W zasadzie, da się wstawić każdy iskrownik do każdego silnika, ale jest kilka ograniczeń. U ciebie, ograniczeniem będzie przede wszystkim koło magnesowe (które też jest kołem zamachowym). Nowy iskrownik musi się "zmieścić" pod tym kołem. Mocowania zawsze da się jakoś przerobić. Pytanie czy to ma sens. Czemu chcesz zmieniać iskrownik? Wiesz że w przypadku...
Sprawdź oznaczenie wybite na karterze około 5cm pod zębatką napędową. Rozumiem że iskrownik masz przykręcany wewnątrz tej obudowy?, jeśli obudowa z iskrownikiem nie haczy w kole magnesowym poprzez mniejsze odsadzenie powinno być ok, sprawdź jeszcze impulsator czy trafia w swój punkt na kole. Przydały by się zdjęcia którą wersję masz bo są z zapłonem...
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
Ustawiłem na 2000ohm cewka zasilająca 530 a impulsator 150 Impulsator względem masy? Jeżeli tak to Ok. Cewka zasilająca ma trochę małą rezystancję i napięcie, ale może jest OK. Albo moduł jest walnięty, albo coś źle podłączyłeś. Masę modułu dałeś? Nie podłączaj gaszenia do modułu!
Impulsator ;3
Witam, czy ktoś wie jak poprawnie sprawdzić iskrownik wraz z impulsatorem oraz moduł zapłonowy?
zielony masa bialo niebieski impulsator zolty/bialy do regulatora czarny cewka ladujaca cdi ale cos mi nie pasuje w starej wtyczce jak bys mial dc-cdi
Przydał by się opis napięć, na rozruszniku magneto generuje u mnie 47v na zielonym i 1v na czerwonym, obawiam się że 1 v to za mało żeby impulsator w module zadziałał, gdzieś czytałem że musi być 5v. Ogarnięte, iskrownik do wymiany, prawidłowe napięcie to ok 180V przy "kopaniu"
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
Dziękuje wszystkim za pomoc. Prawdopodobna usterka to to że impulsator stracił przejście. Kupiłem nowy iskrownik i po kłopocie :)
dotarłem do przyczyny braku iskry , wyrobiony klin na wale , koło się poluźniło przytarło impulsator , iskrownik wydaje się być w porządku nie wygląda na spalony
Stator 6-cio cewkowy Niebiesko-biały impulsator (Czujnik położenia wału) -> do modułu Zielony - masa Czerwono-czarny cewkA WN żółty - regulator napięcia biały - regulator napięcia Czyli instalacja w skuterku do przeróbki.
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Jeżeli chodzi o cewkę CDI, impulsator oraz cewkę zasilającą układ do usterki wykluczyłem. Rozbierałem iskrownik i nic niepokojącego nie znalazłem. Pożyczyłem nawet od kolegi iskrownik z impulsatorem z innego skutera i cewkę WN do porównania Wartości po pomiarach były takie same. Elementy przekładałem i było dokładnie tak samo. Wydaje mi się że któraś...
do elektryki ci pomogę dotyczy to silników GY6-50 -125 tak mierzymy http://obrazki.elektroda.net/29_12752281... http://obrazki.elektroda.net/42_12752281... wcześniejszym moim temacie masz jak sprawdzić iskrownik impulsator nie da się przestawić bo jest na stałe w jednej pozycji mocowany na śruby na obudowie kartera przy magneto jak...
Ok, sorry za przerwę - nie było czasu zajmować się ogarem. Sprawdziłem stator w/g powyższych wskazówek i faktycznie na czerwono-czarnym wcale nie było przejścia. Wymieniłem iskrownik i pomogło. Iskra się pojawiła ale ogar dalej nie pali. Zanim wsadzę łapy w zawory i gaźnik chcę mieć pewność co do zapłonu. Sprawdziłem moment zapłonu przy pomocy lampy...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Sprawdzałem impulsator jest na nim 110Ω i sprawdziłem czy masa jest dobra (wszystko w jest ok), jak dla mnie to zepsute jest coś przy magnecie, gdy odkręciłem iskrownik okazało się że każdy kabel ma przejście. Dodam też że próbowałem włożyć palec do fajki i gdy ktoś kopie to czuć tylko mrowienie czyli prąd przechodzi tylko jest za mały.
Witam mam dziwny problem z chińskim quadem atv200st, często miewał problemy z zapaleniem ale pewnego dnia zgasł już na dobre. Był u mechanika który nic nie wywnioskował tylko popalił kilka modułów (ewidentnie były mniejsze od oryginału). Zacząłem badać sprawę sam i tak: Cewka i świeca sprawne, rozrusznik kręci, impulsator działa (sprawdzone diodą),...
