uruchomienie integratora sondy to juz duzo dobrze byloby obejrzec parametry pracy dynamicznie na monitorze za pomoca diagnoskopu na moje oko to ten samochod gdyby byl sprawny nie powinien spalac wiecej niz 6 litrowna100 jest jescze kilka punktow do sprawdzenia np: zasilanie sterownika a potem pomiar temperatury integrator sondy lambda a dopiero na koncu...
Jak wygląda integrator krótkoterminowy na wolnych obrotach ? Sonda pracuje w ogóle? Jak integrator w porządku, zrób analizę i pewnie katalizator nie sprawny.
2% TPS nie daje 2850 obr. To nie jest lewe powietrze, bo integrator jest w środku i sonda też.
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Witam , mam identyczny przypadek- fiat brava 1.2 16v 99r benzyna bez gazu, - sonda pokazuje non stop ok 800 mV, mieszanka bogata, auto kopci po przegazowaniu na czarno... W aucie wymieniłem silnik tj sam słupek, osprzęt kolektory wtryski są od starego silnika na którym do momentu przeskoczenia rozrządu praca silnika była poprawna , wymieniłem na nowy...
Witam posiadam fiata pande 2007r przebieg 40tyś ost. wymienione kable WN i świece. Przepustnica czyszczona benzyną ekstr. brak efektu poprawy. LPG to KME 4 gen, parownik tomasseto PROBLEM: Po przejściu na LPG od dłuższego czasu silnik zaczyna falować na biegu jałowym 500-1000 obr. czasem zdarza się że gaśnie(sporadycznie) byłem na regulacji LPG, gazownik...
przypominam-po wymianie sondy wykonać reset bloku uczącego sensora O2, czyli ustawić integrator na pozycję srodkową ( 128 krok)
Tak definicyjnie : Integrator Lambda Jest to parametr algorytmu sterowania silnikiem z pętlą sprzężenia zwrotnego od sygnału sondy Lambda, z regulacją opartą na regulatorze typu PI. Prawidłowe wartości integratora powinny zawierać się od -35[%] do 25[%]. Utrzymywanie się wskazań poza tym zakresem może oznaczać nieprawidłowy przebieg procesu tworzenia...
Witam, panowie auto jak w temacie,po odpaleniu wolne obroty ma 1200rpm, ale po chwili (jak zaczyna pracować sonda) dostaje obroty od 850 do 1050. Silnik po remoncie, sonda nowa, egr nowy, silników krokowych podmieniałem już chyba z 10 szt, przepustnica lśni czystością. Parametry bieżące: sonda od 0,050-0,830v, map 0,19 -0,22 bar, tps 0,55v, integrator...
witam! Od niedawana posiadam m.in. Pandę II 1.1. Moim zdaniem silnik nie pracuje do końca poprawnie (czasem ją przudusza przy przyspieszaniu). Wymieniłem świece, kable i wyczyściłem przepustnicę - nie pomogło. Spróbowałem zdiagnozować ją przy pomocy interfejsu ELM 327 i zaobserwowałem wg mnie dość dziwne zjawisko. Otóż kiedy na dowolnym programie diagnostycznym...
Witam ponownie.Pozwoliłem sobie odgrzebać temat ponieważ usterka zdecydowanie się pogorszyła.Sprawa wygląda tak:Żeby odpalić muszę trzymać przez około 10 sek po odpaleniu nogę na gazie w przeciwnym razie zaraz po odpaleniu gaśnie .Gdy już załapie to obroty trzymają się na poziomie ok. 800 i jest wszystko w porządku , można przegazować i obroty zejdą...
sygnał jest analogowy, trafia do przetwornika AC, częstotliwośc syganłu jest zależna od zmian składu spalin, nie wiem skąd wziąłeś to 1 hz. Jeżeli mieszanaka jest stechiometryczna wtedy integrator przyjmuje wartość około 128 kroku. Są systemy gdzie sonda pracuje w zakresie 0-1,6 V ( Rover MEMS) i 0-5V (siemens simtec)
Kurna. FAkt. Moje przeoczenie. Jakoś sie zafixowałem na emulator wtrysków. Ale nie ma tego złego moze komuś sie przyda info o wtryskach Co do sondy lambda to jescze nie dotarłem do jej emulacji. Według mnie powinien to być zwykły PRek pracujący jako dzielnik napięcia , pracujący w odpowiednim zakresie np 0-1 V i ustawiony dla napięcia prawidłowej mieszanki...
Z benzyną już doszedłem byłem pod techem zresetowali wszystkie ustawienia benzyny, integrator benzyny o 2.5 raza przekraczał ustawiania fabryczne. To niestety nic nie pomogło ale po powrocie do domu odciołem kable od sondy lambda podające sygnał do komputera gazowego i zlutowałem je tak jak powinno być fabrycznie. Samochód zaczął normalnie pracować...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Zgadzam się z PrzemasKSP - z tego co piszesz na moje oko sterownik nie jest uszkodzony. Problemy które poruszasz mogą wynikać z 3 rzeczy: 1 - program w sterowniku był wgrany w pamięci RAM - wyładowana bateria była odpowiedzialna za brak podtrzymania - program się wykasował. Rozwiązaniem było wgranie programu do pamięci Flash - wtedy nawet bez baterii...
