Przede wszystkim podłącz je do instalacji samochodowej. Napięcie w niej jest wyższe niż na akumulatorze Następnie sprawdź prąd jaki pobierają maty i zmierz to napięcie. Wylicz moc i sprawdź czy zgadza się z tą podaną przez sprzedawcę. Szczerze mówiąc to nie bardzo wierzę w te 70 st C przy mocy 36 W
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Pamiętaj, że akumulator PRACUJĄCY w instalacji samochodowej ma napięcia z zakresu 12 - 14,4V. Taki odłączony będzie pracował z pilocikiem baaaaaaardzo długo i nic się nie spali.
Zgadza się. A prawidłowo powinno być tyle ile w instalacji samochodowej?
Pamiętaj że fotele pracują w instalacji samochodowej o napięciu załóżmy max do 15volt. Zasilacz od laptopa przeważnie ma 19v i np 4A?. Także napięcia za duże a mocy za mało. Taki fotel ma na pewno bezpiecznik min 20-30 A. Potrzebujesz zasilacz 12v o mocy min 15-20A albo akumulator taki np nie wiem od malucha? Ale trzeba go będzie ładować co jakiś czas.
Witam, Potrzebuję stabilizatora napięcia 12 V do instalacji samochodowej, więc napięcie w szczycie będzie wynosić około 14,4 V; odbiornik, do którego będzie zastosowany stabilizator napięcia, pobiera 2 A prądu przy napięciu 12 V. Jakiego układu użyć? Pozdrawiam. (at)ElektrodaBot
Najrozsądniej połączyć 9 sztuk (3 szeregowo i razy trzy takie szeregi). Prąd jaki popłynie przez diody jest rzędu 3X 80÷100mA, więc wystarczy tranzystor o prądzie przewodzenia powyżej 0,5A np bc337 0,8A 0,625W (poniżej złotówki). Co do stabilizatora, to jego zastosowanie ma tą zeletę, że w instalacji samochodowej napięcie jest w granicach 12÷14V, diody...
Napięcia się zgadzają więc rezystor nie jest potrzebny. W instalacji samochodowej 24V po odpaleniu silnika napięcie się podniesie do 28V ale to chyba przewidział producent LED-ów.
http://obrazki.elektroda.pl/4380379400_1... Cóż, takich termometrów było już wiele, ale mój wyróżnia się kompaktową budową i obudową idealnie pasującą do auta. Wygląda jak fabryczny. Po włączeniu zapłonu przez minutę pokazuje napięcie w instalacji samochodu (u mnie podczas grzania świec i potem przez resztę czasu po uruchomieniu diesla),...
Znajdź coś takiego jak zasilacz samochodowy 12V, minimum 3A. Bez problemu znajdziesz w sklepach internetowych a dzięki temu uzyskasz stałe napięcie 12V, bez względu na napięcie panujące w instalacji auta.
Po przejrzeniu rynku, brak regulatorów ładowania MPTT na takie napięcie wejściowe. Jedynie urządzenia strikte do instalacji wyspowych ale koszty już się robią kosmiczne.
Te 12V może być umowne, tak samo jak w instalacji samochodowej, gdzie napięcie podczas pracy pojazdu jest sporo wyższe. Wszystko zależy od instrukcji obsługi - jeśli przewiduje ładowanie baterii - to wszystko jest OK. Z tym prądem 1/10 bym się za bardzo nie przejmował, bo nijak się on ma do rzeczywistej eksploatacji baterii w pojeździe. Mam w samochodzie...
Hmm mocno to bez sensu patrząć sie ze w instalacji samochodowej napięcie dochodzi do 14.4v
Nie tylko PLC ale w każdym przypadku gdy napięcie wsteczne przekaźnika może nam coś uwalić-n.p. tranzystor sterujący.W przypadku instalacji samochodowych nagle pojawienie się napięcia znacznie powyżej 30 V może nam uwalić coś n.p. ECU koszt diody niewielki ale spokojny sen-bezcenny
Jak sobie policzysz ile tom watów, a potem podzielisz przez napięcie instalacji samochodowej, wyjdzie Ci w przybliżeniu maksymalny prąd pobieranym przez układ. Piszę w przybliżeniu, bo nie wiem, czy to jest moc muzyczna, jaka jest sprawność układu, również napięcie w aucie nie wynosi równo 12V.
