(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Czy na wierzchu iskra jest?
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
WSK i temu podobne pojazdy.......
I tak oporności mu nic nie dadzą, między 4 a 15 może być przebicie cewka niby miernikiem sprawna a iskry brak.
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa. To już takie podstawy jak iskra czy zasilanie pompy pod siedzeniem nie sprawdził.? Przecież to pięć minut roboty a narzędzie to zwykła probówka 12v . Dramat.
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Cewka odpływa od temperatury, podmień na inną
Przewiń cewkę. Połączenia tak jak w Simsonie/Jawce 50. Znajdź sobie schematy i łącz. Cewka zewnetrzna musi mieć jedno wyprowadzenie połączone z masą! Popatrz na schematy.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Witam, Jeśli masz silnik benzynowy 1.4.To jak otworzysz maskę. Po prawej stronie na prawym poszyciu błotnika /blisko leflektora/ znajdziesz moduł odpowiedzialny za podawanie iskry na cewkę zapłonową oraz przekażnik pompy paliwa. Jest on zespolony. Tak więc trudno go rozebrać!. Jedynie zamienić i sprawdzić czy on nie jest przyczyną wspomnianej awarii....
Cewkę zostaw w spokoju, w 99% przypadków pada moduł w aparacie.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Dane ogólnie dostępne.
Tak to jest cewka na biegunie /-/ też będzie plus do czasu uruchomienia silnika.
Mialem podobny przypadek w chinczyku,wymienilem cewke na nowa i problem znikl,Moze to tez zadziala i u Ciebie ,pozdr.
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Jaka przyczyna, że Golf 3 nie ma iskry, cewka zapłonowa wymienieniona i czujnik hala też jest dobry, a iskry brak, proszę o pomoc!
Tak,co do rozmagnesowania to raczej nie,nie spotkałem sie z takim objawem,sprawdź czy przyciąga metal mocno.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Sprawdź jeszcze kopułkę i palec i cewkę.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
sterowanie przełączania z benzyny na gaz może być wpięte z wejścia na cewkę przynajmniej ja tak mam założoną instalacje może tam coś nie tak, podmień cewkę jak masz taką możliwość i zobaczysz
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Cewka WN wygląda na sprawną, ale trzeba ją sprawdzić przyrządem. Dwie pozostałe wyglądają na przegrzane, pewnie zamontowałeś jakieś nietypowe żarówki. Cewka WN uzwojona jest b. cienkim drutem, więc w amatorskim wykonaniu trudno będzie ją przezwoić, natomiast dwie pozostałe raczej tak. Na temat zmiany "elektrowni" tj. na zapłon bateryjny poczytaj na...
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
A tak trochę z innej beczki. Jak ustawię małą przerwę na świecy, to strzela cały czas w wydech. Kiedy ustawię bardzo dużą, chodzi lepiej, ale jeszcze to nie to, co powinno być. Za późny zapłon?
Masz uszkodzoną cewkę zasilającą, pod obciążeniem nie będzie dawać napięcia.
Są to jakby dwie dubiegunowe cewki w jednej obudowie. Styk środkowy jest wspólny.Mało prawdopodobne żeby jednocześnie pady obydwie sekcje. W pierwszej kolejności sprawdź zasilanie modułu, na środkowym punkcie cewki też powinno być +12V.
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
W takim układzie nie uzyskasz dobrej iskry. Cewka zapłonowa jest skonstruowana na 12V prądu stałego a ty zasilasz ją prądem przemiennym i w żaden sposób nie stabilizowanym.
Brak iskry, uszkodzona cewka zapłonowa bądź czujnik położenia wału.
Teoretycznie każda bez tranzystora w środku. Z bezpośrednim sterowaniem pierwotnego. Dwa kanały iskra "tracona"
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Czy cewka zapłonowa jest sprawna?
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Masz uszkodzony moduł zapłonowy.
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
Nie ma takiej potrzeby, moduł pracuje jako wykonawczy. Wymieniasz moduł i spaloną cewkę, auto powinno chodzić.
Jak kolega pisał środkowy kabel od aparatu zapłonowego do masy jeśli będzie iskra to aparat jeśli nie to moduł lub cewka.
Sprawdz kluczowanie z < dobrej cewki > w aparacie na moduł zapłonowy. Oczywiście w czasie pracy.
Cewka zapłonowa spalona
Sygnał ma być masa, a tranzystor chyba uwalony.
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Odłączałem kondensator i nie było iskry.
Cewka w aparacie zapłonowym.
Przecież napisałem , że cewka dobra. W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.
w samochodach z grupy vw najczęściej padają modóły pod cewka zapłonową , wymienia sie cała cewkę z modółem bo są razem
Robiłem już pomiary na wejściu do modułu przy odłączonych przewodach i zarówno cewki ładujące jak i impulsator ok. Podłącze cewkę zapłonową od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobaczę czy będzie iskra.
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Na minusie, ale masa musi być dobra skoro iskra da radę "uderzyć" do stojana, inaczej by jej wgl nie było tak mi się wydaje. Czyli sprawdzać Ci się nie chce? Czyli ogólnie wszystko działa i nie ma co naprawiać.. ech. Jaką masz tam cewkę zapłonową?
Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra. Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
Jak wyżej. 1.8 na gaźniku 88r. problemem jest brak iskry a cewka, aparat zapłonowy jest sprawdzony i iskry brak.
Jeżeli masz układ zapłonowy stałoenergetyczny, to energia iskry jest stała w szerokim zakresie napięć zasilających. Działanie takiego układu polega na tym, że cewka zapłonowa ma niską rezystancję uzwojenia pierwotnego i stabilizowany jest prąd przepływający przez owo uzwojenie.
56886 Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T skuter romet
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
hm sprawdz w nocy czy gdzieś nie ucieka iskra . jeśli cewka jest w aparacie zapłonowym to sprawdz czy nie rozeszła sie na szfach . wtedy gubi iskre . hm wepnij pod zawór parownika zarówke jeśli masz starsza instalke . hm dziwny objaw dość bo żadko się zdarza zeby auto nie chciał i na gazi i na benie chodzić . wtedy zazwyczaj jest to wina zapłonu , nie...
Cewka ma być przykręcona jak działa jest ok i wszystko
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Witam, wymieniłem cewkę plus przełącznik i iskra powróciła. Dziękuje za pomoc
https://obrazki.elektroda.pl/7296868700_...
Jak ustawić tą cewkę nie mam iskry ???
Najlepiej palcem :D:D:D
Witam jakie są metody wzmocnienia iskry a raczej cewki ? Auto ma jedną cewkę na 4 cylindry sygnał jest rozdzielany za pomocą kopułki i palca rozdzielacza na aparacie zapłonowym. A w jakim celu, po co kombinowac?
A do czego zamieściłeś link? Cewka zapłonowa + moduł.
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
Iskra przeskakuje dobrze cewka zapłonowa ustawiona O.3 mm klin na kole magnetycznym nie obcięty
Bardzo często przyczyna nie palenia na rozrusznik w chinczyku jest cewka zapłonowa. Najłatwiej srawdzić odkrecając fajke iskra bez fajki musi być gruba i mocna koło 1 cm ma przeskoczyć, bardzo czesto właśnie tak była przyczyna palił ze\ kopki a ze startera nie i powodem była już słaba cewka być może tu jest podobnie
Nie normalne. Moduł uszkodzony.
Cewka nie musi być na napięcie w instalacji. Cewka zapłonowa to trafo. Co do przyczyny - proponuję regulacje gaźnika (zbyt bogata mieszanka), sprawdzenie zużycia oleju, regulację wyprzedzenia zapłonu, jeśli jest taka możliwość, a na koniec wymiana elementów układu zapłonowego. Nie mam pojęcia co to za skuter, ale jeśli ma cewkę zapłonową zintegrowaną...
Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Oznaczenie kodowe silnika potrzebne. Dalej jeśli nie ma iskry - cewka, zawartośc aparatu zapłonowego itd.
Chińczyki mają zwykle zapłon CDI, więc zasilanie z akumulatora nie jest podawane na cewkę ani moduł zapłonowy. Te silniki mogą pracować nawet bez akumulatora.
Witam. Podczas koszenia kosiarka mi po prostu zgasła. Wydaje mi się ,że to cewka zapłonowa bo nie ma iskry na świecy. Wie ktoś może jak ją wymienić?
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Zamiast cewki podłącz żarówkę 10W zakręć i zobacz, jak miga (a iskry nie ma) to uszkodzona cewka, jak nie to moduł albo impulsator
Ile to sprawdzić cewkę i sprawdzić, czy jest sterowana?
Witam, wczoraj rozwiązałem problem. Okazało się, że jest przepięknie i na czarnym przewodzie był +, a na czerwonym -. To rozwaliło akumulator. Za brak iskry odpowiadała wadliwa cewka zapłonowa, dwie nowe też uszkodzone, dopiero cewka od Zundapa zadziałała. Jeśli chodzi o zbyt wysokie napięcie, trzeba mieć zawsze podłączony akumulator, inaczej skacze...
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
utrata iskry czyli świece do wymiany?
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Podłączyłem czerwony kabelek do B+ na cewce a czarny do 1 i brak iskry.
Sprawdź cewkę zapłonową oraz czujnik na wale.
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Czyli 1 na cewce to czerwony a 2 to zielony przewód? tak powinna byc iskra, a z czego ta cewka?
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
To pozostał ci kol . jeszcze : cewka zapłonowa , impulsator i pewnie jak i w 250 moduł .
są trzy mozliwości cewka zapłonowa, moduł zapłonowy, lub cewka indukcyjna w aparacie, chyba ze jakieś napiecie wcieło ale to sie rzadko zdarza
Skuter nie ma iskry moduł wymieniłem i cewkę zapłonową czy może to by wina iskrownika?
Sprawdź-przeczyść gaźnik (dysze muszą być drożne) oraz zbadaj kranik podciśnieniowy i ssanie elektryczne. Tematyka ta była już opisana.
Sprawdź cewkę zapłonową.
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
cewka zapłonowy iskra iskra cewka zapłonowy suzuki pomiar iskra zapłonowy
zmywarka bosch schemat czujka zalania konfiguracja radia wojskowe
kocioł węglowy stacja czyszcząca braun
Gdzie kupić łożyska 608ZZ, 608RS i hybrydowe? Błąd L2 w kotle Buderus GB24 - zapłon i detekcja płomienia