Czasem pomaga odlaczenie czujnika na klemie -
Nie chcę obrażać i zabijać w zalążku... ale temat utopia. Akumulatory się nie opłacają to raz. Dwa to problem, że chcemy ciągnąć prąd z aku i cisnąć na inwerter sieciowy.... jeszcze regulując moc. Układy MPPT zwariują i nic z tego raczej nie wyjdzie. Ładowanie jeszcze od biedy można by zrobić ale układy raczej nie takie proste - regulator ładowania...
A na czym to się zastanawiać masz posty wyżej że to auto nie posiada inteligentnego ładowania Bo jest sporo informacji w necie że jest inteligentne ładowanie.
Inteligentne ładowanie podobnie jak w Honda,Toyota nowszej generacji, dziennie podpinasz pod +15 i wyłączasz przekaźnikiem ,moduły nie działają.
Ten system nazwany został ,, inteligentne ładowanie ", a niestety jest nieefektywne.
Nie znam dokładnie w tym aucie ale jest z nowszych zapewnie i ma system inteligentnego ładowania przyjrzał bym się temu czy w tym modelu nie resetuje się wymiany akumulatora.
Bo to inteligentne ładowanie nie jest aż tak inteligentne: https://www.youtube.com/watch?v=wykP9bA6...
A masz wyłączone inteligentne ładowanie i ochronne baterii?
witam jest tam regulator napięcia typu PD istotnie sterowany jest przez komputer samochodu jednak jest to mało zaawansowane jak np. typ COM myślę ze jest wszystko wporzadku i nie ma co szukać jedyna sugestia to można by było sprawdzić odpowiednim testerem regulatorów napięcia na pojeździe czy regulator poprawnie działa podażą za zadana wartością napięcia...
Co to za dewajs? Pomiar prądu? Tak i napięcia, inteligentne ładowanie.
Ok, teraz pytanie, czy akumulator Centra Plus CB620 się nada? Chodzi mi o to inteligentne ładowanie, jak to naprawdę jest.
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Jak inteligentne ładowanie to trzeba podać sterownikowi że założyłeś nowy akumulator.Punkt sprzedaży powinien to zrobić lub polecić współpracujący warsztat.
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Temat wstępnie opanowany, wystarczyło odpiąć wtyczkę przy minusowej klemie i ładuje non stop.. dzięki i pozdrawiam.
Nic takiego nie zauważyłem. Natomiast Inteligentne Ładowanie można wyłączyć programem AlfaOBD łącząc się z Body Computer przechodząc do opcji Zmiana konfiguracji samochodu/Intelligent Alternator Module.
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
Proszę o odpowiedź.I w ile min lub godz może się taki akumulator wyładować. Zależy od tego jaki typ ładowarki posiadasz. Jak masz ładowarkę "klasyczną" bez elektroniki sterującej to ładowanie powinno trwać jakieś 12-14 h. Natomiast jeśli posiadasz ładowarkę "inteligentną" to proces ładowania może być nawet kilka razy szybszy - zazwyczaj te "inteligentne"...
Żarówka 6W powinna odprowadzić 0,5 A prądu. Podłączasz ją równolegle do ładowanego akumulatora na początku ładowania. Później musisz ją odłączyć.
Podpinasz moduł pod stały plus akumulatora i przewód gaszenia pomarańczowy pod postój w lampie . Niebieski pod masę jest dla hybryd i inteligentnego ładowania. http://pdf.lumenet.hu/Daylight9%20manual...
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
W jaki sposób wyłączyłeś inteligentne ładowanie? Wyłączyłem programem ddt4all wg. Tego schematu [url=]https://www.scenic-forum.pl/Watek-... Próbowałem wypinać wtyczkę przy klemie minusowej z jakiegoś modułu ale tu żadnej zmiany to nie powodowało.
Czyli zrobienie resetu akumulatora forscanem powinno pomóc, czy trzeba kupić agm i nie da się tego przeskoczyć? Jak działa to inteligentne ładowanie? Z tego co zauważyłem że na postoju wyłącza ładowanie.
