Jaka przyczyna, że Golf 3 nie ma iskry, cewka zapłonowa wymienieniona i czujnik hala też jest dobry, a iskry brak, proszę o pomoc!
Witam Chciałem poprawić w swoim volvo 850 2,0T 94 iskrę więc drogą dedukcji chciałbym założyć sprawniejszą cewkę, jednak znalazłem tylko jedną "tuningową" której prametry producent bardzo ładnie wypisał: takie jak: MSD Ignition Blaster SS Parametry Mnożnik napięcia: 70:1 Rezystancja pierwotna:...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR...
Witam. Mam problem chyba z cewką zapłonową. Samochód to Golf 3 z 93 r. silnik 2.0 8V 115 KM (2E) . Zatrzymałem się na parkingu zgasiłem samochód i już nie odpalił. Rozrusznik kręci , pompa działa ale nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę : podłączyłem przewód WN do cewki - świeca - masa i niema iskry z cewki.Nawtyczce...
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można...
Witam, Posiadam leciwą już pilarkę Solo 631/Farmer 31, która nie odpala. poprzedni właściciel wymienił cewkę zapłonową ale nie od tego modelu. Nowa cewka pasuje na mocowania, nie przyciera o koło magnesowe jedynie przewód WN był za krótki więc jest dorabiany. Jednak pilarka nie chce pracować. Jest...
Witam Samochód to Seat Toledo 1, benzyna, 1998r.Nie było iskry, została podstawiona nowa cewka Beru.Nieopatrznie, na nowej cewce Beru samochód stał na włączonym zapłonie kilka godzin.Usterka główna przez, którą nie było iskry została zlokalizowana i usunięta(nie była to wina starej cewki). Na starej...
Renault Laguna silnik F3R768 dwie podwójne cewki zapłonowe. Jak powinna zachowywać sie cewka po zdjęciu z niej przewonu WN? Na dwóch nie ma iskry dopiero jak zbliżę przewód na ok.1cm to przeskakuje na pozostałych dwóch po zdjęciu przewodu WN iskry wyskakują na zewnątrz. Poza tym silnik szarpie jeżeli...
mam problem mondeo 93 1,8 na gazie... spalił mi już 3 cewki zapłonowe...uszkadza je w ten sposób że na dwóch cylindrach nie ma iskry... problem występuje podczas jazdy na trasie, jeżdżąc po mieście wszystko w porządku... na jednej z tych cewek miałem efekt taki że po przejechaniu kilku nieraz kilkunastu...
Witam jestem nowy na forum i mam wielki problem z moją Cali. Zaczęło się od tego że podczas jazdy samochód zgasł. Po chwili odpalił lecz zaczęły się żarzyć dwie kontrolki mianowicie od ładowania i ta ostrzegawcza z wykrzyknikiem. Byłem w trasie więc postanowiłem mimo wszystko wrócić do domu. Na drugi...
Wracając do tematu po setkach godzin spędzonych na nauce podstaw elektroniki, dla potomności napiszę że wiele łatwiejsze i prostsze jest kupienie cewki zapłonowej dedykowanej do silnika dezamet 023. Niestety współczesne zamienniki są naprawdę marnej jakości i poprawną prace układu zapłonowego uzyskałem...
Teoretycznie można zakupić, JANMOR handluje takimi końcówkami, np ale ten do alfy. Chcesz to szukaj głębiej. Teoretycznie mógłbyś kombinować, ale nie bardzo widać co się rozsypało, za to jakieś czarne na cewce to i owszem. To tylko brud, czy wypalenie ? Cewka dobra ? Nie bije iskrą na boki, zamiast...
Witam a ja mam taką samą cewke pojedyncza co na 1 zdjęciu i tam są tylko 3 kable i mam problem bo nie mam iskry na żadnej świecy. Kontrolka od immo gaśnie pompka paliwa po przekreceniu stacyjki pompuje przez chwilę i się wyłącza czyli ok ale nie odpala bo brak iskry czujnik wału podmieniłem w komputerze...
Witam mam mondeo V6 auto nie pali na jeden cylinder. Okazało się że to cewka nie daje iskry, są to trzy cewki zespolone w jednej obudowie. Czy da się podłączyć jedną osobną cewkę i podłączyć pod pin oryginalnej cewki tak żeby dawała iskrę na ten cylinder. Tłoki pracują parami.
Niedawno pewnego pięknego dnia, zabrakło iskry w mojej hondzie, po sprawdzeniu świec i fajek przyszedł czas na cewki. Podłączyłem "na krótko" pod akumulator i myślę, że znalazłem przyczynę. Problem polega na tym, że konkretnie do tego modelu nie mogę w PL znaleźć cewek, więc moje pytanie czy ktoś orientuje...
jak sprawdzić cewkę kosiarki lub piły spalinowej brak iskry w możliwie prosty sposób.Po ustawieniu przerwy między cewką a magnetem i wymianie kilku nowych świec sprawdzeniu masy.wciąż brak iskry a nie mam drugiej cewki na podmianę,
Kolego udało ci się uratować tą cewkę? Od tygodnia walczę z tym samym problemem z tym samym sprzętem. Cewkę przewinął mi facet, co przewija silniki, podobno mnóstwo już cewek przewiną i podobno wszystkie pracują. Moja po przewinięciu pracowała ok 30 sek i znowu brak iskry. Przewinął przewodem 0,3 do...
