To raczej nie jest zwarcie między płytami tylko przerwa na połączeniach płyt, bardzo często się to zdarza, na granicy elektrolitu i powietrza (oparów) przeskok iskry na przerwie powoduje zakopcenie. Można to zespawać elektrodą grafitową z baterii. A co do samego ładowania akumulatora to jest to reakcja chemiczna, a reakcja chemiczna zachodzi szybciej...
Możesz spróbować (ale ostrożnie - to nie jest bezpieczne!) następującego zabiegu - naładuj do wysokiego napięcia kondensator np. 10µF/400V (np przez diodę i opornik z sieci zasilającej 230V), następnie ostrożnie rozładuj ten kondensator poprzez zaciski akumulatora( ostrożnie - będzie iskra!). Następnie znowu spróbuj ładować. Niekiedy wewnątrz akumulatora...
Witam. Mam problem z Junkersem W11 E23 , problem polega na tym że piec nie chce zapalić wogóle , iskrownik wogóle nie daje iskry , sprawdzałem na nowych bateriach nawet na akumulatorkach i nic to nie daje gdy odpalę go z zapałki to zadziała ale świeczka jest bardzo mała ledwie się pali i często gaśnie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Keize Usuń z tematu...
Witam. Problem z kontrolka zaczął się od wczoraj (kontrolka z symbolem akumulatora). Auto cieżko odpalało. Ale jak odpaliło to chodziło całkowicie poprawnie. Dzisaj rano samochód wgl. nie odpalał. Rozrusznik krecił , lecz silnik ani drgnał. Podmieniany byl akumulator i nic. Potem sprawdzona iskra. I niestety nie ma jej. Może miał ktoś podobny problem...
Nie dolewa się elektrolitu do akumulatora tyko wodę destylowaną (lub demineralizowaną), zmiana stężenia zabije go w krótkim czasie. Z elektrolitu wydziela się w czasie ładowania wodór i ubywa czystej wody, którą należy uzupełniać do wskazanego poziomu - pod korkami są takie występy do środka każdej celi których końcówka ma się stykać z powierzchnią...
Witam !! Mam skuter Honde Bali 50, wczoraj wgl. nie chcał mi odpalalic, więc sprawdziłem świecę czy jest iskra, iskry nie ma. Dzisaj rozebrałem skuter bo chcałem dojść do modułu zapłonowego i zobaczec w jakim stanie jest. Okazało się, że w jednej kostce idą dwa kable (czerwono-czarny i czarno-biały) i ten czarno-biały kabel (minus) końcówka jest przegnita...
mam problem z wsk 175 kobuz. przez jakieś 20 lat paliła bez akumulatora ale coś sie stalo i nie bylo iskry i kupilem akumulator i przez jakieś dwa tygodnie palił i nagle nie bylo iskry i kupilem nowa cewkę ale dalej nie bylo iskry a gdy podlączyłem 12v to iskra była. miałem cewkę 12v od poloneza i gdy ja spróbowałem zalożyc iskra była nawet z akumulatora...
Witam, posiadam skuter Peugot Speedfight 2, problem jest taki że gdy podepnę akumulator ginie iskra. Akumulator przenosiłem z głównego miejsca do kufra, sprawdzałem parę razy kable i niby jest ok, jest możliwość ze to akumulator jest zepsuty? Czy raczej coś w instalacji.
Peugeot 205 1124ccm '91 nie daje iskry. Zaczęło się od tego, że czasem nie chciał odpalić, ale po dłuższym kręceniu z trudem ale łapał. Potem podczas jazdy albo i na postoju zaczął gasnąć (tak po prostu, bez żadnego szarpania czy coś, zupełnie jakby kluczyk przekręcić tylko kontrolki świeciły). Co raz częściej aż nie odpalił wcale. Akumulator naładowany...
Po naprawie głowicy zginęła iskra, akumulator był odłączony tydzień. Objawy są takie, że przy kręceniu rozrusznikiem, miga kontrolka "code" a potem puka sterownik w komorze silnika. poza tym pompka nie pompuje paliwa Proszę o pomoc.
Witam, Mam problem z Fordem Mondeo rocznik 1997. Bardzo proszę o ewentualną pomoc bądź nasunięcie podpowiedzi, jestem totalnym laikiem, więc bardzo proszę o wyrozumiałość jeżeli nie podałem potencjalnie innych ważnych informacji :) Objawy: - rozrusznik nie kręci - pompa paliwa odcinana zaraz po przekręceniu kluczyka - brak iskry - dioda immo miga podczas...
