https://pl.aliexpress.com/item/100500678...
To się może przydać (nawet na przyszłość) http://www.hebeiltd.com.cn/?p=zz.led.res... Ale wracając do tematu, tak, obliczenia są poprawne.
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Niestety instalacja poprowadzona w naczepie instalacja poprowadzona jest dość dużymi przekrojami i nakrecanie 7 przewodów na kontaktrony zajmie troche miejsca jak równiez na sam kontaktron zmiesci sie 2-3 zwoje. Jeśli zakładasz nieprzecinanie obwodu to niewiele ci zostaje. Czujnik halotronowy? Myślałem o wstawieniu w szereg z żarówką cewki przekaźnika,...
Ostatecznie (jak autor tak boi się o ten pasek) można dać w szereg rezystor, który wystarczająco ograniczy prąd przy nieco wyższym napięciu, a jednocześnie nieznacznie ograniczy przy nominalnym.
Śmiało możesz podłączać pod instalację samochodu. Sam opis na to wskazuje. Zakres napięcia 12-24VDC.
Do tych Led , na każdą opornik od 470 omów do 510 omów i świecą jak kotu oczy.
Żeby nie powielać http://www.vectraklub.pl/porady/19-niezb...
https://obrazki.elektroda.pl/7043769500_... https://obrazki.elektroda.pl/5417091400_... https://obrazki.elektroda.pl/2390597000_... https://obrazki.elektroda.pl/9581420400_... Witaj! Przesłałem Ci schematy połączeń do sprawdzenia podzespołów w samochodzie, oraz punkty do regulacji....
Dioda wygląda na dobrze wlutowaną. A ma ona połączenie z kolektorem T3
Każdy kolor diody LED RGB musi mieć zastosowany i obliczony osobny rezystor. Diody LED w zależności od koloru świecenia mają różne napięcia przewodzenia i przy tym samym rezystorze będą świeciły z różną jasnością. Natomiast zastosowanie jednego rezystora dla danej grupy diod LED np. czerwonych połączonych równolegle będzie wymagało rezystora o większej...
To będzie wyglądało mniej więcej tak:
Witam , poszukuje schemat instalacji elektrycznej do mini cooper s 2007
Jeśli moje podpowiedzi się przydały to kliknij pomógł, będzie mi miło :)
musisz zrobić stabilizator na tranzystorze i diodzie Zener tak żeby wychodziło 4,5v
żadnego nie kupuj... Nie jest potrzebny. Dzielnik o rezystancji rzędu 100 k i kondensator 100 nF na wejściu ADC załatwią wszystko.
Ja proponuje FL2g. Kable wysokotemperaturowe. Używane w instalacjach opla w komorze silnika.
Witam. Dla radia 75Ω.
Witam! Jeśli w twojej instalacji w samochodzie jest napięcie 13,8 ... 14.4V, to z tej instalacji może być ładowany DOWOLNY akumulator kwasowy o napięciu nominalnym 12V (dołączony bezpośrednio). Akumulatory żelowe są BARDZO wrażliwe na przekroczenie napięcia 14,4V - wtedy zaczyna się "gazowanie', utrata elektrolitu i w konsekwencji zniszczenie akumulatora....
Na dodatek musi być przełączny... I najlepiej dwutorowy.
Schematów na UL1111 jest sporo sprecyzuj: http://elenota.iele.polsl.gliwice.pl/sea... Z tego co pamiętam to może być obrotomierz z UL1111, wskażnik obrotów optymalnych silnika, sygnalizator przekroczenia szybkości jazdy, wskażnik stanu naładowania akumulatora. Jak możesz to pokaż druk-foto.
Ja wycinam izolację na ok 5-10 mm,po całym obwodzie z tego grubego.Cienkie odizolowujesz na ok 3 cm i zawijasz wokół na grubym(jak sprężynkę).Izoloacje maja iść równolegle i równo się zaczynać,
Napięcie ładowania 13,8 V jest najczęściej podawane jako górne napięcie ładowania w pracy buforowej, ponieważ najczęściej takie akumulatory pracują w takiej roli. Jednak nawet na akumulatorach żelowych (nie wszystkich) jest napisane, że można je również ładować w trybie cyklicznym, czyli 2,4 V a nawet 2,5 V na ogniwo, czyli 14,4 V lub 15 V przy akumulatorze...
