Nie kombinujcie z sekwencją rozruchu palnika. Ma być książkowo: 1 przedmuch komory 1' iskra 2 paliwo (u nas powietrze na dyszę) 3 zapłon 4 kontrola płomienia 5 wyłączenie iskry 6 ok. inne kombinacje grożą pożarem.
Ten układ nie wykorzystuje większości elementów wewnątrz 555 (komparatory, przerzutnik), tylko stopień wyjściowy i ten nietypowo działający reset. Lepiej zamiast z NE555 robić to czym on nie jest, wziąć driver MOSFET z wejściem Enable i histerezą na każdym wejściu, przykładowo UCC27322. Na wejście In podać sygnał z czujnika Halla a na wejście enable...
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak? Hubert Masz rację. Odpięcie przewodu gaszenia uniemożliwi wyłączenie silnika przez układ bezpieczeństwa i stacyjkę, będziesz miał pewność, że to nie cewka zapłonowa.
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Witam mam problem i proszę o pomoc mianowicie mój skuter peugeot 2t po odpaleniu chodzi około dziesięciu minut po czym gaśnie, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu odpala ponownie i tak w koło wymieniłem nową świece i cewkę zapłonową lecz problem się powtarza zauważyłem że kiedy skuter zgaśnie nie ma iskry dopóki znów nie wyłączę i włączę zapłon i nie...
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Mam problem z iskrą w klr 600, stało się to gdy wróciłem z trasy motor chodził normalnie wyłączyłem zapłon i już nie chciał zapalić, sprawdziłem czy ma iskrę i sie okazało ze jej nie ma, proszę o pomoc co mogło się stać , czy ktoś już miał taki problem?
Jeżeli cofa Ci się wał po wyłączeniu silnika, to najprawdopodobniej jest za wczesny zapłon. Przejrzyj elementy odpowiedzialne za zapłon.
Witam Na szklanki ja bym nie stawiał jak by stukały to stukały by cały czas, no moze nie cały czas ale napewno nie tylko przy gaszeniu, gdyby było smarowanie słabe to podczas pracy silnika napewno by dawało to o sobie znać, np kontrolka cisnienia oleju na gorącym silniku przy spadku na bardzo niskie obroty np przy ruszaniu gdy silnik lekko przygasnie...
Tak sobie też pomyślałem kupiłem na alegro drugi czujnik położenia wału z identycznego modelu bmw ale nic się nie zmieniło zacznę kręcić rozrusznikiem iskra na świecy raz błyśnie i więcej nie.Wyłącze zapłon i za chwile znowu spróbuję i jest to samo jak zakręce jeszcze raz bez wyłączenia zapłonu iskra się sie pojawi ani razu.
Rozumiem, że odpalasz na benzynie? Jak problem wystąpi sprawdź czy po przekręceniu kluczyka słychać pompkę paliwa (jeśli wyłączysz zapłon i szybko włączysz pompka nie zawsze się uruchomi dlatego po wyłączeniu odczekaj chwilę), sprawdź też czy jest iskra podczas kręcenia silnikiem jak nie odpala, może pomocne okazałoby się odczytanie błędów?
Witam. Niedawno chciałem odpalić mz po dłuższym postoju w garażu. Dodam, że nieznam dokładnie tego motocykla, gdyż jest to motor mojej dziewczyny. Zapaliła lecz po jakimś czasie zaczęła wczodzić sama na wysokie obroty. Silnik pracował nawet po wyłączeniu zapłonu. Zmieniłem linkę i sprawdziłem czy się nie zacina o kierunkowskaz. Potem rozkręciłem gaźnik...
Mnie martwi jak takie coś awaryjnie zatrzymać. Zgasić? większość ma przyciski awaryjne przy rączkach obsługi by szybko wyłączyć zapłon (iskrę).
Rozszerzę trochę myśl kolegi barton21 Możesz sprawdzić również czy nie ma zwarcia miedzy czarno białym a zielonym przewodem gdy stacyjke ustawioną masz na włączony zapłon Przewód czarno-biały podłączony do modułu zapłonowego (dla układów zapłonowych AC) odpowiada za wyłączenie iskry - zgaszenie silnika po wyłączeniu kluczyka lub zadziałaniu zabezpieczeń...
Nie rozumiem , jakie odcięcie zapłonu - piszesz .. iskra na świecach jest ...
Standardowy zapłon działa tak, że uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej zostaje na krótki czas podłączone do akumulatora, następnie to połączenie jest przerywane i to powoduje wygenerowanie sporego napięcia już w uzwojeniu pierwotnym, a wysokiego we wtórnym. Ale żeby to dobrze działało, ten czas "ładowania" cewki powinien być stały i układ musi zaczynać...
