Po prostu ten motor nie zapala. Czyli jak wyżej: bak ciśnienia szyny, imobilajzer, albo wtryskiwacze padły, lub może masz wodę a nie paliwo. Można sparawdzić - czy są impulsy na wtryskiwaczach, ale to trzeba mieć kontrolkę z diod LED wytrzymującą napięcie przynajmniej 30V. Możesz sobie zrobić (dioda LED i opornik 10k). Tylko trzeba patrzeć w obu kierunkach,...
Dobrze rozumiesz.
Vacuum pump, ona potrafi być nieszczelna i tłoczy powietrze do paliwa. Jeżeli wtryskiwacze były sprawdzane, to nie jest wina wtryskiwaczy. Natomiast wypada "zebrać" impulsy sterowania wtryskiwaczami.
Witam Zgadzam się z przedmówcą. W zmiennej "Impw" zliczane są impulsy wtryskiwacza w czasie trwania jego cyklu. Wartość 15067 to nastawa timera zależna od częstotliwości taktowania uK (zastosowanego kwarcu): 1/4000000 = 0,25us 0,25us * 15067 = 0,00376675ms Wartość ta (jak widać z programu) odpowiada w przybliżeniu stałej wtryskiwacza: 'stała wtrysku:...
dwa są, bo jeden to czyjnik prędkości wału ( częste impulsy) drugi to znacznik zwrotu zewnętrznego ( mniej impulsów)
Sprawdziłem by impulsy na wtryskiwaczy.
Sprawdź zasilanie i impulsy na wtryskiwacze, impulsy diodą.
jeżeli to sekwencyjny wtrysk gazu ,to sygnał obrotów jest w sumie potrzebny tylko w razie problemów przy fuel cutoff itp. impulsy wtryskiwaczy są wystarczającą informacją o obrotach, czyż nie ?
Tak te sterowniki często się uszkadzają od drgań czego efektem jest brak sterowania . Możesz jeszcze sprawdzić oscyloskopem czy wszystko jest prawidłowo sterowane impulsy na wtryskiwacze impulsy na cewki .
Kolego Pfemek - czy w Twoim projekcie tam gdzie na plytce jest wejscie: impulsy wtryskiwacza, to mam podać mase od wtrysku ?? większosc wtryskiwaczy jest chyba kluczowanych masą no nie ?? (konkretnie mi chodzi o forda ZETEC oraz poldek -w tym przypadku sterownik to abimex )
Nawet i żarówką jest wstanie sprawdzić czy ma plus po zapłonie na wtryskiwaczu. Jeśli sprawdzi i się okaże że jest to brakuje mu sterowania masą bo żarówka nie błyska. Jeśli się okaże że nie ma to też jest wstanie sprawdzić czy są impulsy na wtryskiwacz (podawana masa) z ecu. Wystarczy wtedy dać plus na jedną z końcówek probówki a drugą sprawdzić we...
Jutro rano podeśle,ja osobiście montowałem emulator do tego sterownika.
Długość impulsu wtryskiwacza jest wykładnikiem obciążenia silnika. Wtryskiwacz jest połączony z + bezpośrednio a sterowany minusem. Nie mogę podłączyć zasilania wentylatora bezpośrednio do wtryskiwacza. A może by można wykorzystać impulsy z wtryskiwacza do sterowania jakimś tranzystorem, który by zastąpił PWM?
Odepnij wtyczki przy wtryskiwaczach. Emulatora nie ruszaj, bo właśnie w ten sposób (kontrolką wpiętą zamiast wtryskiwacza) sprawdzisz czy działa (załącza impulsy na wtryskiwacze).
oscyloskopem sprawdzisz czy podaje impulsy na wtryskiwacz
Może banalne ale zobacz co gość nalał bo może benzyna jest wlana ja tak ostatnio miałem a klient się kłócił w zaparte że nie nalał benzyny Kolega nie ma pojęcia co pisze i gdzie, może zmieni sobie forum? Pisownia skandaliczna! Ostrzeżenie.
Jeśli nie ma impulsów zapłonu, to nie ma i impulsów wtryskiwaczy - niby co ma je kluczować?
Witam! Buduję komputer pokładowy na Atmedze328 program pisany w Arduino. Chciałbym zliczać impulsy wtryskiwacza benzyny i gazu na jednym pinie procesora. Oba sygnały są "masą" Jak mogę rozwiązać mój problem jakiś prosty układ który będzie mi przełączał źródła tego sygnału i nie będzie wprowadzał żadnych zakłóceń tegoż sygnału? Z góry dziękuję za pomoc.