Witam. Mam problem z Matizem. Samochodzik spisywał się cały czas bez problemów i awarii aż do dziś rana... Autko nie chce zapalić. Pompka paliwa pracuje, na każdej świecy jest iskra, akumulator maksymalnie naładowany - w czym tkwi problem?
Witam! Zakupiłem skuter bez akumulatora. Odpalał za pomocą kopnika (brak stacyjki i rozrusznika). Kiedy podpiąłem akumulator pojawiły się światła i odpalił tylko 1 raz. Teraz brak iskry. Co mogło się stać? Czy padł cewkomoduł? Proszę o porady :)
Witam Mam problem przy wymianie rozrusznika w opleku. Wymieniłem stary rozrusznik na nowy , podłączyłem kable do rozrusznika tak jak były ale przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora idą dość duże iskry. Co może być tego przyczyną ?
Witam mam duży problem z wsk 175 ma ona zapłon na 6v czyli wychodzi z niego 5 kabli czerwony,czarny,brązowy,żółty i niebieski. Czarny czyli kabel od platyn dałem na jeden styk cewki WN a czerwony na 2 i nie ma iskry.W takim połączeniu musi być iskra bez akumulatora ponieważ kumpel miał tak kiedyś i wszystko chodziło jak zepnę instalacje z akumulatorem...
Lata temu ładowałem akumulator, po naładowaniu zamiast odłączyć najpierw zasilanie ładowarki odłączyłem najpierw zasilanie od aku, poleciała iskra (korki akumulatora były odkręcone) i akumulator został rozerwany, na szczęście tylko popaliło mi ubranie.
Witam. Wymieniałem uszczelniacze, wyjąłem motor z ramy, po zakończeniu włożyłem go z powrotem do ramy, ku mojemu zaskoczeniu, brak iskry ? wtf tyle razy już wyciągałem motor i nie było problemu. świece mam dwie na żadnej nie ma iskry. Czy z akumulatorem czy bez to samo, czy z rozrusznika czy z kopki to samo, moduł kupiłem nowy i nadal to samo, dziś...
Witam. Mam problem, otóż gdy jechałem maluchem, odłączyła mi się klema i auto straciło moc a po chwili zgasło. i potem już nie miało iskry.rocznik maluch 2000. Co mogło się spalić, cewka czy moduł zapłonowy, czy też coś innego?
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Witam. Na wstępnie pragnę zaznaczyć że nie mam zielonego pojęcia o samochodach, a to jest mój pierwszy - Daewoo Lanos 1.5 16V z 2001, w którym dzisiaj montowałem system audio i podczas wyciągania radia, jeden z jego wtyków zahaczył o części zabudowy i coś się zerwało. Na początku myślałem, że to tylko jakiś kabelek od wtyku radia, bo przestało działać,...
Temat stary ale napiszę jak ktoś to będzie czytał, nie bagatelizować kolejności odłączenia klem, odłączamy - potem + a podłączamy + i -. Żeby się nie rozpisywać krótko, chodzi o iskrę wewnątrz akumulatora i gazy. Zadajcie sobie pytanie dlaczego wybuchają akumulatory. Dodano po 6 A zapomniałem, centralny może się zamknąć bez aku, zależy jaki alarm jest...
Podłączanie akumulatora do kontrolera najczęściej powoduje przeskok iskry. Wiadomo, kondensatory, itd. W związku z tym szukam schematu (albo modułu) przełącznika na tranzystorze MOSFET, który wytrzymałby napięcie 60V, prąd rzędu 20-30A i moc 300-500W. To są parametry minimalne, jak wiadomo są nieco silniejsze instalacje. Interesują mnie konkretne schematy...
Witam. Szukam pomocy odwaliłem kaszane roku. Ale od poczatku. Chcialem naladowac akumulator z wkretarki parkside ale chyba za mocno byl rozladowany bo na po podpieciu akumulatora do ladowarki ciagle migaly tylko dwie lampki. Wiec pomyslalem ze podladuje go drugim akumulatorem aby troche pradu dostal i wtedy ladowarka go wykryje. I tu popelnilem blad...
Wg producenta akumulatorów VARTA proces ładowania powinien wyglądać tak: z czego wynika aby nie przekraczać 14,4V i przy prądzie bliskim 0A ładować go jeszcze kilka godzin na podtrzymaniu Co do tego jakie powinien mieć napięcie akumulator to: ################### Na stronie Centra / Exide piszą: Ładowanie tradycyjnego akumulatora kwasowego należy przeprowadzić,...
