Nic się nie stanie, wirnik będzie się obracał i to wszystko.
Z tego co wiem a nie jestem od wentylacji, to buczy silnik bo powietrze się cofa jakoś tak. Harmann jest wynalazcą tego typu silnika, reszta to są podróbki. I prawie nic się nie zmienia w jego pracy gdy całkowicie zatkasz wylot, tak skonstruowany. No i ma trzy biegi II-231m3
To z prawej nie będzie działać - usuń opornik 1kΩ od 12V, bo inaczej on i bez sygnału z czujnika poda '1' na wejście ESP32. I zamiast 1,2kΩ znacznie większy - tam powinien być dzielnik, który z 12V zrobi około 3,2V - może 27kΩ? Pewną wadą układu z tranzystorem jest to, że w razie urwania się emitera na pin ESP32 pójdzie za duże napięcie. Może mniejszy...
Nie był bym tego taki pewny . Ale fakt czujnik może generować albo jakiś sygnał prostokątny związany z tym jak czyta koło , albo może być wyposażony w wewnętrzną elektronikę i faktycznie dawać tylko jeden sygnał dla zbyt niskich obrotów i drugi dla obrotów w określonym zakresie .
Tak. Dodano po 0 Tak.
Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
Tak, ten układ może spełnić Twoje oczekiwania. Tutaj jest regulacja grupowa ("stałe" napięcie, zmiana czasu załączania).
2700/min.
Sądząc ze schematu to jest to ściemniacz oświetlenia (obciążeniem jest żarówka). Być może właśnie dlatego nie działa poprawnie z obciążeniem o charakterze indukcyjnym.
Według mnie nie wytrzyma- za dużo rozruchów, a za mało pracy czyli chłodzenia. Raczej uzwojenia tego nie przetrzymają.
Wszelkiego autoramentu układy redukcji prądu ze sterowaniem kąta wyzwalania triaka, czyli ,,ściemniacze",nawet ten zaawansowany układ, jak powyżej, nie sprawdzają się w sterowaniu silników indukcyjnych. Jeżeli ma to być zrobione profesjonalnie i pracować bezawaryjnie, niestety tylko mały, dobrany zakresem mocy jednofazowy falownik. Na marginesie - do...
fakt - zbyt pochopnie z tym falowikiem wypaliłem, ściemniacz powinien zadziałać, są też kity AVT do samodzielnego montażu, poszukaj w sklepie AVT lub na allegro. Takie regulatory są chyba nawet przystosowane do obciążeń indukcyjnych
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Nie wiem dlaczego chcesz to robić na ICL-u, ale wg mnie jest to kiepski sposób. Ja zrobiłbym to na małym procku który mierzylby czas jednego obrotu i zamieniał to programowo na obr/min. Dokładność jest bardzo dobra, program prosty a cena elementów niewielka.
Chwila. Pierwszy regulator jest na prąd stały, a drugi z tego co widzę na zmienny. Na pierwszym zadziała, na drugim nie.
Ta i to wszystko i tak nie pomoze. To jst do silnikow komutatorowych a nie idnukcyjnych. Niekoniecznie. Jeśli silnik jest obciążony stałym momentem (mniejszym od znamionowego) można po prostu regulować napięcie na zaciskach silnika. To najprostszy schemat (bez miękkiego startu itp). Układ zbudowany na jego podstawie wykorzystałem swojego czasu do regulacji...
W zależności od silnika pompy wszystko może chodzić OK. Silnikowi komutatorowemu będzie wszystko jedno jaka częstotliwość, indukcyjny będzie miał większe obroty. Jest dość dużo silników przystosowanych do pracy na 50/60 hz.
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Jest to na triaku, sterowanie fazowe, czyli rodzaj ściemniacza. Impulsy sterujące idą z mikroprocesora.
Witam ,trochę pogrzebałem i znalazłem to: Ccentrana lampka ostrzegawcza STOP świeci przy postoju na żółto.Przyczyna błędu:czujnik indukcyjny obrotów wejściowych przekładni przekazuje błędny sygnał . Wartość obrotów jest ustawiana na" sygnał niedostępny".Rozpoznanie stanu split jest już nie możliwe. Tym samym zablokowana jest funkcja Comfort shift.Usunięcie...
W starym liczniku wystarczyło spojrzeć na kółeczko i już było wiadomo czy jakieś urządzenie pracuje w obwodzie czy nie. W licznikach elektronicznych analogią do wirującej tarczy jest migająca dioda LED. Na obudowie powinien być podany parametr w impulsach na kilowatogodzinę [imp/kWh] analogicznie jak w licznikach indukcyjnych są to obroty na kilowatogodzinę...
