Popatrzcie na napięcia w instalacji najnowszych samochodów, projektanci ustawiają je na poziomie ok 14,0 V, w starych modelach napięcie wynosiło około 14,5 V. Obniżanie napięcia jest konieczne dla obecnie stosowanych akumulatorów bezobsługowych, powyżej 14,2 V zaczyna się dość intensywne gazowanie elektrolitu, czyli ubytek wody - a dolewanie jest niemożliwe,...
Akumulator powinno ładować się prądem 0,1 pojemności akumulatora czyli w twoim przypadku 7,7A. Ładowanie należy skończyć kiedy wskazówka opadnie do ok. 0 na amperomierzu i powinno być intensywne gazowanie elektrolitu a jego gęstość powinna wynosić 1,28g/cm3.
Witam. Wody można dolać do ok 10mm nad płyty. Korki można zostawić niewkręcone.Łatwiej obserwować proces ładowania. Lądowanie prądem max4 ,4 A(można mniejszym) do czasu intensywnego gazowania("gotowanie") Czas - kilka ,do kilkunastu godzin.
żeby rozwiać wątpliwości : zielone oko świeci jeśli odbija światło - jest to kulka z soczewką działa jak areometr - aku naładowany pływa u góry, odbija światło; aku rozładowany- zanurza się i widać ciemność odnośnie gazowania: wywala nadmiar par odpowietrznikami i po to one są i musi to być naprawdę intensywne gazowanie jeśli chcieć zobaczyć jak gazuje...
Tak naprawde to akumulatory kwasowe niemają ograniczonego ściśle napięcia ładowania. Ważne aby korki były ściągnięte i ciężko jest przekroczyć 17V dla aku 12V z powodu intensywnego gazowania. A co do miernika napięcia i prostownika to koniecznie dodaj kondensatory bo ich nie widać. A przez tętnienia wszystkie proste mierniki głupieją.
Z tego co napisał Autor przed wymianą mostka prostowanie było tylko jednopołówkowe (napięcie 6 V) i dlatego wolno ładował. Obecnie przy nowym mostku (sprawnym) napięcie jest 11.6 V - to raz. A dwa mocne gazowanie sprawnego akumulatora, przy takim napięciu prostownika jest moim zdaniem niemożliwe, tym bardziej przy napięciu na ładowanym akumulatorze...
14,4V to oznancza stałe napięcie trzymmane na akumulatorze. Tak jest w samochodzie. W cyklicznym ładowaniu zaleca się wyższ napięciecia końcowe. zeby zapobiec ich nadmiernemu gazowaniu(chyba tak się to nazywa) producent określa zasady ich poprawnego ladowani Ładowałeś kiedyś akumulator - wygląda że nie ładowałeś. Intensywne gazowanie występuje w zakresie...
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Maz 3 dobre i sprawne prostowniki, po co ci kolejny, który w dodatku nie będzie się nadać do ładowania akumulatorów? Prostownik musi naładować rozładowany akumulator. Musi przy tym dostarczyć min 120% brakującej pojemności, podnieść gęstość do 1,28-29 i wyrównać ją we wszystkich celach. Musi odsiarczyć płyty i wymieszać intensywnym gazowaniem rozwarstwiony...
Przyczyn może być kilka: 1). Zbyt "gazujący" miał (bo to nie jest samozapłon" miału, tylko samozapłon tlenku węgla, czadu z tego miału). 2). Źle ustawione przedmuchy wentylatora, czyli może zbyt długi czas pomiędzy przedmuchami, zbyt krótkie przedmuchy itp. "akcje" wentylatora. 3). Być może zbyt niska temperatura spalania ustawiona na piecu. 4). Jeżeli...
Bez miernika to jak wróżenie z fusów. . Jeżeli żarówka nie świeci, to znaczy że prąd jest mały, to dobrze. Ale nie wiesz kiedy zakończyć ładowanie, to źle. Jeśli masz możliwość zajrzeć do cel, to sprawdź gazowanie elektrolitu. Jak nie możesz zajrzeć, to posłuchaj. Zwykle da się usłyszeć bąbelki ulatniającego się tlenu i wodoru UWAGA-GROZI WYBUCHEM....
Tak, ta ostatnia bateria jeszcze ma życie przed sobą i pojemność w sobie. Pozostałe mają dużą rezystancję wewnętrzna na wskutek utraty masy czynnej w elektrodach (tym samym pojemnośc zmalała)- czynna została tylko "siateczka" z prawdziwych płyt. Można to porównać do rezystorów: dobra bateria, to rezystor kilka omów. Zła bateria to rezystor kilkadziesiąt...
