Tu masz sposób podłączenia GL133, niestety, nie mam nic lepszego do rysowania. Wewnątrz GL133 jest tylko tyrystor, trzy diody, dwa kondensatory i dwa rezystory; jak będziesz potrzebował to narysuję Ci schemat (też w Wordzie).
ELV 63? Gaszenie jest realizowane przez przekaźnik na płytce modułu sterującego. Potrzebujesz mieć naładowany i sprawny akumulator (przy słabszym iskra będzie ginęła przy kręceniu rozrusznikiem, na szarpak odpali pięknie). Poza tym są zabezpieczenia m.in. czujnik na fotelu operatora i chyba czujnik na zamontowany kosz do trawy. W kosiarce którą robiłem...
Kondensator sprawdzałeś?
Czy w czasie sprawdzania dźwignia była w pozycji „start”? W pozycji „stop” iskry raczej nie będzie. Świecą nie musiała paść - wystarczy, ze jest „zalana” i już iskry nie będzie. Doraźnie można ją wtedy takim starym, partyzanckim sposobem wypalić w płomieniu kuchenki gazowej (tą część z elektrodami oczywiście)
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Ten przełącznik zapewne zwiera wyprowadzenie odczepu z cewki do masy, wystarczy tam zajrzeć i "iść po kablu" - albo gdzieś się zrobiło zwarcie, albo przełącznik się uszkodził. Jeśli odepniesz kabel od przełącznika od strony gdzie idzie do modułu i działa, to nie ma siły, przełącznik musi być do bani - sprawdź go dla pewności multimetrem.
Witam. Podczas koszenia kosiarka mi po prostu zgasła. Wydaje mi się ,że to cewka zapłonowa bo nie ma iskry na świecy. Wie ktoś może jak ją wymienić?
brak iskry, co robic? gdzie szukac przyczyny?
Czy takie jak na zdjęciu ustawienie zamontowanie cewki jest niedobre - dlaczego. W mojej kosiarce nie mam iskry - jak sprawdzić tą cewkę. Czy odwrotne zamontowanie da iskrę? Dodano po 16 zdjęcie http://obrazki.elektroda.net/42_12160677... Rycho T - czy takie jak na zdjęciu zamocowanie cewki jest nieprawidłowe. czy jak odwrotnie ją zamontuję bedzie...
Cześć, Kosiarka Kubota W4019 z silnikiem 170V, nie chce zapalić nawet na samostarcie. Brak iskry na świecy, cewka miala rezystancje rzedu 1,7kOhm, ale wymienilem na nowa. Sprawdziłem klin na wale - cały, zdjąłem koło magnesowe, pod kołem jest mala cewka (R-127Ohm), która indukuje dużą cewkę z kablem na świece. Przy obracaniu wiertarką silnika, na małej...
Witam , czy ktoś byłby uprzejmy wyjaśnić mi zasade działania wyłącznika zapłonu w w/w kosiarce spalinowej. Problem polega na tym , że nie mogę odpalić silnika - brak iskry. Po zapoznaniu sie z podpowiedziami na Forum, po odłączeniu kabelka od cewki zapłonowej do wyłącznika zapłonu, kosiarka odpaliła. ale w tym stanie mogłem ją wyłączyć jedynie przez...
Posiadam kosiarkę Gilson z sinikiem Briggs&Stratton 8HP. Nie pali. Sprawdziłem, że nie ma iskry. Czy to cewka? Dodam, że przy ostatnim koszeniu spadła klema z akumulatora i po pewnym czasie traktor zgasł. Naładowałem aku. Kręci, ale nie pali. Iskry brak.
Sprawdziłeś cokolwiek, na przykład czy jest iskra?
Witam, Posiadam wyżej wymienioną kosę Ryobi. Kosa na wyższych obrotach gasła lub była bardzo słaba. Wymieniłem świecę jednak teraz nie mogę jej w ogóle odpalić. Na starej świecy teraz tylko zapala na pierwszej pozycji i to nie zawsze - po przełączeniu na pozycję pół-otwartą czasem chodzi a po przełączeniu na tryb pracy od razu gaśnie. Przejrzałem wydech...
Witam problem z iskrą w traktorku kosiarce wymiana cewki na nową nie pomogła odpięcie kabelka "gaszącego" również nic nie daje,gdy dotykam goły kabel wn do silnika troszkę iskrzy.Cewka dobra, świeca dobra,iskry brak. Czy może być tak że ten zapłon potrzebuje napięcia na cewkę żeby to działało ? Stacyjka jest zintegrowana z jakimś układem elektronicznym...