Skoro zestaw jest zasilany 13.5V zmiennym, to pewnie ma w sobie wbudowany prostownik. Wtedy spokojnie można go zasilić napięciem stałym z instalacji samochodowej. Polaryzacja przewodów obojętna.
Dlatego napisałem "najprościej" ;) Rzeczywiście, to pełna zgoda co do sterowania porządnym zasilaczem/przetwornicą o regulowanym napięciu. Dodano po 10 A zmierzyłeś ile faktycznie pobiera? Ogniwa mogą mieś rozrzut, z kolei napięcie instalacji samochodowej raczej nieco przekracza 12V. Spróbuj zasilić peltiera przez szeregową diodę co najmniej 10 amperową...
Śmiało możesz podłączać pod instalację samochodu. Sam opis na to wskazuje. Zakres napięcia 12-24VDC.
Witam Jeśli instalacja elektryczna pojazdu jest na napięcie 12V to można użyć typowego przekaźnika samochodowego zwiernego z cewką na napięcie 12V i prądzie znamionowym styków rzędu 20A.
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
Witam Potrzebuje wykonać układ który wykorzystam do podłączenia 14 diodek LED z góry dziękuje za jakiekolwiek wskazówki. z 12 V (instalacja samochodowa) podwyższy napięcie na 40V 5A ewentualnie z 12 V (instalacja samochodowa) podwyższy napięcie na 80V 10A
A czy te zasilacze są standardowe jeśli chodzi o moce, napięcia itd? Napięcia mają standardowe , a różne mają moce (oraz jakość wykonania) No i czy w przypadku tego kompresora jest istotna biegunowość N i L? Ważny jest "plus" i "minus"... po stronie wtórnej zasilacza jak i w instalacji samochodowej występuje napięcie stałe DC które posiada biegunowość...
Da się zmienić napięcie dobierając odpowiednio elementy sprzężenia zwrotnego. Na forach modelarskich są opisy, ale idąc za pytaniem ostrzegam, że to nie jest łatwe ani bezpieczne. Jak wygląda obciążenie tego zasilacza? Czy dobrze przypuszczam, że chcesz to podłączyć do instalacji samochodowej?
1,8V to napięcie minimalne, typowe to 2,6V (a bywa i więcej) i dla takiego napięcia powinieneś liczyć ilość diod w szeregu i odpowiedni rezystor. Rezystor musi być, bo napięcie w instalacji samochodowej znacznie się waha.
Tak .Co prawda w instalacji samochodowej panuje wyższe trochę napięcie ale da radę Szkoda tylko tyle mocy ładować do zasilania samej pompki ,zasilacz pociągnie jeszcze np oświetlenie tej myjki,oczywiście na 12V Aby zadziałał musisz połączyć zworką przewody zielony z czarnym Zasilanie jest na kablach : żółty +12V czarny -masa
Musisz zastosować zasilacz samochodowy. W instalacji samochodowej napięcie jest bardzo zakłócone od różnych urządzeń. Bezpośrednie podłączenie laptopa do gniazdka uszkodzi go.
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Za transformatorem 12,5V Z mostkiem i kondensatorami uzyskasz ok 16,5V DC więc wydaje mi się że trochę za dużo ponieważ w instalacji samochodowej podczas ładowania panuje napięcie ok 14,4V DC ale należy sprawdzić w nocie katalogowej radia czy 16,5V DC jest przez nie tolerowane...
Tak tylko dorzucę machodem bo widzę napięcie się pojawia to żarówki samochodowe są robione napięcie 13,8V. Chyba że producent określił to inaczej. Oczywiście mam na myśli 12V instalację.