Teoretycznie nie powinno się dać zamontować taką cewkę inaczej niż fabryczne mocowanie. Ale jeśli nawet to: najistotniejszym elementem takiej cewki (oprócz samego uzwojenia) jest jej szczelina, (końcówki samych biegunów rdzenia) a dokładniej chodzi o to w jakim położeniu kątowym mija sam magnes taką...
Witam, Posiadam, Opla Kadett'a 1.2 z inst. gazową. Ostatnio miałem problemy z odpalaniem auta, kupiłem nowy akumulator, wszystko było OK, lecz po jakimś czasie zauważyłem, że auto nagrzane potrafi zgasnąć, oraz nie trzyma obrotów na biegu jałowym, aż wreszcie gaśnie. Sprawdziłem iskrę na cewce zapłonowej.....BRAK....
Tak, tylko tyle z niej zostało :D z doświadczenia pamiętam że większość cewek nawet tych od samochodu nie potrzebowała zbyt dużego prądu. Moja natomiast bardzo dużo (na oko po iskrzeniu i grzaniu się ok 10A). Ponieważ wiedziałem że albo ja ją uszkodziłem albo sama dostała zwarcia , stwierdziłem że...
Witam wszystkich. Na początku chciał bym się przyznać że nie jestem elektrykiem, ale żaden elektryk nie chce się tego podjąć, chociaż mnie to nie dziwi bo pewnie im się nie opłaca jakimś starym coltem zajmować. Mój problem polega na tym że pada mi ciągle cewka zapłonowa silnik ma symbol 4g13 a cewka...
Wyciągnij środkowy przewód WN z kopulki aparatu. Załóż na koniec przewodu starą świecę i połóż na masie. Włącz zapłon - (jeżeli masz kogoś do pomocy to niech on przekręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy jest iskra), jeżeli jesteś sam to - Wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego (trzypinową). Umasionym...
Witam, Zgodnie z instrukcją viper555 (dziękuję) sprawdziłem zapłon. Na pinie 3 cewki zapłonowej jest 12V. Żarówka podłączona zgodnie z instrukcją miga. Czy to oznacza na 100% uszkodzenie cewki zapłonowej ? Czy mogę sprawdzić czy uzwojenia są uszkodzone (jakie są zakresy rezystancji uzwojeń w sprawnej...
Witam szukałem na forum ale nie mogłem się dopatrzeć podobnej usterki a więc Golf III 1.6 92r (auto kolegi prosił o pomoc) auto gasło , po jakimś czasie dało się odpalić brak iskry, rozebrałem aparat był zaolejony, wyczyściłem nadal brak iskry sprawdziłem cewkę tzn podpiołem przewód do środkowego...
Sprawa się skomplikowała. Zapłon w G621 jest dwuelementowy: -SOURCE COIL(tłumaczone jako starter,lub cewka żródłowa) -IGNITION COIL(tłumaczone jako zakończenie cewki zapłonowej) znalazłem że te numery części figurują jako Zenoah,Husqvarna,i Redmax(Shindaiwa) obydwa elementy są do sprowadzenia...
Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do...
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)?...
Witam, Poprzedni [url=]temat zamknąłem zbyt pochopnie. Wymieniłem cewkę zapłonową na nową. Auto odpaliło od razu. Posprzątałem, chciałem pojechać do sklepu i auto już nie odpaliło. Sprawdziłem iskrę i ... nie ma. Cewkę zapłonową szlag trafił. Auto pojedzie do pewnie do elektryka, ale czy macie...
Zakręć rozrusznikiem i zobacz czy wychodzi ci iskra z cewki zapłonowej, możesz też wyjąć aparat i przy włączonym zapłonie zakręcić nim. Jak iskra wychodzi z cewki to masz do wymiany palec ! a jak nie to cewka.
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę...
I zaczęło się. Podjechałem pod sklep, zgasiłem samochód zapakowałem zakupy próbuję zapalić a tu zonk, nie pali, kolega szarpnął zapalił, dojechałem do domu zgasiłem i już nie odpalił. Teraz kilka szczegółów, samochód wyposażony jest w układ zapłonowy BOSH, instalację LPG LOVATO. Usterka polega na całkowitym...
Witam. Podejrzewam uszkodzenie cewki zapłonowej w kosiarce. Mam następujące pytanie: czy między wyjściem cewki na wyłącznik (widoczne na zdjęciu) a masą powinno być cały czas przejście, gdy mierzę miernikiem? Czy też przejście powinno być tylko gdy wyłącznik jest nie naciśnięty, a gdy go naciskam to...
Witam, problem dotyczy e36 316i m43 cewka zapłonowa brak iskry na 3 cylindrze, cewka na 3 złączu jest przetopiona i peknieta pytanie czy to wina samej cewki czy przyczyną będzie sterownik silnika, czy jest sposób by sprawdzić sterownik - napięcie na cewkę Sprawdzilem komputerem jest błąd 55 brak zaplonu,...
Witam, piszę ten temat bo mam problem z autem Auto chodzi na dwóch garach, pali ok 20-40l benzyny, nie ma mocy Byłem z tym problemem u dwóch "mechaników" obaj stwierdzili, że problemem jest cewka zapłonowa, długo nie myśląc zamówiłem ową cewkę Dziś odebrałem zamówiony towar, wymieniłem cewkę na nową......
WITAM Posiadam bardzo starą cewkę zapłonową ( ta od iskry ) do motoru z 1938 r niestety magneto ją trochę przetarło, niema już możliwości dostania gdzieś takiej cewki. Dlatego ostatnia szansa by ją uratować to jej przewinięcie na nowy drut, dołączam dwa zdjęcia jak wygląda cewka byłbym bardzo wdzięczny...