Hej Mam problem z moim quadem otóż nie chce odpalić kupiłem nowy gaźnik i odpalał bo miałem kiedyś już z nim problemy. I nie chce odpalić paliwa do gaźnika dochodzi iskra jest. Akumulator kupiłem nowy 3 razy mocniejszy i nie che odpalić. Bardzo ładnie kręci ale nie chce odpalić. Wie ktoś co mogło się stać? Z góry dziękuje za pomoc Jaki to silnik (2...
masy akumulatorów podłączyć przez obudowę silnika - masę a ich rezystancja może uchronić akumulatory przed uszkodzeniem przy dużym prądzie rozruchu i różnych rezystancjach wewnętrznych akumulatorów bez względu na ich wielkość i pojemność Ah Nie wiem dokładnie o rezystancji czego mówisz, ale masa gdziekolwiek byś nie podłączył ma rezystancję zbliżoną...
Witam Zastanawiam się nad wyborem wkrętarki (nie wiertarko-wkrętarki) do prac przy urządzeniach rtv. Głównym celem w 99% to wkręcanie wkrętów, śrub, blachowkrętów jakie można spotkać w rtvce czyli PZ (od 1 do 3), PH (od 1 do 3), torx (od 4 do 30) i czasem coś płaskiego lub egzotycznego. Wkrętarka może być "goła" gdyż mam komplety bitów wraz z adapterami...
Kolego rozrusznik możesz spróbować naprawić samemu. To nie jest skomplikowana sprawa. Popatrz dokładnie na połączenia rozrusznika z akumulatorem. Powinny być dwa przewody. Duży (gruby) i taki mały od stacyjki - może coś zwiera do masy i rozładowuje ci akumulator. Najlepiej wyjmij rozrusznik na zewnątrz, podłącz kablami rozruchowymi z akumulatorem. Masa...
Na podstawie wieloletniego doświadczenia elektryka samochodowego w dużej militarnej bazie transportowej mogę w tym temacie zapodać tylko że: -Akumulatory w aucie można łączyć równolegle ale: -muszą być TAKIE SAME i w takim SAMYM WIEKU -przy montarzu muszą być obydwa naładowane, gdyż inaczej prąd z jed- nego będzie przepływał do drugiego, a wytworzona...
Odłacz bramkę tyrystora i zobacz czy będzie płynął prąd przez akumulator. Jeśli tak to przebity jest tyrystor. Jeśli nie to zapewne wszystko jest w porządku a amperomierz powinien pokazać faktyczny prąd. Jeśli będzie duże iskrzenie a miałbyś podejrzenie co do wskazań amperomierza to warto jednak porównać ten prąd z jakimś multimetrem . Nie przejmowałbym...
Witaj! Za mało podałeś informacji o swoim motorku,żeby dokładnie Ci pomóc. Szukanie iskry w Simsonie to trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.2 sprawdzenie przerywacza/dobroć styków -trzeba styki oczyścić i ustawić przerwę 0,4mm/3 sprawdzić kondesator. 4wykręcić świecę kręcąc kołem zamachowym w kierunku pracy i przed górnym punktem około...
A nie, to nie takie proste jak z żarówą, że dasz opornik i napięcie spadnie. Będziesz musiał zainwestować pokaźną kwotę w tajemniczą przetwornicę/inwerter. Taką samą przetwornicą można ładować akumulatory (po przeregulowaniu np. wyjściowego na 9V i ewentualnie ograniczeniu prądu wyjściowego) i zasilać to trzeba napięciem co najmniej 12V przy ładowaniu...
No to super kolego, najważniejsze że je naładuje, z czasem się absolutnie zgadzam. Przyznam się że usmażyłem dzisiaj UPS fideltronik 650 pro :( Wiesz co się stało ? Ja nie mogę zrozumieć czemu "burasy" nie montują z tyłu zasilacza UPS przełącznika który odłącza akumulatory.. Początkowo właśnie te 2x 16 Ah miały iść do tego fideltronika (mój ulubiony,...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
W dyskusji jest kilka trafnych spostrzeżeń, lecz faktycznie brak kompleksowej porady. Co do miejsca gdzie kupisz akumulator istotne jest jaką rotację maja akumulatory na magazynie. Każdy magazynowany akumulator w naturalny sposób traci potencjał (napięcie). Ważne jest, by to napięcie nie spadło poniżej 12,6V, bo później zaczyn a się proces zasiarczania,...
No okey, zakupilem nowy akumulator VARTA BLACK 56 Ah, troszke szybciej autko odpala to fakt Po zakupie sprawdzilem ile V ma od nowego rowne 12 V swiezo ze sklepu. Podlaczylem nowy akumulator, na monitorze w aucie pokazuje mi non stop ladowanie okolo 13 V - 13.5 V niestety nie wiecej, nawet po wlaczeniu klimy nie ciagnie zbyt w dol, moze o 0.1 V. Chyba...