Poszukaj w schematach przetwornic napięcia o ile znasz się choc troche na elektronice - zrobienie takiej przetwornicy nawet dla początkującego nie będzie trudne . Niektórzy robią przetwornice do sprzętu Stereo na napięcia 100V i wiele Wat wystarczy adaptować jakiś schemat do swoich potrzeb .
Z tyrystorem bedziesz mial w instalacji problem z jak to nazwales "falowaniem". Wymaga to dodatkowego ukladu i na tyrystorze masz spory spadek napiecia. Kiedys juz na Elektrodzie dyskutowalismy nad tym zagadnieniem i to nawet z pozytywnym skutkiem. Zapusc Search to znajdziesz ten temat. Duzo prostszym jednak do takich zastosowan bedzie - jak mi sie...
to układ który ma 3 nogi ,na jedną podłączasz 12 ,drugą do masy -czyli minus , trecią już 9 v do kamery i pomiędzy trzecią czyli 9 v a masę kondens np.1000mikro /16v układ kosztuje pewnie złotówkę a kondens. drugą
Przewody do głośnika (czarne) powinny być ze sobą scalone (przewód dwużyłowy). Czarny pojedynczy - to masa. Czerwony +12V. Na przewodzie pomarańczowym pojawia się +12V po załączeniu odbiornika (możliwość sterowania urządzeń współpracujących, np. aut. antena)
Jak kupisz ten zasilacz z Allegro i podłączysz - Muvo jedzie do serwisu. Zasilacz to podstawowa aplikacja LM317 w obudowie TO-220 z radiatorem Napięcie najlepiej ustawić na stałe dwoma dobranymi rezystoram na napięcie 1,5V; z ustawieniem napięcia potencjometrem montażowym jest ryzyko - chyba że zastosujemy dobrej firmy wieloobrotowy cermetowy. Stabilizator...
zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - szeregowa dioda np. <1A 1N4001 lub kilka (przy okazji na każdej spadek napięcia rzędu 0.7V. Trzy LEDy na pasku to 10,8V spadku napięcia przy 20 mA. Do tego rezystor szeregowy kilkadziesiąt omów. Sam więc widzisz, że tu już nic nie można w szeregu wsadzić. LED "na taśmie 12V" mają szeregowo jakiś mały rezystor...
Zobacz czy któraś nóżka (punkt lutowniczy) łączy z masą radia. Jeśi tak, to ta dioda zabezpiecza przed odwrotnym podpięciem zasilania.
W układzie zasilanie proponuje zastosować przetwornice dc/dc np. LM2574 - bardzo prosta aplikacja wymagająca niewiele elementów zewnętrznych. Układ zasilania nie będzie sie grzał i będzie układem uniwersalnym (zarówno do samochodów z instalacją 12V i 24 V). Co do baterii litowo-jonowej proponuję zrezygnować (o ile jest to możliwe) i wykorzystać przerwanie...
Nic bo nie ma nic wnoszącego z tego opisu .
Zbiornik LPG nadaje się jak najbardziej jego ciśnienie robocze to max 2 {MPa} ciśnienie próbne to ok.3{MPa} a kompresor wytwarza do 0,7-0,8 {MPa} :D Nie zapomnij o zaworku BEZPIECZEńSTWA to bardzo ważne.
UC3843 w konfiguracji boost i diody wszystkie szeregowo. Napięcie przewodzenia będzie te 30-parę V i przetwornica boost będzie w stanie dokładnie sterować prądem diod. Do tego, topologia boost ma wysoką sprawność, spokojnie 90-parę %.
Witam ponownie. Mała poprawka LM3914 (liniowy) www.elportal.pl/pdf/k01/02_08.pdf Zobacz monitor stanu akumulatora - na wyjściu możesz podłączyć tranzystory, które wysterują do 10 przekaźników. Bardziej prostego układu chyba nie znajdziesz. Pozdrawiam Janek
Może być też tak, ze radio jest mono... BINGO! Proszę tylko o wskazówki, jak to prawidłowo podłączyć, Nie rozumiem pytania - sam dokleiłeś do pierwszej wiadomości zdjęcie z podłączeniami? Masa - "minus" do masy karoserii I DO MINUSA GŁOŚNIKA (lub głośników - bez znaczenia bo stereo i tak nie uzyskasz), zasilanie (+) plus do czerwonego i przez bezpiecznik...