Ten z PRL to indukcyjny, obroty tarczy zależne od częstotliwości, więc raczej przy małych obrotach turbiny małe wskazania
ta cewka z tyłu silnika to prosty indukcyjny czujnik obrotów heh wymień te kondensatory i ten od silnika na 275V 1.5 mikro Dodano po 2 Spokojnie silnik jest w najlepszym porządku ....
Silnik 5,5kW indukcyjny, standardowe obroty to 1450/min, mogą być wyższe (2800) albo niższe (950), ale 85% silników to 1450, zwłaszcza, że tu mamy do dyspozycji falownik. Istnieje pogląd, że silniki indukcyjne mają mniejszy moment rozruchowy od silnika DC, dlatego można rozważyć lekkie przewymiarowanie. Ale jeśli jest "gitara" (tak chyba tokarze mówią...
Trzeba zamontować indukcyjny czujnik ruchu, przy braku obrotów wałka zadziała zabezpieczenie.
Witam,tu jest opisane jak podłączyć silnik od automatu i jak zmieniać obroty http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?...
Gdyby tam był silnik komutatorowy to obniżenie napięcia było by dobre, ale w pompie jest silnik indukcyjny. Obroty bardziej związane z częstotliwością prądu i rozkładem uzwojeń.
Wszystko byłoby ok. Nie bylo by OK, tylko w efekcie spalony silnik. Regulatory na triakach (sciemniacze) nie nadają się do regulacji obrotów silników indukcyjnych.
Status split (stosunek obrotów wejściowych przekładni/obrotów silnika) nie mógł być rozpoznany w sparametryzowanym czasie pomiaru i z tego powodu został ustawiony na nieznany "ROZPOZNAWANIE SPLIT NIEPRAWIDŁOWE". Przeprowadzić test nastawników, sygnał przy pomocy MAN-cats Monitoring sprawdzić pod kątem prawidłowości, sprawdzić przewody, sprawdzić połączenia...
Dzięki za objaśnienie. Łożyska jak w każdym silniku. Zwykłe silniki indukcyjne mają obroty około 3000/min. Ten pewnie ma więcej? Robota wygląda zachęcająco. Ciekawe na ile taką robotę wycenią warsztaty?
Na schemacie widzę żarówkę i to jest ok. natomiast obciążenie indukcyjne (silnik) generuje przepięcia, które mogą uszkodzić triak ewentualnie sam silnik. Ponadto do regulacji obrotów silników indukcyjnych służy falownik, niestety znacznie droższy i skomplikowany. W pewnym zakresie obrotów taka prymitywna regulacja jakoś tram się sprawdza ale obroty...
Obejrzyj dokładnie silnik, ja nie bardzo je odróżniam (komutatorowy od indukcyjnego). Jak regulator obrotów nie działa to raczej na pewno jest to silnik indukcyjny. Jednak warto sie upewnić zanim wyda się kilkaset złotych na falownik 1kW. Sęk w tym że falownik nie działa tak jak regulator. To jest bardziej skomplikowane i nie wiem czy moc silnika nie...
I tutaj moje pytanie: czy występują takie silniki 230V~ 1-fazowe ale bez szczotkowe ? Jeśli tak to czy są takie które są w miarę tanie i mogą wytwarzać podciśnienie. Występują. Np. indukcyjne. Wszystkie mogą wytwarzać podciśnienie. Tyle, że to podciśnienie nie pozwoli na odkurzanie, najwyżej na napędzanie odpustowego wiatraczka. Tutaj liczą się obroty,...
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
http://docs9.chomikuj.pl/5284629,0,0,Sil...
Przy złym podpięciu obroty by się nie zwiększyły. W silnikach indukcyjnych obroty zależą od częstotliwości sieci zasilającej, w której jest 50Hz niezależnie od sposobu podłączenia.
wojtassk91 sprawdzałeś czujniki indukcyjne do kontroli obrotów czy dają sygnał, bo przy tych podnośnikach sterowanie jest minusem czujniki są NPN
Witam! To jest silnik indukcyjny z kondensatorem przesuwającym fazę. Obroty tego silnika (2900) możesz zmieniać tylko używając falownika - niestety, falownik to nie jest konstrukcja dla początkującego.
To raczej jest silnik indukcyjny. Więc regulacja obrotów przez ucinanie sinusoidy triakiem się nie uda.
