To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
A z skąd pewność że uszkodzony jest moduł zapłonowy a nie cewka zapłonowa . Po zamianie połączeń na cewce można to łatwo zdiagnozować . Jeżeli iskra będzie tylko na tym samym cylindrze to obstawiam uszkodzenie cewki .
Nie znam skutera, więc tylko ogólnie mogę powiedzieć, mając nadzieję, że mechanik, który skuter robił, poustawiał wszystko jak trzeba, tzn ustawił zapłon i dawkowanie paliwa. Iskra piszesz, więc moduł zapłonowy nie padł jeżeli występuje jako osobny element. Iskra jest, ale prawdopodobnie tylko wtedy, gdy świeca jest wykręcona (w powietrzu), ale w warunkach...
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Brak iskry reno clio 2 Wstępna ocena dostępnych informacji Brak iskry w Renault Clio 2 to problem, który może mieć wiele przyczyn, związanych głównie z układem zapłonowym, czujnikami lub immobilizerem. Aby skutecznie zdiagnozować problem, konieczne jest systematyczne podejście, obejmujące zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kroki diagnostyczne....
Witam. Na wstępie chciałbym się przywitać. 🖐️ Otóż posiadam od niedawna VW Golfa mk4 z silnikiem benzynowym 2.3L V5 150KM o oznaczeniu AGZ. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z cewka zapłonowa. Mianowicie Cewka już przeżyła swoje lata świetności i są popękane gniazda przez co przeskakuję iskra i silnik chodzi nie równo. Chciałem...
(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z danych, które podałeś, wynika, że błąd P105A/P0170 jest skutkiem okresowego zaniku lub silnego zniekształcenia sygnału MAP-sensora (linie 5 V/masa/sygnał) wywoływanego zakłóceniami wysokiego napięcia i/lub korozją styków w obwodzie zapłonowym. ECU gubi prawidłowy odczyt ciśnienia (w ramkach FF pojawia...
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Witam. Borykałem się z elektryką w motorowerze Junak 902. Nie działało kompletnie nic, żadne światła, rozrusznik czy kontrolki, uporałem się z problemem, winny okazała się regulator napięcia, na wolnych obrotach dawał 17 Volt na instalację. Przez swoją głupotę, zanim podpiąłem miernik, dostał pewnie wyższe napięcia i spustoszył instalację. Popalił kilka...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
To właśnie GL-118 miał problemy z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy. Wewnątrz płytka w postaci nie zabezpieczonej hybrydy i tranzystor BUZ w metalowej obudowie. Wilgoć wchodzi przez złącza konektorowe. Nie pamiętam historii modułu który otwierałem, było to 20 lat temu... Problem ten był znany od lat, opis był podany w jednym z numerów Radioelektronika....
Moje pytane czyto jest silnik dwusuwowy, czy czerosuwowy? Jeżeli to silnik czterosuwowy, to nie potrzebne są dwa układy zapłonowe i dwie cewki. Wystarczy jeden uklad zapłonowy i cewka z jednym uzwojeniem wysokonapięciowym ale z wyprowadzonymi dwoma końcami. Iskra występuje jednocześnie w dwóch cylindrach, w jednym w suwie sprężania, a w drugim w suwie...
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Zaznaczę, że nie znam tego zapłonu, ale jak jest to typowy układ stosowany w pilarkach, to jakiekolwiek pomiary, zalanego na amen modułu z cewką, nie mają sensu! Jedyną sensowną próba jest sprawdzenie jakości generowanej iskry. Jednak nie na świecy!!! Taka próba niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego! Trzeba robić próbę na samym kablu WN (jak...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Witam mam problem z układem zapłonowym. Mianowicie podłączając 1 świece zapłonową pod cewke bezpośrednio iskra na niej jest. A gdy podłącze wszystko na aparacie zapłonowym to przez kopułke przez kable fajki aż na świece iskra nie dociera. Aparat zapłonowy jest na 4 cylindry w kolejności zapłonu 1 3 4 2 a w silniku instalacja elektryczna 6v. Cewka jest...
