Można
Ford używa do komunikacji protokołu J1850 PWM, diagnoza na pinach 2 i 10 złacza obd2
Tyle pisze o nim autor,Dariusz Tuchołka w związku z pytaniem mu zadanym na moim forum. Śmiać mi się chciało jak widziałem cwaniaczków handlujących tym na allegro.
o qurna, to my tak dobrze nie mieliśmy, nawet pytan nie podali - szedles na zywca. Swiat sie zmienia;)
Wyrzuć z układu Arduino. R Pi ma interfejs I2C - poczytaj o nim. Do niego podłącz wszystkie "robaki" - na jedną szynę. Każdy będzie miał swój numer - identyfikator i w ten sposób R Pi będzie zarówno rozpoznawał podpięte do I2C urządzenia jak również komunikował się z nimi dwukierunkowo. Nie wiem w co musisz uposażyć elementy wykonawcze np. enkodery,...
2005 to raczej can i ta zabawka tylko silnik.
Nie spełni roli interfejsu VAG. ELM w grupie aut VAG odczytasz tylko błędy sterownika silnika gdzie interfejs VAG czyta wszystkie sterowniki w aucie.
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Szukaj na : http://vwgolf.pl , w dziale porady, jest dokładnie opisane.
Oczywiście ten z tyłu głowicy jest 4 pinowy - podwójny czujnik. Jeden dla wskaźnika w liczniku, drugi dla sterownika silnika. Najlepiej sprawdzić interfejsem diagnostycznym jaką temperaturę widzi licznik a jaka sterownik silnika. Jeżeli są różne to czujnik do wymiany, jeżeli takie same to silnik nie osiąga swojej temperatury.
No to może teraz czas na nauczenie ECU tego konkretnego silnika. Podpinałeś się jakimś interfejsem?
Jaki interfejks, co to jest ? i akurat do 1,7 isuzu. Jeśli do diagnostyki to "Tech 2" jest najlepszy :)
Skąd wiesz że błąd dotyczy czujnika NOx? Tutaj raczej chodzi o sondę lambda. Przydałby się opis błędu. Proponuje również podłączyć pod inny sprzęt by nie narobić sobie niepotrzebnych kosztów. Przy używaniu Diagbox czy Lexia interfejs prosi o wyłączenie zapłonu na ileś sekund by usunąć błędy ze sterownika silnika. Błędów nie usunie również pods pracy...
Złośliwości nie są tu potrzebne. Kolory to Gr - szary Sb - błękitny W - biały P - różowy Tak jak pisałem wcześniej warto najpierw zobaczyć interfejsem czy sterownik silnika widzi poziom paliwa, wtedy będzie można zawęzić gdzie jest problem. Bo wskaźnik paliwa dostaje sygnał dopiero po przefiltrowaniu go przez sterownik silnika. Możesz też sprawdzić...
Witam wszystkich. Kupiłem samochód A6 C5 1,5 roku temu i już miałem w nim nowego pioneera deh2300. Wstyd się przyznać ale dopiero 4 dni temu zauważyłem że nie grają mi tylne głośniki. Pojechałem do sklepu car audio. Zamontowałem Interfejs PhonoCar i w tylnych głośnikach słyszałem silnik - ale muzyka grała pięknie i głośno. Pojechałem do nich że jest...
Do odczytania parametrów silnika wystarczy darmowa wersja Multiecuscan. Interfejs to już za 40 zł na znanym portalu dostaniesz. Pewnie więcej by wzięli za samo podpięcie.
Na początku zrób diagnostykę, bez tego nie ruszysz dalej. Najtańszy interfejs to ELM327, tylko ogarnia podstawę z silnika.
Najpierw to musisz zajrzeć do programu i zobaczyć jakie ciśnienie było ustawione a jaki jest na reduktorze. I do tego się zbliżyć pytanie czy ten reduktor to naprawdę miałeś wymieniony czy taka czyszczony. Porobienie czegokolwiek na zużytych częściach mija się z celem. Rozjedziesz całą instalację. Do tego jest jeszcze przydatny chociaż najprostszy interfejs...