Witam, znajomego B4 po nocy nie odpaliła. Okazało się, że brak iskry. Wymieniłem cewkę i teraz czasem pali a czasem nie. Zauważyłem, ze gdy nie pali to nie mruga dioda na przełączniku od LPG (Bingo M), gdy zacznie mrugać to odpala od strzała. Podczas gdy nie chciała zapalić, sprawdziłem napięcie na przewodzie...
Witam mam podobny problem z silnikiem X18XE1. Silnik nie odpala iw Ecu mam jedynie aktywny błąd : P0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego. Nie ma w ogóle iskry.Po odłączeniu kostki od cewki "modułu zapłonowego" w komputerze nie wyskakuje żaden błąd odnośnie cewki. Przekaźniki pompy paliwa...
witam mam pytanie kupiłem niedawno cewkę zapłonową do toyoty cariny e 97r cewka wydaje dziwne odgłosy tykania cykania wraz ze zmiana obrotów zwiększa się tykanie cykanie cewka nigdzie nie przepuszcza iskry czy są to normalne objawy
prąd dochodzi do 2 cewek z jednej daje iskrę a z nowej cewki nie daje iskry
Ponieważ nie znamy parametrów oryginału i opla ,takich jak -U,I,L nie możemy nic obliczyć. W najgorszym przypadku może uszkodzić się moduł zapłonowy,koszt 10-15 zł.Tyle grożi pod względem elektrycznym. O jakości iskry się nie wypowiem gdyż różnie to bywa.Sąsiadowi dwa lata temu na szybkiego (jest...
Ostatnio moj generator zaczął sie dziwnie zachowywac - zmalała radykalnie długość iskier. Myslałem z początku ze to cewka zapłonowa ale jej wymiana nie dała rezultatu. Potem wymieniłem tranzystor ale dalej to samo... Myśle ze to moze generatorowi na ne555 cos zaszkodziło. Wygląda to tak ze jak podłącze...
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam Nie, pierwotne 0,6 oma, ale nie rezystancja jest ważna. Jak nie ma iskry, to się wysypał moduł zapłonowy
Mam taką cewkę i zastanawiam się czy nie dało by się jej zastosować jako cewka zapłonowa w silniku dwusuwowym ze zwykłym przerywaczem stykowym??? Interesuje mnie jakie napięcie (6V czy 12V) podłączyć i do których zacisków żeby generowała iskrę...
Po sprawdzeniu go oraz diagnozy kolegi stwierdziliśmy że prąd dochodzi do cewli, a dalej nie idzie Kolego piszesz że prąd dochodzi do cewki, uwierzyłbym gdyby cewka miał przerwe ale to raczej wykluczone więc coś źle mierzysz.
Witam, Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej do silnika X10XE. Ogólnie rozpiska pinów wtyczki wygląda tak: Pin 1- Masa Pin 2 - zasilanie Pin 3 - uzwojenie 1 Pin 4 - uzwojenie 2 Pin 5 - uzwojenie 3 Jest to oryginalna cewka Bosch. Rezystancje między pinami 2-3: 0,4-0,5oma 2-4: 0,5oma 2-5:...
Prosiłbym o wskazówkę jak sprawdzić cewkę zapłonową. Brak iskry na świecach. Sprawdzałem na każdej fajce. Do Cewki dochodzi 12V po przekręceniu kluczykiem.
Witam, wywala mi taki błąd i silnik pracuje jak traktor, usterka jest "ruchoma" raz jest, raz jej nie ma, przepustnica dla pewności wyczyszczona, gdy silnik zaczyna drgać odłączyłem fajkę z cewki zapłonowej nie było na niej iskry na fajce 1 jak i 2, więc wymieniłem cewkę, ale to nic nie pomogło, czytałem,...
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia...
To jest kwestia wykonania instalacji przy czym należało by przygotować pojazd do zmiany polaryzacji instalacji pokładowej motocykla poprzez zamontowanie akumulatora z biegunem dodatnim na obudowie motocykla oraz dokonać przełączeń w układzie ładowania. Kto powiedział że układ przerywacza zawsze ma...
Witam szanownych użytkowników forum. Szukam informacji do do sterownika Siemens Sirus 34 S118301104 A 8200124318 a dokładnie siedzącego tam 20CL36.... Ale od początku: Kilka dni temu w scenicu 1.6 padła mi cewka na 3 cylindrze. Po wymianie na nową (Delphi) ok 3 dni było oki, ale z po ok 3 dniach...
DO ^ToM^ Dokładnie to pisząc cewka miałem na myśli układ cewki oraz jej sterowanie które są w jednym module. "Spaleniu" ulega moduł sterowania cewką, cewka przestaje dawać iskrę. Oba uzwojenia samych cewek (rozebrałem trzy sztuki z tego miesiąca) pozostają ciągłe, na wejściu 0,7 Ohma na wyjściu od...
Opisz bliżej układ zapłonowy - czy cewka ma modół wzmacniający (trzystykowa kostka, modół aluminiowy w podstawie cewki) Jeżeli sie stopiła to: 1. uszkodził się ten modół na zwarcie - ale powinien zadaziałać bezpiecznik 2. szkodził się komputer sterujący zapłonem i podaje na stałe napięcie otwierajace...
