Jak podmieniałeś sterownik to EWS był ogarnięty? Sprawdzasz masy i zasilania na sterownik, testerem w parametrach czy widzi obroty. Sprawdzasz zasilanie na cewki, sygnał próbnikiem diodowym lub oscyloskopem.
Może być czujnik, wtedy też nie będzie iskry. Impuls sprawdzisz próbnikiem diodowym. W najprostszej postaci dioda led plus rezystor, jeden przewód do plusa, drugi na sygnał sterujący wtryskiwacza.
Iskra się pojawia,bo jest zmagazynowana energia w polu cewki.Masz impulsy na środkowym pinie hallotronu jak kręcisz silnikiem czy nie ma?Łatwo to wybrać próbnikiem z diodą LED,podpinasz pomiędzy plus aku a zasilanie. Podstaw tez moduł,telefunkeny robiły różne heca.Moduły są w dwu typach,jeden generuje iskrę jak ECU zwiera środkowy pin z masa,drugi jak...
Jeszcze dodam ze iskra jest dosyc slaba i ucieka na boki Usterka świecy. Kondensator w układzie jest tak naprawdę po to żeby nie iskrzyło na platynkach. Nie tak do końca. Kup sobie próbnik iskry lub chociaż taką fajkę, która błyska w rytm zapłonu. Zobaczysz, czy to faktycznie jest wina układu zapłonowego. Cewka w statorze sprawna? Sprawdzona?
Kondensator do masy i do kabelka niebieski +12 na cewce, drugi kondensator do masy przerywacza i styk przerywacza. Kręć ręcznie kołem od silnika i po zdjęciu kopułki patrz czy przerywacz się rozwiera 0,5mm , jak masz na cewce +12V musi być iskra , zostaje regulacja zapłonu. Sprawdzenie okablowania przerywacza i jego styku, to żaróweczka na styk przeywacza...
Bardzo udana konstrukcja, ważne że spełnia swoje zadanie, ale też przyczepię się do bezpieczeństwa - rozpylone paliwo z powietrzem tworzy mieszankę wybuchową - wystarczy gdzieś iskra z wyłącznika i mamy wybuch.
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Tak. Jest to możliwe. Padła cewka lub moduł wzmocnienia. Można to sprawdzić. Rezystancja cewki na pierwotnym 0,5÷0,7Ω , na wtórnym 3÷4kΩ. Moduł można sprawdzić włączając próbnik z diodą równolegle do cewki (zaciski 1 i 15), podczas kręcenia rozrusznikiem powinna migać.
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Metoda nie niesie żadnego ryzyka, jeśli się telewizor wyłączy, zbliży przewód i ponownie włączy. Tak też czyniłem, więc nie mogło mnie "kopnąć". Iskra wydawała się nieco słaba (nie tyle krótka, co mało intensywna), ale nie byłem pewien, czy tak ma być. Neonówka próbnika wskazywała pracę lampy odchylania poziomego. Jeśli chcę dokładnie sprawdzić wartość...
Do takiego ogórka szkoda VAGa, wystarczy próbnik
Nie trzeba oscyloskopu, zwyły próbnik z dodą LED
Przecież to prosty układ. Jeśli hallotron robi impulsy, to przy kręceniu rozrusznikiem powinno być słychać pompkę paliwa i wtryskiwacz powinien cykać. Jeśli tak, to pozostaje moduł wzmocnienia w aparacie zapłonowym. Na pin 4 należy podać przez próbnik masę/plus - iskra powinna skakać, przy założeniu że moduł i cewka mają prawidłowe zasilanie 12V i pewną...
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Tylko czy używając żarówki do sprawdzania układu sterującego tranzystorem nie można go uszkodzić? Ja używam do tego celu wysokoomowego próbnika napięcia
Taki transformator powinien dawać około 18 kV. A przekładnia - on ma kilka cewek uzwojenia pierwotnego, próbowałem różne. Aha, nie radzę sprawdzać próbnikiem napięcia, czy jest napięcie na wyjściu. Spróbowałem, poleciał na parę metrów, kolega pomógł znaleźć. ;)
więc nie ma kluczowania cewki,wpierw sprawdzić oscyloskopem,lub próbnikiem LED co się dzieje na nadajniku impusów.