(at)Marian B Będzie problem w autach z systemem start/stop, gdzie jest inteligentne ładowanie i napięcie skacze
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
to samochody i ich kierowcy psuja akumulatory. Z roznych przyczyn. Dokładnie tak własnie jest. Najbardziej niszczy go inteligentne ładowanie w imię ekologii,którego stare samochody nie miały. T z tego się własnie wziął mit że stare baterie były lepsze,bo nie były.Samo doładowywanie niczego nie zmienia,chyba ze auto stoi więcej niż jeździ. Co do płukanek,to...
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Jeśli masz dwa piny w regulatorze, to jest to zwykły regulator napięcia. Drugi pin jest od stojana, więc podając na niego napięcie (prąd) to alternator będzie ładować na stałe. Tyle że tego typu regulator napięcia powinien sam rozpocząć ładowanie po wykryciu obrotów na fazie statora. Jeśli w samochodzie jest inteligentne ładowanie to bez komunikacji...
Czyli jeśli dobrze rozumiem, to działające świece sprawiają, że alternator nie wyrabia? Przecież w dzisiejszych czasach każdy alternator, nawet na postoju, daje tyle amper, że spokojnie będzie ładować napięciem 14.5V. O, mają alternatory w nowoczesnych dieslach około 140-180A, przecież to spokojnie wystarczy, aby przezwyciężyć opór świateł. Po co się...
Ciekawe jak w aucie alternator ładuje akumulator w zimę przy włączonej klimatyzacji i radiu oraz jeszcze ogrzewaniu szyby, co dostaje najbardziej popalić akumulator czy alternator? Alternator pilnuje napięcia od 13.9 do 14.4 z pewnymi wyjątkami. Inteligentne ładowanie wali nawet 16V przy hamowaniu silnikiem, albo rozładowanej mocno baterii i nie ładuje...
Nie wiem czy ten Ford ma już tak zwane inteligentne ładowanie ale na to wygląda. Może być tak jak Andrzej sugeruje że komputer nie ma informacji o napięciu na akumulatorze i dlatego wali na niego maksymalne napięcie aby go szybko naładować.
Odłączenie AKU to też jakieś problemy np.z immo,frm,zakodowane radio,gubienie nastaw itp.. nie wspominając już (bo już naprawiałem)o odwrotnym podłączeniu klemy. Proponuje raczej zainwestować w inteligentny prostownik.
Wyłączone komputerem
To czemu w instrukcji prostownika pisze ze ladowanie zwyklego w trybie z gwiazdka spowoduje jego zniszczenie? Który prostownik tak ma? To jest głupota. Tryb z gwiazdką to nie 14,4V tylko 14,7V - jest potrzeby bo w niskiej temperaturze potrzeba wyższego napięcia ładowania. Tylko i aż tyle. Auto z inteligentnym ładowanie na mrozie ładują nawet do ok...
Ford ma inteligentne ładowanie, którym steruje komputer. Alternator prócz grubego przewodu ma tez koskę 3 pinową. Jeśli coś dzieje się z altkiem to komputer odłącza zbędne obwody jak np przednia szyba ogrzewana. (może też pojawić się błąd w komputerze). Alternator musi być oryginalny bo tak jest dziwnie, że zamienniki nie bardzo parują się z komputerem....
Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
Co tu filozofować, samochód ma "inteligentne" ładowanie. Napięcia wyglądają ok. 1. Sprawdzić połączenia kablowe. 2. Zmierzyć napięcie przy rozruchu jak spada poniżej np. 10V to dalej. 3. Wymienić, podmienić aku.
