Musi być instalacja ładowania i zapłonu z wyłącznikiem. Czyli zewnętrzny akumulator, regulator napięcia i cewka. Żadne CDI nie da się tam bezpośrednio zastosować.
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
Który rok produkcji i jaka wersja wyposażenia? Wygląda mi na starszą wersję z instalacją 6V. Tak na wstępie przewód czerwono-żółty nie powinien być podłączony bezpośrednio do stacyjki - on służy do ładowania akumulatora, w instalacji 6V powinien tam być podłączony przewód czerwono-biały (cewka oświetlenia).
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Możesz ją zostawić ale nie ma to sensu skoro i tak już trafiła do krainy krzemu, akumulatora ci nie przeładuję nie masz się co martwić, cewka twornika ma małą wydajność i spory opór to i maksymalny prąd nie duży, problemem może być słabe ładowanie skoro wcześniej miałeś 6 V a teraz aku 12 ! może się okazać że będziesz zmuszony zmienić tą cewkę, na próbę...
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Można równolegle do styku stacyjki włączyć kondensator szeregowo połączony z cewkę przekaźnika. Po wyłączeniu stacyjki przekaźnik złapie na czas ładowania kondensatora. Myślę, że 2200uF/35V + przekaźnik 12 lub 24V. (Jak napięcie instalacji samochodu).
Niemożliwe aby regulatory tak padały. Możliwe że: 1. Te chińskie regulatory były kompletnie niskiej jakości (lub też trojany). 2. Źle podłączony regulator lub instalacja elektryczna. 3. Cewka oświetlenia/ładowania na statorze jest uszkodzona.
Chyba moderatorzy zareagowali pochopnie i bez wzajemnej wiedzy... Piszesz że wymieniłeś cewki - ale na takie przeznaczone do tej instalacji elektrycznej (cewka bezmasowa)? Sprawdzałeś prąd ładowania amperomierzem?
Regulator z 2 przewodami co chwile jest spalony i podaje za duze napiecie na akumulator i instalacje. Regulatory kupuje rozne ostatni byl cargo przedostatni orginał . Cewka ładowania 1 przewodowa.
Mam problem z ładowaniem. Sprawdziłem cewkę żarówką i świeci bardzo dobrze. Instalację mam na prostowniku diodowym bez Elby. Dodam jeszcze, że kierunkowskazy świeca tylko na zapalonym silniku. Co to może być?
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
Potrzebuję żeby było ładowanie 6V bo jawa ma taką instalację, może trzeba odłączyć jedna cewkę? bo dwie dają około 15v. To potrzebujesz regulatora 6V... To że cewki dają 15V to nie przeszkadza, tylko regulator będzie bardzo obciążony, ponieważ naddatek energii elektrycznej będzie musiał zewrzeć do masy... Więc potrzebujesz mocnego regulatora 6V...
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
Ile masz wyprowadzeń z cewek?
Nie musisz jeździć na pełnym gazie prądnica już przy około 1000 obrotów powinna dawać odpowiednie napięcie, oraz prąd ładowania. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone (cewka ładowania pod magnetem, regulator, lub problem z instalacją)
Dokładnie, cewka ta nie ma nic wspólnego z cewkami od światła i ładowania. Na jakie napięcie jest cewka WN?
W wsk mamy 2 cewki od swiateł i 3 to cewka ładowania więc nie piszcie głupot ze takowej nie ma. W oryginale cewka ładowania biegnie przez prostownik selenowy i dalej do akumulatora
Według tego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... to będzie piąty moduł od góry, więc żółto zielony to impulsator, czerwony to cewka WN, czarny masa, czarno-biały gaszenie (po zwarciu do masy), czerwono-żółty to cewka zasilająca CDI. Z prądnicy, zielony to masa, czarno-czerwony zasilanie CDI, niebiesko-biały to impulsator. Biały i żółty...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Jeśli sposób z opornikiem przy cewce WN działałby to nie musiałbym kombinować z mocowaniem drugiego alternatora, taka opcja bardziej mi odpowiada. W poście #49 zapomniałem napisać że działało to w moim fiacie 126p tylko tam była stosowana cewka 6V w instalacji 12V więc analogicznie musi działać cewka 12V w instalacji 24V.