Koledzy zrobiłem taki przerywacz jak na schemacie tylko nie wiem jak teraz to podłączyć do cewki zapłonowej żeby iskra przeskakiwała ? Obrazki proszę wkleić zgodnie z instrukcją: /prezeswal/.
DIAGNOSTYKA CEWEK OŁÓWKOWYCH W RENAULT 1 Gasimy auto. 2 Odpinamy przewody zasilające (nie odpinać na pracującym silniku). 3 Odkręcamy śruby TX 30 lub 10 mm. 4 Podpinamy przewody. 5 Odpalamy auto. 6 Podnosimy każdą cewkę po kolei. 7 Jeśli po podniesieniu którejkolwiek z cewek auto nadal nie równo...
Witam wszystkich, pewnego razu PT po prostu nie zapalił.Immobiliser ok, pompka paliwa chodziła, a silnik nie startował.Wstępna diagnoza - brak iskry-spalona cewka.Po wymianie na nową zapalił 1 lub 2 razy i koniec.Cewka się spaliła.Podejrzenie padło na cewkę marnej jakości, więc mechanik zamontował...
Posiadam agregat prądotwórczy na bazie silnika benzynowego samochodu Tatra 603. Niestety uszkodzona jest cewka zapłonowa. Po rozgrzaniu traci właściwości i zanika iskra. Silnik gaśnie. Po schłodzeniu można odpalić na nowo. Czy można zamiennie zastosować inną ?
Generalnie nie pali. Jest tak-podczas kręcenia rozrusznikiem nie włącza się przekaźnik podwójny, nie jest tym samym załączana pompa i zasilanie na cewkę. Generują się dwa błędy, 12 cewka 1 i 13 cewka 2. Sterownik widzi obroty wału, przy kręceniu rozrusznikiem dochodzi do 260 obr/min. Jezeli zrobię...
Szukam schematu do w/w auta ( Oldsmobil ) brak iskry na cewce zapłonowej nie ma zasilania 12V
Kupiłem cewkę zapłonową 6V taką jak poniżej na foto: Chciałbym móc uzyskać taki efekt jak na filmie poniżej. Czy są gotowe moduły elektroniczne z możliwością regulacji częstości przeskoku iskry? Jeśli tak to proszę o przykłady. [youtube][/youtube]
Tak sobie teraz myslę, że może faktycznie to wszystko dzieje się przez kable. Zmieniłem te nowe na stare bo z tymi starymi nie było problemu. Faktem jest jednak, że pierwszą cewkę z przebiciem próbowałem naprawiać. Znajomy elektryk wyczyścił małą szczelinke przez która uciekała iskra i zalał to wszystko...
Witam Mam scenica 2.0 16v i dzieje mi się to samo :nierówna praca silnika i plucie w wydech.Wymieniłem świece na oryginał i nic, wymieniłem dwie uszkodzone cewki-jest mała popraw, ale trzeba będzie wymieni reszte Mam cewki DENSO dwie cewki mam uszkodzone reszta chyba też, ale a tych dwóch ewidentnie...
roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której...
Próbuję uruchomić auto z 1970 roku, stało ponad 10 lat. Jestem przy cewce zapłonowej - podpowie ktoś jaką powinna mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym? Szukałem w necie, ale mam bardzo różne informacje, w zależności od typu układu zapłonowego, i nie mam co do niej pewności... Ile powinna mieć...
no cóż, ja takim magikiem nie jestem :-) rozrusznik kręci się prawidłowo. obwód rozruchu jest całkowicie oddzielny od gaszenia masa idzie bezpośrednio na akumulator, zasilanie rozrusznika oczywiście przez przekaźnik. od cewki idzie oddzielny przewód do przycisku gaszenia- który po naciśnięciu łączy...
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku....
Temat stary, ale może komuś się przyda. Na zdjęciu widać podłączenie i rozkład pinów cewka-wtyczka. Dwa pierwsze piny od góry trzeba zamienić miejscami. Zdjęcie jest dosyć stare, teraz mam wszystko połączone złączkami z małej kostki elektrycznej (tak jak ten dolny pin) i zalane distalem (nie...
Rozwierać i zwierać uzwojenie pierwotne cewki-12V(można to robić ręcznie po zdemontowaniu cewki ) a przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki zbliżyć na odległośc 0,5 cm do masy.Powinna być iskra koloru niebieskiego.
Świece i przewody wymieniałem na wiosnę. Cewki były oryginalne. Poszukaj sobie cewki Denso,w tych wynalazkach bardziej awaryjne od przewodów i świec są kopułka i palec (problemy z iskrą i właśnie z trwałością cewki)
Przepraszam nie miałem dostępu do kompa Pierwsze dwie cewki (zamienniki) padły dość szybko. Objaw był za każdym razem taki sam . Jadąc zapaliła się kontrolka "check" samochód zgasł . Po uruchomieniu auto chodziło jakby na 3 cylindrach. Mimo tego że przy sprawdzeniu cewki , dawała iskrę na każdy cylinder....
Witam. Auto pali na 4 cylindry, sygnały sterujące są wszędzie, więc - cewka. Nie jest ani tania, ani łatwo dostępna, więc postanowiłem się pobawić - włożyłem do auta moją cewkę od V6, sądząc, że jest sterowana tak samo. Okazało się, że w silnikach V6 jest sterowanie plusem, a VR6 musi mieć masę... Potraktowałem...
cewka z Astry F będzie pasować (na każdym większym złomie napewno będzie), ale nigdy nie spotkałem się żeby ta cewka umarła... Cewka doznała przebicia i iskra przeskakuje na jej obudowie. Myślę, że nowa dobrej firmy będzie lepsza niż używana, gdzie nie wiadomo w jakim jest stanie.