To jest silnik indukcyjny, obroty nie zmieniają się znacznie przy zmianach innych parametrów.
To co zamontowałeś to właśnie fazowy regulator napięcia. Niby coś reguluje, a w zasadzie efekt mizerny. Te dźwięki, to właśnie moment kiedy triak nie "pali" symetrycznie. Lepszym byłby regulator z U2008, który posiada wyzwalanie dopasowane do obciążenia indukcyjnego.
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Ten układ steruje silnikiem uniwersalnym, szeregowym a nie typowym indukcyjnym.
Witam! Przyjrzyj się wycieraczkom samochodowym do szyb, lub napędom elektrycznym do otwierania i zamykania okien, taka moc Ci wystarczy. Do tego może będzie trzeba dodać jeszcze 1 stopień redukcji obrotów - np. przekładnia łańcuchowa z trybikami od roweru. Materiał do budowy takiego napędu znajdziesz na szrocie, w cenie 1 czteropaka żywca. Regulacja...
Witam.Można zastosować proste rozwiązanie poprzez zastosowanie sprzęgła elektromagnetycznego i indukcyjnego czujnika położenia.Pozdrawiam
Po co ci tam czujnik Halla? Zwykły czujnik indukcyjny wykrywający np. obroty jakiegoś łba śruby na wałku.
Powierzchnia tnąca zawsze jest z jednej strony więc poco zmiana obrotów?
Regulację obrotów silników prądu zmiennego realizują falowniki
Koledzy, a jaki malutki regulator lub falownik pasował by do takiego silnika - wystarczy poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/find.ph...
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
Dzięki wielkie na pewno mi się przyda
To są na pewno silniki indukcyjne trójfazowe? V.
Te regulatory nie nadają się do silników indukcyjnych. Jakie obroty na wale kolega potrzebuje? Z opisu grzebień i wał z piłami ale one nie są z nakładkami ze spieku tylko stali szybkotnącej.
Ponieważ nie wiem jak dobrać kondensatory (np. mogą być elektrolityczne z diodami czy nie)... Dostałem informację od sprzedawcy że regulator obrotów jak poniżej rozwiązuje ww. problemy: http://allegro.pl/regulator-obrotow-mocy... "REGULATOR OBROTÓW MOCY SILNIKA indukcyjnego 230V" egulator obrotów silników elektrycznych...
Zależy - jeżeli czujnik indukcyjny to do masy. Jeżeli halotronowy, to do plusa. Łatwo to sprawdzić omomierzem - jeżeli w obu kierunkach czujnik ma taka sama rezystancje (~ 1kΩ ) to jest indukcyjny, zatem do masy.
Sądziłem że w kosiarkach są tylko 2 typy silników... komutatorowe i indukcyjne. No bo tak jest. Ale to nie znaczy że Twój jest akurat komutatorowy. Bo przecież może być indukcyjny.
Koniecznie dodaj diodę zabezpieczającą równolegle do cewki przekaźnika, i rezystor w szereg z bazą tranzystora.
Można także zastosować płynną regulację obrotów używając silnika prądu stałego z regulatorem obrotów lub silnika indukcyjnego zmieniając średnicę koła napędzanego. Podobne zagadnienie jest poruszane w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
pasymek :arrow: a może napiszesz jaki to silnik. Jeżeli to np. Bp2f z "frani" to ma 1400 obr, z automatu PS na wirowaniu ma 2900 obr. W silniku indukcyjnym obroty zależą od ilości par biegunów.
Silnik komutatorowy czy indukcyjny?
Właśnie jest to silnik indukcyjny i obroty zmienisz tylko częstotliwością,czyli falownikiem.
A nie macie czegoś w internecie nie mam kasy zeby wydać na książke.
Witam . Ten regulator jest do silników komutatorowych nie indukcyjnych .Układ który bym zastosował to AVT1613. Pozdrawam .
Witam, Jeśli wystarczy Ci stała i powtarzalna ilość impulsów to: - na osi napędzającej ślimak zakładasz czujnik indukcyjny obrotów - czujnik podłączasz do licznika elektronicznego (nie podaję nazwy z wiadomych powodów) - przycisk start i licznik liczy obroty - po zliczeniu zadanej ilości rozłącza wyjście sterujące.
Indukcyjny jest prawie bezgłośny, natomiast szczotkowy może uzyskać większą stabilność i płynność obrotów.