Stały plus (napięcie np z akumulatora),bez względu czy włączona stacyjka czy nie. Jak podepniesz próbnik ma być napięcie na tym zacisku
1. cewka to 1135 na dole 2. bh12 to bezpieczniki 3. napisałem przez co idzie zasilanie do cewki, wysil się trochę i obejrzyj schemat. 4. możesz zastąpić cewkę żarówką. jeden przewód żarówki dać na + aku drugi w miejsce jednego z 2 sygnałów cewki, zakręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy mruga. 5. tak stacyjkę można sprawdzić CA00 na schemacie. Dobierasz...
(at) jack63 kąt otwarcia styków przerywacza jest zależny od profilu krzywki. Na to użytkownik wpływu nie ma, ale nieosiowy montaż krzywki, bądź w skutek uszkodzenia gniazda, wirnika, lub czopa wału zmienia tą wartość w różny sposób, powodując czasami problemy mimo prawidłowego wyprzedzenia zapłonu jak i przerwy styków. W CZ350 krzywka ma jeden garb...
Witam. Zaskoczył mnie problem braku iskry w silniku 019 Dezamet. Iskry na świecy nie ma a jak włożyć palec w fajkę to kopię już przy niskich obrotach. Wkładając próbnik w fajkę (taki śrubokręt z małą diodą) i kopiąc kopnikiem diodą mruga. Napięcie dochodzi ewidentnie a iskra na świecy nie przeskakuje. Po zdjęciu fajki, i dostawieniu do cylindra też...
Na wtyczce w aparacie masz mieć zasilanie na jednym zewnętrznym i masę na drugim, a np. dotykając próbnikiem do środkowego (próbnik podłączony do masy lub plusa, bo nie pamiętam?!) ma przeskakiwać iskra z "cewki do masy" jeśli jest, to układ częściowo sprawny, a jak podłączysz do aparatu i kręcisz rozrusznikiem i zasilanie jest na wtyczce i nie ma iskry...
Przy starszych autach (klasykach) też można się nieźle przekręcić. Mam takiego jest to UAZ 469b. Wypadał mi czasem zapłon, różnie czasem częściej, czasem rzadziej, czasem nie chciał palić, czasem się rozkraczył na drodze. Klasyczny układ zapłonowy jest prosty jak konstrukcja cepa - przepatrzyłem wszystko co tylko można. Nic. Wymieniłem klasyczny zapłon...
Jak gdzie? W tej podstawie co są na niej umocowane hallotrony. Impulsy stwierdzisz próbnikiem z diodą świecącą, nie trzeba do tego oscyloskopu.
Jesteś pewien kondycji tego drugiego sterownika? Czasami zabiegi usunięcia pewnych funkcji powoduje ubicie sterownika. Jeśli tak to schemat w dłoń próbnik i do dzieła.
"Czy na przewodzie sygnałowym na zapłonie powinno być jakieś napięcie"Tak.Próbnik diodowy i powinno mrygać przy kreceniu rozrusznikem po podłaczeniu próbnika do jednego z zacisków wzmacniacza.
W telegraficznym skrócie: Do jednego gniazdka wpięty przedłużacz, do niego tv (3 żyły), dekoder, modem (oba bez uziemienia). Dekoder spięty z tv kablem HDMI. Dekoder i modem dwa kable koncentryczne idące do splittera. W momencie wpięcia głównego kabla koncentrycznego do splittera, instalator zostaje kopnięty prądem. Huk, iskra, przy splitterze. Tv spalony....
Witam Czytając wasze posty wywnioskowałem, że kabelek, który nie jest podłączony i się naładuje HV, może uszkodzić na sprzęcik. W końcu jak nam przeskoczy iskra do gniazda ant. to coś stać się musi. Czy instalacja ant. TV w domu też może się tak naładować?
