Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Akumulator naładowany ?
Prawidłowa iskra to taka gdzie jej dlugość sięga okolo 1cm. Zdejmij fajkę z przewodu i zbliż go do masy i zobacz czy iskra przeskakuje. Jeśli nie to podmień cewke jesli dalej nie bedziesz miał iskry to podmień moduł zapłonowy. Jeśli to nie przyniesie rezultatu to wtedy pomyślimy co dalej.
Witam posiadam skuter peugeot streetzone 2t 2019. Iskra zrobiła się bardzo słaba. Wymieniłem świece skuter odpalił na 2 minuty i zgasł. Znów na nowej swiecy jest słaba iskra. Pomocy
I co, teraz mamy zgadywać skoro wszystko tam już przerobiłeś i posługujesz się pojęciami z pod budki z piwem, "za mało prądu" ?
Właśnie w poście 2# o tym wspomniałem ale pomiarów raczej autor nie wykonał inie sprawdzał zasilania .
Jedyne co można przypuszczać to zgnita instalacja elektryczna. Zwróciłbym na połączenia masowe między silnikiem, modułem, akumulatorem i resztą instalacji. Dobrze jakbyś podał kod ramy lub ew. kod silnika. Niektóre Hondy miały nietypowe rozwiązania modułów, inne np. nietypowe akumulatory a w pobliżu moduł i wiązka instalacji. Pamiętam jak w jednym egzemplarzu...
Skuter nazywa się router xm50. Przed wymianą cewki, modułu zapłonu i świecy była iskra ale nie chciał odpalić. Po podaniu mu 24V iskra zginęła ale po wymianie tych elementów i wyczyszczeniu gaźnika i regulacji zaworów odpalił ale po godzinie zgasł i znowu nie ma iskry. Jest to zdjęcie tego skutera z internetu ale jest taki sam. https://obrazki.elektroda.pl/8002156100_...
Minimum 80-100 VAC względem masy silnika przy pracującym rozruszniku.
Sprawdź iskrę na samym kablu, czyli 8mm od masy (cylinder, głowica ...) ma skakać niebieska mocna iskra, musi być słyszalna.
Iskra?
Równie dobrze iskra może przeskakiwać w nieprawidłowym miejscu - np. na skutek osadu węglowego, który powstał przez nieprawidłowy skład mieszanki. Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym. Z bezkolizyjnym silnikiem - BZDURA. Polecam przestawić umyślnie rozrząd i zakręcić ręką wałem korbowym. Zobaczysz,...
Nie napisałeś co to za skuter! Na rynku są ich tysiące. Trudno doradzać jak nie wiadomo z czym ma się do czynienia. O układach zapłonowych poczytaj tu: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Jak będzie to czarna magia, to daj sobie spokój. Bez podstawowej wiedzy nie poradzisz.
Jak w temacie skuter 2 t po wymianie membrany skuter nieodpala,jest iskra ,swiece zalewa
Witam, nie dawno wyciągnąłem że stodoły po 5 latach stania skutera Peugeot zenith, problem jest taki że nie ma iskry badałem miernikiem z iskrownika wychodzi prąd lecz z modułu już nie, dziś wymieniłem moduł i cewkę zapłonowa i dalej nie ma iskry. Wie ktoś może co zrobić żeby ta iskra się pojawiła?
Cewka występuje większości agregatów tzw. inwerterowych. Zdejmij fajkę i wtedy patrz czy jest iskra. Cewka identyczna jak w chińskich skuterach tylko ma trzecie wyjście masę.
No cóż do sprawdzenia paliwo i iskra świecy na początek.
56886 Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T skuter romet
Brak iskry Vespa LX50? 2008r.
Spróbuj zmienić swiece, sprawdź mase przy aku.
Po polskich drogach jeździ wiele skuterów...Twój to ???
Witam. W skuterze KYMCO wymieniłem gaźnik i świece. Iskra jest, ale skuter nie chce odpalić.
Witam. Skuter stał 3 miesiące w garażu i zginęła iskra oraz światła. Światła działały gdy się przekręciło kluczyk. Skuter Jonway. Cewka działa, prądownica wytwarza prąd, kiedy przytrzyma się starter. Pytanie, kabel który wychodzi od magneto biało/niebieski to minus czy plus? i dlaczego brak iskry.
