Witam. Zaskoczył mnie problem braku iskry w silniku 019 Dezamet. Iskry na świecy nie ma a jak włożyć palec w fajkę to kopię już przy niskich obrotach. Wkładając próbnik w fajkę (taki śrubokręt z małą diodą) i kopiąc kopnikiem diodą mruga. Napięcie dochodzi ewidentnie a iskra na świecy nie przeskakuje. Po zdjęciu fajki, i dostawieniu do cylindra też...
Jeszcze dodam ze iskra jest dosyc slaba i ucieka na boki Usterka świecy. Kondensator w układzie jest tak naprawdę po to żeby nie iskrzyło na platynkach. Nie tak do końca. Kup sobie próbnik iskry lub chociaż taką fajkę, która błyska w rytm zapłonu. Zobaczysz, czy to faktycznie jest wina układu zapłonowego. Cewka w statorze sprawna? Sprawdzona?
Przecież to prosty układ. Jeśli hallotron robi impulsy, to przy kręceniu rozrusznikiem powinno być słychać pompkę paliwa i wtryskiwacz powinien cykać. Jeśli tak, to pozostaje moduł wzmocnienia w aparacie zapłonowym. Na pin 4 należy podać przez próbnik masę/plus - iskra powinna skakać, przy założeniu że moduł i cewka mają prawidłowe zasilanie 12V i pewną...
Bardzo udana konstrukcja, ważne że spełnia swoje zadanie, ale też przyczepię się do bezpieczeństwa - rozpylone paliwo z powietrzem tworzy mieszankę wybuchową - wystarczy gdzieś iskra z wyłącznika i mamy wybuch.
Witam, Na zewnątrz budynku wychodzi mi przewód. , który nie wiem do czego jest. Był on zaizolowany taśmą, dzisiaj chciałem sprawdzić, czy jest on pod napięciem. Zdjąłem taśmę, i przyłożyłem próbnik napięcia do pierwszego z brzegu przewodu , kiedy dotknąłem tego elementu na końcu probówki najprawdopodobniej zrobiło się zwarcie tzn. poszła jakby taka...
przy tym napięciu to ja bym w ogóle nie ryzykował z próbnikami własnej konstrukcji. życie jest cenniejsze niz kilka stów różnicy. pozdrawiam Dokładnie tak ,użyte materiały muszą w każdych warunkach spełniać wymogi bezpieczeństwa .Poza tym każdy takie tester próbnik (używany w porządnych zakładach ) jest sprawdzany co pewien okres czy nie występuje...
Aha, czyli jesli dobrze rozumiem -do cewki dochodzi + i - :) + ze stacyjki, a "-" z kompa. Żarówkę moge dołączyć od - akumulatora i "+" tam przed cewka i dzięki temu sprawdzę czy obwód stacyjki jest ok. Ale jak sprawdzić "-" który idzie z kompa? Może woltomierzem: "+" do akumulatora a "-" do kompa - tylko czy taki pomiar mi cokolwiek da - czy tu powinno...
Witam. Prosze o pomoc w diagnostyce uszkodzenia . Nie działa mi silnik w krajalnicy Zelmer 293 ; silnik o mocy 100W. Prąd jest do przełącznika, jest i na komutatorze (sprawdzane próbnikiem neononowym). Jak włączę przełącznik to próbnik neon gaśnie. Jak zewrę styki poza przełącznikiem -to jest tylko lekka iskra w miejscu połączenia styków. Silnik "nie...
To ,że pompę słychać nie znaczy , że ma dobre ciśnienie - proponuję je zmierzyć , powinno być ok. 1 bar. Druga rzecz to to , że 12v na wtryskiwaczu jest ok , ale masa sterowana jest ze sterownika . Prostym sposobem - włóż próbnik diodowy we wtyczkę wtryskiwacz i przekręć rozrusznikiem - powinna mrugać - najlepszy jest oscyloskop, ale jak się nie ma...
