Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
Niech naprawią i dezaktywują dogrzewacz bo nie nastarczysz wymieniać diod.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Poszukuje diód do mostka z alternatora hitachi LR170-420B. Jaki typ diód tam jest. Alternator mam z opla astry 1,7TD z silnikiem isuzu. Proszę o poradę.
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
W isuzu problemem były diody prostownicze. A obrotomierz nie jest podpięty pod alternator?
nie regulatora, bardziej polecą diody.
sprawdź diody prostownicze. Miałem taki problem w vectrze A 1,7 isuzu 82km, lecz po czasie kompletnie przestał ładować. Przyczyna były diody. Pozdrawiam
w najlepszym przypadku diody i regulator
Przez kontrolkę początkowo, później leci z diod wzbudzenia.
USB ,wywsuwasz bardzo dziwne teorie. Co do tej astry,to jeżeli z silnikiem isuzu,na 100% do roboty alternator,padły diody prostownika glównego.
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
Mogły diody alternatora puszczac napięcie i wspomaganie uruchamiało sie .
Nie, nie jego wina.
Wylutowywałeś diody do pomiarów?
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Tak 100A bo klima i hitachi bo 8 diod. Ogólnie kaszanaka z tymi diodami.
To samo miałem niedawno ale w vectrze z tym silnikiem i tym alternatorem uszkodzone były diody i tyle.
nie ma ktoś z was schematu do tego samochodu? OPEL CORSA 1.5D (isuzu). w googlach nie znalazłem
Witam,mam naprawić szwagrowi alternator do opla astry1 z silnikiem isuzu (mam dwa alternatory z których chciałem złożyć jeden,ale w obu były popalone diody,więc kupiłem nowy mostek,poskładałem i nie ładuje.w związku tym że demontaż i rozbieranie tego alternatora jest dość kłopotliwe,chciałbym sprawdzić drugi regulator czy jest dobry czy uszkodzony bo...
Napięcia niestety nie jestem w stanie podać bo brak miernika, ale dziś jak odpaliłem astrę i zgasiłem i znów chciałem ją odpalić to koniec kręciła i padł akumulator czyli jednak alternator padł. Tylko jedno mnie zastanawia czy regenerować go całego czy wymienić jedynie komutator lub diody?
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Takich pierwszych silników Volkswagen które naprawdę po rozruchu na zimno dość długo grzało jeszcze świece to było chyba SDI. Tam to długie minuty. A jeszcze dłużej to było Isuzu MIDI silnik musiał osiągnąć 40 °C. Czujnik był w bloku. Co często i gęsto wykańczało alternatory Denso. Które miały na napylanie diody.
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Witam ja już robię w tym samochodzie 6 raz alternator ciągle to samo diody Kup lepsze diody a nie po 50zł. Jakoś wcześniej nie było takiego wysypu spalonych alternatorów isuzu, dopuki ryż nie wszedł na półki z częściami samochodowymi.
: dlaczego sterownik bez uruchomienia silnika czyli sygnału że silnik chodzi - zaczyna dogrzewać swiece? Dlatego, że dostaje sygnał,że silnik chodzi - sygnał ładowania alternatora. Uszkodzone diody w mostku prostowniczym.
jakby nie patrzeć alternator trzeba cały rozebrać diody są przylutowane do regulatora
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Jakie kable ? (te od czujnika temp. ) A konkretnie co moze taki objaw spowodowac ? Juz dwa razy naprawiałem tego altka, na poprzednim regulatorze i diodach było tak samo. Co do uzwojenia to nie wiem jaki powinien byc opór. Zdarza sie ze pójdą diody (dioda) a regulator bedzie OK ?
Które diody były uszkodzone? W alternatorach oprócz dużych są też malutkie, czy wszystkie sprawne? Wygląda na zwarcie pomiędzy plusem i kontrolą ładowania.
Witam jeszcze raz. Zawiozłem auto do elektromechanika, który stwierdził iż jest to wina diod w alternatorze ponieważ nie ma ładowania czy może ktoś orientuje się jaki jest koszt naprawy/wymiany takich diod w corsie b 1.5TD?