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
Wymień świecę, czasami jest tak uszkodzona, że iskra zanika po wkręceniu do cylindra.
Poczyniłem obserwacje, włożyłem moduł z cewką do skutera innego 2t, iskra jest, z czego wynika ze coś nie tak z iskrownikiem (nowym) lub magnetem (nowym). Iskrownik ma 4 kable, żółty, biały, czerwony i niebieski. Podłączyłem probówkę pod masę i pod czerwony kabel z iskrownika, po kopaniu świeci się wiec jest +. Żółty i biały nie interesuje mnie bo to...
Hipoteza: zapłon się poprzestawiał.
Witam dziś napotkałem taki problem z iskra była przez chwilę potem zanikła i po chwili dalej była a teraz jak znikła to już jej nie ma czy pomógł by ktoś w rozwiązaniu sprawy poszkodowany skuter chiński 50 4t moduł 5 pin na dole daje zdjęcia instalacji. https://obrazki.elektroda.pl/8216293400_... https://obrazki.elektroda.pl/2302829500_...
skuter peugeot speedfight 100cc nie ma iskry
siema mam problem z 4t podlaczylem mase od migomatu do silnika i przepalił sie kabelek ktory byl przykrecony do masy silnika po jego wymianie nie mam iskry skuter zipp otis 2015r
Moduł może wpływać na słabą iskrę.
Kopniak :?: Rozrusznik :?: Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki. Tym sposobem odpalałem...
Ja do testów użyłem cewki butelkowej z Simsonka. Potem wykorzystywałem cewke ze skutera Suzuki - iskra była potężniejsza :) Polecałbym tą do skuterów.
Skuter odpala dobrze, dobrze się wkręca, ale po zagrzaniu zaczyna tak jakby gubić iskrę i momentami pojawia się iskra na silniku.
Rezystancja cewek jest w porządku .Podmień moduł i świece,powinno pomóc.
Zobacz czy iskra jest na swiecy tej w cylindrze.
Bedziesz widział pokiereszowane uzwojenia.
W skuterze iskra raz jest a raz nie ma!Ja myślę ze to wina zapłonu.Bardzo proszę o porady. Przecież dostałeś rady. Sprawdziłeś cokolwiek?
Znalazłem schemacik podobnego skutera tutaj: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Z tego schematu wynika, że należy spiąć czarny i czerwony wówczas będzie iskra. Ale nie znaczy, że u was to też poskutkuje. Natomiast połączenie biało-czarnego z zielonym to zatrzymanie silnika. Sprawdźcie kable u siebie kolory.
paliwo dostaje bo po dłuższym kręceniu świeca jest mokra A czy iskra na świecy jest?
Witam, mam problem ze skuterem 4t chiński router bassa dokładnie, był problem z zanikająca iskra , wymienione było już praktycznie wszystko włącznie z całą nowa instalacją elektryczną. Problem niestety nie zniknal teraz nie ma iskry wogole. Dziwna sprawa jest na module CDI , bo podczas kopania na pinach masowych pojawia się napięcie, a na pinie który...
Masz schemat twojego moduł wygląda na to ze masz coś takiego porównaj ten schemat ze swoją instalacja Dodano po 2 Co się nie chciało załadować wcześniej.
Witam wszystkich jestem tu po raz pierwsz ,Mam taki problem ze skuterem ,a mianowicie jak podlaczam kostkę z iskrownika to robi się zwarcie i słychać jak delikatnie rusza sie rozrusznik I silnik zaczyna wolniej kręcić byłbym wdzięczny za pomoc a I przy okazji znikla iskra . A skuter to moto ventus latro
a próbowałeś wymienić fajkę???bo to może mulic iskrę..
Nie wiem bardzo dokładnie ale chyba ok 0.7V
Nie. Diodą led czerwoną. Powinna mrugać przy próbie odpalania. Moduł od 4T teoretycznie powinien dać iskrę pod warunkiem że rozkład wyprowadzeń jest taki sam i sam zapłon jest też typu CDI.
Moduł jest wielkości pudełka zapałek wpisz w allegro moduł vivacity i będziesz widział. Możesz też mieć uszkodzoną stacyjkę, wyciągnij wtyczkę z stacyjki i sprawdz.
