Witam Generalnie wersje S53 to są już na iskrowniku przeznaczonym do wersji zapłonu elektronicznego, więc trochę mnie dziwi że masz "platynki". Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to rozpoznanie cewek po ilości wyprowadzeń. Ze schematu wynika że jedna cewka musi być połączona do kondensatora i na zacisk "młoteczka" wiec to musi być cewka iskrowa.I wyprowadzenie...
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Sytuacje poprawiła wymiana cewki zapłonowej iskrownika.
Problem rozwiązany. Winna była podstawa iskrownika.
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
a do czego jest podłączony w iskrowniku?
tak, potrzebny jest ściągacz. Dobrze było by ściągnąć magneto i obejrzeć dokładnie iskrownik.
Wszystko oprócz cewki zapłonowej jest na 6v sprawdziłem żarówki akumulator iskrownik.
no do ustawienia pozostanie jedynie wyprzedzenie, bo przecież rolę przerywacza zastąpi impulsator z modułem a wyprzedzenie to zwyczajnie jak w simsonach - obracaniem iskrownika
Jak ten uklad z prawej strony ma działać skoro zwierając styk robi zwarcie całego ukladu. Proponuję prześledzić schematy motorowerów i motocykli wyposażonych w iskrownik.
To zależy jaką masz wersję simsona. Wrzuć zdjęcie iskrownika!
Tą na iskrowniku bo tej pod bakiem raczej wilgoć nie szkodzi chociaż też może się tak zdarzyć ale zaczął bym od iskrownika.
Dziękuję za odpowiedź Jednak ja przez pomyłkę podłączyłem się pod styki gdzie jest 6v z akumulatora i kopnąłem kopniakiem Od tamtego momentu , już niestety nie mam iskry Nie dotykałem wcześniej koła magnesowego ani iskrownika
Poszukuje najlepiej linku do ogloszenia z iskrownikiem do schikre na sprzedaz albo chociaz dane tego iskrownika albo na jaki iskrownik go zamienic bo w moim spalila sie cewka
Albo źle ustawiony zapłon, albo uszkodzony moduł zapłonowy (jeśli masz elektronika) lub uszkodzony kondensator w układzie zapłonowym (jak masz zwykły iskrownik)...
świeca jest pomarańczowa Tj. wyżej kolega pisał sprawdzić na innej świecy, jak to nie pomoże przeczyścić platynki i sprawdzić cewkę W/N, ew. też cewkę zapłonową z iskrownika.
Przecież napisał że ominął stacyjke. W simsonie stacyjka przy wyłączonym zapłonie zwiera kabel z iskrownika do masy, chyba jak w wiekszości starszych motocykli Według mnie należałoby wziąć pod lupe platynki o czym napisał kolega KUBA
Witam. Wiem, że znów piszę o tym samym, ale ostatnio nabyłem płytke iskrownika simson 6V. Gdy założyłem ją do silnika 023, to pasowała. Moje pytanie brzmi: jak zrobic ładowanie w romecie, jakie cewki zastosować. Zaproponujcie mi jakiś schemat. Pzdr.
Musisz wymienić kondensator w iskrowniku... Pozdro!
Kiedy podłączyłem miernik cęgowy na plusie aku na wolnych obrotach pokazywał -1A a po dodaniu gazu wartość rosła do +3A. Czyli na wolnych obrotach brak ładowania i jest pobierany 1A z akumulatora .Tak wcześniej był iskrownik (Magneto)
Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon? Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż. Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować...
Części drogie, wiec raczej wszystko dobre. Starego gaźnika nie opłaca się raczej zakładać, bo na nim tez miał odbicia takie że zapalał na 1 sekundę i gasł, albo chodził normalnie, tylko na wysokich obrotach mulił i gasł. Gaznik lub ISKORWNIK. Iskrownik dlatego, że sam miałem taki sam problem. Odpalał ale z 2 sekundy i gasił. U mnie był walniety iskrownik.
czyli tak jak mam obecnie to podłączone jak na zdjęciu widać to nie jest źle?