Co do świateł to rozjaśniają się przy dogazowaniu. Zwalony mostek (ktoraś dioda) lub regulator. Alternator najlepiej do wymiany na nowy.
Witam wszystkich! Posiadam Astre 95r. 1.7 TD Isuzu oraz alternator Hitachi 70A z wyjściem na 2 piny, symbol alternatora: LR 170-511 Elektryk sprawdził alternator i stwierdził że padły diody. Potrzebuję cały mostek prostowniczy do tego altka, gdzie dostanę tą część najlepiej w sprzedaży wysyłkowej?? A swoją drogą co sądzicie o nowych altkach np z allegro,...
Ja taki alternator robiłem już dwa razy. Za każdym razem uszkodzeniu ulegały diody.Najlepiej według mnie wyciągac go z pąpką ,tylko węże trzeba podwiązac do góry .bo olej z nich wycieka.Po rozebraniu alternatora najpierw sprawdz sobie diody wzrokowo.U mnie jedna dioda zawsze była upalona.Wymienic trzeba cały mostek.
Sterownik jest za plastikową nakładką,z boku,mniej więcej w miejscu gdzie pasażer trzyma stopy.Najczęstsza przyczyna jest to że sterownik nie rozłącza świec,grzeją cały czas.Ale uwaga-włączamy kluczyk w stacyjce,nie uruchamiamy silmika-świece wyłączy.Jak odpalimy-nie wyłączy.Radzę sobie w ten sposób że odcinam przewód niebieski z białym pasmem zaraz...
OK, dzięki. Dodam jeszcze że jest to opel- dieselek isuzu. A z tego co czytałem, sposób w jaki grzane sa świece prowadzi do uwalenia diod. ALE czy też stojana?
PRZEPRASZAM MAM SYSTEM W JEZYKU ANGIELSKIM PROSZE O WYROZUMIALOC ,ALE CHCE POMOC JESLI ALTERNATOR JEST HITACHI I MA 4 PRZEWODY TO WINA SA DIODY ALBO MASA NA MOSTKU ALTERNATORA PO WYLANCZENIU DOGRZEWANIA (SYGNAL TEZ LECI Z ALTERNATORA)POWINIEN SIE POJAWIC OBROTOMIERZ TAK JAK NAPISAL PRZEMO 21
Rzeczywiście , z napięciem na świecach nie ma już problemu, natomiast : - prąd nadal "ucieka" - dokładnym miernikiem 3,3 A . Wycigałem wszystkie bezpieczniki bez zmian, lampka ładowania po przekręceniu stacyjki nie pali się a zapala się po rozłączeniu okrągłej złączki od alternatora. Gdy podłanczam klemę słyszę pyknięcie przekaźnika z prawej strony...
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
Witam!!! Mam problem z ładowaniem . Znajomy po pomiarze miernikiem stwierdził ,że przyczyna leży w alternatorze ,natomiast dziwne jest ,że nie świeci sie kontrolka braku ładowania. Objawy klasyczne odstawia się wszystko po kolei od ABS, wspomagania, poduszek po nawet wentylator kabinowy. Miał ktoś z was może podobny problem ??? JAki element alternatora...
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
Witam chcial bym podpiąc sie pod temat. U wyglada to tak. Aternator sprawdzony szczotki nowe diody wporzadku ladowanie 14.5 z alternatora bezposrednio. Po odpaleniu kontrolka raz swieci raz nie, raz sie zazy. Obrotomierz pokazuje na wolnych 1500 obrotow (silnik pracuje dobrze) po dogazowaniu obroty skacza wyzej nizej roznie. Astra f 1.7 isuzu.
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
Przy alternatorze to nie pompa oleju a vacu pompa, czyli wspomaganie hamulców. W tych alternatorach (dożo już napisano na tym forum o nich) często siadają diody. Jednak diody i regulator to jeden moduł dlatego wymienia się to jednocześnie (chyba, że się mylę ale u mnie jest podobnie astra 1.7 isuzu i wymieniałem cały moduł). Przeróbki masz prawdopodobnie...
