Nie chcę obrażać i zabijać w zalążku... ale temat utopia. Akumulatory się nie opłacają to raz. Dwa to problem, że chcemy ciągnąć prąd z aku i cisnąć na inwerter sieciowy.... jeszcze regulując moc. Układy MPPT zwariują i nic z tego raczej nie wyjdzie. Ładowanie jeszcze od biedy można by zrobić ale układy raczej nie takie proste - regulator ładowania...
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Odłączenie AKU to też jakieś problemy np.z immo,frm,zakodowane radio,gubienie nastaw itp.. nie wspominając już (bo już naprawiałem)o odwrotnym podłączeniu klemy. Proponuje raczej zainwestować w inteligentny prostownik.
Podłącz pod akumulator i sprawdź czy ładuje, tego typu ładowarki jak nie wykryją napięcia akumulatora nie zaczną ładować.
Żarówka 6W powinna odprowadzić 0,5 A prądu. Podłączasz ją równolegle do ładowanego akumulatora na początku ładowania. Później musisz ją odłączyć.
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Mój Espace potrafi obniżyć napięcie do 10.1 V jak włączę dmuchawe na max obroty. To jest dopiero inteligentne auto.
Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje. Masz inteligentny system ładowana akumulatora. Nowy akumulator został wpisany do sterowników w samochodzie? Samochód nie był po kolizji/stłuczce/wypadku?
Mam problem z Volkswagenem Crafterem 2019 rok, posiada inteligentne ładowanie, codziennie rano mam problemy żeby go odpalić ponieważ w środku pracuje lodówka i Webasto. Jak wyłączyć inteligentne ładowanie żeby ładowało akumulator normalnie a nie po 12 i pół volta?
Niestety nie ładuje po podłączeniu do mocno rozładowanego akumulatora, Nie kombinuj z prostownikiem. Mam nadzieję, że jeszcze nie uszkodziłeś prostownika. To prostownik inteligentny i nie będzie ładował mocno rozładowanego akumulatora, akumulatora z innym napięciem znamionowym lub przy odwrotnym podłączeniu kabli. Nie wykazuje też napięcia jeżeli nie...
Akumulatorów nie ładuje się napięciem, tylko prądem - ładowarka ma wypluwać takie napięcie, aby prąd płynący do baterii był stały i znany. Ja chcę wykonać bajerancką ładowarkę, która będzie inteligentnie sterować prądem ładowania w zależności od stopnia naładowania akumulatorka. Bezsens rdzennie. Zwykle ładowanie akumulatorka NiMH dzieli się na etapy....
Więc generalnie nie ma raczej sensu taka przeróbka zasilania. Wentylator może być ciepły, to normalne. Byle nie gorący że się dotknąć na dłużej nie da. To samo z LEDami. Jeśli laptopa ładujesz ładowarką sieciową z pomocą przetwornicy 12-220V to tu można by conieco ugrać stosując dedykowaną ładowarkę samochodową do laptopa. 100Ah akumulator do takich...
witam jest tam regulator napięcia typu PD istotnie sterowany jest przez komputer samochodu jednak jest to mało zaawansowane jak np. typ COM myślę ze jest wszystko wporzadku i nie ma co szukać jedyna sugestia to można by było sprawdzić odpowiednim testerem regulatorów napięcia na pojeździe czy regulator poprawnie działa podażą za zadana wartością napięcia...
Sprawdzą ją w autoryzowanym serwisie producenta, jeżeli podejrzewasz wadliwe działanie. W zasadzie tą ładowarkę reklamują jako "inteligentna", więc musisz przyjąć do wiadomości, że ona wie lepiej jak ładować akumulator. Między innym właśnie dlatego unikam czegokolwiek co ma w nazwie "inteligentny" lub "mikroprocesorowy" w odniesieniu do urządzeń ładujących...
