Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Nie ma iskry bo nie ma impulsów, trzeba sprawdzić zasilanie i impulsy czujnika wału lub czujnika wałka zależy skąd bierze impulsy trzeba by sprawdzić bo auto ma swoje lata i się nie robi tego na bierząco.
Cewka do zapłonu z przerywaczem to 4220. Przewód w aparacie zapłonowy przełamywał się od pracy regulatora podciśnieniowego, to trzeba sprawdzić. Przewód WN z cewki zapłonowej przybliż do masy, silnik ustaw tak aby styki przerywacza były zwarte. Włącz zapłon i ręcznie podnoś dźwignię przerywacza, w momencie rozwarcia styków powinna przeskoczyć iskra....
To ma wspólnego, że jak silnik jest na wtrysku to uruchamia się na benzynie, a dopiero po dodaniu gazu na ok 2000 obr/min przełącza się samoistnie na gaz i dalej już na gazie pracuje.
witam :?: mam pytanko jak w najprostszy sposob sprawdzic obecnos w.n na sluch nieraz tego nie slychac :evil:
Czujnik poziomu oleju działa na niski poziom, odcina układ zapłonowy (iskrę na świecę zapłonową). Problemem może być zabrudzony gaźnik, przytkane dysze w gaźniku.
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Wymiana świecy zapłonowej nie rozwiąże problemów których przyczyną jest słaba energia iskry układu zapłonowego.
Guzik to może co najwyżej uszkodzić "współczesny" układ zapłonowy. Energia iskry bezstykowych układów zapłonowych, a takie już były stosowane dawno temu jest wysoka i wystarczająca w każdym przypadku. Nic tutaj się nie poprawi, a można jeszcze pogorszyć sytuację stosując wieloelektrodowe świece. Niektórzy producenci wręcz zakazują ich stosowania w swoich...
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Widać te ,,iskry" w układzie zapłonowym ? Skaczą sobie ze świecy na świecę ? :D Skąd wiesz co tam się dzieje. Wszystko wymienione a o najbardziej podejrzanym elemencie - palcu rozdzielacza ani słowa ! Cały ten post to humbug, brednia i herezje techniczne. Dziwna rzecz zauważona to natężenie prądu w gnieździe zapalniczki 30A, gdzie standard to 10A. Mierzone...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam kupiony licznik. Jakie ustawienie z instrukcji licznika wybrać dla silnika dwucylindrowego a dokładniej Stiga ST 550 Twin: Ci - dla układów zapłonowych wytwarzających iskrę dwa razy na każdy obrót wału korbowego 2 - dla układów zapłonowych wytwarzających iskrę jeden raz na każdy obrót wału korbowego 3 - dla układów...
Witam. Czy instalacja gazowa BRC zwykła może się przyczynić do zaniku iskry w układzie zapłonowym silnika. Czy też można ją całkowicie wykluczyć. Problem jest w tym , że utraciłem całkowicie iskrę, a widzę, że od cewki idą przewody instalacji gazowej. Proszę o poradę.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Ciśnienie jest 1bar.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Problem rozwiązany, trochę pokręciłem podłączenie cewki WN i modułu zapłonowego. Po przyjrzeniu się jak to wygląda w charcie, znalazłem błąd i zmieniłem. Iskra konia zabije. Jeżeli chcesz, to rozrysuje cewki.
Profesjonalizm tego forum mnie powalił... Przyczyną okazał się palec rozdzielacza.
Stawiam na brak izolacji między kowadełkiem a młoteczkiem przerywacza. Kondensator jak nie ma zwarcia nie ma istotnego wpływu na iskrę na małych obrotach, a szczególnie na jej brak. Iskrę sprawdzaj na samym kablu WN. Czy przy zmontowanym układzie włączanie i wyłączanie stacyjki powoduje iskrę? PS. Poczytaj troszkę na temat układów zapłonowych. Na pewno...
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Witam. Iskra nie jest w dobrym momencie, sterowaniem kąta wyprzedzenia zapłony zajmie się uC ale program dopiero powstaje, na razie jest załadowany program na którym iskra powinna być w dobrym momencie przy ok. 10 000 obr/min. Ale w ogóle nie dochodzi do zapłonu mieszanki, ponieważ nawet na kompletnie rozregulowany zapłonie powinien co najmniej szczelać,...