Zawiozłem alternator do mechanika bo ładował na full. Chłopaki wymienili mostek, ale po zamontowaniu alternatora nie gaśnie ładowanie, obrotomierz i napięcie naprawionego altka OK Przekaźnik ładowania jest dobry. Lampka gaśnie dopiero gdy wypne okrągłą wtyczke od alternatora. Za ich sugestią wstawiłem diodze na przewód od przekąźnika (ten co idzie do...
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Witam serdecznie, Po usunięciu jednego problemu z moją astra II 1,7 Isuzu 2001r pojawił się kolejny. Problem pierwszy rozwiązałem dzięki forum elektroda.pl ( mimo, że mechanicy stawiali inną diagnozę - i się mylili.) W mojej astrze był wyciągany i naprawiany alternator ( diody i regulator ). Przy okazji olej i filtr wymieniony. Wspomnę jeszcze, że początkowo...
Witam. Zanim napiszę co i jak to podkreślam, że użyłem wcześniej przycisku szukaj. W astrze mojej zony od pewnego czasu święciła się kontrolka ładowania, po jakimś czasie zaczął wariować obrotomierz po czym padł kompletnie, ładowania też oczywiście już wtedy nie było. Mechanicy wszelkiej maści mówili, że to alternator. Wyjąłem więc alternator oddałem...
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
Rzecz dotyczy astry 1.7td z silnikiem isuzu. Wymieniłem niedawno alternator na nowy z gwarancją bo w starym padly diody i regulator. Dzisiaj jest cieplo na dworze 38C, wiec z ciekawosci sprawdzilem alternator i przy pelnym obciazeniu (mozliwie wszystko powlaczane) po pracy 20min nagrzewa sie aż do rownych 100C - zmierzylem miernikiem elektronicznym,...
prez8s dzieki teraz wiem ze mnie w balona robili z tym alternatorem:/. Zaraz ide wyciagnac altka i bede patrzał co w nim siedzi wymienie diody i regulator jak to nie pomoze to kupie nowy. Dzieki za podpowiedzi Dodano po 4 W życiu nie wiedzialem tak dennego alternatora nic do niego nie moge dostac:/ chyba bede musial go dac do mechanika
Tak może będzie lepiej je sprawdzić. Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika. Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw. Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego a potem do plusowego od akumulatora. Jeśli różnica będzie tych...
a ja w swoim combo isuzu 1,7 zrobilem przycisk na dogrzewanie świec i ręcznie ok 1-2 min podgrzewam silnik i chinski altek juz drugi rok słuzy ok kupiony z firmy wysyłkowej z kłodzka przypadkiem nie naprawiaj tego alternatora bo japońce wiedzą co robią naprawisz diody strzeli regulator napięcia potem stojan a na koncu wirnik i koszty wyjdą takie jak...
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Witam. Mam poważny problem :) Opis auta: Corsa b 1,5 TD isuzu Bez klimatyzacji, skrzynia manualna wersja z obrotomierzem PRZERÓBKI ELEKTRYCZNE z dobrodziejstwem po poprzednim właścicielu Najkrócej: 1. Padł mi najprawdopodobniej alternator w corsie objawy: -obrotomierz wskazuje ZERO -Dioda aku się świeci -dioda ręcznego się świeci - diody są koło siebie...
Kolego!!!!!!!! Wyłącz stacyjkę,odłącz przewód od alternatora B+,dotykając nim do zacisku B+ zobacz czy iskrzy jeżeli tak to któraś dioda dostała zwarcia i przepływ prądu jest w obydwie strony.Sprawdz.POZDRO.
Witam ponownie, tak jak pisalem zbralem sie na ten zlom, jedna dioda na plytce ujemnej w motku diodowym byla uszkodzona, wymienilem mostek i po zalozeniu alternatora ladowania brak, po czasie zaczelo rosnac o 0.20V i doszlo do 13,5V po przekroczeniu ok 1,5 tys. obrotow ladowanie wzrasta do 15V. Czy to normalne?
kolego kończy ci się alternator cały nowy na alegro to 400 zł regulator 140zł ten silnik tak ma że świece grzeją długo bo do 60 c płynu silnika i alternator dostaje ja już w swoim combo 1,7 wymieniłem 2 przejechane 400 tys wymiana poszczególnych podzespołów alternatora nic nie da bo będą sie przepały po koleji diody regulator a na koniec wirnik a ty...