Proszę o odpowiedź.I w ile min lub godz może się taki akumulator wyładować. Zależy od tego jaki typ ładowarki posiadasz. Jak masz ładowarkę "klasyczną" bez elektroniki sterującej to ładowanie powinno trwać jakieś 12-14 h. Natomiast jeśli posiadasz ładowarkę "inteligentną" to proces ładowania może być nawet kilka razy szybszy - zazwyczaj te "inteligentne"...
Podłącz do akumulatora i będzie ładował. jest to zapewne inteligentny i bez podłączonego akumulatora nie ma napięcia na zaciskach. Doczytaj w instrukcji.
Zmieniły się czasy zmieniły się samochody trudno się dziwić zmianie techniki jazdy. Dawniej silniki gaźnikowe nawet przy hamowaniu silnikiem miały tendencje do poboru paliwa/zalewania dzisiaj w czasie hamowania wtrysk się wyłącza = oszczędzamy paliwo a jeśli wciśniemy sprzęgło to nie oszczędzamy. Jest jeszcze kilka aspektów choćby inteligentne ładowanie...
Jeśli wózek nie ma być intensywnie eksploatowany a potrzeba naładować te padnięte akumulatory można się posiłkować próbą ładowania "mniej inteligentnym" prostownikiem. "Pobudza" się akumulator dość dużym prądem ładowania przez ok 5 min, następnie można już podłączyć oryginalny prostownik. Powinien zaskoczyć normalnie. Ale oczywiście ten akumulator zbyt...
Bo to inteligentne ładowanie nie jest aż tak inteligentne: https://www.youtube.com/watch?v=wykP9bA6...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Nie znam dokładnie w tym aucie ale jest z nowszych zapewnie i ma system inteligentnego ładowania przyjrzał bym się temu czy w tym modelu nie resetuje się wymiany akumulatora.
Ten system nazwany został ,, inteligentne ładowanie ", a niestety jest nieefektywne.
Co innego ciągła praca w samochodzie którym jeździsz na przykład 10 godzin. A co innego cykliczne raz na jakiś czas podładowanie go. A teraz do twoich bajek dołożę coś jeszcze współczesne samochody. A tam jakoś normy euro spowodowały to że podczas hamowania silnikiem akumulator przejmuję na siebie rolę bufora i dostaje napięcie 15,5V. Co więcej coraz...
Silny zapach siarkowodoru podczas ładowania jest równoznaczny z problemem z samym akumulatorem i to może być : .zasiarczone cele .oberwana cela .zły elektrolit .brak ładowania Moja propozycja : wyjmij akumulator , wylej z niego elektrolit , zalej wodą destylowaną i podłącz pod ładowanie (inteligentne) po 24h sprawdź elektrolit ,jeżeli jest wszystko...
To dlaczego w przypadku inteligentnym spada do 11,8-12 V podczas jazdy? Bo to nie inteligentny a głupi system CZego nie rozumiesz!!! BZDURA - Poczytaj o sobie o akumulatorach O! optymalne napięcie dla akumulatora ołowiowo-kwasowego to 13,6-13,8 Napięcie stb, a nie pracy!!! Sam se poczytaj tylko WŁAŚCIWE periodyki, a nie głupoty w któych głupi system...
Witam Poszukuję inteligentnej ładowarki akumulatorów żelowych z regulacją napięcia 12/24V i w cenie do ok 160zł. Akumulator ma ładować akumulator/ry 7ah
Zniszczysz akumulatory taką ładowarka, musisz ładować oddzielnie. Poczytaj https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2... Dorze ale jest to inteligentny prostownik z maksymalnym prądem ładowania 8A
Akumulatory ołowiowe ładuje się tak samo jak Li-Ion, czyli metodą CC/CV. W fazie CC prąd C/10, a później faza CV z napięciem 2,6V/ogniwo do momentu osiągnięcia prądu C/100. I to wszystko. I należy unikać wszelkich ładowarek i prostowników z napisem "inteligentny" w nazwie.