Mam pytanie bo pan kupił moduł do 4t a ja potrzebuje do 2t odblokowany nie umie znajsc na zadnej stronie na allegro nie ma takiego poniewaz przy 8,5 tys obrotów mi go blokuje Jak byscie wiedzieli gdzie mozna dostrac top prosze o kontakt dziekuje i pozdrawiam :)
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
A byłeś wyregulować lpg ? Co to za BRC i kiedy było coś przy nim robione ? Da się podłączyć do komputera i podejrzeć jej działanie ? Oszczędzając na regulacjach i gazownikach, lepiej kupić własny interfejs i podziałać z nią samemu. Są fora gdzie pomogą zdiagnozować usterki i przeprowadzić regulację. Co z tym Sprawdź kilka razy i bardzo dokładnie na...
Przeniosłem z "Ogólne".
Czytając wiele postów na temat układów zapłonowych doszedłem do wniosku iż najlepszy jest mikroprocesorowy układ zapłonowy zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu adekwatnie do ilości obrotów jednak na wysokich obrotach dają one słabszą iskrę niż na niskich z powodu niedoładowania cewki zapłonowej(chyba) przez kondensator 300V. Mój pomysł jest troche inny...
Silniki kohler mają zabezpieczenia w postaci wyłącznika niskiego stanu oleju. Należy sprawdzić, czy usterka nie pochodzi z tej strony. W tym celu należy wypiąć kabel wychodzący ze skrzyni korbowej, w której jest czujnik pływakowy odcinający zapłon. Można podejrzewać też kondensator przykręcony śrubą mieszczący się z przodu przy włączniku. Ja wypinałem...
Niebieski kabelek to prawdopodobnie gaszenie więc nie może być podlączony do masy w tym układzie. A czy będzie iskra wytworzona przez tak małe koło magnesowe to inna sprawa , raczej wątpię.
Sprawdzenie świecy, to podstawa. Poszukaj, problemy z iskrą, w różnej maści chińskich skuterach, były opisywane wielokrotnie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Witam. Potrzebuję urządzenie które wygeneruje mi iskrę na świecy zapłonowej w układzie 12v.. Potrzebuję aby iskra przeskakiwała dosyć szybko po przyciśnięciu przycisku.. (szybciej niż iskra zapalająca kuchenkę gazowa) można kupić taki gotowy układ?. Nie wiem pod jakim hasłem tego szukać..
A czy tam jest iskra? Przeleć układ zapłonowy. Nie doczytałem - iskra jest cały czas , pozostało sterowanie wtrysków.
Jak wykluczysz zalewanie gazem, to skup się jednak na układzie zapłonowym. Jaka iskra, czy w odpowiednim momencie itd.
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
W takim układzie pozostaje sprawdzić; transformator zapłonowy może na iskrę - do przewodu czarnego przewód zapłonowy powinien dawać iskrę ok. 1 mm, lub sam palnik lampy.
Hej. Co myślicie o zmianie układu zapłonowego o pojedynczej cewce na elektroniczny ze wzmocnioną iskrą? Jeep grand Cherokee 4.0 6cylindrow. Najbardziej mi zależy na dużo mocniejszej iskrze, około 42000 do 45000V
Witam. Czy ktoś posiada schemat testera iskry, lub jakiegoś urządzenia co kontroluje regularność występowania iskry bez większych ingerencji w układ zapłonowy.
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
co moze byc przyczyna braku iskry w volvo 440
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Poczytaj fajną stronę: [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Jest tam opisany Twój układ zapłonowy bez zewnętrznego impulsatora. Jest to tzw. All in one. Prawdopodobnie do wymiany.
Przedstawiam zasadę działania i diagnostykę układu zapłonowego Piaggio/ Gilera/ Aprilla 2T
Najlepiej palcem :D:D:D
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
W lanosie może być kostka ALDL ale częstym winowajcą jest czujnik hala , nie ma impulsów to iskry też nie będzie .
