Witam, czy ktoś wie jak poprawnie sprawdzić iskrownik wraz z impulsatorem oraz moduł zapłonowy?
Sprawdzałem teraz napięcie na kablu który idzie do cewkiWN. Wynosi 1.2 na ustawieniu 200 ACV. Zmierzyłeś "pogodę"... Pomiar w tym miejscu to zupełna bzdura, ale miernik można uszkodzić. Może jeszcze doradzisz jak sprawdzić tym miernikiem cewkę WN? Zmierz rezystancje: Miedzy masą cewki (czy ją też podłączyłeś?) a: 1. Jej wejściem z wyjścia modułu. zakresz...
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
Rozwierciłem delikatnie otwory iskrownika/impulsatora tak, aby był bliżej koła magnesowego. Iskra wróciła.
Zacznij od początku czyli od iskrownika potem impulsator powinno zadziałać to są pierw rz kt s psują.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Najprawdopodobniej pomyliłeś przewody przy podłączaniu iskrownika :P . Porównaj czy przewody od cewek idą w te same miejsca w kostce (bo potrafią pozamieniać w chińczykach). Nie sugeruj się kolorami! Jest też taka opcja, że po prostu kupiłeś inny iskrownik. Względnie źle przykręciłeś impulsator lub wręcz uszkodziłeś koło magnesowe które teraz nie wyzwala...
W zasadzie, da się wstawić każdy iskrownik do każdego silnika, ale jest kilka ograniczeń. U ciebie, ograniczeniem będzie przede wszystkim koło magnesowe (które też jest kołem zamachowym). Nowy iskrownik musi się "zmieścić" pod tym kołem. Mocowania zawsze da się jakoś przerobić. Pytanie czy to ma sens. Czemu chcesz zmieniać iskrownik? Wiesz że w przypadku...
Występują dwa moduły , zasilane prądem stałym DC oraz przemiennym AC . Nie wolno ich zamieniać . Może w tym tkwi szkopuł braku iskry ?? Założenie modułu DC w miejsce modułu AC po próbie uruchomienia kończy się spaleniem tyrystora . :|
Skoro nie masz starego iskrownika, to skąd pewność sprawności instalacji? To że impulsator jest inaczej przykręcony niczego nie zmienia. Ba, bardzo często mógłbyś tu wkręcić impulsator z innego pojazdu i też by hulało XD. Większe wątpliwości mam co do tego czy wgl dobrze podłączyłeś ten iskrownik. Bo w chińskich pojazdach, te kolory przewodów potrafią...
Ok, zrobię, jak mówisz. W kablach to tu jest tragedia, każdy ma inny kolor, nie tak jak to na filmikach pokazują i mierzą. Próbowałem już mierzyć, ale zawsze wychodzą mi jakieś inne, dziwne wartości, nie takie jak im na filmikach 😓. A co do żarówek, to mam tył cały ledowy i migacze, i stóp, i z przodu migacze. Dodano po 4 zamówiłem nowy moduł i iskrownik...
Witam Jeśli impulsator (czujnik hala)jest jako cewka w iskrowniku to prawdopodobnie uległ uszkodzeniu .Cewko moduł raczej jest sprawny -jeśli nie będzie impulsu z czujnika hala to nie będzie iskry Tak że obstaje że walnięty jest czujnik w iskrowniku Pozdro
Jak mniemam iskrownik kupiony made in china, albo inny wynalazek nie wiadomo skąd za grosze. W takich iskrownikach dość często impulsatory nie trzymają parametrów, stąd kwiatki. Jeśli masz jeszcze stary iskrownik, spróbuj przełożyć z niego impulsator. Aaa, no i pamiętaj, że w nowym iskrowniku, przewody niekoniecznie muszą mieć takie same kolory jak...