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Do stabilizacji OZE Japończycy podeszli z takim pomysłem , że wprowadzając inteligentne ładowanie akumulatorów w samochodach elektrycznych można szybko pochłonąć znaczne ilości nadmiaru energii a czasie niedoboru rozładowywać owe akumulatory w krytycznych momentach do sieci i wydłużając proces ładowania. W taki sposób można by uniknąć pracy elektrowni...
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
To jest szeregowa dioda, między panelem a akumulatorem. Prąd przez nią płynie TYLKO W JEDNYM KIERUNKU: od panela do akumulatora. Dioda musi wytrzymać prąd ładowania - jest to kilkaset mA. Można dać "zwykłą" diodę krzemową, np. 1N4001, ale na takiej diodzie jest spadek napięcia ok. 0,7V - o tyle więcej musi dostarczyć solar. Lepsze są diody Schottky'ego,...
Przecież napięcie trzyma w miarę normalne. 12.5V to najniższa wartość przy której należy doładować akumulator. 12.7 V to bardzo dobre napięcie. 12.6 V to napięcie po zakończeniu ładowania inteligentną ładowarką, która ładuje akumulator do napięcia 14.4 V. Zwarta tzw. cela czyli faktycznie akumulator (tzw. akumulator to bateria 6 akumulatorów połączonych...
Jak poczytałem komentarze to problem z rozładowującym się szybko akumulatorem 12 V może wynikać z: 1. Zamontowania przez ASO w Polsce nieoryginalnego alarmu, który pobiera dodatkowy prąd rozładowując akumulator. 2. Wzbudzania się modułu Keyless lub innej elektroniki, pracownicy serwisu mówią nieoficjalnie o skokach natężenia prądu do 100 mA, co moim...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
Nie musi być nawet inteligentna. Przy "nieinteligentnej" ładowarce to i tak użytkownik stosuje odpowiedni czas ładowania. Po prostu się trochę dłużej będą akumulatorki ładować i tyle.
Jest jeszcze takie coś jak czujnik inteligentnego ładowania który jest gdzieś koło akumulatora i trzeba go odłączyć i problem znika, zrobili mi to w salonie Iveco
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Nie ma start-stop ale ma inteligentny system ładowania akumulatora i po wymianie aku trzeba go resetować - BMS. Swoją droga można odpiąć czujnik z klemy akumulatora i nie będzie przeładowywał. Powinno być wtedy ładowanie na poziomie 14,6-14,7V. Wg producenta powinien być AGM.
Bierzemy pod uwagę sposób ładowania akumulatora przez zmiany typu Akumulatora...? Nicd inna ładowarka nimh jeszcze inna ładowarka a lijon i lipoli to jeszcze inna ładowarka inteligentny typ. I obecnie zamiana na ten sam typ tak można a nawet większą pojemność wcisnąć jeśli jest to typ AA R6 nimh... Będzie się dłużej ładować. Zaś jeśli myślisz o litowo......
Ta super inteligentna bestia ocenia ile procent jest akumulator naładowany, następnie ładuje do pełna i wymyśla jaka jest pojemność. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
Napięcie w spoczynku, a nie po przekręceniu na rozruch. Zapewne Mazda ma tzw. system inteligentnego ładowania, gdzie ładowanie akumulatora sterowane i monitorowane jest przez sterownik silnika. Przy niskim stopniu naładowania akumulatora (małej pojemności), uniemożliwia on uruchomienie silnika. Rozpoznaje to po zbyt niskich obrotach silnika w fazie...
Ja niestety nie mogę pochwalić tego produktu, tzn ja mam z lidla i nie ładuje padnietego aku, twierdzi że jest naładowany, chociaż zwykły transformatorowy bez super inteligentnego procesora ładuje ten akumulator bez problemu. Także chyba coś jest nie tak z wykrywaniem FULL naładowania... chyba że mam padnięty egzemplarz.
moich dalej , nie ładuje mi do pełna moich 300A akumulatorów. , smart ta ładowarka to , mądra , mała , inteligentna , no i ,,, napisałeś moich akumulatorów , pytanie , jeszcze nie padła, to tylko sugestia, 8 A da radę naładować ten lub te akumulatory tylko czasu potrzeba , a tak poważnie dane aku dane ładowarki ,
do foxx102 A czy nie uszkodzisz akumulatora poprzez ciągłe ładowanie?
