Nie podłączone masy przy głowicy. Stąd brak iskry.
ściągasz środkowy kabel z kopułki ( to takie brązowe coś na głowicy), zbliżasz na odległość 1cm do metalowych części, ktoś ci startuje i patrzysz czy strzela iskra.
a że tak spytam - rozrząd sprawdzony czy nie przeskoczony? choć iskra wtedy i tak by powinna być, ale pytanie jak sprawdzasz ten brak iskry
Świece i kable zapłonowe powinno wymieniać się regularnie. Kable zapłonowe nieraz co dwa lata...- ale kto to w Polsce robi :-( W ciemnym garażu, lub wieczorem, mnożna zastosować spryskiwanie góry silnika mgiełką(!) wody z atomizera lub spryskiwacza. Widać wtedy gdzie przeskakuje iskra.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Jakie wartości kompresji? Brakuje iskry, czy kluczowania wtryskiwacza?
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
Co post to bardziej beznadziejny. Nie ma tam żadnej ceweczki w aparacie!To C14NZ a nie C16NZ Nie ma tam żadnego mudułu w aparacie.Patrz uwaga wyżej. Nic nie da odczytanie kodów usterek.Co najwyżej będzie miał kod 12,z którego tak naprawdę nic nie wynika.
najczęściej padają moduły w aparatach zaplonowych iskra będzie a wtryskiwacza nie otworzy ,miałem tak kilka razy.
Nie masz sterowania na przekaznik bo immo blokuje - programowanie sterownika pomoze :) Dodano po 1 W srodku hc11f1 , wiecej powiediec nie moge , pisz na pw jak cos.
Słuchaj-tam się dzieją takie cuda,ze ta wtyczka co jest nałozona na wtryskiwacz (kable niebieski i czarny) lubi się wypalac,albo cofa się konektor. Możliwe też że pleciał moduł,ale wtedy iskry nie bedzie.
Zwróć uwagę że ich nie widzi / poza pierwszą zagubioną iskrą/
Świece zalane czy suche? Sprawdź czy jest iskra.
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Trzeba ustalić czego brakuje do odpalenia - paliwa czy iskry.
Na początek zakręć butlę lpg i uporządkuj pracę na pb. Jeśli masz sprężanie na tym cylindrze,świeca ,kable nowe i jest poprawna iskra podejrzanym jest wtryskiwacz.
Typowa i naprawialna .
Sprawdź czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Jest to hallotron który odbiera impulsy z koła zamachowego kiedy ma być iskra
A o tym że iskrę masz nie tam gdzie trzeba.
witam ponownie i dzięki za expresową odpowiedz podaje paliwo i jest iskra :-(
Sprawdź czy jest iskra podczas kręcenia. MOże ci immo trzyma
modul zaplonowy do wymiany
ale świece są mokre a czy ma to związek z iskra
GMP mam właśnie tak zaznaczony bo nawet na obudowie jest jakiś znacznik, co do cewki też nad tym myślałem ale nie wiem czy przedłużenie przewodów nie wpłynie jakoś na czas iskry.
Witam. Sprawdź sobie czy masz plusa na cewce zapłonowej. Jeśli nie ma to sprawdz gdzie go odcina.
zły czujnik poł wału, który najpawdopodobnie zwiera sygnał do masy, bo jak sam napisałes podłaczona a nie wsadzony i jest iskra, a wsadzony nie ma iskry.
Sprawdź jeszcze raz - musiałeś rozbierać wszystko i na pewno źle poskładałeś - jakieś wtyczki albo masa
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
kontrolka silnika świeci, czy szybka miga? Jak jest iskra to moduł pod cewką jest dobry.
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Jeszcze raz sprawdź okablowanie , gdzieś coś źle(nie) podpiąłeś lub zamieniłeś , może masa na silniku? Należałoby sprawdzić co mu brakuje jak nie chce palić ; paliwa , czy iskry!
Nie masz impulsów zapłonu/iskry. Dlatego pompa nie pracuje jak kręcisz rozrusznikiem.
Skoro jest LPG to też jest emulacja wtrysków. Możesz wyciągnąć listwe wkręcić świece umasować i kręcić rozrusznikiem i patrzeć gdzie nie ma iskry.
Tam jest pewnie hall w aparacie zapłonowym. Jeśli nastepnym razem zgaśnie odepnij przewód od aparatu i na chwilę zewrzyj O z - , powinno być słychać wtryskiwacz i powinna być iskra z cewki. Jeśli nie będzie to raczej hall do wymiany.
Okazało się że nie ma iskry..
Dodatkowo plus na 15 cewki po włączeniu stacyjki jest, ale jak wyłączymy, pojawia się masa (to chyba wskazuje na jakieś zwarcie ale nie wiem już gdzie szukać). Wyśpij się i pomyśl. Tak ma być. co odcina immo w takim oplu? Paliwo, nigdy iskrę. Chyba że jakieś dokładane chińskie śmieci.