Dzień dobry/wieczór! Strumień świadomości - masz rację. Immo działa. podłączyłem diodę i po włączeniu zapłonu dioda świeci ok. 3 sek. i gaśnie.Znowu włączyłem zapłon i powtórka.A iskra na świecach jest- podłączyłem cewkę na krótko.Wczoraj deszczowa pogoda, nie zdążyłem podać napięcia pod wtryski.Pompę paliwa słychać. Tylko nie wiem,czy immo nie blokuje...
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie...
A fakt na pierwszych świecach jak tylko go kupiłem było "sporo" nagaru. No zobacze jeszcze już niewiele mozliwości zostało. Może jeszce ktos coś wymysli:) Narazie mam sposób na gaszenie. Tak jak pisałem przed wyłaczeniem podwyższam obroty do ok 2.5 tys wtedy wyłaczam zapłon , za kazdym razem schodzi płynnie :) Samozapłon wystepuje tylko przy wolnych...
Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Chodzi mi o sytuacje gdy iskrownik działa i pojawia się płomień na pilocie wówczas następuje wyłączenie iskrownika. Gdy wypnę elektrodę rozpoznającą zapon pilota iskrownik nadal jest uruchomiony pomimo, że pilot jest odpalony. Po tej sytuacji wnioskuję, że elektroda działa poprawnie. Wymieniłem cały zestaw iskrownika...
Witam, mam nietypowy problem. Posiadam motocykl taki jak w temacie, dzisiaj przy próbie odpalenia motocykl raz odpalał a raz nie, zapłon wracał na ułamek sekundy po poruszeniu przełącznika od wyłączenia zapłonu który masuje cewkę 6v pod bakiem. Rozebrałem przełącznik myśląc, że tam jest problem okazało się ze nie, bo kable nie były zwarte a iskry dalej...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Nie masz czasem zapchanego wydechu nagarem albo zawalony tłumik? Odkręć kolanko na cylindrze i zobacz czy coś się zmieni (poza dźwiękiem). Jak silnik chodzi ale przerywa, to może być wina świecy. Czy zmieniłeś na nową i odpowiednią? Sprawdzałeś kondensator? Spróbuj podmienić. Tam musi być wszystko dokręcone i sztywne, żeby na obrotach od drgań coś nie...
Witam wszystkich Mam problem z odpaleniem Toyoty Auris 1,33 benz NRE 150 rok 2009r. Zasilania, masy, bezpieczniki, przekaźniki sprawdziłem wszystko jest Ok. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Pompa paliwa działa, paliwo jest. Po pryśnięciu samostartem do dolotu silnik na chwilę odpala i gaśnie. Czyli iskra również jest. Komputer w samochodzie i...
Sprawdż czy elektroda jonizacyjna jest dobrze ogrzewana bo wyłączenie może następować z przyczyny słabego prądu jonizacji. brak ponownego zapłonu może wynikać ze zbyt dużej odległości między elektrodami. [słaba iskra]
"gaszak ma miec przejscie do masy czy wylacznik ma byc otwarty zeby byla iskra ? "Gaszak", jak go nazywasz, odłącza zapłon w momencie podania na niego masy. Czyli jeśli silnik ma pracować to ten pin ma być ODŁĄCZONY. Podanie masy, czy to z wyłącznika zapłonu, czy ze stacyjki (stacyjki w skuterach mają zazwyczaj pozycję zwierania obwodu do masy po wyłączeniu...
Witam, Mam problem z kotłem Immergas Nike mini 24s, dziś próbowałem go uruchomić po raz pierwszy po przerwie letniej i mam problem. Po włączeniu, gdy pojawia się iskra lecz płomień jest tylko na chwilkę i tak jakby ktoś odcinał zawór gazu, płomień płynnie zmniejsza się aż do zgaśnięcia pieca. Do ponownego takiego zapłonu prowadzi tylko wyłączenie go...
Witam, nie mogę uruchomić silnika. fiat panda 1.1mpi 2004r sterownik IAW4AF. Gdy przekręcam kluczyk na zapłon, załącza sie przekaźnik głowny który zasila pompę paliwa. po około 5 sekundach pompa gaśnie tzn przekaźnik rozłacza. Gdy przekręcam kluczyk dalej na rozrusznik i silnik kreci to przekaźnik ponownie się już nie włącza, nie pracuje pompa itp....