Kolego Trojan 12 poczytałem o tej ładowarce, na procku inteligentna i ma możliwość NiMH ładować , problem chyba leży w tym 1,2V
Jest jeszcze takie coś jak czujnik inteligentnego ładowania który jest gdzieś koło akumulatora i trzeba go odłączyć i problem znika, zrobili mi to w salonie Iveco
Wymieniłem kilka dni temu alternator bo padł. Okazało się, że był od innego samochodu. Po wymianie na oryginalny używany szyba przednia zaczęła grzać. Doczytałem, że alatek musi być oryginalny bo zamienniki lub inne ciężko się parują z kompem. (nazywa się to inteligentne ładowanie) A jak się nie sparują to komputer widzi błąd i odcina mniej ważne obwody......
Mój Espace potrafi obniżyć napięcie do 10.1 V jak włączę dmuchawe na max obroty. To jest dopiero inteligentne auto.
Nadmierna komplikacja nawet najprostszych rzeczy doprowadzi do tego, że przestaniemy używać mózgu i w końcu zgłupiejemy do reszty. Wielu już to dotyczy. Młodzież włącza swiatło kciukiem bo tylko te mięśnie u większości funkcjonują poprawnie. Cofanie bez czujników to czarna magia,a brak ESP to powód żeby auto na lawetą wieźć na cito do naprawy. Inteligentne...
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Ładować powinien. Nawet jak wepniesz alternator z LIN-em do klasycznej instalacji "z kontrolką" to alternator przechodzi z pracy "inteligentnej - smart" w pracę awaryjną, nieregulowaną LIN-em. Ale ładuje.
Dzięki za odpowiedź, zrobiłbym to ale nie mam urządzenia którym mogę ładować ustalając by ładował prądem 0,05C. Rozładować to zaden problem. Jedynie co mam to prostownik YT-8301 YATO który ma jakieś tam inteligentne ładowanie.. Ma ładowanie prądem max 8A tutaj jeśli oblicze dla moich aku 70ah to ładowanie powinno być 3,5A stałe
A przy nowym i doładowanym wcześniej akumulatorze na pewno powinno być 14,4V? Skoro jest naładowany? Przynajmniej przez chwilę po uruchomieniu powinno się pojawić pełne napięcie ładowania. To za stare auto na aż tak zaawansowane "inteligentne" ładowanie.
Ten akumulator ma lata. Do tego widać, że jest wyeksploatowany. I ma spuchniętą obudowę. A ładować można go do 14,8V, a przez chwilę trochę więcej. Dokładnie to 2 lata, więc wcale nie taki stary. Ludzie ratują takie akumulatory poniżej 10V i nie ładują się, a ten pięknie przyjmuje ładunek, odpala silnik od strzała. Przechodzi wszystkie kroki ładowarką...
Silny zapach siarkowodoru podczas ładowania jest równoznaczny z problemem z samym akumulatorem i to może być : .zasiarczone cele .oberwana cela .zły elektrolit .brak ładowania Moja propozycja : wyjmij akumulator , wylej z niego elektrolit , zalej wodą destylowaną i podłącz pod ładowanie (inteligentne) po 24h sprawdź elektrolit ,jeżeli jest wszystko...
Jak poczytałem komentarze to problem z rozładowującym się szybko akumulatorem 12 V może wynikać z: 1. Zamontowania przez ASO w Polsce nieoryginalnego alarmu, który pobiera dodatkowy prąd rozładowując akumulator. 2. Wzbudzania się modułu Keyless lub innej elektroniki, pracownicy serwisu mówią nieoficjalnie o skokach natężenia prądu do 100 mA, co moim...
Niestety nie ładuje po podłączeniu do mocno rozładowanego akumulatora, Nie kombinuj z prostownikiem. Mam nadzieję, że jeszcze nie uszkodziłeś prostownika. To prostownik inteligentny i nie będzie ładował mocno rozładowanego akumulatora, akumulatora z innym napięciem znamionowym lub przy odwrotnym podłączeniu kabli. Nie wykazuje też napięcia jeżeli nie...
Nie nie. Moje auto na szczęście nie jest tak inteligentne. Ładowanie utrzymywane regulatorem w alternatorze, logika ecu czy innego kontrolera nie bierze w tym udziału. Na szybko przejrzałem co to ten przekaźnik z caravelle... Obecnie mam to samo, własnej konstrukcji. Sęk w tym, że ładowanie na "dzień dobry" rozładowanego postojowego jest realizowane...
