Mostek H na ponad 10A to tak na ulicy nie leży... Częstotliwość z PWM programowego to może być najwyżej kilkaset Hz. To i tak za dużo- indukcyjność uzwojenia takiego silnika może sprawić że bardzo mały prąd będzie przezeń płynął. Tak mały ze silnik się nie ruszy.
i=(U/R)*(1-e^(-t/T)). Gdzie: U- napięcie zasilania (24V) R- oporność uzwojenia T=L/R- stała czasowa uzwojenia silnika- zwykle 10ms. L- indukcyjność uzwojenia silnika. L często nie podają dlatego można ją oszacować na podstawie podanego R i typowej wartości L/R 10ms. Po załączeniu napięcia na uzwojenie prąd zaczyna narastać od 0. Czyli włączyć przekątną...
Witam. Czy wie ktoś może jak najprościej wyznaczyć indukcyjność uzwojenia silnika. Dokładnie chodzi o indukcyjność uzwojenia w silniczku z cdrom'u. A może ktoś już to zmierzył potrzebował bym jakąś przybliżoną wartość Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam! Grzegorz
tak czy inaczej 520V to chyba błąd pomiarowy Nie, to napięcie powstałe z rezonansu kondensatora i indukcyjności uzwojenia silnika.
Zasada jest dokładnie taka sama jak w wypadku silnika trójfazowego - wystarczy zamienić dwie fazy ze sobą. Tu dwie potrzebne fazy są wytwarzane przez indukcyjność uzwojenia i pojemność kondensatora. Czyli nadal należy traktować ten silnik jak trójfazowy, tyle ze z dwiema fazami sztucznie wytwarzanymi. A co do przydatności "robocika" (skądinąd dobra...
Witam Zainteresuj się całką cieplną diody (podaną w danych katalogowych), którą trzeba zastosować. Można ją oszacować następująco: I^2*t > L*Izn^2/(2*R) L - indukcyjność uzwojenia silnika (stycznika, przekaźnika) Izn - prąd znamionowy silnika itp. R - rezystancja uzwojenia tegoż.
montowany kondensator rozruchowy. , kondensator pracy, dla ścisłości, oraz dochodzi przełączenie silnika z gwiazdy na trójkąt. Ale jest przy nim kondensator, lecz niestety wszystko, co było na nim, zostało starte. Bo już ktoś przerobił ten silnik na jednofazowy. 6uF lub 8uF na 400V powinien wystarczyć przy tej mocy silnika. Coś w tym rodzaju. A dlatego...
Sprawdź, jaki kształt ma PRĄD pobierany przez silnik, a nie napięcie. Prąd trzeba zmierzyć miernikiem RMS, bo to przebieg odkształcony. Przy prądzie 2 razy większym silnik powinien się BAAARDZO grzać! Te 53A to prąd silnika, czy przetwornicy? Przebieg prostokątny ma same nieparzyste harmoniczne, o szybko malejących amplitudach, a indukcyjność uzwojenia...
Poszukaj na "tme" albo "tme sklep". Są- sprawdzałem. A zasilanie- trochę tłumaczenia. Są to układy z wbudowanym PWM i pomiarem prądu płynącego przez uzwojenia silnika. Pomimo zasilania sterownika z napięcia np.45V silnik będzie pracował tak jakby był zasilany np. z 2.5V. Tylko znacznie lepiej przy wysokich obrotach. Układy te wykorzystują indukcyjność...
Dla klasycznego silnika można zrobić układ ograniczający prąd rozruchowy - takie układy zawierają np. sterowniki silników krokowych, choć tam chodzi raczej (a przynajmniej także) o ograniczenie prądu w sytuacji, gdy wirnik stoi. To są układy podobne do przetwornicy "buck", wykorzystujące indukcyjność uzwojeń silnika w roli dławika tej przetwornicy....
http://magazynelektroniki.pl/p/14/235/di... Dodano po 6 a dioda jest konieczna Likwiduje przepięcia łączeniowe obwodu tyrystor - indukcyjność obciążenia (uzwojenia silnika)..
I indukcyjność uzwojeń silnika wiatraczka nie pozwala na wystarczająco szybkie narastanie prądu...
Przepływ prądu przez cewkę, ogranicza przy zatrzymaniu silnika i pracy na wolnych obrotach tylko rezystancja cewki silnika i rezystancja mostka sterownika. Indukcyjność uzwojeń jest w takim przypadku nieistotna. To są kompletne bzdury, proponuję poczytać nieco o sposobie działania driverów silników krokowych. To są generalnie impulsowe regulatory prądu...