Mam takie pytania po pierwsze jakie mozna max. napiecie (a moze jakie wam udało sie uzyskać, dł iskry) na cewce zapłonowej. Drugie pytanie jaki układ generatora do niej zastosowaliście bo przy moim obecnym nieco kombinowanym mam iskre dlugosci 18mm i nie wiem czy jak na cewke to nie zamało. Jesli ktos...
Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest. Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika. Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest...
Piszesz tak 1i 4 są okopcone, że powoduje słabszą iskrę. Moje pytanie sprawdzałeś czy jest iskra porównaj ze świecą 2 i 3 To może być wina silnika krokowego, bo na dwóch garach po nocy chyba by nie odpalił a piszesz, że bez Problemu pali zdarza się, że jest potrzebna regulacja zaworów. -Silnik...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc...
Postów nt. problemów z cewkami zapłonowymi (szczególnie tymi markowanymi przez firmę SAGEM) jest sporo. Jest też wiele opinii nt. objawów jakie towarzyszą temu uszkodzeniu. Są również podane informacje w jakich miejscach cewek najczęściej dochodzi do niepożądanych przebić oraz że cewki DENSO są trwalsze...
Na baterii 9V nie będzie zbyt dużej wydajności po 1 zbyt mała pojemność takiej baterii zaledwie kilka mAh <---mili ampero godzin Jak już to najlepszy byłby akumulator żelowy nie musi być duża pojemność wystarczy zaledwie ok 1Ah - 3Ah (nie będziesz przecież robił rozruchu :) ) Wystarczy ci nawet...
Witam Proszę o informację na temat żywotnści cewek zapłonowych do silnika V6 (jedna cewka na cylinder). W Citroenie C5 z 2005r. już wymieniłem 5 cewek. A co ciekawe pomiary uszkodzonych cewek nie wskazują uszkodzeń (pierwotne 6Ω wtórne około 10-12 kΩ) i na "stole diagnostycznym" (akumulator...
Autko wróciło od elektryka powodem palenia się cewek był popękany przewód. ten do cewki do kopułki przez co iskra chulała pod maską , i do tego świece w stanie krytycznym. Dziękuje wszystkim za pomoc . temat uważam za zamknięty
Już wielokrotnie pisano jakie mają opory cewka pierwotna i wtórna, pierwotna rzędu ohma wtórna rzędu 10 kilo ohma. Po sprawdzeniu oporności do gniazd uzwojenia wtórnego WN ja wkładam krokodylki i ustawiam tak, aby odległość między ich końcówkami na zewnątrz cewki wynosiła 1-2 mm. Do jednego końca uzwojenia...
Bez przesady, przyjmuje się, że iskra przeskakująca pomiędzy elektrodami świecy o odstępie 1mm pracującej w cylindrze przy ciśnieniu sprężania 10 bar, odpowiada 1cm iskry przy ciśnieniu atmosferycznym. Jak cewka generując taką iskrę dostanie przebicia, to nadaje się do utylizacji
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem...
Witam. W mojej yamszce tzr 80RR jest cewka zapłonowa na iskrowniku, dwuuzwojeniowa. Niestety uszkodzona... Jak mogę to naprawić? Przewinienie mogło by pomóc? Skąd wiedzieć ile nawinąć? Sama cewka wygląda na wymienną, może podeszła by cewka od Yamahy dt 125?
Przydałby mi się ten tester. Skoro iskra na 2 mm - wymień cewkomoduł. Iskra powinna przeskakiwać na odległość min. 5 mm aby silnik w miarę poprawnie pracował. Jeśli jest nowy cewkomoduł to iskra powinna spokojnie walić na odległość 10 mm.
Miernikiem tylko zmierzysz przejście, przy cewkach przeważnie jest przebicie pod wysokim napięciem. Zasilasz cewkę pod 12V i robisz przerwy i sprawdzasz iskrę. Tam są 2 uzwojenia pierwotne i 2 wtórne.
Może cosik wtrącę :) za dawnych czasów kiedy budowałem lampę plazmową i laser azotowy, ogólnie kiedy bawiłem się w wytwarzanie piorunów to stosowałem najprostszy generator na NE555 z regulacją częstotliwości i wypełnienia przebiegu, elementem kluczującym był tranzystor BUZ11 z solidnym radiatorem, a...
mam taki pproblem Niewiem wjaki sposub dzikała cewka zapłonowa we fiacie ma ona dwa mocowania dla przewodów i jedno wyjście wysokiego napięcia i teraz co powoduje wystąpienie iskry na siwiecach zapłonowych -ja wyobrarzam sobie to tak jeden przewód jest podłączony do plusa akumulatora drugi do przerywacza...
A przewody sprawdziles?? Nie swieca w nocy?? Po za tym (nie wiem jak jest w BMW) chyba mozna od tej cewki odpiac kabel i zalozyc drugi ze swiaca, spawdzic czy jest iskra i porowanc z iskra z innej cewki.
witam kolegów !!! uszkodzony jest napewno moduł po cewkami... a przyczyna jest bardzo prosta i oczywista .Jest to typowa usterka w poldkach. Mianowicie na grodzi jest zaworek do regulacji ciepło/zimno, i jak tylo z niego cieknie płyn chłodniczy (a zawsze cieknie) to płyn spadając gromadzi się...