Czyli jednak tandeta? Produkt niezgodny z opisem? Kolega chyba nie zrozumiał postu #28. Produkt byłby niezgodny z opisem gdyby opis miał brzmienie: "Napięcie wyjściowe wynosi 12V +/- 0,1V" Samo określenie "napięcie znamionowe 12V" nie oznacza, że jest to 12V z dokładnością do 0,1V. Przykład z innej beczki: Żarówka samochodowa 45W/12V czyli na napięcie...
Zamiast podać Ci gotowe rozwiązanie, pomyśl jakie napięcie jest w instalacji samochodowej, po drugie, skoro jest tutaj bezpiecznik, to raczej jest na zasilaniu i czymś się łączy, i po trzecie, masa samochodu, łączy się z masą radio i jednym z biegunów akumulatora. Już wiesz?
Ale wtedy maksymalny prąd wychodzi rzędu 200mA. 4 diody x (ok) 3V = (ok) 12V. Napięcie w instalacji samochodowej (ok) 14V. 14V - 12V = 2V. 2V/27Ω=0,074A. Oczywiście mogę się mylić.
I czy te akumulatory można ładować normalną ładowarką do AA Nie - musi być specjalna do litowych. Z ciekawości - z czego wynika liczba sztuk akurat 3? Z napięcia połączonych szeregowo ogniw jeżeli nie chcesz dodawać przetwornicy. Napięcie ogniwa min-nominalnie-max: 2,75V-3,6V-4,2V co da na pakiecie: 8,25V-10.8V-12,6V ale w sumie 18650 to też nie jest...
Witam Instalacja samochodowa 24V ma tak naprawdę napięcie w granicach 25V do 27V na wyłączonym silniku. Jak będziesz eksperymentował na zasilaniu laptopa, to możesz go uszkodzić. Raczej trzeba zrobić zasilacz impulsowy 20V 3A, ostatnio widziałem na allegro LM2576T-ADJ za 4zł.
Pisząc niestabilizowany do wzmacniacza samochodowego miałem na myśli żeby uzyskanie napiecia w granicach 13V żebym nie musiał już wprowaczać kolejnych elementów. W końcu w instalacji samochodowej napięcie może miec 12-14.5V. Konstruktor wzmacniacza przewiduje jakąś odchyłkę napięcia.
Zepsuć nic nie powinieneś. Natomiast musisz liczyć się ze spadkiem mocy jaką będziesz mógł z tego wycisnąć. Dosyć poważnym spadkiem. Niektóre wzmacniacze nie tolerują aż tak drastycznego obniżenia napięcia zasilania. Sprawdź w nocie katalogowej czy Twoja konstrukcja przewiduje takie napięcie. Wzmacniacze do instalacji (urządzeń) samochodowych mają rozbudowane...
Witam. Przy sprawnej instalacji samochodowej, napięcie nigdy nie będzie mniejsze od 11V. Rezystor do diody liczysz dla napięcia 14V (14.5) i przyjmujesz prąd np. 15mA. Zawsze stosuj metodę najgorszych okoliczności. Przy niższym napięciu zasilania dioda będzie trochę słabiej świecić. Pzdr.
poszukaj sobie w sieci opisów, w jaki sposób Twój telefon obsługuje specyfikację USB DCP Tylko autor tematu chce ładować przez złącze magnetyczne... W rzeczy samej, źle to zrozumiałem. Wyjaśnienie jest w takim razie dość proste. Urządzenie jest do samochodu, więc jest zapewne przystosowane do zasilania typowym napięciem instalacji samochodowej czyli...
Jak ten moduł wygląda i jak go przymocowałeś? Możliwe, że chłodzenie diod było niedostateczne. Poza tym, napięcie w instalacji samochodowej to 14-15V, ten moduł powinien pracować z napięciem nie większym niż 12V. Przy poborze prądu rzędu 50mA, daje to rezystor: R = (15V - 12V) / 50mA = 60 omów Nie znajdziesz idealnie takiego, więc możesz kupić 56 omów....
Wymyśliłem jeszcze inny sposób - podłączę do klem drugi mały akumulator 12V, a następnie odłączę akumulator do ładowania. Dzięki temu nie zaniknie napięcie w instalacji samochodowej. Po doładowaniu akumulatora, podepnę klemy i dopiero odłączę ten zastępczy akumulator. Czy to dobry pomysł? Dobry sposób. Ale ten prostownik z lidla możesz śmiało podłączać...
