poradnik: http://motokirc.pl/elektryka-f28/sprawdz... ,inny model ...zasada ta sama
Spalić go na pewno nie spalisz, bo tak działa w większości starych motocykli, gaszenie = uziemianie iskrownika.
Cześć wszystkim, nie mogę znaleźć iskrownika do motocykla 4 suwowego (Dosyć nietypowy, 7 cewek), jedyne jakie można znaleźć to 7 cewek ale do dwusuwa. Potrzebuje iskrownika to 150cc 4t, a 7cewek mają iskrowniki z 50 2t. Jest to możliwe? Różnią się czymś?
Zastosuj iskrownik z motocykla (ale chodzi o takie coś: http://junak.meximas.com/iskrownik.html) plus przekładnię i prostownik z kondensatorem wysokonapięciowym.
Pisaleś zebym znalazl o motorowerach i motocyklach wyposazonych w iskrownik a nie o simsonie: " Proponuję prześledzić schematy motorowerów i motocykli wyposażonych w iskrownik" Ale faktycznie, w simsonie znalazlem, że jest inaczej. Zwracam honor.
Chciałbym na początek wprowadzić małe uporządkowanie w nazewnictwie. To co opisujesz nazywa się iskiernik,a iskrownik znajduje się np.w motocyklu do wytworzenia WN. Odległość pomiędzy blaszkami iskiernika na pewno się nie zmieniła,natomiast całość podstawki jest wykonana z tworzywa które może z czasem utracić swoje właściwości izolacyjne i stąd przeskok...
A z motocykli z iskrownikiem platynki czy to będą: Simson MZ WSK WFM ... ... ..
Hej, mam problem z motocyklem i silnikiem 139 FMB, a mianowicie brak iskry. Wymieniłem świecę, moduł, iskrownik i dalej nie ma. W czym szukać? AI: Jaka jest marka i model motocykla, w którym występuje ten problem z silnikiem 139 FMB? Zumico GR 500
witam! Szukam z wielką cierpliwością schematu instalacji elektrycznej motocykla WSK M06 Z2 1960 (kolor lub opis). Wymieniałem magneto i cewki. Do bloku silnika dochodzą trzy kable: czerwony, zielony i czarny. Proszę o pomoc jak je podłączyć do iskrownika.
Przecież napisał że ominął stacyjke. W simsonie stacyjka przy wyłączonym zapłonie zwiera kabel z iskrownika do masy, chyba jak w wiekszości starszych motocykli Według mnie należałoby wziąć pod lupe platynki o czym napisał kolega KUBA
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Ale przede wszystkim jakoś nie mogę znaleźć: CO TO ZA MOTOCYKL? W mz nie ma wirującego magnesu. Jest twornik zasilany prądem. Stefanek1: 9 - 10 V to dość nietypowe napięcie jak na pojazd. 6 V jest jak najbardziej prawidłowe jeśli utrzymuje się pod obciążeniem. Osobne uzwojenia zapłonowe występują w przypadku iskrownika lub zapłonu tyrystorowego (np....
Iskra jest. Motocykl odpala i chodzi normalnie.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Schematy do modeli motocyklów WSK 125 i 175 1. Schemat instalacji elektrycznej motocykla WSK m06-B1 2. Schemat instalacji elektrycznej motocykla WSK m06-L 3. Schemat instalacji elektrycznej motocykla WSK m06-Z 4. Schemat motocykla WSK M21W2 KOBUZ 5. Schemat połączen układu prądu stałego 12V (M21W2) 6. Schemat połączen układu prądu zmiennego (M21W2)...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Możliwość jest jak najbardziej. Na pewno będzie potrzeba wymienić tzw iskrownik. Jak widzę to jest popularny silnik 139fmb, iskrowników do tego jest masa i dość tanie. Potem jakiś regulator napięcia i akumulator. Gotowe. Tylko po co to robić? Chcesz dokładać światła? Czy chcesz się pokusić o rozrusznik elektryczny? Choć dołożenie rozrusznika jest dość...