Najprościej wyjąć kabel WN ze świecy i zobaczyć czy daje iskrę do masy.Druga metoda to omomierz,poradniki podają jakie wartości powinny być przy sprawnej cewce.
mam fabie 1.4 8 zaw. 2001 mod zapl to: "moduł elektr FAB 1.4/FEL 1.3 MPI 047 905 104" , sterownik gazu Bingo s4 . od pewnego czasu mam problemy zaczyna mi szarpac przy 1500-2000 obr. , potem , wyżej jest ok. swiece miłem Iskry do gazu jedno elektrodowe wytrzymały 4 zbiorniki i jedna padła/na trzeciej...
Mam taki problem z cewka poniewaz jak sprawdzam ja na mierniku napiecia na sygnale zwarć to daje sygnał: podlaczam kabelek od platynek i dotykam masy to jest zwarcie. Czy tak powinno być? Nie jestem elektronikiem wiec nie mam pojecia. Oczywiscie iskry nie mam i nie wiem co jest.
Chciałem zobaczyć jak wielką iskrę potrafi wyprodukować moja cewka od simsona więc wymontowałem ją i podłączyłem do prostownika który służy do ładowania akumulatorów. Prąd na wyświetlaczu był około 2,5A, zamontowałem świecę i próbowałem przerywać prąd tak żeby na świecy powstała iskra ale nic z tego...
a skad ta pewnosc ze cewka padla brak iskry
Witam. Wykonanie trochę partyzanckie ale efekt końcowy całkiem ładny. Ciekawi mnie jaką długą iskrę wyciągłeś z tego układu i od czego są te cewki zapłonowe? PS. W jakim programie projektowałeś płytkę drukowaną :D:?:
Witam, czy można w jakiś sposób sprawdzić sprawność cewki zapłonowej odrazu przy wyjściu iskry z cewki, żeby byż pewnym czy straty są na kablach czy z powodu wysłużonej cewki??
Witam, mam problem ze sterownikiem HFM - brak napięcia sterowania na jednej cewce 1 i 4 cyl. Znalazłem podobny temat na forum tam pomogła wymiama tranzystorów u mie niestety usterka jest nadal Wymieniłem 2 tranzystory BUX 127. Czy ma ktoś pomysł jak to naprawić lub schemat takiego sterownika albo wie...
Panowie macie jakieś rozwiązanie tego tematu, ponieważ mojemu ojcu zdarzyło sie to samo. Nie było regóły kiedy odpali a kiedy nie. przez 2 tygodnie potrafił odpalac bez problemu, na drugi dzień rano kręci rozrusznik a odpalic nie chce. Ojciec idzie popołuniu i pali za pierwszym razem. Jednak kilka...
Witam! Jeżeli masz sterownik hybrydowy(taki mały koło akumulatora) to na 90% jest on uszkodzony. Najczęstsze objawy to właśnie brak iskry na którejś z cewek. Koszt nowego sterownika ok.800PLN(patrz allegro, bodajże Radom). Programować nie trzeba, wystarczy wymienić, wykonać małą procedurę z przegazowaniami...
Niestety nie zawsze winę ponosi moduł podróba zwłaszcza że jak widzę problem pojawia się z różnymi modułami które uszkadzają się jeden po drugim. Aby go rozwiązać wyjaśnię że problem tkwi w wielkości impulsu wyzwalanie iskry i jego kształcie pochodzącym z ecu pinu 24 wchodzącym do cewki na pin 2 oraz...
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Masz zamienić kable WN oraz 3 pinowe kostki pomiędzy cewkami, jak dalej nie będzie iskry na tych samych świecach to problem tkwi w wiązce lub driverze cewki w sterowniku
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
A nie doczytałem, jakoś widziałem, że nie ma wogóle iskry wszędzie. Jeżeli na jednym to definitywne cewka. Nie trzeba kupować celowo do fiata, ta sama cewka jest w polonezie caro na wtrysku Boscha. Ciekawostką jest to, że ta cewka w serwisie fiata kosztowała około 400zł zaś w serwisie daewoo 180zł (do...
Witam , nie ma w ogóle iskry i wyczytałem ze jedynym sposobem na uruchomienie samochodu jest podanie plusa z akumulatora na cewke zapłonową ale nie wiem jak wykonać tą czynność.Jeśli ktoś mógłby troszkę pomóc było by mi bardzo miło. Pozdrawiam.
Z tego co się naczytałem w internecie, to cewka pochodzi od układu CDI, w którym następuje rozładowanie kondensatora, po czym energia przekazywana jest do cewki zapłonowej, która powoduje iskrę na świecy.
Może jest już czas na wymianę świec ... iskra pójść musi, jak nie przez świece to gdzie indzie. Jak świece ok. To wymień cewki.
Cewka jest zapewne do zapłonu CDI gdzie energia jest gromadzona w kondensatorze naładowanym do kilkuset woltów - w odróżnieniu od cewek samochodowych gdzie energia jest gromadzona w indukcyjności cewki. Ergo - zasilając tą cewkę z akumulatora 12V iskra będzie mizerna o ile w ogóle ją zaobserwujesz.
Jak najbardziej , ujście iskry bokiem to dodatkowe obciążenie cewki
W IV generacji nie ma bezpiecznika od cewki zapłonowej . Cewki są pojedyncze i brak iskry sugeruje uszkodzenie cewki na tym cylindrze .