Czytałem inne tematy i nadal nie jestem pewien co to sposobu sprawdzenia. Mam problemy prawdopodobnie z uziemieniem bo pojawiała mi się iskra i dostałem prąd na obudowie. Mam miernik i normalnie na gniazdku mam ~236V. Sprawdzam fazę z bolcem - 1V Sprawdzam zero z bolcem - 1V Obudowa zasilacza z bolcem - 0 lub 1V przez chwilę Próbnik świeci na zasilaczu,...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
Zapomniałem wcześniej dodać że pompka paliwowa jest ok, zmieniłem też aparat zapłonowy i już w sumie głupi jestem. Teraz maluszek wogóle nie odpala :( Niech mi ktoś powie bo może ja już naprawdę nie teges... Tzn. 1) Koło pasowe (nacięcie) pokrywa się z 1 kreską na obudowie 2) Styki przerywacza poczyszczone i ustawione 0,5mm 3)Poluzowuję aparatu 4) Biorę...
Witam! Szanowny kolego ja to testowałem wiele lat temu. Płytka oryginalna od dobrego pastucha. Cewkę oryginalną dolną od tvl 25 rozwijałem by usunąć uzwojenie które było podłączane do lampy PL, W TO MIEJSCE NAWIJAŁEM 600 zwojów drutem 0,35mm. Po podłączeniu uzyskiwałem 1000V, iskra 15mm lecz przy obciążeniu linii sztucznie jak i 100m ogrodzeniem napięcie...
Jak podmieniałeś sterownik to EWS był ogarnięty? Sprawdzasz masy i zasilania na sterownik, testerem w parametrach czy widzi obroty. Sprawdzasz zasilanie na cewki, sygnał próbnikiem diodowym lub oscyloskopem.
Iskra się pojawia,bo jest zmagazynowana energia w polu cewki.Masz impulsy na środkowym pinie hallotronu jak kręcisz silnikiem czy nie ma?Łatwo to wybrać próbnikiem z diodą LED,podpinasz pomiędzy plus aku a zasilanie. Podstaw tez moduł,telefunkeny robiły różne heca.Moduły są w dwu typach,jeden generuje iskrę jak ECU zwiera środkowy pin z masa,drugi jak...
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Tak. Jest to możliwe. Padła cewka lub moduł wzmocnienia. Można to sprawdzić. Rezystancja cewki na pierwotnym 0,5÷0,7Ω , na wtórnym 3÷4kΩ. Moduł można sprawdzić włączając próbnik z diodą równolegle do cewki (zaciski 1 i 15), podczas kręcenia rozrusznikiem powinna migać.
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Może być czujnik, wtedy też nie będzie iskry. Impuls sprawdzisz próbnikiem diodowym. W najprostszej postaci dioda led plus rezystor, jeden przewód do plusa, drugi na sygnał sterujący wtryskiwacza.
Metoda nie niesie żadnego ryzyka, jeśli się telewizor wyłączy, zbliży przewód i ponownie włączy. Tak też czyniłem, więc nie mogło mnie "kopnąć". Iskra wydawała się nieco słaba (nie tyle krótka, co mało intensywna), ale nie byłem pewien, czy tak ma być. Neonówka próbnika wskazywała pracę lampy odchylania poziomego. Jeśli chcę dokładnie sprawdzić wartość...
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Taki transformator powinien dawać około 18 kV. A przekładnia - on ma kilka cewek uzwojenia pierwotnego, próbowałem różne. Aha, nie radzę sprawdzać próbnikiem napięcia, czy jest napięcie na wyjściu. Spróbowałem, poleciał na parę metrów, kolega pomógł znaleźć. ;)
Kondensator do masy i do kabelka niebieski +12 na cewce, drugi kondensator do masy przerywacza i styk przerywacza. Kręć ręcznie kołem od silnika i po zdjęciu kopułki patrz czy przerywacz się rozwiera 0,5mm , jak masz na cewce +12V musi być iskra , zostaje regulacja zapłonu. Sprawdzenie okablowania przerywacza i jego styku, to żaróweczka na styk przeywacza...
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Witam, W skrócie - przy przepinaniu akumulatora poszła iskra i radio przestało się załączać. 12V na kablu jest, bezpieczniki sprawdzone, ledy na radiu podświetlają się, wyświetlacz nie reaguje na przyciski - w tych modelach wyświetlacze lubiły się wypalać, więc został wymieniony, ale nic to niestety nie zmieniło. Pady 2x7 wyglądają na JTAG więc jedyne...
