W zasadzie, da się wstawić każdy iskrownik do każdego silnika, ale jest kilka ograniczeń. U ciebie, ograniczeniem będzie przede wszystkim koło magnesowe (które też jest kołem zamachowym). Nowy iskrownik musi się "zmieścić" pod tym kołem. Mocowania zawsze da się jakoś przerobić. Pytanie czy to ma sens. Czemu chcesz zmieniać iskrownik? Wiesz że w przypadku...
Sprawdź oznaczenie wybite na karterze około 5cm pod zębatką napędową. Rozumiem że iskrownik masz przykręcany wewnątrz tej obudowy?, jeśli obudowa z iskrownikiem nie haczy w kole magnesowym poprzez mniejsze odsadzenie powinno być ok, sprawdź jeszcze impulsator czy trafia w swój punkt na kole. Przydały by się zdjęcia którą wersję masz bo są z zapłonem...
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
Ustawiłem na 2000ohm cewka zasilająca 530 a impulsator 150 Impulsator względem masy? Jeżeli tak to Ok. Cewka zasilająca ma trochę małą rezystancję i napięcie, ale może jest OK. Albo moduł jest walnięty, albo coś źle podłączyłeś. Masę modułu dałeś? Nie podłączaj gaszenia do modułu!
Impulsator ;3
Witam, czy ktoś wie jak poprawnie sprawdzić iskrownik wraz z impulsatorem oraz moduł zapłonowy?
zielony masa bialo niebieski impulsator zolty/bialy do regulatora czarny cewka ladujaca cdi ale cos mi nie pasuje w starej wtyczce jak bys mial dc-cdi
Przydał by się opis napięć, na rozruszniku magneto generuje u mnie 47v na zielonym i 1v na czerwonym, obawiam się że 1 v to za mało żeby impulsator w module zadziałał, gdzieś czytałem że musi być 5v. Ogarnięte, iskrownik do wymiany, prawidłowe napięcie to ok 180V przy "kopaniu"
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
Dziękuje wszystkim za pomoc. Prawdopodobna usterka to to że impulsator stracił przejście. Kupiłem nowy iskrownik i po kłopocie :)
dotarłem do przyczyny braku iskry , wyrobiony klin na wale , koło się poluźniło przytarło impulsator , iskrownik wydaje się być w porządku nie wygląda na spalony
Stator 6-cio cewkowy Niebiesko-biały impulsator (Czujnik położenia wału) -> do modułu Zielony - masa Czerwono-czarny cewkA WN żółty - regulator napięcia biały - regulator napięcia Czyli instalacja w skuterku do przeróbki.
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Jeżeli chodzi o cewkę CDI, impulsator oraz cewkę zasilającą układ do usterki wykluczyłem. Rozbierałem iskrownik i nic niepokojącego nie znalazłem. Pożyczyłem nawet od kolegi iskrownik z impulsatorem z innego skutera i cewkę WN do porównania Wartości po pomiarach były takie same. Elementy przekładałem i było dokładnie tak samo. Wydaje mi się że któraś...
do elektryki ci pomogę dotyczy to silników GY6-50 -125 tak mierzymy http://obrazki.elektroda.net/29_12752281... http://obrazki.elektroda.net/42_12752281... wcześniejszym moim temacie masz jak sprawdzić iskrownik impulsator nie da się przestawić bo jest na stałe w jednej pozycji mocowany na śruby na obudowie kartera przy magneto jak...
Ok, sorry za przerwę - nie było czasu zajmować się ogarem. Sprawdziłem stator w/g powyższych wskazówek i faktycznie na czerwono-czarnym wcale nie było przejścia. Wymieniłem iskrownik i pomogło. Iskra się pojawiła ale ogar dalej nie pali. Zanim wsadzę łapy w zawory i gaźnik chcę mieć pewność co do zapłonu. Sprawdziłem moment zapłonu przy pomocy lampy...