Proszę mi jeszcze powiedzieć, czy miernikiem indukcyjności jestem w stanie zmierzyć, czy jedna cewka jest odwrotnie podłączona? Może się mylę, ale myślę, że tak. Trzeba na odłączonym silniku i nieruchomym wale, zmierzyć indukcyjność każdego z trzech uzwojeń. Uzwojenia z takim błędem, podejrzewam, że będą miały znacznie mniejszą indukcyjność.
Podczas ruszania raczej trudno zmierzyć, bo szybko się zmienia. Natomiast potrzeba znać opór silnika - w tym celu można np. zmierzyć prąd przy niższym napięciu (na tyle, żeby nie ruszył). Przydałoby się też wiedzieć, przy jakim napięciu/prądzie rusza (nie jaki prąd popłynie przy zasilaniu 12V, tylko jakie jest najmniejsze napięcie i najmniejszy prąd,...
Zmierz indukcyjność, ze zwartym zwojem powinna być o rząd wielkości niższa.
Nie rozumiem dlaczego silnik kopci pomimo pozytywnych wyników pomiarów. Ponieważ to nie jest profesjonalny miernik do tego. Jeśli silnik działa na napięcie międzyfazowe 400V to miernik mierzy silnik napięciem wyższym, niż nominalne. Poza tym miernik indukcyjności? Mierzyłeś indukcyjność uzwojeń?
Indukcyjność uzwojeń silnika może podbijać to napięcie z chwilą rozłączania(im większa moc silnika, tym większa skala tego zjawiska), więc dobrze by było dać taki, jak był, albo o wyższym napięciu pracy.
Jeśli nie mam racji to proszę jakieś argumenty na poparcie tezy że w chwili nagłego przerwania prądu płynącego przez indukcyjność uzwojeń silnika nie zaindukuje się napięcie które może przekroczyć napięcie przebicia tranzystora.
ZBpon, wracając do tych zakłóceń, proponuje ci załozyć filtr od zakłóceń wspólnych jak najblizej przetwornika cisnienia. filtr ten możesz wykonac sam. potrzebny bedzie pierscien ferrytowy ok.60mm srednicy. nawiń ok.5-10zw.kabla który idzie do przetwornika. ekran kabla podłaczony do masy przetwornika. jeszcze jedna uwaga wracając do tej częstotliwości...
Silnik ma pewien współczynnik K, niezależny od oporności i dopuszczalnego prądu uzwojeń - występuje on we wzorze na moment siły (moment = K * prąd), i na SEM przy obrocie (SEM = K * prędkość kątowa). Moc mechaniczna jest iloczynem momentu siły i prędkości kątowej; napięcie = prąd * opór + SEM. Napięcie powinno być do 5V kiedy silnik stoi i SEM=0; jeśli...
Indukcyjność uzwojeń silnika nie pozwala na tak szybkie narastanie prądu aby przy PWM rzędu kHz przez silnik płynął jakiś znaczący prąd. Druga sprawa- spadek napięcia na układzie sterującym. W nasyceniu to będzie 2-3V.
No niestety to niemożliwe. Prąd będzie zależał od obciążenia silnika (bo indukcyjność uzwojeń zależy od położenia wirnika oraz od ruchu wirnika).
Witam Do _jta_ Nie rozumiem stwierdzenia na temat sterowania PWM, a rzekomego braku możliwości pomiaru siły elektromotorycznej przeciwindukcji. Proszę wytłumacz co to znaczy: "... ze względu na indukcyjność uzwojeń silnika nie można przerywać przepływu prądu przez silnik, a jedynie kluczować napięcie - na zmianę dawać pełne napięcie akumulatora i zero,...
1. Indukcyjnosc takiego silnika nie jest wartoscia stala. Musisz ja zmierzyc w nastepujacy sposob (Silnik powinien byc zachowany czas pomiaru b.krotki, aby go nie spalic). Ten prad staly winny byc rowny najlepiej pradowowi znamionowemu. Przez silnik powinny przeplywac jednoczesnie dwa prady, prad staly i skladowa zmienna. Sam silnik powininien byc zasilany...
Zdecydowanie przetwornica impulsowa czy to właśnie buck converter (ale bez dodatkowej indukcyjności, bo jej rolę przejmie indukcyjność uzwojeń silnika) jak wspomniał kolega wyżej czy to układ mostkowy pozwalający dodatkowo na zmianę kierunku pracy. Rozwiązanie z szeregowymi diodami i rezystorami, i z stabilizatorem liniowym wnosi duże straty. Jakiej...