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Kolejność wyłączania opisałeś prawidłowo. Inna kolejność może spowodować zaiskrzenie w atmosferze mieszaniny piorunującej, jaka powstaje w czasie ładowania - niebezpieczeństwo wybuchu. Pojemość można sprawdzić podłączając żarówkę 45W - ok. 4A. Gdy świecenie osłabnie pomnożyć czas od początku próby przez prąd żarówki - Otrzymasz pojemność w amperogodzinach....
Z punktu widzenia schematu ten prostownik działa poprawnie, ale z punktu widzenia kondycji akumulatora już nie. Ładowanie non stop tylko w trybie CC (constant current) w przypadku akumulatora ołowiowego w najlepszym układzie kończy się intensywnym gazowaniem elektrolitu a w skajnym przypadku może dojść do uszkodzenia akumulatora. Ostatni etap ładowania...
Po pierwsze to sprawność elektrochemiczna akumulatora nie wynosi 100% tylko 60%-70%. Wobec tego ładując akumulator prądem Q/10 nie wystarczy 10 godzin ale 14-16 (do pełnego naładowania). Jeżeli jednak akumulator nie jest do końca rozładowany to czas tego ładowania jest mniejszy - proporcjonalnie do ilości ładunku jaki trzeba "wtłoczyć" do akumulatora...
Co do napięcia ładowania i gazowania akumulatorów: w starej książce (1959 rok?) była informacja, że dla stałego podłączenia akumulatora pod ładowanie niektórzy zalecają 2,25 V na celę, co powoduje niewielkie gazowanie, ale jest ono mniej szkodliwe niż niedoładowanie przy napięciu 2,20 V na celę. 14,4 V na akumulator 12 V to już 2,4 V na celę i przy...
Intensywne gazowanie występuje przy 15V. Poniżej cośtam pyrka ale przy tej wartości jest zdecydowanie mocniejsze.
Kolego, ArturoM! Jeśli twój akumulator jest nie obsługiwany, i nie chcesz jego zniszczyć czy być stróżem koło jego, żeby uniknąć przeladowania, to wykorzystaj schemat prostownika z ograniczeniem napięcia, po osiągnięciu którego proces ładowania zakończy się. Maksymalne napięcie ładowania nie obsługiwanego akumulatora 14.5 - 14.8V. Przy przekroczeniu...
A czy na pewno, ten zasilacz ma 13V, a może ciut więcej. Ciut też by nie doprowadziło do intensywnego gazowania. A trzemu były korki zakręcone, jak aku pod napięciem? Bo to nie było (w założeniu) intensywne ładowania a podtrzymujące. Czy akumulator eksploatowany w samochodzie (przy dopuszczalnym napięciu ładowania 14,4V) jeździ z odkręconymi korkami...
Monitorowanie napięcia akumulatora- U nie więcej niż 14.5-14.8V max. dla bezobsługowego , 16.2 V dla obsługiwanego i nie dopuścić do intensywnego gazowania,a tym więcej wrzeńia elektrolitu .Temperatura akumulatora - nie więcej niż 40-45max. stopni.
Myślę, że to przesada i podrażanie konstrukcji prostego urządzenia, a także komplikowanie jego funkcji. Większość akumulatorów ładowanych napięciem 14.4V po odłączeniu od urządzenia ładującego wykazuje napięcie 12,6V. A więc tyle ile wymagają odbiorniki w samochodzie. Chcąc uzyskać napięcie na zaciskach naładowanego akumulatora 14,4V: w końcowej fazie...
Genialne. Zwykły bo można zajrzeć a ten nie zwykły. To jaki według ciebie. Pytałem o technologię wykonania. Technologia wykonania czyli co? Wapniowy, wapniowo srebrowy, hybrydowy czy może o elektrolit chodzi, AGM albo żelowy czy jeszcze jakiś inny, np. spiralny? Napisałem zwykły czyli jak to uściślił kol. galad -zwykły kwasiak , który w odróżnieniu...
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
Korków możesz nie wykręcać. W samochodzie się przecież nie wykręca,ale jeśli to zrobisz to będziesz mógł przy okazji sprawdzić poziom elektrolitu. Dodatkowo będziesz mógł zauważyć intensywne gazowanie, które będzie oznaczało całkowite naładowanie akumulatora. Można sie tego spodziewać po kilkunastu godzinach.
W instrukcji akumulatora masz podane maksymalne napięcie, (dla 12V będzie ok.14,2), ale tak jak pisałem nie można dopuścić do intensywnego gazowania bo to niszczy akumulator.