Zobacz czy masz plus na cewce (czy jest zasilanie) jak kręci rozrusznik (dwie osoby i próbnik lub miernik) Możliwe uszkodzene stacyjki
Należałoby sprawdzić czy na wtryskiwaczu (złącze zdjęte z wtryskiwacza) w momencie odpalania występuje stały plus z przekaźnika podwójnego jak również sygnał kluczujący wtryskiwacz (impuls masy ze sterownika wtrysku) . Trzeba ten impuls pomierzyć próbnikiem wysokoomowym (diodą led z rezystorem), nie zwykłym próbnikiem żarówkowym z uwagi na sterowanie...
Witam, W skrócie - przy przepinaniu akumulatora poszła iskra i radio przestało się załączać. 12V na kablu jest, bezpieczniki sprawdzone, ledy na radiu podświetlają się, wyświetlacz nie reaguje na przyciski - w tych modelach wyświetlacze lubiły się wypalać, więc został wymieniony, ale nic to niestety nie zmieniło. Pady 2x7 wyglądają na JTAG więc jedyne...
Lenar-na prostych gładkich drogach zdarza się około 50km/h ale nie jest to przyjemne(sztywny widelec) więc przelotowo pyrkam 30-40km/h. Ale co do mojej awarii: Iskry nie ma dalej ale jest światełko w tunelu. Świeczkę umyłem bardzo dokładnie,sprawdziłem fajkę i przewód WN(lenar-faktycznie lipa z połączeniem więc skróciłem przewód i zarobiłem na nowo...
Zwykle układ taki wygląda tak (jeśli chodzi o taki jak ja myślę): 2 bolce schowane lekko w obudowie, podłączasz do nich (zwykle za pomocą żeńskich wsuwek) zasilanie z 230V. I masz 4 (z wiadomych powodów ) grubo izolowane i głęboko osadzone. Zależnie od tego na ile jest palników kuchenka – tyle masz wyjść. Przy zasilaniu pewnie pisze N(neutral)...
Witam. Usterka faktycznie trudna do wykrycia i najlepiej sprawdzać gdy auto zgaśnie. Wtedy skontrolować napięcie na cewce (+12V) oznaczenie zacisku 15, jeśli będzie to sprawdzić próbnikiem drugi zasisk cewki, kręcąc rozrusznikiem. Myślę, że ta metoda pozwoli stwierdzić, czy przyczyna tkwi w cewce, czy obwodzie sterującum cewką. Pozdrawiam.
W czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu silnik nagle zaczął się dławić i zacząła migotać kontrolka silnika.Wyrażne szarpania na niskich obrotach i mniej wyczuwalne na wyższych.Wyrażny spadek mocy i dynamiki (do tej pory silnik spisywał się rewelacyjnie-wspaniała dynamika).Początkowo kontrolka gasła na niskich obrotrach ,potem na niskich paliła się stale...
przy tym napięciu to ja bym w ogóle nie ryzykował z próbnikami własnej konstrukcji. życie jest cenniejsze niz kilka stów różnicy. pozdrawiam Dokładnie tak ,użyte materiały muszą w każdych warunkach spełniać wymogi bezpieczeństwa .Poza tym każdy takie tester próbnik (używany w porządnych zakładach ) jest sprawdzany co pewien okres czy nie występuje...
Do aparatu dochodzą 2 przewody (wtyczka okrągła), niebieski i czarny z paskiem, odepnij wtyczkę podłącz próbnik diodowy w oba piny, kręć silnikiem jeśli dioda miga szukaj w aparacie usterki mechanicznej, jeśli OK, moduł padnięty.
Nie chodziło o komputer tylko o próbnik i sprawdzenie czy są impulsy sterujące na wtryskiwaczu... Na LPG powinien odpalić (no chyba, że jednak iskry nie ma albo jest nie wtedy kiedy trzeba) ale trzeba wiedzieć jak wymusić rozruch na LPG, bo standardowo to sterownik na to nie pozwala.