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
Z mojego doświadczenia przy sterowaniu silników to nie ich indukcyjność jest problemem . Równoległe diody rozwiązują problem. Większy problem stwarza pojemność uzwojeń, która wymusza szpilki prądu w czasie załączania. Pomaga założenie pierścieni ferrytowych na przewody zasilające silniki. powodzenia
Raczej okaże się że są zwarte zwoje, silnik nie będzie pracował poprawnie. Aby się upewnić należałoby pomierzyć indukcyjność uzwojeń. Albo prądu przy zasilaniu AC. Nawet napięciem 12-24V z małego trafa.
Przepraszam, a po co tak ? To jest jakaś techniczna apostazja :cry: Jak zsynchronizujesz częstotliwość generowaną przez falownik z siecią trójfazową 50Hz, zasilającą stojan ? To raz, a dwa, pamiętaj, że najprościej rozpatrywać taki silnik pierścieniowy można jako transformator trójfazowy o określonej przekładni, malejącej wraz ze wzrostem obrotów wirnika....
Uzwojenia silnika są właśnie taką "ogromną cewką" :)
No i wątek rozkręcił się wykraczając poza potrzeby autora. :) Ale jeśli już temat zaistniał to mam pytanie do Kolegi Art.B, bo moja wiedza w tym zakresie jest dość uboga. Nie konstruowałem układów napędowych i czasem ten problem mnie nurtuje. Jak wygląda kształt przebiegu prądu przy sterowaniu PWM. Czy przy 20KHz sama indukcyjność uzwojeń silnika wystarcza...
W napięciu jest fala prostokątna, prąd uzwojeń jest bliski sinusoidy ze względu na indukcyjność.
Potraktuj silnik jak indukcyjność, załóż mu dwójnik RC równolegle do uzwojeń (1 Ohm, 0,1uF), może diodę, ale minimum z 10A, najlepiej szybką (np, z odbiornika TV), bo 1N4148 na pewno się spali ;). Zmniejsz częstotliwość PWM'a - 100Hz w zupełności wystarczy.
Napisałeś: "Moj driver to A3983 POsiada dodtkowo trzy wejscia ktore pozwalaja ustalic 100% procent pradu 50. 30 itd. " Sprawdziłem na stronie jafmotion: Driver ma zworki, pozwalające ustawić cztery wartości prądu: 0.4, 0.5, 0.7, i 1.2A-a nie%. To jest prąd nominalny silnika. Ustawiasz te zworki na stałe-do konkretnego typu silnika. No to sprawdźmy ten...
Ten schemat jest zupełnie nieczytelny, poza tym co znaczy strzelają transoptory, pali się dioda, czy przebija napięcie do strony wtórnej? Nie widzę tam diod zwrotnych na transoptorach (napięcie wsteczne diody w tym transoptorze jest niskie, jak zresztą w każdym transoptorze). Po drugie to pracuje w softstarcie, czyli jest obciążone silnikiem. Indukcyjność...
C13 i R11 to układ Zobla jak mnie pamięć nie myli ma na celu kompensacje indukcyjność których źródłem jest uzwojenie silnika R10 i C12 to dzielnik do pomiaru napięcia zasilania, a przynajmniej mam taką nadzieję :) Dioda była tak oryginalnie wpięta więc jej nie zmieniam
Kolego halif: wysłałem Ci wiadomość prywatną, ale ponowię tutaj. Jak wpadłeś na to, że hotend nie trzyma temperatury podczas drukowania? Pytam, bo ostatnio zauważyłem u siebie taki efekt, że kiedy z dość dużą prędkością zadrukowuję litą powierzchnię (nie wypełnienie, lecz np. shell) to filament, podczas drukowania dłuższej kreski, nie chce mi się przyklejać...
Jak mając następujące dane silnika indukcyjnego mogę obliczyć moment znamionowy ?? %DANE SILNIKA INDUKCYJNEGO %Dane schematu zastępczego Rr=0.02133; %Rezystancja uzwojenia wirnika Rs=0.03876; %Rezystancja uzwojenia sojana Lm=0.032451; %Indukcyjność rozproszenia Lss=0.00065162; %Indukcyjność uzwojenia stojana Lsr=0.0014255; %Indukcyjność uzwojenia wirnika...
W/g katalogu Uds = 55V Te tranzystory nie padły prądowo tylko napięciowo. Niby źródło daje znacznie mniej ale zastanawiam się czy nie zachodzi sytuacja, w której napięcie zaindukowane w cewce silnika sumuje się z tym z baterii? Prawie, kolego. Sprawdziłeś diody oznaczone T1 i T2 ? Może dodać jakiś układ gasikowy równolegle z silnikiem? Tu jest pies...