Sprawdz prace impulsatora zdejmij osłonę koła magnesowego i ustaw impulsator na równi z wypukleniem magnetycznym szczelina pomiędzy ma być jak najmniejsza ustaw miernik na piszczek, w miejscu wypuklenia powinna wzrosnąć oporność a miernik zapiszczeć, możliwe tez ze uszkodzona masz cewkę wysokiego napięcia która gubi przejście pod obciążeniem,jesli to...
Wygląd nic mi nie mówi o tym, jak działa w nim impulsator i co może być wyzwalaczem. Poza tym nie rozumiem jaki jest sens zakładać cały iskrownik i przerabiać magneto żeby pasowało, skoro i tak nie uzyskam zamierzonego efektu. Z całą pewnością będą to pieniądze wyrzucone w błoto bo z efektu nie będę zadowolony. Mam już kupiony i założony reflektor H4...
Witam, mam bardzo poważny problem z zakupionym bashan 250 który był w częściach osobno silnik, instalacja poucinana. W miarę wszystko podłączyłem ale nie mam iskry , tym samym silnik nie odpala. Postanowiłem jeszcze raz od początku wszytko połączyć , zaczynając od połączeniu na krótko rozrusznika. Rozrusznik kręci, więc postanowiłem połączyć kable wychodzące...
Witam Mam problem z moim ogarem 900, rocznik 2008. Na początku motor palił i zgasł. Po tym już nie mogłem go odpalić. Zdjąłem kapturek ze świecy i kręciłem rozrusznikiem na początku była iskra ale słaba później już nie było. Kupiłem nową cewkę zapłonową wymieniłem nadal nie ma iskry czytałem trochę na internecie że mogła paść cewka zasilająca albo impulsator...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Witam, wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak w żadnym z wątków, choć podejmowały mój problem nie znalazłem rozwiązania. Otóż mam Simsona SR50 wymieniałem "Magneto" i to co pod nim czyli cały układ cewek i impulsator czy iskrownik nie wiem jak to dokładnie się określa. i po tej wymianie nie mam iskry, pomóżcie jak podpiąć te 5 kabli, schematy...
Taki gaźnik mam. Tylko powiedz mi bo na allegro regulatory do nowszych aprilli są inne niż ten stary bo cewkomoduł jest taki sam czy jest jakaś różnica między nimi? Ten iskrownik od nowego silnika wygląda jak nówka, magneto to samo więc uszkodzony raczej nie jest chyba że coś jeszcze trzeba podpiąć. Są 4 kabelki i wszystko dobrze połączone z cewkomodułem...
Witam. Swego czasu zakupiłem do skutera zapłon Polini Electronic Ignition. Ostatnio chciałem go podłączyć lecz problem polega na tym, że ktoś wcześniej przerobił fabryczne kostki na wsuwki, zostawił tylko jedną fabryczną, która łączy iskrownik i impulsator z modułem zapłonowym i mam problem z podłączeniem. Próbowałem łączyć kable kolorami, oglądałem...
Muciek50 niby napisałeś prawdę ale trochę to pokręcone jak spaghetti. Chodzi o to iż koło magnesowe ma w jednym miejscu pewien specjalny magnesik (może być nie widoczny) który po przesunięcie się obok impulsatora wyzwala iskrę. To jest cały mechanizm. Teraz trzeba tylko tak ustawić iskrownik by ów wyzwolenie iskry następowało gdy tłok będzie 2-2,5mm...
Witam. Jakiś czas temu kupiłem niesprawny skuter z diagnozą braku iskry. Od tamtej pory dokupiłem/naprawiłem/zmieniłem - nowy cylinder, tłok, głowica - nowy gaźnik - sportowy wydech - króciec ssący - zawór membranowy - przekaźnik rozrusznika - regulator napięcia - akumulator - moduł CDI - cewka / fajka - świeca zapłonowa - iskrownik i impulsator I pewnie...
Witam moja znajomość elektroniki kuleje więc przepraszam z góry za gafy które mogę palnąć. Pomysł jest taki żeby przerobić iskrownik w motorowerze ogar200/jawa50 na najprostszy zapłon cdi (czyt cewka wn, impulsator i moduł) największy problem to zasilenie modułu cdi. W silniku są 3 cewki nn, dwie świetlne podłączone szeregowo ~6V i jedna zapłonowa ~6V....
Panowie powiedzcie jaka w tym gó...nie może być filozofia ??? Kupiłem nowy gaźnik i nic dalej zalewa Iskra na powietrzu niby jest ale jakaś tak słaba i nie zawsze. Jak kopnę słabiej to jest regularnie a jak mocniej to czasem zanika. Przewód nr3 od impulsatora łączy na bank. Myślę że to na pewno coś z prądem. Dziś pomierzyłem te wszystkie cewki i wyszło...