(at) jack63 kąt otwarcia styków przerywacza jest zależny od profilu krzywki. Na to użytkownik wpływu nie ma, ale nieosiowy montaż krzywki, bądź w skutek uszkodzenia gniazda, wirnika, lub czopa wału zmienia tą wartość w różny sposób, powodując czasami problemy mimo prawidłowego wyprzedzenia zapłonu jak i przerwy styków. W CZ350 krzywka ma jeden garb...
Do takiego ogórka szkoda VAGa, wystarczy próbnik
Nie trzeba oscyloskopu, zwyły próbnik z dodą LED
Na wtyczce w aparacie masz mieć zasilanie na jednym zewnętrznym i masę na drugim, a np. dotykając próbnikiem do środkowego (próbnik podłączony do masy lub plusa, bo nie pamiętam?!) ma przeskakiwać iskra z "cewki do masy" jeśli jest, to układ częściowo sprawny, a jak podłączysz do aparatu i kręcisz rozrusznikiem i zasilanie jest na wtyczce i nie ma iskry...
1. cewka to 1135 na dole 2. bh12 to bezpieczniki 3. napisałem przez co idzie zasilanie do cewki, wysil się trochę i obejrzyj schemat. 4. możesz zastąpić cewkę żarówką. jeden przewód żarówki dać na + aku drugi w miejsce jednego z 2 sygnałów cewki, zakręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy mruga. 5. tak stacyjkę można sprawdzić CA00 na schemacie. Dobierasz...
Witam Czytając wasze posty wywnioskowałem, że kabelek, który nie jest podłączony i się naładuje HV, może uszkodzić na sprzęcik. W końcu jak nam przeskoczy iskra do gniazda ant. to coś stać się musi. Czy instalacja ant. TV w domu też może się tak naładować?
Tylko czy używając żarówki do sprawdzania układu sterującego tranzystorem nie można go uszkodzić? Ja używam do tego celu wysokoomowego próbnika napięcia
"Czy na przewodzie sygnałowym na zapłonie powinno być jakieś napięcie"Tak.Próbnik diodowy i powinno mrygać przy kreceniu rozrusznikem po podłaczeniu próbnika do jednego z zacisków wzmacniacza.
Lenar-na prostych gładkich drogach zdarza się około 50km/h ale nie jest to przyjemne(sztywny widelec) więc przelotowo pyrkam 30-40km/h. Ale co do mojej awarii: Iskry nie ma dalej ale jest światełko w tunelu. Świeczkę umyłem bardzo dokładnie,sprawdziłem fajkę i przewód WN(lenar-faktycznie lipa z połączeniem więc skróciłem przewód i zarobiłem na nowo...
więc nie ma kluczowania cewki,wpierw sprawdzić oscyloskopem,lub próbnikiem LED co się dzieje na nadajniku impusów.
Stały plus (napięcie np z akumulatora),bez względu czy włączona stacyjka czy nie. Jak podepniesz próbnik ma być napięcie na tym zacisku
Jesteś pewien kondycji tego drugiego sterownika? Czasami zabiegi usunięcia pewnych funkcji powoduje ubicie sterownika. Jeśli tak to schemat w dłoń próbnik i do dzieła.
Hej. Na początek, żeby nie pchać się w koszty, sprawdź, czy jest pewna masa na cewce wysokiego napięcia, i module, (możesz zrobić sobie próbnik z żarówki 12V, najlepiej ok. 21W podłączyć jeden przewód do + akumulatora a drugim sprawdzać masę przy cewce i module ), jak to będzie ok, to teraz trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu układzie wyłączającym...
W telegraficznym skrócie: Do jednego gniazdka wpięty przedłużacz, do niego tv (3 żyły), dekoder, modem (oba bez uziemienia). Dekoder spięty z tv kablem HDMI. Dekoder i modem dwa kable koncentryczne idące do splittera. W momencie wpięcia głównego kabla koncentrycznego do splittera, instalator zostaje kopnięty prądem. Huk, iskra, przy splitterze. Tv spalony....