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
Popraw ładnie pisownię, to powiem co masz zrobić.
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Bierz aparat, tylko potarguj się.
Sprawdź przewody podcisnieniowe czy który nie jest dziurawy. Dodano po 12 I jeszcze co przychodzi mi do głowy sprawdź cewki zapłonowe. może któraś na wolnych obrotach nie podaje iskry.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Zwłaszcza gaźnik w astrze 1.6 ;) Może być kwestia zapłonu ale na pewno nie USTAWIENIA zapłonu. Jak gaśnie to zapala potem od razu ? Jak nie to sprawdzić iskrę.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
Jeśli to silnik 16NZ to padł moduł ma dwa człony wykonawcze jeden steruja iskrą a drugi poprzez cpu taktowaniem wtryskiwacza,dosyć częsta usterka a i nie polecam Lucasa bo często padają lepiej Helli.
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Podstawowa zasada Simtec-ów, to będzie pracować poprawnie tylko na czujnikach Siemensa (obecnie Continental). No i typy czujników też tam różne były, więc można zakładać że włożony nie taki jak trzeba.
Jak masz na 4 fajkach iskrę to nie jest przyczyna "nie palenia". Skąd wniosek że słaba iskra?
(at)jokerro , nie będzie się tak działo bo tam immo nie tnie iskry.
a co zostało zmierzone?
A sprawdzałeś cewkę zapłonową. Może cewka ,,poszła,, i dlatego masz brak iskry?
a ja mam jeden :P To straszne. Masz zatem wersję "demo" silnika.
A iskrę?
Nie ma w tym momencie iskry sprawdzałem.
Immo nie cięło iskry.
sprawdż ciśnienie w cylindrach,po odkręceniu korka wlewu oleju nie powinna nastąpić zmiana w pracy silnika jesli tak jest lub bardzo dymi przez wlew to faktycznie cos z głowica,po wykreceniu świecy nie powinna byc mokra,sprawdz to wszystko,jesli ok to coś z napięciem,sprawdz kolor iskry
Czego brakuje na pierwszym cylindrze? paliwa czy iskry?
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Zgadzam się z Tobą WITEK1952, były takie sytuacje. Już wcześniej napisałem, więc nie będę się powtarzał(a propos jest czy nie ma błędu czujnika wału). Co do czujnika dezaktyawcji portu - należy najpierw sprawdzić potencjometr(patrz wyżej). Dokładne jego położenie opiszę jutro jak zainstaluję progsa, bo nie chcę wprowadzać w błąd. Najlepiej pobawić się...
a iskra jest?
Witam. Nie znam się tak bardzo na tym więc mam takie pytanko. W mojej astrze od jakiegoś czasu wystepuje " samozapłon" - tylko na gazie. Po przekręceniu kluczyka w pozycje off silnik jeszcze przez chwilę szarpie przy czym zapala sie i gaśnie kontrolka ładowania - kilkakrotnie!!! Gazownicy stwierdzili ,że to nie jest zwykły samozapłon tylko na świecach...
Zobacz w tym czasie jak nie odpala czy jest iskra
znalazłem , padł moduł w aparacie który ponoć wzmacnia iskrę
No to zacznij od sprawdzenia: rozrząd, paliwo , iskra.
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
no warto było pisać post z którego nic nie wynika "nie pali" to zaprowadź do mechanika, bo nie podałeś ani kodu silnika (ale mniejsza o to) nie podałeś nawet czy dostaje paliwo i czy iskra jest więc o czym rozmowa?
Chyba - przepływomierza tam nie ma. Skontrolować , czego brakuje po zatrzymaniu się silnika - paliwa , czy iskry?
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
I tu jest problem bo błedów niema... wyskakuje 22 z tego co pamiętam. Dzisiaj wracałem do domu autko mi staneło i kicha. Ściągnąłem klemę na 30min potem odpaliłem: Silnik pochodzil 15s i koniec. Holowanie. Silnik dostaje paliwo bo po dłuższym czasie śmierdzi benzyną. Natomiast problem na pewno leży w braku iskry...
Witam, mam taki problem dzisiaj jak jechałem auto kilka razy mi zgasło tzn. jadę, a no mi gaśnie i nie chce odpalić. Wracając z pracy zgasł mi kilka razy dało radę go odpalić jednak później zgasł i już go nie odpaliłem. Jak mi się udało sprawdzić to nie ma iskry.
Oki iskra… ale skoro odpalił raz to mógł zgubić iskrę nagle?
Pytanie czemu steruje iskrą? Teoretycznie sygnał z wału i wałka także podaje na iskrę.
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? jeśli tak to objawy wskazywały by na moduł . te moduły mają to do siebie że iskra będzie lecz nie ma sterowania dawką paliwa.
Witam Mam taki problem z astra brak iskry pompa paliwa nie chodzi kontrolka od silnika się świeci, od czasu do czasu strzeli iskra raz i koniec. Bardzo proszę o pomoc.
mam pytanko .Czy cewka może robić zwarcie na moduł tzn robi się gorący a jak odpinam cewkę to stygnie. oczywiście przy włączonym zapłonie. może to być powodem braku iskry?