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Rezystancje cewek zapłonu prądnicy-iskrownika Simsona w wykonaniu NRDowskim (były montowane jescze co najmniej dwa inne rodzaje prądnic) wynoszą: 1. Dla układu z przerywaczem : 0.7 - 0.9 om - były co najmniej dwa rodzaje 2. Dla układu CDI : 500 - 750 om - były dwa rodzaje Bzdura. I rozróżniaj cewkę WN, od cewki zasilającej. Przed stwierdzeniem że ktoś...
A z motocykli z iskrownikiem platynki czy to będą: Simson MZ WSK WFM ... ... ..
kupiłem cały kompletny silnik od nowszego modelu tam w nim bylo 12v a w moim obecnie jest 6v.od iskrownika wychodzi o 1 kabel wiecej niz mam w simsonie i nie wiem gdzie go podłaczyć iskra jest ale bardzo slaba. Podłoczyłem kable zgodnie z kolorami co wychodziły z iskrownika do simsona i nic został mi jeden niebieski nie podłoczony ale iskry nie było...
Trochę mało info żeby Ci pomóc, ale polecam zaopatrzyć się w książeczkę sam naprawiam Simsona, ta masz wszystko. Znajdziesz odpowiedni schemat i sprawdzisz poprawność podłączeń.
Jak by było ścięte to by iskra była inna lub jej nie było a, po za tym grzebałem w iskrowniku więc nie.
Czy dałoby się coś pokombinować i do silnika spalinowego (takiego od pocket bike lub piły spalinowej) wywalić iskrownik i założyć taki od komara lub simsona ?
jak niema iskry to mogą to być palatynki w iskrowniku
sprawdz czy przewody od iskrownika sie nie odłączyły.
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
Teraz zaczęło mi zaś iskrzeć na platynkach bardzo mocno wręcz pioruny idą.. Dodano po 1 Ok poczekam na kolegę i przelutuje tą cewke zapłonową w iskrowniku od iskry.
A czy mogę założyć cewke z iskrownika elektronicznego czy będzie różnica ????
Witam. Simson ostatnio nie chce mi odpalać a jak juz zapali to strasznie przerywa i nie chce wejsc na obroty. Wymieniłem juz cewki wszytkie, świece, gaźnik nawet moduł. I nie przyniosło to rezultatu jak zapali to nke wejdzie na obroty tylko strasznie przerywa. Gdzie tu szukać przyczyny? Czy może to wina iskrownika? Prosze o pomoc. Pozdrawiam
Jak mam zdjąć kopułę od iskrownika ,tą która się obraca.
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Iskra się pojawiła. Powodem był przewód przy iskrowniku idący do cewki. Czy ktoś ma jakiś sposób bez suwmiarki, lampy na ustawienie poprawnie zapłonu (iskrownika)? Obecnie ustawiony jest na fabryczne znaki na karterze.
wstawilem cylinder 70ccm wktura strone mam przekrecic iskrownik i o ile ??
on nie jest podłączony do stacyjki tylko bo tego rozdzielacza na stacyjce i tak jest kabel z iskrownika i szaro-czarny do tyrystora
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
!. Koło magnesowe jest inne niż w przypadku zapłonu stykowego (różnica polega przede wszystkim na tym że posiada ono (2/6szt) specjalnego kształtu magnesy modelujące szczelinę dla wysterowania tyrystora modułu zapłonowego 2.Podstawa iskrownika posiada w dolnej części cewkę podającą impuls sterujący powodujący zapłon tyrystora modułu i rozładowanie kondensatora...
Zamontuj iskrownik tylko z cewką zapłonową i zobacz czy też będzie ciężko się obracać
Najczęsciej łapie powietrze podstawą gaźnika. Co do zapłonu sprawdź iskrownik w jakim jest stanie.