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
dlaczegoś "fachowiec" go wyeliminował, a że nie posiadał elektronicznego "iskrownika" to dał "platynkowca" Bo był fohofcem a nie fachowcem. Nie odpowiedziałeś na pytanie! Impulsator można dołożyć na próbę z zewnątrz. Poczytaj sobie http://www.motocdi.com/
czy ten licznik Licznik raczej nie jest winny, natomiast radzę sprawdzić czy jest wszystko OK ze stacyjką i przewodem łączącym stacyjkę z modułem zapłonowym. Czy możliwe jest to, że instalacja jest gdzieś uszkodzona Mozliwe, przewody zwarte miedzy sobą lub do masy, przewody przerwane lub zły styk w kostkach. Wymieniłem cewkę, iskrownik, moduł, Cały...
Witam mam problem z piaggio x9 125 4T. Skuter przy pracy na wolnych obrotach lub podczas jazdy traci iskrę (jest odcięty zapłon). Jak zgaśnie i sprawdzam iskrę jest ona nieregularna, raz na jakiś czas "strzeli" po dłuższym kręceniu iskra powraca do normy. Wymieniałem : - cewkę - fajkę - przewód WN - świecę (sprawdzałem na 5 innych i to samo) Po wymienieniu...
napięcie z modułu do cewki jest też takie jak z iskrownika OK, a oryginalnie tam jaki zapłon był? Cewka impulsatora jak wygląda?
Impulsator ;3
do elektryki ci pomogę dotyczy to silników GY6-50 -125 tak mierzymy http://obrazki.elektroda.net/29_12752281... http://obrazki.elektroda.net/42_12752281... wcześniejszym moim temacie masz jak sprawdzić iskrownik impulsator nie da się przestawić bo jest na stałe w jednej pozycji mocowany na śruby na obudowie kartera przy magneto jak...
dotarłem do przyczyny braku iskry , wyrobiony klin na wale , koło się poluźniło przytarło impulsator , iskrownik wydaje się być w porządku nie wygląda na spalony
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Witam posiadam skuter bajaj i mam takie pytanie uszkodzony iskrownik-cewka na statorze da się przerobić na impulsator,bez tej cewki bo jej nie idzie kupić pozdrawiam
Problem rozwiązany. Założyłem cewę zapłonową i moduł 2T DC. Impulsator zamontowałem z drugiej strony przeciwlegle do iskrownika, na kole napędzającym prądnice nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę której łeb służy do odczytu impulsów przez impulsator. Jednocześnie przesuwając impulsator reguluje się zapłon. Całość funkcjonuje bez problemu.
Jeśli cewki są sprawne, to skupiłbym się na impulsatorze. Sprawny zwykle ma ok.140 omów. Musisz zamontować go tak, aby odległość od koła magnesowego wynosiła ok. 0,3 mm (nie może ocierać). Zwróć uwagę na "występ, garbik" na kole magnesowym, bo odległość ta liczy się właśnie od tych "elementów" i ma wpływ na jakość iskry. Przed uruchomieniem silnika...
Przy ustawieniu miernika na 20 napięcie przy probie odpalenia na cewce 0.32/0.31 (Z jedenej strony przykladam do masy a drugi w miejsce fajki). Na impulsatorze (przykladam do masy a drugi do kabla jedynego który wychodzi na impulsatorze) odczyt 0.00 Jeśli chodzi o rezystancje to nie do konca wiem jak sie do tego zabrac. Na cewce przykladajac jeden koniec...
Witajcie, mam problem ze skuterkiem. Zginęła mi iskra, walczyłem z tym jakiś czas, oddałem w końcu go do mechanika i było dobrze.. jeden dzień. Po założeniu nowego akumulatora(stary kompletnie nie trzymał napięcia) pojawił się problem, mianowicie iskra pojawiała się tylko przy pierwszym kopnięciu po przekręceniu kluczyka (po ponownym przekręceniu kluczyka...
Impulsator sprawdzałeś?
Jeżeli chodzi o cewkę CDI, impulsator oraz cewkę zasilającą układ do usterki wykluczyłem. Rozbierałem iskrownik i nic niepokojącego nie znalazłem. Pożyczyłem nawet od kolegi iskrownik z impulsatorem z innego skutera i cewkę WN do porównania Wartości po pomiarach były takie same. Elementy przekładałem i było dokładnie tak samo. Wydaje mi się że któraś...