Witam! chciałbym wyremontowac sobie iskrowniki do motocykli junak oraz bmw r12 , trzeba przezwoic cewki ale nikt w mojej okolicy nie chce sie tego podjąc ponieważ jest za cienki drut i kupę roboty. Może ktoś zna namiar na jakas firmę która się podejmie takiego wyzwania. Dołączam zdjęcia tych cewek. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! http://obrazki.elektroda.net/91_12838920...
Podłączę się pod temat. tez jestem ciekawy jak jest z tymi iskrownikami. Zamierzam do swojej MF kupić iskrownik bez przerywacza do Vari taki jak tu : http://vape.s11.majorshop.cz/z2321-soupr... Napisałem nawet do producenta , czy będzie pasowało do MF 70, ale nie odpowiedzieli :( . W MF występują 2 rodzaje iskrowników : Iskra 16.130.XXX...
Witam, jak ustawić luz zaworowy w 110, bez iskrownika? Luz da się ustawić, ale nie odpala. Z iskrownikiem literka T przeskakuje i nie da się jej ustawić. Przerzucam o ząbek i jakoś odpala, nowe koło magneto od Hinczyka? 3 tygodnie stoi i tylko iskrowniki zamieniam, wcześniej miałem podobny problem i tylko iskrownik wymieniony i jakoś paliło. AI: jaki...
Układy CDI w motocyklach i skuterach są zasilane z cewki wysokonapięciowej w iskrowniku, taka cewka wytwarza ok 50V AC "na kopa". Jak chcesz zasilać układ poprzez transformator 230V to jego uzwojenie wtórne powinno wytwarzać porównywalne napięcie, 12V będzie zbyt niskie
Witam, iskrowniki od silnikow 'DT', czyli tzw. 'ruskie', sa najczesciej calymi latami sprawne na tyle - ze 'iskra konia by zabila / 6 - 7 mm' [ jak mawia tzw. 'porzekadlo ludowe' ] i najczesciej stosowano je zamiennie do zabytkowych motocykli, jak 'padly' w nich oryginalne uklady zaplonowe... Tutaj musisz miec jakas 'uplywnosc iskry / na mase' na plytce...
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
w motorynce ja zastosowałem stabilizator 12v do tylnego światła i do diód LED do podświetlania tablicy rejestracyjnej ale skoki napięcia są tak duże że musiałem dać obszerny radiator ale po jeździe z Dankowic do Brzeszcz to miał ze 100 stopni więc chciał bym zastosować w motorynce akumlator do lampy tylniej i przedniej i DIÓD LED ale pozostaje problem...
https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl Zagraniczne kity zawsze wychodziły drogo w stosunku do ceny części. Jaki moze byc pobor pradu takiego ukladu ? Tranzystory przełączające to kilka/kilkadziesiac ma ? dobrze kombinuje ? Decydujący będzie prąd płynący przez rezystory R1,R2,R5,R6,R7 (przy złączonym i wyłączonym...
(at)elsat1 Standardowy kondensator zapłonowy od np. WSK. On chyba ma 0,1 czy 0,5 µF / 250V. Podłącz, a następnie sprawdź iskrownik za pomocą wkrętaka z neonówką zamiast świecy. Prądnice możesz uruchomić i też sprawdzić za pomocą zasilacza 6V DC i wydajności 1 A, np prostownika.
Witam. Zapłon CDI zamontowany w motocyklu SHL. Iskrownik taki jak w skuterze 2T. Odpalam światła i po około dwóch minutach prąd znika. Cewki dają może ze 3V. Chwilę pochodzi na wyłączonych światłach i prąd powraca. I tak na okrągło. Co to może być za babol. Cewki pod obciążeniem tak się grzeją?
Jeśli kolega Karo42 dobrze rozpoznaję stan motocykla to najprawdopodobniej przeróbka mogła polegać na równoległym połączeniu cewek i zastosowaniu jednego akumulatora. A obecnie jedna cewka traci połączenie. Ale niestety trzeba by zajrzeć do środka.