Sprawdzałem impulsator jest na nim 110Ω i sprawdziłem czy masa jest dobra (wszystko w jest ok), jak dla mnie to zepsute jest coś przy magnecie, gdy odkręciłem iskrownik okazało się że każdy kabel ma przejście. Dodam też że próbowałem włożyć palec do fajki i gdy ktoś kopie to czuć tylko mrowienie czyli prąd przechodzi tylko jest za mały.
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Witam mam dziwny problem z chińskim quadem atv200st, często miewał problemy z zapaleniem ale pewnego dnia zgasł już na dobre. Był u mechanika który nic nie wywnioskował tylko popalił kilka modułów (ewidentnie były mniejsze od oryginału). Zacząłem badać sprawę sam i tak: Cewka i świeca sprawne, rozrusznik kręci, impulsator działa (sprawdzone diodą),...
Sprawdz prace impulsatora zdejmij osłonę koła magnesowego i ustaw impulsator na równi z wypukleniem magnetycznym szczelina pomiędzy ma być jak najmniejsza ustaw miernik na piszczek, w miejscu wypuklenia powinna wzrosnąć oporność a miernik zapiszczeć, możliwe tez ze uszkodzona masz cewkę wysokiego napięcia która gubi przejście pod obciążeniem,jesli to...
Wygląd nic mi nie mówi o tym, jak działa w nim impulsator i co może być wyzwalaczem. Poza tym nie rozumiem jaki jest sens zakładać cały iskrownik i przerabiać magneto żeby pasowało, skoro i tak nie uzyskam zamierzonego efektu. Z całą pewnością będą to pieniądze wyrzucone w błoto bo z efektu nie będę zadowolony. Mam już kupiony i założony reflektor H4...
Witam, mam bardzo poważny problem z zakupionym bashan 250 który był w częściach osobno silnik, instalacja poucinana. W miarę wszystko podłączyłem ale nie mam iskry , tym samym silnik nie odpala. Postanowiłem jeszcze raz od początku wszytko połączyć , zaczynając od połączeniu na krótko rozrusznika. Rozrusznik kręci, więc postanowiłem połączyć kable wychodzące...
Witam Mam problem z moim ogarem 900, rocznik 2008. Na początku motor palił i zgasł. Po tym już nie mogłem go odpalić. Zdjąłem kapturek ze świecy i kręciłem rozrusznikiem na początku była iskra ale słaba później już nie było. Kupiłem nową cewkę zapłonową wymieniłem nadal nie ma iskry czytałem trochę na internecie że mogła paść cewka zasilająca albo impulsator...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Witam, wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak w żadnym z wątków, choć podejmowały mój problem nie znalazłem rozwiązania. Otóż mam Simsona SR50 wymieniałem "Magneto" i to co pod nim czyli cały układ cewek i impulsator czy iskrownik nie wiem jak to dokładnie się określa. i po tej wymianie nie mam iskry, pomóżcie jak podpiąć te 5 kabli, schematy...
Taki gaźnik mam. Tylko powiedz mi bo na allegro regulatory do nowszych aprilli są inne niż ten stary bo cewkomoduł jest taki sam czy jest jakaś różnica między nimi? Ten iskrownik od nowego silnika wygląda jak nówka, magneto to samo więc uszkodzony raczej nie jest chyba że coś jeszcze trzeba podpiąć. Są 4 kabelki i wszystko dobrze połączone z cewkomodułem...
Witam. Swego czasu zakupiłem do skutera zapłon Polini Electronic Ignition. Ostatnio chciałem go podłączyć lecz problem polega na tym, że ktoś wcześniej przerobił fabryczne kostki na wsuwki, zostawił tylko jedną fabryczną, która łączy iskrownik i impulsator z modułem zapłonowym i mam problem z podłączeniem. Próbowałem łączyć kable kolorami, oglądałem...
Muciek50 niby napisałeś prawdę ale trochę to pokręcone jak spaghetti. Chodzi o to iż koło magnesowe ma w jednym miejscu pewien specjalny magnesik (może być nie widoczny) który po przesunięcie się obok impulsatora wyzwala iskrę. To jest cały mechanizm. Teraz trzeba tylko tak ustawić iskrownik by ów wyzwolenie iskry następowało gdy tłok będzie 2-2,5mm...