Witam! Jeśli jest to silnik "uniwersalny" - z komutatorem, to możesz wykorzystać gotowy moduł regulacji obrotów (zawartość: triak, diak, kondensator, potencjometr), stosowany w wiertarkach lub odkurzaczach. Takie moduły można kupić w sklepach elektrycznych, sklepach z częściami zamiennymi do AGD, a nawet na bazarze - ceny od 10.- zł wzwyż (również zakup...
Możesz jeszcze rozważyć kit AVT-5360 - Falownik 1-fazowy [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT53... do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu).
Gumisie - warto---ano układ sprawuję się bardzo dobrze,ale zabrakło mi tutaj pewnej dodatkowej funkcji w tym regulatorze ,w przypadku moim taka funkcja w tym ukladziku mi jest potrzebna ,celowo napisałem że przelacznik ,ale zamiast przełącznika będzie przekaźnik,a tym przekaźnikiem będzie sterował jeszcze inny moduł sterownika,i głównie chodziło mi...
mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min Kompletnie nierealne, bez przekładni. Nawet przy użyciu falownika moment obrotowy takiego silnika będzie znikomy. Możesz zastosować bez przekładni dla takich obrotów wyłącznie silnik krokowy ze sterownikiem i generatorem...
Jestem pod wrażeniem, próbujecie naprawić coś o czym nie macie zielonego pojecia. Ale to jest forum amatorów i wszystkie chwyty dozwolone. Powodzenia.
Te regulatory z kitów nadają się do komutatorowych. A w okapie siedzi indukcyjny. Obroty takiego trudniej się reguluje. Zajrzyj do tego pudełka i i sprawdź, co w nim siedzi. Możliwe, że jest tam jedynie przyłącze do silnika i jakiś filtr lub kondensator. Wtedy faktycznie potrzebowałbyś falownik, bo obroty takiego silnika reguluje się częstotliwością...
Wszystko by się zgadzało gdyby nie fakt, że ośka jest dosyć cieniutka oraz mocowanie silnika nie odpowiada tym znalezionym prze z mnie w google. Sam mam na strychu silnik od podkaszarki i tam na ośce jest klin oraz wałek jest dużo grubszy. Wiatrak w tym silniku nie jest oryginalny zapewne. Silniki stosowane w podkaszarkach to silniki komutatorowe a...
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Oki a czy takim regulatorem da sie regulowac obroty silnika indukcyjnego? Kolega nie napisal czy jest to silnik komutatorowy "uniwersalny" czy indukcyjny.
Witam, posiadam robot kuchenny, indukcyjny. Po włączeniu, zakręci silnikiem do ustawionych obrotów i wyłącza się. Pojawia się błąd ERR1. Ma ktoś jakieś pomysły ?
Tyrystorowy regulator kolega już przetestował. Taki regulator NIE nadaje się do takiego zastosowania z indukcyjnym obciążeniem.
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Falownik to urządzenie energoelektroniczne przetwarzające napięcie (prąd) stałe na przemienne, sinusoidalne lub do niego zbliżone. Przemiennik częstotliwości najczęściej składa się z prostownika i falownika. Tak więc falowniki mają zastosowanie w przemiennikach częstotliwości, a te z kolei najczęściej służą do regulacji obrotów silników indukcyjnych...
Oczywiście, są to szczotkowe silniki prądu "stało zmiennego" takie jak np. w odkurzaczu. Tu widać kondensator do fazy rozruchowej, więc to silnik indukcyjny.
Czy jesteś w stanie określić czy, ta wiertarka ma silnik szczotkowy, czy indukcyjny?Bo w większości mają silniki indukcyjne, ale ta wiertarka coś za głośno pracuje jak na silnik indukcyjny.
A jak zatrzymasz silnik po wykonaniu jednego lub iluś tam obrotów?
Scalaczek odczytywaczek indukcyjnych czujników obrotów koła - jeden czyta dwa czujniki.
Usterka skrzyni biegów namierzona i naprawiona. Przyczyną był wał napędowy, który zablokował się i przestał pracować wzdłużnie. Efektem było to, że zawieszenie szło do góry, a wał nie skracał się i wciskał wałek napędu w skrzynię biegów na, na którym osadzony jest talerz zębaty dla czujnika obrotów. Gdy autobus się podnosił, wciskał talerz i odsuwał...
Witam. Pod które piny podłączyć zasilanie tak żeby silnik kręcił się na 310 obrotów? Czy jest to silnik indukcyjny?