Cudów nie ma! jedynie alternator z regulatorem może coś takiego spowodować chyba że masz jakieś eksperymentalne wzmacniaczen na przetwornicach podwyższających któree mogą podnosić napięcie w instalacji samochodu!
Diody w alternatorze są przewidziane na prąd ok. 20A a do tego pracują w silnym wymuszonym przepływie powietrza. W "statycznym" prostowniku bez nadmuchu ugotujesz je dość szybko. Ponadto wymuszenie w instalacji samochodowej napięcia ponad 15V (o co łatwo, jeśli masz "goły" prostownik) może spowodować uszkodzenie elektroniki. Bezpieczne jest tylko podpięcie...
Oczywiście można by sie tu czepić jednego faktu: jak jest ładowany akumulator w samochodzie. W instalacji samochodowej napięcie jest stałe (co do wartości), więc akumulator rozładowany przy rozruchu na poczatku bedzie ładowany sporym prądem, który z czasem bedzie się zmniejszał. Ale w przypadku prostownika pozostańmy przy stałym prądzie 0,1Q.
Podczas pracy silnika w instalacji samochodowej występuje napięcie ok 14.4V i to właśnie dlatego
hejka są stabilizatory dodatnie 7805-5V, 7812-12V, 7905-(-5V), 7912-(-12V) no i oczywiście wykorzystaj rade kolegi dla napięcia 5V zastosuj rezystor około 2-5ohmprzed stabilizatorem pozdro piotrus
może jeszcze raz zmierz napięcie przy podłączonym pod gniazdo zapalniczki telefonie. Może być tak że przy dzwonieniu pobiera większy prąd i jest spadek napięcia bo np użyłeś jakiejś gównianej wtyczki z cieniutkimi drucikami zamiast przewodów. Poza tym w instalacji samochodowej jest raczej wyższe napięcie niż 12.3V, zwłaszcza podczas jazdy..
Witam wszystkich przeglądających temat. Zwracam się z prośbą o pomoc w zaprojektowaniu schematu przetwornicy. Napięcie wejściowe od 10 do 32v standartowo 24v z instalacji samochodowej napięcie wyjściowe 24V odseparowane od wejścia. Maxymalny prąd pobierany do 3A. Załączenie przetwornicy przez podanie masy ze strony wtórnej na dodatkowy obwód sterujacy....
Witam. Mam takie zapytanie. Chcę podłączyć pod instalację samochodową o napięciu 14,2V 5 par diod już połączonych szeregowo, czyli w sumie 10 diod. Diody to smd 3528 zielone. Przyjąłem napięcie pracy diody 2,4V i prąd 20mA. Czy poniższe schematy mają prawo działać prawidłowo i czy dobrze obliczyłem rezystancje na poszczególnych schematach ? Który sposób...
Witam Na pewno 14V im nie zaszkodzi ale musisz dać filtr przeciwzakłóceniowy zrobiony z dławika i kondensatorów do filtracji przepięć z instalacji samochodowej.
Z wielkości napięcia będzie wynikała wielkość prądu, co już zauważyłeś z własnych doświadczeń. Czyli im większe napięcie podasz na układ, tym większy popłynie prąd, a tym samym jaśniej będą świeciły diody. Rezystor ogranicza prąd jaki płynie przez diody. Sprawdź jaki masz typ diod, ściągnij notę katalogową i z niej dowiesz się przy jakim prądzie i napięciu...
W pomiarach samochodowych instalacji już dawno się nauczyłem żeby badać napięcie (szczególnie zasilania) pod obciążeniem albo z założonym czujnikiem modułem (wkłucie igieł od tyłu wtyczki). To jest podstawa przy diagnozowaniu.
Wymieniłem przepustnicę na nową. Wszystko działa jak należy. Temat można uznać za zamknięty. Dziękuję za pomoc.
W sprawnej instalacji samochodowej poziom napięcia zasilania nie powinien przekroczyć ok. 14,4V. Tyle spodziewa się dostać wzmacniacz. Podanie 19V może go uszkodzić.