Moja propozycja to by było na początek odłączyć niebieski cieńki kabelek od alternatora, jeżeli kontrolki zgasną to usterka nadal jest w alternatorze. Chyba że jest to silnik ISUZU to już się sprawa komplikuje bo dochodzi sterownik świec żarowych który też jest ztym połączony... A kontrolka chamulców zawsze zapala się z ładowaniem gdyż są połączone...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Z tymi kabelkami to może być ciekawe ale przydało by się coś więcej na temat. Alternator jest założony nowy więc okazało się że jeszcze ten sterownik, a stwierdził mechanik przez to że jest uszkodzony: zwykłą diodę przewodem podpiął do plusa świec żarowych oraz do masy (obudowa silnika). No więc gdy przekręcam kluczyk pokazuje mi się na desce kontrolka...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Tak jak w tytule w moim aucie nie było ładowania więc wymontowałem alternator i zawiozłem do elektryka.Stwierdził że do wymiany są diody i regulator.Wymienił je skasował mnie na 330 zł.PO wmontowaniu go do samochodu i odpaleniu ładowanie było jednak po przejechaniu kilku kilometrów problem powrócił a elektryk nie chce uznac reklamacji. Co mam robic...
Witam! Podaję przyczynę jaka gnębiła mój alternator, otóż brakowało plastykowej podkładki na szpilce która łączy regulator z kowadełkiem od diud. Poprostu przewodziła masa ze szpilki od obudowy oraz przy okazji musiałem wymienic diody minusowe bo jesdna z nich była spalona pewnie przez to przebicie.
Podłącze się pod temat. Dwa lata temu wymieniłem alternator, bo z tym było by za dużo roboty. Ostatnio padła jedna dioda, wczoraj druga. Wymieniłem mostek i wydaje się być OK. ALE zauważyłem że franca (stojan) się pierońsko grzeje. Wystarczy że pociągne z niego kilkanaście A ;/ Z minimalnym obciążeniem jest ok, ale znów te 15 czy 20A nie powinno stanowić...
Witam,potrzebuje tych informacji bo męczę się z takim alternatorem w którym były popalone diody wymieniłem je i nic ,chciałem sprawdzić regulator ale nie wiem jak(nawet założyłem temat z zapytaniem jak sprawdzić ten regulator,ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi)więc kupiłem nowy ,poskładałem i ładowanie było ale bardzo wysokie 14-18v,a potem...
Witam, problem jak w nagłówku, świecą się kontrolki ładowania i płynu hamulcowego, nie działa obrotomierz, brak ładowania (U=12,3V po uruchomieniu). Patrzyłem na schemat i w obwodzie z alternatorem jest przekaźnik k79, czy może to być np. wina tego przekaźnika, czy na 100% alternator? Ze schematu wynika, że obwód obrotomierza jest bezpośrednio wpięty...
Przy mrozie po nocy pada akumulator. Dwa trzy razy rozrusznik zakreci cięzko i po akumulatorze. Kontrolka od podgrzewania świec gaśnie po kilku sekundach. gdy silnik się zagrzeje to odpala bardzo dobrze. Gdy silnik jest jeszcze zimny to ma mniejsze obroty i napięcie akumulatora jest na poziomie 11,7 - 12,4. Po kilku minutach pracy zwiększa sie do 13,8....
Witam serdecznie! Dzisiaj rano w drodze na miasto zgasł mi samochód. Przy próbie odpalenia silnika zauważyłem, że akumulator jest kompletnie rozładowany (nic nie działało).Przy próbie rozruchu nawet rozrusznik nie kręcił. Wówczas sprawdziłem czy klemy nie przyspawały się do bolców akumulatora, ale okazało się, że w tym względzie jest ok. Następnie spróbowałem...
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
alternatora isuzu isuzu diody diody isuzu
seicento klema hamować odzysk energia ekspres delonghi zbiornik fusów
telewizor elektron telewizor elektron
Konfiguracja serwera SMTP w drukarce Xerox 6605 Mercedes W210 2.0 benzyna gaśnie po odpaleniu - przyczyny i diagnostyka