Nie zmierzysz tym czas otwarcia wtrysku.Na googlach o współczynniku wypełnienia sygnału znalazłem 31000 fraz.Nie obrażaj sie ,tylko rusz głową,w tym zawodzie trzeba myślec logicznie aby byc dobrym,umiec znaleź informacje bo nikt ci nie poda ja na tależu.Według mnie ten miernik nie nadaje sie do diagnostyki samochodowej,ma zakresy pomiarowe które są...
Jak przełączany prąd wynosi kilka amper to najlepiej użyć przekaźnika, wtedy każdy przełącznik będzie dobry, bo przełączać będzie tylko prąd cewki przekaźnika.
Lepszym rozwiązaniem byłoby użycie przetwornic step down co zdecydowanie poprawiłoby sprawność całości.
yes
..... Najprostszym i tanim rozwiązaniem będzie zastosowanie przetwornicy Step-down (obniżającej) która z 12V obniży na dowolnie ustawione PR-kiem Najprostszym - by zniszczyć diodę. - chyba że doda kolega wzmiankę o rezystorze ograniczającym prąd diody. Podejrzewam, że wymagana będzie stabilizacja napięcia. Raczej stabilizacja prądu. Potrzebne jest...
Z tego co wiem, izolacji igjelitowej już nie stosują. Przewodów 2 mm2 nie ma, jest 2,5 mm2. Podaje adres nt. kabli: http://romanop2001.webpark.pl/#
hejka są stabilizatory dodatnie 7805-5V, 7812-12V, 7905-(-5V), 7912-(-12V) no i oczywiście wykorzystaj rade kolegi dla napięcia 5V zastosuj rezystor około 2-5ohmprzed stabilizatorem pozdro piotrus
To zamontuj diody o min prądzie 3A, najlepiej Schottky'ego, bo mają mniejszy spadek napiecia np 1N5822
Są w sprzedaży specjalne zaciski do wpięcia się w przewody instalacji samochodowej , takie zastosuj .
dziekuje za odpowiedz i fotke, cyferki juz mi rozjasniaja sytuacje, jeszcze tylko kolory przewodow we wiazkach, jak wspomnialem. Krzysiek
Bezpieczne może i tak, ale to tandeta i bieda. W samochodach nie stosuje się elektrycznych połączeń śrubowych, bo się odkręcają od wstrząsów podczas jazdy Już lepiej polutować i zaizolować koszulką termokurczliwa, albo użyć zaciskanych izolowanych tulejek przeznaczonych do instalacji samochodowych.
Skoro zestaw jest zasilany 13.5V zmiennym, to pewnie ma w sobie wbudowany prostownik. Wtedy spokojnie można go zasilić napięciem stałym z instalacji samochodowej. Polaryzacja przewodów obojętna.
https://www.ebay.co.uk/itm/154365234538 Można zacisnąć metalową tulejką, nie powinno się lutować, bo te elementy są narażone na drgania, tak jak w instalacjach samochodowych. Cały element się wymienia z gotowymi przewodami... https://www.ebay.fr/itm/164663097661
Grubszy przewód - kabel nigdy nie zaszkodzi. Jedynie odwrotnie, grubszy na cieńszy. (może narobić kłopotów) Dodano po 49 Chodzi mi o tzw. "dosztukowywanie". Najlepiej byłoby polutować i dać koszulki termo kurczliwe. Tzn. przed lutowaniem założyć "termokurczki" , lutować i nasunąć na właściwe miejsce, oraz podgrzać do właściwego "zaciśnięcia".
Po co te tranzystory nie wiadomo. O co chodzi z tymi 5 V też. Napisz to składnie w zrozumiałym języku.
Witam. Rozmieszczenie zacisków jest znormalizowane. Obejrzyj dokładnie gniazdo, każdy zacisk powinien być opisany. Opis podłączenia: 31-do masy samochodu, 44L-lewy kierunkowskaz, 44P-prawy kierunkowskaz, 54- światła hamowania, 58L-światło pozycyjne lewe, 58P-światło pozycyjne prawe, 52-tylne światło przeciwmgłowe. Pozdrawiam.