Odłanczałem nawet na 12godzin nic to nie pomaga świeci się cały czas. Myślę że trzeba wykasować go interfejsem.
detroit diesel systems DDECII and DDECIII pro-link (skaner) www.nexiq.com posiadam i uzywam ten skaner. Do innych silnikow sa wymienne cartrige
czym powinienem się kierować aby zmienić na starą lub zostawić tą co jest? ...chyba zostało to już napisane - należy się kierować zgodnością wskazań obecnej sondy (nie sądy), czytanymi ze sterownika silnika przez interfejs/komputer diagnostyczny, ze wskazaniami analizatora spalin.
Tak mam interfejs silnik krokowy jest w przepustnicy jest to element nie rozbieralny. Jak mam go zdiagnozować ?
Sprawdź wtyczkę do regulatora napięcia i samo ładowanie. Generalnie żeby adaptacja przeszła musza być wszystkie błędy silnika wykasowane. Masz blad 00522- czujnik temperatury silnika. Podejrzyj temperaturę odczytywana przez interfejs.
Witam jakim interfejsem i jakim programem zaktualizuje mapy, zdiagnozuje błedy, wgram inny program do skrzyni, czy zmodyfikuje ustawienia silnika?
Jeśli masz program I interfejs Delphi to powinna tam być funkcja Generic OBD , klikasz po lewej stronie w oknie programu. Generic odnajdzie protokół niezależnie od modelu auta. Jeśli nie zainstaluj Autocom też będzie działał z twoim interfejsem.
Zależy od kodu silnika - albo VAG KKL albo ELM.
Całkiem możliwe że to sam silnik
Napisz dokładnie czym się łączysz? Bo jeżeli łączysz się INPĄ i jakimś KKLem to musisz zewrzeć ze sobą piny 7 i 8 w interfejsie. Diagnoza silnika i skrzyni jest na 7 pinie, reszta na 8 (patrz schematy).
To wężyk nie ma znaczenia w takim silniku.
corrado nie ma obd 2 mozesz uzyc interfejsu obd2 i programu vag com
Niestety Francuzi nie wpadli na pomysł zastosowania czujnika poziomu płynu chłodniczego , można by wymienić zbiorniczek wyrównawczy np na taki z vw bo one mają czujnik małej ilości płynu i dorobić kontrolkę w kabinie . Albo prostsze rozwiązanie kupić uniwersalny wskaźnik temperatury silnika i założyć , ew jakiś prosty interfejs diagnostyczny z aplikacją...
Witam Serdecznie, Wracając do tematu, mam podobny problem z golfie, jakim interfejsem udało się Tobie zakodować sterownik ? 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.Wydzieliłem...
Jeśli siłowo rozwiąże to zniszczy przekładnię. Ja używam sterownika silników krokowych którym wysuwam i cofam trzpień w przekładni. Spróbuj podpiąć wykręcony silniczek do instalacji i przekręć zapłon. Kiedyś tak robiłem i trzpień wyskakiwał (trzeba trzymać- druga osoba by daleko nie odskoczył) Jeśli silnik sprawny i instalacja auta to musi wyjść bo...
Łee prosto i przejrzyście. :)
Trzeba najpierw sprawdzić a potem skorygować wartość kąta wtrysku a do tego potrzebne jest podpięcie auta pod interfejs diagnostyczny na rozgrzanym silniku. Wszystko wskazuje, że u Ciebie kąt wtrysku jest mocno opóźniony. Gdyby przyczyną była wina przekaźnika to z pewnością zauważyłbyś, że przy nieudanej próbie uruchomienia silnika nawet nie mignęłaby...
Niekoniecznie ale warto to ustawić tak jak powinno aby moznabylo to wykluczyć jak masz jakieś pojęcie to ustawisz kat w 20 min jeżeli masz interfejs
Mi się wydaje że usuwasz ostatnie cyfry i teraz zależnie jeżeli to silnik to przed wstawiasz P np. P0190 lub zdiagnozuj u kogoś kto ma PP lub jakiś lepszy interfejs. Dziwne jest to bo nie raz diagnozowałem Autocomem ten silnik i błędy były normalne.
Jezeli ci wystarcza diagnoza silnika,abs,poduszki to obojetne. Ale raczej to niewystarcza.... :)
Nie zadziała to dwie różne bajki w swoim nie podłączysz się po CANie i w nowych modelach to tylko z silnikiem się połączysz.
Jest.Karta Examinera.Coś około 2500-3000 zł.Pytaj na Mototest. http://www.republika.pl/mototest2/
Osobiście mogę polecić silnik SMF, posiada polską wersję interfejsu i ma dużo dodatków które możesz doinstalować.
