sprawdź listwę i wszystkie świece wykręć i sprawdź czy mają iskrę Włożony silnik kupiony w dobrej wierze może miedz inne kody względem komputera.
ignition master switch-do sprawdzenia.
Świece sprawdziłeś?
Aparat, a w nim moduł.
Może, ale małe prawdopodobieństwo. Spradź bezpieczniki oznaczone jako EGI i Main.
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
Wiem że Multi....... Kolego.....jak nie masz z czym nie podchodź,,,,, nie stracisz a zaoszczędzisz. Mam na myśli ECM . Polecam to co wyżej
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
Tak , może być moduł. Prosto sprawdzić , do środkowego pinu na module , przy włączonym zapłonie podawać cyklicznie masę i jednocześnie sprawdzając iskrę.
Już ktoś mówił odnośnie imo i komputera, żeby wyjąć, wysuszyć. Zdemontowałem, wziąłem do domu na 2 dni, zamontowałem i nic, włożyłem farelkę, wystarczyło 10 min. Kiedyś oddałem do serwisu Mazdy w Szwecji, nie ogarnęli tematu. Odebrałem samochód od nich, nie odpalił, wziąłem na hol i z tego powodu że zima i padało potrzebowałem prąd, a więc zapłon włączony,...
pewnie moduł ale sprawdź.
http://obrazki.elektroda.pl/5138689700_1... Tu chyba pokazane jest to koło od czujnika wału. http://countrycost.com/ford-escape-3-0-v...
A przewody WN kiedy wymieniałeś? Ja miałem tak w Roverze po wymianie przewodów skończyła się zabawa z iskrą.
Zamiana cewek z T- L i iskra jest.
https://filmy.elektroda.pl/46_1391968733... przesylam link do filmiku z dioda Dodano po 5 i co o tym sadzicie?? co moze byc nie halo?? Dodano po 58 wiec sprawdzilem kable ktore ida do czujnika polozenia walka rozrzadu...napiecie dochodzi...na jednym pinie jest 12v na drugim cos kolo 5v...jak sprawdzic czy ten czujnik jest sprawny?? czy moze to nie...
Padł moduł, jest w aparacie, ta czarna podstawa.
mam mazde 626 V6 2,5l 24v niema iskry i podejrzewam aparat on jest z cewka i z modulem ale niewiem prosze o pomoc kolegow niewiem co mam robic
Jedź na szrot i kup jakiegoś kompa od auta, ja miałem z kompa od escort 1.6 i nissa sunny 1.6, albo kup jakiegoś najtańszego kompa na allegro wrzucisz go w koszty, ta dioda jest prawie w każdym kompie od auta. To dioda zabezpieczająca ale i przepięciówka (chyba około 18 V).
Po pierwsze to nie wiemy jaki silnik, jaka mazda.
Witaj skoro to nie zasilanie w paliwo to może to co piszesz ale jeszcze sprawdź samą cewkę odłącz przewów wysokiego napięcia od rozdzielacza i zobacz czy masz dobrą iskrę wychodzącą z samej cewki czyli poprostu zbliż kabel od cewki do bloku silnika i zakręć rozrusznikiem.
Czy ktoś mi odpowie czy po rozebraniu aparatu do czujnika musze na nowo ustawiać zapłon lampa stroboskopowa czy jak ona tam się nazywa czy nie bo nie chcę czegos pogorszyc
Podobny temat znalazłem tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49...
witam serdecznie od 3 miesięcy posiadam Mazdę 323f silnik 1.5 16V rocznik 94 w górę (nowszy od tego modelu z otwieranymi światłami) samochod spisuje się dobrze z jednym wyjątkiem, a mianowicie co jakis czas auto gaśnie po przełączeniu się na gaz ( sekwencja na pełnym wtrysku) i nie chce zapalic ani na benzynie ani na gazie (może świece się zalewają...
Witam. Oczywiście jak to przed świętami, moja Mazda odmawia posłuszeństwa. Moja diagnoza brak iskry, cewka sprawna, na krótko podając z aku napięcie. Iskra jest na świecy. Rozebrałem aparat zapłonowy i zmierzyłem, że napięcie wyzwalające to 0,2-0,5V. Czy wie ktoś ile ono powinno wynosić?