Ja po wielu probach z ne555 z tranzystorami które uwalało, zrobilem uklad RLC na przekaźniku i mialem pare kV i iskry cos kolo 2 -3 cm Cewka z jawki motoroweru, przekaźnik jakis ze szrotu NC/NO i kondensator z rezystorem z wylutu dobrany metoda prob i bledow a wyglda to tak z 12V dc wszystko
Sprawdzałem w taki sposób tylko ze świecą i czasem jest na chwilę A później kilka razy krece i nic. Sprawdzałem na innej Cewice nie od tego samochodu ale to chyba nie przeszkadza aby sprawdzić iskry to też była parę razy A po np.trzecim raz ruchu znowu nic i dalej też nic. A prąd do cewki dochodzi tylko...
jurekk55 napisał: Zawór , koło zmiennych faz i reszta rozrządu w jakim stanie? W 1,4 co ty piszesz? No i masz rację , chwila nieuwagi. Cewki sprawdzamy tylko pod obciążeniem, czyli: wyciąg cewki powpinaj świece pomasuj je i patrz które dają iskrę a które nie. Do tego sprawdzenie sprężania...
We wtyczce miałeś sprawdzić. Tam gdzie idzie kabelek z kondensatora. Wypnij wtyczkę cewek, włącz zapłon i pomacaj próbówką czy masz 12V na tych błyszczących blaszkach wewnątrz wtyczki. Który to jest bezpiecznik? Ja nie wiem, tym bardziej że być może trudno będzie odgadnąć na jakiej wiązce teraz jedziesz...
Witam Szanownych Kolegow! Na wstepie chcialbym zadac pytanie - o jaka sweke chodzi - iskrownikowa, czy cewke zaplonowa pod bakiem tzw. BUTELKOWA - bo tak one chyba sie nazywaja? Krzywka przerywacza na wale a krzywka przerywacza w magneto istotnie - jak zauwazyl jeden z Kolegow - w zaleznosci od...
Dziś po przejechaniu 300 metrów zgasła, kręci brak iskry. Doszedłem po kablu do ECU nie wychodzi zasilanie na cewkę. Pytanie brzmi gdzie szukać dalej, stacyjka? Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Jak ustawić tą cewkę nie mam iskry ???
Witam ponownie. Otóż po kilku godzinach namysłu postanowiłem,że wymienię 3 rzeczy przez które fiacik może nie odpalać. Pierwszą z tych rzeczy jest sterownik taki jak na tym foto ----> <---- drugą rzeczą jaką wymieniłem jest cewka zapłonowa do której dochodziły 3 przewody ----> no i...
Dodatkowy rezystor to przewód oporowy biegnący od lewej strony silnika (plastikowe złącze w wiązce biegnącej pionowo) do cewki do konektora +16. Przewód z diodami zasila cewkę z pominięciem przewodu oporowego podczas pracy rozrusznika (wyższe napiecie zasilające cewke podczas rozruchu). Sprawdź przewody...
Witam Częściej pada moduł zapłonowy jest on umieszczony na podszybiu obok silnika wycieraczek cena używanego na allegro to od 20 do 30zł
Sprawdz czy dwa wejscia maja przejscie, i czy nie ma przebicia z masa.. Nie probowalem czy tak mozna ale zeby podlaczyc prad a potem zabrac, powinna byc iskra na kablu, swiecy - oczywiscie 12V jesli to 12voltowa ;)
Prościutko.Wyciagasz wtyczkę z aparatu zapłonowego,i cyklicznie zwierasz środkowy pin z masa.Jeżeli słyszysz cykanie wtryskiwaczy a nie słyszysz przeskoku iskry w kopułce to uwalony cewkomoduł.Możesz jeszcze sprawdzić czy do cewkomodułu dochodzą impulsy zpłonowe,tez na srodkowy pin wtyczki. Sposobem...
ja sprawdzam tak ze podpiman cewke kabel swieczka i jak 1,5- 2 cm jest iskra to oki jak nie to do wymiany
Po stronie niskonapięciowej musi mieć rezystancje rzedu kilku Ω, po stronie wysokonappięciowej nawet do kilku kΩ. Ale w ten sposób nie sprawdzisz jej pod kątem przebicia. To tylko w samochodzie albo na "stanowisku diagnostycznym" - akumulator, jakkiś rozłącznik na prąd min 10 A, a po wysokiej...
Witam, Witam Olej kuchenny np: kujawski wytrzymuje jakie napięcie na 1mm i czy jest palny, bo chciałbym zanużyć w nim transformator wn i cewki zapłonowe których iskry przekraczają dł 15cm Czy taki olej to wytrzyma?? obawia się, iż przy tak długiej iskrze nie pomoże żaden olej, ani lakier elektroizolacyjny. Co...
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer...
Jakie mogę wystąpić "uboczne" skutki Minimalnie mniejsza energia iskry. W razie problemów poszukaj kabli WN o mniejszym oporze. I sprawdź zeby odległość elektrod świec była w raczej dolnym zakresie.
Wątpię czy wytrzyma.Przepięcie po stronie pierwotnej uzyskuje wartość około 300-400V. Można zabezpieczyć tr. diodą zenera o napięciu mniejszym od napięcia CE, ale stłumimy wtedy impuls podstawowy. Lepiej nie kombinować, a założyć to, co jest dedykowane takim celom. 2A to zbyt mało, aby sie przekonac...
ja chcial bym zapytac jak glosna jest iskra, a takze czy widac jak "miga" bo czestotliwosc widze nie za duza
Bartek!Jeśli masz skończone gimnazjum, powinieneś zrozumieć działanie dodatkowej przerwy.Wysokie napięcie nie pojawia się natychmiast a narasta w pewnym czasie.Jeżeli cewka jest obciążona tylko samą świecą to przeskok iskry następuje wcześniej zanim jeszcze napięcie osiągnie maksymalny szczyt.Dodatkowa...