Praktyka zweryfikowała projekt inteligentnego ładowania, dlaczego hamowanie silnikiem zostało wybrane jako moment doładowywania?
Cześć. Przeczytaj proszę co na tym napisane jest. Raczej Mosfety zostaw na razie. Te układy scalone typu HR7P169 do czegoś tam służą trzeba się przyjrzeć do czego. Inteligentne ładowanie itp. Coś może źle steruje tymi mosfetami, a mogła ta baterię uszkodzić ładowarka? Czy bez związku nagle przestała działać? https://obrazki.elektroda.pl/5715899800_...
A może na początek pomiar spadku napięć na przewodach? A potem kwestia sterowania LIN czy "inteligentnych " ładowań ?
Co to była za eksplozja "z priorytetem"? :D Super inteligentne ładowanie baterii nokii z zasilacza 5V 1A ;)
Typowe działanie. Ładowanie inteligentne sterowane przez komputer, uaktywnia się w momencie zapotrzebowania na ładowanie. Alternator nie ma typowego regulatora ładowania mechanicznego. Z taką sytuacją spotkałem się w renault clio mojego syna. Mechanik stwierdził że do wymiany alternator. Po konsultacji z innym mechanikiem znającym temat odstąpił od...
Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje. Masz inteligentny system ładowana akumulatora. Nowy akumulator został wpisany do sterowników w samochodzie? Samochód nie był po kolizji/stłuczce/wypadku?
Reset pamięci akumulatora potrzebny jest do inteligentnego ładowania. Ma pomóc to w oszacowaniu żywotności i prawidłowym ładowaniu nowego akumulatora.
Poczekaj, poczekaj. Chcesz powiedziec, że wystarczy zewrzeć w gnieździe ładowarki piny D+ i D- by mieć większy prąd? Ładowarka zwiera D+ i D- aby powiedzieć telefonowi, że ten może pobrać z niej większy prąd. Telefon ma inteligentne ładowanie, które na różne sposoby jest w stanie "zapytać się" ładowarki ile ona może dać stabilnie prądu. Mam nadzieję,...
Więc generalnie nie ma raczej sensu taka przeróbka zasilania. Wentylator może być ciepły, to normalne. Byle nie gorący że się dotknąć na dłużej nie da. To samo z LEDami. Jeśli laptopa ładujesz ładowarką sieciową z pomocą przetwornicy 12-220V to tu można by conieco ugrać stosując dedykowaną ładowarkę samochodową do laptopa. 100Ah akumulator do takich...
Zmieniły się czasy zmieniły się samochody trudno się dziwić zmianie techniki jazdy. Dawniej silniki gaźnikowe nawet przy hamowaniu silnikiem miały tendencje do poboru paliwa/zalewania dzisiaj w czasie hamowania wtrysk się wyłącza = oszczędzamy paliwo a jeśli wciśniemy sprzęgło to nie oszczędzamy. Jest jeszcze kilka aspektów choćby inteligentne ładowanie...
Jeśli jest 6 V na dwóch bateriach 12 V, to są za głęboko rozładowane. Każda musi mieć po 11 V. Inaczej żadna inteligentna ładowarka nie ruszy z ładowaniem. Ładowarka nieinteligentna spali się. Ładowanie możesz zacząć z żarówką 12 V 45 W podłączoną pomiędzy ładowarkę (tzw. prostownik) a baterie. Później można ładować baterie pojedynczo do pełna. Zrób...
Widzę że kolego Ci zależy, ale nie jest to takie łatwe i na przejściówce się nie skończy to musi być inteligentne ładowanie ... Dodam od siebie Byś nie pisał takich postów bo trafisz na innego niż ja i zarobisz ostrzeżenie!