Jeśli po wlaniu benzyny do cylindra skuterek zapala, to stawiałbym na gaźnik lub szczelność za gaźnikiem.
A patrzyłes na świece czy jest iskra?
Co do gaźnika nie grzebałem w nim jeszcze z tego względu, że skuter wgl nie odpala, ani po podaniu paliwa prosto w cylinder ani po podaniu na zawór za gaźnikiem. Dodano po 2 Co do iskry zmieniałem przerwe i nic nie dawało, iskra jest bardzo mocna, sprawdzalem zapłon na podłączonym aku i dodatkowo prostowniku, poza tym zarówno kręcąc starterem jak i...
Odepnij z modułu kabelek czarny z białym paskiem i zobacz czy pojawi się iskra. Ten kabel jest odpowiedzialny za gaszenie silnika, jeżeli jest zwarty do masy nie będzie iskry.
Moduł zawinął już jest Iskra normalnie
No właśnie jest iskra
No tak.
Najpierw sprawdź czy jest iskra.
Witam wszystkich. Mam problem z quadem 150 z silnikiem GY6. Otóż wymieniłem w quadzie instalację, cały stator z impulsatorem, cewkę iskrową, świecę i nie ma iskry. A na instalacji prąd jest wszędzie. Gdy wsadziłem stator do skutera, oprócz magneta, a magneto dałem z skutera, to iskra jest i skuter pali. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. AI: Jaki jest...
Witam, mam wielki problem ze skuterem, przyjechał do mnie od znajomego który (jechał i zgasł) od tego czasu brak iskry totalnie! Wymieniłem z nim cewkę, kabel wysokiego napięcia, fajkę, świecę, impulsator. Cały zapłon wyczyszczony, powinna być iskra a jej nie ma, nawet wywaliłem kabel z blokady bocznej stopki i zmostkowałem 2 zielone kable, cała elektryka...
Nie ma co dziękować. Wystarczy "nadusić" przycisk Pomógł. :D Cewkę, a nie cefkę, lepiej kupic nową o ile tylko będzie do zdobycia. Proponuję zacząć jej szukać. Cewka ma wiele (1000 - 4000) zwojów cienkiego drutu (0.1- 0.2 mm). Trudno przewinąć ją w domu. Poza tym pewnie jest zlana na beton żywicą. Aby przewinąć cewkę trzeba najpierw usunąć uszkodzone...
1 sprawdziłem bo przełożyłem swoją do skutera drugiego mianowicie do mojego dziadka skutera iskra była no spora i moduł też działał w drugim skuterze cewaka też 3 stan jest dobry, porządnie przykręcone i wyczyszczone 4 fajka i przewód nowe 5 jak to sprawdzić jestem kompletnie zielony w tym temacie Dodano po 32 a i 2 to sprawdzę Dodano po 6 napięcie...
Już się znalazła iskra. Problem tkwił w kondensatorze, który był źle włożony - za blisko pokrywy silnika. Włożyłem nowy i w prawidłowej pozycji. Odpala za każdym razem.
Iskrownik wymieniony i jest iskra ! Ale po starym nie widać że jest uszkodzony, nic nie wygląda na przypalone ani przecięte. Wystarczy dwa pomiary zrobić. Obstawiam że impulsator stracił przejście.
Nie sprawdziłeś cewki zasilającej (zielony przewód), a zapewne to ona jest uszkodzona. Rozłącz okrągłe złącze statora, aby odłączyć gaszenie ze stacyjki i wykluczyć jej uszkodzenie. Resztę przydatnych informacji na temat szukania iskry w Piaggio podawałem już na forum.
Witam, Czy Podczas regulacji luzu zaworów był odpowiednio ustawiony wałek rozrządu ? Jeśli świeca nie była wymieniana to trzeba ją wymienić na nową i sprawdzić jaka jest iskra
Witam mam problem nie mam iskry w skuterze wymieniłem bezpiecznik przy akumulatorze świece i cewkę zapłonową i dalej nic skuter to chiński Zipp zico simpli. A do tego nie dochodzi mi paliwo do filtra nie wiem co jest grane
Sprawdź też kompresję, może "zatarłeś" silnik.