Witam, a jak zdejmujesz przewód z 4 swiecy na zimnym silniku słychac przeskok iskry?
Witam. mam taki problem. Brak iskry w astrze I silnik 1,4. Po przekręceniu kluczyka iskra przeskoczy raz i na tym się kończy. Został wymieniony czujnik halla, moduł pod cwką, cewka, komputer i dalej nic. Wyczytałem na forum, ze jak sie ściągnie wtyczke z aparatu zapłonowego oraz jak sie zewrze środkowy pin poprzez zarówke do masy (podawanie impulsów)...
Zaczynasz nudzić, to stary ogórek i naprawia się probówką takie auta Sprawdź rezystancję ceweczki, jak dobra to wymieniaj moduł nawet w czerwone kropeczki, no i ten rozrząd sprawdziłeś
Częsta usterka w oplach przetarta cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym,wtedy nie ma iskry.Sprawdź czy masz iskrę
moim zdaniem paliwo przymarzło:D woda w bezynie w taki mroz. . przepchaj węże sprezarką od zbiornika. bądz otworz wlot na bezyne... korek moze zamarz nie odbił i zrobiło sie pocisnienie krure nie puszcza paliw jak powinno. pzdr
Powiedz mi jakim numerem błędu będzie opisany uszkodzony moduł wzmacniacza iskry, czujnik Halla/indukcyjny, ew. brak zasilania w/w elementów? Opisz także proszę, jak zresetowanie jednostki ECM może przywrócić zaginioną iskrę?
Około 13 bar . Silnik kupa i rozrusznik kreci za wolno (mieszanka zdąży uciec) na zaciąg obroty są większe i czas się skraca wiec więcej mieszanki zostaje do czasu aż pojawia się iskra.
A iskra jest?
W czasie, gdy kręcimy rozrusznikiem nie ma iskry.
Ja tez mam problem z iskra w Astrze 1,4 93r...Strzelil mi walek rozrzadu...Po wymianie nie mam iskry...Parokrotnie sprawdzalem wtyczki...Sprawdzalem rowniez mase i napiecia na wtyczkach komputera i na wtykach przy aparacie zaplonowym...Montowalem rowniez aparat, cewke z modulem do innej Astry i funkcjonowaly...Jeszcze jedna uwaga...Po wlaczeniu zaplonu...
Paliwo jest? Iskra jest?
jak jeszcze masz iskrę, to nie szukaj w elektryce.
Co pokazała diagnostyka komputerowa?
Chyba ten:
Wieczorem podnieś maskę i odpal auto. Spryskaj przewody zapłonowe wodą, jeżeli mają przebicia- zobaczysz przeskakujące iskry :)
Przeciez pisze że ma iskrę na kablu królewskim.
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
SILNIK C14NZ,po prostu nie wiem gdzie podłączyć kabel wychodzący z wiązki zaraz przy deklu zaworów,obok górnej obudowy paska rozrządu,podejrzewam że to jakiś kabel masowy. Jak wyjmowałem silnik nie zwróciłem uwagi gdzie był przykręcony, być może ma to wpływ na brak iskry.
Słownik mi się zalaczyl... Chodziło o świece. Iskra jest
podobnie jak u stacho88 w astrze szarpie na wolnych obrotach,...jezdzilem wieloma samochodami i zaden nie mial klopotow na 3 biegu przy 40 km...a w astrze jak nie "przycisniesz" gazu lub nie zredukujesz na 2 biegto sie krztusi...fachowiec stwierdzil ze jest przebicie gdzies i kopułk trzeba wymienic(rozdzielaczu od iskry) ???????
Napisał ,że iskra na nich jest.
Ok już wiem muszę zewrzeć styki M i N. Co do usterki. Czy może to być czujnik położenia wałka rozrządu? Słyszałem że często się przegrzewają. Oprócz paliwa i iskry do uruchomienia tego silnika są potrzebne chyba tylko impulsy z czujników położenia wału korbowego i rozrządu. Mam rację? (Oczywiście sterownikowi te impulsy są potrzebne żeby wiedział kiedy...
A jak kręcisz rozrusznikiem to jest iskra na świecach?
Witam mam mały problem, a mianowicie mój opel trzymał obroty czy na LPG czy na bez 2500obr. Po wymianie silniczka krokowego trzymał 1500 obr. A po wymianie. Uszczelek obudowy mono wtrysku nie chce odpalić ani na benzynie ani na LPG . Dodam że paliwo dochodzi iskrę też ma.
tłumik astrze podświetlenie astrze alarm astrze
akumulator nożyce czujnik biegu wstecznego przetwornica 200hz
obdii interfejs obdii interfejs
Skoda Fabia 1.4 MPI - Problemy z immobilizerem Pomarańczowa dioda przy ładowaniu wózka Promag