Dosyć typowe radia samochodowe teoretycznie potrafią wysterować 4 głośniki do mocy 40W co już w sumie da 160W z instalacji samochodowej 14,4V, prąd? - 11,1A.
Prądnica do koła wodnego - pralkowiec. https://obrazki.elektroda.pl/2285999100_... https://obrazki.elektroda.pl/8014103600_... https://obrazki.elektroda.pl/4365263900_... https://obrazki.elektroda.pl/6224121000_... Nie potrzebuje wzbudzenia, działa na zasadzie dynama. Napięcie można...
Prąd musi mieć obieg czyli płynąć z + do - inaczej się nie da bo nie popłynie prąd. W instalacjach samochodowych mówi się że są to instalacje jednoprzewodowe bo w tych kablach płynie tylko + ale - jest na karoserii więc karoseria to drugi przewód tak jak by bo przewodem nie jest a przewodnikiem.
Pomysł jest troche ryzykowny (dla UPS). Jeżeli chcesz podpinać to instalacja samochodowa będzie udawać baterię UPSa. 12 czy 14V nie ma znaczenia. Nie dopinałbym równolegle baterii UPS do instalacji samochodowej. tu ups będzie działał zawsze w trybie na bateriach - wytwarzasz zmienne ze stałego, wogóle warto sprawdzić czy UPS posiada funkcję zimnego...
Przed samą głowicą musi być kondensator. Jeśli chodzi o instalację samochodową to mam nadzieję że masz tam telewizor, bo to nie jest wzmacniacz FM.
Spokojnie możesz to uczepić na zasilaniu. To jest dokładnie filtr mający likwidować zakłócenia z instalacji samochodowej.
Wszystkie napięcia są wymagane, jeżeli urządzenie obsługuje funkcję szybkiego ładowania. a czy w instalacji samochodowej nie ma 20V ? Nie ma, jest 12V ale przetwornica w ładowarce robi z tego 20V.
Napięcia się zgadzają więc rezystor nie jest potrzebny. W instalacji samochodowej 24V po odpaleniu silnika napięcie się podniesie do 28V ale to chyba przewidział producent LED-ów.
Pamiętaj że fotele pracują w instalacji samochodowej o napięciu załóżmy max do 15volt. Zasilacz od laptopa przeważnie ma 19v i np 4A?. Także napięcia za duże a mocy za mało. Taki fotel ma na pewno bezpiecznik min 20-30 A. Potrzebujesz zasilacz 12v o mocy min 15-20A albo akumulator taki np nie wiem od malucha? Ale trzeba go będzie ładować co jakiś czas.
1 złe podłączenie i cały wzmacniacz idzie z dymem wiem to z doświadczenia bo 80% sprzętu samochodowego który dostaję do naprawy jest uszkodzone przez złe podłączenie do instalacji samochodowej przez mechaników samochodowych chodź oni powinni wiedzieć co i jak
Jeśli wytrzyma 14,4 z instalacji samochodowej to możesz . Sprawdź jaki scalak tam siedzi i kondensatory w zasilaniu ?( o ile będą ) to zobaczymy jaki ma zapas napięciowy
Pamiętaj, że akumulator PRACUJĄCY w instalacji samochodowej ma napięcia z zakresu 12 - 14,4V. Taki odłączony będzie pracował z pilocikiem baaaaaaardzo długo i nic się nie spali.
http://www.narzedzia.pl/probnik-instalac... w środku bezpiecznik 18V3W To nie bezpiecznik a żarówka.
Czy mogę przedłużyć przewód elektryczny wtrysku sterującego Przewodu wtryskiwacza nie przedłużaj tylko instalację samochodową.....
Witam IRL mają trochę mniejsze Uds ale do instalacji samochodowej mają wystrczający "zapas". Poza tym, są lepsze. Rds tylko 3mΩ i znacznie większy Id.
Witam Na pewno 14V im nie zaszkodzi ale musisz dać filtr przeciwzakłóceniowy zrobiony z dławika i kondensatorów do filtracji przepięć z instalacji samochodowej.
Na metry to jedynie chyba allegro itp. Szukaj LGYs lub FLRY. W hurtowniach to przeważnie min. zamówienie od 100m.
Mógł się zabezpieczyć procesor lub posypać soft - np. przy przepięciach w instalacji samochodowej (rozruch a radio miało źle podłączoną masę).