Mialem podobny przypadek w chinczyku,wymienilem cewke na nowa i problem znikl,Moze to tez zadziala i u Ciebie ,pozdr.
koło jest ok a poza tym był by problem z iskrą
Impulsator nie może mieć kontaktu fizycznego z kołem magnesowym, inaczej ulegnie uszkodzeniu podczas pracy silnika. Odległość impulsatora od znacznika powinna wynosić na oko 1 mm.
Regulator napięcia nie ma tu nic do rzeczy, jest to całkiem oddzielny obwód od zapłonu. Do przejrzenia gaźnik dla pewności, oraz zawory które mają mieć luz po 0,05 na wdechowym i wydechowym zaworze.
1. Uszkodzona stacyjka, lub zwarcie na przewodzie pomiędzy stacyjką, a modułem zapłonowym. 2. Brak zasilania modułu zapłonowego (uszkodzone przewody, brak kontaktu pomiędzy modułem, a cewkami magneta), uszkodzony moduł zapłonowy. 3. Uszkodzony przewód W.N. lub fajka. 4. Uszkodzona cewka impulsatora To chyba wszystkie możliwe przyczyny braku iskry.
Sproboj przeczyscic gznik. Lubi sie zatkac po dlugim postoju. A jakiego koloru byla iskra? i czy świeca była mokra?
Jeśli jest iskra, co tam chcesz sprawdzać?
Ten kruciec wymieniłem na nowy, gaźnik rozkręciłem, żeby go przeczyścić, ale jest czysty. Rozkręciłem głowicę i cylinder i nie jest zatarcie. Gładziutki cylinder na tłoku był nagar, jak i na zaworach. Kupiłem łańcuszek rozrządu i czy przy wymianie łańcuszka trzeba go rozkuć, czy da się w całości? Tylko zauważyłem, że majstry coś robiły przy elektryce....
Dzień potrzebuje pomocy skuter mi nie odpala jest nowy tłok cylinder głowica jest iskra dochodzi paliwo jest kompresja kręci i nie chcę odpalić mechanik mówił po zrobieniu skutera że po jakimś czasie może moduł się zepsuć. Proszę o pomoc
Kable byli namieszane
Siema, mam problem, skuter 2T nie pali, iskra jest (nowy moduł, cewka), kompresja dobra, paliwo dochodzi. Czy ktoś wie, w czym tkwi problem? Skuter to Chuanl Desire 50.
Wymień świecę. Odkręć fajkę i sprawdź iskrę na kablu, przybliż go na 8mm od głowicy lub cylindra i kopnij, ma być mocna niebieska iskra.
podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) Bardzo mądrze zrobiłeś :D Zwykły multimetr ma zakres do max 1000V, a tam jest/powinno być o wiele wiele więcej. Od kilku do kilkudziesięciu tys. Volt. Iskrę sprawdzasz na sprawnej świecy, a jak nie jesteś pewny, to wystarczy zwykły drut i do masy...
Ok. Dzięki za schemat. Jak coś podziałam i będzie dobrze to dam znać. Dodano po 14 Dzisiaj podłączyłem kable tak jak w schemacie i dalej nie ma iskry. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Witam potrzebuje pomocy bo nie potrafię sobie poradzić z problemem braku iskry w moim skuterze sprawdziłem już stator i moduł przełożyłem tez cewkę ze sprawnego skutera i iskry nie mam nadal dodam ze moja stacyjka ma 2 kable a wiązka która przełożyłem z wersji bez immobilizera ma kabli 5
Witam. Mam problem z odpaleniem skutera. Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie. Magneto nie kręci się chyba prawidłowo, lekko bije, nie wiem jak to wyprostować. Moduł zapłonowy został wymieniony na nowy, nic to nie dało. Rozrząd jest ustawiony prawidłowo na punktach. Bardzo proszę o sugestie, co może być powodem tego niesynchronicznego wytwarzania...
