Musisz być pewny że czujniki wału /wałka "nadają" poprawne. Zapnij oscyloskop jak masz. Cewka też do kontroli ,puść w test wszystkie gary i sprawdź jakość iskry.
Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.
ta przerwa to tylko szczelina synchronizacji tak czy inaczej iskra powinna być.
Pierwsza rzecz - kable zapłonowe do wymiany. Jak jest zimny, kable się pokrywają rosą i dopóki nie odparuje, możesz mieć przebicia i gubi iskrę.
Przecież widać że się pokrywa. Jak jest dobrze ustawione to szukać paliwo iskra.
Co?
brak iskry
A gdzie jest napisane że chodzi o C20NE Gdyby to był C20XE to by się pochwalił tym 16V, z resztą ten też by miał iskrę nawet z zerwanym paskiem.
co to znaczy ze skacze iskra?
Zawsze się zapala, zasilania sprawdzić.
Zapodaj plaka w dolot zobaczysz czy zagada.
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
nie w tym oplu kolego
jak immo to mruga kontrolka check na desce, sprawdź to
Opelscanner nie robi inicjacji.
A jak nie chce zapalic to jest iskra?
Masa i impulsy masy czyli żaróweczka ci będzie mrugać szybko.
Możliwe.. A jak to można sprawdzić ? Bo temperatura mi do 110 skoczyła a płyn jest.. i tak dziwnie chodzi-Ł.. niby iskra jest.. wszystko jest. ale na 2 swiecach jest słabsza iskra.
Z którego roku ta Vectra i jaki to silnik, bo 2.0 to trochę mało.
tak, czujnik wału w 1,6. Problem poruszany na tym forum, do zamknięcia.
ok moze byc z instalacjia gazowa, ale moim skromnym zdaniem silnik by gasl poniewaz w momecie wylaczenia zaplonu komputer przestal by kluczowac cewke i niebylo by iskry
Sprawdz czy iskra
Szarpanie w tym zakresie najczęściej oznacza usterkę w układzie zapłonowym. Skoro wymieniłeś świece, to zostaje zasadniczo cewka. Najlepiej sprawdzić lekko pod górkę V bieg, około 1500 obr i wcisnąć do spodu, jak szarpie to przeważnie układ zapłonowy. Na gazie szarpie bardziej, bo na gazie jest wyższe napięcie przeskoku iskry o około 20%.
mi też mój samochod nie chodzi i dociekam co jest Dodano po 9 vectra a 1,6 z gazem 89r, nie odpala brak iskry
Sugestie mojego poprzednika są bardzo dobre, ale ja postawiłbym na to że jest emitowana zbyt mala energia do zapłonu mieszanki, w związku z tym są dwa elementy do sprawdzenia 1. cewka zaplonowa 2. wzmacniacz iskry
Gdybyś wcześniej sprawdził kluczowanie cewek z "kompa" , to byś już dawno jeździł swoją viką i nie wymieniał niepotrzebnie jakieś czujniki!
Oczywiście że wtryskiwacze maja osobny emulator. Zrob jeszcze raz test el. wykonawczych, zobacz czy jak kręcisz silnikiem sie iskra generuje. Na opelskanerze widać ładnie.
Odpowiedź już padła, czujnik położenia wału do sprawdzenia, a jak tylko iskry brak a reszta jest to sterownik.
Chociażby odłączając iskrę
Po pierwsze sprawdź czy pompa podaje paliwo? Czy jest iskra?
Sterownik silnika
Prawdopodobnie uszkodzony sterownik
Pompa paliwa pracuje brak iskry.
od sprawdzenia iskry
pompa paliwowa buczy to samo jest na gazie tylko nie zawsze jest iskra
Pisales, ze wymieniles siece; moze przewody WN pomieszales? Jest iskra?
To brakuje iskry czy paliwa?
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
Swiece nie maja w tym przypadku znaczenia. Dobrze pracowal na 4 do czasu. Na benzynie jest ten sam problem. Wszystko opisalem w 1 poscie Tamten co robiłem też pracował dobrze do czasu. Skoro źle pracuje na pb i na lpg to coś z iskrą nie tak lub powietrzem.
witam posiadam opla vectra A z 92r. problemem jest to że nie ma iskry co może być tego przyczyną?
Czy sprawdziłeś: -iskrę -ciśnienie sprężania
Jednym kablem z jedna nową świecą sprawdzałem na cewce czy jest iskra. Czy na wszystkich wyjściach z cewki jest iskra na świecy no i jak pisałem u góry nie ma na 2 i 4 :( Ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz na których cylindrach dokładnie nie ma iskry.
A iskra miała być przecież ?
Świecenie przewodów(nie przeskok iskry)w ciemności to normalne zjawisko przy napięciu kilkunastu kV-przewody są ok.