Przyrząd o ile faktycznie działa może być bardzo wygodny w użyciu. Bez ściągania: fajek, osłony, wykręcania świec. Oglądając iskrę na świecy, nie patrzymy tylko czy jest/nie ma ale również oceniamy czy jest mocna czy słaba, jak będziesz oceniał w tym przyrządzie?
Halla sprawdziłem diodą jest OK. Niezapala nieregularnie i chciałbym sprawdzić jakos moduł. Wyczytałem,że podobno próbnik (zaróweczkę) podpinając pod + cewki ,a drugim kabelkiem próbnika na przemian dotykając dwóch styków modułu powoduje przeskok iskry z cewki. Jeśli to prawda to których styków trzeba dotykać naprzemiennie? Czy dwa pozostałe styki modułu...
Aha, czyli jesli dobrze rozumiem -do cewki dochodzi + i - :) + ze stacyjki, a "-" z kompa. Żarówkę moge dołączyć od - akumulatora i "+" tam przed cewka i dzięki temu sprawdzę czy obwód stacyjki jest ok. Ale jak sprawdzić "-" który idzie z kompa? Może woltomierzem: "+" do akumulatora a "-" do kompa - tylko czy taki pomiar mi cokolwiek da - czy tu powinno...
Hej. Na początek, żeby nie pchać się w koszty, sprawdź, czy jest pewna masa na cewce wysokiego napięcia, i module, (możesz zrobić sobie próbnik z żarówki 12V, najlepiej ok. 21W podłączyć jeden przewód do + akumulatora a drugim sprawdzać masę przy cewce i module ), jak to będzie ok, to teraz trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu układzie wyłączającym...
A mianowicie kosiarka jak wyżej w układzie cylindrów V2 silnik bęzynowy Kawasaki zmajstrowane oryginalnie chyba na dwóch hallach module zapłonowym i cewkach podobnych do motocyklowych . Jeden Cylinder nie pali... świeca cewka sprawdzone hall też poprzez podmiankę pinów na module od drugiego. Moduł to Denso 21119-2120 ogólnie niedostępny w Polsce. Macie...
Zaznaczam z góry, że nie znam się na elektronice. Mam komputer podłączony do listy, która jest podłączona do gniazdka z bolcem. Niestety nie jestem pewien czy ten bolec jest poprawnie podłączony, ostatnio był sprawdzany przez inną osobę. Posiadam sprawny interfejs audio, który spaliłem już 3x. Poprzednio czasami czułem prąd na obudowie, gdy przyłożyłem...
Witam Szanowne Grono Forumowiczów. Posiadam Yamahę Rd 350 1983 r. Ogarniam moto, które zostało odnalezione w stodole i nie uruchamiane od 1996 roku. W ramie jego, oryginalnie był silnik z zaworami wydechu (YPVS), lecz zakupiony został z silnikiem 4LO( bez zaworów). Po zakupie mycie itp.dokladne czyszczenie itp.Został zrobiony szlif cylindrów i przywracanie...
Witam. Jakiś czas temu miałem okazję bawić się ustrojstwem na kształt śrubokręta i wydawało dźwięki przy "fazie" i miało nie brzęczeć przy "niczym". Okazało się że czasem na "niczym" też brzęczało, ale nie na wszystkich "N". Pomiary miernikiem nic nie wykazywały ani na jednych brzęczących, ani na innych nie brzęczących. W jednym z pokoi brzęczało na...
Iskry oczywiście nie ma. Przy podawaniu bezpośrednio masy na środkowy pin we wtyczce modułu zapłonowego pod cewką, przy włączonym zapłonie i przy występującym zasilaniu na skrajnych pinach, brak nadal iskry. Czyli teoretycznie moduł do wymiany ale zastanawia mnie czemu gdy wszystko jest podłączone i kręcę rozrusznikiem to próbnik podłączony do środkowego...