Witam moja znajomość elektroniki kuleje więc przepraszam z góry za gafy które mogę palnąć. Pomysł jest taki żeby przerobić iskrownik w motorowerze ogar200/jawa50 na najprostszy zapłon cdi (czyt cewka wn, impulsator i moduł) największy problem to zasilenie modułu cdi. W silniku są 3 cewki nn, dwie świetlne podłączone szeregowo ~6V i jedna zapłonowa ~6V....
Panowie powiedzcie jaka w tym gó...nie może być filozofia ??? Kupiłem nowy gaźnik i nic dalej zalewa Iskra na powietrzu niby jest ale jakaś tak słaba i nie zawsze. Jak kopnę słabiej to jest regularnie a jak mocniej to czasem zanika. Przewód nr3 od impulsatora łączy na bank. Myślę że to na pewno coś z prądem. Dziś pomierzyłem te wszystkie cewki i wyszło...
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
Najprawdopodobniej pomyliłeś przewody przy podłączaniu iskrownika :P . Porównaj czy przewody od cewek idą w te same miejsca w kostce (bo potrafią pozamieniać w chińczykach). Nie sugeruj się kolorami! Jest też taka opcja, że po prostu kupiłeś inny iskrownik. Względnie źle przykręciłeś impulsator lub wręcz uszkodziłeś koło magnesowe które teraz nie wyzwala...
Zacznij od początku czyli od iskrownika potem impulsator powinno zadziałać to są pierw rz kt s psują.
Witam Jeśli impulsator (czujnik hala)jest jako cewka w iskrowniku to prawdopodobnie uległ uszkodzeniu .Cewko moduł raczej jest sprawny -jeśli nie będzie impulsu z czujnika hala to nie będzie iskry Tak że obstaje że walnięty jest czujnik w iskrowniku Pozdro
Skoro nie masz starego iskrownika, to skąd pewność sprawności instalacji? To że impulsator jest inaczej przykręcony niczego nie zmienia. Ba, bardzo często mógłbyś tu wkręcić impulsator z innego pojazdu i też by hulało XD. Większe wątpliwości mam co do tego czy wgl dobrze podłączyłeś ten iskrownik. Bo w chińskich pojazdach, te kolory przewodów potrafią...
Rozwierciłem delikatnie otwory iskrownika/impulsatora tak, aby był bliżej koła magnesowego. Iskra wróciła.
Występują dwa moduły , zasilane prądem stałym DC oraz przemiennym AC . Nie wolno ich zamieniać . Może w tym tkwi szkopuł braku iskry ?? Założenie modułu DC w miejsce modułu AC po próbie uruchomienia kończy się spaleniem tyrystora . :|
Ok, zrobię, jak mówisz. W kablach to tu jest tragedia, każdy ma inny kolor, nie tak jak to na filmikach pokazują i mierzą. Próbowałem już mierzyć, ale zawsze wychodzą mi jakieś inne, dziwne wartości, nie takie jak im na filmikach 😓. A co do żarówek, to mam tył cały ledowy i migacze, i stóp, i z przodu migacze. Dodano po 4 zamówiłem nowy moduł i iskrownik...
Jak mniemam iskrownik kupiony made in china, albo inny wynalazek nie wiadomo skąd za grosze. W takich iskrownikach dość często impulsatory nie trzymają parametrów, stąd kwiatki. Jeśli masz jeszcze stary iskrownik, spróbuj przełożyć z niego impulsator. Aaa, no i pamiętaj, że w nowym iskrowniku, przewody niekoniecznie muszą mieć takie same kolory jak...
czy ten licznik Licznik raczej nie jest winny, natomiast radzę sprawdzić czy jest wszystko OK ze stacyjką i przewodem łączącym stacyjkę z modułem zapłonowym. Czy możliwe jest to, że instalacja jest gdzieś uszkodzona Mozliwe, przewody zwarte miedzy sobą lub do masy, przewody przerwane lub zły styk w kostkach. Wymieniłem cewkę, iskrownik, moduł, Cały...