A jaka masz instalacje?? Jak 12 V to mozesz wzmocnic ladowanie cewka zaplonowa, To czasem dziala.
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Witam, mam taki problem. Wymieniałem ostatnio cewkę ładowania w Simsonie skuterze sr50 instalacji 6V. I mam taki problem, obydwa przewody z tej cewki są podłączone do mostka prostowniczego (greca) i wychodzą 2 kable plus i minus na akumulator. Jak sprawdzam miernikiem już prąd stały, który wychodzi z tego mostka prostowniczego na akumulator to wykazuje...
poszukje schematu instalacji motocyklu Cobra 200 jest to rosyjski dwusuw z 1998 roku sprzedawany w posce na czeskeij ramie mam problemy z ładowaniem, wymiana modółu nic nie dała jak się zabrać do wyprostowania prądu bo to jest chyba główna przyczyną usterki. jak dobrać diody ? co lepiej cewka czy kondensator? e-mail: leonik1980o2.pl
https://obrazki.elektroda.pl/8603926300_... Jeżeli pali bezpiecznik na zgaszonym znaczy że robisz zwarcie. Możliwe że podajesz napięcie z aku na cewkę.
Witam . Mam w tym motocyklu problem z tym że topi się kostka od żarówki H4 oraz żarówka się przepala po paru tygodniach działania,inne żarówki też czesto się przepalają. Sprawdziłem instalacje regulator ,alternator cewkę i napiecie ładowania i wszystko wg serwisówki jest dobrze ale na żarówke idzie 14 V. Macie jakiś pomysł jak temu zaradzić z tego co...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Może banalne ale szczere,przyczyn może być wiele od stycznika w stacyjce przez instalację,cewkę na rozruszniku...ładowanie akumulatora(co się w tych seikusiach zdarza).Potrzeba więcej danych.Czy kiedy nie chce zapalić przygasają kontrolki po przekręceniu kluczyka w pozycję start itd itp.Polecam warsztat(dobry)
Sprawdź kolego połączenia. Prawdopodobnie masz źle połączone.,,Światła z przodu"-nie mają nic wspólnego z akumulatorem. Prawdopodobnie cewka jest do kit.. Koleś przekrosował na a.k Schemacik-i wszystko jasne.
A Ty masz przerywacz zapłonu mechaniczny czy elektroniczny i ile masz cewek pod magnetem ? Czyli wystarczy samą cewkę zmienić, akumulator i przerywacz ? Przerywacz mam mechaniczny, cewek pod magnetem 3 tyle, że mam nieco zmodyfikowaną instalację. Zamiast oryginalnej cewki ładowania mam świetlną 12V/42W i w miejsce oryginalnej świetlnej też taką zastosowałem.Cewki...
Cześć! Mam problem z układem ładowania w zabytkowym motocyklu Honda XL250s 79'. Jest tam instalacja 6V, 3 cewki, jedna odpowiedzialna za wysokie napięcie dla zapłonu, druga za oświetlenie przednie, trzecia za ładowanie. Cewka ładująca jest bezmasowa, daje AC od 8V do nawet 35V na wysokich obrotach. Niestety regulator prostuje prąd do około 3-4V, sprawdziłem...
na początek zmień tylko cewkę oświetlenia na 12Voltową 35W; wiąże się to ze zmianą żarówki reflektora na 12V i tylniej pozycyjnej oraz kontrolki świateł drogowych, a poza tym nic więcej nie potrzeba zmieniać. Efektem jest trochę lepsze światło. Elektroniczny regulator napięcia ładowania i przerywacz ELBA 6V różni się od ELBA 12V za bardzo, aby można...
A co do tego mostka prostowniczego, jeśli ma dwa wejścia i dwa wyjścia to nie można do wejść podłączyć masy i cewki ładowania a do wyjść czyli teoretycznie wyjść prądu stałego aku? (widziałem to kiedyś na jakimś obrazku). Nie, nie można bo napięcie na cewce jest przemienne, czyli występuje na niej naprzemian plus i minus. Kiedy występuje + to jest...