Witam. Prosze o pomoc w diagnostyce uszkodzenia . Nie działa mi silnik w krajalnicy Zelmer 293 ; silnik o mocy 100W. Prąd jest do przełącznika, jest i na komutatorze (sprawdzane próbnikiem neononowym). Jak włączę przełącznik to próbnik neon gaśnie. Jak zewrę styki poza przełącznikiem -to jest tylko lekka iskra w miejscu połączenia styków. Silnik "nie...
witam sprawdz również zasilanie cewki +15 powinno tam być napięcie aku po włączeniu stacyjki podłącz próbnik napięcia na przewód między cewką a aparatem zapłonowym zakręć rozrusznikiem powinna zamigać jeżeli miga sprawdz palec i kopułkę czy nie bije z nich na masę
Stary moduł zapłonowy podaje słabą iskrę przez co postanowiłem zakupić nowy moduł. Po podpięciu nowego strzelił bezpiecznik okazuje się ze na prawej kostce po podpięciu +12v (czerwony) w górnym pinie (czarny) po przytknięciu próbnikiem tam też występowały +12v gdy odpiąłęm kabel (czarno biały) od tego pinu zostawiłem +12v nie wystrzeliło bezpiecznika...
Czy fakt że na wyjściu generatora na każdym pinie jest napięcie (sprawdzane śrubokrętem z żarówką ) może mimo to wskazywać że jest zużyte? Pokrętła podają napięcie na generator, sprawdzałem w różnych konfiguracjach, 1 pokrętło i każde z 4 wyjść, potem drugie, podłączenie na krótko też daje napięcie na wyjściach, jedno co zauważyłem to iż żarówka w próbniku...
Witam, Na zewnątrz budynku wychodzi mi przewód. , który nie wiem do czego jest. Był on zaizolowany taśmą, dzisiaj chciałem sprawdzić, czy jest on pod napięciem. Zdjąłem taśmę, i przyłożyłem próbnik napięcia do pierwszego z brzegu przewodu , kiedy dotknąłem tego elementu na końcu probówki najprawdopodobniej zrobiło się zwarcie tzn. poszła jakby taka...
To ,że pompę słychać nie znaczy , że ma dobre ciśnienie - proponuję je zmierzyć , powinno być ok. 1 bar. Druga rzecz to to , że 12v na wtryskiwaczu jest ok , ale masa sterowana jest ze sterownika . Prostym sposobem - włóż próbnik diodowy we wtyczkę wtryskiwacz i przekręć rozrusznikiem - powinna mrugać - najlepszy jest oscyloskop, ale jak się nie ma...
kondensator dziękuję za link, nieźle trzaska iskrami, a nawet nie jest uziemiony ;-), i z jaką ostrożnością łączy śmigłowiec z kablem żeby go tylko nie popieściło. thereminator ależ płynie prąd od stóp do głowy. No to przyjmijcie że wasze ciało jest opornikiem a kondensatorem jest np. powietrze albo wasze ubranie, wiec prąd musi przepłynąć przez was...
WITAM!! Prostym sposobem, żeby się zorietowac,gdzie "pies pogrzebany" jest zubożenie oświetlenia w pomieszczeniu po to aby zauwazyc z którego kondensatora leca iskry na obudowę!!!!Jeśli wybijają korki to znaczy ze jest zwarcie 220V na "obudowę .sprawdz próbnikiem neonowym czy na obudowie nie ma napięcia.Przy wrozladowaniach kondensatora wyczuwa się...
Mniejszego się nie dało? Masz tam oznaczenie 15. To zasilanie po przekręceniu kluczyka. Miernik, albo nawet próbnik z żarówki w rękę i szukasz. Na zacisku 15 cewki po przekręceniu kluczyka powinieneś mieć zasilanie. Z innych oznaczeń, to 30 na stacyjce. Zasilanie stałe z akumulatora.
Chyba 100uA? Ale faktycznie taki prąd wysytarczy aby LEDy się lekko żarzyły. Nie, 100 mA (PN-EN 60598-1:2015-04+A1:2018-04, p.10.2.2. Badanie - wytrzymałość elektryczna izolacji). Mówimy tutaj o prądzie, który może pojawić się pomiędzy częściami przewodzącymi (ścieżkami) MCPCB a jego aluminiowym rewersem, w sytuacji przeskoku iskry lub przebica izolacji....