Na początku nie było iskry wgl nie odpalał ale po zmianie aparatu zapłonowego jest iskra ale dzieje się to co opisałem w temacie.
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
Jaki silnik, który roczmik? Jeśli są dwie powójne cewki, to wymień cewke zapłonową.
Witam. Mam pytanie a raczej proszę o pomoc. Ponieważ już latem nie mogłem uruchomić mojego skuterka na rozrusznik, a kopiąc to po dłuższym czasie odpalał, zauważyłem że gdy kręcę rozrusznikiem to raz była iskra raz nie, a teraz w ogóle nie ma. Więc moje pytanie, czy to moduł zapłonowy? Jeżeli tak, to czy można to jakoś sprawdzić czy może cewka? Lub...
Sygnał ma być masa, a tranzystor chyba uwalony.
Witam wymieniłem wszystkie uszczelki przewody cewka główkę na aparat zapłonowy iskra jest co jeszcze może być
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Czy na wierzchu iskra jest?
Cewka jest ok - pomierzone opory - zgodne z wartościami książkowymi podanymi w "sam naprawiam - Tico " Sterowanie zapłonem - co masz namyśli ? Tico niema sterownika zapłonu. Jedynie moduł zapłonowy no ta bene wymieniony czyściutki elegancki itd.. Tak właśnie pojawia się jedynie jedna iskra i koniec.
Dzis samochód stanął mi na drodze. Okazało się że nie ma iskry na cewce WN. Podejrzewam moduł w aparacie zapłonowym, cewka w aparacie jest ok, 800 om. Wykręciłem aparat i kręcąc go wtrysk podaje paliwo a iskry nie ma. Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić ten moduł ? Gdy podam bezpośrednio minus na cewkę, iskra jest.
Dziś przełożyłem tę cewkę do innej wski i iskry nie ma co jednogłośnie świadczy o uszkodzeniu cewki, porównałem też instalacje zapłonową i też jest w porządku. Przed chwilą wsadziłem moją ostatnią sprawną cewkę i gdy zakręcę ręką magnetem to iskra jest ale gdy odpaliłem motor sytuacja się powtórzyła, iskry nie ma. A urwać się nie miało nic prawa bo...
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
Witam! Mam problem z Simsonkiem s51 z zapłonem elektronicznym. Jednego dnia zapalał bez problemu a teraz zanika mu iskra przy wyższych obrotach (mocniejszym kopnięciu). Instalacja założona jest nowa, cewka NN nowa, moduł zapłonowy był zmieniany na drugi (regulacja potencjometrem nie pomagała). Zrobiłem własny moduł i dalej to samo. Przy powolnym kopnięciu...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Witam Zastosowałem ten układ do wski 175. Zasilanie niestety 6V cewka 6V 1.6Ω. Przez pierwszy moment układ zadziałał, po ruszeniu motorka z garażu wsk zaczęła przerywać i zgasła. Iskra czasem jest, cewka zapłonowa dalej ma 1,6 Ω(więc chyba działa). Potrzebuje porady w sprawie tej usterki.... Wiem, że powinienem dołożyć jakiś drut oporowy ale...
Witam Sprawa wyglada tak Na powietrzu iskra jest dosc słaba Ale motorek zapalic nie chce Paliwo dostaje na bank i kompresja jest Wiec jak sprawdzic czy padł moduł impulsator cewka zapłonowa czy cewka ładująca kondensatory chociaz impulsator to mozna wykluczyc bo iskra jest choć pewnie ma za mała energie Posiadam miernik uniwersalny Czy da sie jakos...
Czytając wiele postów na temat układów zapłonowych doszedłem do wniosku iż najlepszy jest mikroprocesorowy układ zapłonowy zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu adekwatnie do ilości obrotów jednak na wysokich obrotach dają one słabszą iskrę niż na niskich z powodu niedoładowania cewki zapłonowej(chyba) przez kondensator 300V. Mój pomysł jest troche inny...
No a kondensator też powinien być nowy. No i odpowiednia przerwa na przerywaczu powinna być. Tak jak podaje instrukcja. Początek rozwarcia styków przerywacza według instrukcji.