Skoro jest iskra to układ zapłonowy jest dobry.Wymienić fiktr paliwa,sprawdzić ciśnienie paliwa i drożność ukł. wydechowego.
witam. Mam problem bo nagle zanikła iskra w układzie zapłonowym. wymieniłem moduł, cewke w aparacie, kopułę, oraz palec rozdzielacza.i nie wiem co mam robić? proszę o od powiedzi bo krew mnie zalewa
Sprawdziłem cewki wg danych serwisowych i po stronie fajek mają nie całe 23kΩ a powinny między 30kΩ a 40kΩ :/ nie chciał bym niczego kupować zanim nie bede pewny na 100%
Sam z siebie zapłon się nie przestawia.... Nawet jak by to iskra i tak przecież jest. Może jakieś zdjęcie układu zapłonowego, może masz zwarcie do masy może.... itd
O energii iskry decyduje sam moduł zapłonowy, O energii iskry decyduje CAŁY układ zapłonowy. Z resztą, to co autor tematu nazywa cewką, prawdopodobnie jest połączeniem modułu i samej cewki.
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
przewody nowe NGK a swiece iskry
Zapewne ani kąta się nie reguluje ani przerywacza nie ma, problem albo w układzie zapłonowym albo kompresji nie ma
Iskra jest albo nie ma, albo zapala mieszankę w każdym cyklu albo nie. Nie ma możliwości zwiększenia mocy w ten sposób. Jak chce porządną iskrę (a nawet dwie na jeden cykl dla pewności) to można przerobić na CDI, ale w zwyczajnym silniku nie ma to większego sensu. Są gotowe rozwiązania na zapłon CDI w samochodzie, jest również dostępny projekt otwarty...
Witam.Oczywiście że może to być wina modułu,ale ja bym w pierwszej kolejności sprawdził czujnik sterujący zapłonem przy kole pasowym oraz połączenia wszystkich przewodów w układzie zpłonowym.
555 można , sterowana zboczem opadajacym , ale to nie problem , problemem bedzie <wartość iskry > jak chce pomysłodawca.
Coś nie coś pojęcia mam Raz naprawie na przyszłość będę wiedział W takim razie zapoznaj się z instrukcją serwisową dotyczącą układu zapłonowego w BMW E46.
cewka zapłonowa z dwoma magnesami na kole zamachowym spotyka się 2 razy drugi raz pomiędzy wydechem a ssaniem i czy w tedy też jest iskra. Prawdopodobnie dla uproszczenia układu jest ta iskra. Podobnie było w Maluchu po eliminacji rozdzielacza - cewka zapłonowa zasilała bezpośrednio obie świece w jednym cylindrze iskra zaczynała cykl pracy a w drugim...
Przyczyną zalewania może być tylko słaba iskra lub nadmiara paliwa. Jeśli układ zapłonowy i gaźnik jest OK to jest to trochę dziwne. Na Twoim miejscu jescze raz bym rozebrał gaźnik i dokładnie wszystko sprawdził. Może nie dokręciłeś dyszy lub innej części i od drgań poluzowała. Jak byłem nowym użytkownikiem Simka. a było to jakieś 15 lat temu to też...
Witam! Proponuję wymienić kable zapłonowe. Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra . Często to układ zapłonowy wyczynia takie cuda.
Witam Wygląda na wadę układu zapłonowego. Co ze świecami-w jakim są stanie? Być może iskra nie jest wtedy kiedy potrzeba tzn. trzeba sprawdzić czy pojawia się w bliskiej odległości GMP. Pozdrawiam
brak iskry na świece zapłonowe iskra jest tylko z przewodu z cewki a na świece brak układ zapłonowy VALEO
Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
Sprecyzuj, czy: 1) Przy próbie "startu" pieca płomień pojawia się na chwilę (1-2s, będzie widoczny przez okienko wziernika do komory spalania znajdujące się z jej prawej strony),a następnie włącza się alarm (A1 na wyświetlaczu), 2) Przy "starcie" pieca słychać tylko pracę układu zapłonowego (słyszalne "trzaski" iskry WN), płomień nie pojawia się w ogóle...
Najwyżej stracisz 237 iskier.
Problem rozwiązany z pomocą instrukcji obsługi znalezionej w internecie. Brak iskry spowodowany awarią kondensatora układu zapłonowego. Po wymianie jest iskra. A myślałem, że takie rzeczy są na wieki. https://obrazki.elektroda.pl/8151123600_...