Autor wątku jest typowym zwolennikiem cyferek Proszę wyjaśnić . O dziwo w świecie techniki nie zawsze jest tak więcej cyferek znaczy lepiej. To, że producent deklaruje 30A to wcale nie znaczy taki prąd nie jest zdrowy dla małego akumulatora. Te 30A świadczy tylko, że sprzęt jest na tyle uniwersalny by mim ładować duże akumulatory 200-300Ah wymagające...
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Wlaczenie pustego kondensatora do instalacji samochodu na 100% spowodowalo by spalenie bezpiecznika! Przy tym bylaby widoczna pozadna iskra. Jesli takiej nie bylo to moze aku byl bardzo slaby. A moze ten kondensator ma w sobie jakies zabezpieczenia. Energia zgromadzona w takim kondensatorze jest dosc znaczaca wiec potrafi zabrac troche enerki akumulatorowi....
Sprawa jest dziwna pewnego dnia po jedno dniowym postoju padl mi akumulator pomyslelme ze byl slaby i kabelek od masy byl zle dokrecony to sie nieladowal wziolem akumulatorek do domku naladowalem go i okazalo sie ze po wlozenie do samochodu to samo czyli rozrusznik kreci bardzo powoli iskra jest kontrolki przygasaja. Po pomiarach okazalo sie ze akumulator...
Do moich herezji dodam potrzebę dbałości o styki klemm aku. i oczywiście styk włączający rozrusznik ....czyli wazelina techniczna , przegląd stanu klemm i trzpieni ołowianych akumulatora ... Miło jest jechać przed siebie i nie miec problemów z rozruchem i akumulatorem. Dobrym pomysłem dawniej stosowanym był odrębny akumulatorek i dioda separująca układ...
Podczas podłączania z drugiego akumulatora + dajesz na + a - bezpośrednio na silnik aby uniknąć poboru prądu przez rozładowany akumulator. Tak się robi ale nie żeby uniknąć poboru prądu tylko po to żeby uniknąć iskrzenia w pobliżu akumulatora. Rozładowany akumulator po podłączeniu innego akumulatora oraz po odpaleniu auta zaczyna się intensywnie ładować...
Cześć, wymieniałem ostatnio radio w swoim Daewoo Nexia. Niestety nie zapamiętywało ono wprowadzonych ustawień. Znalazłem rozwiązanie [zamienienie miejscami kabli czerwonego i żółtego w kostce] i oczywiście już działa jak powinno. Chciałem podobną operację przeprowadzić w samochodzie mamy Peugeot 206 z uwagi na identyczny problem. Niestety tam wszystkie...
Witajcie Władcy Elektronów ;) Jestem początkującym majsterkowiczem i nie lubię wyrzucać rzeczy, więc jak dostałem wkrętarkę Einhell 18V z "zabitą" baterią i za flaszkę wymieniłem działający odkurzacz bezprzewodowy na 18V stwierdziłem, że przełożę akumulator. Wkrętarka ma służyć bardziej do stacjonarnej pracy, wręcz jako wkrętak, więc nie musi być demonem...
Taką techniką to pozostaje wymienić quada na działający. Ta wymieniona stacyjka na pewno jest dobra? Od tego modelu? Możesz ją odłączyć i spróbować? Tylko uważaj bez stacyjka trudno zgasić silnik. Układy z iskrownikiem/magento i CDI same się zasilają i nie potrzebują akumulatora. Do gaszenia w stacyjce jest styk zawierający do masy przewód z CD I. Może...
Sprawdż poziom elektrolitu w akumulatorze oraz naładuj go ponownie.Sprawdzenie gęstości elektrolitu mija się z celem gdyż pływak areometru pokaże niską wartość gęstości rozładowanego akumulatora.Gdy posiadasz garaż powinieneś zaopatrzyć się w doładowarkę którą włączysz wtyczką do gniazda zapalniczki a która będzie czuwać nad prawidłową pracą twojego...
witam sterownik jutro wroci z naprawy ale przez telefon gosc mowi ze byl ok....wiec nie wiem sprawdzilem na bank brak jakichkolwiek sygnalow na wtyczce do cewki.Cewka ok (3 szt mam) czujnik polozenia walu ok, jedynie czego nie sprawdzalem to przewodow od cewki do sterownika jak koledzy pisza za zwarcia czy przerwy.Ale przypominam auto zgaslo w czasie...
Witam, Samochód jak w temacie Toyota Corolla 1986 2E 1.3 12V (teścia ;)) kilka dni temu podczas jazdy zgasł, teściu jak opowiadał poruszał kablami przy zapłonie, podociskał co się dało - samochód odpalił i pojechał. Następnego dnia jednak znów zgasł i już nie odpalił. Sprawdziłem - brak iskry - walnięty moduł. Po wymianie modułu zapłonowego jest iskra,...