Zapłon to skrzyżowanie motocykla WSK z samochodem Syrena - z jednego cewka iskrownika, z drugiego przerywacz jak pamiętam.
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Witam. To co pamiętam z tego motocykla, to o ile styki nie są nadmiernie podpalone (da się je zapolerować) to zostawić i ew. zakupić drugie na zapas. Młoteczek zawsze można jeszcze odgiąć (o ile posiada jeszcze ślizgacz). Cewki też były mocne w WSK, zwłaszcza w 125, miernik w rękę i sprawdzić. A co do reszty, czyli odizolowania od masy, to poszperaj...
Witam wszystkich. Mam mały problem z motocyklem. Kupiłem nowy silnik z iskrownikiem niemasownym który posiada 5 przewodów: - zielony -dwa żółte -niebieskobiały -czarnoczerwony Pojazd kinroad xt50q nowy silnik https://allegro.pl/oferta/silnik-4t-110-... Poprzedni silnik był 2 cewkowy z iskrownikiem masowym....
W fajce wciskanej na metalową końcówkę świecy montowany był opornik przeciwzakłóceniowy jak padł nie było możliwości odpalenia motocykla. .
rusek k-750 z wózkiem bocznym- stary motocykl,zastosowałem takie ładowanie,oczywiście przerobione zamiast oryginalnej prądnicy 6v https://allegro.pl/oferta/stator-iskrown... -potrzeba dobrać regulator ze schematem Dodano po 6 https://images.app.goo.gl/3fBTgXGNvGPCnK... -tak mam podłączone
Witam, mam pytanie propo mojego motocyklu aprilia rs 125 2002, czy iskra podawana jest z akumulatora czy z iskrownika, byłem przekonany że z iskrownika ale gdy go odloczylem iskra była dalej ( motor nie odpala, pokolei eliminuje przyczyny)
Witam, potrzebuję zrobić stabilizator napięcia do instalacji w motocyklu OSA gdzie oryginalnie go nie ma, stabilizowany prąd pochodzi z cewek w iskrowniku, oczywiście wpierw wyprostowany mostkiem. Stabilizator powinien spełniać takie wymagania: Póki napięcie z cewek nie przekroczy 7,2V powinno zostawać nieruszone, kiedy miałoby zacząć przekraczać te...
Przecież powyżej napisałem że silnik S-32 (od SHL M11) i S-34 (ten od WFM S34) mają ten sam dół, czyli kartery, sprzęgło, skrzynię biegów, wał korbowy, iskrownik. Różnią się cylindrem, tłokiem, głowicą, gaźnikiem.
https://obrazki.elektroda.pl/3864612500_... https://obrazki.elektroda.pl/2427000000_... Chciałem zapytać o jakiej rezystancji I mocy powinienem zastosować oporniki do żarówek załączonych na zdjęciach . Jest to żarówka LED do światła mijania i drogowego do instalacji 12VDC o mocy 6W. Druga do postoju ledowa 5W,...
Kupiłem w wakacje zapłon CDI od Savierwsk, zamontowałem tak jak należy i jest pewien problem, mała cienka iskra. Wszystko podłączone wg. schematu. Kupiłem drugi iskrownik, moduł i nową cewkę, tą z dwoma uchwytami i dwie nowe świece. Nie mam pojęcia, czemu iskra jest tak cienka? Motocykl strzela za każdym kopnięciem, miernika nie mam. Założyłem drugi...
Można podłączyc kabel z iskrownika do cewki zapłonowej i odpala.Można to zrobic w wsk 175,jawa 350 itd
Witam, mam takie pytanko: jak sprawdzić jakie napięcie ma moja instalacja we WSK 175. 6 czy 12V. Na iskrowniku pisze oświetlenie 12V, a ładowanie 6. Pomóżcie, z góry dzięki. :)
Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator). Po prostu tak jest łatwiej i pewniej, gdy wiadomo, że koło magnesowe można przykrecić do wału tylko w jednej pozycji. I ja również mam takie zdanie, w motocyklach zawsze obracałem całą podstawą iskrownika szczególnie w zapłonach z przerywaczem bo...