Wymień kondensator. A najlepiej kup mały kondensator 220nF/400V i wlutuj go od spodu podstawy iskrownika bezpośrednio do wyjścia cewki zapłonu. Drugą nogę włóż pod nakrętkę mocującą cewkę. Zakładam, że reszta układu zapłonowego i simmeringi na wale są OK. Zrób zdjęcia iskrownika bez koła zamachowego.
dlaczegoś "fachowiec" go wyeliminował, a że nie posiadał elektronicznego "iskrownika" to dał "platynkowca" Bo był fohofcem a nie fachowcem. Nie odpowiedziałeś na pytanie! Impulsator można dołożyć na próbę z zewnątrz. Poczytaj sobie http://www.motocdi.com/
owszem może jećli mówisz o module zapłonowym skrzyneczka to dość szerokie określenie, może jakieś oznaczenie podasz, i ile kabli wychodzi ci z iskrownika(silnika) ?
Mam na tym zapłonie przejechane około 12 tysięcy km, ale od nowości i nie było problemów. W innym moim simsonie siedzi zapłon PVL z przewijaną cewką zapłonową w iskrowniku i też działa bez problemu. Temat jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Platynki ci na iskrowniku się nie przesuwają? tam też jest regulacja.
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Najpierw sprawdź, czy w ogóle ta cewka pasuje do iskrownika, bo mi sie wydaje, że simson ma trochę dłuższą tą cewke. Jak jest dłuższa, możesz spróbwać ją przewinąć na stary rdzeń. Co do samego napięcia, możesz montować, nic na pewno się nie stanie, najwyżej nie odpali.
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Przyczyną tez mogą być popekane kable od iskrownika mi sie to 2 x zdarzyło.
Kondensatora nie ma na iskrowniku jak w platynkowcach! Jest w module zapłonowym.
Witam mam problem mianowicie chodzi o mocowanie kondensatora w obudowie statora . Podczas odpalenia silnika cały się rusza i iskrzy . Czy macie może jakieś pomysły aby to usunąć . Ja jako sam kondensator wyciągnąłem i przymocowałem do ramy ale tam rdzewieje . Czy jest sens kupować nowy iskrownik . Proszę o poradę
witam mam simsona s51 z instalacja 6V, gdy go odpale to motor na wolnych obrotach chodzi ale jak mu dam gazu to nie moze sie zebrac na obroty, ale gdy mu przytkam gaznik w 70-80% to wtedy chodzi dobrze!!!co to moze byc zly gaznik czy moze cos z iskrownikiem np.przerywacz zaplonu????pozdrawiam
Mam takie pytanie czy można podłaczyć ten układ lub inny działający na tej samej zasadzie w ten sposób że uzwojenie pierwotne cekwi Wn bedzie zasilane z cewki zapłonowej w iskrowniku (np w simsonie tak jest) oczywiście wcześniej wyprostowane a układ sterujący zasilany bedzie z akumulatora pobierając niewielki prad w simie nie ma zapłonu bateryjnego...
Zrehabilitować sie tylko możesz odpowiedzią na pytanie: Dlaczego nie powinno się obracać podstawą iskrownika? Odpowiedź w serwisówce Simsona. Podaj ją tylko ze zrozumieniem. Z resztą tam też jest opisany sposób sprawdzania iskry. Na pewno nie na świecy! W simsonie, gdzie zaznaczone są znaki wg, których ustawia się zapłon nie powinno się obracać podstawą...
Witam może Ci tłok puchnie sprawdź przerwę na świecy na platynach tak jak kolega wyżej mówił cewkę zobacz lub kable na iskrowniku. :) Pozdrawiam. PS wstaw fote świecy :)
witam niciu nieztety nie mozesz tak zrobic bo to nie bedzie działało poniewarz pracujace elementy działaja na całkiem innych zasadach. mianowicie wysterowac napiecie w iskrowniku takim jak ma simson mozna jedynie za pomoca siły strumienia magnetycznego badz obrotami wału a nic nie da zastosowanie reg nap. poniewarz on reguluje napiecie za pomoca zmiany...
xbandy ( tprzemo ), piszę tutaj bo akurat gg nie działa a na forum nie można pisać. Czy przy podłączeniu Twojego iskrownika z drugim Simsonem połączyłeś masy między Twoim a drugim Simsonem? Bo jeśli nie, to prąd nie mógł przepływać. Jeszcze mnie zaciekawił problem opisany na drugim forum, że jak zamienisz przewody z iskrownika to pojawi się raz iskra....