W tych silnikach w zależności od roku produkcji zastosowane był różne układy zapłonowe.
Zamiast kombinować jak koń pod górę, zmniejsz o połowę przerwę na świecy na tym cylindrze i sprawdź czy wypadanie zapłonu ustąpi. Jeżeli ustąpi, to przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Po tych eksperymentach, które opisałeś, przyczyną może być sam układ sterujący pojawieniem się iskry. Ja w podobnych przypadkach, od takiej operacji właśnie zaczynam,...
Chciałem wykonać jeden z układów ulepszających iskrę w układzie zapłonowym z klasycznym przerywaczem (auto seat ibiza I 903- gaźnik). Jednak ze względu na niezawodność wziąłem też pod uwagę wykorzystanie gotowego popularnego tranzystorowego modułu zapłonowego VW 191 906 351 B. Jednak ten układ jest przystosowany do współpracy z czujnikiem Halla. Jest...
Witam, spaliłem już dwie cewki zapłonowe, świadczy o tym brak iskry na świecy, układ zapłonowy mam podłączony dobrze według książeczki do wski kondensator sprarny 220nF. Motor po kopnięciu zapali i zaraz schodzi z obrotów i gaśnie z powodu braku iskry. Wiecie czego to może być przyczyna?
Aby wyeliminować cewkę zapłonową, aparat zapłonowy i kable wysokiego napięcia wstaw auto do garażu najlepiej wieczorem, żeby było ciemno, otwórz pokrywę silnika. Zaopatrz się w jakiś zraszacz ( np. butelka po płynie do mycia szyb ze zraszaczem ), uruchom silnik i spryskaj wyżej wymienione elementy układu zapłonowego wodą. Przy zgaszonym świetle w garażu...
Jak wyglądają te świece które nie mają iskry? Zapewne izolator wewnętrzny centralnej elektrody jest pokryty sadzą, która powoduje upływ prądu i brak iskry pomiędzy elektrodami. Powodem jest zła regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogła powstać w wyniku zabrudzenia gaźnika (zatkania kanału powietrznego) lub przydławienia układu wydechowego,...
Posiadam ten samochód od 26 000 i od tamtego czasu nie wymieniałem przewodów, świece były wymieniane 3 lata temu przy zakładaniu LPG na trzyelektrodowe. Więc podejrzewasz układ zapłonowy/iskrę a nie układ wtrysku paliwa?
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
Zacznij od sprawdzenia jak mocna jest iskra zanim zaczniesz wymieniać układ zapłonowy.
denyp88 Aby wzmocnić iskrę należy... naprawić układ zapłonowy. Czy już coś sprawdzałeś poza stwierdzeniem, że iskra jest "słaba". A tak w ogóle co to znaczy i jak sprawdzałeś? Poszukaj schematu i zamieść go w poście. Łatwiej będzie cię nakierować.
http://obrazki.elektroda.pl/8027695200_1... Składając przerywacz zwróć uwagę na prawidłowe odizolowanie sprężyny młoteczka [20] od kowadełka [19] podkładkami prostokątnymi [21] i okrągłą wewnątrz [23]. Przerwa na stykach-około 0,5mm.Wyprzedzenie zapłonu 1,5-1,8mm.
Brak iskry Ford sierra 2.3v6. Witam może ktoś przerabiał temat, mianowicie cały układ zapłonowy wymieniony auto pochodziło dzień czasu na następny dzień brak iskry po tym wymieniony Apart i moduł. Jedna iskra jest po przełączeniu na zapłon przy kręceniu brak. Ma ktoś jakieś sugestie?
Podobnie jest w przypadku iskrowych układów zapłonowych gdzie okazuje się, że energia gromadzona głownie w indukcyjności znacznie lepiej zapala mieszankę jak układy gdzie energia jest gromadzona w kondensatorze. Iskra układu zapłonowego o dużej składowej indukcyjnej jest "tłustsza" . Aaa, o to Ci chodziło, to oczywiste, iskra z indukcyjności jest dłuższa...
Generalnie kontaktron to słaby czujnik, nie wiem akurat czemu tak dziwnie budować układ zapłonowy.