Jeżeli do gniazda doprowadzamy tylko dwa przewody (+ i -) z zacisków głośnikowych radia to z pewnością żadnego wzmacniacza tam nie znajdziemy. Dla pracy wzmacniacza musowo trzeba dostarczyć też zasilanie. Inaczej się nie da. W przypadku instalacji samochodowych - będzie to coś co akceptuje 12V.
1,8V to napięcie minimalne, typowe to 2,6V (a bywa i więcej) i dla takiego napięcia powinieneś liczyć ilość diod w szeregu i odpowiedni rezystor. Rezystor musi być, bo napięcie w instalacji samochodowej znacznie się waha.
Zamiast podać Ci gotowe rozwiązanie, pomyśl jakie napięcie jest w instalacji samochodowej, po drugie, skoro jest tutaj bezpiecznik, to raczej jest na zasilaniu i czymś się łączy, i po trzecie, masa samochodu, łączy się z masą radio i jednym z biegunów akumulatora. Już wiesz?
Mam Sencora 22" , napięcia 12 VDC / 230 VAC . Nic złego nie dzieje się nawet przy napięciu 14,4 V . Te TV są przeznaczone do współpracy z instalacjami samochodowymi . Pozdrawiam .
Tylko zauważ Błażej że niektóre instalacje samochodowe mają odseparowaną prawie każdą żarówkę od siebie.Dochodzą jeszcze światła pozycyjne przednie.Nie wspomnę już o światłach przeciwmgielnych przednich i tylnych które załączają się po światłach mijania.
[url=http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/0... tu lektura.
Ja bym dał oryginalny driver od "palnika" diodowego z instalacji samochodowej, a jego zasilał z regulowanego napięciowo zasilacza 10-15V, prąd min 5 A, najlepiej ok 10 A. Niestety taki pomysł wymaga posiadania kilku driverów dla różnych produktów. Pozdr. J.
"Przelutuj" (autokorekta znowu mnie przechytrzyła), popraw istniejące punkty lutownicze podgrzewając je lutownicą i dając odrobinę świeżej cyny, w szczególności gniazdo gdzie jest wpinana wtyczka od instalacji samochodowej.
Kolego wystarczy że zasilisz go 12V z instalacji samochodowej. Monitor ten jest przeznaczony na zasilanie go albo 12V albo 5V, więc spokojnie możesz podłączyć go i będzie spokojnie działać. W razie pytań pisz. Pozdrawiam
Witam. Gotowe rozwiązanie do zasilenia 2 takich diod połączonych szeregowo z instalacji samochodowej. [url=http://mrelektronik.com/produkty/dr...
1. Nie ma to większego znaczenia gdzie wpięty jest bocznik. Amperomierz to w zasadzie woltomierz, ale mierzący spadek napięcia na boczniku. Podłączenie jak na drugim rysunku jest poprawne, tylko musiałbyś zamienić przewody (czarny z czerwonym, te podłączone do bocznika). 2. Jeszcze kwestia jest taka, że amperomierz ma swój bocznik już wbudowany w układ....
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Zasilacz najlepiej dobrać z zapasem głównie dlatego, że żarówki pobierają podczas włączenia przez chwilę znacznie większy prąd niż podczas normalnej pracy. A przerywacz należy podłączyć zgodnie z jego schematem włączenia, podobnie jak w instalacji samochodowej.
"Ubiłeś" radio w samochodzie a na prostowniku pewnie dobiłeś. Prostownik z natury rzeczy to nie zasilacz i ma napięcie większe niż dopuszczalne przewidywane w instalacji samochodowej. pozdrawiam
Możesz użyć, niemniej dobrej jakości RCA wytrzyma dłużej. Koncentryczny antenowy nie za bardzo nadaje się do takich kombinacji. Są specjalne przewody ekranowane do instalacji samochodowych (np łączące czujniki ze sterownikami). Jak już, to taki.
pytanie: w jakim aucie? bo niektóre instalacje samochodowe mają wyprowadzenia na zestawy głośnomówiące (np VW, Ford itp.) a jedynie możesz popróbować kombinacji z CARK-126 lub CK-7W (pasujące złącze systemowe) pozdro
http://obrazki.elektroda.pl/6943791500_1... Witam, chciałem przedstawić urządzenie, które powstało blisko rok temu do kalibracji wtryskiwaczy przeznaczonych do samochodowej instalacji gazowej. Założenia Dokładność ustawienia skoku do 0,01mm. Prostota w obsłudze oraz wyeliminowanie błędu człowieka. Mechanika W pierwszej formie urządzenie...