Napięcie ładowania obsługiwanego akumulatora 16.2-16.5Vmax.W końcu ładowania kontrolować napięcie,temperaturę i gestosc elektrolitu. Nie obsługiwanego - 14.4 - 14.8Vmax.Przekroczenie maksymalnego napięcia powoduje intensywne gazowanie, nagrzewanie elektrolitu i znacznie skraca żywotność baterii.
Aku trzeba ładować pradem 10h. Np. 45Ah ladujemy pradem 4,5A. Ładujemy do czasu gdy napiecie osiagnie 15,8- 16V. Powyzej 16,2V nastepuje intensywne gazowanie. pechezyki rozrywaja strukture płyt.
Przy akumulatorach z dostępem do cel, można z napięciem pojechać do góry nawet do 16 V, ale należy się liczyć z coraz intensywniejszym gazowaniem elektrolitu i związanym z tym ubytkiem wody z elektrolitu (obniżanie się jego poziomu), który to ubytek należy sprawdzić i uzupełnić. Tak, ale elektrolit wtedy się przemiesza i akumulator poprawi swoje właściwości.
Prawidłowe napięcie akumulatora w stanie spoczynku wynosi 12.60V natomiast prawidłowe ładowanie przy którym nie występuje intensywne gazowanie powodujące wytrącanie masy czynnej z płyt wynosi 14.4V. Co do ładowania prostownikiem to napięcie 16 volt na akumulatorze jest napięciem końcowym przy którym należy natychmiast odłączyć prostownik gdyz akumulator...
Oto jak się powinno ładować akumulator samochodowy, ołowiowy: - stałym prądem o wartości maksymalnej Q/10, gdzie Q to pojemność rzeczywista akumulatora - stałym napięciem 14,5 V, aż do osiągnięcia pełnego naładowania. Pełne naładowanie objawia się intensywnym gazowaniem w celach.
Tak ale zwróć uwagę , że akumulator jest bezobsługowy i nie będzie można uzupełnić elektrolitu wodą destylowaną jak doprowadzisz tak kilka razy do intensywnego gazowania . A tak w ogóle to autor napisał, że wcześniej wytrzymał 7 dni i padł . Może go doprowadził do głębokiego rozładowania . :|
Witam, napięcie na całkowicie naładowanym akumulatorze po kilku godzinach od odłączenia prostownika może spaść do 12,7 - 12,6V co jest objawem normalnym. O naładowaniu akumulatora świadczy też intensywne gazowanie pod koniec procesu. Pozdr.
Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie). Ważne że mogę ładować. A teraz poprosiłbym o wskazówkę jak ładować taki akumulator w mieszkaniu? Słyszałem (czytałem) że trzeba odkręcić korki od cel i ładować aż do intensywnego gazowania (oznaka naładowania akumulatora). Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.
Przyjrzałem sie swoim i w obu po prawej stronie są identyczne zatyczki, z lewej ich brak. http://www.mondeoklubpolska.pl/showthrea... Przy intensywnym gazowaniu najwyższe ciśnienie powstało po przeciwnej stronie od ujścia.
Tu nie chodzi o prąd średni, tylko przekroczenie napięcia, przy jakim zaczyna się intensywne gazowanie. Udało mi się wysuszyć akumulator 72Ah marketową ładowarką z byle jakim prądem - po prostu zapomniałem o tym, że jest podłączona.
Konstrukcja transformatora autora pozwala na bezproblemowe wykonanie około 15-20 zwojów drutu i uzyskanie napięcia 16-17V. i nie trzeba wydawać pieniędzy na zasilacz z laptopa , do którego potrzebny będzie stabilizator z możliwością regulacji napięcia i ograniczenia prądu. Użyj schematu post#12. Do tego schematu można dodać chiński Woltomierz/ Amperomierz...
W takim razie ładowałeś akumulator zbyt dużym prądem albo akumulator był przeładowany, taki objaw świadczy o zbyt intensywnym gazowaniu akumulatora ale nie musi świadczyć o jego uszkodzeniu. Brunatne zabarwienie elektrolitu jest jak pisałem wynikiem obecności rozkruszonej masy czynnej płyt dodatnich i może mieć różne przyczyny.
Ze wyłączyłeś, to w porządku, bo już są oznaki naładowania, czyli osiągnięcie napięcia przeszło 16 V i intensywne gazowanie(niby gotowanie). W dobrym prostowniku powinien spaść też w tym czasie prąd ładowania- bo można by powiedzieć, że akumulator"nie chce " już więcej. Dlaczego prąd ładowania nie spada, a jak piszesz-kiedyś prąd spadał, tego nie potrafię...