Napiecie do cewki WN niby dochodzi, zwierając cewkę do masy iskra jest natomiast tak normalnie niema, jaka moze byc przyczyna?.
Do sprawdzenia cewka, przewody WN, świece.
Dobrze, zrób to przez próbówkę żarówkową. Ale jeśli moduł uszkodzony to nie będzie dalej iskry, W ten sposób sprawdzasz halla.
Ale jaki czujnik?? możesz konkretniej?
Uszkodzony moduł zapłonowy,typowe w tym modelu.
czujnik położenia wału
Co z modułem zapłonowym , sprawdzony? Pompa paliwa przy kręceniu odzywa się?
Przyczyną był uszkodzony moduł zapłonu. Po wymianie na razie wszystko gra( odpukać).:D
Wymień czujnik,bo chodzi na ssaniu,ale przecież przed chwilą pisałeś,że niema iskry.
Paliwo dochodzi, brak iskry na świecach. Sprawdzałem przejście czujnika od wałka rozrządu i na przewodzie, który przesyła do ECU, przejście jest na 3 piny od wtyczki tej po lewej od ECU. Teraz nie wiem, czy tak jest dobrze, czy jest gdzieś uszkodzona wiązka i dlatego z jednego czujnika jest w kostce od ECU na 3 pinach przejście.
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Sprawdź świece i obecność iskry na nich.
22 posty i dalej nie wiemy, czy sterownik widzi obroty. Iskry nie ma. Możliwe zwarcie na ecu czy co?
Spoko ale to akurat u mnie działa, bardziej potrzebuje schematu cześci instalacji zapłonowej(aparat zapłonowy, stacyjka itd. jak to tam sie wszystko łączy), jak byś mugł to podesli mi to, bede bardzo wdzięczny, bo mam problem z zapłonem brak iskry :(.
witam mam problem MAZDA323 ROK PROD 1996 nie zapala brak iskry , proszę kolegów o radę
Komputer dzięki tym impulsom steruje wtryskami i momentem zapłonu świec. Tak więc jak nie ma impulsu to nie ma wtrysku paliwa i iskry na świecy.
Odpowietrzenie zbiornika paliwa,czujnik temp.cieczy chł.przepływomierz,regulator ciśnienia paliwa.Wężyki pozdejmuj zobacz czy nie ma tam paliwa. sprawdziłem większość tych elementów,czasami komputer czepia się przepływomierza powietrza ale zastanowiło mnie zjawisko samej iskry gdyż iskra na wykręconej świecy jest dobra ale po wkręceniu w głowicę i...
Z aparatu wychodzą. Udało się osiągnąć postęp - przy kręceniu rozrusznikiem już przekaźnik pompy się włącza - urwany przewód był w wiązce aparatu. Jutro w wolnej chwili działamy dalej -jeszcze nie wiem, czy impuls sterujący wraca do wzmacniacza. Bo iskry dalej brak.
[quote="cezars65"] No a jak nie chce odpalić to sprawdzałeś czy paliwo dochodzi , czy jest iskra?? Na zimnym wlasnie iskry nie ma
masz racje kolego przeskok iskry na pierwszym cylindrze.
bez iskry by raczej nie odpalił, przecież napisałem że odpala i 5 sekund pracuje ładnie i równo, po za tym sprawdzałem na każdej fajce jest iskra. chyba że po chwili pracy zanika, tylko dlaczego by tak miało być?
samochód nie odpala ponieważ nie ma iskry patrzyłem niema napięcia na przewodach które idą do cewki ... nie wiem czy jest jakiś bezpiecznik czy co ? pomocy
Widać te ,,iskry" w układzie zapłonowym ? Skaczą sobie ze świecy na świecę ? :D Skąd wiesz co tam się dzieje. Wszystko wymienione a o najbardziej podejrzanym elemencie - palcu rozdzielacza ani słowa ! Cały ten post to humbug, brednia i herezje techniczne. Tak, jak najbardziej widać te iskry bardzo wyraźnie, "skaczą herezyjnie" i nie ze świecy na świecę...