Sądzę, że nie wiesz co to jest integrator sondy. Szuka dziury w całym.!!
Fałszywe powietrze powinno wyjść na integratorach sondy.
Dokładnie. Ja w warsztacie do sprawdzenia sondy używam testera na diodach LED - jest to wystarczające do określenia stanu sondy ( jak wiem jak interpretować wskazania), ale do szerszej diagnostyki silnika to nieco za mało - warto wiedzieć jaką wartość ma integrator sondy lambda i kilka innych parametrów.
Brak styku biegu jałowego,sonda lambda żle pracuje,integrator sondy lambda pracuje na "0" mA na ducksteller przy biegu jałowym.Powodzenia.
Bo pierwsza tam będzie pewnie szerokopasmowa i aplikacja na telefon może nie ogarnąć. Powinna za to być adaptacja i integrator pierwszej sondy. Powinieneś mieć też parametr equivalent ratio. Na wolnych powinien mieć 1,000 +/- 0,003. Tylko trzeba dobrze zagrzać sondę.
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
A jest.No jest powyższony,ale nie tragedia. Nie wiem czy dobrze odczytałem-przy 5000 tyś obrotów napiecie na sondzie jest 30mV? To najprawdopodoniej zużyta sonda. EVAP to elektrozawór odpowietrzenia zbiornika paliwa. Pasowało by sprawdzić wartośc integratora sondy lambda-wartość srodkowa to 128,i dokonać resetu pola pracy czujnika O2
Witam!!! Skoro tak to pomierze sam jak bedzie podpieta do kompa, i zoabacze jak jest.. a o z tym integratorem sondy lambda czy ktos slyszal o czyms takim, czy ten uklad psuje sie czy tomozliwe i czy jezli sie psuje to np nie oplacalo by sie kupic jakiejs uzywki kompa ??czy to jest oplacalne?? pozrawiam..
No to testuj dalej: - przyczyna mechaniczna - duże opory toczenia (łożyska kół, zapieczona hamulce), - temperatury powietrza i silnika widziane przez sterownik silnika, - dawka wtrysku na biegu jałowym (porównać ze sprawnym autem), - adaptacja paliwa i integrator sondy lambda, - ciśnienie sprężania silnika, - stan wtryskiwaczy, - ciśnienie paliwa.
skoro komputer nie pokazuje błędów! Typowo lamerskie pojęcie "nie ma błędów. Kolego, błędy to tylko 10% porządnej diagnozy. A teraz interesuje mnie przepływ powietrza zmierzony przez MAF (kg/h), integrator sondy O2, widziana pozycja TPS i ECT. Acha-i kodami tego nie wybłyszczysz. No to dawaj te wartości.
W rozdzielaczu sprawdż czy trzpień otwierający paliwo się nie zacina,jedyna możliwa usterka,na regulatorze ciś. sprawdzamy prąd nie nap.regulator sterowany jest prądowo.Ten system ma dostępny też integrator sondy lambda w gniazdku diagnostycznym.24V miały wałek ssący przestawiany,może coś się zacina,blokuje.
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Z tym silniczkiem to pozwoiliłem sobie na żart. Generalnie jest tak,że często obserwuję pojawianie się błędu 53-uszkodony moduł sterujący,jeżeli diagnozuje starszawego opla sprzętem innym,niż mu dedykowany. Nie wiem czemu tak jest. Sprawdź -pozycję integratora sondy lambda (ma być w okolicy 128 kroku) -jak ecu widzi podciśnienie -pozycję przepustnicy...
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Dzięki za rzeczową odpowiedź. Czy mimo błędu w sterowniku spowodowanym zwarciem do masy po przełączeniu na benzynę sterownik nadal będzie w trybie awaryjnym ?? nie po przejsciu na bęzyne nie ma trybu awaryjnego (tak naprawde to błąd sondy nie wywołuje trybu awaryjnego poprostu przestaje działac regulacja lambda a wartosci integratorów zostają bez zmian...
Tak prosto się nie da,to jest system "Digifant" dla utrzymania obrotów biegu jałowego komputer steruje czasem wtrysku i zapłonem i regulatorem biegu jałowego.Jeżeli potencjometr do ustalenia CO żle stoi,sonda lambda pracuje w innym zakresie integratora sondy. Do ustawienia poprawnie zapłonu należy zablokować regulację zapłonu przez komputer.To już jest...
dzieki za linka, ja wlasnie juz pisalem do elektrita z prosba o pomoc, ale wciaz czekam na odpowiedz( czy ktos wie, jak sie z nim skontaktowac?), wiem, ze juz wielu osobom pomogl...wnioskuje, ze jego rada byla dla Ciebie rozwiazaniem problemu, tylko na czym polega wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego, domyslam...