Jeśli cewki są sprawne, to skupiłbym się na impulsatorze. Sprawny zwykle ma ok.140 omów. Musisz zamontować go tak, aby odległość od koła magnesowego wynosiła ok. 0,3 mm (nie może ocierać). Zwróć uwagę na "występ, garbik" na kole magnesowym, bo odległość ta liczy się właśnie od tych "elementów" i ma wpływ na jakość iskry. Przed uruchomieniem silnika...
Problem rozwiązany. Założyłem cewę zapłonową i moduł 2T DC. Impulsator zamontowałem z drugiej strony przeciwlegle do iskrownika, na kole napędzającym prądnice nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę której łeb służy do odczytu impulsów przez impulsator. Jednocześnie przesuwając impulsator reguluje się zapłon. Całość funkcjonuje bez problemu.
Witam posiadam skuter bajaj i mam takie pytanie uszkodzony iskrownik-cewka na statorze da się przerobić na impulsator,bez tej cewki bo jej nie idzie kupić pozdrawiam
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Impulsator sprawdzałeś?
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Zmierzyłeś te napięcia na kostce od stabilizatora!? Jeżeli tam nie masz nigdzie napięcia to zdejmij boczny dekiel od silnika od strony iskrownika! Poleciały ci cewki. A to napięcie 0.3V to napięcie z impulsatora i ono chyba nie skoczy powyżej 3V. Zdejmij dekiel i impulsator będziesz miał przykręcony do silnika gdzieś przy kole zamachowym i będziesz...
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Witam mam problem z piaggio x9 125 4T. Skuter przy pracy na wolnych obrotach lub podczas jazdy traci iskrę (jest odcięty zapłon). Jak zgaśnie i sprawdzam iskrę jest ona nieregularna, raz na jakiś czas "strzeli" po dłuższym kręceniu iskra powraca do normy. Wymieniałem : - cewkę - fajkę - przewód WN - świecę (sprawdzałem na 5 innych i to samo) Po wymienieniu...
Tam się rozrządu nie ustawia (pod tą pokrywą). Przy zakupie nowej musisz zwrócić uwagę na parę rzeczy: 1. Czy impulsator jest zamontowany w pokrywie pod tym samym kątem względem obwodu koła magnesowego. 2. Czy głębokość zamontowania impulsatora w pokrywie jest taka sama. 3. Czy stator jest montowany tak samo. Chyba że masz zapłon który jest montowany...
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
CO TO ZA SKUTER. Dwa jego mać, gościu, kolejny spam temat robisz i brak absolutnie jakichkolwiek informacji o sprzęcie. A do czego Ci to potrzebne czterosuw chiński wszystkie prawie jednakie? Sam spamujesz. Do autora co było powodem wymiany iskrownika? Skoro iskra jest to iskrownik nie ma nic do rzeczy (może być w niewłaściwym miejscu ale to sprawa...
No to jak masz większą ilość przewodów to jak miało ci to banglać? Założyłeś inny iskrownik to normalne że nie działa na pstryk. Ile masz przewodów w nowym iskrowniku ile w starym. dwa kable będą od impulsatora i to mniejszy problem. Pozostałe to cewki zasilania. Pytanie od czego ty ten nowy iskrownik masz?
Nie ma nadal ładowania nowy iskrownik - Duża cewka - czarny z czerwonym paskiem . Z impulsatora wychodzą dwa przewody : 1 - niebieski z białym paskiem 2 - biały z zielonym paskiem Oprócz dużej cewki jest jeszcze 6 cewek i od tych cewek wychodzą 3 przewody 1 - zielony z czerwonym paskiem 2 - biały 3 - czarny Nie ma ładowania - światła są - iska jest...
Cześć, tak sprawdzałem, oporność takabjakbw poście wyżej. Wymieniłem iskrownik wraz z impulsatorem. Aktualnie jestem w trakcie sprawdzania instalacji, każdy kabel który wydaje się być podejrzany tj.ma przetarcia, jest mocno pozaginany, wymieniam.
