To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, poniżej masz układ zapłonowy z przerywaczem i ustawianie magnesów o które pytales https://obrazki.elektroda.pl/4873600800_... Ponieważ cewka daje chwilowe napięcie proporcjonalne do szybkości zmiany pola magnetycznego, bieguny magnesów są ustawione jak na rysunku, (jest to narysowane w sposób...
A z skąd pewność że uszkodzony jest moduł zapłonowy a nie cewka zapłonowa . Po zamianie połączeń na cewce można to łatwo zdiagnozować . Jeżeli iskra będzie tylko na tym samym cylindrze to obstawiam uszkodzenie cewki .
Nie znam skutera, więc tylko ogólnie mogę powiedzieć, mając nadzieję, że mechanik, który skuter robił, poustawiał wszystko jak trzeba, tzn ustawił zapłon i dawkowanie paliwa. Iskra piszesz, więc moduł zapłonowy nie padł jeżeli występuje jako osobny element. Iskra jest, ale prawdopodobnie tylko wtedy, gdy świeca jest wykręcona (w powietrzu), ale w warunkach...
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Brak iskry reno clio 2 Wstępna ocena dostępnych informacji Brak iskry w Renault Clio 2 to problem, który może mieć wiele przyczyn, związanych głównie z układem zapłonowym, czujnikami lub immobilizerem. Aby skutecznie zdiagnozować problem, konieczne jest systematyczne podejście, obejmujące zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kroki diagnostyczne....
(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z danych, które podałeś, wynika, że błąd P105A/P0170 jest skutkiem okresowego zaniku lub silnego zniekształcenia sygnału MAP-sensora (linie 5 V/masa/sygnał) wywoływanego zakłóceniami wysokiego napięcia i/lub korozją styków w obwodzie zapłonowym. ECU gubi prawidłowy odczyt ciśnienia (w ramkach FF pojawia...
Witam. Na wstępie chciałbym się przywitać. 🖐️ Otóż posiadam od niedawna VW Golfa mk4 z silnikiem benzynowym 2.3L V5 150KM o oznaczeniu AGZ. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z cewka zapłonowa. Mianowicie Cewka już przeżyła swoje lata świetności i są popękane gniazda przez co przeskakuję iskra i silnik chodzi nie równo. Chciałem...
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Witam. Borykałem się z elektryką w motorowerze Junak 902. Nie działało kompletnie nic, żadne światła, rozrusznik czy kontrolki, uporałem się z problemem, winny okazała się regulator napięcia, na wolnych obrotach dawał 17 Volt na instalację. Przez swoją głupotę, zanim podpiąłem miernik, dostał pewnie wyższe napięcia i spustoszył instalację. Popalił kilka...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
To właśnie GL-118 miał problemy z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy. Wewnątrz płytka w postaci nie zabezpieczonej hybrydy i tranzystor BUZ w metalowej obudowie. Wilgoć wchodzi przez złącza konektorowe. Nie pamiętam historii modułu który otwierałem, było to 20 lat temu... Problem ten był znany od lat, opis był podany w jednym z numerów Radioelektronika....
Moje pytane czyto jest silnik dwusuwowy, czy czerosuwowy? Jeżeli to silnik czterosuwowy, to nie potrzebne są dwa układy zapłonowe i dwie cewki. Wystarczy jeden uklad zapłonowy i cewka z jednym uzwojeniem wysokonapięciowym ale z wyprowadzonymi dwoma końcami. Iskra występuje jednocześnie w dwóch cylindrach, w jednym w suwie sprężania, a w drugim w suwie...
