u mnie). Brak podłaczenia......
Witam Sprawdz zachowanie diody sygnalizacyjnej od immo na desce rozdzielczej. Jesli po wlaczeniu zaplonu nie gasnie tylko mruga, uszkodzony kluczyk, sprobuj na drugim. Sprawdz impulsator na kole zamachowym,wtyczka czesto traci dobry kontakt. Powodzenia
mam silnik ok hondy xl 125 4suw z oryginalnym elektronicznym zaplonem jednak nie mam pojecia jak go sprawdzic i zamątowac bo wszystko jest osobno.. modul na 7 kabli .. impulsator na dwa kable a ze silnika wychodzi 5 kabli...kolory sie nie zgadzają.. myslalem o zastosowaniu zaplonu od malucha albo cc .. co wy na to.. albo przerobieniu na platynki (chociaz...
Witam, Nie wiem jaki jest Twoj poziom kompetencji, wiec trudno mi radzic. Odpowiedz na Twoje pytanie jest w moim poprzednim poscie. Po wlaczeniu zaplonu powinno byc 12V na pinie 2. Pin 3, to sterowanie masa (tranzystor z otwartym kolektorem). Do szybkiego sprawdzania instalacji uzywam tastera diodowego, ktorego schemat zamieszczam. Urzadzenie bardzo...
Dzięki za pomoc ale to już sprawdzalem i po wymianie na drugi jest to samo. Ja ten impulsator nazywalem czytnikiem zaplonu. Może masz jeszcze jakiś inny pomysl.Pozdrawiam.
Odkrec czujnik GMP "impulsator" odepnij kostke od tego czujnika i ja dobrze wyczysc. Wyczysc tez 2 piny od czujnika GMP najlepiej malym pilniczkiem i zwroc uwage czy nie bylo przypalone. Mozesz tez sprawdzic cewke zaplonu bo w tym modelach byly wadliwe cewki , ktore mialy kolor caly czarny. Ale przez cewke samochod raczej nie zapalal przy duzej wilgotnosci...
no wlasnie niema zadnej kostki . a tak teraz patrzylem i tam niema kostki ze moge odpiac stacyjke jedynie mogłbym uciąć kable a potem znow polutowac . no wlasnie zastanawiam sie czy niekupic nowego zaplonu wraz z impulsatorem ale to znowu koszt 140zl jakos
http://obrazki.elektroda.pl/6041233700_1... macie schematy do tego modulu. Z zaplonu wychodzi czerwony niebieski i bialo czarny 3 zolte i 2 od impulsatora bialo zielony i bialo czerwony Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/4578507700_1... taki jest modul
A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla?-z impulsatorem?Oczywiscie od bateryjnego zapłonu.W takim module jest realizowana funkcja przyspieszenia zapłonu w zaleznosci od obrotów-co bylo by juz plusem w Jawie TS ktora nie posiada orginalnie przyspieszacza zapłonu, Faktycznie jest tam duzo miejsca i...
Da się w miarę prosto zrobić zapłon CDI w każdym pojeździe.Trzeba wykorzystać napięcie zmienne które daje prądnica/alternator.Potrzebujesz mały ok 5Watt transformatorek sieciowy 230/8-15v i parę elementów elektronicznych.Do tego potrzebujesz małego silnego magnesu i jakiejś cewki zapłonowej.Wszystko masz w załączniku.Oczywiście magnes musisz przykleić...
Jak przestanie działać prędkościomierz to zdejmij wtyczkę z impulsatora i zobacz czy masz zasilanie na włączonym zapłonie.Niejednokrotnie spotykałem się z nalotem na bezpiecznikach i działy się różne dziwne rzeczy może być też nadpalony pin bezpiecznika.Dziury na drodze to nie jest test miarodajny i jeśli będą padały pytania bez realnych pomiarów będzie...
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
Na zdjęciu trzecim widać impulsator. Na pierwszy rzut oka jest to jakis impulsator fabryczny. Czy ma w sobie magnes? Sprawdź przykładając do jego rdzenia blaszkę stalową/śrubokręt. Nie ma izolatorów magnetycznych w twoim rozumieniu tego słowa. Musiałbyś wykonać krzywkę z materiału diamagnetycznego np. miedzi/mosiądzu. Jednak nie o to chodzi. Powstanie...