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
Witam wszystkich mam zamiar zmienić instalację na 12V w simsonie teraz mam 6V czy jak wymieniam cewkę od ładowania aku na 12V muszę wymieniać od świata przedniego na 12V i od zapłonu czy mogą zostać 6V co trzeba jeszcze wymienić żeby wszystko grało:?:
a cewkę 12 v Jeżeli masz na myśli cewkę zapłonową to w przypadku tej instalacji nie ma ona nic wspólnego z instalacją oświetleniową i ładowaniem aku. Na koszu pod magnetem znajduje się osobna cewka która służy do zasilania zapłonu. Skoro masz aku 6V i żarówki na 6V to znaczy że cewki na koszu pod magnetem służące do ładowania aku i zasilania oświetlenia...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
To jeszcze powracając do wcześniejszego pytania: Jeśli cewka ładuje napięciem 7-8V, a instalacja (i aku) jest na 6V, to prostownik nie musi być koiecznie 6V i nie spali się instalacja jak zastosuję diodę 300V? Czy będę potrzebował regulatora napięcia do WSK-i jeśli będę jeździł na wyłączonych odbiornikach i cewka będzie ładowała prądem 1,1A, aby nie...
Prądnica ducati energia, tego typu jak na obrazku. https://obrazki.elektroda.pl/1321979500_... Ona nie ma cewek ładowania. Ma tylko cewkę zasilającą CDI, impuls, i jedna cewkę zasilającą instalację. Spokojnie naładuje akumulator i zasili światła.
Witam czy mógłby ktoś rzucić fachowym okiem na tą okrojoną instalację i sprawdzić czy wszystko jest podłączone jak należy. Czy lampka ładowania jest potrzebna i czy jest we właściwym miejscu instalacji, można by było wyeliminować żarówkę ładowania np przez zwykły kawałek przewodu ? Cewka jest przykręcona do silnika, czy w tym przypadku konieczne jest...
W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. Dziękuję Widzę, że aby ten skuter miał zasilanie tak aby było dobrze, to trzebaby przerobić całą instalację elektryczną. Cewkę od świateł przekierować, aby "poprzez regulator ładowania z prostownikiem" też ładowała akumulator. Światła podłączyć pod akumulator (ale tak jak w motocyklu...
Witam simson pali mi prawy bezpiecznik i niema ładowania cewka dobra zaraz po wstawienii bezpiecznika go pali a jak założe większy to się grzeje sprawdzałem całą instalacje po schemacie wszystko jest dobrze instalacja to 6v electronic
Witam posiadam Zippa 50 Pro Od nowości i bez "szewskich" przeróbek? Podłacze akumulator na prostowniku pokazuje prawidłowa wartosć i gdy chwile sie poładuje wszystkie światła są ale po jakimś czasie gasną mijania i tylne swiatla oraz kierunki W większości skuterów część instalacji zasilana jest prądem stałym (stop, kierunkowskazy, klakson, licznik)...
Instalacja WSK 125 miała 6 Volt. Niestety ładowanie akumulatora, było tam bardzo słabe. Jeśli dobrze pamiętam, dwie cewki to były od świateł ( żarówka główna), a ładowanie, to była jedna cewka.
Jest inaczej- bardziej pogmatwane. Z silnika (w WSK M21 W2 Kobuz) wychodzi 5 przewodów- są 3 cewki. Dwie są łączone rozdzielnie w stacyjce (2A i 3,5 A max - tylko do ładowania- zależnie od położenia kluczyka w stacyjce). I odrębna cewka do światłą- UWAGA- tylko głownego (Ba20d) lampy bezpośrednio (działa więc tylko przy pracujacym silniku). W M21 W2...
No OK. A czy odpali tylko na czerwono białym? Może poprzedniemu właścicielowi padła cewka zapłonowa to podłączył pod ładowania :D
W instalacji 6V jest problem z ładowaniem. Przy włączonych światłach z akumulatora pobierany jest prąd do zasilania tylniej lampy i oświetlenia licznika. Cewka ładowania nie jest w stanie dostarczyć tyle prądu i akumulator jest wyładowywany. Akumulator jest ładowany jedynie przy zgaszonych światłach i jeżdzie na średnich obrotach silnika.
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Czyzby na pinach złącza taśmy lvds były oznaki korozji ? Dodano po 42 I ukruszoną cewkę też wymień.