Przy dużych elementach będzie trudno zachować równomierne zdejmowanie rdzy zwłaszcza z krawędzi o czym wspominał trymer01. Mi krawędzie na wyższych prądach zaokrąglały się zbyt mocno, czyli problem istniał faktycznie w zachowaniu jednakowej gęstości prądu na różnych fragmentach drzwiczek. Prąd ustawiałem po prostu na niezbyt intensywne gazowanie i wtedy...
A jak intensywne jest gazowanie z fazie końcowej? Chodzi mi o to jak głośno przebiega pod koniec.
Dziś te z płynnym elektrolitem wykonane w technologii Ca-Ca wymagają napięcia końcowego 16-16,2V przy małym prądzie. Trzeba je wysycić przy takim napięciu przez 1-2h. A skąd takie przekonanie, któremu też powoli ulegam :?: Z tego co czytam w niektórych opracowaniach, technologia Ca-Ca pozwala na podniesienie napięcia ładowania bez obawy o intensywne...
Usuwanie wody z elektrolitu poprzez elektrolizę: potrzebny jest ładunek 1F (96 485 C) na usunięcie 0,5 mola wody (około 9 gramów) z każdej celi. Albo inaczej: prąd 1 A przez 3 godziny (albo 3 A przez 1 godzinę) usunie po 1 g wody z każdej celi. Ja z tych dwóch opcji wybrałbym tę pierwszą. Przy drugiej wg mnie jest większa szansa na uszkodzenie płyt....
a mam jeszcze pytanie bo po 10 godzinach takiego ładowania mierze napiecie na klemach akku gdy prostownik jest podlaczony i pokazuje mi 15,20V i slysze cieche "skwierczenie" elektrolitu ale sam akumulator nie jest jakos specjalnie cieply Takie napięcie jest zbyt wysokie i może powodować intensywne gazowanie akumulatora a to z kolei odpadanie masy czynnej...
w nowych nierozbieralnych bezobsługowych akumulatorach gdzie po normalnemu po dobroci nie można dolać wody destylowanej nie wolno dopuszczać do wzrostu napięcia powyżej 14.4 volta gdyż powoduje to intensywne gazowanie,wzrost temperatury elektrolitu i szybsze odparowywanie wody z akumulatora,a co się z tym wiąże uszkodzenie akumulatora poprzez odsłonięcie...
Napięcie naładowanego ogniwa Pb to 2,45V czyli dla akumulatora 12V jest to 14,7V. Piszesz, że masz trafo z odczepami więc ustaw jałowe napięcie prostownika najbliżej maksymalnego napięcia akumulatora, lub odłączaj akumulator po osiągnięciu 14,7V. Możesz też włączyć w szereg diodę prostowniczą (pamiętaj o jej prądzie przewodzenia) i ta obniży napięcie...
Przecież w tym prostowniku jest już zabudowany mikrokontroler i nie ma możliwości przeładowania akumulatora bez względu jak długo akumulator będzie podłączony pod ww prostownik. W czasie gdy osiągnie już określone napięcie na klemach aku to prostownik przechodzi w stan konserwacji akumulatora gdzie prąd ładowania automatycznie maleje do kilkudziesięciu...
Podłączyłem prostownik pod mały aku z UPSa i napiecie sa podobne jak zmierzyłem na samych klemach To normalne,że na początku ładownia napięcie będzie niskie. Później będzie w trakcie ładowania się podnosić. z aku słychać było niepokojący dźwięk Intensywne gazowanie, jedna z oznak naładowania akumulatora.I tu przydałby się amperomierz, by ustawić prąd...
Dalej zastanawiam się jednak, jak obliczyć objętość elektrolitu pomiędzy ołowiowymi elektrodami potrzebną dla danej pojemności akumulatora Czy kolega chce budować akumulator czy tylko poznać proporcje? Powierzchnia elektrod w sensie szerokość x wysokość jest niewielka w porównaniu z powierzchnią masy czynneej a to ona decyduje o pojemności akumulatora....
gazować akumulator intensywny zmywarka akumulator gazować
pikanie radia citroen huawei konfiguracja e3276 pioneer ustawić
GEMBIRD UAPS12-BK – aktywny konwerter PS/2 na USB, kompatybilność, ograniczenia Regulacja śruby T w pile Oleo-Mac 937: jak ustawić biegi jałowe?