Najlepiej się sprawdza układ zapłonowy oscyloskopem. Jeśli nie macie takiej możliwości, próbnik z diodą może wystarczyć. Przy kręceniu rozrusznikiem, na wejściu uzwojenia pierwotnego cewki powinno być zasilanie(dioda świeci cały czas), na wyjściu powinno być sterowanie (dioda pulsuje) Jeśli nie będzie pulsowania na cewce, zapewne padł moduł. Możecie...
Podłącz pod diagnoskop to dowiesz się. To forum obniża poziom niedługo będziemy dyskutować o awari próbnika instalacji elektrycznej. Masz tam cewkę, przerywacz, kondensator i jeszcze co bardzo ważne koło zamachowe z magnesami stałymi i też mogą one być za słabe już. Pozatym napięcie na przewodzie wysokiego napięcia sprawdzasz kontrolką ???? wsadz palca...
Zintegrowany miedzygalaktyczny stwierdzacz impulsów. Słyszałeś o czymś takim jak zwykły prostacki próbnik z diodą świecą, choć wskazane by było użyć oscyloskopu. Ale też nada się miernik z bargrafem albo i wskazówkowy. Impulsy o amplitudzie mniejwięcej takiej, jak napięcie akumulatora.
Jeżeli masz próbnik-neonówkę to możesz sprawdzić, czy zapali się neonówka na jednej z końcówek uzwojenia pierwotnego. (lewa strona transformatora na zdjęciu). Jeżeli nie - to jedynymi możliwymi miejscami uszkodzenia są: przewód sieciowy, wyłącznik lub ukryty gdzieś w koszulce izolacyjnej bezpiecznik.
Czytałem inne tematy i nadal nie jestem pewien co to sposobu sprawdzenia. Mam problemy prawdopodobnie z uziemieniem bo pojawiała mi się iskra i dostałem prąd na obudowie. Mam miernik i normalnie na gniazdku mam ~236V. Sprawdzam fazę z bolcem - 1V Sprawdzam zero z bolcem - 1V Obudowa zasilacza z bolcem - 0 lub 1V przez chwilę Próbnik świeci na zasilaczu,...
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Witam. Problem z napięciem powstaje przy kręceniu rozrusznikiem. Po włączeniu zapłonu na pin 23 czerwonego przekaźnika w komorze silnika na ok. 3 sekundy pojawia się 12,5v przy i kontrolka (próbnik świeci mocnym światłem), lecz gdy przekręcam na start rozrusznikiem napięcie spada do 6v i kontrolka (próbnik świeci się lekkim światłem). Na cewkach to...
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Mam problem ze sterowaniem cewek (iskrą). A więc zacznę od początku. Nie dawno w seju 900 z 98r. u mojej panny wymieniałem silnik na nowy (używka). wszystko mam podłączone ale ni chu, chu nie ma iskry. Podmieniłem już cewki na nowe, które dostałem za piwko od znajomego mechaniorka. Czujnik położenia wału miałem...
Mam problem ze sterowaniem cewek (iskrą). A więc zacznę od początku. Nie dawno w seju 900 z 98r. u mojej panny wymieniałem silnik na nowy (używka). wszystko mam podłączone ale ni chu, chu nie ma iskry. Podmieniłem już cewki na nowe, które dostałem za piwko od znajomego mechaniorka. Czujnik położenia wału miałem na zapasie więc też go podmieniłem i nic....
Witam. Mam problem z w/w autem:( chciałem jechać, kręcę, kręcę i nic, sprawdziłem przyrządem iskrę na każdej świecy i nic. Ale dalej sterownik działa bo załącza pompę paliwową. Połączenie miedzy sterownikiem a tą kostką, z której przewody wysokiego napięcia idą jest. Lecz jest problem, że jak podłączę próbnik to na tych przewodach nie ma prądu i tu...