Elektryk oglądał sterownik i niby wszystko ok. Połączenie między wtryskiwaczami, a kompem też ok. W konia cię zrobił a nie. Idź do kogoś innego kto ma pojęcie.
Możliwe że problem w skrzynce bezpieczników, może złącze okrągłe z przodu silnika. Miernik w rękę i jazda. Jeżeli masz skrzynkę bezpiecznikowa tak jak w golfie 3 to gdzieś na forum jest rozpiska do skrzynki która ułatwi Ci pracę. Zobacz przewód czerwono-biały ze złącza białego G1/8 (8 pin) w skrzynce bezpiecznikowej. Złącze czarne M2 (2 pin), przewód...
Albo centralka gazowa trzyma lub immobilizer zmostkuj lub sprawdź czy dochodzą impulsy do centralki gazowej
Wychodzi na to że cewka. Skoro są impulsy kluczujące wtryskiwacze, to sterownik widzi obroty wału korbowego i impulsy z czujnika płożenia wałka rozrządu. Poprzednim razem gdy nie chciał zapalić sprawdziłeś, ze nie ma iskry, wszystko wskazuje zatem na cewkomoduł
czyli jak wyzej .... tylko sprawdź czy napięcie na wtryskiwaczu jest podawane impulsowo czy stale??? jesli masz widoczne impulsy to dobrze ale i tak zostaje kwestia długosci impulsu jeśli jest za długi impuls to też bądzie zalewał.... mozesz jeszcze na krótko podac mase na wtryskiwacz i zobaczyć czy działa prawidłowo....
Pamiętaj że impulsy wtryskiwaczy benzynowych są potrzebne aby działała sekwencja, pewnie coś przy tym rozłączaniu dodatkowo rozłaczyłeś. Odłącz pompę paliwa i zrób test drogowy z dużym obciążeniem, tak jak pisałem. Aby wykryć problem diagnostyką musisz wiedzieć na co patrzeć - ciśnienie gazu i też pod obciążniem., jeżeliw szystko chodiz ok to czasami...
Nie ma co kombinować ze sterowaniem pompą skoro ECU daje impulsy na wtryskiwacz.
No to kupiłem komputer ale o innych numerach: Bosch 0280800140 made in Germany 811906264A No i klapa. Teraz dzieją się dziwne rzeczy tzn. jak nacisnę na pedał gazu to przekażnik pompy paliwa zaczyna brzęczeć i styki silnie iskrzą. Po drugie już mam impulsy na złączce do wtryskiwaczy ale jak tylko chociaż jeden wtryskiwacz podłączę to zanikają. Już nie...
Silnik AUY 116ps ECU numer 038906019FA. Potrzebuję pinologię ECU, dokładnie chodzi mi o to którymi pinami lecą impulsy na wtryskiwacze.
W gdi jest przetwornica i tam impulsy na wtryskiwaczach osiągają chyba 50V, o ile dobrze pamiętam
Jak ma pokazywać spalanie, to i tak czyta impulsy z wtryskiwaczy. Impulsy mam pociągnięte z ECU i wszystko działa jak należy, ale potrzebuję odczytać m.in. temp płynu chłodzącego, tak by móc ustawić w UKP alarmy przekroczenia ustalonego progu.
Nie, na wtryskiwacz nie ma dochodzić stałe napięcie tylko krótkie impulsy sterujące, po podaniu impulsu wtryskiwacz ma się otworzyć na tak długo jak trwa ten impuls.
dwie rzeczy do sprawdzenia: - ciśnienie paliwa - impulsy na wtryskiwaczach i ich zasilanie (przekaźnik odcinający zasilanie wtrysków na LPG) ...dalej będziemy myśleć
nie wiem jak można tak zrozumieć instrukcję :D. Jedziesz na benie i zbierasz mapę beny aż uzbierasz zadowalającą ilość punktów w całym zakresie i potem identycznie na gazie . Co w tym skomplikowanego ? Dotryski to krótkie impulsy wtryskiwaczy benzynowych , które zakłócają pracę lpg. Ich wycięcie to wpisanie w tabeli konfiguracji czasów poniżej któych...