Witam zmagam się z poważnym problemem jakim jest nieszczelność zbiornika z tworzywa szt PE - zbiornik jest duży a nieszczelność mała , jedynym sposobem wykrycia przecieku jest test iskrowy Niestety zbiornik stoi w betonowym "bunkrze i nie ma dostępu do zewnętrznej strony Na rynku istnieją testery jak na tym filmie ale niestety kosztują majątek - około...
Siema mój kadecik 1,6 benz na wtrysku 1 punktowym podczas jazdy zaczął dziwnie chodzić i zgasł i nie mogłem go odpalić nie było iskry, cewka ok wymieniłem aparat zapłonowy i iskra jest tylko na 1 świecy ( praktycznie nie widoczna) i czasem na 2 świecy od str kopułki widać iskrę jeszcze mniejszą styki przeczyszczone nie mam pojęcia co to może być prosze...
Witam otóż mam problem z Lanosem. Zaczęło się jakiś czas temu , jadąc do pracy coś strzeliło i zgasł. Po szybkiej diagnozie okazało się że nie ma iskry , prąd podaje. Kupiłem nową cewkę iskra jest odpalił. Pojechałem na stację , zatankowałem próbuje zapalić , nie pali. Od tamtej pory jest tak że zapala i działa dopóki go nie zgasze. Do tej pory wymieniłem:...
Witam, ostatnio jadąc z pracy moje Clio nagle zgasło i okazało się że ma iskrę tylko na pierwszym cylindrze, dodam jeszcze że wymieniłem cały aparat zapłonowy razem z kopułką i nadal jest to samo, przewody wysokiego napięcia też są dobre, czy przyczyną może być cewka ?
Cewka jest cewką o niskiej impedancji - wartość w ohmach odpowiada wartości podanej w książce serwisowej około 0,2 ohma. Przewód WN jest w tej cewce wykręcany, iskrę sprawdzam przy wykręconej fajce, aby wyeliminować tutaj błąd fajki. Jeśli chodzi o napięcie zasilania cewki WN z modułu to jest ono w okolicy 5V - za 5 minut dokładnei sprawdzę. Dodano...
Witam. Oczywiście jak to przed świętami, moja Mazda odmawia posłuszeństwa. Moja diagnoza brak iskry, cewka sprawna, na krótko podając z aku napięcie. Iskra jest na świecy. Rozebrałem aparat zapłonowy i zmierzyłem, że napięcie wyzwalające to 0,2-0,5V. Czy wie ktoś ile ono powinno wynosić?
Witam, mam następujący problem poprzedni właściciel włożył jakiś dziwny chiński moduł od 4t na którym motocykl się nie wkręca. Szukam jakiegoś rozwiązania sprawy. oryginalny moduł jest nieosiągalny. Na module od chińskiego skutera gy6 odpalił i prawie dobrze chodził. Na module od 2t brak iskry, zakładając znowu pierwotny moduł iskra jest. Znacie może...
Po wykręceniu (po paru próbach startu) świece z pierwszego i czwartego gara - tak samo jak wcześniej przed wymianą - mokre od benzyny i bez śladów jakiejkolwiek pracy (czyste), natomiast świece z drugiego i trzeciego cylindra całe aż czarne od sadzy (mimo krótkiej pracy, z kilkadziesiąt sekund). Nie znam tego silnika, ale z tego ewidentnie wygląda...
Panowie z całym szacunkiem dla Waszej wiedzy pragnę przypomnieć, że tematem jest tylko 126p. Dwubiegunowa cewka 6V i przewód oporowy bocznikowany na kilka sekund podczas rozruchu jest po to, żeby ułatwić uruchomienie silnika. Rozrusznik powoduje duży spadek napięcia akumulatora i iskra na świecach jest słabsza. Pragnę przypomnieć, że pierwsze wersje...
witam.sory ale typ silnika to c20xe bez aparatu zapłonowego.jest tam cewka zapłonowa a przed nią jeszcze moduł zapłonowy boscha.Przewody zapłonowe i świece nowe.cewka zapłonowa podrzucona druga i to samo.podejrzewam jeszcze moduł zapłonowy ale jak go można sprawdzić?