Oczywiście,były juz podmiany silniczka i nastawy.Pod kompem wychodzi przepływomierz-sygnał przerywany integrator sondy-sygnał przerywany ale czujniki sa nowe a przekladka nic nie daje. Stąd zastanawiam sie czy moze miec wpływ jakies lekkie przestawienie rozrzadu albo uklad recyrkulacji badz sterowanie kolektorem ssacym choc nic nie wywala na urzadzeniu...
Tak jak J-a-c powiedział styk biegu jałowego na przepustnicy jeżeli jest "zero" dopiero komputer zaczyna regulować obroty biegu jałowego,może być też przesterowany "drucksteller" i wówczas integrator sondy lambda robi za dużo kroków i silnik buja obrotami b. jałowego ale pod warunkiem że drugi styk biegu jałowego załącza "schubabschaltung".Drugi styk...
Ciekawy jestem jak się ustawia O2 integrator, kiedy zapisuje 39.
Przy dwóch sondach żle wyregulowany gaz.Drugą sondę przy zasilaniu gazem musi być możliwość przestawienia integratora tak żeby pierwsza widziała że jest wszysko ok.
Jak pali?Co się dzieje,albo to oznacza "pali"? Sprawdź wskazania sondy,i zobacz czy przełącza bogata\uboga. Ile wynosi wartość integratora?
Odłącz całkiem gaz i spròbuj, mògł puścić reduktor, wtryskiwacz, ewentualnie regulator ciśnienia paliwa. Może też się okazać, że jest źle wyregulowany gaz i się trochę rozjechały mapy, zobacz na integratory albo adaptacje sondy. Na benzynie jeździ ok? Błędy sprawdzałeś, czujnik temp ok?
Jedź do kogoś kto ma przyrząd Tech 1 i niech ci sprawdzi. Dodaktkowo sprawdzic czy wartośc integratora wynosi około 128 krok ( z małą tolerancją). Jeżeli na sondzie będą fluktuacje w zakresie od 60mV do około 0,78V jest ok. Warto zrobić reset charakterystyki pola pracy sondy O2,ale jeżeli integrator bedzie poniżej 116 kroku lub powyżej 150 krokuZagazowany...
a jakąż wartość tam widzisz? nie znam tego pogramu, może po prostu pokazuje integrator, czy też jakąś wartość adaptacji, a nie napięcie sondy sensu stricte. Jeśli masz tam natomiast 0,45V przez cały czas, to sonda prawdopodobnie nie żyje.
Zakładasz nową sondę i już. Zaraz integrator (nawet nie wiesz co to jest) wskoczy na wartość środkową (128 krok). Gdzie was wszystkich uczyli tych resetów? A tam ma problem nie z sondą, sprawa znana z silników C16NZ. I gdzie tam jeden znalazł czujnik Halla to nie wiem. Samo lamerstwo w tym temacie.
Witam, na schemacie nie ma tranzystora T100, schemat jest trochę nieczytelny i pewnie chodziło o T109 który jest właśnie na wejściu integratora. Poniżej załączam zdjęcie przebiegu z oscyloskopu: https://obrazki.elektroda.pl/1781609300_... Ustawienia to 1V/działkę i sonda 1:10 (chyba dobrze odczytałem? Żeby nie było sonda Tektronix P6139B)....
Słabe to jest tłumaczenie, prawdopodobnie chodzi o P0171 mieszanka za uboga, spotkałem się również z tłumaczeniem „za chuda”, w chińskich klonach Launcha czy innych testerów. Teraz trzeba zobaczyć kiedy ta mieszanka jest „słaba”, jakie są integratory i adaptacje mieszanki na jałowym i pod obciążeniem, ewentualnie sprawdzić korelację z tylną sondą. Ten...
krotkoterminowa regulacja sondy lambda . Wartość integratora jest o wiele większa ( lub mniejsza) od 128.
Masz emulator sondy i tyle. Wywal to cholerstwo.
Wyszło właśnie z pomiarów oscyloskopem i z okablowania, potrzebny był mi sygnał ze sterowania pompy paliwowej, pisałem o tym właśnie apropos. Przymulenie po wciśnięciu gazu i poprawa po lekkim odpuszczeniu mogą sugerować przepływomierz, co wyszło z pomiaròw ciśnienia paliwa? Zobacz na adaptację sondy podczas przyspieszania, albo na integratory,...
Lambda wysoka, czyli za dużo powietrza. 1. sprawdzić nieszczelności wydechu 2. podłączyc się z diagnozą (np VAG) i zobaczyć jak sobie sonda chodzi i inne parametry bieżące (np kroki integratora regulacji mieszanki). Na tej podstawie można wyciagać dalsze wnioski.
Jezeli jesteśmy w temacie opla,to ecu tak ustala proporcję paliwo\powietrze aby wartość integratora sensora O2 wynosiła około 128 krok
integrator sonda lambda integrator cewki automatyka integrator
presostat whirlpool zmywarka junkers zapal różne rozdzielczości
schemat centrali bramy schemat centrali bramy
Resetowanie pilota Technics SA-AX7: instrukcje i porady Schematic Diagram for T.MSD309.69A 11523 TV Mainboard