Witam! Skonstułowałem prosty komputerek samochodowy do jego działania potrzebne są impulsy z wtryskiwacza i impulsy z przetwornika drogi. problem jest taki komp.oczekuje impulsów dodatnich(zmieniających się względem masy-) U mnie z kolei w samochodzie jest odwrotnie impulsy wtrysku i drogi zmieniają się względem plusa+. Jak z impulsów masy - zrobić...
Jak sprawdzałeś? Na obu ECU tylko na 2 wtryskiwacz nie wychodzi, coś mi tu nie pasuje. Sprawdzałeś wysterowanie na samym ECU po wypięciu pinów od tego wtryskiwacza? Opisz jak to sprawdzasz koniecznie. No i zrób roszadę, 2 z trzecim albo pierwszym.
Paliwo jest na 100%, czy jest iskra i czy są impulsy na wtryskiwacz to kurcze nie sprawdzałem, bo ciężko jest samemu to sprawdzić i to jeszcze w drodze, chyba ze jest jakiś prosty sposób na to?
To jest wtrysk gazu i tam się nic nie ustawia.Do sterownika pobierane są tylko impulsy z wtryskiwaczy benzynowych. Ważne jest aby dobrze ustawili mapy i żeby dobrze były dobrane dysze wtryskiwaczy gazowych.
Witam,ja swój problem rozgryzlem,też mi gasł na zimnym,wyjmijcie bezpiecznik od gazu przed odpaleniem, u mnie włączona była funkcją podgrzewania wtryskiwaczy,dostawały delikatne impulsy elektryczne chodząc na benzynie,czyli jednocześnie dostawał paliwo i gaz który pozostał przewodach i reduktorze ...może Wam to pomoze,mi pomogło.
Jakby padł komputer nie chodziłby i na gazie, może padło odcięcie/emulator wtrysków. Czy ten elektryk sprawdził czy idą impulsy na wtryskiwacze?
Sprawdź dwunasty bezpiecznik, Espero ma osobny bezpiecznik do wtryskiwaczy, do lampki MIL jest o ile pamiętam kolejny, trzynasty lub czternasty.Masy są trzy czarne, czarno-biała i chyba biało-brązowa.
Zmierzyć ciśnienie paliwa na magistrali. Sprawdzić impulsy na wtryskiwaczach (nawet małą żarówką). Przy zablokowanym immo brak impulsów masowych na wtryski. Sprawdzić synchronizację łańcuchów rozrządu.
jeśli to koltec-necam to ecu gazowni załącza wcześniej elektrozawory gazowe i po czasie odcina wtryskiwacze i stąd problem jak przednik pisał - przekaźnik czasowy albo wykorzystać w jakiś sposób impulsy z wtryskiwaczy benzyny
Przepraszam pomyliłam się. To (at)Janek_15 jest kobietą? Teraz nic nie powinno dziwić. Chociaż #6 19 Cze 2022 20:42 Sprawdziłem by impulsy na wtryskiwaczy. :crazyeyes: To było tydzień temu więc...
błąd czujnik wzniosu iglicy oznacza że masz uszkodzony wtryskiwacz sterujący. Daje on impulsy pracy wtryskiwacza do map sensora a ten odpowiedzialny jest za dawke paliwa. A nie słabnie Ci po przekroczeniu 2000 rpm tak jak czuć już turbine?? Ten błąd nie ma raczej związku z Twoim problemem.
Jakie propozycje poza wymianą uszczelki kolektora? Sprawdzić impulsy sterujące na wtryskiwaczu.
Sterowanie wtryskiwaczami i impulsy na cewkę,które piny i schemacik dobrze z kolorami
Reduktor II generacji daje niskie ciśnienie i jest dwustopniowy. Reduktory III generacji są jednostopniowe i dają ciśnienie około 1 bar. Reduktory IV generacji są jednostopniowe i dają gaz o określonym wysokim ciśnieniu potrzebnym do prawidłowego zasilania listwy wtryskiwaczy ( około 2 bar) . Komputer gazowy IV generacji koryguje oryginalne impulsy...
Nie będzie działało.Kluczyki z centralką immo(na foto) i sterownik silnika wymagają synchronizacji ze sobą.Co z kontrolką immo na desce rozdzielczej. Ratuje cię kontakt z osobą specjalizującą się w immo.
Witam. Podłączenie pod kompa powiedziało tyle ze wszystko jest ok poza faktem że w momencie przerwania zanikaja impulsy na wtryskiwacze. Po zagrzaniu silnika przez 10 min na wolnych obrotach było wszystko ok.
