Możesz sobie zamontować.
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
DTI na pompie VP dogrzewa silnik? Wątpie.
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Świece Ty popaliłeś. Po uruchomieniu zimnego świeczki jescze chwilę dogrzewają.
Witam Posiadam Vectrę B Isuzu 1.7 1996r. Raz do roku jestem zmuszony wymienić świece żarowe bo padają, a przerabiałem już różne marki droższe/tańsze i efekt zawsze ten sam... Czy mógłby mi pan napisać jak się owa modyfikacja sprawdza w praktyce? Pozdrawiam, Jakub
Problem moze byc podobny i znany z Opla 1,7 isuzu , tam po naprawie altka zawsze wyłączałem dogrzewanie świec.
Bo siada mu zasilanie po stacyjce? Widzi kolejny raz przekręcenie kluczyka. Pamiętasz, że tam jest funkcja dogrzewania świec?
Przede wszystkim musisz kupić dobrej jakości mostek i napewno 70A bo są identyczne tylko że są 50Ą i wtedy szybko padają.Co do dogrzewania świec to w isuzu grzeją do czasu aż silnik osiągnie 60stC, ale tylko wtedy gdy auto stoi ale podczas jazdy dogrzewanie się wyłącza.
Prawdopodobnie któraś z świec żarowych nie dogrzewa.
Powiedzcie proszę jak to jest właściwie z tym dogrzewaniem świec w silnikach Isuzu. Mam Astrę F z takim silnikiem no i pierwsza usterka jaką miałem to był właśnie niestety alternator i z tego co wyczytałem to system dogrzewania świeć może się do tego w dużym stopniu przyczyniać. Czy odłączenie odpowiednich kabelków rozwiąże ten problem raz na zawsze?...
znowu isuzu, było już przerabiane, poszperaj dobrze po forum, dogrzewanie świec
moja rada niebieski kabelek do masy i koniec dogrzewania świec pozdrawiam
nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min Tylko, ze w 1.7D Isuzu świece grzeją kilkanaście sekund,a dogrzewanie pod odpaleniu się odcina, bo właśnie bierze sygnał z alternatora, czy silnik pracuje i uwala alternator.
No ten kabelek wypnij i dogrzewania już nie ma.
A gdzie to napięcie mierzysz? I w jakich warunkach-świece przestały dogrzewać?
Wyłącz dogrzewanie świec żarowych i zrób nowy przewód + ze śruby alternatora na klemę +.
Może dogrzewanie świec nie działa (nie mylić z podgrzewaniem wstępnym).
ale nie będzie to znany ze swojej awaryjności hitachi A skąd awaryjny, wystarczy że odepniesz dogrzewanie świecami i masz spokój na zawsze.
a ja w swoim combo isuzu 1,7 zrobilem przycisk na dogrzewanie świec i ręcznie ok 1-2 min podgrzewam silnik i chinski altek juz drugi rok słuzy ok kupiony z firmy wysyłkowej z kłodzka przypadkiem nie naprawiaj tego alternatora bo japońce wiedzą co robią naprawisz diody strzeli regulator napięcia potem stojan a na koncu wirnik i koszty wyjdą takie jak...
Świece żarowe muszą być sprawne. Dogrzewają po odpaleniu, stąd możliwa poprawa po rozgraniu auta.
Sterownik jest za plastikową nakładką,z boku,mniej więcej w miejscu gdzie pasażer trzyma stopy.Najczęstsza przyczyna jest to że sterownik nie rozłącza świec,grzeją cały czas.Ale uwaga-włączamy kluczyk w stacyjce,nie uruchamiamy silmika-świece wyłączy.Jak odpalimy-nie wyłączy.Radzę sobie w ten sposób że odcinam przewód niebieski z białym pasmem zaraz...