Witam kupiłem nowy iskrownik do skutera jakim jest Aprilia rally lc 96r Silnik minarelli horizontal chłodzony cieczą https://obrazki.elektroda.pl/1107591600_... https://obrazki.elektroda.pl/1519596700_... https://obrazki.elektroda.pl/7114397700_... https://obrazki.elektroda.pl/1243259400_...
Moduł jest zasilany z cewki NN, daje ona napięcie ok 100 V. Zmieniony jest impulsator razem z iskrownikiem z drugiego identycznego skutera w którym chodziło wszystko dobrze i dalej to samo.
Dzisiaj przyszedł cewkomoduł i iskra się pojawiła no i odpaliłem.Jednak padł cewkomoduł.Podlączyłem żółty kabelek od statora i stary impulsator.Dzięki za poradę.....
Witam, prosiłbym o pomoc i diagnozę w zlokalizowaniu przyczyny. Pacjent chiński, skuter superbike powerband r50. W sieci brak jakichkolwiek schematów elektryki. A więc, skuter posiada cewkę iskrownika bez impulsatora, 4 cewki. Na wyjściu czarno-czerwony kabel podaje 50V do modułu cdi (moduł cdi to IBC CCI QF-A127045). Z modułu wychodzą 4 kable: czarno-czerwony,...
Tak więc iskrownik... Z tego co widzę na allegro cena całego iskrownika jest podobna do ceny impulsatora, więc wymieniłbym cały... Ew możesz spróbować po prowadzić "nową" instalację na krótko poza samym pojazdem... Może gdzieś masz jakieś małe zwarcie.
witam, przepraszam ze odświeżam, ale czy iskrownik, a stator z impulsatorem to nie jest to samo? też mam słabą iskrę i chciałem wymienić iskrownik, po czym czytam tutaj ze on wymienil iskrownik a wy mu radzicie wymienic stator, a ja bylem przekonany ze to to samo. Dodam ze wymienilem cewkę, moduł cdi, świecę, a iskra nadal jest słąba, skacze, pojawia...
czarno-czerwony jest od cewki iskrownika, żółto-niebieski od impulsatora, w kostce żółty,biały (światła, ładowanie) zielony do masy. Problem mam z modułem a konkretnie z podłączeniem go do cewki. Moduł podłączam tak czarno-czerwony do czarno-czerwony(iskrownik), biało-niebieski do impulsatora(żółto-niebieski), kostki nie podłączam na razie. Po przekręceniu...
W tych czesciach brakuje jeszcze modułu zapłonowego i cewki, bez niego to nie zadziała... Nie brakuje :) Od początku rezygnuje z impulsatora i modułu, ma być to spięte z oryginalnym przerywaczem mechanicznym - mam wtedy oryginalne fabryczne dla awo kąty wyprzedzenia zapłonu. Oryginalny iskrownik mam zmęczony czasem, poza tym po co mają się marnować...
Witajcie, mam problem ze skuterkiem. Zginęła mi iskra, walczyłem z tym jakiś czas, oddałem w końcu go do mechanika i było dobrze.. jeden dzień. Po założeniu nowego akumulatora(stary kompletnie nie trzymał napięcia) pojawił się problem, mianowicie iskra pojawiała się tylko przy pierwszym kopnięciu po przekręceniu kluczyka (po ponownym przekręceniu kluczyka...
Nie wiem już co robic, nowy iskrownik, moduł, wiązka, cewka i dalej brak iskry. Mierzyłem kable miernikiem i prąd jest, tylko nie ma na impulsatorze mimo że jest nowy, co mam robić ?