No tak, tylko ja to nogą w elektryce jestem. Lecz mam tego Simsona w oryginale, nic nie przerabiane, więc nie chciałbym przerabiać instalacji. Wiem że coś pokręciłem z kablami, tylko nie wiem co i to musi być przy stacyjce. :( Dodano po 1 Słuchajcie, byłem przed chwila przy Simsonie i z iskrownika wychodzą 4 kable, jeden jest od przedniej i tylnej lampy,...
Mój Simson jest z 83r i to jest enduro. Od iskrownika wychodzą mi 4 kable a na schematach wyczytałem że wychodzi 5 kabli. Nie wiem czy nowa prądnica będzie pasować bo podobną są rożne typy kół magnesowych do Simsonów zwykłych są inne a do enduro też inne
W Simsonie procedura jest inna. Podstawę iskrownika ustawia się na znaki a punkt zapłonu zmieniając przerwę. bmarek14 Sprawdź simmering pod magnetem, a najlepiej wymień na nowy. Ma być twardy. Spróbuj dołączyć kondensator 220nF/400V do wyprowadzenia 2 stacyjki kabel brązowy.
Co znaczy do przodu i do tyłu? Jak kręcisz kołem iskrownika to ma luz względem układu korbowego czy jak napierasz poprzecznie do osi ?
Witam mam problem z simsonem S51 otóż... przerobiłem instalacje z 6 na 12V cewka zapłonowa została zmieniona na 12v wszystkie żarówki akumulator oraz iskrownik iskra jest wyraźna bardzo ładna niestety motor nie chce odpalić. Po zmianie iskrownika s powrotem na 6V pali bez zarzutów co morze być przyczyną? proszę o pomoc pozdrawiam
Sprawdziłbym jeszcze simmering na wale korbowym pod iskrownikiem. Jeśli przepuszcza to zamiast zasysać mieszankę przez gaźnik ciągnie sobie podciśnienie tędy właśnie
apene problem tkwi w zasilaniu pewnie gdzieś niedaleko iskrownika wiząłeś zasilanie i to bedzie cała sprawa, ja pokombinowałbym z dołaczeniem równoległym kondensatora powinno pomóc.
Mój simson ma w prądnicy-iskrowniku 3 cewki: Zapłonowa; Oświetleniowa - zasilająca tylne pozycyjne i reflektor; Ładowania - zasila stop, ładuje akumulator, który zasila kierunki, sygnał, kontrolki. Regulator ładowania jest sprzeżony z elektronicznym przerywaczem (najczęściej ELBA). Sprawdzie sobie schemat do simsona SR50 B-4.
Chciałem się zapytać jeszcze czy iskrownik (zapłon) od rometa ogara 205 będzie pasował do simsona s50 ( 3-biegi, stary typ) ???
goldwinger z silnika wychodzi zmięnne napięcie a nie stałe potem dopiero jest prostowane a cewka wysokiego napęcia to nic innego jak iskrownik tak samo jak w komarze i rometach
Masz iskrownik elektroniczny czy normalny, na przerywaczu, jak na przerywaczu to sprawdź kondensator?
Witam. Pacjent Simson s51. Po kupnie motorowera zauważyłem brak ładowania w moim motorowerze, pogrzebałem trochę w kablach i okazało się , że puszka bezpieczników była uszkodzona przez co prąd z cewki ładowania nie mógł przejść do regulatora/prostownika diodowego. Simson zaczął ładować lecz po zmierzeniu ładowania na akumulatorze pokazuje mi wynik około...
Z tymi numerami 1 i 15 to faktycznie różnie bywa. Zależy od tego jaka jest polaryzacja napięcia na przerywaczu w momencie jego rozwarcia a to określa kierunek nawinięcia cewki zapłonu iskrownika i tego który jej koniec jest na masie. Jak pisałem trzeba zrobić próby i wybrać wariant z najlepszą iskrą. Proponuję zacząć od połączenia (1, 15) tak jak na...