Witam, Mam następujący problem: Zamontowałem nowy w moim simsonie S51. Podczas odpalania na ssaniu zapala, lecz po wyłączeniu gaśnie po kilku sekundach. Pracuje tylko na włączonym ssaniu. Co może być przyczyną usterki? Na wcześniejszym gaźniku Simson pracował dobrze, lecz w ostatnim czasie zaczął bardzo nie równo (po ściągnięciu gumy znajdującej się...
koledzy już dali dużo podpowiedzi a ja polecam ci jeszcze się wsłuchać czy załącza przekaźnik pompki paliwa tzn czy cyka włączasz zapłon i powinien cyknąć po ok 2 sek a dla pewności kręcisz chwilę rozrusznikiem i po wyłączeniu rozrusznika (nie wyłączasz zapłonu) po ok 2 sek powinieneś usłyszeć cyknięcie przekaźnika taka diagnoza pozwala stwierdzić czy...
Zależy gdzie jest ten filtr bo zakładają przed pompką lub nad pompką. Jeśli jest przed - filtr nie musi w maluchu być pełny, szczególnie po dłuższej chwili od wyłączenia, banieczek powietrza jednak nie powinno być w przewodzie w trakcie pracy. Natomiast jeśli jest nad pompką, ma byc pełny. Do "reanimacji" pompki są same zaworki, zestawy naprawcze z...
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry F silnik 1,6 16V , w lipcu założyłem gaz, od samego początku męczą mnie samozapłony ( silnik jeszcze po wyłączeniu zapłonu wykonuje jeszcze kilka obrotów w przeciwną stronę) po tym zjawisku jest kłopot z odpaleniem auta na benzynie muszę pokręcić rozrusznikiem przez 10-15sek, normalnie zapala na dotyk. Dodam że mam...
Tak, chodzi mi o iskrę na świecach. W aucie masz 2 pompy i nie wieże w to by 2 jednocześnie siadły. Pod autem pod kanapą z prawej strony masz pompę w plastikowej obudowie - są tam tylko 2 przewody. Podłącz tam żarówkę a nie miernik. Zazwyczaj brak masy na silniku kończy się uszkodzeniem ECU ale to się okaże po sprawdzeniu. Odłącz ECU i zobacz czy na...
Wszyscy doradzają a efektów brak. Jak część zapłonu sprawdzić napisano -ponoć iskra jest w/g autora tematu. Opisałem w poprzednim poscie jak to łatwo zweryfikować i co zmierzyć. Na czas naprawy ktoś tu pisał warto odłączyć przewód do wyłączenia z modułu Zawory wyregulowane ok. Teraz problem gaźnika - czy potrzeba była go wymieniać? -powiedzmy grzebał...
Iskra prawdopodobnie za słaba /upływ prądu/.Trzeba przeczyścić zespół zapalacza. Witam. Mam podobny problem. Kocioł chodzi bezproblemowo około 4 tygodni i następuje jego wyłączenie, czyli "palnik bla". Po wciśnięciu odkłócacza, palnik włącza się i chodzi znowu jakieś 4 tygodnie i pojawia się "palnik bla". Co może być tego przyczyną ?
Witam.Mam następujący problem; nie pali gorący silnik. Fakty są takie: Zimny odpala zawsze. Jak odpali, to jedzie bez żadnych problemów. Gdy się zagrzeje i go wyłączę to czasami odpali (natychmiast po wyłączeniu) Zwykle trzeba czekać 10-15min. Sporadycznie zgaśnie podczas jazdy i trzeba czekać. Podczas "niemocy" przy próbie odpalenia pompka się odzywa,...
mam audi b3 18 silnik kręci lecz nie zapala a gdy wyłączę zapłon nastepuje przeskok iskry z cewki na aparat zapłonowy proszę o podanie przyczyny z góry dziękuje
Naprawdę to jest problem kupić części odpowiednie do danego modelu? Yamaha YBR 125 była produkowana jako kilka modeli na przestrzeni lat, każdy zupełnie inaczej wykonany. Tak jak na schemacie w załączniku widać, że ten model z modułem DC-CDI wymaga stacyjki z dodatkową parą styków, która jest zwarta w pozycji włączonego zapłonu. Moduły zapłonowe w Yamahach...
Mychal-p podsunął mi rozwiązanie problemu !!Parę sekund i po problemie! Wielkie dzięki !!Męczyło mnie to ustrojstwo dłuższy czas,na szczęście doszedłem tylko do wymiany membrany zaworu różnicowego-resztę -dzięki Twojej poradzie mogę oszczędzić hi!W moim podgrzewaczu zapłon następował prawidłowo ,ale po kilku sekundach płomień palnika głównego gasł a...