Tak, impulsator to czujnik indukcyjny, najprościej będzie zamontować moduł AC-CDI do silnika 4t
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
ile przewodów wychodzi z Iskrownika ? powinieneś znaleźć przewód z cewki zasilającej oraz z impulsatora, no i mase reszta będzie przewodami do zasilania świateł ładowania itp. jakby było tak jak myśle to mógłbyś zastosować standardowy moduł od chinskiego 4T
Witam chciałabym powrócić do tematu, ogólnie iskry jak nie ma tak nie ma kompresja teraz jest(wymieniona została głowica) i chciałbym sprawdzić czy iskrownik jest sprawny bo może to być jego wina, czy ktoś wie jak go sprawdzić iskrownik jest na 3f czyli 3 żółte i 2 od iskry rezystancja od impulsatora wynosi około 145ohm a te 3 żółte mają poniżej 0.5ohm...
Kolego zamontuj ten nowy, najsprawniejszy wg Ciebie "iskrownik" i spróbuj jeszcze odpowiednio ustawić impulsator. Zbliż go maksymalnie do koła magnesowego, aby tylko nie ocierał o nie (o ten "garbik" na kole). O ile dobrze pamiętam, to napięcie zasilające cewkę WN powinno wahać się w okolicy 90 V.
Witam, postaram się opisać dokładnie mój problem. Ostatnio dostałem skuter Zipp Vapor 4T 50cm. Stał on w garażu prawie rok bo kiedyś nie odpalił i tak już go zostawili. Po otrzymaniu skutera wziąłem się za szukanie przyczyny. Stwierdziłem bark iskry co nie było żadnym zaskoczeniem. Wymieniłem cewkę, przewód WN, świecę, iskrownik, impulsator, regulator...
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Witam. Otóż mam problem z podłączeniem iskrownika. Posiadam motor Torq Blizzard 50, wymieniłem silnik na BTS bo nie chciałem się bawić z naprawą. Zamontowałem silnik i nagle zauważyłem, że wtyczka od regulatora napięcia się nie zgadza z tą od iskrownika. Od regulatora napięcia wychodzi wtyczka na 3 piny 3 żółte kable a od iskrownika wtyczka 4 pin kolory...
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem? W wielu motocyklach po rozłożeniu stopki bocznej od razu odcinany jest zapłon - ot takie zabezpieczenie, żebyś z nią nie ruszył. Tym samym, gdybyś uszkodził owy czujnik, lub podczas transportu motocykla zgiął stopkę, motocykl mógłby odcinać iskrę, ponieważ "widzi", że stopka jest rozłożona. Pisałeś, że podmieniałeś...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Witam ponownie. Mam moduł zapłonowy ze Skody Favorit, na razie rozmyślam w teorii co i jak będzie, więc zasilanie modułu będzie z akumulatora, a wyzwalanie iskry będzie wywoływane impulsatorem z iskrownika, który jest tam oryginalnie. Teraz takie pytanie, bo jak się zorientowałem to aż zamarłem, czy ten impulsator będzie w stanie uruchomić moduł, chodzi...
Do zasilania tago modułu nie jest potrzebny akumulator. Należy sprawdzić cewkę zasilającą mooduł przewód czarno-czerwony(podłacz zwykłą konrolke 12V powinna świecic) oraz impulsator przewód biało niebieski czy daje impulsy (mA lub oscyloskop)
Witam, kable biały i żółty są odpowiedzialne za ładowanie i zasilanie świateł. Za zapłon odpowiada kabel z czerwonym paskiem, to zasilanie CDI- powinno być około 470 omów. Kabel z niebieskim paskiem jest podłączony do impulsatora,pomiar powinien pokazać około 150 omów, jeżeli jest inaczej to impulsator do wymiany. Jeżeli powyższe pomiary będą OK pozostaje...
Impulsator ma możliwość korygowania odległości. Jego mocowanie (śrubkę) nieco poluźnić i ustawić właściwą odległość.
To jest masa cewek. Swiento prowda. W zasadzie to jest masa impulsatora a cewki i rozrusznik powinny mieć swoją.
Nigdzie nie pisze że cały czas działają a że pykną co jakiś czas to norma. jeden z przewodów zasilających idzie bezpośrednio na generator a drugi przez włączniki. Jeśli idzie fazowy to często właśnie tak się dzieje że mały upływ i już strzela. Gdy zamienimy faze z zerem to na generator idzie zero i nie wzbudzi się bo nie ma z czego. Pozwolę sobie nie...