Witam, czy jest możliwe że ten interfejs zadziała z gas gas 450 w którym jest sterownik silnika: Magneti Marelli IAW 15P ?? szukam interfejsu do niego i nic nie mogę znaleźć :(
Jaltest szkoda wydawać kasy euro 6 słabo diagnozuje mało testów silnika.
Odepnij oryginalny siłownik i zamontuj siłownik uniwersalny 5 przewodowy(master), ma on prócz styków silnika przewody do wysterowania interfejsu zamka centralnego.
Też jestem zainteresowany.
W EP 3/05 jest projekt sterownika DMX512 z interfejsem USB. Wiem ze nie do konca o to chodzilo,ale moze cie zainteresuje.
jaki rocznik???
Witam. Chcę kupić jakiś interfejs do diagnostyki Peugeota 208 1.6 bluehdi 2017r. Co polecacie ? Muszę skasować odliczanie km. do zatrzymania silnika.
No własnie o kmunikacji OBD2 i jej protokole znajdziesz dużo a o konkretnym protokole i adresach na przykład dla VAG juz niekoniecznie. Jak opanujesz sobie OBD2 to pogadasz z każdym sterownikiem silnika po 2003r. Co do podłaczeń to najcześciej w tych interfejsach USB tylko konwerter USB<>Serial jest z USB zasilany a wszystkie transceivery CAN...
Witam! Mam problem z BMW E83 2008r 2.0B z napędem 4x4. Cały czas pali się kontrolka 4x4 i zółty wykrzyknik. W sterowniku VTG widnieje błąd 55C4 - brak wiadomości z DSC W sterowniku ABS z kolei widnieje błąd 6E3C (w Launchu opis jest "silnik wewnetrzny" z kolei w Texie " interfejs silnika" W sterowniku od silnika 2DB4 - brak wiadomości od DSC. W aucie...
A będzie on współpracował z interfejsem kkl line?
Elm działa po CAN, ty potrzebujesz jakiegoś interfejsu VAG K-Line to po pierwsze a po drugie to raczej na pewno nic oprócz silnika byś nie zdiagnozował interfejsem Elm. Dostałem się też do wtyczki w samochodzie i tu jest sedno mojego problemu, bowiem wtyczka ma tylko 3 kable (tak jak na obrazku). Nie dostałeś się do wtyczki tylko do gniazda OBD.
Podłączałeś interfejs diagnostyczny ? Sypie jakimiś błędami ? Jaka była przyczyna wymiany silnika ? Czy ten obecny był wcześniej sprawdzany przed swapem ?
Co to za auto/silnik? Widzę że jesteś programowo obeznany i może masz interfejs do tego auta- połącz się z silnikiem i tam też można odczytać podciśnienie. Dobry jest też wakuometr też dużo powie o stanie silnika . Nieszczelność nie wiadomo czy będzie skoro jak twierdzisz na benzynie jest dobrze
A czy ten interfejs ruszy na silnikach Nubira 2.0 16V na złączu ALDL?
Witam, Mam problem z interfejsem od pewnego czasu łączy się tylko z silnikiem samochodu, na pozostalych modulach jest informacja „ zaden system niezaragowal” czy to jest wina interfejsu? Jak mozna to naprawic? czy mozna przerobic ten interfejs? Jaka to jest wersja?W zalaczeniu przesylam zdjecia. Z gory dziekuje :)
Że tak zapytam.. Co chciałbyś w tym silniku diagnozować "interfejsem"?
Poszukuję schematu interfejsu i softu do poldka z silnikiem Rovera 1.4 16V MPI (K16MPI) Z góry dziękuję Mariusz
Jak w temacie Jakiego interfejsu i programu użyć do diagnozy forda galaxy z silnikiem forda. Proszę o podpowiedź.
To twierdzisz że musisz mieć CAN ? Chodzi o auto z twojego podpisu ? Dodano po 1 Kod silnika AUA ?
Silnik NG jest na KE-jetronic, ma sondę lambda i elektroniczny sterownik dawki paliwa. Inna sprawa, że łatwiej taki silnik diagnozuje się multimetrem niz komputerem
Interfejs elm327 służy do sprawdzania błędów w sterowniku silnika. Nie sprawdzisz nim błędów w skrzyni biegów.
I w sumie powinien mieć opcje wysterownia wyjść poprzez interfejs tak samo jak i sterownik silnika więc szło by mniej więcej namierzyć co powoduje problem. A co do temperatury to trzeba by jeszcze termostat sprawdzić.