Niestety przykra wiadomość. Sterownik jest nieczuły na twoje działnia i to nie wiadomo na razie dlaczego. Faktycznie pierwsze kroki do immobilizera ale nic nie pisałeś, że kluczyki nie są oryginalne. Istnieje prcedura wyłączenia immobilizera lub uruchamiania awaryjnego (potrzebny kod immobilizera). Ale to raczej dla znających zagadnienie. I jeszcze...
Witajcie. Udało mi się dorwać ten moduł zapłonowy z gwarancją. Ale mam problem. Iskra jest tylko po pierwszym obrocie potem znika, trzeba wyłączyć i włączyć zapłon i znowu jest tylko przy pierwszym obrocie. Macie jakies pomysły co mogło jeszcze się stać?
Witam. Przerzuciłem silnik z Laguny II 2.0 16v o mocy 135 KM na sterowniku Sagem S2000RPM do Trafica II, w którym był silnik M9R. Silnik nie odpala, brak iskry, tylko czuć benzynę momentami bo wydech jeszcze nie przykręcony. Immobilizer trzyma sterowanie cewkami świec i nie puszcza. Wtryskiwacze PB raczej wysterowuje gdyż czuć benzynę podczas kręcenia....
Rozrząd: http://obrazki.elektroda.pl/5535116400_1... Tu gdzie zaznaczyłem są znaki wałka rozrządu. Przekręć silnikiem tak żeby były najbliżej siebie. Kręć wałem korbowym. W tym momencie znak na kole pasowym wału korbowego (taka kreseczka jak by przecinakiem nabić) powinien się pokryć z odnośnikiem na osłonie albo takim wystającym cypelkiem...
Zgadzam się, że obszar wtyczki zaworu gazowego jest bardzo wrażliwy. Dotknięcie płyty kawałkiem plastiku w okolicy przekaźnika powoduje błąd 5p3. Na mojej płycie głównej przekaźnik lekko kołysał się na płycie. Został sprawdzony na stole i jest ok, został ponownie przylutowany. Dodano po 2 . Znalazłem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Ta płyta przed zmianą...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Imobilajzer wyłączą się check świeci normalnie dioda gasnie
Witam. Mam problem dotyczący skutera, a mianowicie nie mam w nim iskry. Sprawdzałem już wyłączenie zapłonu na stacyjce, impulsator, stopki bocznej nie posiada, to wszystko jest sprawne na 100%. Posiadam taką cewkę i nie jestem w 100% pewny czy ona jest sprawna. http://obrazki.elektroda.pl/9835000800_1... . A mianowicie, gdy miernikiem...
Witam, Mam dom ogrzewany piecem Viessmann Litola LVB 23. Poprzedni sezon piec pracował poprawnie. Latem zaczął pojawiać się błąd palnika ale kasowanie go załatwiało problem. Ostatnio mimo kasowania piec się nie uruchamia. Bliższe dochodzenie wykazało: Po włączeniu zimnego pieca, palnik włącza się normalnie. Po pierwszym cyklu i prawidłowym wyłączeniu...
Mała korekta byłem w warsztacie godzine temu i to auto odpaliło.Niestety zgasiłem po 5 minutach pracy i znowu nie ma iskry nawet nie próbuje sie odezwać.Nawet alarm odlączyłem.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale jak otwierałem drzwi to włączyla się pompa paliwa,zapłon był wyłączony.
Kable są nowe nie mają przebicia po za tym gdyby było przebicie to by przerywał/szarpał pod czas jazdy. Teoretycznie tak, praktycznie różnie z tym bywa. Jak miałem uno, to kable lubiły rosieć od porannej wilgoci i czasem z trudem zapalał, po przeschnięciu było wszystko ok... No, rosa z rana jak po deszczu, mimo że ciepło. A że nowe to dzisiaj nie argument,...
Spróbuj jeszcze odkręcić fajkę z przewodu i sam przewód przyłożyć w odległości kilku milimetrów do metalowej części silnika, może z fajką coś nie tak.. A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ? Musiałbyś odkręcić osłonę wentylatora z prawej strony silnika, odkręcić wentylator i najlepiej magneto wtedy na stożku...
Postanowiłem wrócić do tematu, ponieważ problem nie został rozwiązany. Piec do tej pory działał w trybie "manualnym", tzn. przy każdej samoczynnej próbie uruchomienia pieca wywalało błąd F1 lub F4. Czasami kilkunastokrotne wyłączenie i włączenie pieca skutkowało tym, że w końcu piec "załapywał" i dogrzewał wodę do wymaganej temperatury. Po czym cała...