Witam wie ktoś jak przerobić w simsonie instalacje żeby kierunkowskazy i klaskon działały bez akumulatora tylko z cewek. Próbowałem podłączyć dwie żarówki od kierunków pod cewkę ładowania i świeciły jasno ale jak dam gazu to jest za duże napięcie a jak podłącze na oryginalnym regulatorze to znowu za ciemno świeci instalacja 6v elektronik. Myślałem też...
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Witam Są naprawdę felerne.Nie wiadomo co padło tym razem.Mogą nie wyłączać się świece jak koledzy piszą,tandetny zespół diodowy i regulator.Może być przetarta instalacja(+ wychodzący na kontolkę ładowania ,a właściwie przkaźnik kontrolki ,taki ma Corsa),może być przypalona cewka tego przekaźnika.
Skąd tys wytrzaskał cewkę na 8V? Załóż oryginalne cewki i podłącz ładowanie.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
W przypadku magneto masz koło magnesowe i cewki - jedną od ładowania i jedną od zapłonu i może jedną od świateł. Skupiasz na się na cewce od ładowania. Nawinięta grubszym drutem. Pomiar omomierzem powinien wykazać jakiś tam opór typowy dla danego motocykla. Można przyłączyć do cewki żarówkę 5-10 W i sprawdzić czy świeci po uruchomieniu silnika. Jeżeli...
To albo przerwa w instalacji albo cewka padnięta w magnecie
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Przeważnie wersja z akumulatorem ma zastosowany inny regulator napięcia wyprowadzający prąd jednokierunkowy/wyprostowany. Zasilanie z tego samego źródła a regulacja dla wartości napięcia głównego. Wprawdzie w instalacji fabrycznej cewka ma oddzielne wyprowadzenie ale można przyjąć, że zastosowanie prostownika jednopołówkowego (przeważnie taki jest stosowany)...
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
A więc tak odnośnie schematu- cewka wysokiego napięcia może być wyprowadzona na mase, jeżeli stosujesz moduł zapłonu elektronicznego- ale tylko wtedy. Następną rzeczą, która mi się nie podoba jest czerwony kabel(4 cewki oświetleniowe) podłączone na tym samym zacisku z plusem akumulatora, a co najgorsze z przerywaczem- nie ma takiej możliwości. Proponowałbym...
Witam Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w simsonie z 6V na 12V. Chcę przewinąć cewkę świetlną i cewkę ładowania ale nie wiem ile nawinąć drutu. Chodzi mi o ilość zwojów i grubość drutu. Przeczytałem gdzieś, żeby nawinąć 2 razy więcej o połowę cieńszego drutu ale nie wiem czy to prawda. Najlepiej jeśli ktoś wie ile drutu jest nawinięte w oryginalnych...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
wiesz ile by to było przeróbek?człowieku to jest nawet nie opłacalne mam 3 takie ogarki i parę innych maszyn!mogę ci zapodać zwykłą instalacje do tego Rometa
Jedna cewka z pewnością służyła do ładowania akumulatora, ale do tego był jeszcze prostownik selenowy lub krzemowy. Cewka do ładowania akumulatora jest nawinięta grubszym drutem niż cewka do świateł (jeśli jest oddzielna) lub cewka zapłonowa (ta jest bardzo charakterystyczna gdyż jest zaizolowana, a pozostałe mają uzwojenia na wierzchu).
Musi być. Kosztuje grosze Bez niego Elba może być uszkodzona. Nie koniecznie zależy jaką ma cewkę ładowania: dwa przewody wtedy mostek, jeden przewód wtedy bez mostka wprost do Elby
Rozruch silnika z akumulatora 12V - przyciskiem startera- przycisk steruje przekaźnikiem skąd prąd podawany jest na rozrusznik. Gaszenie silnika przyciskiem o stykach NO- pod przycisk podłaczona jest masa i zacisk gaszenia z cewki. Po wciśnięciu następuje zwarcie zacisku gaszenia do masy. Tak, uszkodzenie cewki następuje od razu, po uruchomieniu silnika...
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
Są też te silniki z elektrycznym rozruchem, posiadaj układ ładowania akumulatora. Możesz poszukać takiej cewki i ją zmontować, silnik jest przystosowany do jej założenia. Zapłon w tym silniku, to całkowicie oddzielny układ i nie można go wykorzystać do tych celów. Na rysunku jest schemat takiej instalacji. W silnikach GX 240 jest cewka i dająca 10 A....