Jedna czasowka z regulatorem powinna rozwiązać sprawe. Po wyłączeniu zasilania pełnych obrotow czasowka po zaniku tego zasilania podtrzyma zasilanie regulatora na nastawiony czas. Należy pamiętać ze niektóre układy nie można zasilić „od tylu” gdyby element wykonawczy bym przekaźnik ok ale elektronika to co innego. Napewno istniejący sygnał...
po wyłączeniu wszystkich odbiorników w mieszkaniu, na skutek indukcji w przewodach od sąsiednich instalacji (blok) licznik zaczyna kręcić się w lewo. To musiał być naprawdę stary, bo indukcyjne np. 4C52dz miały już blokadę mechaniczną przed "lewymi obrotami"
Regulować obroty w silniku indukcyjnym można tylko poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Tak więc trzeba się oglądnąć za jakąś przetwornicą częstotliwości.
Hmm zapewnie jest to także w jakimś stopniu sprzężenie pojemnościowe, ale w dużo większym stopniu indukcyjne :) Pozdrawiam
Na płytce PCB na krawędzi znajduje się jakiś rodzaj sensora, możliwe, że indukcyjny. Odczytuje on obroty z wirującego nad nim elementu wirnika. Płytka była w nieodpowiednim ustawieniu. Po zbliżeniu czujnika obroty zaczęły być odczytywane i prędkość została dostosowana do odpowiedniego poziomu.
jak to ma być prawdziwy regulator obrotów do silnika indukcyjnego to musi być falownik ale to jest drogie - około 350 zł , przedstawiony wcześniej regulator jest dobry do obciążeń oporowych , spawarki - reguluje wypełnienie impulsu bez zmiany częstotliwości (czyli do obrotów silnika )
czy regulator obrotów ACS THR2KW bedzię pasował do silnika komutatorowego Do komutatorowego tak, ale ten z załączonych fotek to silnik indukcyjny.
Brałeś pod uwagę indukcyjne czujniki obrotów, miałbyś w PLC gotowy sygnał, można je precyzyjnie ustawić, więc nawet małe poślizgi byłyby szybko wykrywane.
Tam chyba były indukcyjne z przekładnią?
Po wymianie licznika też należało by sprawdzić, o ile nie masz przełączników L-0-P, czy wszystkie silniki indukcyjne mają poprawny kierunek obrotów. Kto miałby to sprawdzić?
Na szwankowanie regulatorów triakowych przy zasilaniu odbiorników czysto indukcyjnych jest metoda - równolegle z silnikiem podłączyć żarówkę.
Czy jest jakiś względnie prosty układ do zmieniania kieruku obrotów w silniku indukcyjnym, jednofazowym o mocy ok. 400 - 500 W ?
Witam, mam silnik indukcyjny ze starego okapu Predom i tu jest problem bo o ile w zwykłym komutatorowym żeby odwrócić obroty nie trzeba się wysilać, to tutaj nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Z tego co czytałem może być to nie możliwe- tym bardziej, że nie chcę odwrócić obrotów na stałe przez przełożenie cewek powiedzmy- zależy mi na przełączniku...
Niestety silniki komutatorowa różnią się od indukcyjnych tym, że komutator jednak przy współpracy se szczotkami musi się zużywać co niestety skutkuje krótszą trwałością niż silniki indukcyjne. Drugim kryterium są bardzo duże obroty niespotykane w silnikach indukcyjnych. Czy warto przezwajać na miedź? Trzeba by się wybrać do z-du prezzwajającego i na...
Witam, Czy jeśli do silnika indukcyjnego (jednofazowy + kondensator) nie będę dostarczał prądu przez cały okres sinusoidy, tylko jego część (sterowanie fazowe), to czy w ten sposób zmniejszę jego obroty, czy obroty pozostaną stałe, a tylko moc spadnie?
Chcę podłączyć przekaźnik pod sterownik do pieca na wyjście dmuchawy. Napięcie nie więcej 140V. Gdy podłączę przekaźnik 230V to ciągle bardzo szybko cyka. Prawdopodobnie to skutek zastosowania regulacji obrotów dmuchawy przy pomocy sterowania grupowego. Inaczej mówiąc, nieciągłego zasilania. W odróżnieniu od sterowania fazowego, gdzie triak przepuszcza...
obrót indukcyjny czujnik obrót indukcyjny silnik indukcyjny obrót
lutować złącze anteny regulacja nacisku igły arduino termometr ds18b20
sansui potecjometr przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi
Zwarcie w kabinie Mississippi-Spa Victory-Spa: wyłącznik różnicowo-prądowy Analizator spalin 327-1 uszkodzony na części