Mam problem z uruchomieniem silnika w generatorze. Shark KW 6500 to generator prądotwórczy (chiński) z podróbką silnika GX200. Pracował normalnie i w pewnym momencie spadły obroty i zaczęło mocno trząść (kolebać)generatorem. W tym czasie obciążenie generatora było niewielkie ok. 300W. Po wyłączeniu nie mogę go ponownie uruchomić. Przy próbie uruchomienia...
Witam. Mam taki sam problem. Silnik GTi po SWAPie do innej budy. Instalacja przerobiona wg schematu. Wyświetla błąd 22 czyli TPSa ale czy podłączony TPS czy nie to nie ma wpływu. Silnik odpala na 1 sek i gaśnie. Nie odpali dopóki nie wyłączę zapłonu żeby spróbować ponownie. Iskra jest cały czas. Po 1 sek wyłączają się wtryski. "dawca" nie miał immo....
Sprawdziłem wszystkie styki z benzyny i zerknąłem z ciekawości na rozcięcie wtryskiwaczy benzynowych przez gazownika i zapłon. Okazało się, że partacz zamiast się wlutować i porządnie to zaizolować, to wszystko połączył na skrętki palcami. Żeby było weselej, jak przedłużał jakieś kable to zdarzało się, że był to zlepek trzech kabli i wszystkie połączenia...
Ustawiasz silnik znakiem na kole (nabita przecinakiem kreseczka) tym z paskiem klinowym na znaki na pokrywie rozrządu (środkowa kreseczka). Potem bierzesz aparat, ustawiasz go tak aby była przerwa i tak go wkładasz do silnika. Później wyciągasz jedną świecę dotykasz gdzieś do masy, włączasz zapłon i poruszając aparatem zapłonowym na świecy bedzie pojawiać...
Witam Trudno pomóc jak nie podałeś schematu, ale spróbuj sprawdzić w stacyjce, układ (wyłącznik który powoduje wyłączenie zapłonu). Jerzy
Witam serdecznie mam problem z w/w autkiem renault clio 1.2 8v rok prod 99 wtrysk wielopunktowy.Autko miało zerwany rozrząd(przez to stało ponad rok pod chmurka zanim trafiło do mnie)rozrzad zrobiony,ale zaczeły się schody z elektryką oto co się dzieje po włączeniu zapłonu jest ok kontrolki zapalają się tj.ładowanie,ciśnienie oleju,poducha,chwilka i...
Samego programu jeszcze nie analizowałem. Co do regulacji - różne LOA mają różne czasy. Nie sądzę,aby wydłużenie przedmuchu przed odpaleniem palnika wiązało się z jakimkolwiek ryzykiem. Czas oczekiwania na płomień też różny w zależności od LOA skrócenie jest raczej bardziej restrykcyjne i bezpieczniejsze stąd potrzeba regulacji - palnik ma odpalić a...
Nie takich rzeczy się nie robi dawanie wiatraczków, od tego jest miernik. Napisałeś że niema iskry to nie dobrze, powinna być chyba że sprawdzałeś przy wyłączonym zapłonie ,powtórz tą czynność jeszcze raz.
A więc w końcu miałem czas aby sprawdzic co nie co: pompa paliwa daje cisnienie na poczatku zanim odpale 1.1 atm po minucie 0.9 atm. Zapłon sprawdzałem nastepująco: do wyjścia z cewki zaponowej podpiołem swiece i podłoączyłem do masy na silniku a z wyjścia zmacniacza halla z srodkowego złącza podpiołem żarówke i do masy na akumulatorze. Wedug tego co...
haha , chyba tacy mechanicy jak ty chcieli robić remont silnika w temprze, ale jeden mądry zaczął właśnie od wykręcenia świecy i sprawdzenia cewki. Gdybyś znał budowę i zasadę działania silnika spalinowego, układu rozrządu i układu zapłonowego to nie wypisywałbyś głupot. Układ rozrządu i układ zapłonowy współpracują ze sobą to fakt, ale to, że brak...
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Mam problem z trochę wrednym fiatem Siena 1,2 benzyna 99r Auto po włączeniu zapłonu zalewa całe cylindry paliwem do tego dochodzi brak iskry. Przy wyłączonej stacyjce prąd na cewki dochodzi ale ginie po włączeniu zapłonu. Fiat Code świeci się i gaśnie po włączeniu zapłonu Czujnik położenia wału jest ok był sprawdzany i podmieniany cewki też były podmieniane...