Witam Was wszystkich i proszę o pomoc, mi pomysły już się kończą. Zacznę od początku, jakieś 2 tygodnie temu kupiłem 307cc, 2004r, 2.0i 16v 100kW (RFN) z podobno uszkodzonym silnikiem. Myślę sobię, nic trudnego. Po przyjechaniu (na lawecie) do domu zacząłem podstawową diagnostykę, paliwo ok- dochodzi, iskra... I tu się zaczyna mój problem :D . Iskry...
właśnie kody błedów raczej odpadają bo odłączyłem przez głupotę swoją akumulator... świeci się cały czas pomarańczowa kontrolka a przy próbie samodiagnostyki same 12 czyli się urządzenie sterujące zresetowało, a żeby znowu złapało kody to musi silnik popracować ... a jak on ma pracować jak mi się uruchomić nie chce:P ale tak sprawdzałem rózne wskazaniai...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Napięć nie mierzyłem bo nie mam akumulatora...
jedna częsc jest po lewej stronie pod stacyjka druga kolo akumulatora... sprawdzalem i nie wysyla napiecia:cry:
Bardzo możliwe. Zapłon "Poloneza" (cewka zapłonowa) pobiera ok. 6-8A prądu. Skąd tyle weźmiesz? Oryginalny zapłon jest bez akumulatora i to w tym motocyklu jest istotne.
Kolego napisz jakie zwarcie miałeś? Co robiłeś i dlaczego to sie stało... Po pierwsze sprawdź wszystie bezpieczniki, te w środku, pod nogami kierowcy z lewej strony i te przy silniku, w okolicach akumulatora... :) Jak nie pomoże pisz więcej, coś wymyślimy :)
Nie napisałem czegoś istotnego, do remontu przyczyniło się zerwanie zębów na pasku rozrządu. Obracało się tylko te dolne koło wiec iskry nie było, cala góra stała. Nikt nie wpadł że to może być wina rozrządu, więc sprawdziliśmy na krótko tak jak w tym przypadku cewke i dawała prąd po to żeby wykluczyć moduł który był brany pod uwagę ale to i tak była...
że na wolnych iskra jest i w miarę wzrostu obrotów robi się coraz słabsza aż w końcu ginie i pojawia się znowu jak obroty spadną do około 500. Nie ma szans, żeby iskra robiła się coraz słabsza, w wyniku uszkodzenia czujnika. Tu jest zero-jedynkowo. Nie ma iskry lub jest iskra. Podepnij oscyloskop, zobacz wysterowanie cewki. To podstawa. Potem zajmiemy...
Nie mam pewności czy elektryka meganki 99r i 96r będzie taka sama , albo chociaż podobna. Jeżeli tak jest to możliwe że podpowiem... Dłubałem parę dni temu w megance 96r , podobne objawy: Brak iskry, pompa nie dostawała zasilania. Autko poza tym zachowywało się "normalnie" tylko że nie odpalało. Przyczyną były bezpieczniki znajdujące się obok akumulatora......
Witam! Jestem początkujący na forum, ale nie w mechanice. Prowadzę warsztat w Tarnobrzegu i chcę podzielić się swoimi wiadomościami. Do rzeczy. Opel Corsa B z 8 zaworowym silnikiem 1,0 1,2 1,4 to bez znaczenia większość i tak posiada to samo rozwiązanie mono- wtrysku, bo o tym systemie mowa, nie zapalał, nie miał też iskry. Sprawdziłem napięcie na cewce...
Dzień dobry, szukam pomocy ponieważ od niedawna posiadam wsk 125 (bez akumulatora) silnik nie ma iskry. Inaczej wymieniłem kondensator platynki i cewkę zapłonową + kabel do świecy. Wszystko dobrze ustawione a iskry nie ma. Gdy odpalam motor i jedna ręką trzymam kabel od świecy nie ma iskry a wystarczy że dotknę drugą ręką kierownicę i wtedy jest iskra....
Witaj raczej na 99% wymiana akumulatora załatwi sprawę zbyt niskie napięcie akumulatora powoduje że przy rozruchu przysiada napięcie na aku a wtedy cewki nie sa w stanie wytworzyć iskry o tzw wystarczającej mocy do zapłonu mieszanki , miałem podobny problem w audi 80CC B2 1,8 B+G w automacie. Pozdrawiam
Czemu sądzisz że coś robi zwarcie? Po odwrotnym podłączeniu akumulatora mogły się nawet kable stopić czego na pierwszy rzut oka nie widać bo są w koszulkach. Instalacja elektryczna jest przystosowana do prawidłowej polaryzacji akumulatora. Jest iskra po zmieni modułu zapłonowego na wszystkich świecach?