Bardzo sensownie Pan napisał. Kiedyś w kosiarce była tylko cewka i też ten przewód odłączali i iskra była. Inny schemat zapłonowy? Na początku testów gdy było podpięte tylko uzwojenie wtórne też kilka razy na świecy była iskra tylko taka inna taka bardziej pomarańczowa dlatego się zdziwiłem. Zrobię tak. CU podłącze tylko do cewki a przewód od gaszenia...
Witam. Mam kosiarkę firmy NAC z silnikiem t375. Problem polega na tym, że w tym roku odmawia posłuszeństwa. Kosiarka była w serwisie ( oczywiście przestała działać jak tylko się skończyła gwarancja) i stwierdzili że jest ok oczywiście zrobili serwis i nic z tego nie wyszło. W kosiarce jest nowa świeca, olej i paliwo. Objawy są takie, że jak trochę popracuje...
Zostaw zawory tak jak miałeś je wyregulowane, tłok ma być w GMP, oba zawory zamknięte, zimny silnik, wtedy je regulujesz, wartości 02 - 02,5 będą w sam raz. Następnie zobacz czy masz wogóle iskrę i jeśli masz taką możliwość w którym miejscu ruchu tłoka następuje - powinna ok 3 mm prze GMP. Jeśli iskry nie ma/ zanika to możliwe że masz zbyt mało oleju...
Oryginalnie do silnika BVS143 Tecumseh zaleca stosowanie świecy Champion RJ17LM. Ponieważ nie można znaleźć odpowiednika Iskry dla tej świecy, znalazłem odpowiednik Iskry dla świecy Champion RJ19LM, zalecanej przez Briggsa, ale w Tecumsehu też zdającej egzamin. Jest to świeca Iskra FS50KR. Twoja świeca Iskra F95PS ma gwint dłuższy (12,7 mm wobec 9,5...
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy. Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej nanosząc...
Przez chwile myślałem że zerwany klin może powodować że koło magnetyczne nie kręci się podczas próby odpalania - brak iskry Próbowałem z 3 świecami i 3 cewkami - starą, nową i trzecią z glebogryzarki. Wszystkie są sprawne a iskry w kosiarce nie ma. U mnie magnes w kole magnetycznym jest z jednej strony ( w jednym obszarze ) czy tak jest w każdym kole...
strzelanie w gaźnik moze być spowodowane brakiem iskry w niektórych momentach.:/ W mojej kosiarce tak strzelało jak ścięło klina na wale.
Ta linka jest od hamulca i zarazem wyłącznika zapłonu. Jest on z boku silnika, po lewej stronie, patrząc z przodu silnika. Linka musi być do niego podłączona, i podczas zapalania musisz nacisnąć dźwignię, która jest przy pałąku, inaczej nie będzie iskry.
A czy jak sie zatrzyma to mozna zakrecic silnikiem czy stawia wiekszy opor niz zwykle na zimno, moze sie zapackala syfem z trawy i ma problemy z oddawaniem ciepla i jak sie silnik zagrzeje to go "lapie" Sprwdz tez czy jak jest nagrzana to nie traci iskry
Do sprawdzenia układ zapłonowy, świeca. Spróbuj odpalić gdy jest ciemno - czasem widać przebicie iskry na kablach.
Gaźnik w Twojej kosiarce jest pływakowy więc nie ma membrany. To "prychanie" może być spowodowane starym, lub kiepskim paliwem.
Kosiarka przy silniku ma regulacje linki hamulca, naciągnij trochę tą linkę regulacją ( aż skasujesz luz samej linki). Masło maślane.
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
Po pierwsze to w silniku WSK 175 nie ma klasycznego koła magnesowego tylko jest wirnik z magnesami stałymi na zewnątrz których znajdują się uzwojenia cewek - takie koło o jakim piszecie jest np w WSK 125 i wymienianych wczesniej komarkach :) i simsonach z tym że w tych maszynach jest zawsze mechaniczny przerywacz. Po drugie nie chce Cię martwić ale...
Mam problem z glebogryzarką. Jest w niej silnik briggsa 450 series 148cc powiedziałbym że praktycznie identyczny mam w kosiarce spalinowej różnica na pewno jest w kole magnesowym. Glebogryzarka ma jeden duży magnes, kosiarka dwa duże i jeden mały. Sprzęt ma około 4lat używany góra 5h w ciągu roku. Paliła świetnie i bez problemu ostatnio używana w maj-czerwiec....