Jak będziesz czyścił pojedynczo, wystarczy dwa ampery wydajności, jak wszystkie razem, pasuje mieć ze 12 amper. Czas impulsu nie powinien być krótszy niż 2-3 milisekundy. Poniżej tej wartości wtrysk może się nie otworzyć. No i musi być przystosowany do pracy z obciążeniem indukcyjnym.
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
witam, w jaki sposób można zasymulować impulsy potrzebne sterownikowi wtryskiwaczy gazowych? Chodzi mi o zasymulowanie pewnych impulsów poza pojazdem samochodowym, w warunkach laboratoryjnych. Chcę zmontować mechatroniczną makietę obrazującą prace wtryskiwaczy gazowych.Dysponuje juz odpowiednim sterownikiem i wtryskiwaczami.Kolejnym krokiem będzie zadanie...
Wypiąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia i ustawiłem rezystorami ciśnienie 480 Barów i też nie odpalił, impulsy na wtryskiwaczach pojawiają się, więc wszystko wskazuje na uszkodzoną pompę CR. Jutro jeszcze sprawdzę przelewy. Jeśli nić nie wykaże trzeba będzie wyciągać pompe :(
a sprawdzałeś czy sterownik podaje impulsy na trzeci wtryskiwacz ?
Impulsy kluczujące wtryskiwacz podawane są cały czas. Niezależnie czy silnik pracuje na benzynie czy na lpg. Fizycznie wtryskiwacz jest odcięty elektrycznie i nie podaje paliwa. Dlatego często zapala się kontrolka check przy jeździe na gazie zgłaszając błąd wtryskiwacza (zwarcie lub przerwę)
dziś obadałem dokładniej auto i wygląda to tak. gdy podłączona jest cewka zapłonowa, wszystko jest ok, tzn wiatrak i pompa paliwa pracuje prawidłowo. gdy cewkę się odłączy - wiatrak i pompa pracują ciągle (na włączonym zapłonie). Czasem zdarza się ze mimo odłączonej cewki, pompa i wiatrak też pracują prawidłowo ale sporadycznie. O ile podłączona jest...
Tak Marchewka zapala się i gaśnie a czy są impulsy na wtryski nie wiem . A jak to można sprawdzić ?? Dodano po 5 I czy można to sprawdzić multimetrem impulsy wtryskiwaczy?? Dodano po 1 I jeszcze nurtuje mnie jedna rzecz . Czy w tym samochodzie to normalne że po uzbrojeniu alarmu tzn zamknięcie pilotem , i przy próbie otwierania kluczykiem drzwi nie...
Poprzestawiać się nie mogło, ale mogło się popsuć, a to już niedobrze. Najpierw sprawdź regulator. Jeśli jest dobry, to trzeba pojechać na diagnostykę i zobaczyć jakie impulsy dostaje wtryskiwacz. Wymieniałeś czujnik temperatury? często to jego wina.
Kompresja jest w porządku, 13 atmosfer i tak było a jak sprawdzić czy są impulsy na wtryskiwacze i czy podają paliwo, czy jest taka opcja w Vag-Com ???
ja takie moge ci sprzedać za 299zł z pełnym wypasem :)
nie kupuj drugiej cewki, chyba ze nie masz co robić z pieniędzmi. Sprawdź, - czy immo rozblikowane, - czy sterownik widzi obroty silnika, - czy bezpieczniki są gut, - czy sinlik i karoseria ma masę, - czy są impulsy na wtryskiwacze. Adam
Przez elektryczne impulsy.
Wsadź diodę LED 12V we wtyki sterujące cewką i zasilanie cewki. Podczas kręcenia silnikiem dioda powinna mrugać jak cewka dostaje impulsy sterujące. To samo możesz zrobić z wtryskiwaczem, będą impulsy potrzebne do działania ww ? Zasilanie cewki sprawdź żarówką.
Sygnał sterujący do wtryskiwaczy jest masą z sterownika silnika. Tam jeden pin to plus po zapłonie a reszta to impulsy masy. Na jaki kolor kopci przy odpalaniu?
Romek, napisz konkretnie co kombinujesz, będzie łatwiej. Jeżeli chcesz impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do obrotów silnika to weź je z wtryskiwaczy. Kłopot jest tylko wtedy, jak wóz leci rozpędem z puszczonym pedałem gazu.