Reset pamięci akumulatora potrzebny jest do inteligentnego ładowania. Ma pomóc to w oszacowaniu żywotności i prawidłowym ładowaniu nowego akumulatora.
W tych czasach najlepiej kupić elektronika Tylko jak zostawisz samochód na światłach i wyładujesz akumulator "do zera" to taki inteligentny prostownik nawet nie zacznie go ładować. natomiast do okazjonalnego podładowania sprawnego, nie używanego akumulatora jak najbardziej
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza 15,2-15,5V a czasami może być w okolicach 13V. Często regenerowane...
Właśnie, bardzo mała ta charakterystyka też to znalazłem:) Sprzedawca odpowiedział na jedno z moich pytań, prostownik jest inteligentny i można ładować akumulator bez odpinania instalacji samochodu - jest całkowicie bezpieczny. Gdzieś też czytałem, że jeśli uległby uszkodzeniu (to też mnie interesowało) to zawsze ładowanie jest odłączane i nic nie zrobi...
Ładowarka ma inteligentny system zabezpieczeń. Po uzyskaniu przez akumulator założonego napięcia dla tego typu ogniw następuje zmniejszenie prądu ładowania. Jeżeli nie byłe gorące jak wyjmowałeś nic nie powinno się stać.
Dziękuję za liczne odpowiedzi. Sprawę rozwiązałem - wpływ temperatury na napięcie ładowania akumulatora i stąd takie wartości napięć. Tak się kończy kupowanie "inteligentnych" ładowarek - podnosi napięcie w sytuacji zbyt niskiej temperatury. Akumulator musi być tak ładowany - tańsze ładowarki wymagają ustawienia trybu zimowego (wyższe napięcie ładowania).
Witam jest to ten nowszy inteligentny Możesz podać model? Albo jakim dużym prądem ładuje akumulatory? PozdrawiaM.
Nie znam tego akumulatora, kierowałem się tylko napisem na nim. Mam też prostownik wprawdzie nie ma na nim takich napisów, ale jest na tyle "inteligentny", że wie kiedy przerwać ładowanie.
Witam Chcę zrobić prostownik na układzie UC3906 ze strony: http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Konstrukce/A... , ale ładuje on akumulatory do 55Ah, a ja chciał bym aby ładował akumulatory 60-65Ah co muszę zmienić aby ładować aku większej pojemności? Pozdrawiam
Witam, posiadam Golfa VII 1,2 TSI. Dwa dni temu padł mi całkowicie akumulator. W aucie posiadam system start-stop. Akumulator mam z systemem EFB. W sklepie dali mi nowy akumulator, innego producenta. Włożyłem to do samochodu i jeżdżę. Teraz moje pytanie czy muszę kodować nowy akumulator? Jeśli tak to w jaki sposób mam to zrobić? Drugie pytanie to czy...
Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
Inteligentne ładowanie podobnie jak w Honda,Toyota nowszej generacji, dziennie podpinasz pod +15 i wyłączasz przekaźnikiem ,moduły nie działają.
Co ciekawe, Alfa Romeo jak i podejrzewam Fiat nie montowały akumulatorów AGM tylko akumulatory o niewiele mówiącej nazwie Heavy Duty. Dowiedziałem się, że inteligentne ładowanie niektórzy próbują zdeaktywować poprzez funkcję osiowania PROXY. Ja raczej odpuszczę i dwa razy w roku sobie akumulator w razie potrzeby doładuję.
Ok, teraz pytanie, czy akumulator Centra Plus CB620 się nada? Chodzi mi o to inteligentne ładowanie, jak to naprawdę jest.