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Cześć, tak sprawdzałem, oporność takabjakbw poście wyżej. Wymieniłem iskrownik wraz z impulsatorem. Aktualnie jestem w trakcie sprawdzania instalacji, każdy kabel który wydaje się być podejrzany tj.ma przetarcia, jest mocno pozaginany, wymieniam.
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
czarno-czerwony jest od cewki iskrownika, żółto-niebieski od impulsatora, w kostce żółty,biały (światła, ładowanie) zielony do masy. Problem mam z modułem a konkretnie z podłączeniem go do cewki. Moduł podłączam tak czarno-czerwony do czarno-czerwony(iskrownik), biało-niebieski do impulsatora(żółto-niebieski), kostki nie podłączam na razie. Po przekręceniu...
Przydał by się opis napięć, na rozruszniku magneto generuje u mnie 47v na zielonym i 1v na czerwonym, obawiam się że 1 v to za mało żeby impulsator w module zadziałał, gdzieś czytałem że musi być 5v. Ogarnięte, iskrownik do wymiany, prawidłowe napięcie to ok 180V przy "kopaniu"
Witam, prosiłbym o pomoc i diagnozę w zlokalizowaniu przyczyny. Pacjent chiński, skuter superbike powerband r50. W sieci brak jakichkolwiek schematów elektryki. A więc, skuter posiada cewkę iskrownika bez impulsatora, 4 cewki. Na wyjściu czarno-czerwony kabel podaje 50V do modułu cdi (moduł cdi to IBC CCI QF-A127045). Z modułu wychodzą 4 kable: czarno-czerwony,...
Witam, postaram się opisać dokładnie mój problem. Ostatnio dostałem skuter Zipp Vapor 4T 50cm. Stał on w garażu prawie rok bo kiedyś nie odpalił i tak już go zostawili. Po otrzymaniu skutera wziąłem się za szukanie przyczyny. Stwierdziłem bark iskry co nie było żadnym zaskoczeniem. Wymieniłem cewkę, przewód WN, świecę, iskrownik, impulsator, regulator...
Sprawdź oznaczenie wybite na karterze około 5cm pod zębatką napędową. Rozumiem że iskrownik masz przykręcany wewnątrz tej obudowy?, jeśli obudowa z iskrownikiem nie haczy w kole magnesowym poprzez mniejsze odsadzenie powinno być ok, sprawdź jeszcze impulsator czy trafia w swój punkt na kole. Przydały by się zdjęcia którą wersję masz bo są z zapłonem...
Moduł jest zasilany z cewki NN, daje ona napięcie ok 100 V. Zmieniony jest impulsator razem z iskrownikiem z drugiego identycznego skutera w którym chodziło wszystko dobrze i dalej to samo.
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Zmierzyłeś te napięcia na kostce od stabilizatora!? Jeżeli tam nie masz nigdzie napięcia to zdejmij boczny dekiel od silnika od strony iskrownika! Poleciały ci cewki. A to napięcie 0.3V to napięcie z impulsatora i ono chyba nie skoczy powyżej 3V. Zdejmij dekiel i impulsator będziesz miał przykręcony do silnika gdzieś przy kole zamachowym i będziesz...
Nie ma nadal ładowania nowy iskrownik - Duża cewka - czarny z czerwonym paskiem . Z impulsatora wychodzą dwa przewody : 1 - niebieski z białym paskiem 2 - biały z zielonym paskiem Oprócz dużej cewki jest jeszcze 6 cewek i od tych cewek wychodzą 3 przewody 1 - zielony z czerwonym paskiem 2 - biały 3 - czarny Nie ma ładowania - światła są - iska jest...
Witam kupiłem nowy iskrownik do skutera jakim jest Aprilia rally lc 96r Silnik minarelli horizontal chłodzony cieczą https://obrazki.elektroda.pl/1107591600_... https://obrazki.elektroda.pl/1519596700_... https://obrazki.elektroda.pl/7114397700_... https://obrazki.elektroda.pl/1243259400_...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Dziękuje wszystkim za pomoc. Prawdopodobna usterka to to że impulsator stracił przejście. Kupiłem nowy iskrownik i po kłopocie :)
witam, przepraszam ze odświeżam, ale czy iskrownik, a stator z impulsatorem to nie jest to samo? też mam słabą iskrę i chciałem wymienić iskrownik, po czym czytam tutaj ze on wymienil iskrownik a wy mu radzicie wymienic stator, a ja bylem przekonany ze to to samo. Dodam ze wymienilem cewkę, moduł cdi, świecę, a iskra nadal jest słąba, skacze, pojawia...