Jest to kosiarka, więc funkcję koła zamachowego robi zapewne ostrze tnące Koło zamachowe jest jednocześnie wentylatorem, umieszczone jest na górze silnika pod osłoną, przy okazji służy do hamowania silnika i generowania iskry w układzie zapłonowym. Do pracy z rozrusznikiem potrzebne jest uzębienie, którego zapewne nie ma. Musiałbyś je wymienić...
Bardzo proszę o pomoc. Poszukuję aplikacji układu scalonego osiem nóżek, napisy na scalaku A 3101. Układ jest zastosowany w spawarce plazmowej, brak iskry zapłonowej.
Szarpanie w tym zakresie najczęściej oznacza usterkę w układzie zapłonowym. Skoro wymieniłeś świece, to zostaje zasadniczo cewka. Najlepiej sprawdzić lekko pod górkę V bieg, około 1500 obr i wcisnąć do spodu, jak szarpie to przeważnie układ zapłonowy. Na gazie szarpie bardziej, bo na gazie jest wyższe napięcie przeskoku iskry o około 20%.
[syntax=text]Interesuje Cię pin 6 ECU, tam diodą z rezystorem zobacz czy jest wysterowanie na cewkę. Jeśli nie ma, masz do zrobienia czujniki optyczne.[/tex][/syntax] A gdzie tego szukać bo schematu do tego samochodu nie mam ? Bo właśnie iskra po przekręceniu zapłonu przeskakuje
Są cewki WN z izolowanym uzwojeniem WN. Przykład F126p z bezrozdzielaczowym układem zapłonowym. Iskra slacze na dwóch świecach. Jedna jest tą właściwą a druga " martwą". Zresztą takie cewki stosowano jeszcze kilkanaście lat temu w sinikach o parzystej liczbie cylindrów.
Sądzę że obrotomierz ni ma wpływu na parametry układu zapłonowego. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości to można podłączyć obrotomierz ( nie każdy) przez owinięcie przewodu wysokiego napięcia przewodem kilka - kilkanaście razy. Teoretycznie żecz biorąc wpływ jest bo jest jakiś wzór na enrgię iskry w układzie zapłonowym i w tym wzorze występuje pojemność...
niebyło iskry Gaźnik a układ zapłonowy to dwie różne sprawy. Zacznij od wymiany świecy. Jeżeli nie pomoże to masz awarię układu zapłonowego. W tych sprzętach awarię zdarzają się nagminnie.
dla wszystkich zainteresowanych tematem spróbuję to trochę uporządkować by było bardziej zrozumiałe i do wykorzystania nawet dla początkujących jak ja USTERKA nie odpala na ciepłym silniku lub inne problemy 1 wykręcić świecę zapłonową lub skorzystać z innej sprawnej (o ile jest problem z kluczem do świec) -przykładamy świecę włożoną do przewodu WN do...
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Niekoniecznie - rozdzielić i przełączać możesz zasilanie, a impulsy zapłonowe podawać równolegle. Niezasilane cewki i tak nie podadzą iskry.
Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do wzmocnienia iskry w układzie zapłonowym bez kondensatora...
Spróbuj jeszcze odkręcić fajkę z przewodu i sam przewód przyłożyć w odległości kilku milimetrów do metalowej części silnika, może z fajką coś nie tak.. A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ? Musiałbyś odkręcić osłonę wentylatora z prawej strony silnika, odkręcić wentylator i najlepiej magneto wtedy na stożku...
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
W Simsonie standardowo długość iskry to ok. 7 mm. Jak zapłon daje iskrę na 3 mm to można być pewien, że silnik nie odpali. W nowoczesnych układach zapłonowych iskra ma długość min. 15 mm. Ale bzdurki... Skąd te rewelacje? Zapewniam kolegę że w żadnym nowoczesnym układzie zapłonowym nie mierzy się długości iskry - powiem więcej, producenci wyraźnie...
tranzystor układzie zapłonowym kondensator układzie zapłonowym tranzystor zapłonowym
transformator halogenowy zmienne zasięg telewizji naziemnej sterowanie zaworami hydraulicznymi
bateria gateway sterownik poduszek volvo
Wszystkie 8-cyfrowe kombinacje binarne: 0 i 1 Tablica bezpieczników Seat Arosa 1.4 AUD 40 KM