(at)piwopijca Podłączałeś ze statorem silnika, czy bez ? Bo jak bez, to po hybrydzie. Tam to jest zroboine tak, że jedno z uzwojeń statora robi za indukcyjność przetwornicy step - down 300 V / 12 V DC do zasilania kontrolera i reszty układu.
Zwykle silnik (a dokładniej, indukcyjność jego uzwojeń) powoduje iskrzenie styków wyłącznika przy ich rozłączaniu.
A ja nie rozumiem jak można próbować sterować mikrokokami silnika krokowego programowo. Są dedykowane układy za kilkanaście zł na które podaje się tylko step, dir i enable. Choć byś się "wściekł" i tak będą lepsze od programu. Zasilanie mają 24-50V- co pozwala na płynną pracę silnika-wykorzystują PWM i indukcyjność uzwojeń. Masz silnik np. na 2V- a...
atom1477-masz rację-ale dopiero wtedy gdy częstotliwość jest na tyle duża że zaczyna być odczuwalna indukcyjność uzwojeń. Silnik zaczyna mieć mniejszy moment i przy zwiększeniu częstotliwości zaczyna "gubić" kroki. To jest "wymuszony" PWM-prąd tak szybko nie wzrośnie przy określonej indukcyjności uzwojeń. snow-też masz rację-ale: Jak dwa mostki H-to...
Akumulatorek AA GP 1800mAh ma według producenta oporność wewnętrzną 0.022Ω - czyli prąd zwarcia około 60A. Ale baterie, nawet alkaliczne, mają dużo mniej. Przy takich prądach oporność połączeń i styków zaczyna mieć duże znaczenie - krótki kawałek niezbyt grubego przewodu ma taką oporność, jak akumulatorek, a styk "koszyczka" na baterie potrafi...
D3 ma pozostać. Uzwojenia silnika posiadają indukcyjność. Prąd na nich nie zmieni się skokowo, więc po szybkim zamknięciu tranzystora, prąd o charakterze aperiodycznym zamknie się przez diodę. Zamiennik: praktycznie każda dioda da radę, aby tylko miała dopuszczalne napięcie wsteczne powyżej 12 lub 18V i prąd 1A. Popularna 1N4007 a nawet 1N4001 też da...
To i tak chyba się skończy obliczeniami możliwości sprzętu. Przy 9.6MHz wychodzi przy praskalerze=64 przerwanie od timera co 1.7 ms a skok timera co 6.7us. Silnik będzie napędzany przez PWM ok. 500Hz- będzie piszczał. Przy preskalerze=1 silnik pewnie wcale nie ruszy bo indukcyjność uzwojeń nie pozwoli na wystarczająco szybkie narastanie prądu. Przy...
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
kondensatora lub dławika. Tutaj dziala indukcyjność własna uzwojenia rozruchowego. Tak jak działało to w silniku niezapomnianej pralki Frania. Tyle, ze tam był odsrodkowy wyłącznik rozruchowy. Kolejne pytanie, które chodzi mi po głowie, to jaki może być prąd rozruchowy takiego silnika Bardzo duży - do 8x In.
No tak ale silnik, którym chcę sterować przyjmuje mak napięcie 4,1V. W takim wypadku nie mogę użyć tego mostka do sterowania silnikiem? Możesz używać, musisz jednak sterować mostek sygnałem PWM o współczynniku wypełnienia odpowiednio mniejszym niż 100 %. Krótkotrwałe impulsy wyższego napięcia nie przeszkadzają silnikowi, są całkowane na indukcyjności...
Indukcyjność transformatora robi swoje. W chwili włączania płynie ogromny prąd(...) Duży prąd w momencie włączenia powoduje pojemność a nie indukcyjność uzwojeń. Przerabiałem to przy budowie drivera dużego sinika bezszczotkowego. Pomagały pierścienie ferrytowe wprowadzające indukcyjność między tranzystorami drivera a uzwojeniami silnika. Pozdrawiam
Cześć. Poszukuję informacji o krokowcach 17pm-k940-p6vs, produkcji Minebea Motor. Na stronie producenta informacji brak, przeszukałem google - tam również brak datasheetów. Interesuje mnie napięcie znamionowe, prąd cewki, indukcyjność uzwojenia i moment trzymający, czyli zestaw informacji, który ujawni czy silnik nadaje się do drukarki 3D. Pozdrawiam
Rezystor ( opornik) ograniczy prąd w uzwojeniu tegoż silnika, a nie napięcie. Indukcyjność mówi o indukcyjności uzwojeń, co ma wpływ na prędkość obrotową. Powinieneś podać jeszcze prąd uzwojenia. Jak zwiększasz obroty ( częstotliwość) wzrasta impedancja, a to znaczy ,że prąd płynący przez uzwojenia maleje. Silnik traci moment obrotowy, czasem nawet...