Grzebałem sobie jak zwykle przy wsk i okazało się ze kabel zapłonowy który idzie z cewki do świecy był luźny i spadała z niego fajka założyłem wszystko tak jak powinno być i teraz jest iskra tylko nie wiem czy cewka powinna mieć na dwóch kablach prąd ?
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
Dzięki za dotychczasową podpowiedź, ale nie przyniosła spodziewanego efektu. Nadal brak iskry na 4 cylindrach. Masy sprawdzane. Kostki rozpięte i oczyszczone jakimś sprayem do styków. Moduł zapłonowy dostaje zasilanie na wszystkich wejsciach i jest masa,a cewka iskrzy tylko na jednej parze. Są jeszcze jakieś pomysły czy padł moduł?
Witam. Silnik od ciągnika jednoosiowego, pojemność 201 cm3. Silnik odpala różnie, nawet po kilkudziesięciu próbach. Po odpaleniu pracuje różnie, od kilku do kilkudziesięciu minut, sam gaśnie. Iskra na wyjętej świecy jest, kiepska ale jest. Klin koła zamachowego jest w pełni sprawny. Cewka opisana FF 4065 a moduł BM 1103. Ponieważ niesprawność jest przypadkowa...
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, poniżej masz układ zapłonowy z przerywaczem i ustawianie magnesów o które pytales https://obrazki.elektroda.pl/4873600800_... Ponieważ cewka daje chwilowe napięcie proporcjonalne do szybkości zmiany pola magnetycznego, bieguny magnesów są ustawione jak na rysunku, (jest to narysowane w sposób...
Syrenka też miała stały KWZ, tylko czy poruszanie się tym można nazwać jazdą... Tak offtopując, zapewniam że komfort miała nieporównywalnie większy niz 126p. Choćby w kwestii ogrzewania zimą. Brak iskry. Cewka sprawdzona, prąd na niej obecny A zobacz dwie rzeczy -czy przy kręceniu rozrusznikiem słychać pompę paliwa, oraz czy przy włączaniu zapłonu...
Jako że widzę zawziętą dyskusję o tym ustrojstwie , to może i ja dołożę do tematu parę słów. Dostałem simsonka do roboty.Słaba , znikająca iskra.Pomiary napięć:cewka ładująca 38V -norma.Impulsator-:D brak oscyloskopu, ale działa na sto procent(buzer).Pomiary rezystancji .wszystkie cewki ok. Wymieniłem moduł.Iskra stabilna, jednak słaba.do poprawnej...
Witam Moim zdaniem Elba 12V do akku i cewki 6V jest pomysłem nietrafionym. 1019205 Odpisuję może lekko nietrafnie bo mnie to dotyczy: Wiadomo że moduł zapłonowy w simsonie jest rozdzielony ze stroną ładowania. Może być stykowy lub elektroniczny. U mojego simsonka SR50/1 (z tabliczki znamionowej). Chwała za to że to dwie odrębne rzeczy. Te simsony są...
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
Proszę kolegów o wyjaśnienie czy jest możliwość zastosowania tego układu w silniku motoru Dniepr. Jest to dwucylindrowy silnik 0,75l, jedna cewka - jeden przerywacz. Iskra pojawia się dwa razy w ciągu jednego cyklu w każdym z cylindrów. Z braku oryginalnej cewki zapłonowej jest zastosowana od malucha. Co do wykonania kolegi: zakładajmy że to tylko prototyp...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Witam, mam taki problem: Postanowiłem przerobić zapłon stykowy na bezstykowy gdyż poprawne ustawienie przerywacza po wielu próbach wydawało mi się niemożliwe. W pierwszy etapie postanowiłem wykorzystać cewkę i moduł zapłonowy od Simsona. Funkcję przerywacza pełni cewka i magnes przyklejony do koła magnesowego, zasilanie jest wzięte z wskowskiej cewki...
rozrusznik byl podpinany na krotko - ale nic to nie dalo - a wiec to można wykluczyć, aparat zapłonowy palec i cewka - nowki sprawne sprawdzone juz kilkakrotnie. Tak myślę o tym czujniku wału - gdyby on byl uszkodzony to chyba iskry w ogóle by nie bylo a iskra jest tylko bardzo słaba prosto z cewki - wiec co? moduł zapłonowy? Nie mam juz pomysłu auto...