Pierwsze-jak się moduł uszkadza-brak generowania iskry na których cylindrach? Drugie-jest gaz?
Panowie, spokojnie. Wykres ten jest dużym uproszczeniem. Palala - napięcia na cewce nie zmieniasz potencjometrem. Wzrost napięcia zapłonu wymuszony jest warunkami panującymi w cylindrze. Na wartość napięcia przebicia mają wpływ: odstęp elektrod,materiał z którego wykonane są elektrody, kształt i biegunowość,...
Witaam. Postanowiłem złożyć komarka z cześci któe plątały mi sie po garażu i mam problem z cewką zapłonową. Mianowicie na początku była łądna iskra ale po wkreceniu swiecy silnik sie nie odzywał chociaż swieca była mokra. Włozyłem inna stara cewke i na niej raz była iskra raz nie. Po czym włozyłem poprzednia...
Jeżeli masz układ zapłonowy stałoenergetyczny, to energia iskry jest stała w szerokim zakresie napięć zasilających. Działanie takiego układu polega na tym, że cewka zapłonowa ma niską rezystancję uzwojenia pierwotnego i stabilizowany jest prąd przepływający przez owo uzwojenie. Wiesz może jak...
widocznie tak są nawinięte ;] ze 1i 3 to dwa bieguny i 2i 4 to kolejne 2 drugiej cewki bo tu sa przecież nawiniete w środku 2 cewki i oba ich bieguny sa wyprowadzone jak w maluchu później zrobili bez palca i cewka miała 2 bieguny ktorę dawały co obrót wału a nie co drugi, czyli co druga iskra przypada...
Do moderatorów: sądzę, że temat wykracza poza wiedzę początkującego elektronika. Proponuję przekwalifikować go do działu "ogólne". No ja zamieściłem ten topic w DIY - problemy najpierw ;] Z tego co wyczytałem w necie, impuls "iskry" trwa od 2 do 3msec. A nie czas między impulsami ? bo...
Witam! "Przemo9826" pozwoliłem sobie na wycięcie twojego opisu: 6 Podnosimy każdą cewkę po kolei. 7 Jeśli po podniesieniu którejkolwiek z cewek auto nadal nie równo pracuje (na 3 cylindry) ta konkretna cewka jest do wymiany. 8 Jeśli przy podniesieniu cewki widzimy przeskok iskry między cewką a...
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost...
bo ja spotkałem sie nie w moim poldku ale w mojej wsk że była iskra ale nie paliła dopiero po wymianie wszystko wróciło do normy i pewien mechanik mi powiedział wtedy ze iskra była tracona podczas sprężania w tłoku i to jest właśnie "licha" iskra
Dziś przełożyłem tę cewkę do innej wski i iskry nie ma co jednogłośnie świadczy o uszkodzeniu cewki, porównałem też instalacje zapłonową i też jest w porządku. Przed chwilą wsadziłem moją ostatnią sprawną cewkę i gdy zakręcę ręką magnetem to iskra jest ale gdy odpaliłem motor sytuacja się powtórzyła,...
Zaznaczę, że nie znam tego zapłonu, ale jak jest to typowy układ stosowany w pilarkach, to jakiekolwiek pomiary, zalanego na amen modułu z cewką, nie mają sensu! Jedyną sensowną próba jest sprawdzenie jakości generowanej iskry. Jednak nie na świecy!!! Taka próba niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego! Trzeba...
Może ktoś mi poradzi jak zmierzyć wysokie napięcie na przewodzie do świecy zapłonowej. Ogólnie chodzi o to że aby sprawdzić poprawność pracy cewki obserwuje się iskrę na świecy. Jak ktoś ma doświadczenie to w miarę sensownie potrafi odróżnić słabą iskrę od poprawnej. Jednak są przypadki kiedy cewka...
Bez żadnego układu, czyli takie najprostsze, cewka i kondensator i podłączam to do aqu, iskra ma około 2cm maks, teraz z układem około 1cm Najpeniej za małe Udsmax tranzystora kluczującego.
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc...
Impuls sterujący jest wysyłany z cewki? czy dochodzi do cewki? Chodzi mi o to że nie wiem czy mam uszkodzoną cewkę czy może czujnik halla czy może sam ECU. I muszę jakoś to opanować. Dzisiaj będę miał cewkę na podmiankę więc może uda mi się ją wykluczyć. Ach nie napisałem najważniejszego, nie ma iskry.
wez probowke zapmij na masie i dotknij do srodkowego pina w kostce od aparatu powinna pojawic sie iskra. jak bedzie to masz czujnik halla do wymiany
Jak to niema, wyżej masz odnośnik do serwisówki. Sprawdzałeś świece i iskrę, może to wina zaworów lub braku paliwa, na tych cylindrach.
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać...
W rozdzielaczowym układzie zapłonowym nie ma jałowych cykli... (traconej iskry)
Ciekawe dlaczego działają oryginały, choć nie wszystkie są zalewane. Czy to super izolacja (próbowałem na podwójnej tez nie starczała na długo) czy inny błąd w sztuce? Cewki przezwajane były przeważnie zgrzane od strony rdzenia albo z wyglądu nie uszkodzone ale przebite co skutkowało niższym napieciem...