Witam. Mam Simsona Sr50N bez aku stacyjki i migaczy. Mam instalacje 6v i zapłon platynkowy.ustawilem przerwę na platynkach i dalej nie ma iskry. Cewka butelkowa jest 6v .Gdy biegunem dodatnim od cewki zacznę szmyrać po masie to pojawiają się iskry na kablu i na świecy . A jak plusowy kabel ten który wychodzi od iskrownika nie będę przykładał do masy...
Typ iskrownika, obecność kierunkowskazów, elby czy tez mostka. Trzeba zidentyfikować elementy nowej instalacji. A przede wszystkim typ zapłonu.
Z iskrownika mają oryg. wychodzić kable: niebieski, czerwony, czerwono-biały, szaro-czerwony, czerwono-żółty. Potrzebne Ci niebieski i czerwony. Niebieski do 3 na module zapłonowym, czerwony na 14 modułu. 31 z modułu na masę, 15 z modułu na 15 cewki butelkowej WN. 1 z cewki butelkowej na masę. Fajka wiadomo. 2 na module jest potrzebna do gaszenia motoru...
Witam Mam mały problem z podłączeniem stacyjki w Simsonie S51 z 1983 roku. Przeszukałem już internet w poszukiwaniu właściwego schematu. Gdy już myślałem że znalazłem właściwy schemat i podłączyłem według niego stacyjkę to zawsze coś nie działało. Kupiłem również nową stacyjkę firmy MZA, jednak po jej podłączeniu nadal coś nie działa. Najczęściej jest...
Witam! Posiadam simsona s51, instalacja 6 V. Problem polega na tym, iż simson z włączonymi światłami nie chce odpalić. Natomiast po odpaleniu i włączeniu świateł co jakiś czas przerywa, tak jakby odcinało zapłon. Ewentualne zwarcia zostały już wykluczone, stacyjka jest nowa, oryginalna. Również cała instalacja elektryczna została wymieniona wraz z przełącznikami(...
Pradnice wymieniali bo kapal na nia olej i nie bylo ladowania. Zawieszenie takiego typu mialy prawie wszystkie produkowane wowczas motocykle w junaku szybciej wystepowaly przecieki. Iskrownik byl taki jak w Simsonie AWO tylko ze tam dzialal bez zarzutu a w junaku zalewalo go woda. Jakby nie kapal olej na pradnice to bylaby wystarczajaca przeciez zadnych...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Jeśli opisałeś go dobrze, to jest to najprawdopodobniej tzw "elektronik", z elektronicznym zapłonem. Jest świetny poradnik do tego iskrownika i jego diagnozy: http://simsony.net/showthread.php?t=3678 Pozdrawiam.
jack63 poważnie mówisz ? Tak. Oczywiście trzeba umyć, wydmuchać i wyregulować wstępnie gaźnik, ale jak to nie pomaga i na biegu jałowym nie chce pracować, to zdjalbym dekiel i obejrzał bym doł podstawy iskrownika. A najlepeij zdjął magneto i podstawę iskrownika. Ma byc sucho przy simmeringu. Jaki gaxnik? Jaką max długość iskry możesz uzyskać?
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
Odkręć od cewki butelkowej 2 kable [ cewka butelkowa pod bakiem ] od masy i iskrownika sprawdź czy z nich wychodzi prąd jeśli wychodzi ale jest słaby to sprawdź czy kable w iskrowniku nie mają luzu czy są dobrze przylutowane do iskrownika. Jeśli z iskrownikiem i kablami na iskrowniku wszystko ok to cewka butelkowa do wymiany , lub masz coś z powietrzem...
Witam. Przyspiesz zaplon minimalnie, moze zacznie na obroty wchodzic. A iskre sprawdzales? Jezeli kondek walnal to iskra nie bedzie piekna niebieska tylko taka zolta mala. Sprawdz rowniez polaczenie kabli w iskrowniku. Moze ktorys nie ma dobrego styku. Pozdrawiam.
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Nie wystarczy Zabudować w reflektorze żarówkę H4 a nie pomyślałeś że rzeżba szkła w reflektorze nie pozwala na zamontowanie tego typu żarówki no i dowód rejestracyjny można przy tym stracić. Próbujesz montować regulator napięcia a nie lepiej od razu podciągnąć napięcie z iskrownika bezpośrednio na reflektor tak jak to było zrealizowane w motocyklu WSK...