Masz uszkodzoną cewkę zasilającą CDI, czy szukasz kompletnego zapłonu? Z samą cewką ciężka sprawa, wątpię aby ktoś produkował zamienniki, więc pozostaje przezwojenie (kilka tysięcy zwojów cienkim drutem). Kompletne zestawy zapłonu są produkowane przez VAPE ale do modeli chłodzonych powietrzem, ale cena może przewyższać wartość motocykla. Jeżeli nie...
Witam, remontuje stare motocykle i wiecznie mam problem z rozmagnesowanymi magnesami iskrowników (mają one kształt litery U). Chciałem zlecić wykonanie takiej mognesownicy. Myślę że dla kogoś kto się interesuje elektrką temat dość prosty. Szczegóły do dogadania najlepiej telefonicznie tel. 535112241 Adrian
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem? W wielu motocyklach po rozłożeniu stopki bocznej od razu odcinany jest zapłon - ot takie zabezpieczenie, żebyś z nią nie ruszył. Tym samym, gdybyś uszkodził owy czujnik, lub podczas transportu motocykla zgiął stopkę, motocykl mógłby odcinać iskrę, ponieważ "widzi", że stopka jest rozłożona. Pisałeś, że podmieniałeś...
Witam Państwa serdecznie :) posiadam motocykl Yamaha tw 200 z iskrownikiem 16 cewkowym przy czym 15 cewek to cewki ładowania 3 fazy 1 cewka to najprawdopodobniej zasilania-wzbudzenie modułu zapłonowego wychodzą z niej 2 przewody oraz następnie czujnik położenia wału i tutaj nie jestem pewien do końca czy jest to standardowy impulsator czy jednak czujnik...
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? https://www.greg92.pl/modyfikacje-motocy... https://gmoto.pl/iskrownik-zaplon-elektr... Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie...
Witam na tym forum i mam pytanie w związku z zastosowanymi silnikami w takich sprzętach . Chciałbym się dowiedzieć jaką moc ma iskrownik (tzn jaką max moc świateł i odbiorników może zasilić bez takiego spadku napięcia że przestanie być ładowany akumulator)
Zapłon to AC CDI. Tak na prawdę dałeś jeden schemat. Tylko ten "bez akumulatora" to po prostu fragment tego "z akumulatorem". Chyba mam pomysł co tak na serio ci nie pasuje i gdzie robisz błąd. Bo z modułu zapłonowego wychodzą 4 przewody jak widzę. A na schemacie powinno wychodzić 5. Domyślam się że od strony niewidocznej na pierwszym zdjęciu w twoim...
Miedzy końcówkami a masą. To jest osobna cewka w metalowej obudowie czy cewka wewnątrz koła magnesowego? Cewka wewnątrz magneta.Dodam że dzisiaj mechanik od starych motocykli sprawdził coś w iskrowniku,zawiozłem cały do niego.Mianowice przejście,miernik połączył z dolutowanym kablem do cewki zapłonowej,drugi koniec do obudowy przerywacza czy też kowadełka...
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
Chyba jakaś nowa teoria, albo zostałem w tyle. Gdyby rzecztwiście magnesy "słabły" starzejąc się, to JUNAK z 1962 roku nie powinien zapalić z iskrownika, tymczasem pali na kopa, K1 z 1947 także. Czyżby magnesy produkowane 50 lat temu były lepsze?
Nie wiesz to poproś o pomoc kogoś. Co z tego, że sprawny jak trzeba wykluczyć złe podłączenie. Kto to widział żeby kłaść połączenia pod kolory kabelków i to jeszcze w czymś co śmierdzi ryżem na kilometr. I absolutnie nie należy iść po kolorach nie pewnego schematu jak motocykl dawca modułu odpala, bo chyba logiczne że wtedy właściwe funkcje przewodu...