Mało tam jest nieaktywnych rzeczy.Jezeli juz to starsze azjaty tylko silnik zobaczysz.
Interfejs elm 327 program torque dołączono do interfejs Silnik 1.6 101KM Dodano po 2 W tym samym programie i tym samym interfejsem łącze się bez problemu z fordem Focusem z 2008 Ale największy progrem jest z tymi obrotami faluje ciągle
Ok pominmy diagnoze ale co moze byc uszkodzone ?
Właśnie problem polega na tym że nie mogę się połączyć delphim, niestety nie posiadam sprzętu dedykowanego do tego auta. Jaki interfejs najlepszy do tego silnika?
W Golfie 3 nie występują kody błyskowe. Odczyt tylko interfejsem, np VAG lub VCDS. Golf 2 z silnikiem 1.6 PN i 1.8 RP miał kody błyskowe.
Te dźwięki są na silniku podłączonym, ale nieruchomym, więc złe wysterowanie chyba odpada :/ Nie, nie odpada, bo można podać impulsy w taki sposób, że silnik nie ruszy, a nawet wręcz będzie samoistnie zahamowany. W niektórych rozwiązaniach wręcz wykorzystuje się silniki jako dźwiękowy interfejs komunikacyjny, piszcząc jego uzwojeniami zgodnie z przyjętymi...
O kuźwa ale tego jest nie wiem czy się w tym połapie ale dzięki wielkie pozdrawiam chyba że masz chęci wytłumaczyć mi łopatologicznie z kąd pociągnąć zasilanie masę i jak to wpiąc w interfejs
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Ten silnik daje kody migowe i można sobie usterkę wymigać. Pozdrawiam.
Mam interfejs usb i jak silnik jest nie wloczony wszystko gra jak tylko wlocze po kilku sekundach zawiesza sie. Zmienialem strowniki i program i nic nie pomaga,
w grę wchodzi raczej EUROSCAN tylko niezdziw się jak niespełni twoich oczekiwań , w tych pieniądzach naprawde niewiele można poszaleć ale neprzejmuj się za 10tyś też się nieposzalejesz, tu najwięcej daje praktyka ja mam Kts vag euroscan mobdic i zawsze są jakieś problemy co niedadzą się diagnozować z poziomu PC
Witam Kolego ja łączę się z suzuki sx4 programem "MaxiTest" i dzięki temu wykrywa mi błędy w sterowaniu silnika i można je kasować, a programem "MultiECUScan 2,2" jest możliwość sprawdzenia ABS, poduszek powietrznych oraz innych parametrów.
Jeśli masz oryginalny interfejs adako, to zainstaluj nowszą wersję programu, bo tam ma błąd i nie łączy się z silnikiem właśnie. Jeśli masz od innego dostawcy, to zwróć się do niego z reklamacją.
ECU to sterownik silnika, Dash to licznik. Ale chyba wiesz o tym? Jak nie idzie przez OBD, to będziesz musiał się podłączyć bezpośrednio do pinów licznika na stole.
Wrzuć jakieś parametry po podpięciu ECU pod interfejs. Jaki masz AFR?
Czym były sprawdzane błędy? Nie wszystko idzie odczytać uniwersalnymi interfejsami. Skoro kontrolka silnika się zapaliła to jakieś błędy powinny być zapisane.
W Scenicu 2 można zbadać tylko silnik, CAN nie działa, interfejs KKL na FTDI wystarczy.
Jak chcesz do swojego auta to kup kabel do PSA. Nigdy uniwersalny nie zastąpi serwisówki. Nie szukaj kabla za 100 czy 200zł bo to będzie kasa w błoto wyrzucona. DPFa nie wyłączysz ani EGR anie nie zwiększysz mocy - to się robi poprzez obróbkę map w sterowniku silnika a to zupełnie co innego i inny sprzęt potrzebny. Tego nie zrobisz kliknięciem w guzik.
Witam mam problem z diagnostyką Fiata Sieny a dotyczy on braku odpowiedniego interfejsu. Jeśli możecie to poradźcie jaki wybrać interfejs. ( Fiat siena 3 pinowe złącze) Zależy mi na diagnostyce Silnika i ABS. Drugie pytanie brzmi czy jest możliwość przerobienia interfejsów VAG na usb lub ELM 327 do takiej diagnostyki gdyż takie posiadam.