11V na akumulatorze jest bo akumulator jest umierający i pełni jedynie funkcję "jakiegokolwiek akumulatora by nie zepsuć regulatora napięcia, który potrzebuje akumulatora". U mnie w instalacji światła są zasilane z wiązki, akumulator jest połączony do regulatora i na tym połączeniu są również światła. Jak już mówiłem instalacja elektryczna to połączenie...
Witam Mam kilka pytań odnośnie traktorka Partner z silnikiem Briggs Stratton 12hp silnik: model 283707, typ 021701, code 9406014A. Opiszę od początku żeby była jasność co już ustaliłem. Kupiłem go i nie odpalał z kluczyka. Stacyjka sprawna, daje prąd na selenoid magnetyczny trombetta do którego dochodzą 4 przewody,pierwszy czerwony gruby + z akumulatora,...
Mozesz jeszcze wyczyscic kostke od tego czujnika on daje informacje o obrotach silnika i informacje o momencie zaplonu. Bez niego samochod nie zapali. Autko może nie odpalać zimne, rozgrzane zaraz po wyłączeniu, podczas jazdy zgasnąć a po 15 min jedzie dalej, miałem ten problem i czyszczenie pomogło mam spokój. Zapomniałem dodać że to się zdarza raz...
Witam! Podczas ładowania akumulatora w motocyklu (Beta 350 RR Racing) zapomniałem wyłączyć zapłon. Po odłączeniu prostownika motocykl nie chciał zapalić. Okazało się, że nie ma iskry. Co mogło się uszkodzić w pierwszej kolejności podczas ładowania akumulatora z włączonym zapłonem? Od czego zacząć poszukiwania? Pozdrawiam serdecznie!
Kocioł dwufunkcyjny (ciepłej wody użytkowej i centralnego ogrzewania) Ariston:T2 LLS 23 MI. Rok zainstalowania:jesień 2007 Kocioł pracuje z Mechanicznym termostatem pokojowym ALTH-970570 Jeden cały(przedostatni) sezon kocioł pracował z wymiennikiem ciepła,który miał nieszczelność pomiędzy układem CWU i CO(tego zespolonego wymiennika). Wiązało się to...
Pytanie: Jeżeli piec działa 30-40 sec i gaśnie. Odnosi się to do płomienia palnika, tzn. czy widzisz że te palniki się palą, czy tylko piec zadziałał i wstrzymuje po w/wym czasie. Dlaczego, gdyż sekwencja odpalania samego pieca może tyle trwać, bez uzyskania odpowiedniego płomienia. Opiszę tę sekwencję: Kolejność zapłonu:start Płyta główna załącza...
Witam. W nubirze zamontowany jest fabrycznie autoalarm Silicon Ulti-Mate PD, immo i instalacja gazowa II generacji. W czasie jazdy zgasł silnik. Było to na trasie szybkiego ruchu ul. Siekierkowska w W-wie. Próby uruchomienia nic nie dały. Musiałem zapłacić za holowanie, aby uniknąć mandatu- blokowałem przystanek.Pod domem sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki...
Nie mam nic z tych rzeczy. Motor jest odpalany na kopkę, nie ma żadnego licznika ani nic z elektroniki. Ma jedynie WYŁĄCZNIK ZAPŁONU takie coś co jak się wyłączy to nie ma iskry. Jest to chiński cross model CBL-125 zdjęcie poniżej. Kilka kabli widzę pod bakiem, że są WOLNE czyli nie podłączone... ale nie wiem jakie mają napięcia ani nic...
Witam. Dziś grzebałem przy aucie (dolewałem płyny). Przez nieuwagę zostawiłem na zapłonie po chwili usłyszałem dwa trzaśnięcia z okolicy cewkomodułu szybko wyłączyłem stacyjke. Ale auto od tej pory nie odpala nie ma iskry. Jedyne co zauważyłem to cewka już po tym pierwszym wyłączeniu zaraz jak trzasło cewka była wrząca. chciałem zapytać czy ktoś spotkał...
Witam, Golf III z silnikiem 1,6 i instalacją gazową. Odpala bez problemu, pracuje równo, do momentu gdy się rozgrzeje. Gorący silnik gaśnie na wolnych obrotach i zachowuje się jakby nie pracował na wszystkie cylindry. Dodatkowo wskazówka obrotomierza wariuje, skacze jak chce. Dodatkowo przy wyłączonym silniku ale włączonym zapłonie skacze iskra, mianowicie...
Cięki kabelek służy do wyłączania silnika. Gdy chcemy go wyłączyć to zwieramy kabelek do masy, wtedy nie ma iskry, normalnie jest podłączony do wyłącznika zapłonu. Jeżeli zwarłeś go do obudowy to iskry nie będzie.