Wiem, że można ustawić zapłon za pomocą żarówki, ale niemieckie przyrządy do ustawiania zapłonu w simsonie z iskrownikiem platynowym wykrywały moment rozwarcia styków (czyli opór ceki ok. 4 ohm) bez konieczności uzywania żarówki. Żarówka wymaga odkręcenia magneta i przewodów cewki zapłonowej, aby został sam pzrerywacz. Czujnik, ktory zmontowałem świetnie...
Światła przednie nie mają nic wspólnego z elbą, no chyba, że masz gdzieś zwarcie i obwody się łączą. Światła przednie zasilane są z osobnej cewki. Sprawdź, czy na czerwono-białym przewodzie z iskrownika jest napięcie w trakcie pracy silnika
Chciałbym zrobić elektroniczny obrotomierz do simsona a konkretnie taki układ: Jest 10 diód i każda ma się zapalać pokolei wraz ze wzrostem napięcia ( jakie daje iskrownik).Regulacja poprawności pokazywania obrotów to kwestia lampy stroboskopowej i narysowania kresek z cyframi na tarczy licznika.
Jeśli to jest prądnica jak w Jawie albo MZ to zakłóceń jako takich jest mniej, dużo mniej niż np w Simsonie czy WSK gdzie jest iskrownik i raczej nie powinien się wieszać. Co do napięcia zasilania to np. Mega8L może być zasilana napięciem w przedziale od 3.3V do ponad 5V. Po prostu poszukaj procka z literką L w nazwie jak proponowana przeze mnie ATmega8L...
Witam mam pewne problemy z elektryka w simsonie i nie wiem od czego zacząć. Elektrykę cała kładłem jakiś rok temu ale Simson i tak nie jeździł, gry go naprawiłem zabrałem się za elektrykę i problemy są następujące. 1: Simson nie odpala na pozycji 1 na stacyjce ja 2 bez zarzutu, gdy odpalę na 2 i przełączę na 1 Simson przerywa jak by gubił. Iskrę. 2:...
Czytaj ze zrozumieniem, kolega pyta się o cewkę zapłonową w silniku w nie tzw. butelkową. Być może źle się wyraziłem pisząc "cewka zapłonowa" chodziło tu o cewkę zasilającą która znajduje się w iskrowniku i daje wysokie napięcie dlatego w przypadku simsona transformator jest nie potrzebny. Co do zapłonu bateryjnego to niestety ale jesteś w błędzie zarówno...
dodam jeszcze że na platynkach się iskrzy, czy ktoś wie czym to jest spowodowane. Zależy w jak dużym stopniu występuje iskrzenie, może to być spowodowane zabrudzeniem na platynkach, albo uszkodzony kondensator który jest umieszczony w iskrowniku pod magnetem jest m.in. po to, żeby zapobiegać temu zjawisku. Koszt nowego niewielki, ale do wymiany trzeba...
Mam problem z iskra w simsonie ele. Gdy kope lekko to iskra jest ładna gdy kope szybciej to brak iskry. Podstawka jest nowa sprawna modol wydaje się ok cewka butelkowa sprawna instalacja zrobiona na krótko bez żadnej pomyłki świeca sprawna. Wydaje mi się że jest uszkodzona cewka zapłonowa w iskrowniku czy ktoś miał już taki problem?
swiece sprawdzałem iskrownik cały lutowałem od nowa bo zakładałem moduł w iskrowniku kable tak powieszchownie sprawdzałem i nic nie było jutro kupie kabel i fajke i napisze czy pomogło dzieki za schematy
mam iskrownik 12v i biore pod uwage tylko zamontowanie tego prostownika regulatora od saterow i jak go podlaczyc niechce podlaczyc elby
schemat iskrownika simson rezystancja iskrownika zasilanie iskrownika
25pt4423 dławik radio kondensator trzeszcz źródło stałoprądowe
Kontrolka zużycia okładzin hamulcowych a moc silnika Jak rozebrać Logitech ZONE WIRELESS PLUS?