Witam Chciałem odczytać błędy silnika, mam interfejs delphi który łączy się z wszystkimi modułami, ale z silnikiem nie. Chciałbym sprawdzić ciągłość przewodu diagnostycznego ,ale nie wiem który pin gniazda odpowiada za komunikację ze sterownikiem silnika i gdzie jest drugi koniec tego przewodu, schemat by załatwił sprawę, może ma ktoś wiedzę jak to...
Jeśli nie ma luzów na nakrętkach, a to główny problem, to w roli enkodera można zastosować silniki krokowe.
Moze warto podłączyć interfejs i sprawdzić jaka jest usterka silnika może wyświetli KOD błędu.
Jeżeli był to błąd związany z silnikiem to raczej ELM powinien to obsługiwać, chociaż trudno nazywać go "interfejsem", wina programów też prawdopodobna.
zauważ że opis podłączenia masz na obudowie interfejsu,czyli rozrysowane gniazdo diagnostyczne i kolory przewodów
Na popularnym portalu aukcyjnym za 100-200zł można kupić gotowe sterowniki do drukarki 3D. Mają one interfejs USB i zestaw rozkazów opisany tutaj: http://reprap.org/wiki/G-code Obsługują zwykle 4-6 silników ale możesz podłączyć tylko jeden. Po wysłaniu rozkazu G1 z odpowiednim parametrem uzyskasz dokładnie taki sam efekt jak na filmie.
Witam, czy ten będzie odpowiedni? https://allegro.pl/interfejs-kabel-diagn...
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
Dłuższe świecenie kontrolki świec żarowych występujące czasami w Twoim samochodzie jest spowodowane występującym chwilowym brakiem sygnału od czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego do sterownika silnika. Diagnoza interfejsem VAG-COM wykaże zapisany w sterowniku silnika błąd sporadyczny związany z czujnikiem G62 np. błąd 00522 lub 17664. W tym celu...
Każdy uniwersalny tester/interfejs OBD2 poradzi sobie z odczytem temperatury jaką widzi sterownik silnika. Więc po co sobie komplikować?
Bez diagnostyki to takie szukanie po omacku. Może gdzieś w pobliżu mieszka ktoś co ma interfejs i by ci sprawdził co mu dolega ;)
Czy ma ktoś informację jaki interfejs i jaki program obsługuje nowego vw Caddy z 2004 roku? Na interfejsie KKL można tylko złapać komunikację ze sterownikiem silnika, natomiast reszta jest niedostępna.
Witam serdecznie i proszę o pomoc. Dwa tygodnie temu zakupiłem interfejs LPG, pobrałem sterowniki ze strony producenta i program do mojego sterownika gazu STAG300 również ze strony producenta, wszystko po instalowałem i poszedłem sprawdzić czy działa. Po podłączeniu interfejsu do komputera zapaliła się czerwona lampka świadcząca o prawidłowej wymianie...
viaken hehehe, zaraz będzie że kupiłeś interfejs i nie działa. Daj sobie spokój.
Witam i zapoznałem się z waszymi odpowiedziami. Jeśli miałbym zrobić to na Arduino, to jak zrobić do niego program? Najlepiej poszukaj czegoś gotowego i ewentualnie przerób na swoje potrzeby. Ogólnie program ma obsłużyć interfejs IR/radiowy i wysterować driverem silnika w odpowiedni sposób zależny od tego co to za silnik, ile ma faz itd. Są gotowe...
proste auto a do tam chcesz diagnozować w tym silniku ?
Mam prośbę. Czy mógłby mi ktoś przesłać schemat interferejsu i program obsługujący oscyloskop, który mógłbym wykorzystać przy swoim compie do diagnostyki silnika samochodowego
No i właśnie tutaj jest główny problem, ponieważ uniwersalne interfejsy lubią pokazywać błędy których tak naprawdę nie ma.
interfejs diagnoza silnik interfejs silnik krokowy interfejs diagnostyczny silnik
denon rezystor silnik mercedes atego temperatura kalkulator wiatrowy
czajnik naprawa czajnik naprawa
Minimalny prąd do zgrzewania taśmy niklowej 0,3mm z ogniwem 18650 – parametry, testy, zgrzewarki Jak sprawdzić przetwornicę VRM CPU na płycie głównej – pomiary napięć, ripple, diagnostyka MOSFET