Posprawdzałem bezpieczniki i jest ok.Gdy nie ma iskry,nie działa również pompa paliwa.Troche dużo tych błędów wyskoczyło .Na początku był tylko jeden -słabe napięcie na cewce. Dodano po 3 Zrobiłem podmiankę cewki na inną i też brak reakcji. Dodano po 12 Myślałem też o przekazniku pompy paliwa,ale nie jestem pewien czy ma to coś wspólnego z iskrą.
Iskry by nie było
do 2500 obrotow i dosc,jeszcze pali sie kontrolka (silnik z iskra)filtry byly wymieniane
niestety nie montowalem zadnych urzadzen elektrycznych ,czy mozliwe jest ze mam jakies spiecie badz gdzies iskra ucieka??
Jeżeli świece nowe i iskra jest na wszystkich to może być problem z zasilaniem wtryskiwacza
Przydałoby sie ustalić czego brak w momencie gdy niechce odpalić. Czy iskry... Czy paliwa... Chociaż uważam że iskry :D
To teraz pochwal sie czy razem z iskrą wraca kluczowanie wtrysków.
a iskra w silniku benzynowym jest po to żeby tłok wiedział kiedy ma wracac z powrotem i żeby po ciemku nie wracał :)
Chodzi ci o moduł pod cewką? Bo cewka i komp raczej sprawne bo po włączeniu zapłonu raz iskra skoczy,a jakby sie spaliły to żadna iskra by nie przeskoczyła , jutro sprubuje skombinować czujnik położenia wału, podepne zamiast starego i pomacham przed nim kluczem z włączonym zapłonem jak iskra sie będzie pojawiać to kupie nowy. W niedziele napisze ale...
Czujnik wału pewnie padł, jak nie pali to obrotomierz się podnosi podczas kręcenia? Dla pewności sprawdź czy jest iskra lub zrób diagnostyke.
Witam. Mam problem z vectra b x18xe1. Brak iskry. Napięcie we wtyczce czujnika położenia wału 1.87v i brak impulsu przy kręceniu. Napięcie we wtyczce cewki 12v I jest impuls. Świeżo po regeneracji simteca 70.
ECU - to jest tzw komputer? Tak. :D A czego nie ma - paliwa, iskry, czy kompresji?
A,gdzie jest moduł?
W momencie gdy nie chce odpalić to co jest? Nie podaje paliwa? Iskry nie ma?
Raczej to nie wina gazu ponieważ tankowałem w różnych miejscach i problem ten sam, co do komputera to na pewno nie to bo komputer tak od początku tzn 4lat a to szarpanie to dopiero z tydzień. To jest tak dokładnie jeśli delikatnie przyspieszam to nie szarpie natomiast jeśli chcę przyspieszyć gwałtownie to w tedy jest szarpniecie jak by brak gazu lub...
witam jest iskra pompa podaje paliwo ?
Sprawdż ciśnienie w cylindrach. A i iskrę (domniemam) sprawdzałeś na wszystkich 4 cylindrach...
Musisz sprawdzić dlaczego nie pali czy z braku iskry czy paliwa. Pozdrawiam.
Immo też może być, te stare Delco zdaje mi się że tak właśnie miały że tnie tylko paliwo a iskra jest, ale 100% pewności nie mam.
A iskra jest na przewodach?
Co to może być? Opętał go zły duch. Albo odprawisz egzorcyzmy albo sprawdzisz podstawy jak iskra,paliwo(pompka)sterowanie wtryskami,błędy itp.
Czy jest zasilanie cewki?
Co podaje ta pompa na wtryski ? Rozróżniasz kapanie po kropli, od psiknięcia wysokiego ciśnienia? Podaje na wtryski i nie chce zapalić, dobre sobie, może iskry brakuje więc?
uszkodzony sterownik silnika.
A iskra jest, odpala po zalaniu plaka np.
Niedawno miałem taki przypadek Opel Vectra 91 , brak iskry . Kupiłem moduł zapłonu (to ta czarna kostka z siedmioma pinami) i po problemie . Klient zażyczył sobie nową , nie chciał ryzykować kupna na "szrocie" . Koszt nowej to 138 pln.
Aparat zapłonowy, to była przyczyna braku iskry, jak zwykle dziękuję wszystkim za pomoc. Mam nadzieję że moja odpowiedź komuś pomoże.
Witam Wiem że było juz sporo takich tematów, ale większość rad już wykorzystałem i niestety nie pomogło. Vectra od pewnego czasu nie chcę czasami zapalić. Raz zapala po całej nocy a raz nie i można kręcić do woli. A czasami staje przy kiosku na 2 minuty i tez raz zapali raz nie. Zostały wymienione: świece, kable, moduł zapłonowy, cewka, kostka pod stacyjką....
Brak iskry na 1-szym cylindrze. P0351.
Podstawy. Czy jest iskra, czy wtryskiwacze klikają, czy pompa pompuje.
To sprawdź czy jest iskra i ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.