Magnes od samego leżenia nie powinien tracić swoich właściwości, przynajmniej w teorii. Taki który "pracuje" w silniku/prądnicy zawsze słabnie - sprawdzone, nie trzeba być do tego wielkim fizykiem, wystarczy lat praktyki. Jeśli ktoś naprawiał silniki motocykli a konkretnie prądnicę + iskrownik to wie jak po 10latach eksploatacji wygląda tzw. magneto....
Witam. Posiadam motocykl Zipp pro 50, w którym non stop po dodaniu gazu pali mi żarówki 😡 Myślałem, że to wina regulatora napięcia, więc kupiłem dwa nowe i wciąż dzieje się to samo. Wina nie może też być po stronie iskrownika/Magneto, gdyż jakoś 3 miesiące temu kupiłem nowy silnik Moretti 110, a przed zakupem było to samo. Gdy odpalę motocykl, to od...
Pradnice wymieniali bo kapal na nia olej i nie bylo ladowania. Zawieszenie takiego typu mialy prawie wszystkie produkowane wowczas motocykle w junaku szybciej wystepowaly przecieki. Iskrownik byl taki jak w Simsonie AWO tylko ze tam dzialal bez zarzutu a w junaku zalewalo go woda. Jakby nie kapal olej na pradnice to bylaby wystarczajaca przeciez zadnych...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Witam! Potrzebuję pomocy z motocyklem hyosung xrx 125 2013r. Zgasiłem motor po przejechaniu mniej więcej 15km i za chwilę chciałem znowu go odpalić ale nie było w ogóle prądu, nie świeciła się żadna kontrolka ani światła. Odpaliłem go na pych przejechałem 500m i zgasły światła. Dojechałem do domu akumulator był cały gorący i spaliło szklany bezpiecznik...
Witajcie, elektronik ze mnie zaden, natomiast zgodnie z sugestia mojego mechanika/elektronika motocyklowego aby jakos ratowac prady w moim motocyklu potrzebuje Waszej pomocy. Pannonia to wersja z magnetem/iskrownikiem, pradu daje malutko, w zwiazku z tym idea jest taka: znajdujemy implusowy stabilizator(dla dużej sprawności) na napięcie wyjściowe 6V...
Temat juz stary ale z potrzeby chciałbym go odswierzyc ,, Mam junaka na oryginalnym zapłonie i instalacji 6v ( pradnica) ale chciałbym przerobic go na elelktroniczny zaplon z ukladem bezstykowym jaki mozna kupic za dwiescie pare zloty aby uczynic go bardziej bezawaryjnym ,,,, http://www.prameti.webpark.pl/junak/juna... Jednak zalezy mi bardzo na...
Nie wystarczy Zabudować w reflektorze żarówkę H4 a nie pomyślałeś że rzeżba szkła w reflektorze nie pozwala na zamontowanie tego typu żarówki no i dowód rejestracyjny można przy tym stracić. Próbujesz montować regulator napięcia a nie lepiej od razu podciągnąć napięcie z iskrownika bezpośrednio na reflektor tak jak to było zrealizowane w motocyklu WSK...
To może opiszę problem od początku, mam motocykl Ktm gs 250, który zakupiłem uszkodzony ponieważ nie miał iskry. Więc wziąłem się za sprawdzenie iskrownika i jak się okazało nie dawał napięcia. Nawinąłem cewki i iskrownik daje prąd zmienny od 12v wraz z obrotami silnika wzrasta do 30v. I teraz tak, mam moduł zapłonowy który powinien być zasilany prądem...
Z całym szacunkiem, ale dobrze wiem że na pałę to mogę sobie wiadomo co zrobić :D Zawsze staram się robić na 101% swoich możliwości. Ale faktem jest że winne będzie ustawienie tej krzywki. Testowałem na fabrycznym kole i silnik coś tam burczał, ale to już inna kwestia. Tak mnie ten fakt zastanowił bo w jednym motocyklu w przeszłości, bodajże w simsonie...