Z prawej strony
Odświeżam temat. Jednym z winowajców była sonda lambda - Pęknięty bezpiecznik na zasilaniu grzałki. Ale nie zlikwidowało to (i nie mogło) zalewania silnika w trakcie zapalania. Po posprawdzaniu wszystkich czujników, potencjometrów w akcie desperacji podpiąłem oscyloskop do wtryskiwacza. Pomiar szerokości impulsów wykazał impulsy na wtryskiwaczu o szerokości...
Samochód volvo 2,5 6 cyl.Instalacja gazowa jak w temacie wtrysk gazu fazy ciekłej druga generacja tej instalacji.Ma dwa sterowniki Pierwszy wykonuje sterowanie pompą w zbiorniku przełancza na gaz.Drugi nie pracuje według mnie pobiera impulsy od ecu benzyny i wysyła impulsy na wtryskiwacze gazowe.oczywiście wyłancza wtryskiwacze benzynowe( teraz ich...
Trzeba sprawdzić czy dochodzą impulsy napięcia do wtryskiwaczy podczas pracy na gazie.Podobno przy zbliżonym wkrętaku do wtryskiwacza odczuwamy jego przyciąganie, jak elektromagnes.
Oczywiście sprawdzenie, czy wtryskiwacz dostaje zasilanie i impulsy kluczujące przekracza możliwości?
Witam mam problem z mazdą 323 1,3 16v. Pewnego dnia auto zaczęło szarpać zgasło i już nie odpaliło. Iskra jest jak podam mase na wtryski to się odezwie teoretycznie odpala,czyli brak impulsu na wtryskiwacze, aparat zapłonowy jest na 3 przewody, komputer podmieniałem na inny, bez zmian. Odczytałem błędy i jest jeden "impuls zapłonu". Proszę o pomoc bo...
szymtro wtryskiwacze benzynowe to zwykłe elektrozawory zasilane 12V.plus po stacyjce minus to impuls z komputera. czas tego impulsu to 3,2milisekundy.Jaki elektrozawór gazowy wysteruje się w tak krótkim czasie? Askoro już mowa o zaworach regulujących ilość doprowadzanego gazu to nie spotkałem się zinnymi jak tylko aktuatorem.Co innego instalacje 4 generacji...
Czujniki masz umieszczone przed prawych kielichem , sprawdź luz na lince do pedału , a następnie (jak pisze Paweł) napięcie na czujniki - pin 3 na gnieździe 5V , 4 masa. Na końcu podejrzewałbym ECU. Czy w czasie powolnego dodawania gazu wchodzi normalnie na obroty? Tylko nie próbuj diodą sprawdzać impulsy na wtryskiwaczach , są piezoelektryczne.
Normalnie na pokazy czy inne show robi się to tak że jest dodatkowy wtryskiwacz paliwa do wydechu (najlepiej zrobić kawałek cienkiej rury jako odejście by nie przegrzać wtryskiwacza) za nim i cewka zapłonowa zintegrowana plus świeca. Takiej cewce wystarczy zasilanie i sygnał prostokątny lub impulsy plus wysterowanie wtryskiwacza paliwa. Tylko że taki...
Witam, też miałem takie przypuszczenie, że komputer gazowy może blokować wtryskiwacze benzynowe bo i taki objaw. Odpiąłem całkowicie wiązkę kompa Gazowego i nic nie zmieniło. Co masz na myśli sprawdzić impulsy diodą załączanie wtryskiwaczy - może przez proste podanie masy na styk wtryskiwacza ?
A podczas kręcenia rozrusznikiem jakie pokazuje ciśnienie paliwa? Zachowanie takie jak piszesz występuje właśnie przy braku lub niedostatecznym ciśnieniu paliwa. Sterownik podaje impulsy na wtryskiwacze dopiero gdy ciśnienie przekroczy minimum, np 200 bar(wartości nie jestem pewien). Odłączonych wtryskiwaczy na nie pracującym silniku sterownik nie pokaże....
Kable od cewek zostały sprawdzone, a cewki zamienione miejscami, są w stu procentach sprawne. Silnik próbuje raz na jakiś czas odpalić są to pojedyncze zapłony i jednocześnie słychać dudnienie z kolektora dolotowego. Impulsy na wszystkich wtryskiwaczach zostały sprawdzone , świece są mokre.