Czujni od grzania świec jest na głowicy pod wężami z chłodnicy i interculera,Jest to taki czujnik z dwoma kabelkami. Świece w tym silniku grzeją do tęperatury ok 40st.C więc po zapaleniu silnika spokojnie grzeją jeszcze jakieś 5-10 minut. tyle że po zapaleniu przechodzą w tryb dogrzewania i grzeją napięciem 6V.sterownik i 2 przekażniki znajdują się...
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego.
Wypnij z modułu sterowania świec(jest po prawej stronie nad nogami pasażera) kabelek niebieski z białym paskiem.Nie będzie dogrzewania świec i alternator pożyje dłużej.W tych Oplach dogrzewanie dobija alternator.
Miałem ten sam problem i wstawiłem "ręczny wyłącznik" dogrzewania świec i jak jest poniżej 0 stopni i po odpaleniu wyłączę grzanie to silnik pracuje "nienormalnie" trzęsie się i zaraz głośniej chodzi niż ze świecami. Wyłączam dogrzewanie po przejechaniu około 2 km.
No własnie. Mam "problem" z silnikiem w moim traktorku. Silnik z Opla Corsa 1,5 diesel 1994 r Isuzu. Przekaźnik sterowania świec żarowych jak na zdjęciu. Mam pytanie do elektryków samochodowych znających temat uszkodzonych alternatorów przez dogrzewanie. Który z przewodów muszę wypiąć z przedmiotowego przekaźnika, aby po uruchomieniu "nie działało"...
Napięcie mierzyłem na akumulatorze. Jutro jeśli uda znaleźć mi się chwile to zmierzę na alternatorze. viper555 dogrzewanie świec jak najbardziej działało, jedyną zmianie jaką zauważyłem to świecenie kontrolki podczas kręcenia rozrusznikiem.
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
Gdy zaczęły się mrozy, to Astra 1,7tdi Isuzu rano jest problem z odpaleniem. Jak podam prąd na świece na krótko z akumulatora to załapie. Kontrolka świec żarowych po pięciu sekundach gaśnie i nie dogrzewa świec. Co mam wymienić, by odpalał?
U mnie jak spalił sie regulator to też napięcie skoczyło do 16 V i świeciła się kontrolka od poduszek. Po wymianie regulatora wszystko działa poprawnie. Przejechałem tak już 15 tyś., nie modyfikując wogóle układu dogrzewania świec. Jeśli nie zrobie tej przeróbki to żywotność mojego regulatora napięcia drastycznie zmaleje?
mozliwe ze rozłancza podgrzewanie swiec po 5 minutach jakis przekaznik moze byc nadpalony lub alternator regulator i szczotki czytaj dobrze nie rozłącza dogrzewa świece 5 minut a później ładuje 14,4 7zimą latem 2 do3 minut
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
No i tu się zaczynają schody gdyż ja jestem kompletnym laikiem elektrycznym...wybaczcie.. Co mogę powiedzieć, ufam mojemu mechanikowi i jeśli przy wymianie regulatora stwierdziłby że szczotki są wytarte to by mi o tym powiedział :) następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator Hmm, i tu już czarna magia dla mnie...ale bardzo chętnie bym...
Witam. Dogrzewanie świec , zbyt mocno obciąża alternator przez zbyt długi czas, przez co kończy się to tak jak u Ciebie. Pozdrawiam Artur. Dobre warsztaty znają temat doskonale .
Ja też mam diesla isuzu zimą najczęściej odpalam go Nie jak zgaśnie kontrolka grzania tylko czekam aż puści przekażnik grzania świec bo świece grzeją dłużej niż pokazuje to kontrolka.W pompie nie ma przestawiania kąta zapłonu tylko zwiększa się dawka paliwa.Po zapaleniu silnika świece przechodzą w stan dogrzewania i grzeją nap 6V do czasu dogrzania...
1,7 DTI czyli to będzie kod silnika Y17DT, silnik isuzu pompa denso, wtryski delphi. Z Twojego opisu wynika że niby wszystko ok. Sprawdź dokładnie układ podgrzewania świec, przy tej temp kontrolka świec żarowych powinna w tym silniku zaświecić się na sekundę lub dużej, ale to nie jest wyznacznik. Niech Ci ktoś sprawdzi czy napewno grzeją. Y17DT jak...