Kolega Zwirunia jeszcze mało widział skoro twierdzi ze brzeszczot nie nadaje sie na nóż do kosiarki własnej roboty. Jakoś mam taki nóż w swojej kosiarce i jakos się przez 6 lat nie rozleciał i juz się chyba nie rozleci. Prędzej silnik przeżyje niż sam padnie. Taki silniczek od robota kuchennego raczej ma niskie obroty w porównaniu z silnikiem od młynka...
Myślę, że taki napęd z dużym śmigłem, być może na jakiejś przekładni, stawia zbyt duży opór. Rozrusznik, z kosiarki, jest po prostu za słaby. Trochę nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc o tym że moduły zapłonowe kosiarki nie są przeznaczone do masowania z rozrusznikiem. Przecież, mie mają one żadnego zasilania, są przykręcone bezpośrednio do...
Taką cewkę musisz sprawdzać po jej zamontowaniu w silniku i tu się rodzą problemy. Bo fizycznie jest to utrudnione. O wiele łatwiej na stole. Trzeba również wziąć pod uwagę że takie urządzenia mogą wykazywać objawy uszkodzenia dopiero w warunkach eksploatacji. Czyli cewka przy teście jest dobra a przy normalnej pracy już nie. Najprościej można sprawdzić...
Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
Nóż niby daje się normalnie obracać, ale co jakiś czas się dwukrotnie "potyka", niezależnie od obecności świecy. Gorzej z szarpakiem, bo o ile sam w sobie jest sprawny, o tyle po zamontowaniu na kosiarce bardzo ciężko się ciągnie i mniej więcej przy co drugim szarpnięciu po prostu się blokuje. A co do świecy, to tak, jest iskra.
W gaźniku zawiesił się zawór iglicowy ten nad pływakiem. Paliwo ze zbiornika spłynęło do silnika i stąd ten opór przy odpalaniu. Wykręć świecę, wydmuchaj paliwo z silnika, wyczyść gaźnik i powinna chodzić.
Przewód albo świeca albo cewka się odkręciła, chyba że koło magnesowe stoi. To trzeba dobrze pociągnąć żeby zobaczyć iskrę.
ta dźwignia to hamulec z wyłącznikiem zapłonu. Musisz ją nacisnąć, inaczej nie będzie iskry.
Na początek cewka. To że daje iskrę nie znaczy że jest sprawna (miałem tak parę razy). Klin na wale (czy nie został ścięty). Luz zaworowy. Kompresja.
Do sprawdzenia iskra, klin na kole magnetycznym a jak będzie iskra zapodaj plaka w dolot powietrza.
Mam na myśli żebyś sprawdził czy jest iskra
Pokaż zdjęcie tego silnika.
Trzeba obrócić cewkę ta aby magnes wchodził najpierw pod rdzeń wychodzący ze środka cewki Lepszym rozwiązaniem może być użycie koła i cewki z kosiarki Iskra powstaje juz przy kręceniu ręką kołem magnesowym i jest naprawdę mocna Obroty koła są w prawo Można je kupic na Allegro za parę złotych
olej w normie , a to ustrojstwo odkręciłem i nie ma dalej iskry.
Bardzo ważna jest odległość koła magnesowego od rdzenia cewki powinna wynosić ok. 0,3 - 0,5mm (bo inaczej nie będzie iskry). W warunkach "eksperymentalnych" będzie trudno Ci zachować tą odległość.
Na pewno to nie jest problem z brakiem paliwa na nierównościach- sprawdź czy gdy zgaśnie jest iskra.
Mógł się tez zaciąć zaworek w primerze (taka kulka ze sprężynką).
Jeśli iskra w odpowiednim momencie jest i kompresja i zawory ok to na plaka musi zaskoczyć
Miałem podobnie z kosiarką silnik b&s. Iskra była a okazalo się ,że walnięta cewka/moduł. Po wymianie pali na pół sznurka😉😉
linki kosiarce iskrownik kosiarce gaźnikiem kosiarce
wytop aluminium samsung pralka buczy pralka kupić bosch
Przyczyny wyłączania się podgrzewacza Eurostar Podgrzewacz gazowy Eurostar wyłącza się po 10 minutach - przyczyny i rozwiązania