Dobrze byłoby znać parametry tego silnika - w tym opór i indukcyjność jego uzwojeń.
Niejasno napisałem i źle mnie zrozumiałeś.Jeżeli będę znał indukcyjność i rezystancję uzwojenia to potrafię określić wszystkie prądy i przeanalizować wpływ częstotliwości.Indukcyjność jest stała.Obroty mnie nie interesują.Kłopot może być z pomiarem rezystancji,bo jest mała.Można to wykonać albo mostkiem Thompsona,lub metodą techniczną(metoda dokładnego...
Nie ma znaczenia którą stroną go podłączysz. Może coś z kabelkami pomyliłeś. Tak dla celów sprawdzenia można by omomierzem zmierzyć oporności. W punktach Z- V oporność powinna być największa, bo oba uzwojenia połączone są szeregowo zaś mierząc punkty UW-Z oraz UW-V oporności powinny być mniejsze, bo uzwojenia oddzielnie mierzysz. Nie wiem czy mają tą...
Po pierwsze nie wiem, co mierzysz - napięcie (gdzie?), prąd? Odnoszę wrażenie, że przy włączaniu pojawiają się jakieś oscylacje - jakkolwiek, jeśli to jest 100 sampli na sekundę, to mało co można zobaczyć. Na pierwszym przebiegu trudno powiedzieć, czy jest coś złego, czy nie; na drugim po skoku w górę jest wyraźna szpila w dół. Ale to nie musi być złe...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Uzwojenie silnika ma stosunkowo dużą indukcyjność. Po włączeniu napięcia prąd narasta wolno. Czym silnik kręci się szybciej tym średni prąd w uzwojeniu jest mniejszy. Silnik się więc mniej grzeje. Zamiast dodatkowego stabilizatora lepiej jest dodać w szereg z uzwojeniem rezystor. Takie rozwiązanie w mniejszym stopniu wpłynie na moment obrotowy i maksymalną...
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Podłączenie niższego napięcia i pomiar napięć na innych uzwojeniach... na pewno coś będzie, żeby nie zwarta klatka, to myślę, że na pozostałych uzwojeniach byłoby po 1/2 tego, co...
Hmm. Ok to wg tego co piszesz, to napięcie wyjściowe powinno wynosić k 17VDC. Przy zastosowaniu pełnego mostka Graetza napięcie z trafo powinno być Uosr= 2*Utr/pi gdzie Utr - napięcie wtórne trafa. Zatem uTr powinno wynosić 26V ? Skoro rezystancja jednej fazy to 2.8 oma, no to dwie rownoległe to jest 1,4. Uwzględniając spadek napięcia na mostku powiedzmy...
Witaj. zasadniczo chodzi o to, że napięcie prostokątne podane na uzwojenie silnika pchce powodować skokowe zmiany prądu w uzwojeniach, co zgodnie z (chyba pierwszym) prawem komutacji nie jest możliwe, bo uzwojenia mają określoną indukcyjność... W efekcie w uzwojeniach powstają przepięcia i może dojść nawet do ich uszkodzenia. Poza tym chyba zależy to...
Użycie kondensatora 630VDC jest w tym miejscu nieco ryzykowne z 2 powodów: - wytrzymałość dla AC to jest ok. 1/3 DC; - kondensator jest połączony szeregowo z indukcyjnością uzwojenia silnika, występuje rezonansowe "podbicie" napięcia na kondensatorze i mimo zasilania z 230VAC, na kondensatorze jest znacznie więcej - dlatego użyto 400VAC, a nie np. 250VAC....
Po pierwsze, przydałoby się wiedzieć, jakim prądem można to zasilać, żeby nie przegrzać uzwojeń. Najlepiej, skoro pisze na nim 220-240V~, podłączyć go do sieci i zmierzyć; skoro piszą 4W, to może to jest dopuszczalna moc tracona w uzwojeniach. Po drugie, przy 50Hz indukcyjność cewki ograniczała szybkość zmian prądu - przy 0,2Hz ten efekt będzie znikomy....