Dziś zajrzał do auta mechanik i się okazało że nie ma iskry więc może to być moduł Chyba że też coś z alarmem i odcięcie zapłonu się nie wyłączyło????
Po odłączeniu alarmu trzeba mostkować dwa przewody, najłatwiej wypiąć moduł zapłonowy i tam pomierzyć wszystkie opory za gaszenie silnika odpowiedzialny jest przewód biało- czarny (najczęściej) kiedy zostanie zwarty do masy (wyłączona stacyjka , wyłączony przełącznik zapłonu rozłożona stopka boczna w motorowerach itd. itp.) to iskry nie będzie.
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony
Ah dzięki za poradę a nie posiadasz może jakiś schematów lub zdjęć stacyjki a dokładnie jak majom iść kable od zapłonu bo coś jest tam nie tak jak jest niby wyłączony to ma iskrę a jak jest włączony to nie ma?
Witam, mam problem z Seatem Toledo 97r. silnik 1.6 AFT 101 km. Mianowicie nie ma iskry podczas kręcenia rozrusznikiem, jest tylko iskra 1 przy włączeniu zapłonu na jednej świecy. Immobilizer został wyłączony w ECU. Były podmieniane cewki i dalej to samo. Czujnik halla zmieniony na nowy. Czy jest możliwość jakoś podłączenia "na krótko" aby była iskra...
Klucz z właściwym transponderem zostaw w przekręconej na zapłon stacyjce. Po godzinie (szczerze to nie pamiętam czasów dokładnie) wyłącz zapłon, następnie spróbuj uruchomić auto.
Witam wszystkich. Mam problem z speedfightem a w zasadzie kilka problemów. Przyjechał z rozprogramowanym immo ale jest czerwony kluczyk i udało sie zaprogramować. Iskra jest. Podczas prób odpalenia silnik sie odzywa jednak nie może załapać. Silnik jest po kapitalnym remoncie. Podczas prób odpalania dioda od immo mrugała lub świeciła się ciągle. Gdy...
Podsyłam instrukcję do AM6 (Co prawda aprilla ale nie ma to wielkiego znaczenia). Strona 28 masz oporności jakie powinny być. Zmierz pomiędzy podanymi kablami i sprawdź czy się zgadzają. Kiedyś w Derbi Senda miałem tak że kolory kabli się nie zgadzały i to był problem. Jeśli oporności się będą zgadzać to podłącz pod moduł bez tej podwójnej złączki bo...
Witam! Mam taki problem a własciwie kolega który od niedawna jest posiadaczem ogara 200 z silnikiem Jawki: Sprzęt był nieodpalany podobno przez 7 lat i trochę się namęczyliśmy żeby zapalił.Od dnia w którym zapalił po raz 1 codziennie za jednym kopniakiem odpalał aż do ostatniej soboty kiedy po odpaleniu zacząły falować obroty a przy dodaniu gazu zaczął...
Sprawdzić na przejście ogranicznik temperatury na nagrzewnicy oraz czujnik ciągu przy rurze spalinowej. Dodano po 9 Pod zespołem wodnym w czarnym plastiku jest mikrowyłącznik. Należy zdjąć okrągłą zaślepkę zobaczysz małą śrubkę w białym plastiku. Cienkim wkrętakiem popchnij śrubkę do góry. Powinno pomóc. Zrób to na wyłączonej termie. Potem włącz i sprawdź.
Jesteś wielki!!! Dzięki To by potwierdzało moja próbę z ta elektrodą, jak ja odłączyłem to piec po chwileczce się wyłączył i migał kod 14 Ale u mnie iskra jest, ale nie puszcza gazu i wtedy pojawia się chyba kod 16 Chyba że coś źle liczę
Silnik uruchamia się i pracuje dopóki go nie wyłączę, niestety rozgrzany najczęściej nie chce odpalić. Sprawdzona iskra na wykręconej świecy, nie reaguje też na wstrzykiwanie paliwa do gaźnika, więc zapłon i gaźnik raczej jest w porządku. Co poza tym może być uszkodzone czy to może być problem z kompresją?
środkowy pin wytczki idącej do hallotronu zwieraj z masą,i zaobserwuj czy -masz przeskok iskry z cewki -słychac klikanie wtryskiwacza -uruchamia się pompa Witam. Zwierałem do masy środkowy pin i nie było przeskoku iskry, a powodem było pomaganie kolegi (myślałem że zapłon jest włączony, a on w którymś momencie go wyłączył). Teraz jest iskra i wtryskiwacz...