Masz tam może gaz? Szukaj usterki ; zasilania cewek (są dwie) lub ich sterowania z ECU - sterownika silnika! Stwórz próbnik z diody LED i opornika i sprawdź kluczowanie cewek (będzie mrugać) na pinach nr.2 gniazda cewek lub na A6 i A19 gniazda ECU! Pasowałoby tego japońca odpytać na błędy , gdyż sterownik odbiera zwrotną (diagnozuje) ze cewek.
Witam wszystkich :) Jestem świeżym posiadaczem silnika od quada 110 atv, kupiłem go wcelu włożenia do motoru. Silnik kupiłem z cała instalacją elektryczną, brakowało tylko modułu CDI, który już kupiłem Odblolowany (sa na allegro takie niebieskie z radiatorem) Instalacje niestety musiałem całą przerobić ponieważ były tam kostki od alarmu świateł itp,...
Zapomniałem wcześniej dodać że pompka paliwowa jest ok, zmieniłem też aparat zapłonowy i już w sumie głupi jestem. Teraz maluszek wogóle nie odpala :( Niech mi ktoś powie bo może ja już naprawdę nie teges... Tzn. 1) Koło pasowe (nacięcie) pokrywa się z 1 kreską na obudowie 2) Styki przerywacza poczyszczone i ustawione 0,5mm 3)Poluzowuję aparatu 4) Biorę...
Witam! Pacjent to dzik z silnikiem Malczanka. Jak dotąd chodził ok, ostatnio po jeździe zgaszony a jakąś godzinkę później nie chciał odpalić. Co wiem: -iskra jest, bardzo ładna, świece nowe, kable nowe, cewka sprawna -zapłon nie był ruszany przed usterką wcale, ale jak nie chciał odpalić próbowałem lekko przestawić - bez rezultatu -gaźnik był po regeneracji...
Za gruby drut Już zmieniłem rzeczywiście był gruby 0,9mm znalazłem inny tak ok 0,4mm za mało zwojów Poprawiono nawinąłem na max ,tyle żeby koło zamachowe nie przycierało Czy musisz tak ,,dziko" nawijać ?? Dziś nawijałem z pomocą wkrętarki i na trzeźwo to już mi wyszło nawet nawet :) :) :) izoluj warstwy papierem izolacyjnym Nie miałem nawinąłem bez...
Witam. Od wakacji 2013 do stycznia tego roku składałem SSTC. W ferie pierwszy raz podłączyłem całość pod autotransformator z nadzieją że wszystko ruszy za pierwszym razem. Tak też się stało, przy napięciu ok 60 http://obrazki.elektroda.pl/6305044100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2226345300_1... Schemat sterownika pozostał...
Witam. Niedawno dostałem w swoje ręce lapka - Lifebooka C6535. Z początku sądziłem, że spalony jest jedynie zasilacz (co udało mi się o dziwo naprawić), lecz po podpięciu go do urządzenia, jest zwracie. Lampka na zasilaczu mryga, ledwo się świeci. Jak zdążyłem ustalić, wejście musi być przepalone. Kabel przepuszcza prąd, po podłączeniu go do płyty głównej...
Witam! Szanowny kolego ja to testowałem wiele lat temu. Płytka oryginalna od dobrego pastucha. Cewkę oryginalną dolną od tvl 25 rozwijałem by usunąć uzwojenie które było podłączane do lampy PL, W TO MIEJSCE NAWIJAŁEM 600 zwojów drutem 0,35mm. Po podłączeniu uzyskiwałem 1000V, iskra 15mm lecz przy obciążeniu linii sztucznie jak i 100m ogrodzeniem napięcie...
Witam, mam dvd wiwa, i jest podłączone do prądu ale wyłączone z guzika, dotykam obudowy a próbnik sie świeci i pokazuje 110 i tak słabo się wyświetla 220. Jeśli włączę z guzika dvd to mniej pokazuje i słabiej świeci. Dvd leżało na tunerze satelitarnym i jak obudowa dvd dotykała obudowy tunera sat to iskry przeskakiwały. Chyba tak być nie powinno ??...