Witam Silnik na 50 Hz lub 60 Hz. Mówimy o silnikach 1 fazowych indukcyjnych klatkowych z wirującym polem magnetycznym. Obroty silnika zależy od częstotliwości, liczby par biegunów i poślizgu ( mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych.) Uzwojenie wirnika wykonane jest jako klatka z prętów aluminiowych zalanych na blachach stanowiących zamknięcie...
Sterownik ogranicza prąd. Przy wyższych częstotliwościach / obrotach potrzebne jest wyższe napięcie ze względu na indukcyjność uzwojeń.
No to spróbuję przeprojektować płytkę i zobaczę czy będą efekty. Tylko trochę nie rozumiem, jak np płytka może powodować sianie w przebiegach strony mocy, gdy na bramkach jest wręcz idealnie zarówno po stronie HO i LO, tam szpilek nie ma. Natomiast nagle się pojawia po stronie mocy, gdzie sciezki są szerokie i mają małą indukcyjność, do tego ścieżki...
Uzwojenia mogą być połączone w trójkąt - wtedy prąd ma zawsze dwie drogi, przez jedno uzwojenie, albo przez dwa pozostałe połączone szeregowo. Zastanówmy się, co by było przy połączeniu w gwiazdę tak, by prąd zawsze płynął przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, a przez trzecie nie; w chwili przełączania sektorów na komutatorze prąd musi nagle zmienić...
Tak na moje wyczucie silnik 12V/1A może być niepodatny na poprawne dzielenie kroku. Podział kroku sprawdza się dobrze na silnikach zasilanych prądowo. Maja one bardzo małą indukcyjność uzwojeń, co minimalizuje zachodzące w nich efekty psujące liniowość podziału. Zasilanie 12V/1A sugeruje, że jest to raczej silnik do komutacji napięciowej i może mieć...
Indukcyjność w takim silniku na pewno jest (jeszcze silnika bez żadnego uzwojenia nie widziałem, a poza tym wynika to z zasady działania silnika, który wytwarza pole magnetyczne). Natomiast co do bezpośredniego wyznaczenia indukcji za pomocą jednego pomiaru, to raczej jest to niemożliwe. Trzeba wyznaczać metodą pośrednią, czyli mierzyć pośrednie wielkości...
Jest to silnik asynchroniczny (indukcyjny) jednofazowy. Do rozruchu takiego silnika potrzeba podłączyć zasilanie do uzwojenia rozruchowego prądem o przesuniętej fazie. Często uzwojenie rozruchowe podłączone jest do tej samej fazy lecz poprzez niewielki kondensator, który wprowadza wymagane przesunięcie fazowe. Kierunek obrotów ustalony jest przez uzwojenie...
To ja też czekam. A w tym czasie podam takie rozwiązania: 1.Zmienić silnik na 12V-są takie silniki ale mają gorsze parametry niż te na niskie napięcie z kilku powodów. 2.Zasilać silnik napięciem nominalnym 2.4V- raczej z przetwornicy bo zwykły zasilacz na takie napięcie będzie miał duże straty. 3.Zajrzeć na stronę CNC forum i wybrać jakiś specjalizowany...
Sądząc po takim stwierdzeniu, jego autor może jeszcze nie mieć orientacji w temacie. Te wspomniane 9Volt jest zbyt niskim napięciem aby zasilać kilka (?) silników. Zakładam, że autor tematu zadbał o sprawy tak oczywiste, jak odpowiedni zasilacz. Są inne sprawy, mało oczywiste, które mogą powodować wadliwe działanie, i przydałoby się je zauważać. Do...
W takim razie niech autor tematu silnik odda na złom. Użytkownik uniknie porażenia prądem. Nie wpadliście na to, Że silnik został zasilony trzema fazami tylko na czas próby?. Użytkownik po stwierdzeniu na OKO poprawnej pracy silnika powinien ten, że motor powierzyć osobie, która zbada stan izolacji uzwojeń czy to za pomocą IMI (uzwojenia?stojan). Uzwojenia...
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
Nie wszystko dobrze rozumiesz, gdyż w grę wchodzi przede wszystkim indukcyjność uzwojeń, oraz indukcyjność wzajemna oddziaływania wirnika i stojana. Ale by te zagadnienia zrozumieć, musiałbyś znać podstawy elektrotechniki i budowy maszyn elektrycznych.
Witam . Uszkodzone uzwojenie najłatwiej można usunąć przecinając delikatnie czoła uzwojeń z obydwu stron rdzenia piłką do metalu . Najwygodniej robi się to mocując rdzeń w imadełku . Nie podaje kol. typu silnika , a tak się składa , że większość stojanów obecnie stosowanych silników komutatorowych posiada tzw. nabiegunniki wydatne . Są one nawijane...