Czytałem, że jest kilka niekompatybilnych protokołów "inteligentnej" ładowarki, ale cel i sens każdego jest jeden: Ładowarka i smartfon "dogadują się", jakie napięcie może podać ładowarka i jaką moc może pobrać smartfon. W większości przypadków napięcie można podnieść do 14V, a nawet więcej. Z jednej strony wiem, że najrozsądniej jest kupić inteligentną...
To jest szeregowa dioda, między panelem a akumulatorem. Prąd przez nią płynie TYLKO W JEDNYM KIERUNKU: od panela do akumulatora. Dioda musi wytrzymać prąd ładowania - jest to kilkaset mA. Można dać "zwykłą" diodę krzemową, np. 1N4001, ale na takiej diodzie jest spadek napięcia ok. 0,7V - o tyle więcej musi dostarczyć solar. Lepsze są diody Schottky'ego,...
Ja również apeluję do kolegi Redaktora-Tłumacza o powściągliwość w stosowaniu słowa "inteligentny", nawet w tłumaczeniach. Moda na nazywanie urządzenia inteligentnym tylko i wyłącznie dlatego, że ma wbudowany mikroprocesor, świadczy jedynie o bezmyślności autora. Ja bym się akurat tak bardzo nie czepiał, wiadomo że jest to pewien skrót myślowy, każdy...
Trochę nie rozumiem, co ten post wnosi. Nic. A co ciekawego można w tym temacie napisać. Możesz zamontować woltomierz i przy każdym spadku napięcia o 0,1 V odpalać silnik. W ten sposób dojdziesz do napięcia przy ,którym jeszcze da się go odpalić. Itd i tp. W zależności od parametrów fabrycznych aku, jego zużycia, temperatury zewnętrznej i tolerancji...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
Czy Tablet Samsung Galaxy Tab A8 2021 posiada funkcję inteligentnego ładowania? Chodzi mi o to żeby tablet był cały czas podłączony do ładowarki, ale żeby po naładowaniu poziom spadał do powiedzmy 60% i sam uruchamiał ponowne ładowanie bez mojej ingerencji.
Kulon to bardzo dobry prostownik, który zrobi odpowiednią gęstość elektrolitu. Mój aku ma ponad rok i generalni po jeździe ma na klemach 12,9V, po spoczynku 12 godzin napięcie spada do 12,6-12,7V a gęstość elektrolitu na poziomie max. 1,25. Przed zimą lub po zwykle doładowuje akumulatory i sprawdzam gęstość elektrolitu. Obsługowe akumulatory dotychczas...
do foxx102 A czy nie uszkodzisz akumulatora poprzez ciągłe ładowanie?
Napięcie w spoczynku, a nie po przekręceniu na rozruch. Zapewne Mazda ma tzw. system inteligentnego ładowania, gdzie ładowanie akumulatora sterowane i monitorowane jest przez sterownik silnika. Przy niskim stopniu naładowania akumulatora (małej pojemności), uniemożliwia on uruchomienie silnika. Rozpoznaje to po zbyt niskich obrotach silnika w fazie...
Może dioda zenera o odpowiedniej mocy? Nie wiadomo o jakie auto chodzi gdyż nowsze auta z systemem start-stop lubią żonglować napięciami ładowania (tzw. inteligentne ładowanie). Część wentylatorów PC ma wbudowane zabezpieczenie na diodach zenera i wytrzymują nawet 20V tylko nieznacznie zwiększając max obroty. Tańsze bez takiego zabezpieczenia potrafią...
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
Nie musi być nawet inteligentna. Przy "nieinteligentnej" ładowarce to i tak użytkownik stosuje odpowiedni czas ładowania. Po prostu się trochę dłużej będą akumulatorki ładować i tyle.
Co wy piszecie za głupoty przecież alternator laduje już od obrotow jalowych Druga sprawa przecież włączone na kwadrans czy nawet godzinę seiatla mijania przecież nie rozładują akumulatora A trzecia sprawa przecież alternator zdecydowanie lepiej laduje akimulator niż te ładowarki inteligentne które ładują do 14v i się wylaczaja pradem max 4a
http://obrazki.elektroda.pl/8471218400_1... Od pewnego czasu samochody elektryczne oraz pojazdy hybrydowe z możliwością ładowania akumulatorów z sieci elektrycznej stają się znacznymi konsumentami energii elektrycznej. Co nie powinno być wielkim zaskoczeniem zwiększenie poboru prądu przez tych odbiorców, powoduje powstanie nowych zależności...