Hej, Cewkomoduł z piaggio jest zasilany bezpośrednio z cewki zasilającej napięciem 50V, także bez akumulatora. Chciałem wykorzystać koło magnesowe silnika AS, jest całkiem sprawne ;) tylko nie wiem w jaki sposób jest wyzwalana iskra np w tym Piaggio. Prawdopodobnie źle zatytułowałem post, osoby motorowerowo/skuterowe tu nie zaglądają. Ideą jest zrobienie...
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa. To już takie podstawy jak iskra czy zasilanie pompy pod siedzeniem nie sprawdził.? Przecież to pięć minut roboty a narzędzie to zwykła probówka 12v . Dramat.
Mam jedno pytanie, czy któryś z modułów zapłonowych od chińskich silników da się adoptować do kosiarki jeden cylinder, 4T. Obecny układ zapłonowy to klasyka, czyli zasilanie z akumulatora(DC) przerywacz do masy cewki, i cewka zapłonowa. Ponieważ podpinam do traktorka różne obciążające go osprzęty przydał by się lepszy układ zapłonowy, iskra jak sprawdziłem...
Paliwo jest na silniku jak odkręcę przewód paliwowy i przekręcę stacyjkę to sie leje jak spod prysznica.Nie wiem jak sprawdzić czy wtryski działają. Choć jakieś napięcie sie na nich pojawia .Kolega mi mówił że to aparat zapłonowy albo cewka ale przecież iskra jest .
Witam. Posiadam Peugeota Ludix 2T zasilanego gaźnikiem, ma on również elektryczny dozownik oleju sterowany modułem zapłonowym ACPH1 , w instalacji elektrycznej padł moduł - iskra na świecy występowała co któryś raz. Z racji tego, że nowe moduły do tego modelu są dość drogie a posiadam kompletny i sprawny układ zapłonowy(stator, magneto, moduł i cewkę...
Witam koledzy.mam nadzieje ze ktos mi pomoze lub wspolnymi silami rozwiązemy nasz wspolny problem z HANKAMI.Otóz mam problem taki jak opisał kolega ktory rozpoczął ten temat,czyli szarpanie przy dodawaniu gazu miedzy 2-3tys obrotów jest to civic 1,4is silnik d14a4 .98r sprawdzałem juz cewke ktorą niestety jak probowałem ją dostac to nigdzie nie ma :(...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : http://obrazki.elektroda.pl/2219235200_1... Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg...
Miałem problem z zapłonem do silnika Hondy G100 (produkcja 1983 r)- brak iskry. Stwierdziłem, że cewka sterownicza daje napięcie (około 30V) a zasilająca nie daje napięcia. Po jej rozebraniu - niestety przez zniszczenie uzwojeń- stwierdziłem, że nie było połączenia końca uzwojenia z masą ze względu na poluzowanie mosiężnego nitu wprasowanego w otwór...
Witam na samym początku pisałeś że iskra na 2 cylindrze ok a reszta słaba. nie rozumiem? Abimex ma dwie cewki zapłonowe na 4 świece , jeśli padnie świeca to na dwa cylindry iskra padaka a chodzi wtedy na 3 cylindry. Apropo sondy lambda to czujnik informujący komputer jak spala auto. Jeśli napięcie sondy wyjdzie poza tolerancję to komputer wskakuje na...
Autko jak w temacie,usterka wystąpiła nagle - efekt jakby cyklicznie włączać i wyłączać zapłon - "rzuca" silnikiem, po kilku zapłonach niknie iskra i za chwilę pojawia się znowu, silnik pompuje pomiędzy 0 a 1500 RPM, wyżej nie wchodzi. Wskazówka obrotomierza rownież skacze w tych wartościach. Podstawiona cewka, moduł zapłonowy i bez zmian. Podanie napięcia...