Co wy z tą sondą!!?? Na zimnym: 1-Ciśnienie paliwa 2-ntc 3-świece,iskra 4-cisnienie sprężania
Wydaje mi się że ten temat prowadzi do nikąd.. A fakt że magicy nie potrafią sprawdzić Dlaczego niema iskry to już w ogóle śmiech na sali.
Sprawdź napięcia na module czy nie ma jakiś spadków, odczytaj błędy na elektrodzie znajdziesz jak się to robi. Sprawdź czy wtedy gdy zgaśnie masz iskrę czy nie?
vectra b .2.0 16v ,brak iskry na świecach:pompa dobija ciśnienie ,wymieniony czujnik wałka rozrządu,wymieniony trzykrotnie czujnik położenia wału,podmieniona cewka,zamieniony komputer-sterownik, sprawdzony imo, a auto dalej ma brak iskry, dziwna sprawa to to że auto zapali po dłuższym kręceniu na czujniku wałka ale czujnik położenia wału musi być wypięty,bo...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Oczywiście paliwo (benzyna i lpg) jest, iskra też, kompresję nie mam czym sprawdzić.
witam. na zimnym silniku brak iskry. w momencie gdy przestaje kręcić rozrusznikiem na chwilkę pojawia sie iskra. z popychu odpala bez problemu. Po kilku minutach pracy silnika problem znika.
Jak jest zimny to nie ma iskry jak się kręci z rozrusznika, a na zaciąg odpala i jak się zagrzeje to też odpala
Szybko złączki na filtrze paliwa. Gumki uszczelniające. A świece iskry wcale nie są złe.
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
A możesz bardziej mi przybliżyć lokalizacje np którędy biegnie, gdzie wchodzi oraz jaki kolor najlepiej .
a czy przypadkiem, grafitowy trzpień kopułki nie jest już wytarty i zapieczony w gnieździe? Mario, co Ty bredzisz ? Popatrz na foty i zastanów się. Kopułka DELKO ma to na sztywno, a palec ma zestyk ruchomy. Przyjżyj się przewodom WN, w fajach tam zawsze jest zielono. Jeśli mają powyżej 10 Kohm, do śmietnika.
Wykręcić świece, sprawdzić iskrę na nich, zmierzyć ciśnienie sprężania
jeżeli przy kręceniu rozrusznikiem nie ma iskry, a na pych odpala to przyczyną jest zużycie mechaniczne aparatu zapłonowego, zbyt mała amplituda sygnału z cewki aparatu, do wymiany aparat zapłonowy, czujnik magnetoindukcyjny i moduł zapłonowy mogą pozostać stare, kondensator nie ma wpływu na to czy jest iskra czy nie
Nie, sprawdź przewody i świece, choć mi kiedyś szarpał jak się nadpaliły styki w kopuce i iskra lataa na zewnatrz :D
Wymień kopułkę na nową. Masz wypalony wegielek w kopułce.
na trzech przewodach to tylko można sterować cewką dwusekcyjną
Opisany przez Ciebie przypadek może sugerować uszkodzony immobiliser Sprawdź rezerwowym kluczykiemczy nie odpali
Więc , na czujniku wałka nie generuje wogóle iskry podczas kręcenia. Przecież to auto odpala bez tego czujnika.Czujnik ok?Ząbka nie wyłamali na kole(jednego z sygnałowych)- częsta "usterka" :)
Nie a gdzie on się znajduje?
Kostka stacyjki, na popych spróbuj . Jakby to była wina stacyjki to i iskry by nie miał, ale na pych nie zdziwił bym się gdyby odpalił. Nie masz takiego przekaźnika, jest tylko pojedynczy od pompy paliwa a reszta prosto ze stacyjki.
Miganie kontrolki świadczy o problemie z immobiliserem. Nie rozleciał ci się kluczyk?
Oczywiście że tak, ale to nie problem z przewodami chodzi o to że nie ma odpowiedniego sygnału z komputer do wzbudzenia iskry i nie wiem czy wymieniac komputer czy jeszcze może jest jakaś inna możliwośc?
Proponuje gdy zgaśnie silnik sprawdzić czy jest iskra, jeśli nie to sugerowałbym wymianę modułu. Pozdrawiam.
witam imo sprawdzone działa kostka sprawdzona jest ok. jest parę błędów ale one nie mają nic wspólnego z brakiem iskry i pracą pompki paliwowej może jakaś zwara na instalacji już sam nie wiem
Sprawdź jeszcze raz czujnik wału nie każdy vectra lubi.
vectra iskra wtrysk vectra iskra cewka vectra iskra pompa
zdjąć planet alarm toyota corolla zamykanie bezpiecznik wysokiego
elektryczny samochód miska olejowa wymiana
Bateria w Fujitsu LifeBook E Series nie działa - przyczyny Wartość kondensatora w antenie Diamond X510