Wczoraj po zakończeniu mycia żona otworzyła zmywarkę i zobaczyła iskrę, która przeskoczyła na drzwiach zmywarki. Dziś próbowałem włączyć zmywarkę i okazuje się,że nie działa - nie reaguje na przycisk włącznika, nie świeci się wyświetlacz programatora. Rozkręciłem drzwi. http://obrazki.elektroda.pl/4536545800_1... Znalazłem 3 przepalone...
Żeby się zbyt nie rozpisywać pozwoliłem sobie przenieść z innego forum kilka wiadomości na temat tego ważnego parametru spalin: Co to jest HC??? Pierwszą grupą gazów którą mierzymy są węglowodory HC. Węglowodory odpowiadają za foto-chemiczny smog, który podrażnia oczy i zawiera znane substancje rakotwórcze. Złą wiadomością jest to, że HC są obecne we...
Witam.Nam taki problem,otóż mój mierniczek jak w temacie podczas poruszania kablami pomiarowymi pokazuje jakieś wartości jak nic nie mierzy(nic do niego nie podłączam).Pomaga czasem lekkie ruszenie pokrętłem zakresów i wtedy jest dobrze(znaczy wskazuje "0").Nie "szaleje" również jak ma nową baterie no ale chyba baterii nie będę wymieniał co 3 tygodnie....
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. To to ja wiem, dlatego zacząłem od sprawdzenia czujnika obrotów wału korbowego i on był faktycznie uszkodzony. W pewnym położeniu w jego korpusie pojawiała się przerwa w cewce, prawdopodobnie w trakcie hamowania przy jeździe z górki. Wymiana nie pomogła, tzn. wystąpiła równolegle...
Witam, Schemat powiniem Ci pomoc. Osobiscie uwazam, ze sprawdzanie na stole wszystkich elementow ma niewiele sensu. Zamontuj wszystko do samochodu i szukaj, ktory element go unieruchamia. Nie wiem na jakim jestes poziomie w zarzadzaniu slnikiem (nie wystarczy znac elektronike), ale najkrotsza droga do sukcesu jest analiza funcjonalna systemu. Na poczatek,...
Po pierwsze istotna uwaga - Pionier U2 ma chassis połączone galwanicznie z siecią. Należy się zaopatrzyć w prosty próbnik napięcia fazowego - tj śrubokręt z neonówką. Sprawdzić czy po włożeniu wtyczki do gniazdka na chassis potencjał przewodu fazowego. Jelśi tak włożyć koniecznie wtyczkę do gniazdka odwrotnie. Wystrzegać się podłączania nowoczesnych...
Do tego żeby auto odpalało potrzeba powietrza pod ciśnieniem,paliwa i iskry. Zacznij od tego czego zabrakło. Ciśnienie mozna sprawdzić bez problemu,iskrę też,a pompę i wtryskiwacze słychać gołym uchem. Jeśli nie słyszysz to zdejmij jedną wtyczkę z wtryskiwacza i podlącz to https://sklep.edostawcze.pl/wp-content/u...
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
silnik nie palliBrak iskry, brak ciśnienia paliwa. Skaner x-431 - nie czyta danych ze złącza diagnostycznego. Sprawdzenie aparatu zapłonowego. Trzy uzwojenia sensorów pozycji wałka - OK. Wyjście z modułu do ECU - po przyłączeniu próbnika z żarówką przeskok iskry. Sprawdzenie przekaźnika pompy paliwa (sterowany z modułu) - OK Sprawdzenie ECU - Zasilania...
próbnik napięcia iskra sekcja próbnik próbnik tranzystorów
unitra dynamic speaker zablokować windows update 10w40 bierze
podłączenie zamel podłączenie zamel
Dell Inspiron N5010 – 8 krótkich sygnałów BIOS, brak obrazu, usterka GPU/LCD X210 kod błędu w sprężarce śrubowej – Atlas Copco, Kaeser, Ingersoll Rand, Boge – przyczyny i diagnostyka