Możliwe, że ładowarka jest na tyle inteligentna aby rozpocząć ładowanie dopiero po wykryciu podłączenia baterii do niej. :crazyeyes: :wink:
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Sprawdzą ją w autoryzowanym serwisie producenta, jeżeli podejrzewasz wadliwe działanie. W zasadzie tą ładowarkę reklamują jako "inteligentna", więc musisz przyjąć do wiadomości, że ona wie lepiej jak ładować akumulator. Między innym właśnie dlatego unikam czegokolwiek co ma w nazwie "inteligentny" lub "mikroprocesorowy" w odniesieniu do urządzeń ładujących...
...widze, ze sa chetni do pogrzebania w eepromie Della...jak ktos chce programator do tych pamieci to prosze pisac na priv. przypomne-siedza tam AK6480 lub SL220(93C56 ale nie kazdy programator dobrze ja czyta...) witam, ja zbudowalem programator to smart battry workshop, z tego co patrzylem to demo moze zczytac sl220, (mam della c600), niestety to...
Jeśli wózek nie ma być intensywnie eksploatowany a potrzeba naładować te padnięte akumulatory można się posiłkować próbą ładowania "mniej inteligentnym" prostownikiem. "Pobudza" się akumulator dość dużym prądem ładowania przez ok 5 min, następnie można już podłączyć oryginalny prostownik. Powinien zaskoczyć normalnie. Ale oczywiście ten akumulator zbyt...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Nie ładuje, bo uważa, że nie musi. Jest tam tzw inteligentne niedo ładowanie, oszczędzające paliwo i zabijające akumulatory. Na forum nissana jest jest sporo na ten temat, jak po roku, a na pewno po 6 mies nowy akumulator jest rozładowany, zasiarczony i nadaje się już tylko do wymiany.
Podłącz do akumulatora i będzie ładował. jest to zapewne inteligentny i bez podłączonego akumulatora nie ma napięcia na zaciskach. Doczytaj w instrukcji.
Ja używam Foreverów do cyfrówki i wszystko jest Ok. Od jakiegoś czasu ładuję je inteligentną ładowarką impulsową - wcześniej ładowałem najtańszą.
Podłącz pod akumulator i sprawdź czy ładuje, tego typu ładowarki jak nie wykryją napięcia akumulatora nie zaczną ładować.
Akumulatorów nie ładuje się napięciem, tylko prądem - ładowarka ma wypluwać takie napięcie, aby prąd płynący do baterii był stały i znany. Ja chcę wykonać bajerancką ładowarkę, która będzie inteligentnie sterować prądem ładowania w zależności od stopnia naładowania akumulatorka. Bezsens rdzennie. Zwykle ładowanie akumulatorka NiMH dzieli się na etapy....
Co innego ciągła praca w samochodzie którym jeździsz na przykład 10 godzin. A co innego cykliczne raz na jakiś czas podładowanie go. A teraz do twoich bajek dołożę coś jeszcze współczesne samochody. A tam jakoś normy euro spowodowały to że podczas hamowania silnikiem akumulator przejmuję na siebie rolę bufora i dostaje napięcie 15,5V. Co więcej coraz...
Dobre akumulatorki tego typu to Sanyo Eneloop. Wprawdzie droższe od standardowych ale parametry trzymają bardzo dobrze i sporo wytrzymają. A ładowarka to albo fabryczna do tych akumulatorków (można ją kupić w zestawie z aku) - wadą jest długi czas ładowania - około 14 godzin. Jeśli chcesz żeby aku były ładowane znacznie szybciej to musisz się rozejrzeć...