Poukładałem większość paneli na łące i je podłączyłem wyszło 6 stringów. Zasilacz w postaci ładowarki super się sprawdza i jest w nie konkurencji, już ładuje akumulatory natomiast super inteligentna ładowarka startuje, ale nie może uruchomić ładowania bo za mało mocy.
Witam. Stadard(t)em w akumulatorach do serii GP, była pojemność od 1200mA do 1500mA. Przy ładowaniu przez 5 minut prądem 600mA i później doładowaniem tegoż akumulatora 100mA przez czas "nastawiany" w ładowarce. Aby nie posół sie akumulator przy ładowaniu ciągłym, ładuj go 1/10 prądu znamionowego przez czas 12 godzin. Pozdrawiam. PS. Ładowarki z serii...
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Oczywiście, że da się zrobić. Poczytaj takie artykuły a na pewno będziesz wiedział jak to zrobić: "Nowoczesne akumulatory - sposoby ładowania i obsługa", EP 4-5/2003, "Akumulatory w praktyce elektronika", EdW 8,10/2002, "Inteligentna ładowarka akumulatorów NiCd/NiMH", EP 6/2003. Na podstawie tego ostatniego artykułu można zrobić to co chcesz. Pozdrawiam,...
Nie ładuje, bo uważa, że nie musi. Jest tam tzw inteligentne niedo ładowanie, oszczędzające paliwo i zabijające akumulatory. Na forum nissana jest jest sporo na ten temat, jak po roku, a na pewno po 6 mies nowy akumulator jest rozładowany, zasiarczony i nadaje się już tylko do wymiany.
To czemu w instrukcji prostownika pisze ze ladowanie zwyklego w trybie z gwiazdka spowoduje jego zniszczenie? Który prostownik tak ma? To jest głupota. Tryb z gwiazdką to nie 14,4V tylko 14,7V - jest potrzeby bo w niskiej temperaturze potrzeba wyższego napięcia ładowania. Tylko i aż tyle. Auto z inteligentnym ładowanie na mrozie ładują nawet do ok...
Centra, jak rozpoczynałem te testy, też miała 20 Ah. Potem coraz mniej, w końcu zero. Coś jej ewidentnie zaszkodziło. Może nawet to książkowe rozładowanie do 10,5 V, ale w to akurat wątpię. No i wszystko wskazuje, że to jednak to... Moja Warta rozładowałem tak trzy razy i za każdym razem pojemność wyraźnie mniejsza. Zastanawiające jest to, że pierwsze...
Podpinasz moduł pod stały plus akumulatora i przewód gaszenia pomarańczowy pod postój w lampie . Niebieski pod masę jest dla hybryd i inteligentnego ładowania. http://pdf.lumenet.hu/Daylight9%20manual...
Nie ma ładowania stało napięciowego - musi być ograniczenie prądowe. Jakie jest ograniczenie prądowe ładowania akumulatora w samochodzie(tym bez "inteligentnego" ładowania)?
Dobre akumulatorki tego typu to Sanyo Eneloop. Wprawdzie droższe od standardowych ale parametry trzymają bardzo dobrze i sporo wytrzymają. A ładowarka to albo fabryczna do tych akumulatorków (można ją kupić w zestawie z aku) - wadą jest długi czas ładowania - około 14 godzin. Jeśli chcesz żeby aku były ładowane znacznie szybciej to musisz się rozejrzeć...
Do tego jak alarm w głowie pojawiła się informacja, którą mimowolnie wypowiedział sprzedawca w sklepie Lucart (gdzie kupowałem drugi z Kozaków), że dużo tych akumulatorów kupują właściciele komisów samochodowych, tylko w samochodach stojących muszą je doładowywać. Teraz już wiem co miał na myśli. Nie odradzał mi kupna ale tak jakby uprzedził, że samochód...