Sprawdź impulsy na wtryskiwacz benzynki i gazu bo nie dokońca zrozumiałem Podjechałem do gazownika i ustawił przełaczanie na gaz w tryb awaryjny - na zimnym silniku - i jest ten sam bład . Wykluczam więc uszkodzenie instalacji paliwowej PB.
Sterownik LPG do naprawy. Tu mogło sie wydarzyć, że sterownik podał prąd stały a nie impulsy na cewke wtryskiwacza, i efekt wiadomy. To nie od cewki wtrysku się zaczęło.:cry:
Sprawdź czy przewodem powrotnym od regulatora ciśnienia na listwie paliwowej leci paliwo gdy pracuje pompka paliwowa. Jeżeli mamy paliwo na powrocie możemy założyć, że ciśnienie paliwa jest właściwe. Do odłączonej wtyczki od wtryskiwacza możemy podłączyć 2W żarówkę i sprawdzić w czasie kręcenia rozrusznikiem czy żaróweczka miga co oznacza że wtryskiwacz...
Czy może ktoś posuiada schemat Pióra diagnostycznegio ?? Jego zaletą jest możliwość sprawdzenia impulsu wtyskiwacza i jakości masy lub zasilania. http://www.shopgaz.pl/
Witam, Trafiła mi się Primera z silnikiem 1,9dci która podczas próby odpalenia załapuje i od razu gaśnie - diagnostyka nic nie daje - brak błędów silnika Sprawdzony ( podstawiony ) regulator ciśnienia, na "plaku" auto normalnie odpala został podłączony tester pod wtryski i czujnik ciśnienia i pokazuje "teoretycznie",że pojawia się wymagane ciśnienie...
Podłącz choćby woltomierz na zasilanie pompy paliwa i obserwuj jego wskazania na pracującym silniku, lepiej jednak podłącz manometr przez trójnik i obserwuj ciśnienie paliwa. Przy pomocy oscyloskopu możesz obserwować impulsy sterujące wtryskiwacza i cewki. Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo...
koledzy czy ktoś robił komputer zużycia paliwa do dizla chodzi mi głównie z kąd brać impulsy na wtryskiwacz bez ingerencji typu przetnij zasilanie w układzie zasilania paliwa i wstaw tam przepływomierz interesuje mnie technicznie podejście do zagadnienia czy jest jakaś szansa dostawić np. czujnik na pompę lub coś takiego z programem sobie porazdę z...
Sam proces rozgrzewania wtryskiwaczy jest potrzebny w słabej klasie wtryskiwaczy(np valtec) którym kleją się tłoczki, wtryskiwacze typu hercules czy hana nie potrzebują takich zabiegów, dodatkowo sam algorytm rozgrzewania jest dość skomplikowany testowałem to w instalacji zenit wygląda to następująco - odpalamy auto na PB (jeżeli jest włączona funkcja...
Jeśli palił i od razu rzucił a sa impulsy na zapłon i impulsy i zasilanie na wtryskiwaczach to albo pompa paliwa ci siadła (tu pomiar manometrem) albo poleciał przy gaszeniu rozrząd.
Temat zamykam gdyż autko zostało zabrane przez właściciela.
Skoro piszecie że immo to mi powiedzcie co ten immobiliser odcina żeby samochód nie zapalił ? Skoro mam Ciśnienie na listwie CR, wtryskiwacze dostają impuls, rozrusznik kręci i świece żarowe grzeją to co on odcina ?
Zdejmij grzybek z monowtrysku i zobacz czy podaje wtryskiwacz.Zasilanie i Impulsy masz na wewnetrznych pinach wtyczki idącej do wtryskiwacza mierz żaróweczką 1,2W .
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Witam W większości schematów komputerów pokładowych do samochodu, sygnały z wtryskiwacza, cewki zapłonowej są podawane poprzez dzielnik rezystancyjny z kondensatorem (czasami z diodą Zenera 5v6), ja wolę jednak coś bardziej bezpiecznego czyli transoptor. Do takiej aplikacji wybrałem PC817. Mam do Was prośbę, czy ten schemat jest poprawny?: http://obrazki.elektroda.net/77_12815951...
napisales wczesniej ze brakuje iskry i paliwa a teraz ze tylko iskry. zdecyduj sie co jest nie tak. czy jak nbie pali to na oscyloskopie widzisz impulsy z czujnika polozenia walu? czy sa impulsy na wtryskiwacze? jak nie potrafisz tego okreslic to odpprowadz go do dobrego warsztatu. , niestac sie na warsztat? to po co kupowałeś samochód na który cie...