Wygląda na oryginalne okablowanie. Jednakże nie widać śladów, aby do czegoś to było wcześniej podłączone. Tak jakby nie było bezpiecznika. Przypuszczam że jak rocznik 2020, to samochód miał być w coś wyposażony, ale z powodów braku dostaw nie zostało zamontowane i we fabryce kazali złożyć z tego co było. Tak więc masz instalację elektryczną z bogatszej...
1.6 vti czy thp? Czy tam nie ma inteligentnego ładowania sterowanego komputerem. Czy przy wlaczonych światłach i klimie nie leci do 15 volt?
Dziękuję za odpowiedź. Natomiast co do kwestii samego hałasu, to jestem świadomy, że nie są to urządzenia ciche, ale specjalnie nie biorę tego pod uwagę, bo urządzenie będzie stało za ścianą w pomieszczeniu gospodarczym. Jednak w Qoltec-u producent się nie popisał skoro wentylator pracuje czy trzeba czy nie cyklicznie co minutę/5 sekund, masakra, chociaż...
Hej wszystkim, Problem IVECO DAILY 35S18 Rok 2020 Po czterech latach użytkowania jest to trzeci akumulator kupiony w maju 2024, po postoju dłuższym niż 7 dni akumulator jest kompletnie wypompowany. Ktoś polecił mi, aby wypiąć moduł inteligentnego ładowania, który znajduje się pod stopniem koło akumulatora i nic to nie dało, a wręcz przyśpieszyło cykl...
Posiadam ładowarkę mppt z opcją wyboru typu akumulatora .Czy można oczywiscie przez przelacznik podłączyć do wejścia paneli PV przetwornicę dc/dc step up z jednej strony podlaczona do akumulatora w aucie aby pracowala podczas jazdy ustawiona np.na 30V?chodzi o wykorzystanie inteligentnego ładowania wbudowanego w ładowarkę MPPT .
W maju 2018r. pisałem, że mam światła dzienne (samochód Auris 1600 z 2010r.), moduł DRL916. W czasie jazdy po pewnym czasie światła gasły, po włączeniu na chwilę światła postojowe ponownie się zapalały, ale tylko na kilka minut. Podałem również, że napięcie ładowania akumulatora po uruchomieniu silnika 14V,ale po pewnym czasie (różnym) spadało do 13V...
Ja niestety nie mogę pochwalić tego produktu, tzn ja mam z lidla i nie ładuje padnietego aku, twierdzi że jest naładowany, chociaż zwykły transformatorowy bez super inteligentnego procesora ładuje ten akumulator bez problemu. Także chyba coś jest nie tak z wykrywaniem FULL naładowania... chyba że mam padnięty egzemplarz.
Ogniwo NiCd/NiMh ma z reguły końcowe napięcie 1.46V, wiele ładowarek "inteligentnych" ładuje do 1.52V. Czyli 15x1.52=22.8. Jak uwzględnisz tą diodę krzemową z około 0.7V, to przy 24V na mostku prąd ładowania spada do 27mA czyli jest ok. Ogniwa NiCd mają większą tolerancje na przeładowanie, rzędu 0.1C. Czyli i 100 mA byłoby ok. I teraz co jest przyczyną...
Dzięki. Nie pisałem o zależności zanik komunikacji > restart.. choć to też możliwy i niepożądany scenariusz. Poprawię za chwile pkt 2 tak żeby był jednoznaczny. Co do przekaźników, wolałbym szybką i beznarzędziową możliwość umieszczania gniazdka w dowolnym kontakcie.
ładowanie inteligentne inteligentne ładowanie akumulatora inteligentne ładowanie telefonu
samsung lampa błyskowy antena górką radio sąsiad
światłowód orange zrobić prosty przerywacz
Najlepszy podnośnik samochodowy do auta osobowego – Bahco, Yato, Daytona, żaba 2–3 t, niskoprofilowy Najlepszy podnośnik trapezowy na pobocze – Cartrend 10929, START 2007, Mastiff MF5515 – opinie, testy UOKiK 2025