Klienci chcieli żeby było bezobsługowo, to jest bezobsługowo. W czym masz napięcie 14,6V? Instrukcja mówi wyraźnie o napięciach 13,8V-14,4V. Komu jednak chce się czytać instrukcje i stosować do nich? Te instrukcje to piszą zapewne przypadkowe osoby z łapanki na ulicy... Spuchnięte akumulatory nadają się tylko do wymiany. Szkoda twojego czasu na dolewanie...
Odpowiedź będzie pokrętna, ponieważ z jednej strony różnice są niewielkie, a przecież powstają całe książki naładowane teorią. Ja powiem tak: same ładowarki nie różnią się konstrukcją, ich cechą jest pewna, ustalona wartość prądu ładowania. Podstawowa sprawa, to znajomość zasady działania i eksploatacji akumulatora Ni-Cd. Taki akumulator MUSI być przed...
Jak ZE sprawdzi czy ja ładuję w domu akumulator auta czy nie ładuję? Nie wiem jak oni to robią ale współczesne inteligentne liczniki energii elektrycznej umożliwiają dostawcom różne triki. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Taka inteligenta sieć bardzo szybko wyłapuje kombinatorów starej daty co chcieli mieć prąd za darmo....
Jaki prostownik polecacie do ładowania akumulatora ze zdjęcia - 12V, 16 Ah od traktorka kosiarki. Wymontowałem na zimę jeszcze w listopadzie. W instrukcji wyczytałem żeby raz w miesiącu podładować. https://obrazki.elektroda.pl/7628220700_... AI: Jaka jest marka i model akumulatora, który chcesz ładować? 725-1750A, 12V, 16Ah AI: Czy...
To, że napięcie jest dobre to nie znaczy, że pod obciążeniem będzie tak samo. Większość inteligentnych (procesorowych) ładowarek sprawdza rezystancję wewnętrzną akumulatora, jeśli jest stary i zużyty to od razu jest błąd ładowania. To samo w aparacie, kiedy załącza się przetwornica lampy to napięcie spada przy słabych aku i system się wyłącza. Nowe,...
0 czy powinienem zastosować jakieś bezpieczniki po drodze? A czy miejsca siedzące w części mieszkalnej przeznaczone do przewozu osób powinny być przymocowane i posiadać pasy bezpieczeństwa? Czy można siedzieć na taborecie w czasie jazdy? Tak każdy obwód powinien mieć bezpieczniak. Przykładowy układ przeznaczony do kamperów: https://allegro.pl/oferta/elektroblok-do...
Witam. Tak jak w temacie problemem jest brak ładowania.. Wiem, że w tym modelu jest coś takiego jak inteligentny system ładowania i jest jakiś moduł co nie pozwala ładować akumulatora gdy ten jest w pełni naładowany.. Moim pytaniem jest gdzie mogę znaleźć w tym aucie owy moduł i czy mogę go bezkarnie wyłączyć? pozdrawiam..
Regulator PWM reguluje w ten sposób, że zmienia współczynnik wypełnienia generatora - zmienia się proporcja "włączenia" tranzystorów mocy do czasu "wyłączenia" tych tranzystorów. Na wyjściu jest filtr (kondensator), który to wszystko uśrednia i wtedy możemy zmierzyć, że np. aktualne napięcie ładowania wynosi 14,5V. Właśnie to włączanie i wyłączanie...
Kolego nikagda próbuje kolega uświadamiać walczących z wiatrakami, to orka na ugorze. Ja się wypowiadam w podobnym stylu od co najmniej kilkunastu lat, bezskutecznie - mity pokutują nadal. Miałem podobne problemy przy kupnie nowego większego akumulatora. Dla niedowiarków - w maluchach (miałem takie dwa z prądnicami) fabrycznie, montowane były akumulatory...
Natomiast po odłączeniu baterii napięcie na wyjściu ładowarki skacze w zakresie kilku, kilkunastu voltów. Z czego to wynika że ładowarka daje prawidłowe napięcie tylko pod obciążeniem? Najkrócej mówiąc bez wdawania się w szczegóły. Jest to ładowarka inteligentna. Obecne ładowarki do akumulatorów samochodowych bez ich podłączenia do akumulatora mają...