Witam No i nic nie wymyslilem.Zmienilem wszystkie kondensatory i diody - nadal bez zmian. Opisze ktore przewody gdzie ida bo na schemacie tego nie ma. Czarno-biale zasilanie , gaszenie po przez zwarcie do masy Balo-zielony , czarno-żółty masa Pomaranczowy-do cewki WN Bialo-czerwony z impulsatora Najdziwniejsze jest to ze motor nie reaguje na opoznianie...
a czy nie mozna zastosowac jedna z cewek ladowania i do wyjscia z niej dolaczyc maly transformator, ktory zwiakszy napiecie z 15-20V do tych 250-300V AC? A do zaplonu zastosowac tani chinski AC CDI? ktos ma wykres oscyloskopowy jak wygladaja impulsy z cewki ladowania cdi i z impulsatora- chodzi mi glownie o przesuniecie?
Oczywiście masz rację a ja się pomyliłem! Mój pomysł z przesuwaniem lizaka z impulsatorem nie zmienia położenia impulsu względem napięcia cewki zasilającej! Ułatwia tylko zmieszczenie impulsatora pod deklem. O ile w ogóle to ostatnie jest możliwe. Ty już szykujesz się na rzeźbę. :D. Aby trafić w "dolną" część przebiegu napięcia na cewce należy obrócić...
Moduł, dzięki koledze nyemi , masz "roztrzaskany". Możesz wykonać go sobie sam za kilka zł. Na pewno będzie lepszy od oryginału. Można też naprawić oryginalny moduł. Tylko czy potrafisz/masz ochotę/masz czas ? Na to pytanie musisz sam odpowiedzieć. Trzeba tylko lepiej sprawdzić cewki. Wygląda, że cewka ładująca CDI (kabel czerwony) jest OK. Choć napięcie...
To raczej odpada, znaczy sie odpada zbocze opadajace, bo o ile teraz mam sygnal prostokontny, to w prawdziwym przypadku (sygnal z impulsatora), bede mial jedynie krótkie impulsy, których czas trwania ni jak bedzie sie mial do okresu mniej wiecej soś takiego ____|____|_____|____|_____, w sumie powinno być prosciel bo czas trwania impulsu sygnalu wyjsciowego...
To że czujnik jest i impulsator to wiem, ale nie chcę ciąż kabli tylko zdobyć męską i żeńską wtyczkę, po prostu taką złodziejkę zmontować. Ja mam jedną cewkę, która kablem idzie do rozdzielacza który składa się z kopułki i palca rozdzielacza. Cała filozofia, kawałek metalu kręci się i jeśli zbliży się do elektrody w kopułce to iskra przeskakuje. Więc...
Mozesz jeszcze wyczyscic kostke od tego czujnika on daje informacje o obrotach silnika i informacje o momencie zaplonu. Bez niego samochod nie zapali. Autko może nie odpalać zimne, rozgrzane zaraz po wyłączeniu, podczas jazdy zgasnąć a po 15 min jedzie dalej, miałem ten problem i czyszczenie pomogło mam spokój. Zapomniałem dodać że to się zdarza raz...
Witam Mam następujący problem. Kupiłem skuter Zumico EOS ( Longjia LJ50QT-4 ) Chcę zdjąć z niego blokady ale dodatkowo w razie kontroli założyć ogranicznik obrotów który po przełączeniu ogranicza obroty (prędkość maksymalną) Kupiłem taki ogranicznik [url=http://allegro.pl/ogranicznik-obrot... W skuterze mam...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Zapłon electronic: tendencje do ocierania kołem magnesowym o cewki spowodowane konstrukcją cewek i biciem koła magnesowego, nierównomierne rozłożenie cewek na statorze skutkujące zwiększonymi wibracjami i charakterystycznym "wyciem" zapłonu, zbyt mała średnica centralnego otworu w podstawce w stosunku do średnicy czopa wału korbowego. To wszystko skutkuje...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Qingqi (Jinan Qingqi) QM50QT I łaskawie nie jestem twoim "Koleżka"
Gdzie można kupić do tego modelu gaźnik? Dodano po 2 Czas ten temat uporządkować. Sprawdziłem całą elektrykę części odpowiedzialnej za zapłon. Mnóstwo po rozginanych złącz przewodów -gdzie się nie dotknąłem to przede mną ktoś grzebał. Naprawiłem całą instalację elektryczną kabel po kabelku -posłużyłem się schematem od innego skutera zbliżonym do tej...