Witam. Po podpięciu pod tester w centrali wtrysku błędy: czujnik halla 515, regulacja składu mieszanki 561, sonda lambda 525, żadnych błędów immo, w centrali immo też czysto, po odpięciu klemy i próbie uruchomienia na benzynie auto ożyło , lecz po krótkiej pracy gaśnie. Jak nie zapala to obroty "widzi"... tak jakby impulsy na wtryskiwacz tracił....
Ja ten program poprawię tylko rozkminię tego timera do końca :| Generalnie układ ma sterować pompą paliwa w samochodzie zasilanym LPG. Wykorzystam przekaźnik który bez zasilania ma zwarty styk. Tak aby w razie uszkodzenia elektroniki sterującej lub cewki przekaźnika było stałe zasilnie pompy noPB. Cewkę steruję za pomocą mosfeta BS170 sterowanego bezpośrednio...
Podłączenie oscyloskopu - Mam urządzenie które generuje impulsy do zasilania prądem stałym wtryskiwaczy benzynowych - ma wyprowadzenie 2 pin. Chcę oscyloskopem zmierzyć czas otwarcia (Hantek DSO2C10). Urządzenie do zasilania 230V ma wtyczkę z 3 pinami L,N,PE - czy muszę je zasilić transformatorem separującym aby bezpiecznie podpiąć oscyloskop? Po sprawdzeniu...
Gaziaże zje**** sprawe posprawdzaj styki na wtryskach i na emulatorze (zakładam że jest) w takim wtpadku to jeest napewno cewka wtrysku Euraskan nie pokazał którego wtrysku??? A jak kuleje to napewno nie dochodzy impulsy do któregoś wtryskiwacza. POZDRAWIAM
Sam jestem zdziwiony tą usterką a konkretnie wartościami ciśnienia co do sygnału czujnika to nie twierdzę że sterownik nie widzi sygnału podczas kręcenia tylko lexia. Po odpaleniu wskakują obroty i synchro wałka jeszcze przed ingerencją w czujnik hala sprawdziłem impulsy na wtryskiwaczach i były prawidłowe a po jego odpięciu impulsy zanikają czyli czujnik...
Do gazu plus zasilanie wtryskiwaczy był cięty przy bezpiecznikach, od sterownika minus prosto na drugi biegun wtrysku gdzie impulsy dawałem na pinie przy sterowniku i utrzymywałem silnik przy pracy. By ponownie odpalił na krótko bez wyłączania zapłonu, trzeba odczekać podobny czas około 3s. On ma dodatkowy wtrysk do rozruchu zimnego silnika i właśnie...
Bardzo dziękuję. Mam w tym Terios pewien problem - może ktoś spotkał sie z czymś podobnym. Auto po rozgrzaniu - zaczyna falowac obrotami, czasami zgaśnie. Impulsy z czujnika na wałku (impulsatora) są stałe a znikają na chwilę impulsy z cewek i wtryskiwaczy. Ustawienie wyższych obrotów (około 1800-2000) powoduje że silnik przerywa ale nie gaśnie, natomiast...
Masz po prostu przeciek powietrza, zanik migania lampki ( brak kluczowania szprycek) to nic innego jak procedura hamowania silnikiem, kiedy ECU impulsy z wtryskiwaczy zdejmuje powyżej pewnej prędkosci obrotowej, kiedy widzi zamknietą przepustnicę. Więc zrobisz tak-znajdziesz sobie jakieś dprowadzenie podciśnienia na kolektorze dolotowym od przepustnicy...
Witam!!! Sytuacja jest prosta. 1. Mam przepływomierz który daje impulsy zależne od ilośco przepływającego paliwa 2. Z licznika kilometrów wychodzą impulsy (umieszczony kontaktron) Poprostu szukam układu (schematu) który podzieli te dwa sygnały i na wyjściu dostanę sygnał podzielony i będzie można wyskalować w l/100km Widziałem kiedyś schemat i miałem...
impulsy elektryczne impulsy szpilkowe impulsy fotodioda
ekran alpine philips ustawić godzina wyprowadzenia rs232
tomasz łysek schemat bezpieczników atego
Zasilacz HP: Łączenie przewodu sygnałowego z czerwonym Błąd CAN 011 w VCDES - jak go usunąć?