To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
Kondensator w układzie zapłonowym spowalniał narastanie napięcia na rozwierających się stykach przerywacza, dzięki czemu nie zapalał się tam łuk. Bez kondensatora, nie tylko styki się wypalają, ale większość energii zgromadzonej w cewce wydziela się w łuku na stykach i iskry po stronie wtórnej nie ma.
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Cewka do zapłonu z przerywaczem to 4220. Przewód w aparacie zapłonowy przełamywał się od pracy regulatora podciśnieniowego, to trzeba sprawdzić. Przewód WN z cewki zapłonowej przybliż do masy, silnik ustaw tak aby styki przerywacza były zwarte. Włącz zapłon i ręcznie podnoś dźwignię przerywacza, w momencie rozwarcia styków powinna przeskoczyć iskra....
Czytając wiele postów na temat układów zapłonowych doszedłem do wniosku iż najlepszy jest mikroprocesorowy układ zapłonowy zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu adekwatnie do ilości obrotów jednak na wysokich obrotach dają one słabszą iskrę niż na niskich z powodu niedoładowania cewki zapłonowej(chyba) przez kondensator 300V. Mój pomysł jest troche inny...
2) Drugie pytanie: skoro oporność uzwojenia wtórnego jest wysoka, a prąd niski, to jakim cudem to napięcie jest tak wysokie? To pytanie jest trochę dziwne i zawiera w sobie pewną sprzeczność moim zdaniem. Ponieważ "niemożność" powstania wysokiego napięcia na uzwojeniu wtórnym mogłaby wystąpić owszem przy dużej jego rezystancji ale jednocześnie też...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Rezystor jest po to aby cewki nie obciążało podczas włączonego zapłony przy nie uruchomionym silniku.Zazwyczaj jest instalowany w układzie gdy jest w aparacie zaplonowym mloteczek i zwiera.Piszesz że jest moduł zapłonowy?Sprawdz czy masz taki ruchomy młoteczek który jest podnoszony krzywką wałka aparatu zapł.Jeśli jest moduł zapłonowy to powinien być...
LM7806 Cewka w szczycie może pobierać 4A... Stabilizator zaledwie 1A wiec dla niego będzie to zwarcie. 78T06 wytrzyma 3A, więc chybaby się nadawał? Tam nie potrzeba żadnych półprzewodników, które są wrażliwe na przepięcia, a tych nie brakuje w takim układzie zapłonowym. Nie ma tam też odłączania/ograniczania prądu przy zwartych stykach przerywacza...
witam wszystkich i proszę o pomoc posiadam audi a6c5 2.4b v6 1999r 165km ÷gaz i mianowicie chodzi mi o to że czasami gasnie na wolnych obrotach i później ciężko odpalić czy ktoś może mi pomóc jaka jest przyczyną tego Wstępna ocena dostępnych informacji Witaj, Rozumiem, że posiadasz Audi A6 C5 z 1999 roku, wyposażone w silnik 2.4 V6 benzynowy o mocy...
"Zamrożona ramka" polega na tym, iż razem z błędem zostają zapamiętane odczyty z niektórych czujników w chwili wystąpienia błędu. Analiza danych z "zamrożonej ramki" umożliwia dokładne ustalenie w jakich okolicznościach błąd wystąpił. Zamrożone ramki to nic innego, jak odtworzenie kodów z opisem, które były wcześniej -przed usunięciem usterki ,a teraz...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Witam. Czy instalacja gazowa BRC zwykła może się przyczynić do zaniku iskry w układzie zapłonowym silnika. Czy też można ją całkowicie wykluczyć. Problem jest w tym , że utraciłem całkowicie iskrę, a widzę, że od cewki idą przewody instalacji gazowej. Proszę o poradę.
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Widać te ,,iskry" w układzie zapłonowym ? Skaczą sobie ze świecy na świecę ? :D Skąd wiesz co tam się dzieje. Wszystko wymienione a o najbardziej podejrzanym elemencie - palcu rozdzielacza ani słowa ! Cały ten post to humbug, brednia i herezje techniczne. Tak, jak najbardziej widać te iskry bardzo wyraźnie, "skaczą herezyjnie" i nie ze świecy na świecę...
Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad. Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki. Rezystancje do masy powinny wynosić: 1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok....
dla wszystkich zainteresowanych tematem spróbuję to trochę uporządkować by było bardziej zrozumiałe i do wykorzystania nawet dla początkujących jak ja USTERKA nie odpala na ciepłym silniku lub inne problemy 1 wykręcić świecę zapłonową lub skorzystać z innej sprawnej (o ile jest problem z kluczem do świec) -przykładamy świecę włożoną do przewodu WN do...
Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do wzmocnienia iskry w układzie zapłonowym bez kondensatora...
Sądzę że obrotomierz ni ma wpływu na parametry układu zapłonowego. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości to można podłączyć obrotomierz ( nie każdy) przez owinięcie przewodu wysokiego napięcia przewodem kilka - kilkanaście razy. Teoretycznie żecz biorąc wpływ jest bo jest jakiś wzór na enrgię iskry w układzie zapłonowym i w tym wzorze występuje pojemność...
tomas nie rozumie jak pracuje komputer wiec mu sie nie udowodni co ma pompa do zapłonu a ma dużo .więc jak wypniesz pompe to nie będzie zapłonu i nawet chwilowe przerwy w zasilaniu pompy sa rozpoznawane przez diagnostów jako brak iskry lub uszkodzenia w układzie zapłonowym i jest to prawda fałszywa. w tym przypadku myślę że jest podobnie i usterka się...
Faktycznie tak to jest jak się czyta niedokładnie, nie zwróciłem uwagi że kolega napisał o kondensatorowym układzie zapłonowym w skrócie CDI
W Simsonie standardowo długość iskry to ok. 7 mm. Jak zapłon daje iskrę na 3 mm to można być pewien, że silnik nie odpali. W nowoczesnych układach zapłonowych iskra ma długość min. 15 mm. Ale bzdurki... Skąd te rewelacje? Zapewniam kolegę że w żadnym nowoczesnym układzie zapłonowym nie mierzy się długości iskry - powiem więcej, producenci wyraźnie...
Po podlaniu benzyny nie złapał ani na ułamek sekundy. Przy okazji zdjąłem chyba tzw. "fajkę", by sprawdzić kolor iskry i jest ok. Gdzieś z tyłu głowy mam myśl czy mogło to stuknąć w cylindrze, np pierścienie. Może ktoś kto to robił, zrobił nieumiejętnie. Tylko czy przy np. strzeleniu pierścienia, tłok by pracował dalej czy stanął by od razu a maszyna...
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Kondensator w układzie wywołuje oscylacje napięcia w cewce WN identyczne jak w przypadku układów CDI (z diodą po stronie tyrystora). Ponadto brak kondensatora wywołuje iskrę na stykach przerywacza co jest równoważne zwarciu styków i skutkuje wydłużeniem czasu narastania napięcia w...
Ileż razy było pisane jak wykryć usterkę w układzie zapłonowym opartym o hallotron, czy to na przykładzie WV czy Opla? Nie możesz skorzystać z wyszukiwarki?
Parownik parownikiem ale sprawdziłeś elektrozawory ? Może któryś nie trzyma i puszcza gaz pomimo nowego parownika. Nie wiem jaki masz tam parownik ale elektrozawory warto sprawdzić. Nie wiem czym tam dokładnie się bujasz ale jest jeszcze czujnik położenia wału który odpowiada za podanie iskry w odpowiednim momencie. Sprawdź czy podczas kręcenia podaje...
Mozesz powiedziec po co? Słuchaj lamerku-czujnik wału jest podstawowym czujnikiem inicjującym i odpowiada za iskrę na kazdym cylindrze, nie tylko na czwartym. 1,2 3 pali przecież. I za impulsy wtryskowe, a są. Na cylinder 1 i 4 jest jedna dwuobwodowa cewka ( bo zapłon tam jest bezpośredni, tzw z traconą iskrą).Jezlei jest na pierwszym sprawy jest też...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
ladamaniac: nie slyszalem o czyms takim jak cefka, ale moze chodzi ci o cewke zaplonowa. ;) cewka zapłonowa - to transformator w układzie zapłonowym akumulatorowym silnika spalinowego tłokowego; przetwarza niskie napięcie z akumulatora na wysokie, wywołujące przeskok iskry elektr. w świecy zapłonowej Pozdr. Procekkk
Jakiś czas temu oddałem auto do mechanika po sprawdzeniu samochodu twierdzi on że nie dochodzi napięcie do pompki paliwa nie ma też napięcia w układzie zapłonowym , nie ma napięcia na zaworach do gazu ma jeszcze sprawdzić opisany czujnik położenia wału. Ale czarno to widzę bo gdy zadzwoniłem do dobrego elektronika samochodowego (który niestety nie ma...