PostWysłany: 04.01.2020 22:31 batmobil- problem z elekryką Witam wszystkich! Pomagam w zasadzie dla znajomego z naprawą batmobila, podobno maszyna jakiś czas temu sprowadzona z USA, wygląda dość ciekawie, posiada silnik od jakiegoś quada (nie siedzę w tym temacie za bardzo więc ciężko określić coś bardziej, bliżej mi do samochodów) wiązka elektryczna...
Wczoraj wszystko dokładnie sprawdziłem Wszystkie wtyczki i połączenia przeczyściłem i zakonserwowałem KONTAKTEM do styków. Po złożeniu pojawiła się iskra. Była bardzo mocna i jasna. Skuter odpalał z rozrusznika i z 'kopniaka'. Zrobiłem kilka kilometrów o odstawiłem go. Po 3 godzinach chciałem sprawdzić czy działa i tu moje zdziwienie - znowu brak iskry....
Witam, problem dotyczy Kawasaki KLR 650C, w którym po zimie została wymieniona świeca (dedykowana NGK) i zaginęła iskra. Motocykl po zimie miał zlane stare paliwo z gaźnika, wymieniony akumulator i dodatkowo świecę po czym przestał odpalać, po wykręceniu świecy nie była ani okopcona ani zalana i po przyłożeniu do bloku nie dawała iskry, motocykl został...
Ja nic nie ustawiałam, odrazu po podłączeniu tak było. Niestety nie posiadam miernika, ale jak podłączam akumulator to nie ma iskry a najpierw podłączałm minis a potem plus i była zawsze iskra.
Nie odpowiedziałeś czy masz jakiś miernik? Spróbujmy bez miernika. Czym zasilasz układ? To źródło powinno mięć odpowiednią wydajność prądową - w załączonym opisie zalecają akumulator 6-8V 30Ah a dodatkowo do wstępnego uruchomienia rezystor 4Ω. Przy 8V i zwarciu za rezystorem to daje 2A na wstępie uruchamiania. Przynajmniej takiej wydajności źródło...
Problem wygląda na pokręconą instalację. Być może (taki ślepy strzał) podłączyłeś odwrotnie przewody do przekaźnika rozrusznika. Wtedy właśnie może dojść do sytuacji gdzie dopiero przy naciśnięciu guzika rozrusznika, pojawia się napięcie na instalacji, bo wejście jest pomylone z wyjściem. Ewentualnie po prostu masz źle poskładaną instalację. Więc najpierw...
Kondensator w układzie zapłonowym spowalniał narastanie napięcia na rozwierających się stykach przerywacza, dzięki czemu nie zapalał się tam łuk. Bez kondensatora, nie tylko styki się wypalają, ale większość energii zgromadzonej w cewce wydziela się w łuku na stykach i iskry po stronie wtórnej nie ma.
Ma mieć około 600-800 om.99% przypadłości związanych z brakiem iskry w fiatach Tipo\Tempra na digiplexie jest spowodowane utratą masy na moduł.Wyciąg wtyczkę z modułu,odnaleź tam czarny przewód,i przedzwoń go na masę.Jak masz powyżej 2 omy to masz uwalone masowanie.Ta masa jest podpięta na lewej podłużnicy,pod akumulatorem.
W autku jak wyżej 1,8i rok 1994 zginęła iskra, moduł i cewka sprawdzone. Ze sterownika z 27 nóżki brak impulsów na cewkę, czytnik wału dobry i do sterownika impulsy z niego dochodzą. Podejrzewam uszkodzony sterownik. Czy ktoś dysponuje może opisem złącza do tego sterownika? Chcę sprawdzić wszystkie zasilania i masy. Sterownik SIEMENS S11170513 C B 18U....
Witam wszystkich !! Mam taki problem: Po wyciągnięciu akumulatora i po ponownym jego założeniu znikła iskra. Polonez umarł. Nic nie było robione przy nim. Nie ma alarmu i żadnych blokad. Co może być przyczyną tego? Pozdrawiam
Sprawdż bezpieczniki,klemy na akumulatorze.
Więc zostaje mi tylko wymiana spalonego tranzystorka na jakiś zamiennik, bo skoro nawet datasheeta do niego niema to raczej w sklepach go nie znajdę... a do podniesienia energii iskry zostaje tylko dodanie następnego tranzystora mocy między generatorem a cewką wn i danie na niego wyższego napięcia niż na generator tak?