Zwykle w iskrownikach styki przerywacza są zwarte przez ponad 50% obrotu wału. Niemal wszystkie alternatory motocyklowe są zmuszane do pracy na zwarciu i nie stanowi to dla nich problemu. Problem pojawia się kiedy takie rzemieślnicze cewki są nawijane najtańszym drutem do transformatorów czy silników elektrycznych, które nie wytrzymują warunków pracy...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Witam ponownie, właśnie odizolowałem masę rozrusznika od obudowy, nawet nie było to zbyt skomplikowane. Otwór w obudowie i izolowany przewód i pomogło, teraz pali ale tylko na odprężniku, ale to tak może być. Rozrusznik jest z motocykla o pojemności 150 więc myślę że dobry, tylko pewnie inaczej skonstruowany iskrownik w każdym razie dziękuje bardzo...
Witam. Problem jak w temacie. Gdy odpalam go zimnego, oczywiście na ssaniu, zapłon przeskakuje, tak jakby nie było iskry cały czas tylko "raz kiedyś". Motocykl nie chce się wkręcać, tj. nie żebym katował zimnego, ale jak chce mu dać powyżej 4000rpm, to już się nie da, manetka na max i nie wkręca się. Na wyłączonym ssaniu wkręca się Motocykl strasznie...
Nie jestem fachowcem od elektryki w motocyklach ale może być problem ze znalezieniem mocniejszej wersji iskrownika - mocniejsze sa stosowane w moto alternatory podobne do samochodowych np takie były w mz etz i jawach ts (to raczej trudne do adaptacji) albo w wersji ze stałymi magnesami w wirniku i uzwojeniami pracujacymi w oleju .I o ten olej się tu...
witam dziśaj skończyłem czytać wszystkie posty w tym temacie no i postanowiłem sobie zrobić mini cewke tesli od dawna sie za to zaberałem robiłem ale nie kończyłem potem wszystko sie psuło i niechciało mi sie robić od początku własnie nawijam cewke jeszcze z godzinka i będzie mam pytanie co do zasialnia 1 czy wykorzystując metode łączenia transformatorów...
Witam. Ja tez mam problem z zapłonem w motocyklu WSK 125. Wymieniłem cewke,kondensator, przerywacz, przewod WN. i nic. Magneto nigdzie nie obciera, teoretycznie wszystkojest ok, ale iskry nadal nie ma. Pozyczyłem od kolegi iskrownik od działajacej WSK-i i na nim iskra jest, nie wiem o co chodzi, pomocy.
no widze pewne problemy 1 sam iskrownik daje wn i to w impulsie z czestotliwoscia imp/obr jak by to byl pradnicosikrownik (nie wiem jak sie to nazywa dokladnie) to daje jeszcze kilka wat 12v tak na zaroweczki. no i jest jeszcze jeden problem mainowicie kosntrukcji takie iskrowniki miewaja magnes staly na czopie walu korbowego jak to zdemontujesz z walu...
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania). W tym co ja rozebrałem nie ma nawet regulatora napięcia ładowania....
wstepne poszukiwania zakonczyly sie fiaskiem, za malo samochodow na szrocie ale w miedzyczasie wpadl nowy pomysl do glowy mianowicie silnik od wkretarki akumulatoroewej... co wy na to? koledzy ktorzy doradzaja alternator za cylindrek - dzieki za pomoc ale zalezy mi na orginalnosci "janka" - takie aalternator troche nie pasuje do motocykla z lat 60-tych...
Witam, od miesiąca mecze się z iskrownikiem w wsce i tak na wolnych obrotach chodzi normalnie po dodaniu gazu nie wkręca się i „buczy". Na platynkach nie iskrzy, kondensator i cewkę sprawdzałem na innej wsce, połączenia przy płatynce też sprawdzane miernikiem,wymieniałem kabel Wn, świecę fajke, platynke i jej podstawę, magneto podłączałem też...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
Witam posiadam motocykl tak jak w opisie i mianowicie silnik po przejechaniu ok 15-30km. Uszkadza świecę zapłonową czyszczenie tej świecy nie pomaga. Elementy iskrownika wymienione : Kabel - bosch cewka -nowa kondensator- nowy fajka- nowa Zapłon jest ustawiony poprawnie.