Witam Motocykl WSK 125 po podłączeniu przewodu od cewki świateł (żółty) do stacyjki w odpowiednie miejsce oraz po włożeniu kluczyka do stacyjki następuje rozładowywanie akumulatora. "Prąd ucieka" właśnie tym przewodem na cewkę, po odłączeniu go na akumulatorze przestaje spadać napięcie. Dodam że instalacja jest poprawnie podłączona. https://obrazki.elektroda.pl/9968481700_...
cewka w magnecie ma odczepy ale nie do ładowania częściowego zależnie od instalacji jest to odczep do światła stopu lub obydwa końce idą do mostka prostowniczego. regulator od prądnicy malucha jest do prądnicy prądu stałego a w motorze masz prąd zmienny z cewki.
Ja zadam inne pytanie jak podpiąć regulator ze skutera np taki z Rometa, Zippa 4t http://obrazki.elektroda.net/67_12737951... i teraz interesuje mnie tylko regulator ładowania z w/w reglera bo tylko do tego będzie służyć a ma ładować akumulator 12V 7Ah Więc spytam jak go podpiąć ? Ma 4 piny i jak go wepchać w instalkę ? http://obrazki.elektroda.net/100_1273795...
Witaj z tego co pamietam to do ładowania aku. była dodatkowa cewka, miała wielkość połowy tej od światła, instalacja jest chyba orgnalnie na 6V, akumulator to w tym motrorze jest ze zwgledów bezpieczeństwa (światła,stop,klakson) ponieważ do zapłonu jak sam wiesz nie jest potrzebny, (co innego w WSK175 chociaż po małej peróbce też ładnie chodzi bez)....
Michał masz rację, tył idzie przez "regulator" (jakby można to nazwać) ale można to pominąć tyle że w grę wchodzi wtedy zastosowanie z tyłu 12V żarówki, ewentualnie do tylnego światła (jeżeli będzie problem a nie zawsze jest) zostawić tą ceweczkę robiącą za opór. Ja to widzę tak że na chwilę obecną ma nieobciążoną cewkę ładowania stąd wzrost napięcia...
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Nigdy nie rozbierałem ale spodziewam się, że silnik zaburtowy nie może mieć złożonej instalacji elektrycznej. Czyli przypuszczam, że posiada cewkę zapłonową i cewkę ładowania zamkniete w kole magnesowym. A więc zastosowałbym komletny mostek prostowniczy (np 100 V/ 10 A) i sprawa rozwiązana. Wydajność cewki prądowej zapewne nie przekroczy 2 A a więc...
Witam Mam problem w quadzie opisany powyżej, zostały już podmienione takie części jak: -cewka zapłonowa -moduł zapłonowy -przewody,fajka -własna instalacja taka aby tylko była tylko iskra. Cewka sprawdzona miernikiem opory są w porządku czyli cewka od ładowania ma wartość coś ok 300 a impulsator 141, więc jest ok, masa jest wszędzie, problem leży dokładnie...
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Witam Prostownik jedno-połówkowy całkowicie wystarczy i nie wymaga przeróbki instalacji. Muszę przyznać, że pomysł z zastosowaniem akumulatora żelowego jest ciekawy. Pozdrawiam. :)
Skąd przypuszczenie że posiadasz instalację 12V? Wszystko wskazuje że masz wersję 6V. Pewnie rok produkcji jest przed 89 rokiem? Przewód zielono-czerwony to połączenie pełnego ładowania w dławikowym układzie ładowania. Zielony to ładowanie częściowe i czerwony to wyjście na akumulator, natomiast dwa przewody szaro-czarne to dławik na światła pozycyjne....
A jak nie wkładasz bezpiecznika od ładowania?? :) W Simsonie były różne układy ładowania, jaki masz u siebie?? Cewka pod magnetem od ładowania - ta z dwoma wyprowadzeniami ma jeden koniec uzwojenia połączony z masą - statora? Masz układ ładowania oparty na mostku prostowniczym i Elbie?
Witam posiadam taki oto motocykl. Mam problem ponieważ posiada on instalacje 6V, został kupiony aku 6V, lecz pod obciążeniem silnik pracuje nierówno (jak włączę światła). Często też nie da się go odpalić nawet gdy aku jest naładowany. Miałem pod ręką stary 12V aku i cud, odpala bez problemu, iskra jest bardzo dobra, czego nie można powiedzieć gdy jest...
Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy. Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca) i niestety efekt...
Kiedyś w Kamazie w podobnej sytuacji szukaliśmy usterki kilka godzin. Okazało się, że szofer naprawiał wiązkę przyłącza instalacji i zamienił miejscami przewody. W efekcie regulator otrzymywał informację o napięciu na instalacji przez cewkę przekaźnika. biedaczek nigdy nie otrzymywał 28 V i podbijał ponad 30 V. Po prostu sprawdź instalację.
Czas ładowania myślę na poziomie 3ms jest wystarczający, poniżej tej wartości cewka nie "wyrabia".Walczę z czasem ładowania głownię ze względu na oszczędności prądu, ponieważ jest to motocykl z instalacją 6V. Wygląda na to że musiałbym zmienić podejście do odczytywania położenia wału, jednak jeśli pójdę twoim pomysłem to musiałbym naciąć więcej szczelin...
Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
witam Przerabiam instalacje w moim Junaku na 12V (zapłon bateryjny) jak sprawa z prądem wygąda w oryginale kazdy kto posiada Juaka wie :| Mam problem z połączeniem tego wszystkiego nigdy nie lubiłem sie z prądem :D Narazie chce zrobic prosta instalacje tylko na rozruch motoru taka podstawa między: - alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kontrolka...
Ha, ha, teraz patrzę na zdjęcie motocykiela i widzę, że to konstrukcja nie przystosowana do jazdy po drogach. Zatem tak, jak napisał przedmówca. Pytanie, jak będzie wyglądała jazda. Jeżeli akumulator wystarczy na pojedyncze, sporadyczne jazdy i po każdej będzie ładowany, to sprawa banalna. Jeżeli natomiast akumulator ma mieć ładowanie i być używany...
http://obrazki.elektroda.pl/8292591400_1... Witam. Nie wierzycie więc wysyłam zdj. Prąd stały podczas zapalonego moto 12,2-13,5 ( w zależności od obrotów silnika) a prąd zmienny od 26 do 28/29volt instalacja wygląda tak, że z magneta idzie prąd do regulatora a z regulatora do akumulatora.. I niestety to nie jest bzdura :/ A chciałbym...
Witam wszystkich, mam problem z odpalaniem Honda XL500. Czy jest ktoś na forum, kto by pomógł mi ustalić, jak powinna wyglądać elektryka: cewka, moduł, regulator i akumulator, jak to wszystko można odpowiednio podłączyć i czy można czymś zastąpić starą instalację? Proszę o pomoc, bo jestem zielony z tego tematu, z góry dziękuję. AI: Z którego roku jest...
Jest 7-dem cewek prądowych i jedna wys. napięcia. Z tych siedmiu wychodzą dwa kable, pomarańczowy i żółty, czarno czerwony- cewka wys. napięcia; niebiesko-biały +zielono-biały - od impulsatora.. Jak sprawdzić sprawność cewek ładujących akumulator - prądowych. Silnik już pali ale ładowania brak.
W simsonie akku 6 v reszta tzn stop i światła pozycyjne i mijania 12V .Nie wolno połączyć równolegle 2 cewek tzn ładowania i świateł bo wtedy dają ok 22v obciązone i palą nawet 100W halogeny 12V ! Bo ładowanie jest poprzez 1 diode a cewka daje 12v i w sumie 6v na akkumulator idzie. A cewka ładowania jest taka sama jak świateł. bez urazy ale w jakim...
Problem rozwiązany. Nowe połączenia i wtyczki. Sama instalacja była dobrze podłączona, w dwóch wtyczkach robiło się zwarcie. Podczas naprawy podłączyłem akumulator zamiast cewki świetlnej. Rozwiązanie chcę zostawić, tylko. Podłączyłem w miejsce cewki świateł akumulator, odłączyłem też ten przewód od regulatora. Na regulator napięcia idzie tylko cewka...
cewka ładowania cewka ładowania briggs cewka ładowania simson
cooler podłączyć regulator napiąć traktorek wharfedale titan
zasilacz laboratoryjny korad 3005ds
TELPOD PR-195.666 100 kΩ 25 W - Rezystor drutowy Usunięcie podkowy z pieca: instrukcje i porady