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
na przewodzie plusowym ze stacyjki napięcie + 12 jest cały czas niezależnie od tego w jakiej pozycji jest stacyjka Jesteś pewien, że sprawdzasz to na kostce instalacji samochodowej, a nie na jakiejś przejściówce do radia. Czasami takie się stosuje i przekrosowanie może być na niej.
Zabezpieczasz całość instalacji, a więc przy akumulatorze. Bezpiecznik o stopień większy, np. gdy przy radiu jest 15A to daj 20A. Przewody oczywiście odpowiednio grube.
Potrzebujesz aktywny telefon komórkowy, może mieć kiepską baterię, bo jest stale zasilany z instalacji samochodowej i urządzenie, które nosi nazwę: dialer gsm. Przykładowe urządzenia tu: http://www.amt-alarmy.pl/sklep/index.php...
Może być zwykły szklany i obojętnie na jakim przewodzie bo przez obydwa płynie prąd..:) [url=https://allegro.pl/oferta/oprawa-gn...
Sprzęt zaproponowany przez <artbi881> godny polecenia, dodam tylko ze można dołożyć do kompletu zestaw końcówek kablowych no i może zestaw konektorów, te drugie często używane w instalacjach samochodowych. Proponuję obejrzeć do końca: https://www.youtube.com/watch?v=htjCL-Mz... Wszystko zależne od funduszy przeznaczonych na prezent.
Nie podajesz jakie to radio ?W internecie znajdziesz schemat polaczen kostki do radia .Miernikiem mozesz okreslic gdzie masz zasilanie ,wyjscie na glosniki w instalacji samochodowej .Czesto jest ze radia potrzebuja 2 zasilania ,jedno do pamieci (pomarancz)oraz glowne (czerwony).
Przede wszystkim podłącz je do instalacji samochodowej. Napięcie w niej jest wyższe niż na akumulatorze Następnie sprawdź prąd jaki pobierają maty i zmierz to napięcie. Wylicz moc i sprawdź czy zgadza się z tą podaną przez sprzedawcę. Szczerze mówiąc to nie bardzo wierzę w te 70 st C przy mocy 36 W
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
podsumowujac jak polacze grubsze kable z cienkim zoltym zasilajacym i czarnym masowym sytuacje ulgenie poprawie ? Wcześniej już padła odpowiedź. Zasilanie ma być oddzielne, z akumulatora do wzmacniacza, pomijając istniejącą instalacje samochodowa.
Witam - pisałeś że nie chodzi ci też na gazie a to raczej jest dziwne bo instalacja gazowa za bardzo nie ingeruje w instalacje samochodową(wtryski ,modół), po patrz dokładnie czy, masz szczelny układ , może gdzieś zasysa lewe powietrze .
Dzielnik napięciowy żeby dopasować 0-12V do 0-5V; do tego jakieś układy zabezpieczjące żeby zakłócenia z instalacji samochodowej nie spaliły wejścia kontrolera. Wklep w Google coś w stylu "samochod komputer pokladowy atmega schemat".
Dlatego napisałem "najprościej" ;) Rzeczywiście, to pełna zgoda co do sterowania porządnym zasilaczem/przetwornicą o regulowanym napięciu. Dodano po 10 A zmierzyłeś ile faktycznie pobiera? Ogniwa mogą mieś rozrzut, z kolei napięcie instalacji samochodowej raczej nieco przekracza 12V. Spróbuj zasilić peltiera przez szeregową diodę co najmniej 10 amperową...
instalacje elektryczne samochodowe samochodowe instalacje elektryczne instalacje samochodowe skoda
elektroniczne sterowanie piekarnika sharp lk315 sygnał syrena
mikrofalówka przestała grzać mikrofalówka przestała grzać
Ekspres Jura S8 - komunikat "Zabierz paletkę z wyświetlacza" Obliczanie uzwojeń silnika 3-fazowego 36 żłobków 960 obr/min