Tak więc iskrownik... Z tego co widzę na allegro cena całego iskrownika jest podobna do ceny impulsatora, więc wymieniłbym cały... Ew możesz spróbować po prowadzić "nową" instalację na krótko poza samym pojazdem... Może gdzieś masz jakieś małe zwarcie.
No to jak masz większą ilość przewodów to jak miało ci to banglać? Założyłeś inny iskrownik to normalne że nie działa na pstryk. Ile masz przewodów w nowym iskrowniku ile w starym. dwa kable będą od impulsatora i to mniejszy problem. Pozostałe to cewki zasilania. Pytanie od czego ty ten nowy iskrownik masz?
CO TO ZA SKUTER. Dwa jego mać, gościu, kolejny spam temat robisz i brak absolutnie jakichkolwiek informacji o sprzęcie. A do czego Ci to potrzebne czterosuw chiński wszystkie prawie jednakie? Sam spamujesz. Do autora co było powodem wymiany iskrownika? Skoro iskra jest to iskrownik nie ma nic do rzeczy (może być w niewłaściwym miejscu ale to sprawa...
Kolego zamontuj ten nowy, najsprawniejszy wg Ciebie "iskrownik" i spróbuj jeszcze odpowiednio ustawić impulsator. Zbliż go maksymalnie do koła magnesowego, aby tylko nie ocierał o nie (o ten "garbik" na kole). O ile dobrze pamiętam, to napięcie zasilające cewkę WN powinno wahać się w okolicy 90 V.
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Tam się rozrządu nie ustawia (pod tą pokrywą). Przy zakupie nowej musisz zwrócić uwagę na parę rzeczy: 1. Czy impulsator jest zamontowany w pokrywie pod tym samym kątem względem obwodu koła magnesowego. 2. Czy głębokość zamontowania impulsatora w pokrywie jest taka sama. 3. Czy stator jest montowany tak samo. Chyba że masz zapłon który jest montowany...
Witam, mam taki problem z honda mtx 80c ze nie chce zapalić, ale kiedy podniose fajke tak by leżała na świecy to zapali, ale wtedy wiadomo nie wchodzi na wysokie obroty. Generalnie słaba iskra jest, i mocno trzeba kopać by byla dobra iskra. Podmieniałem moduł i fajke z cewką oraz różne świece, ale nic to nie dało. Wiec zostaje iskrownik i impulsator....
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
ile przewodów wychodzi z Iskrownika ? powinieneś znaleźć przewód z cewki zasilającej oraz z impulsatora, no i mase reszta będzie przewodami do zasilania świateł ładowania itp. jakby było tak jak myśle to mógłbyś zastosować standardowy moduł od chinskiego 4T
Napisałem że zostało wymienione wszystko od świecy, fajki, cewki, modułu iskrownika wraz z nim impulsator, bo to razem i czujnik sprawdzałem ... nic z tego, już mam siwe włosy z tego. Dodano po 2 Stacyjka jak by nie działała to w ogóle nic nie pójdzie, też próbowałem, jak mi jeden mechanik po telefonie podpowiedział, że zupełnie wyłączyć stacyjkę z...
Witam chciałabym powrócić do tematu, ogólnie iskry jak nie ma tak nie ma kompresja teraz jest(wymieniona została głowica) i chciałbym sprawdzić czy iskrownik jest sprawny bo może to być jego wina, czy ktoś wie jak go sprawdzić iskrownik jest na 3f czyli 3 żółte i 2 od iskry rezystancja od impulsatora wynosi około 145ohm a te 3 żółte mają poniżej 0.5ohm...
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Nie wiem już co robic, nowy iskrownik, moduł, wiązka, cewka i dalej brak iskry. Mierzyłem kable miernikiem i prąd jest, tylko nie ma na impulsatorze mimo że jest nowy, co mam robić ?