Brak + lub masy. Na brązowym masa ten drugi zewnętrzny to +. Przy sprawdzaniu masy korzystamy z + na akumilatorze. Przy sprawdzaniu + korzystamy z masy na akumulatorze.
P.11.2? Chodzi o duże litery na początku zdań, kropki na końcu itp. Mostek 25A na radiatorze powinien spokojnie wystarczyć. Nie kojarzę tego prostownika - czy np. z jego oznaczeń wynika prąd pobierany 25A. Jeśli jednak nie ma tam regulacji i wskaźnika prądu - lepiej dać większy (duży prąd początkowy ładowania). No i - nigdy nie sprawdzać ładowania "na...
To,ze iskrzyly klemy,to normalne.Po odwrotnym podlaczeniu zaciskow aku do prostownika(wylaczonego)pusciles napiecie przez diody mostka w kierunku przewodzenia i zamknales obwod.Stad te iskry
Możliwe, że już chyba problem się rozwiązał. 3 godziny w temperaturze pokojowej i wróciła porządna iskra. Najwyraźniej wilgoć musiała się gdzieś dostać, albo pomogło doładowanie akumulatora, chociaż miał on 12.8V i problem występował przy rozruszniku elektrycznym oraz ręcznym. Jutro złożę odśnieżarkę i napiszę czy działa
Witam. Nie chciałem zakładać osobnego topicu ale mam bardzo podobny problem. Samochod Skoda Favorit 1.3 rocznik 91 na gaźniku kupiony 2 lata temu. Przez rok zadnych problemow, pozniej zaczely sie cyrki na kółkach. Wymieniony został akumulator. Po jakims czasie samochod mi zgasł i odmowil posluszenstwa w postaci zapalania. Brak bylo iskry. Po holowaniu...
Na pewno spawałeś spawarką elektryczną. Podczas spawania należy bezwzględnie odłączyć akumulator. Wprawdzie w twoim skuterze nie ma akumulatora (tak wnioskuję), nie jestem spawaczem, ale gdzieś czytałem o błędach podczas spawania. Pewnie musisz wymienić "czarną kostkę". Podczas spawania powstaje łuk, który poprzez indukcję może uszkodzić elektronikę....
Słuchaj, a czemu masz napisane w specjalizacja elektryka samochodowa jak widzę żeś jest totalny lamer? Ja to bym się wstydził. Słuchaj lamerku: -nie hall a czujnik magnetoindukcyjny -i na kablach pomarańczowych i na zielonych będzie napięcie bo się zamyka przez uzwojneie pierowtne cewki. A teraz lameruniu parę złotych porad: -wypniesz wtyczkę z digiplexa...
Ale jak pochodzi chwilę to pali normalnie, co by raczej nie wyglądało na niepoprawne połączenie w stacyjce. Może być uszkodzony czujnik położenia wału (halla). W unie jak mi wysiadł to na ciepłym jeszcze chodził, jak silnik wychódł to już nie odpalił, nie było iskry jedynie od czasu do czasu się pojawiała, z popcyhu nie próbowałem, wyminiłem czujnik...
Jak was czytam to się gorąco aż robi, świece wygrzewać to bardzo głupi pomysł, elektroda traci swe właściwości i np ze świecy o wartości cieplnej 95 wg iskry robi nam się wartość nawet 75 i mamy samozapłony o rozżarzonej elektrody. Słabe masowanie odpada, cewka odda wysokie napięcie do kawałku metalu bez kontaktu masy cewki, nie wierzycie proszę zbudować...
Może zdjęcie pomoże (Główny kabel od cewki do rozdzielacza jest zdjęty zeby było lepiej widac) Dodam tylko jeszcze że wtedy przez gapiostwo zostawiłem włączone kontrolki na noc przy średnio naładowanym akumulatorze. Mogło więc cos sie przepalic.
No wlasnie o to chodzi ze nie odpala nie ma iskry i wogole napiecia na hallu.. i zastanawiam sie czy moglo to spalic komputer?!
Chcę tylko żeby byla iskra i ładowanie ! To jest silnik wsk 175
Wziąłem schemat do ręki i pomyślałem, że skoro iskra na prądnicy jest to i musi podawać dalej. Posprawdzałem wszystkie podpięcia styków w stacyjce i w skrzynce no i było dobrze. Aż w końcu zacząłem patrzyć na schemat akumulatora i prostownika, okazało się, że nie było podpiętej masy prostownika i od akumulatora. Iskra już jest, więc z odpaleniem nie...