Bo pewnie źle mierzysz ten prąd i to jest zasadniczy problem, że nie wiesz co robisz. Najszybciej będzie podmienić cewkę, nawet na tą od skutera.
sprawdzałem miernikiem i na przewodach doprowadzających do cewki niby prąd dochodzi Ręce opadają... Akurat tego NIE DA SIĘ sprawdzić żarówką! Tam jest kilkadziesiąt V, ale o bardzo małym prądzie. Jak lubisz, żeby cię kopało, to złap za przewód czarno - czerwony wychodzący z magneta i zakręć rozrusznikiem. Jak cię połechce po palcach, to nadzieja na...
https://www.youtube.com/watch?v=qMzvTN5j... Co byś powiedział? Iskra występująca trzystanowo: brak, słaba, mocna. Do tego efekty w postaci strzałów. Założyłem drugi gaźnik, problem minął. Powodem było przytkanie się gdzieś po długim postoju. Jeśli nie wiesz co to warunki panujące w cylindrze, to radzę poczytać. Warunki potrzebne do zapłonu - trójkąt...
Gratuluję ,punkt zapłonu się przestawił z powodu długości korby A pomyśl troche, co ? gdzie znajdzie się denko tłoka w momencie podania iskry.
Witam, pomysł jest bardzo nietrafiony. Zakładam oczywiście, że jesto to skuter z manualną skrzynią biegów i wogóle coś takiego jak hamowanie silnikiem jest możliwe. A pomysł nietrafiony dlatego, że prowadzi do zatarcia silnika. Zemknięta przepustnica = znikoma ilość mieszanki paliwo-olej-powietrze czyli praktycznie brak smarowania. Aha, samochody z...
Była czarna ale iskra prawidłowa.
Schemat masz? I po nim widać, czy to jest AC CDI, czy DC CDI. I sprawdzasz. PS. Schematy są osiągalne w kilkanaście sekund. Sprawdzałem.
Ściągnąłem magneto i okazało się, że iskrownik do wymiany. Uszkodzona była jedna Cewka. Zamówiłem nową, ale niestety nie przyszła taka jak w opisie. Było 6 a nie 5 przewodów. Od impulsatora wychodziły 2 przewody i jeden podłączyłem do masy, natomiast drugi do modułu. Iskra powróciła.
Jeżeli jest gaźnik z automatycznym ssaniem, to sprawdź jego działanie. Jak wygląda świeca po zgaszeniu rozgrzanego silnika? Przy okazji sprawdź długość generowanej iskry.
Jaki był stary moduł i jak wyrzuciłeś immobilizer ? Prawdopoodobnie nowy moduł nie zadziała ( nie pasuje do Twojego modelu skutera)
Jaki skuter (model)? Jest iskra?
Nie odpala, nie ma iskry, pomocy, moduł zmieniany
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Za niskie napięcie zasilające cewkę WN. Sprawdź przy okazji impulsator, tj. czy jest sprawny i w jakiej odległości jest zamocowany względem koła magnesowego (powinien być ok. 0,3 mm). Szczegółowe informacje dot. tego problemu znajdziesz na forach internetowych.
Kolego jeśli masz iskrę w skuterku i pomimo wlania paliwa (ok. 1 cm 3) wprost na tłok silnik nie zaskoczy, to najpewniej silnik do remontu - za małe ciśnienie w cylindrze. Sprawdź jeszcze na innej świecy. Czy sam robisz mieszankę paliwa z olejem, czy robi ją automat w skuterze. Może nie miałeś oleju, albo padła pompka oleju. Jeśli po sprawdzeniu przyrządem...
Powinna być w okolicach 0.60–0.70 mm. Masz zapewne uszkodzoną cewkę WN przez co spadła energia iskry, dlatego silnik nie chce pracować poprawnie i odpalać. Sprawdź jaką długą iskrę może wytworzyć zapłon, z samego przewodu WN. W skuterach iskra ma długość zazwyczaj 15 mm.
Odłączyłem go przy module i dalej jest to samo.
Impulsator daje około 470 Ohm, moduł nowy, cewka nowa, 2 przewody wn dają około 5,11 (ustawienie 20k Ohm). Czy to są prawidłowe wartości? Pozdrawiam.
iskra skuter skuter peugeot słaba iskra skuter przyczyna iskra skuter
instrukcja kodowania analiza spalin lambda monter elektronik
hulajnoga xiaomi pomiary oscyloskopem okiem praktyka
Vivo Y20 Network Way: RF Path, Antenna, ASM, Common Faults & Repair Steps Zelmer Aquawelt – jak rozebrać i dostać się do silnika odkurzacza