Ewentualnie można je odtworzyć bez wnikania w indukcyjność. Karkas jest, średnica drutu nawojowego znana, liczba zwojów i warstw uzwojenia do policzenia przy odwijaniu. Samodzielnie lub w jakimś zakładzie gdzie są przezwajane silniki.
A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane? A jak sobie wyobrażasz cewkę w której wszystkie zwoje byłyby zwarte? Po co by nawijać kilkaset zwojów drutu, jeśli to samo można uzyskać jednym grubszym zwojem? Indukcyjność cewki (i wytworzony przez nią strumień magnetyczny) zależy od ilości zwojów i od prądu płynącego przez nie. Przy...
Przy 250W i 3x400V to kilkanaście Om. Nie mam pojęcia jak Ty to liczysz, ale mi wychodzi 638omów jednego uzwojenia przy połączeniu w gwiazdę, obciążeniu znamionowym i wogóle zamontowanym rotorem. Tutaj wirnika nie będzie, więc obwód magnetyczny będzie miał olbrzymią szczelinę magnetyczną, kilkukrotnie jak nie kilkunastokrotnie razy większą niż przy...
Cholera wie, może kompensuje indukcyjność silnika, żeby nie zawężać kąta wysterowania triaka. Ale wtedy by musiał być podłączony równolegle do silnika a to jest bez sensu*, szeregowo także , czyli wychodzi że jest podłączony jak w zwykłych silnikach asynchronicznych szeregowo do dodatkowego uzwojenia. I dobór pojemności z tabeli też wygląda podobnie...
Zwarcie będzie ciężko zobaczyć, za zwyczaj powstaje tam gdzie nie ma wentylacji, czyli głęboko w środku. Sterownik mają często pomiar prądu, więc może dlatego jeszcze nie spłonęło żywym ogniem. Możesz próbować mierzyć indukcyjność uzwojeń porównawczo, albo spytać się przewijacza za ile diagnoza. Sprawdź też czy to nie jest malowane aluminium ;) Albo...
Silnik indukcyjny dwufazowy z kondensatorem pracy przy wirowaniu pracuje w w układzie dwóch par biegunów przy wirowaniu, co przy 50Hz oznacza 3000 obr/min -synchroniczna prędkość wirowania pola magnetycznego ( i odpowiednio z tabliczki zn. 2850 obr/min - asynchroniczna). Praca rewersyjna (wolniejsze obroty) to przełączenie ilości par biegunów na 16...
tmf - artykuł dobry ale nie wynika z niego, że indukcyjność uzwojenia (ograniczająca czas narastania prądu) ani częstotliwość PWM (w rozsądnych wartościach) ogranicza maksymalny prąd/moment silnika. Oburzyłem się dlatego, że wiele godzin spędziłem nad budową czterokanałowego sterownika dla silników bezszotkowych (czyli w sumie DC z elektronicznym komutatorem)...
Wydaje mi się ze przed napisaniem programu powinienes wiedziec jaki masz silnik, jaka jest jego zasada dzialania... i co dalej za tym idzie jakie stany powinny pojawic się na porcie lpt jezeli chcesz go do tego wykorzystac. Generalna zasada jest taka, że musisz wygenerować napięcie wielofazowe podając kolejne impulsy na poszczególne fazy i zapewniając...
krzysiek_krm napisał: Drivery silników krokowych sterują ich uzwojeniami pracując jak źródła prądowe. ??? Wytłumacz czemu. Ponieważ "siłą sprawczą" ruchu silnika nie jest przyłożenie napięcia ale przepływ prądu. Dlatego driver uzwojenia silnika krokowego jest regulatorem prądu . krzysiek_krm napisał: Dostatecznie wysokie napięcie zasilania umożliwia...
O jakiej mocy zastosować diody zenera: 0,5W, 1,3W, czy mocniejszą? Potrzebne są diody, dla których: (1) dopuszczalny prąd chwilowy jest co najmniej taki, jak maksymalny prąd w uzwojeniach silnika, i (2) dopuszczalna moc (z radiatorem, jaki będzie do nich zastosowany) jest nie mniejsza, niż maksymalna energia magazynowana w indukcyjności uzwojenia pomnożona...
Z logicznego punktu widzenia jak mamy trzy takie same uzwojenia z identyczną ilością zwojów i takim samym rdzeniem to indukcyjność będzie taka sama. A jak będzie choćby jeden zwarty zwój to indukcyjność siłą rzeczy się zmieni. Przez mniejszą liczbę zwojów miedzy zaciskami i sam fakt zwartego uzwojenia. To tak jakby zmierzyć indukcyjność uzwojenia transformatora...