Miałem podobny przypadek, weż od znajomego inny (tj. większy)akumulator i spróbuj zakręcić. Przy dużym obciążeniu (np. rozrusznik) może napięcie na układzie zapłonowym tak siadać że nie wytworzy iskry (szczególnie przy zapłonie strowanym elektronicznie). Sprawdziłbym też czy nie masz w rozruszniku jakiegoś małego zwarcia. Pozdr. Mathev
Kolego kloss72 , przy dwudziestoparo stopniowych mrozach olej w misce olejowej gęstnieje i to mocno, a akumulator też nie ma takiej wydajności jak w normalnej temperaturze, więc początkowe mieszanie tego oleju przy rozruchu powoduje takie spadki napięcia w instalacji, że wysokie napięcie w układzie zapłonowym na tyle spada i energia iskry jest na tyle...
Ku mojemu zdziwieniu po odłączeniu kabla na obudowie aparatu zapłonowego pojawiły się iskry (1-2 szt.) Nie wiem dlaczego kolega jest taki zdziwiony - to jest zjawisko normalne. Prąd elektryczny (ale nie tylko on) idzie, płynie po linii najmniejszego oporu. W układzie zapłonowym silnika tak to jest celowo ustawione, że w tej linii elementem jest przerwa...
Przyłóż żarówkę (5W) do kabelka z przerywacza i do plusa. Wtedy powinna się zaświecić jeśli przerywacz sprawny i krzywka odchyla i zwiera styki a jak zgaśnie to w tym punkcie po podłączeniu do cewki powinna być wyzwolona iskra na świecy. To samochód na układzie zapłonowym tradycyjnym przerywaczowym ? Oczywiście nalej świeżej benzyny i zobacz czy pompa...
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
W samochodowym układzie zapłonowym (sterującym pracą świec zapłonowych) stosuje się między innymi cewkę wysokiego napięcia, kondensator i przerywacz (przynajmniej tak jest w maluchu, jak w innych samochodach - nie wiem). W układzie rozwarcie (lub zwarcie - nie pamiętam) przerywacza powoduje wyzwolenie iskry na świecy. Gdyby kupić cewkę zapłonową (zwaną...
2. Przez styki przerywacza podłącz żarówkę zasilaną z akumulatora lub innego źródła, możesz też podłączyć multimetr ustawiony na ciągłość obwodu. 3. Obniż tłok o 3 mm od GMP, kręć podstawą iskrownika do momentu gdy zgaśnie żarówka lub multimetr przestanie piszczeć. Czy ty masz pojęcie o tym jaki jest układ zapłonowy w WSK125??? Poszukaj sobie schematu...
Pin 38 prowadzi do przekaźnika RP3. Jak pisałem przekaźnika tam nie ma Ale dałem tam zasilanie i nic. Dalej iskry nie ma!!! Dziś próbowałem połączyć się z ECU mega macs-em 55 i nie mogłem dopiero od 08.92r idzie macsem odczytać kody błędów. Panowie może ktoś w końcu da jakąś sensowną podpowiedź, jak odczytać kody błędów, jakiś schemat (link) bo aż wstyd...
Kształt impulsów prądowych w układzie zapłonowym jest wyjątkowo zjadliwy, powstaje mnóstwo fal harmonicznych w szerokim paśmie częstotliwości, trudnych do wytłumienia. Jeśli połączysz masę auta, odbiornika, innej elektroniki, akumulatora itd, to ustalisz jeden poziom potencjału i odpływ ładunków elektrostatycznych oraz zamkniesz obwód prądów błądzących...