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
OK. Tylko powiedz mi co ona dogrzewa i poco? Dodano po 12 miałem 3 auta diesle Opel Kadett 1.7 Diesel Isuzu ,Volkswagen Passat B4 Kombi 1.9 diesel i teraz mondeo z silnikiem 1,8 turbo diesel. i w żadnym znich nie były dodatkowo podgrzewane świece po uruchomieniu silnika.
Owszem : -dogrzewanie świec żarowych do ok.40st temp pracy silnika -w okresie zimowym jednocześnie dochodzi dmuchawa na 3-4 bieg plus tylna szyba To sa tylko przypuszczenia, nie wynik autopsji... W zasadzie, alternator do tego jest przewidziany. Nie to fakty. Ciągle miałem problem z alternatorem w Isuzu, leciał mostek diodowy i lub regulator . Aż dałem...
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
Koledzy jak wielokrotnie na tym forum pisano to opel z silnikiem 1,5 i 1,7 d isuzu ma zrobione podgrzewanie swiecami żarowymi do temperatury ok 50 -60 c płynu chłodzacego, sa to te same świece które służa do odpalania samochodu .Dlatego tzeba wiedziec że trochę słaby akumlator włączone swiatła dmuchawa podgrzewana tylnia szyba i bilans energetyczny...
No i zrobilem nieco inny szacher-macher :) Przesledziłem kiedys schemat elektryki i wynikało z niego że ten moduł sterowania swiecami żarowymi po zapaleniu łączy swiece żarowe szeregowo z grzałką w kolektorze i to jest własnie to dogrzewanie. Więc wypiąłem wtyczke tej grzałki (czerwona za kolektorem w okolicach samej grzałki) i automatycznie obroty...
Świece grzeją po odpaleniu, jak to w oplu, ale grzanie świec odłączyłem do próby, klient nawet chce żeby dogrzewanie całkowicie odłączyć. Najdziwniejsze jest to, że na stole ładuje, obciążam go 25A, bo na tyle pozwala mi opornica i trzyma 14,4V, a w aucie nie przekracza 12,8V i to bez obciążenia. Dla pewności jeszcze raz sprawdziłem stojan, nie ma zwarć...
.. a ja uważam.. że to prawidłowe działanie masz silnik isuzu czyli japończyk u mnie w primerze tez tak jest... po zapalaniu świece jeszcze grzeją przez chwile 4-5 minut.... widać jak gasną bo lampka np. zapali się mocniej lub przyśpieszy nagle wentylator... trzeba zwrócic uwagę. Jest to tzw .. dogrzewanie silnika aby jak jest zimny nie telepał jak...
Witam, już mniej więcej wiem że martwy obrotomierz w moim isuzu to martwy altek ale: Po pyknięciu przekaźnika od ładowania ( u mnie gaśnie gdzieś tam po dotknięciu gazu w okolicach 900-1000 obr) wskazówka się podnosi na te 700/800 obr. ale po włączeniu światełek, ruszeniu, dodaniu więcej gazu spada na 400 -450. Wraca na te 600 -500 po puszczeniu gazu....
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Generalnie ogrzewanie w samochodach jest wystarczające, tyle, że w benzynowych, zagazowanych sporo cieczy leci przez reduktor, a nie przez nagrzewnicę, natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone (np grzeje tylko jedna z 3 świec żarowych) o czym użytkownik nie ma pojęcia i narzeka na słabe ogrzewanie
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
aster isuzu dogrzewać świeca dogrzewać świeca isuzu świeca
moduł generic odblokowac zablokowany telefon wartość wierszu
programować motorola mt2100 wzmacniacz audio
Schematy suszarek LG - jak znaleźć odpowiedni? Trudne odpalanie piły Oleo Mac 937 - przyczyny i rozwiązania