Witam i prosze o pomoc w następującym problemie. Dot. pomiaru napięcia w instalacji samochodowej. Jak dokonać pomiaru napięcia na w/w procku? (schemat, przykład programu) ponoć ma wbudowany przetwornik A/C. Czy można mierzyc napięcie tego samego źródła z którego jest zasilany procek? Jaką max. rozdzielczość uzyskam przy w/w pomiarze? Pzdr.
Teoretycznie możesz ale dyskusyjny jest sens praktyczny stosowania tego rozwiązania. LM338 może nie zapewnić stabilności bo ma dość duży spadek napięcia. LT1084 byłby lepszym rozwiązaniem jeśli koniecznie potrzebujesz stabilizować napięcie. Mniejsze straty będziesz miał stosując przetwornicę step down.
tylko czy musiałbym zastosować coś w rodzaju stabilizatora napięcia ? Radziłbym raczej przetwornicę z 12-15V na stałe 14V. W instalacji samochodowej występuje straszna sieczka, a napięcie chwilowe potrafi przekroczyć 16V po odpaleniu silnika. I spaść do 8V przy odpalaniu, a to też sprzętowi nie służy. Oczywiście możesz podpiąć też bezpośrednio, ale...
Jak połączysz równolegle te głośniki otrzymasz wtedy wypadkową impedancje 4 ohm co jest korzystne w instalacji samochodowej ze względu na niskie napięcie zasilania wzmacniacza. (większa moc) Co do wzmacniaczy: TDA1554 moc 2X22W/4Ω TDA8563Q moc 2X40W/2Ω TDA8571 moc 4X26W/4Ω TDA1562Q moc 70W/4Ω (teoria ) TDA7350 moc 2X25W/4Ω To...
podanie zbyt niskiego napięcia jest dużo bardziej szkodliwe dla sprzętu niż zbyt wysokiego. Bzdura, niskie napięcie w instalacji samochodowej to normalność, rozładowany akumulator, rozruch. Nienormalna sytuacja to większe napięcie niż dopuszczalne. Przy 6V ta kamera nie wystartuje albo będzie działać nieprawidłowo, przy 100V i więcej przestanie działać...
niewiem czy w dobrym miejscu pisze ale.... kto mi podpowie jak najprosciej rozwiazac sytuacje. Buduje urządzenie na atmega 8 w którym potrzebne mi jest sprawdzenie czy w pewnym miejscu instalacji samochodowej występuje napięcie, gdy nie ma tam zasilania prawdopodobnie miejsce to "wisi w powietrzu". Jak wiadomo napięcie w instalacjach samochodowych wacha...
Witam! Ponizej najtańsze stabilizatory 78L06 - do 100mA 78M06 - do 500mA 7806 - do 1-1,5A 78S06 - do 2A 78T06 - do 3A Stabilizatory na prądy rzędy 5 - 10A są już niestety drogie. Jeśli nie chodzi o instalację 12V samochodową, a o obnizenie napięcia sieciowego AC230V, to tak jak pisali koledzy powyżej warto wtedy wykorzystać przerobiony zasilacz AT/ATX...
Bezpieczniki sieciowe i niektóre rurkowe (te szklane) mają piasek w środku..... to powinno ugasić każdy łuk elektryczny. Tak wogóle to troche nie na temat gadamy..... mamy mówiś o napięciach w instalacji samochodowej :P
Składam taki zasilacz z rozruchem 12V ... Bardzo bym chciał zniechęcić Cię do tego "rozruchu". Kłopoty z rozruchem najczęściej są związane z akumulatorem. Jeśli przyczyną jest niedoładowanie akumulatora, to dobra ŁADOWARKA powinna załatwić sprawę. Jeśli przyczyną jest pogorszenie połączeń między ogniwami (np. korozja), to taki "rozruch" potrafi wymusić...