Po dwóch miesiącach walki, setce godzin pracy i: - wymienieniu oleju, filtra - wymianie filtra powietrza - wymianie filtra paliwa - wymianie kabli i świec, nawet dwa razy... - wymienie cewki zapłonowej - wymienie czewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym - zamontowaniu nowej pompy paliwa, zarówno wstępnej jak i głównej - zamontowaniu nowego akumulatora...
kolego gazer 11 nie wiem czy to sie nazywa KTS ale pisałe że mechanik podłączył do gniazda testowego jakiś taki przyżąd z wyświetlaczem którym można przetestoweć całą elektronike samochodu oraz zczytac zapisane w pamieci usterki , otóż w pamięci nie było zapisanej żadnej usterki jedyne co wykazała analiza to stukowe spalanie na 1 i 3 cylindrze to było...
aparat masz czyli klasyczny układ zapłonu słuchaj znajdź przewód co idzie od cewki ale nie do aparatu tylko on idzie we wiązkę bo do cewki zapłonowej w klasycznym układzie zapłonowym idą dwa trzy przewody jeden to B+ czyli ten do stacyjki i tam powinno być względem masy samochodu 12V tyle co w akumulatorze po włączeniu zapłonu tyle powinno być drugi...
Kabli wysokiego napięcia NIE ma, do tej cewki dochodzą przewody z komputera i te właśnie 4 zespolone "fajki" nachodzą na świece zapłonowe, komputer steruje iskrą, Zdjąłem pasek z alternatora i zapaliłem silnik- "pierdzenie" nie ustało czyli jak mówicie pewnie gdzieś w układzie zapłonowym jest wada. Wiem że rozrusznik działa tylko podczas zapalania silnika...
A mianowicie kosiarka jak wyżej w układzie cylindrów V2 silnik bęzynowy Kawasaki zmajstrowane oryginalnie chyba na dwóch hallach module zapłonowym i cewkach podobnych do motocyklowych . Jeden Cylinder nie pali... świeca cewka sprawdzone hall też poprzez podmiankę pinów na module od drugiego. Moduł to Denso 21119-2120 ogólnie niedostępny w Polsce. Macie...
Wersja pierwsza, z dwoma uzwojeniami, jest typowym iskrownikiem, czyli pełnym układem zapłonowym jesli wziąć pod uwagę jeszcze przerywacz i kondensator. Wersja druga, z jednym uzwojeniem, może być też zapłonem iskrownikowym, ale z wydzieloną cewką WN. Porównanie między nimi jest takie jak między zapłonem Komara i Simsona - oba w wersji z przerywaczem...
Koledzy jestem Wam bardzo wdzięczny za uwagi a już szczególnie Kol. Tzok. Ile ja się naszukałem jakiegoś wykresu silnika Fiata. Do Skody to łatwo znaleźć a inni producenci jakoś nie podają. Spieszę z wyjaśnieniami. Jest tak, że generator musi sie kręcic z szybkością 1500 albo 3000 obr/min. Silniki spalinowe to faktycznie przy 1500 obr mają mizerne moce...
Niestety nie ma opcji i pomyłce, elementy sa oryginalne. Interesuje mnie tylko ile przy takim układzie zapłonowym powinno indukować sie napiecia (ile Volt), w tej cewce pod magnetem, poniewaz nie sadze zeby było to powyzej 50V( wizualnie ta cewka ma za gruby i za mało drutu na takie napiecia, ma mniej zwoi niz cewka świetlna). Bardzo Ci dziekuje kolego...
Prawdopodobnie gdzieś pojawiły się słabe styki, napięcie w układzie zapłonowym spada zbyt nisko. Miałem to samo w escorcie na gaźniku, silnik odpalał w momencie puszczania kluczyka (odłączenia rozrusznika). 8O Mogłeś rozrusznikiem kręcić do bólu i nie zapalał, dopiero przy puszczeniu kluczyka załapywał. :)
tranzystor układzie zapłonowym kondensator układzie zapłonowym wilgoć zapłonowym
układ grzewczy domofony breloki wycieraczki volvo bezpieczniki
meble warsztatowe meble warsztatowe
Brak iskry w skuterze Piaggio X8 125 2006 - masa silnika Jak sprawdzić uszkodzenie płyty głównej lub procesora bez podmiany komponentów