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Tak, impulsator to czujnik indukcyjny, najprościej będzie zamontować moduł AC-CDI do silnika 4t
Dziekuję za pomoc. a jak jest jescze z tym impulsatorem? mam takie koło magnesowe i iskrownik. http://skuterownia.com.pl/default/stator...
Nie możliwe bo kupowałem zawsze w serwisach więc raczej nie dawali mi 6V ale raczej im zawsze mówiłem że 12V, tak czy siak właśnie mówię jak kupiłem skuter to miałem oberwany ten kabelek od tego "opornika" to go wymieniłem bo się przepalały żarówki bo wtedy jeszcze nie miałem akumulatora później się już unormowało a te regulatory to wymieniałem bo nie...
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem? W wielu motocyklach po rozłożeniu stopki bocznej od razu odcinany jest zapłon - ot takie zabezpieczenie, żebyś z nią nie ruszył. Tym samym, gdybyś uszkodził owy czujnik, lub podczas transportu motocykla zgiął stopkę, motocykl mógłby odcinać iskrę, ponieważ "widzi", że stopka jest rozłożona. Pisałeś, że podmieniałeś...
Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
Sprawdź oporność cewek i impulsatora i cewki. jak będą ok to moduł wymień.
W tych czesciach brakuje jeszcze modułu zapłonowego i cewki, bez niego to nie zadziała... Nie brakuje :) Od początku rezygnuje z impulsatora i modułu, ma być to spięte z oryginalnym przerywaczem mechanicznym - mam wtedy oryginalne fabryczne dla awo kąty wyprzedzenia zapłonu. Oryginalny iskrownik mam zmęczony czasem, poza tym po co mają się marnować...
Witam , a taki oscyloskop jak ten Mini oscyloskop cyfrowy DSO150 jyetech DSO Shell http://allegro.pl/mini-oscyloskop-cyfrow... Może być ? A iskrownik mam taki myślę że to jest AC DCI http://allegro.pl/stator-iskrownik-kingw... Bo na tą chwilę quad nadal nie działa znalazłem...
Ogólnie na chwilę obecną skupiłem się na samym iskrowniku i kole magnesowym - dalsze wyjscie czyli z modółu czy cewki to już nie będzie większy problem. Gdy mam założone na wał magneto i pod spodem iskrownik, to podczas kręcenia rozrusznikiem najpierw prąd wskakuje na 2-3V a potem spada na 0,02-0,03 i jest to na przewodach zapłonowych - czerwono czarny...
W kostce od modułu czyli idąca od cewki cdi , rezystancja od impulsatora . A napiecie wychodzące własnie z iskrownika ma 1,6 v Dodano po 2 napięcie wychodzące z cewki ładującej po odpięciu jej kabla od modułu ma wlasnie 1,6v
To jest masa cewek. Swiento prowda. W zasadzie to jest masa impulsatora a cewki i rozrusznik powinny mieć swoją.
Witam. Otóż mam problem z podłączeniem iskrownika. Posiadam motor Torq Blizzard 50, wymieniłem silnik na BTS bo nie chciałem się bawić z naprawą. Zamontowałem silnik i nagle zauważyłem, że wtyczka od regulatora napięcia się nie zgadza z tą od iskrownika. Od regulatora napięcia wychodzi wtyczka na 3 piny 3 żółte kable a od iskrownika wtyczka 4 pin kolory...
(at)UP. Sprawdziłem iskrownik i na kablu zasilającym moduł są 483 omy a na impulsatorze 144 .. więc chyba jest dobrze a iskry nadal nie ma ;/ co jeszcze może być przyczyną ?