Czytaj dokładnie co napisałem! Zdobądź trochę wiedzy o iskrownikowych układach zapłonowych. Wujek google pomoże. Jak nie zrozumiesz działania to będziesz się pytał o pierdoły i wywołasz irytację ludzi chcących pomóc! "Zdalne" naprawy wymagają pewnego minimalnego poziomu wiedzy "zdalnego naprawiacza". Nie można przez internet prowadzić za rączkę. Sorry....
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Styki i przełącznik sa sprawne. Wszystko jest sprawne. Motocykl nigdy nie byl "łupany" pali jak to sie mowi z pierwszego. To co jest niesprawne to iskrownik. Nie wychodzi z silnika napiecie, jedynie co to prąd dociera do przerywacza z aqu dzieki czemu pali. Aleeee ani ładowania ani świateł. A podłączając baterie pod listwe łączącą przewody- światła...
To jest waśnie największym problemem, tyle że jej nie zarzuca nagarem bo dopóki nie dam więcej niż około 6/8 gazu to jeździ bez problemu. Ale jeśli dam pełen gaz to elektrody świecy w ciągu kilku sekund się ściskają i znika przerwa. To są tylko skutki, zasadniczy problem to zbyt niska energia iskry (za małe napięcie). Można jeszcze sprawdzić kabel...
Zdjecia hmm wykly iskrownik z polskiego ogara 205, prad wzbudzenia tutaj chyba nie wystepuje, dwie cewki + magneto dookola nich. http://photos03.allegro.pl/photos/orygin...
Dla potomnych. Ssanie jest jak w starych motocyklach czyli przesłona gardzieli zwiększająca podciśnienie co powoduje zwiększenie dawki paliwa. Po drugie, wajcha ssanie prawie na max w kierunku gaźnika a przepustnica na 3/4. Zapłon to iskrownik, im wyższe obroty tym lepsza iskra. Przewody WN można zaadoptować że starej bemki. Świece dać trój elektrodowe....
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
Jeśli to jest prądnica jak w Jawie albo MZ to zakłóceń jako takich jest mniej, dużo mniej niż np w Simsonie czy WSK gdzie jest iskrownik i raczej nie powinien się wieszać. Co do napięcia zasilania to np. Mega8L może być zasilana napięciem w przedziale od 3.3V do ponad 5V. Po prostu poszukaj procka z literką L w nazwie jak proponowana przeze mnie ATmega8L...
Witam, chce zrobić swap motoroweru z 50 ccm 139fmb na 125 ccm, Junak 901rs. Zastanawiam się nad wyborem jednostki, żeby jak najmniej przerabiać, wymieniać. Do jednostki od razu jaki gaźnik wybrać? Czy trzeba by zmieniać iskrownik itp. rzeczy, jeszcze czym różni się fmb vs fmi. To te jednostki: https://motor-x.pl/silnik-kompletny-125c...
Witam, sprawa wygląda tak że jakiś czas temu kupiłem ledowy licznik do swojego skuterka, zamontowałem wszystko jak się należy, plus po stacyjce 12v, masa na akumulator (wcześniej miałem na ramie, lecz problem był taki sam). Tak jak chciałem po przekręceniu kluczyka w stacyjce włącza mi się licznik, lecz po odpaleniu silnika i np. w różnych momentach...