Witam moja mazda zgasła podczas jazdy. Brak iskry zaprowadziłem do mechanika wymienił moduł i nic :/ mówi że trzeba zaprowadzić do elektryka. Do modułu dochodzi kostka płaska 6- pinowa sprawdzałem napięcie i nie ma na żadnym pinie . Nie mogę w necie nic znaleźć jakie napięcia powinno tam być. Może jakiś przekaźnik ? Który podaje napięcie na moduł ....
jak zdiagnozować cewke zapłonową mazda 323f 2.0 v6 KF 24v. Mam taki problem, jechałem moją mazdą. silnik nie równo pracował,szarpał podczas jazdy.Po czym zgasł i już więcej nie zapalił.Sprawdziłem, nie ma iskry i podejżewam cewke.Moje pytanie:Jak ją sprawdzić.
Witam serdecznie forumowiczów,proszę o pomoc w uruchomieniu mojej mazdy premacy 1,8 16v. Samochód posiada fabryczny immobilizer który najpewniej uległ awarii. Podczas próby uruchomienia pojazdu stwierdziłem brak iskry na świecach oprócz tego pompa paliwa nie podaje benzynki. Dziś zrobiłem diagnozę komputerową za pomocą interfejsu elm327, która wykazała...
Nie. Mostkujesz 3 z 5 czyli te poziome na dole zdjęcia. Moim zdaniem to w ogóle źle zaczynasz. Sprawdź czy jest iskra podczas kręcenia rozrusznikiem. Zobacz czy podawane jest paliwo jak włączasz zapłon i jak krecisz rozrusznikiem. Przy włączeniu zapłonu pompa powinna się włączyć na chwilę po czym wyłączyć oraz włączyć gdy kręci rozrusznik. Można zakręcić...
Witam. Mam problem z mazdą typ jak w tytule która nie chce zapalić pomimo że ma wszystko paliwo i iskrę z tym że iskra jest chyba za słaba bo przykładając przewód wysokiego z wyjścia przed kopułką rozdzielacza (taki wystający szpic) iskra jest natomiast nie może się przebić przez kopułkę i palec bo iskry nie ma. Dodam że kopułka i palec są nowe ponieważ...
dokładnie kopułka to jest to do czego dochodzą a raczej wychodzą przewody WN do świec zapłonowych a palec jest w środku jak zdejmiesz kopułkę to go zobaczysz słuzy on do rozdzielania iskry na poszczegulne cylindry Pozdrawiam
Witam. Posiadam mazde jak w tytule nie odpala. Ale od poczatku. Wracalem z lodzi i auto gaslo nagle i bez przyczyny. Po odpaleniu i ujechaniu paru metro czasem km gaslo az na drugi dzien zgaslo i nie odpalilo. Na swiecach nie bylo iskry nie wychodzila z cewki wymienilem ja, dalej nic, wymienilem modul i... iskra jest ale auto nie odpala dalej. Kto moze...
wiem, to mazda MX6 w innym garniturze, a jak nie ma iskry to 99% moduł -jest w aparacie na wspólnej podstawie z hallotronami, ale ty nie wiesz nawet co to jest.
Witam ostatnio jechał i w pewnym momęcie auto jak umarło zgasło chciałem zapalić i nieda rady po 10 sekundach odpaliło po paru kilometrach znow zgasło i tak cały czas jak zgaśnie i kreci sie silnikiem widze ze niema iskry poczytałem troche chodzi mi tylko po głowie dwie rzeczy czujnik halla modół w aparacie zapłonowym auto mazda mx3 1,8 v6 czy czujnik...