Do zasilania tago modułu nie jest potrzebny akumulator. Należy sprawdzić cewkę zasilającą mooduł przewód czarno-czerwony(podłacz zwykłą konrolke 12V powinna świecic) oraz impulsator przewód biało niebieski czy daje impulsy (mA lub oscyloskop)
Z iskrownika wyprowadzone będą 4 przewody: zasilanie modułu zapłonowego, sygnał z impulsatora oraz dwa przewody od cewek świetlnych. Dostaniesz instrukcje montażu wraz ze schematem - podłączenie zajmie dosłownie chwilę. Tylko będziesz musiał sobie zamocować cewkę zapłonową. Mam na myśli zapłon CDI z chińczyka.
no do ustawienia pozostanie jedynie wyprzedzenie, bo przecież rolę przerywacza zastąpi impulsator z modułem a wyprzedzenie to zwyczajnie jak w simsonach - obracaniem iskrownika
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Jest to typowa lampa stosowana w projektorach kinowych między innymi w produkowanych w zakładach Prexer w Łodzi. Do zasilania stosowane były prostowniki o odpowiednim prądzie i napięciu w zależności od typu lampy w projektorze / 900W, 1500W, 2500W, 3000W/, natomiast do samego zapłonu używane były instalowane w latarniach projektorów zapłonniki zbudowane...
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Witam "forumomaniaków"! Założyłem sobie CDI do swojego ogarka i sprawa wygląda tak: Przewinąłem cewkę zapłonową (ok 55m, drutem o Φ 0,2),, do tego impulsator z allegro, moduł i cewka z fajką. Problem mam w podłączeniu modułu. (patrz załączniki) Podłączyłem tak: czerwono czarny cewka w iskrowniku, zielony masa, niebiesko biały impulsator, czarny...
zielony masa bialo niebieski impulsator zolty/bialy do regulatora czarny cewka ladujaca cdi ale cos mi nie pasuje w starej wtyczce jak bys mial dc-cdi
Może moduł zapłonowy lub impulsator? Nie wiadomo co to za skuter i jaki ma układ zapłonowy?
Tak jest dobry, zmieniłem go od działającego quada, w poście pomyliłem właśnie ten stator z przerywaczem. Dodano po 2 Chociaż gdy loncin raz odpalił to było spięcie w kablu od statora ponieważ kabel nie był zaizolowany, dotykał magneta i gdy zdjąłem magneto to iskra przepadła, ale w kablu od statora jest prąd i to dobry. Impulsator zmieniłem od starego...
Czy zostaje wymiana iskrownika czy to może coś jeszcze innego? Piszesz o tym, że skuter nie odpala, przyczyn może być wiele np. nie dostaje paliwa i wtedy nawet wymiana iskrownika nic nie da ;) Nie wspomniałeś nic o tym, czy jest iskra na świecy?? Jeśli nie ma i to właśnie dlatego skuter nie odpala, to tak, wymiana iskrownika może pomóc - ale zanim...
Nigdzie nie pisze że cały czas działają a że pykną co jakiś czas to norma. jeden z przewodów zasilających idzie bezpośrednio na generator a drugi przez włączniki. Jeśli idzie fazowy to często właśnie tak się dzieje że mały upływ i już strzela. Gdy zamienimy faze z zerem to na generator idzie zero i nie wzbudzi się bo nie ma z czego. Pozwolę sobie nie...
Witam, kable biały i żółty są odpowiedzialne za ładowanie i zasilanie świateł. Za zapłon odpowiada kabel z czerwonym paskiem, to zasilanie CDI- powinno być około 470 omów. Kabel z niebieskim paskiem jest podłączony do impulsatora,pomiar powinien pokazać około 150 omów, jeżeli jest inaczej to impulsator do wymiany. Jeżeli powyższe pomiary będą OK pozostaje...
Nie mam prądu na niebieskim od impulsatora Dodano po 13 Mógłbyś powiedzieć jak idzie prąd od iskrownika po kolei między tymi elementami: Stacyjka Moduł Cewka Dodano po 5 No ale przede wszystkim nie mam nic na niebieskim od iskrownika. Co z tym zrobić
Mam problem z bashanem 25,0 jest on z 2007 -2009 r.Podłączyłem wszystkie kable kolorami i nadal nie ma iskry. Ma nowy cały układ zapłonowy (iskrownik, impulsator, cewka, moduł, świeca, stacyjka) oraz całą elektryke i nie wiem czy dobrze ją podłączyłem, kręci ale nie ma iskry. https://obrazki.elektroda.pl/1759428400_... https://obrazki.elektroda.pl/6343786900_...