Witam. Mitsubishi colt 1.5 C52 Cat. 3Miesiące temu przy zmianie sondy lambdy poszło małe spięcie (mały błysk) ponieważ zapomniałem zdjąć kleme:/ Po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów coś strzeliło w okolicach radia i było dużo dymu. Auto jednak odpaliło i pojechałem dalej na niskich obrotach bo na wysokich słychać było jakby sytuacja miała się...
Witam, zbudowałem dwa takie urządzenia jak w temacie i mogę od siebie dodać że dopiero po zastosowaniu wysokiej jakości indukcyjności (troid z atx'a jest za słaby) daje to "jakieś" efekty. Ja zastosowałem trafo z atx'a po czym kondensator Low ESR 100uF po paru sekundach nagrzewał się do maksymalnej temperatury. Zastosowanie nawet kondensatora na napięcie...
Swieci mi się tylko hamulec ręczny, akumulator i olej. Po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia olej znika, świeci się hamulec i akumulator.
Witam szukałem i czytałem i nie otrzymałem ostatecznej odpowiedzi lub odpowiedniego przypadku dokładnie takiego samego jak ja mam. A więc jestem posiadaczem Opla Astry f 1.4 95 r benzyna na jednopunktowym wtrysku. Problem mnie męczy już od jakiegoś roku a może więcej. Problemem jest odpalanie któremu towarzyszy brak iskry z przewodu wychodzącego z cewki...
Problem rozwiazany. Zerwany przewód zasilajacy /czarno-bilay/ w kostce 8 pinowej pod akumulatorem.
:bartosz - skoro to ma być TYLKO układ zapłonowy, to po co mu regulator? Cały zestaw, to: - podstawa a na niej DWIE cewki - ładująca i wyzwalająca, - koło magnesowe od tego kompletu, - moduł CDI (kup, na tworzenie czegoś własnego jeszcze przyjdzie czas, - cewka, - wyłącznik zapłonu (dowolny). I to wystarczy do zamontowania kompletnego zapłonu CDI na...
Witam. Przed chwilą (~3h) wymieniłem sondę lambda, po wymianie auto nie ma iskry i nie chce odpalić, rozrusznik kręci. Akumulator odpiąłem na 10minut i dalej to samo, bezpieczniki sprawdzone, pompa się odzywa, dodam iż teraz jestem w domu i nie ma mnie przy aucie, na noc odpiąłem akumulator. Robiłem to pod okiem mechanika, on też nie wie co może być...
Witam. Mam problem z iskrą w Hyosung 125 cruise. Silnik 4-suwowy. Wymieniony przerywacz, nowy akumulator. Kable nie przetarte. Normalne nie ma żadnej iskry, ani śladu. Pojawia się, gdy kręcę rozrusznikiem lub z kopa i przełączam przełącznikiem ON/OFF na kierownicy, od gaszenia motoru. Nie wiem o co chodzi może ktoś podpowie co ma wspólnego taki przełącznik...
I jak dałeś sobie rady ? Dokładnie taki sam temat przerabiałem w moim Caravanie - Posypał się w grudniu, a temat rozwiązałem dopiero w kwietniu i okazało się być błahostką. Objawy dokładnie takie same jak u Ciebie - brak zasilania na ASD, a właściwie brak sterowania masą jakie powinno dojść z komputera silnika - nie z nadkola,a z tego przed akumulatorem....
Ja mam pytanie odnośnie tych adapterów Z R6 na R20. Mianowicie chciałbym użyć tych adapterów z akumulatorkami eneloop do podgrzewacza wody w domu który używa baterii do zrobienia iskry aby odpalić gaz. Mam akumulatorki R6 i ładowarkę do nich i nie chcę kupować kolejnej ładowarki do R20. A więc przeczytałem na baterii R20 że ma 1.5V a akumulatorki R6...
Witam serdecznie! Posiadam skuter Keeway F-Act 50 z 2007 roku. Wczoraj się bardzo spieszyłem i przez moją nie uwagę podłączyłem odwrotnie akumulator poszły 2 iskry i szybko odłączyłem go poczekałem trochę i podłączyłem jak należy, ale skuter nie daje znaku życie, nie świeci nic. :( Wymieniłem bezpiecznik z tyłu ten samochodowy co jest lecz to nie pomogło....
A jak to zasilanie ma sprawdzić, napisz mu. I na jakie czujniki ma sprawdzić zasilanie? --- Można by jeszcze sprawdzić, czy nie zgniła wiązka pod akumulatorem.
Luz 0.10 - 0.15 dla obu zaworów. To jest silnik z niskim sprężaniem, poza tym posiada odprężnik na wałku rozrządu. W każdym razie, jeżeli będziesz mierzył kompresję, 3 atmosfery to minimum, przy dobrze naładowanym akumulatorze.