Wygląda na oryginalne okablowanie. Jednakże nie widać śladów, aby do czegoś to było wcześniej podłączone. Tak jakby nie było bezpiecznika. Przypuszczam że jak rocznik 2020, to samochód miał być w coś wyposażony, ale z powodów braku dostaw nie zostało zamontowane i we fabryce kazali złożyć z tego co było. Tak więc masz instalację elektryczną z bogatszej...
Co wy piszecie za głupoty przecież alternator laduje już od obrotow jalowych Druga sprawa przecież włączone na kwadrans czy nawet godzinę seiatla mijania przecież nie rozładują akumulatora A trzecia sprawa przecież alternator zdecydowanie lepiej laduje akimulator niż te ładowarki inteligentne które ładują do 14v i się wylaczaja pradem max 4a
Witam.Mam problem z z automatycznym ładowaniem akumulatorów na jachcie.Mam zamontowany inteligentny system zarzadzania energią z ładowarka i przetwornica prądu .Po podłaczeniu kabla zasilającego do gniazda głównego niema ładowania ,nie wyświetla się na wyświetlaczu LCD zasialnie portowe ani ładowanie akumulatorów .sprawdzałem bezpieczniki wszystko ok,...
Bezpieczniki na wejściu do BCM to jedno z rozwiązań aczkolwiek wg. opinii z internetu BCM potrafi się również spalić "małym prądem". Osobiście to trochę straciłem zaufanie do rozwiązania fabrycznego i uważam, że w świecie ładowania baterii poczyniono przez ostatnie 20 lat na tyle duże postępy, że warto zrobić upgrade do inteligentnej ładowarki
A przy nowym i doładowanym wcześniej akumulatorze na pewno powinno być 14,4V? Skoro jest naładowany? Przynajmniej przez chwilę po uruchomieniu powinno się pojawić pełne napięcie ładowania. To za stare auto na aż tak zaawansowane "inteligentne" ładowanie.
Akumulator specjalnie rozladowalem żeby sprawdzić jak sobie poradzi taki mały prostownik z dużym akumulatorem i od początku pulsuje ładowanie tam można tylko ustawić wolne lub szybsze ładowanie i koniec. Ale z tego co czytałem to tak podobnie lądują te inteligentne ładowarki tylko że one są do mniejszych akumulatorów a tu ktoś zrobił z większą wydajnością...
Dziękuję za wiadomość. Czy mogę zatem ładować ten akumulator starym prostownikiem Bester ustawiwszy go na 12v oraz stałe natężenie prądu (niewielkie). Czy nowymi prostownikami inteligentnymi takimi jak Bosch C7 będzie lepiej? Czy ma to znaczenie?
Z moich dalszych poszukiwań wynika, że w tym aucie zastosowano zaawansowany elektroniczny regulator który adaptacyjnie do temperatury otoczenia steruje ładowaniem. Oprócz tego producent zaleca stosowanie takich akumulatorów jak były fabrycznie ... Wynika z tego, że masz tzw. inteligentny system ładowania akumulatora (co prawda stosowany powszechnie...
Ten akumulator z BMW to nie LiFePO4. Poza tym nie ma co porównywać akumulatora z samochodu, gdzie jest stały (i niemały) odbiór energii, oraz zaawansowanego (inteligentnego) systemu sterowania ładowaniem - z silnikiem zaburtowym, w którym jest prosty układ regulacji napięcia i dodatkowo w czasie płynięcia nic nie pobiera energii z akumulatora. Jest...
To jest rozległy temat i dużo jest znawców w internecie możesz ładować byle czym co by miało napięcie stałe do 16V tzw .inteligentnym urządzeniem które ktoś zaprogramował i decyduje za użytkownika uważając że tak jest najlepiej bądź urządzeniem gdzie użytkownik sobie sam ustawia jak chce . Byle czym począwszy od zasilaczy laboratoryjnych przez ładowarki...