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
CDI jest identyczne jak na foto , mam inne impulsatory , użyłem tego ponieważ wychodzi z niego tylko jeden kabel co by pasowało do schematu , te inne mają dwa kable , może kolega wytłumaczyć czym one sie różnią i jak zastosować ten drugi co ma dwa kable ,
Ten moduł zapłonowy działa na tej zasadzie, że przy dodatnim półokresie napięcia zasilającego ładowany jest kondensator CDI, a przy ujemny półokresie wyzwalany tyrystor - występuje iskra. Obwód zamyka się przez diodę połączoną równolegle do rezystorów. A na rysunku autora tyrystor jest źle narysowany (symbol tyrystora).
Daj więcej informacji. Schemat twoich połączeń i zdjęcia elementów. Nie wiadomo co tak na prawdę wyrzeźbiłeś??? Układy CDI bez impulsatora występują. To tzw. układy magnet z jedną cewką ładująco-wyzwalającą. Jednak wymagany jest do tego odpowiedni moduł. Coś to wszystko dziwne???
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Problem rozwiązany
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
A czymże jest ten impulsator? Popatrz sobie w schematy modułów CDI. Masz tam :cewkę ładującą/zasilającą i CEWKĘ wyzwalającą, czyli to, co masz zamontowane.
Poszukaj części do babetty z silnikiem M-225 , miałem motorynkę stella z tym silnikiem, była tam prądnica podobna i pasujący do jawki, niestety wirnik też musi być z babetty... Cała pądnica ma cztery cewki i impulsator... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do tematu gdzie jeden z kolegów zrobił mi moduł zapłonowy...
Witam, czy do tego układu: http://obrazki.elektroda.pl/1014311400_1... będzie pasował ten impulsator? http://obrazki.elektroda.pl/1216011500_1... Impulsator pochodzi z motocykla Honda NSR 125.
po zdjęciu kopułki ujawniła się masa zanieczyszczeń i zaśniedziałych styków, na cewce impulsatora zauważyłem brązowy nalot grubości kilku milimetrów.Czy to może być powód że samochód ma problemy z odpaleniem(dławi sie jakby chodził na 2 cylindrach itd takie same objawy sa przy jeździe na gazie jak i na benzynie) postał parę dni w garażu i zaczęły sie...
Średnio ten stator wygląda. Cewka zasilająca moduł wygląda mi na nawijaną, bo dziwne, że ktoś nie zabezpieczył w ogóle tak cienkiego drutu. Dwie pozostałe też nie wzbudzają zaufania, zwłaszcza, że jedna przejechana po powierzchni. W ogóle ten stator sprawia wrażenie naprawianego i składanego z przypadkowych podzespołów. Cewka owinięta tą złażącą taśmą,...
szukam schematu zapłonu do vt1100 shadow z dwoma impulsatorami.
Witam, Posiadam problem zapłonem mińska 125 gdyż straciła iskrę (przy podnoszeniu pływaków w gaźniku(przypadek?)) Sprawdzony iskrownik, cewka, są dobre. Zauważyłem ze iskra pojawia się po przesunięciu dokręceniu w inne miejsce, motocykl pali lecz zapłon jest nie do ustawienia zapłon(brak skali na śrubkach). Poniżej kiedy iskra jest ok .Próbowałem dorobić...
bezpiecznik zaplonu zaplonu mercedes modol zaplonu
amica pranie krótkie wingo schemat piony wodne
instrukcja obsługi electrolux odkurzacz rozebrać
Pralka TCL błąd E10 – pobór wody lub awaria falownika w modelach F2, F4, P6, T-Pro Czerwona dioda na ładowarce Makita - co oznacza?