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Zaznaczę, że nie znam tego zapłonu, ale jak jest to typowy układ stosowany w pilarkach, to jakiekolwiek pomiary, zalanego na amen modułu z cewką, nie mają sensu! Jedyną sensowną próba jest sprawdzenie jakości generowanej iskry. Jednak nie na świecy!!! Taka próba niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego! Trzeba robić próbę na samym kablu WN (jak...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Witam mam problem z układem zapłonowym. Mianowicie podłączając 1 świece zapłonową pod cewke bezpośrednio iskra na niej jest. A gdy podłącze wszystko na aparacie zapłonowym to przez kopułke przez kable fajki aż na świece iskra nie dociera. Aparat zapłonowy jest na 4 cylindry w kolejności zapłonu 1 3 4 2 a w silniku instalacja elektryczna 6v. Cewka jest...
Na początku nie było iskry wgl nie odpalał ale po zmianie aparatu zapłonowego jest iskra ale dzieje się to co opisałem w temacie.
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
Jaki silnik, który roczmik? Jeśli są dwie powójne cewki, to wymień cewke zapłonową.
Witam. Mam pytanie a raczej proszę o pomoc. Ponieważ już latem nie mogłem uruchomić mojego skuterka na rozrusznik, a kopiąc to po dłuższym czasie odpalał, zauważyłem że gdy kręcę rozrusznikiem to raz była iskra raz nie, a teraz w ogóle nie ma. Więc moje pytanie, czy to moduł zapłonowy? Jeżeli tak, to czy można to jakoś sprawdzić czy może cewka? Lub...
Sygnał ma być masa, a tranzystor chyba uwalony.
Witam wymieniłem wszystkie uszczelki przewody cewka główkę na aparat zapłonowy iskra jest co jeszcze może być
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Czy na wierzchu iskra jest?
Cewka jest ok - pomierzone opory - zgodne z wartościami książkowymi podanymi w "sam naprawiam - Tico " Sterowanie zapłonem - co masz namyśli ? Tico niema sterownika zapłonu. Jedynie moduł zapłonowy no ta bene wymieniony czyściutki elegancki itd.. Tak właśnie pojawia się jedynie jedna iskra i koniec.
Dzis samochód stanął mi na drodze. Okazało się że nie ma iskry na cewce WN. Podejrzewam moduł w aparacie zapłonowym, cewka w aparacie jest ok, 800 om. Wykręciłem aparat i kręcąc go wtrysk podaje paliwo a iskry nie ma. Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić ten moduł ? Gdy podam bezpośrednio minus na cewkę, iskra jest.
Dziś przełożyłem tę cewkę do innej wski i iskry nie ma co jednogłośnie świadczy o uszkodzeniu cewki, porównałem też instalacje zapłonową i też jest w porządku. Przed chwilą wsadziłem moją ostatnią sprawną cewkę i gdy zakręcę ręką magnetem to iskra jest ale gdy odpaliłem motor sytuacja się powtórzyła, iskry nie ma. A urwać się nie miało nic prawa bo...
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
Witam! Mam problem z Simsonkiem s51 z zapłonem elektronicznym. Jednego dnia zapalał bez problemu a teraz zanika mu iskra przy wyższych obrotach (mocniejszym kopnięciu). Instalacja założona jest nowa, cewka NN nowa, moduł zapłonowy był zmieniany na drugi (regulacja potencjometrem nie pomagała). Zrobiłem własny moduł i dalej to samo. Przy powolnym kopnięciu...
Witam Zastosowałem ten układ do wski 175. Zasilanie niestety 6V cewka 6V 1.6Ω. Przez pierwszy moment układ zadziałał, po ruszeniu motorka z garażu wsk zaczęła przerywać i zgasła. Iskra czasem jest, cewka zapłonowa dalej ma 1,6 Ω(więc chyba działa). Potrzebuje porady w sprawie tej usterki.... Wiem, że powinienem dołożyć jakiś drut oporowy ale...
cewka zapłonowy iskra iskra cewka zapłonowy suzuki pomiar iskra zapłonowy
techbite sterowniki włącznik świateł peugeot naprawa projektora serwis
Samsung The Wall: Micro LED 100 cali 8K za 800 tys. dolarów? Rezystancja żarówki 100W/230V - zimna i gorąca