Ja bym najpierw zmierzył indukcyjność każdego z uzwojeń. Nie powinna ona być zerowa dlatego że wówczas oznacza to zwarcie uzwojenia. Jeżeli nie jest zerowa to można zmierzyć czy nie ma przebicia do obudowy. Jeżeli nie ma to dalej przyczyną może być nadmierne obciążenie mechaniczne lub zatarcie, zużycie łożysk, nadmierne obciążenie w ruchu, uszkodzenie...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Można jeszcze pomierzyć opór i indukcyjność uzwojeń. A do tego sterownika są dane techniczne? Jeśli nie, to odczytać oznaczenia tych 3 8-nóżkowych elementów.
Parametry elektryczne Napięcie (reference voltage, V) - napięcie znamionowe Prąd znamionowy (rated current, Ir, A) - natężenie prądu pobieranego przez silnik w czasie, gdy wytwarza on znamionowy moment obrotowy Prąd szczytowy (peak current, Ipk, A) - maksymalne dopuszczalne natężenie prądu pobieranego przez silnik Prąd jałowy (no load current, INL,...
Witam JESIOTR1 napisał Dobierając przewód do uzwojenia silnika (przekrój i długość) mamy ograniczenia pojemnością pomiędzy nabiegunnikami. Krótki i gruby drut uzwojenia = duże grzanie i mała moc. Długi i cienki drut uzwojenia = małe grzanie i duża moc. W układzie tej hulajnogi działa nie tylko prawo Ohma Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś zaczynając...
Jako plik .pdf jest plik programu Target i żeby go użyć trzeba zmienić jego rozszerzenie na T3001. To jest schemat układu sterującego silnikiem prądu stałego 250V wraz ze zmianą kierunku wirowania i soft startem czyli łagodnym ruszaniem, przerwą między zmianą kierunku obrotów nawet po natychmiastowym przełączeniu kierunku obrotów w przeciwną stronę....
Skoro nie słuchasz tego co mówi jarek_lnx to kup sobie wiaderko mosfetów i sprawdzaj. Ilość błedów jaką popełniłeś w rozumowaniu nadaje się na broszurkę a nie na zwykłą odpowiedź. Zacznijmy od oporności uzwojeń silnika krokowego- takiego który nadaje się do maszyny CNC. Sprawdziłeś? No i jaki będzie prąd? Potem- indukcyjność uzwojenia i szybkość narastania...
Aby kupić takie/podobne trzeba znać/zmierzyć taki parametr jak indukcyjność oraz ich prąd pracy. A prościej, zmierzyć średnice drutu nawojowego, odwinąć stare uzwojenie i nawinąć nowe.
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Cos fi to nie jest parametr określający ilość pobieranej mocy biernej, tylko stosunek mocy czynnej do mocy pozornej. Dlatego kiedy zmienia się obciążenie silnika, to zmienia się moc czynna i oczywiście cos fi też. W rzeczywistości moc bierna pobierana przez silnik mało zależy od obciążenia, zależna jest głównie od konstrukcji silnika (indukcyjność uzwojeń,...
Mógłbyś objaśnić dlaczego zawada jest 25 razy większa bo tego nie za bardzo rozumiem? Popatrz na silnik tak, jak patrzymy na układ zastępczy transformatora: masz uzwojenie "główne" (czysta indukcyjność) zabocznikowane przetransformowaną opornością czynną, reprezentującą pobieraną moc, oraz połączoną do tej indukcyjności szeregową "oporność strat",...
Witam, wielkie dzięki, jeden koleś doradził mi bym kupował bo tu i tu prąd jest 6A. I już miałem go kupować, uratowałeś moje dupsko. A czy ten silnik podszedł by ? Liczba kroków 200 Ilość wyprowadzeń 4 Napięcie 8.125 V Prąd fazy 6.5 A Rezystancja uzwojenia 0.8 ohm Indukcyjność uzwojenia 15 mH Moment trzymający 21 Nm Rotor Interia 10900 g-cm2 Detent...
indukcyjność uzwojenia indukcyjność uzwojenia pomiar indukcyjność uzwojenia pierwotnego
romet schemat elektryki schemat przetwornicy impulsowej zamiana przepływomierz
przyczepa kampingowa resetowanie baterii
Moment dokręcania głowicy Passat 1.8 - szczegóły Jak wydrukować licznik kopii w drukarce?