Witam Mam problem z mazdą. Zgasła w czasie jazdy, brak iskry na świecach. Z tego co udało mi się sprawdzić, to nie dociera zasilanie do aparatu zapłonowego. W złączu 7p, które przychodzi do aparatu na żadnym z pinów nie ma zasilania (na 3 od lewej patrząc do aparatu jest 0,2v ale to chyba za mało?). Sprawdzane na włączonej stacyjce. Proszę o pomoc....
silnik w tym czasie pali. przeskoki iskry na cewce sa bardziej widoczne przy niskich obrotach i czuc jak przy przeskoku iskry auto przygasa Przewod od cewki do kopulki wymieniony bez efektu
gaśnie i co brak iskry ,świece suche, mokre coś sprawdzałeś czy tak sondujesz usterki na forum??
Witam Mam podobny problem - całkowity brak iskry (wózek widłowy gpw z silnikiem perkins 3 cylindrowym przerobionym na zasilanie lpg). Sprawdzone multimetrem zasilanie do sterownika - jest (w serowniku zaświeca się dioda na chwilę po załączeniu stacyjki). Sprawdzony czytnik na kole pasowym - oporność 6,5 ohm oraz blaszki na kole pasowym też są. Odległość...
Właśnie że niema iskry i dla tego myslałem ze cos jest z przewodami ale nie. Gdy palec wyczysciłem to nic nie dało.
Co wiemy o immobilizerze? Tylko to, że nie jest fabryczny, bo ten samochód nigdy go nie miał w wersji fabrycznej. To wersja z silnikiem Mazda 626 czy Ford 6V?
witam mam auto mazda323 w wersji bg 1.3benz. z 1991roku mam w niej brak iskry a moduł występuje w niej j170 , moje pytanie bo zdobyłem modul od f-ki 1.6 j821 i nie wiem zbytnio czy da rade to zamienić
hmm ja tak miałem w swoim aucie Toyota corolla 1.3l, wymieniłem świece i moc wróciła. Możliwe że auto ci chodzi teraz na 3 garach. Możesz jeszcze sprawdzić kable od świec, w nocy odpal auto i przyłóż rękę przy tych kablach i zobacz czy iskry skaczą jeżeli dobrze robi się to przy zimnym silniku. Powodzenia
stary lampowy oscyloskop niedawno wyrzuciłem, a nowy zabrał kolega który chyba nie zamierza się z nim rozstawać. Więc o dokładnej diagnostyce przebiegów mogę zapomnieć. Oczywiście w zupełnej ciemności nie widać żadnych przebić. W desperacji wytwarzałem nawet strumień pary wodnej skierowany na cewki żeby wyeliminować ewentualne pęknięcia z zewnątrz....
Ustawiałem nie raz , normalnie na iskrę i działało.
Witam. Podsumujmy. Podczas jazdy na gazie i wyprzedzaniu miałem jakieś 3500 obrotów i doszło do lekkiego spadku mocy i przerywanej pracy silnika. Nie było żadnego szarpnięcia, wybuchu, stuku itd. Po prostu odczuwalny spadek mocy i nierówna praca silnika. Wyłączyłem gaz, myślałem w pierwszym momencie, że to coś z tym, bez zmian. Auto tak samo się zachowuje...
jak mozna sprawdzic kopułke rozdzielacza bo wydaje mi sie ze przyczyna tych dolegliwosci jest ona.sciagalem przewody pojedynczo i przytykalem konce do masy i zaóważyłem ze jak z chodzi z obratów to na 3 przewodzie jest zanik iskry .zmienialem przewody z 4 na 3 i to samo wiec moje przypuszczenie jest takie ze to moze byc kopułka
Jak w temacie . silnik zamarł , obrotomierz stanął w miejscu , dopiero po próbie ponownego odpalenia uwalił się na 0. myślałem ze pompa paliwa,ale poluzowałem listwę wtryskową i jak zakręcę to paliwo leci. na świecach nie ma iskry, więc wzięłem swoją z opla , też brak na wszystkich przewodach. czyli aparat zapłonowy wyzionął ducha tak ? i jeszcze jedno...
temat mazdy chyba rozwiązany - w poniedziałek będę miał nowy moduł zapłonowy - stawiam na niego jest razem z czujnikami położenia wałka i wału nie miga żadnych błędów - po odłaczeni czegokolwiek zaczyna migać błąd czyli komp działa prawidłowo co do Rovera to nie ma tam generalnie modułu zapłonowego - jest w kompie i chciałem podstawić kompa od poloneza...