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
Najprawdopodobniej pomyliłeś przewody przy podłączaniu iskrownika :P . Porównaj czy przewody od cewek idą w te same miejsca w kostce (bo potrafią pozamieniać w chińczykach). Nie sugeruj się kolorami! Jest też taka opcja, że po prostu kupiłeś inny iskrownik. Względnie źle przykręciłeś impulsator lub wręcz uszkodziłeś koło magnesowe które teraz nie wyzwala...
Zacznij od początku czyli od iskrownika potem impulsator powinno zadziałać to są pierw rz kt s psują.
Witam Jeśli impulsator (czujnik hala)jest jako cewka w iskrowniku to prawdopodobnie uległ uszkodzeniu .Cewko moduł raczej jest sprawny -jeśli nie będzie impulsu z czujnika hala to nie będzie iskry Tak że obstaje że walnięty jest czujnik w iskrowniku Pozdro
Skoro nie masz starego iskrownika, to skąd pewność sprawności instalacji? To że impulsator jest inaczej przykręcony niczego nie zmienia. Ba, bardzo często mógłbyś tu wkręcić impulsator z innego pojazdu i też by hulało XD. Większe wątpliwości mam co do tego czy wgl dobrze podłączyłeś ten iskrownik. Bo w chińskich pojazdach, te kolory przewodów potrafią...
Rozwierciłem delikatnie otwory iskrownika/impulsatora tak, aby był bliżej koła magnesowego. Iskra wróciła.
Występują dwa moduły , zasilane prądem stałym DC oraz przemiennym AC . Nie wolno ich zamieniać . Może w tym tkwi szkopuł braku iskry ?? Założenie modułu DC w miejsce modułu AC po próbie uruchomienia kończy się spaleniem tyrystora . :|
Ok, zrobię, jak mówisz. W kablach to tu jest tragedia, każdy ma inny kolor, nie tak jak to na filmikach pokazują i mierzą. Próbowałem już mierzyć, ale zawsze wychodzą mi jakieś inne, dziwne wartości, nie takie jak im na filmikach 😓. A co do żarówek, to mam tył cały ledowy i migacze, i stóp, i z przodu migacze. Dodano po 4 zamówiłem nowy moduł i iskrownik...
Jak mniemam iskrownik kupiony made in china, albo inny wynalazek nie wiadomo skąd za grosze. W takich iskrownikach dość często impulsatory nie trzymają parametrów, stąd kwiatki. Jeśli masz jeszcze stary iskrownik, spróbuj przełożyć z niego impulsator. Aaa, no i pamiętaj, że w nowym iskrowniku, przewody niekoniecznie muszą mieć takie same kolory jak...
czy ten licznik Licznik raczej nie jest winny, natomiast radzę sprawdzić czy jest wszystko OK ze stacyjką i przewodem łączącym stacyjkę z modułem zapłonowym. Czy możliwe jest to, że instalacja jest gdzieś uszkodzona Mozliwe, przewody zwarte miedzy sobą lub do masy, przewody przerwane lub zły styk w kostkach. Wymieniłem cewkę, iskrownik, moduł, Cały...
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Jeśli cewki są sprawne, to skupiłbym się na impulsatorze. Sprawny zwykle ma ok.140 omów. Musisz zamontować go tak, aby odległość od koła magnesowego wynosiła ok. 0,3 mm (nie może ocierać). Zwróć uwagę na "występ, garbik" na kole magnesowym, bo odległość ta liczy się właśnie od tych "elementów" i ma wpływ na jakość iskry. Przed uruchomieniem silnika...
Problem rozwiązany. Założyłem cewę zapłonową i moduł 2T DC. Impulsator zamontowałem z drugiej strony przeciwlegle do iskrownika, na kole napędzającym prądnice nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę której łeb służy do odczytu impulsów przez impulsator. Jednocześnie przesuwając impulsator reguluje się zapłon. Całość funkcjonuje bez problemu.
Witam posiadam skuter bajaj i mam takie pytanie uszkodzony iskrownik-cewka na statorze da się przerobić na impulsator,bez tej cewki bo jej nie idzie kupić pozdrawiam
Impulsator sprawdzałeś?
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
wymienić iskrownik iskrownik tachograf impulsator impulsator motocykl
oporność głośnik vestel 17ips72 wyświetlacz sterownika pieca defro
frequency mixers frequency mixers
Problemy z ogrzewaniem w Daewoo Matiz - diagnostyka Ogrzewanie w Daewoo Matiz - brak zaworu odpowietrzającego