Witam, do uruchomienia tego silnika potrzebny będzie moduł zapłonowy ,cewka WN (od samochodu się nie nadaje), a ten czujnik to impulsator (to nie Hall) i musi być podłączony do modułu zapł. Moduł jest zasilany z cewki iskrownika dającej około 45 V. Znajdź tu na forum schemat do jakiegoś skuterka chińskiego, opisane było już kilka razy jak to podłączyć.
Ale aprilia (przynajmniej moja), nie ma iskrownika! Jest tam moduł elektroniczny i zespół cewek nie ma regulacji... jest przykręcany na sztywno (minarelli horizontal). coś musi regulować wyprzedzenie zapłonu - zwykle jest to ustawiane ręcznie iskrownikiem (lub innym zespołem cewek). W iskrowniku może być przerywacz mechaniczny (platynki) lub może tą...
układ zapłonowy. Sprawdź czy zasilanie +12V dochodzi do modułu zapłonowego i do cewek (przewód R - czerwony). By się upewnić że nie mieszają wyłączniki stopki itp. itd przetnij oznaczony przewód (W/R - białoczerwony). https://obrazki.elektroda.pl/2583803500_... Nie wiem czy dobrą opcje wybrałem na multimetrze ale taki opór mi pokazuje...
Witam, mam taki problem ze skuterkiem Romet 757 premium 2T 50/70 (cylinder, tłok zmieniony z 50 na 70) a mianowicie. skuter po zmianie cylindra normalnie ładnie chodził i po postoju przez noc zniknęła iskra. Wymienione na nowe zostały: moduł zapłonowy, cały iskrownik/stator wraz z podstawą, cewka WN, impulsator i dokładnie też sprawdziłem wiązkę i nic,...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
No cóż. Picasso to ty nie jesteś. Napracowałeś się, ale nie narysowałeś najważniejszego! Które cewki (uzwojenia) są podłączone do których kabli??? Jak kable są podłączone do modułu? Jaki to w ogóle skuter? Czy nie ma do niego schematu? Czy cewka impulsatora nowej podstawy iskrownika jest jednym końcem gdzieś podłączona? Czy nie prościej byłoby znaleźć...
Witam, jak w temacie zakupiłem skuter peugeot ludix 4t mianowicie brak mi do niego kluczyka, no i nie ma iskry, Czy tam czasami nie ma instalacji zapłonowej DC-CDI ? i potrzebny będzie do niego akumulator ? ponieważ z iskrownika wychodzą tylko 3 przewody, 2 na oswietlenie i jeden z impulsatora tak mi się wydaje ?
Ściągnąłem magneto i okazało się, że iskrownik do wymiany. Uszkodzona była jedna Cewka. Zamówiłem nową, ale niestety nie przyszła taka jak w opisie. Było 6 a nie 5 przewodów. Od impulsatora wychodziły 2 przewody i jeden podłączyłem do masy, natomiast drugi do modułu. Iskra powróciła.
Stator 6-cio cewkowy Niebiesko-biały impulsator (Czujnik położenia wału) -> do modułu Zielony - masa Czerwono-czarny cewkA WN żółty - regulator napięcia biały - regulator napięcia Czyli instalacja w skuterku do przeróbki.
Witam. Podstawa iskrownika była popsuta a dokładniej ten czujnik (impulsator) sprawdziłem omomierzem, w nowym opór się zmieniał a w starym nie, bo był popsuty. Dodano po 2 a i simsonek chodzi jak ważka, mam go od ojca a on na nim zrobił 33 000km i był pierwszym właścicielem, mam też drugiego simsona, na którym zrobiłem 5 000km. Simson stał na strychu,...
wymienić iskrownik iskrownik iskrownik zapalniczki buderus iskrownik
ustawienia skanowania samsung monitor matryca transport kolumn
nierównomierne ogrzewanie tulejek nierównomierne ogrzewanie tulejek
Seagate Personal Cloud SRN21C - formaty plików i kompatybilność Sharp TV: Kolorowe pionowe pasy po 10 minutach