Ale tam może być jeszcze jakiś bezpiecznik nieopisany. Plus będzie na przewodzie wspólny który będzie ten sam na wszystkich wtryskach, zmierz miernikiem i podaj tam plusa przez bezpiecznik 10A. Powinna odpalić :) Immo odcięłoby również iskrę. Raczej.
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
Sprawdziłem wszystko jeszcze raz dokładnie, podstawilem też nowe przewody do wtrysków i nie jest to problem zapieczonego wtryskiwacza, zamieniając z innego gara słychać róznice w pracy silnika i kolektor cylindr nr2 odrazu zaczyna się nagrzewać. Zresztą jak pisałem wcześniej wtryskiwacz był zamieniany. Stan iskry jest ok bo jest to cewka podwójna i...
(at)Bieda z nędzą Mógłbyś napisać chociaż za co odpowiada ta wtyka? Tranzole poprawiałem bo myślałem że energia iskry jest zbyt mała i patrząc w pinout okazało się że te 2 tranzole sterują uzwojeniami pierwotnymi. Myślałem że może odpowiednio duży prąd nie jest w stanie przez nie przepłynąć ponieważ dren był tylko przysmarkany do laminatu samymi brzegami,...
Witam wszystkich ja w temacie moja mazda zgasła mi podczas jazdy i nie chce odpalić od 3 miesięcy. Nie mam już żadnego pomysłu co mogło się stać Czytałem na różnych forach i sprawdzałem ale nic to nie dało. Po pierwsze: dałem do sprawdzenia komputer z immobilizerem czy czasem nic się nie stało, stwierdzono że nie ma żadnych uszkodzeń. Po drugie: zamówiłem...
Dioda ma anode na masie i wlutowuje ją zgodnie z oznaczeniem na płytce, więc wlut poprawny. Tak myślałem że jest to dioda zabezpieczająca wskazuje na to jej podłączenie. Autko nie paliło po przywiezieniu do mnie też zaliczyło mechaników. Za pierwszym razem uszkodzona była ta duża dioda i jeszcze dwie mniejsze z foto, widać że te mniejsze diody się z...
Koledzy mam problem z Mazdą 323 1.6benzyna. Prąd na pompie jest...paliwo idzie,iskra jest a autko nie chce zapalić....testowałem ST-6000 i zero błędów:/. Auto mam zamontowany alarm Seo Dolphin. Może ktoś wie jak to ominąć. Lampka (żólta) od immo gaśnie...jakies pomysły??
Ja wiem ze temat stary ale na przyszlosc dla innych.Zawsze a przynajmniej w 95% przypadkow strzelanie w kolektor jest spowodowane przebiciami Miałem parokrotnie przebite opony i ani razu gaz mi od tego nie strzelił. >Pierwsze co sprawdzamy to kable(czy nie swieca w ciemnosci np).swiece i kopulke. Mogą być w super stanie, tylko energia iskry może być...
Tak jak pisałem wcześniej mam jedną nową cewkę, ale te starą miałem jeszcze w bagażniku. Te błyskające kable wychodziły z tej starej cewki przy silniku. Tak zacząłem myśleć i tą pierwszą cewkę wymieniłem bo fajka była popękana więc w miejsce starej cewki dziś wstawiłem tą z bagażnika i dziś nie szarpało :D Przetestuje jutro rano w drodze do pracy jak...
Temat ciekawy. Skoro już rozmowa na temat aparatów. To spytam. Mazda 323F. 2.0V6.(nowa buda,bez otwieranych świateł) Aparat z wbudowaną cewką.Dzisiaj na koniec dnia mi taki wpadł. Za wiele nie sprawdziłem. Aparat wystawia sygnał,przekaźnik pompy załącza się,pompa także. Ale iskry brak... Co tam pada najczęściej?? Cewka główna? Też są tam dwa hallotrony??...