Podczas kręcenia rozrusznikiem. Bzdura. Cewka zapłonowa jest zasilana już po załączeniu zapłonu, a nie podczas rozruchu. Ja miałem w maluchu odcięcie zapłonu tuż koło ssania, radzę koledze sprawdzić czy też nie ma zamontowanego takiego przełącznika, z wyłączonym tym przełącznikiem napięcie nie jest podawane na cewkę.
Powinien być gdzieś moduł odpowiadający za bezpieczeństwo, gaszenie silnika, uruchamianie silnika, załączanie sprzęgła. W katalogu części tego nie widzę. Raczej nie jest to wina stacyjki. Silnik powinien zgasnąć na działanie zabezpieczeń (opuszczenie fotela itd). Prawdopodobnie rozłączył Ci się przewód gaszenia od silnika do instalacji elektrycznej....
Witam, opiszę może najpierw krótko historię oski: Jakieś 4 lata temu przeszła kapitalny remont jednak całkiem kiepsko odpalała i po nagrzaniu zdychała, teraz znowu sie nią próbuję zająć. Problem jest taki że iskrę ma (nawet raz odpaliła i był problem żeby ją wyłączyć) ale świecę za każdym razem zalewa. Zapłon jest ustawiony książkowo. Problem mam z...
wczoraj jechałem z kolegą uniakiem 1.4 i też dziwnie zaczął przerywać aż zgasł. na pewno nie było iskry bo ma podłączony obrotomierz który bierze impulsy z tego samego kabla co i cewka. przy takiej jeździe obrotek na zerze a silnik się kręcił czyli brak impulsów na cewkę. zastanawiamy się czy przyczyną nie jest wadliwa stacyjka bo zaraz potem odpalił...
Sprawdź w jakiej odległości znajduje się cewka zapłonowa od koła magnesowego, zdaniem fachowców odległość ta winna wynosić ok. 0,3 mm. Ponadto zbadaj, czy kable lub wyłącznik zapłonu nie jest uszkodzony tj. może on ciągle jest w poz. "wyłączone". Traktorek powinien mieć wyłącznik zapłonu pod siedzeniem kierującego, czyli jeśli nie siedzi na nim kierujący,...
Witam ponownie silnik pali ale ma jedną wadę.Zapalam go na ssaniu i tu niema problemu ,ale jak sie nagrzeje i chce mu ssanie wyłączyć gaśnie, niczym nie kręciłem ani w gaźniku ani w zapłonie .Co jest? Wyczuwalna jest nierówna praca silnika
1. To jest wersja z modułem. 2. Każdą ze świec wykręcałem, nie są czarne i iskra na nich jest bardzo dobra. 3. Na myśli miałem że gdy zacznie się dusić podczas jazdy wyłączę i włączę zapłon. 4. Problem występuję przy każdej temperaturze (i silnika i atmosferycznej), a mianowicie przy zwiększonej wilgotności nasila się delikatnie a przynajmniej tak mi...
Jak chwycił na samostarcie to znaczy że iskra jest. 1. Napisz mi jak silnik się zachowywał jak dałeś samostartu i zacząłeś go odpalać czy od razu równo wszedł na obroty, czy wchodził skokami, czy jak ?? 2. Czy przed wyłączeniem silnika przełączasz go na benzynę i czekasz aż trochę pochodzi sobie niej. 3. Czy gaźnik był kiedykolwiek regulowany ? 4. Masz...
Witam. Od X czasu jestem nieszczęsliwym słuchaczem różnej muzyki na Creatiwach.... Postanowiłem to zmienić. Na kochanym Allegro kupiłem Kolumny JBL LX-800 z popalonymi zwrotnicami. Zwrotnice wyjąłem, cewki ponadtapiane pozklejałem kondensatory bipolarne wymieniłem na elektrolity łączac je szeregowo minusami po połowie pojemnosci. Przykładowo na 12uF...
CL to nie jest KOD silnika to wersja samochodu silnik prawdopodobnie ma trzy literowy kod zaczynający sie na "A" Sama wymiana nie grozi porażenie oczywiście jak robi sie to na wyłączonym zapłonie ale czy to modół to trudno powiedzieć zobacz gdy nie chce odpalić to czy jest iskra a jak jej nie ma to czy wtrysk dawkuje paliwo jeżeli tak to może to być...
wyłączenie zapłon dziać sygnał wyłączenie zapłon zapłon iskra romet
prądy wyrównawcze ustawienie regulatora pokojowego termet automapa głosy
mobilus martwy silnik mobilus maret
Magnetofon MS 2411 Aria - ciche odtwarzanie dźwięku Gasik RC dla transformatora 230V 200W: wartości R i C