Witam otóż posiadam keeway x ray 50 z 2008 r. Motocykl jest zablokowany i tu moje pytanie jak odblokować elektrykę. Motocykl na luzie ładnie się wkręca do max natomiast w czasie jazdy już nie. Na 1 ładnie wkręca i rozpędza się do 18 km/h i nie przerywa, na 2 do 24km/h i zaczyna przerywać , na 3 do 29 km/h i przerywa , na 4 do 35km/h i przerywa, na 5...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ??? no i normalne daje !!! Wobec tego to nie jest alternator tylko zwykły iskrownik z uzwojeniem tzw prądowym służącym do ładowania akumulatora. W tym module prawdopodobnie był mostek prostowniczy lub dioda i ew. ogranicznik napięcia 7,2V . :arrow: Stare WSK miały tylko diodę... :D
Wygląda na zapłon typu pointless jak w niektórych motocyklach Suzuki, czyli CDI bez impulsatora. Niestety nie mam tu pewności czy na pewno był tutaj układ typu CDI, czy może może TCI zbliżone zasadą działania do zapłonu iskrownikowego na przerywacz. Cewka butelkowa nie zadziała, bo oryginalna „cewka WN” to cewkomoduł. Trzeba by poszukać czy rezystancja...
Witam mam taki problem ale i pytanie, brak świateł w motocyklu ale ładowanie jest, mam inny regulator niż występował fabrycznie i przerobioną instalacje przy akumulatorze. Gdy uruchamiam motocykl i mierze napięcie na pomaranczowym kablu oraz masie to napięcie jest ok 14,4v a gdy łącze przewód czerwony z pomaranczowym do aku ładowanie nagle znika, co...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Dobrze, że dopisałeś o co ci chodzi. W motorynce i w starych typach motocykli gdzie nie ma prądnicy prądu stałego a jest iskrownik i tzw. magneto jest tak: Oświetlenie jest zasilane z cewki napięciowej ale MUSI być obciążenie ściśle określoną mocą. Jeżeli moc obciążenia jest za duża (np. podłączysz żarówki za mocne wtedy napięcie spadnie zbyt nisko...
Swoją drogą ilu cewkowy masz "iskrownik" ? I jakiej średnicy koło magnesowe? Jednofazowych też są dwa rodzaje. Być może masz ten najsłabszy. Mój trójfazowy z pewnością jest mocniejszy - lecz jest jeszcze jedna sprawa - mam to w WSK175 i obrotu na luzie są z pewnością większe niż w 125. Jeśli chodzi o modyfikację, to zawsze możesz założyć zapłon 3f....
Witam kolegów Powiem szczerze. Moim zdaniem mamy bardzo ograniczone pole manewru i raczej nic nie uda się kol. turkey_kebab zrobić. Trzeba zadać sobie pytania: 1. Ile kolega chciałby zabrać energii na swoje potrzeby: 0,5W, 2W czy może 10W? 2. Czy nie może to być jedno zasilanie - te które podładowuje akumulator i zasila oświetlenie? Z tej jednej cewki...
O ile pamiętam iskrownik WSK/WFM oferował aż 21 W mocy. Wpływ na to mają w głównej mierze magnesy. Zatem jak mawiają z pustego ....... zostaję przy cewce ładowania daje mostek UNITRA i na akumulator Czy kolega widział schemat instalacji motocykla? Jak zamierza podłączyć mostek prostowniczy? Cewka ładowania podaje w porywach bodajże 0,7 A. Do bilansu...
Dość podobne parametry miały hondy MTX kiedyś mogłem taka pojeździć i była na zielonych blachach jak romety. Jednak przy tej pojemności to raczej szaleństwa nie było ;) i zabawa się szybko znudziła co szczegolnie dziwne bo byłem małolatem wtedy. Ale konstrukcyjnie było to dość solidne nawet przedni hamulec był hydrauliczny ale więcej to miało wyglądu...
wymienić iskrownik iskrownik iskrownik zapalniczki buderus iskrownik
volvo silnika blaupunkt telefon vectra głośny
schemat wkretarki schemat wkretarki
Porsche Cayenne 9PA: Brak komunikacji ze sterownikami zawieszenia pneumatycznego Wiązka CAN w Porsche Cayenne 9PA 2003 - komunikacja zawieszenia