Cały iskrownik został przełożony ze sprawnego skutera (w ciągłej eksploatacji), moduł również z tego samego skutera, świeca jest nowa, cewka zapłonowa także została przełożona ze tego samego skutera. Jestem pewny, że częsci są odpowiednio podłączane. Kabelek czarno-biały już wypinałem i nadal brak iskry. Mam takie pytanie czy na moduł zapłonowy ma dochodzic...
Witam. W motorze Aprillia pegaso padła mi cewka zapłonowa która ma wbudowany modułem. Chcę więc zrobić moduł sam i zastosować "standardową" cewkę WN. Sygnał jest realizowany poprzez krótki pik napięcia dodatniego w miejscu gdzie ma być iskra (minimalnie przed górnym martwym punktem) a kawałek dalej jest ujemny impuls. Podczas kręcenia rozrusznikiem...
wczoraj wracając do domu zdechł mi silnik na szczęście około 3 km od chaty , rozładowałem akumulator i juz nie odpalił. Dziś od rana to samo, w samochodzie mam nowe przewody napięciowe , nowa kopułkę i palec rozdzielacza , sonda lambda tez nowa, świece maja po około 15 tys .Paliwo jest podawane , pasek zębaty przekazuje napęd na wałek. Na świecach nie...
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
Witam, mam hondę dokładnie nie wiem jaka to, Silnik 2T podobny do peugeota stojący, Moduł zapłonowy chinski 5pin, Teraz do rzeczy: skuter odpalał tylko i wyłącznie z stopem, gasł gdy się go puściło. podpinałem moduł na "krótko" tzn bez gaszenia osobne kable do impulsatora cewki masy itd. Impulsator wydaje się być sprawny, daje sygnał na multimetrze...
Witam, w aucie nie palą dwa cylindry 1 i 4, brak iskry. Na pomiar Zwój WN ma 41KOhm, podobnie jak na cylindrach 2 i 3. Czasem zapali na chwile normalnie i znowu brak iskry na 1 i 4. Cewka siedzi za kolektorem ssącym i zanim go wymontuje mam pytanie: Czy w tym modelu jest moduł zapłonowy osobno (i jeżeli tak to gdzie on jest), czy sterowanie cewkami...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Mam nietypowy przypadek a dokładnie Vw T4 2.0 benzyna oznaczenie silnika AAC Wymieniono: Pompa paliwa przekaznik pompy paliwa Cewka + moduł zapłonowy Kable swiece palec kopułka czujnik halla w aparacie zapłonowym Akumulator na nowy Paliwo w zbiorniku na nowe Komputer 2 krotnie wysyłany do specjalistów elektroniki podobno OK Sprawdzone ustawienie rozrzadu...
Tak iskra z cewki zapłonowej bo z niej wychodzi ok 10-30kV
Z tego co czytałem to iskra z cewki szła kiedy następowało rozłączenie przerywacza,... No i racja. Zasada działania zapłonu z cewką i przerywaczem: http://obrazki.elektroda.net/51_12736835... Cewka zbudowana jest jako dwa uzwojenia (1- mała liczba zwojów, 2- duża liczba zwojów) na jednym rdzeniu mające jeden koniec wspólny - ten od przerywacza....
Ponawiam pytanie, polutowałem na stałe aparat zapłonowy, cewka jest ok, moduł zapłonowy również, wtryskiwacz czysty i koncertowo podaje paliwo, silnik krokowy wyczyszczony, pompa paliwa pompuje... sam już nie wiem. Samochód pali na "dotyk" ale po 2-3 obrotach silnika gaśnie. Czy możliwe że to jednak pompa paliwa nie wyrabia ciśnienia? Błagam o jakiekolwiek...
Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny? Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy. Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło. Klin na wale...
musi miec jeszcze kondensator bo wtedy bedzie problem z iskrą
cewka zapłonowy iskra iskra cewka zapłonowy suzuki pomiar iskra zapłonowy
junkers zespół wodny wrp11 tracert ładowanie c20ne schemat
wyłącznik nadprądowy stacja tefal
Obliczanie transformatora spawarki - krok po kroku Moment dokręcania głowicy Kia Picanto II 1.0 G3LA