Dzień dobry, mam problem z zapaleniem samochodu, chciałbym jednak temat rozwinąć trochę bardziej. Samochód przestał zapalać po kilku dniach problemów z wolnymi obrotami oraz po wizycie u "mechanika", który obwieścił mi, że wyczyścił przepustnicę, i że wszystko powinno być dobrze. Nie było dobrze. Pomyślałem sobie, że jako kompletny laik i amator coś...
Witam założyłem nowy temat ponieważ nie widziałem aby ktoś miał podobny przypadek do mojego. Auto już 3 tydzień uziemione u mechanika i nic ale od początku. Mam założoną instalacje gazową. Otóż pewnego razu nagle nie mogłem odpalić auta pompa się odzywała rozrusznik kręcił i nic. Kilka prób nie pomogło. Dzwonie do mechanika kazał odpalić awaryjnie na...
mam problem posiadam mazdę 626 2,0 16v no i silnik jak jest zimny to czasami odpali jak jest zagrzany to wszystko ok od czasu do czasu zapala mi sie na liczniku tak jakby silnik nie mam pojecia co z nim sie dzieje byłem u mechanika sprawdzał ale nic nie wykazało mówił że raz jest iskra a raz nie ma!!!!
Proponuję przyjrzeć się kostce stacyjki.
wywierć dziurę w rurze tego tłumika, wspawaj sobie tulejkę do sondy lambda i tyle, 15min roboty. tulejkę możesz wyciąć z kata, bez tulejki też dadzą Ci tyle samo za kata ;) no chyba, że jeździsz na gazie zwykłym 1gen (jak ja) to możesz olać sondę całkowicie i nawet jej nie podłączać, bo 1gen działa jak gaźnik, z instalacji samochodu potrzebuje, żeby...
Sprawdź, czy masz iskrę.
Skoro masz właściwe sprężanie, powietrze, paliwo i iskrę to pozostaje uszkodzona sonda lambda albo zapchany, niesprawny wydech.
sugestia doktorra jest dobra zwłaszcza w kierunku słabej masy. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to jest iskra
Ja dziś założyłem świece Iskry lpg-super do mazdy xedos6 i jaga x300. Ciekaw jestem jak będą się sprawować.
Witam Poszukuje fachowca do wykrycia usterki Mazda 323F 150016V, aparat zapłonowy MX3, kod sterownika Z5B5 rok 1998. Sprawdzono aparat zapłonowy i cewke jest dobra. Jak mozna sprawdzic immobilajzer lub go wykluczyć? Auto nie ma iskry, czasami zapala.
Ale on pisze że iskra jest....
Witam. Jak nie odpali za pierwszym razem to proszę wykręcić świece. Jedna z nich powinna być mokra. Jeżeli będzie tzn. że albo wtrysk albo brak iskry.. pozdrawiam
Ciśnienie w silniku i wszystko co związane z iskrą. Pozdrawiam.
Tu się Kolega mocno myli. Impulsy do gazu są brane z "innej części aparatu", odpowiedzialnej za iskrę. A iskra jest...
A wizualnie kable, przewody sprawdzone? Nic nie jest przegryzione, przerwane przez " małe szkodniki" włażące pod maskę? No i iska, iskra na świecach jest?
Zaobserwowałem,że traci iskrę jak gaśnie. Jak?
zasilania na czujniku ok,paliwo daje i tylko brak iskry......brak wysterowania na cewki
Brak sterowania wtryskiwacza na pierwszym i czwartym cylindrze. Przepustnica elektroniczna. Iskra jest na wszystkich cylindrach
To czym wczesniej badałeś kompresje, źe takiego byka p.....opełniłeś?
iskra jest ?? pompa paliwa pompuje ??
mazda iskry vaillant iskry iskry przedłużacz
ciszej kanał kompresor malowanie motorola select
zasilacz laboratoryjny naprawa rowerów elektrycznych
John Deere 310 – moment dokręcania głowicy 3179, 3029, 4039, 4045 Czajnik elektryczny: pienienie wody i wyciek