Ogólnie na chwilę obecną skupiłem się na samym iskrowniku i kole magnesowym - dalsze wyjscie czyli z modółu czy cewki to już nie będzie większy problem. Gdy mam założone na wał magneto i pod spodem iskrownik, to podczas kręcenia rozrusznikiem najpierw prąd wskakuje na 2-3V a potem spada na 0,02-0,03 i jest to na przewodach zapłonowych - czerwono czarny...
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Dziekuję za pomoc. a jak jest jescze z tym impulsatorem? mam takie koło magnesowe i iskrownik. http://skuterownia.com.pl/default/stator...
Witam, mam taki problem z honda mtx 80c ze nie chce zapalić, ale kiedy podniose fajke tak by leżała na świecy to zapali, ale wtedy wiadomo nie wchodzi na wysokie obroty. Generalnie słaba iskra jest, i mocno trzeba kopać by byla dobra iskra. Podmieniałem moduł i fajke z cewką oraz różne świece, ale nic to nie dało. Wiec zostaje iskrownik i impulsator....
Sprawdź cewkę (cewki - nie wiem czy masz impulsator?), które są podłączone do modułu zapłonowego. "Idź po kablach" dołączonych do modułu aby sprawdzić gdzie który dochodzi. Procedury sprawdzania były wielokrotnie opisywane na forum. Szukaj tematów typu "brak iskry". Musisz postępować na zasadzie analogii. Pierwszy z brzegu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Z iskrownika wyprowadzone będą 4 przewody: zasilanie modułu zapłonowego, sygnał z impulsatora oraz dwa przewody od cewek świetlnych. Dostaniesz instrukcje montażu wraz ze schematem - podłączenie zajmie dosłownie chwilę. Tylko będziesz musiał sobie zamocować cewkę zapłonową. Mam na myśli zapłon CDI z chińczyka.
Napisałem że zostało wymienione wszystko od świecy, fajki, cewki, modułu iskrownika wraz z nim impulsator, bo to razem i czujnik sprawdzałem ... nic z tego, już mam siwe włosy z tego. Dodano po 2 Stacyjka jak by nie działała to w ogóle nic nie pójdzie, też próbowałem, jak mi jeden mechanik po telefonie podpowiedział, że zupełnie wyłączyć stacyjkę z...
Witam , a taki oscyloskop jak ten Mini oscyloskop cyfrowy DSO150 jyetech DSO Shell http://allegro.pl/mini-oscyloskop-cyfrow... Może być ? A iskrownik mam taki myślę że to jest AC DCI http://allegro.pl/stator-iskrownik-kingw... Bo na tą chwilę quad nadal nie działa znalazłem...
(at)UP. Sprawdziłem iskrownik i na kablu zasilającym moduł są 483 omy a na impulsatorze 144 .. więc chyba jest dobrze a iskry nadal nie ma ;/ co jeszcze może być przyczyną ?
Może moduł zapłonowy lub impulsator? Nie wiadomo co to za skuter i jaki ma układ zapłonowy?
no do ustawienia pozostanie jedynie wyprzedzenie, bo przecież rolę przerywacza zastąpi impulsator z modułem a wyprzedzenie to zwyczajnie jak w simsonach - obracaniem iskrownika
Nie mam prądu na niebieskim od impulsatora Dodano po 13 Mógłbyś powiedzieć jak idzie prąd od iskrownika po kolei między tymi elementami: Stacyjka Moduł Cewka Dodano po 5 No ale przede wszystkim nie mam nic na niebieskim od iskrownika. Co z tym zrobić
wymienić iskrownik iskrownik tachograf impulsator impulsator motocykl
serwer lokalizacji demontaż mastercook digit technisat
Instrukcja obsługi Samsung ML-2165W - Gdzie znaleźć? Bezpieczniki tylnych prawych świateł w Mercedesie W204 CDI220 2009