Odpowiadając na wątpliwości. Kampera nie ma jeszcze. Na razie jest projekt przeróbki ducato na niego stąd poszukuje różnych informacji jak zrobić to bezpiecznie. Zlecić fachowcowi, który da gwarancję, zapewni wiedzę, praktykę wykonania i weźmie odpowiedzialność za wykonaną pracę - NA PAPIERZE. Bo jak się cokolwiek stanie - nawet ktoś ci okno stłucze,...
"Ubiłeś" radio w samochodzie a na prostowniku pewnie dobiłeś. Prostownik z natury rzeczy to nie zasilacz i ma napięcie większe niż dopuszczalne przewidywane w instalacji samochodowej. pozdrawiam
Witam! Dla rozruchu awaryjnego użyj innego akumulatora z malutkim prostownikiem 15V/1A (to koszt poniżej 10.- złotych). Prostownik o dużej mocy podłączony do instalacji samochodowej może spowodować niekontrolowany wzrost napięcia, który uszkodzi elektronikę. Zrobienie zasilacza STABILIZOWANEGO o mocy 1kW tylko dla rozruchu jest bezsensowne. Dla prób...
Chciałbym zbudować regulator napięcia według poniższego schematu. Takie wartości rezystorów wskazał mi internetowy kalkulator do układu LM 317. Jako rezystor nastawny R2 zamierzam zastosować potencjometr 2kΩ ze względu na to, że podczas pracy silnika w instalacji samochodowej napięcie podnosi się do 14 V. Czy taki układ będzie dobry do samochodu...
Witam, potrzebuję w instalacji samochodowej uzyskać stabilne napięcie 0,7V, a wiadomo że skoki napięcia sa między 12 a 14,4 V. Jak w miarę najprostszy sposób wykonać taki układ?
Żarówki samochodowe 12V są przystosowane do zasilania trochę wyższym napięciem - przecież w sprawnej instalacji samochodowej pracują pod napięciem około 14..14,4V. Różnica w jasności jest spora, widać to w chwili wyłączenia silnika w samochodzie.
Cześć wszystkim. naszła mnie niedawno myśl o wykonaniu wzmacniacza samochodowego, o dosyć dobrych parametrach i przyzwoitej mocy. Wykonałem wzmacniacz oparty na (Bardzo juz znanym) TDA 7294 i dokładnie, nie wiem jak mam podlączyć owy moduł do instalacji samochodowej. Wiem że trzeba przetwornicę napięcia (ale jaką dokładnie to nie wiem.Jak coś wiecie...
Równolegle - jeżeli są przeznaczone do pracy z napięciem 12 V i instalacja w samochodzie też jest 12 V.
Podejżewam że ta kamera bez problemów chodzi z 12v Jeżeli jednak masz wątpliwości to 9v stabilizator napięcia i powinno być dobrze.
Przydałby mi się schemacik na zastąpienie bateryjki "palucha" R6 1,5 [V] w zegarku samochodowym, napięciem z instalacji samochodowej 12 [V]. Pozdrowienia 8)
Dobrze kolega prawi, z wyjątkiem tego: Czyli czyli 2,2V ogniwo + 0,2V ładowanie =2,4V x6 ogniw mamy 14,4V na akumulator. W nowszych instalacjach samochodowych napięcie nie rzadko jest obniżone do rzędu 13,8-14V I tej wartości nie należy przekraczać. Sznajder zaleca napięcie końcowe ładowania na poziomie 2,7V/ogniwo, Centra 2,6V/ogniwo przy ładowaniu...
Cześć, jeśli ma Ci ktoś pomóc zacznij od odszukania schematu obu instalacji elektrycznych, na pewno ten problem fizycznie rozwiąże Ci pobliski warsztat elektryki samochodowej.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Hmmm... A jakie założenia? Bo w instalacji samochodowej masz napięcie dość bliskie 12V... Swego czasu popełniłem zabezpieczony i odkłócony stabilizator LDO na elementach dyskretnych - 12V 2.5A i się poniewiera, biedaczek... RoMan
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Czyli jedna zmiana, to teraz całość pracuje na zasilaniu samochodowym, a wcześniej na luźnym 12V. Według mnie teraz napięcie spada w instalacji samochodowej i daje taki efekt. Zamówić porządne kondensatory rzędu 1F do zasilania całej sekcji wzmacniacza
Dokładnie jest tak jak piszesz. Gniazdo podłączone jest do akumulatora poprzez bezpiecznik, z reguły 20A. W niektórych autach gniazdo zapalniczki dostawało napięcie dopiero po włączeniu stacyjki, ale obecnie raczej tej opcji się nie spotyka. Jeżeli chodzi o wahania napięcia, to na pewno przy podłączeniu przewodów o odpowiednim przekroju bezpośrednio...