Merawexy mają faktycznie czujniki często na złączu jack i połączone termicznie z komorą akumulatorów, jak dla mnie są to dość dość ciekawe ładowarki/zasilacze buforowe z mikrokontrolerem kontrolującym proces ładowania, diagnozujące sprawność akumulatorów oraz z łatwym ustawianiem napięcia na celę.
Problemem jest tutaj ten system ładowania akumulatora głównego . To tzw inteligentny system , który po odpaleniu silnika nie ładuje akumulatora głównego dopóki temu nie spadnie napięcie poniżej 11.5 V i wtedy dopiero włącza się ładowanie z alternatora napięciem 12.5 V. napięcie dochodzące do akumulatora żelowego (żel nie podłączony) wynosi 11.2 V więc...
Gdyby tak było akumulator w samochodzie nie wytrzymywał by kilku lat. Alternator nic nie podaje sam z siebie, wielkość prądu płynącego w obwodzie uzależniona jest od oporności odbiornika, w tym przypadku stopnia naładowania/rozładowania i kondycji akumulatora. W nowszych samochodach ładowanie jest już bardziej inteligentne i o takich prądach nie ma...
Hej wszystkim, Problem IVECO DAILY 35S18 Rok 2020 Po czterech latach użytkowania jest to trzeci akumulator kupiony w maju 2024, po postoju dłuższym niż 7 dni akumulator jest kompletnie wypompowany. Ktoś polecił mi, aby wypiąć moduł inteligentnego ładowania, który znajduje się pod stopniem koło akumulatora i nic to nie dało, a wręcz przyśpieszyło cykl...
Ładowarka nieinteligentna spali się. Ładowanie możesz zacząć z żarówką 12 V 45 W podłączoną pomiędzy ładowarkę Dwa lata temu miałem operację biodra, przerwa w jeździe prawie 3 miesiące, Mazda3 w tym czasie nieodpalana. ,,Odpalam'' bezkluczykowo a tu cisza, woltomierz pokazuje 6,8V, podładowuję bez wyjmowania akumulatora moim od lat sprzętem, trafo...
Jak widać "Kulfon" ładuje impulsami (trosze rozciągniętymi w czasie) - czyli zgodnie z postem #102. Jest trosze bardziej inteligentny bo może to robić w szerokim zakresie nastaw napięcia i prądu. Temat ładowania akumulatorów to temat rzeka jest.
Wczoraj na trasie sprawdziłem ładowanie to ładuje 14,7V. W tym aucie to nie jest takie hop-siup zmierzyć napięcie ładowania. Jak napisałem powyżej auto ma "inteligentny" system ładowania akumulatora. Regulator napięcia jest połączony ze sterownikiem silnika i prąd ładowania w danym momencie jest uzależniony od obciążenia silnika, obrotów silnika, pobieranej...
Czyli podsumowując jak ktoś jezdzi dziennie min 100km i więcej nie ma potrzeby profilaktycznego doładowywania akumulatora prostownikiem inteligentnym bo owa ladowarka gorzej naladuje niż alternator w pojeździe
Nowszy sposób na zastosowanie paneli fotowoltaicznych - Ślizgawka. Od dwóch dni dzieci je maltretują i podobno jest dobra. Ja mało się nie zabił stając na panel w czasie odśnieżania reszty:). Położenie na ziemi paneli było genialnym pomysłem, bo ziemia je cały czas dogrzewa, tylko większe śniegi zalegają bo kąt za mały by się śnieg sam ześlizgnął. Zasilać...
inteligentny czujnik akumulator ładowarka akumulator inteligentny inteligentny ładowarka akumulator
mercedes lusterko prawa pendrive odzyskanie partycji wymiana ogniw bateria laptop
piekarnik parowy piekarnik parowy
Drgania i chrobotanie silnika w hulajnodze elektrycznej - przyczyny i rozwiązania Kod F 92 w urządzeniach PROEL - co oznacza?