Należałoby sprawdzić czy na wtryskiwaczu (złącze zdjęte z wtryskiwacza) w momencie odpalania występuje stały plus z przekaźnika podwójnego jak również sygnał kluczujący wtryskiwacz (impuls masy ze sterownika wtrysku) . Trzeba ten impuls pomierzyć próbnikiem wysokoomowym (diodą led z rezystorem), nie zwykłym próbnikiem żarówkowym z uwagi na sterowanie...
Jak gdzie? W tej podstawie co są na niej umocowane hallotrony. Impulsy stwierdzisz próbnikiem z diodą świecącą, nie trzeba do tego oscyloskopu.
Zobacz czy masz plus na cewce (czy jest zasilanie) jak kręci rozrusznik (dwie osoby i próbnik lub miernik) Możliwe uszkodzene stacyjki
Witam. Usterka faktycznie trudna do wykrycia i najlepiej sprawdzać gdy auto zgaśnie. Wtedy skontrolować napięcie na cewce (+12V) oznaczenie zacisku 15, jeśli będzie to sprawdzić próbnikiem drugi zasisk cewki, kręcąc rozrusznikiem. Myślę, że ta metoda pozwoli stwierdzić, czy przyczyna tkwi w cewce, czy obwodzie sterującum cewką. Pozdrawiam.
Przy starszych autach (klasykach) też można się nieźle przekręcić. Mam takiego jest to UAZ 469b. Wypadał mi czasem zapłon, różnie czasem częściej, czasem rzadziej, czasem nie chciał palić, czasem się rozkraczył na drodze. Klasyczny układ zapłonowy jest prosty jak konstrukcja cepa - przepatrzyłem wszystko co tylko można. Nic. Wymieniłem klasyczny zapłon...
Do aparatu dochodzą 2 przewody (wtyczka okrągła), niebieski i czarny z paskiem, odepnij wtyczkę podłącz próbnik diodowy w oba piny, kręć silnikiem jeśli dioda miga szukaj w aparacie usterki mechanicznej, jeśli OK, moduł padnięty.
Przyrząd o ile faktycznie działa może być bardzo wygodny w użyciu. Bez ściągania: fajek, osłony, wykręcania świec. Oglądając iskrę na świecy, nie patrzymy tylko czy jest/nie ma ale również oceniamy czy jest mocna czy słaba, jak będziesz oceniał w tym przyrządzie?
Do tego żeby auto odpalało potrzeba powietrza pod ciśnieniem,paliwa i iskry. Zacznij od tego czego zabrakło. Ciśnienie mozna sprawdzić bez problemu,iskrę też,a pompę i wtryskiwacze słychać gołym uchem. Jeśli nie słyszysz to zdejmij jedną wtyczkę z wtryskiwacza i podlącz to https://sklep.edostawcze.pl/wp-content/u...
Halla sprawdziłem diodą jest OK. Niezapala nieregularnie i chciałbym sprawdzić jakos moduł. Wyczytałem,że podobno próbnik (zaróweczkę) podpinając pod + cewki ,a drugim kabelkiem próbnika na przemian dotykając dwóch styków modułu powoduje przeskok iskry z cewki. Jeśli to prawda to których styków trzeba dotykać naprzemiennie? Czy dwa pozostałe styki modułu...
Nie chodziło o komputer tylko o próbnik i sprawdzenie czy są impulsy sterujące na wtryskiwaczu... Na LPG powinien odpalić (no chyba, że jednak iskry nie ma albo jest nie wtedy kiedy trzeba) ale trzeba wiedzieć jak wymusić rozruch na LPG, bo standardowo to sterownik na to nie pozwala.
Zwykle układ taki wygląda tak (jeśli chodzi o taki jak ja myślę): 2 bolce schowane lekko w obudowie, podłączasz do nich (zwykle za pomocą żeńskich wsuwek) zasilanie z 230V. I masz 4 (z wiadomych powodów ) grubo izolowane i głęboko osadzone. Zależnie od tego na ile jest palników kuchenka – tyle masz wyjść. Przy zasilaniu pewnie pisze N(neutral)...
próbnik napięcia iskra próbnik tester próbnik akumulatorów
wymiana resora dolnego volvo silnika sterowanie wycieraczek
nivona młynek samsung ps51d450a
Jak przyspieszyć kursor myszy w Windows 10? Błąd P1198 w Peugeot 407 2.0 HDI - Diagnostyka i Naprawa