Ok, spróbuję. Jednak chciałbym zauważyć, że układ pracuje w instalacji samochodowej gdzie napięcie zasilające waha się pomiędzy 12 V a 14 V. A wyjściowe jakie chciałbym uzyskać to najlepiej 0. 6 V do 0. 9 V. Jakie rezystory najlepiej byłoby zastosować?
Bez jaj - 2*60W? To nie jest pewne, czy przeżyje tyle, jeśli te 120W ma być pobrane i oddane przy pełnym wysterowaniu wzmacniacza np na żarówkę/i. To pewnie jest zasilane napięciem mniej więcej takim, jak w instalacji samochodowej? Zobacz na układ wyprowadzeń, czy nie pasowałby do TDA7375.
Wymienione były wszystkie cztery Beru typuGN056 zdolne do wtórnego nagrzewania takie same jak na pierwszy montaż. Prosiłem o informacje jakim napięciem powinny być zasilane świece ponieważ w instalacji samochodowej napięcie jest inne przed rozruchem i po rozruchu różnica tych napięć jest istotna przy zasilaniu urządzeń elektronicznych czym są dzisiejsze...
Witam. kolego ""logicznie"" to moi poprzednicy wytłumaczyli Ci to dokładnie. najprościej wez kabel połącz masę minus czy jak to nazywasz, żarówki(kabel czarny,brązowy) z minusem na akumulatorze. powinno świecic prawidłowo(jasno) włącznik zostaw na sam koniec tego szukania. jesli podłączysz dwie żarówki 12 volt szeregowo to masz 24volt,przy napięciu...
Tak jak myślałem... Po pierwsze - wszystkie przewody którymi jest doprowadzany sygnał ze źródła do przedwzmacniacza, z przedwzmacniacza d końcówki MUSZĄ być ekranowane, a po drugie napięcie PRZED stabilizatorem musi być o co najmniej (!) 3 V wyższe niż na jego wyjściu. Gdy tak nie będzie, albo jeżeli przez stabilizator będzie płynąć zbyt duży prąd (co...
Ok ale jakie elementy mam przyjąć skoro przy tak dużej rozbieżności napięć wejściowych potrzeba wg np. Zmienia się tylko Rsc. Tak więc przyjmij go dla najmniejszego napięcia wejściowego bo wtedy prądy wejściowe będą największe. R1 i R2 się nie zmieniają (a przynajmniej nie powinny) bo zależą tylko od wymaganego napicia wyjściowego. Kupiłem LM2594 ale...
sprawdzałem też inny zasilacz, ale on ma 20V ( Myślę, ze jeśli wzmacniacz samochodowy, to jest przystosowany do zasilania go napięciem jakie jest dodtępne w samochodowej instalacji. A (z tego co wiem) to napięcie nie powinno raczej być wyższe, niż 14,4V - dla w pełni naładowanego akumulatora. Różnica pomiędzy 14.4 a 20 czy nawet 16 wydaje się niewielka,...
Witka. Przyjmując spadek napięcia na ledzie ok. 3,3V, zasilaniu średnim 13V i prądzie ok. 20 mA to do każdej diody dodaj opór 470 omów (najbliższy z typoszeregu).Rezystory kosztują grosze i układ jest prosty w budowie. Nie proponuje układu szeregowego ponieważ w instalacji samochodowej napięcie waha się w przedziale od ok. 12V do ok. 14,5V.Łącząc szeregowo...
Samochodowe wzmacniacze mają pewne ograniczenia mocy wynikające z napięcia dostępnego w instalacji. Co prawda dużej mocy wzmacniacze samochodowe mają wbudowane przetwornice podwyższające napięcie, ale mimo to jest z mocą ogólnie kłopot. Więc wykorzystuje się wzmacniacz czterokanałowy gdzie jedna para jest przystosowana do pracy z głośnikami bocznymi,...
Cicho brzęczy by masz na nim spadebk napięcia (wina instalacji samochodowej). Sprawdź miernikiem i zrób dzielnik napięcia lub klucz na tranzystorze. Pozdrawiam.
Mam Sencora 22" , napięcia 12 VDC / 230 VAC . Nic złego nie dzieje się nawet przy napięciu 14,4 V . Te TV są przeznaczone do współpracy z instalacjami samochodowymi . Pozdrawiam .
cześc mam pytanie co do instalacji w samochodzi mozecie mi wytłmaczyć na chłopski rozum jakie napięcia panują w samochodzi jak sie łąduje akulumator jakie jest napięci gdy przy swiecy i takie ogulen informacje o prądzie i instalacji w samochodzi proszeeeee
Instalacja samochodowa ma to do siebie, że nie ma jednego punktu rozdziału energii elektrycznej (standardowo). Tak więc dokonujesz pomrów na poszczególnych gałęziach. I tak alternator jest dołączony przeważnie masą/obudową do konstrukcji samochodu. I część energii rozchodzi się po tej konstrukcji nie docierając do akumulatora. Podobnie z biegunem dodatnim...
Markos85 : Czemu pomysł ryzykowny :?: Jakieś skutki uboczne widzisz takiego podłączenia 3 diod :?: Dar.El : Czyli podłączenie na wyjściu przetwornicy "czegoś" obniżającego napięcie o około 2,5V i za tym dopiero laptopa nie da założonego rezultatu zmiany parametrów (mniejsze napięcie, większy prąd) :?: Ale tak apropo tych 14V to przecież w instalacji...
Można. Trzeba podać na przetwornicę około 14.4v. Takie napięcie jest w instalacji samochodowej przy pracującym silniku. Po podaniu napięcia powinna odpalić od razu. Pozdrawiam.
chciałbym do niej podłaczyć laptopa, ładowarke telefonu/aparatu - oczywiście nie razem :) co do linku na przetwornice, jeżeli znajde jakieś części to wyjdzie mi taniej :?: Jeżeli zależy Ci na przetwornicy na 220V to raczej taniej nic lepszego nie zmontujesz. Natomiast jeżeli idzie o zasilanie laptopa przez 220V w samochodzie to trochę tak jak z sięganiem...
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
Kolega dobrze proponuje Ci zsilacz impulsowy. 24V w instalacjach samochodowych to napięcie jakie jest po tygodniu nie odpalania samochodu i to w zimie. W trakcie pracy alternatora to napięcie wynosi co najmniej 28V a może dojść do ponad 30V!! Straty przy 15A będą nieekonomiczne Marek
Przed samą głowicą musi być kondensator. Jeśli chodzi o instalację samochodową to mam nadzieję że masz tam telewizor, bo to nie jest wzmacniacz FM.
Widzisz jaki jesteś mądry? "Kto mieczem wojuje od miecza ginie"Zanim kogoś skrytykujesz najpierw na siebie spójrz. Potwierdzam. No niestety, tak to już jest a potem piszą i proszą: Ciebie, mnie oraz innych doświadczonych kolegów aby im pomóc w usunięciu usterki która wynikła z ich własnej głupoty. Pozdrawiam P.S. (at)zworys w #2 zaproponowałeś samochodowy...
Chcę na stałe zamontować w samochodzie pilota do otwierania bramy. Potrzebuję napięcia 3V z instalacji samochodowej. Proszę o najprostszy układ zmieniający napięcie z 12 na 3 V Dziękuję
przetwornica samochodowa napięcie samochodowa instalacja elektryczna przepięcie instalacja samochodowa
domofon bticino seicento klema kocioł gazowy buderus
Jak obniżyć napięcie z 12V na 5V: Stabilizatory i przetwornice Dlaczego lampy solarne włączają się podczas deszczu?