W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu. Czyli jednak przeskoczyło. Nie martw się nie jesteś sam. Tu masz temat wałkowany. https://forum-mechanika.pl/threads/uszko...
Sprawdź instalację od czujnika do sterownika jak i połączenia mas.
Tylko programowo serwisową licznik jest na CAN i dostaje info z modułu. Poniżej opis sygnałów licznika. Dodałem procedurę programowania VCM.
czy ktoś wie gdzie tkwi problem? Nie masz problemu z sygnałem wału ani wałka tylko z ich wzajemnym połozeniem. Jak myslisz, co spina jedno z drugim?
Sory za to iveco.Patrzyles ile przewodow idzie do czujnika predkosci?powinny byc chyba 4
a tam jest ten z iveco motor SOFIM?
Podaj nr. podwozia.
Być może jest to uszkodzona pompa ale nigdy nie ma pewności. Na wydanie kilku tysięcy ludzi stać i trafianie w ciemno zamiast zdiagnozować za niższą kasę i wymienić to co potrzeba. Są systemy że nawet gdy jeden z ważniejszych elementów jest uszkodzony to pompa milczy.
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Blisko filtra oleju powinien być. Patrzyłeś tam?
Jeśli to 3.0 to stojąc przed maską czujnik będzie po lewej stronie silnika, blisko koła pasowego.
Trzeba mierzyć napięcie referencyjne i sygnał wychodzący- jest to przeważnie potencjometr.Wymiana jeśli przerwa. Kup jakiś używany czujnik ciśnienia doładowania, chyba jest zintegrowany z cz. temperatury.To zależy ile przewodów wychodzi.Bo on decyduje o dawce i wspomniany potencjometr. Ale czujnik obrotów wału też musi działać, chyba ze chodzi o alternator....
Witam, Udało ci się zdiagnozować problem? mam taki sam komunikat, kostki przy czujnikach klocków zmostkowane, jak jadę na wprost i na postoju jest ok. ale jak bujnie się auto na boki to wyświetla ten komunikat, nie wiem gdzie szukać dalej tych kabli, najlepiej zrobił bym zworkę przy samym sterowniku. Sprawdzałem czujnik zbiorniczka płynu, ale on działa,...
Po naciśnięciu na powrocie nie daje rady do końca wcisnąć tych 2 czujników. Serwo ? Jak się to zachowuje, na wyłączonym silniku?-Jeśli tak samo, to raczej coś mechanicznego, a nie serwo.
też mi się wydaję że tak powinno zadziałać. sprawdzę i dam znać
Tester to oryginalny AutoCom Delphi.. Rozrząd sprawdzony wszystko ok. Samochód dzisiaj rano nie zapalił i nie zapala nadal . Prędkości wałka i wału tester pokazuje przy próbie odpalania.. Ciągle ten sam błąd 144 i mrugająca kontrolka EDC.
Po skalibrowaniu czujników ciśnienia wszystko jest ok
https://imged.pl/fiat-ducato-2-3-jtd-ive... proszę bardzo
Przestawiony rozrząd o 1 ząbek. Złożone na blokadach i jest dobrze.
witam.Mam taki problem.Czasami zaświeca mi się w ivecu z lewej strony nad wskaźnikiem paliwa kontrolka czerwona.Wygląda jakby zbiorniczek a w nim wentylator.I nie mam pojęcia cóż to takiego.Jakby ktoś mógł mi pomóc.Pozdrawiam.
Witam ponownie tym razem mam problem z świecącą się kontrolką w IVECO CARGO Nic się nie dzieje podczas jazdy jak i na postoju ale świeci na czerwono więc coś musi być nie tak czy ktoś wie o co chodzi? Zdjęcie jest troche niewyraźne ale jeśli ktoś jest w temacie to na pewno będzie wiedział o co chodzi dzieki z góry!:)
Witam. Potrzebuje schemat kabli czujnika poziomu płynu hamulcowego . Gdzieś jest przerwa w obwodzie .
To jest Iveco, ale powinno byc to samo. http://www.przeklej.pl/plik/iveco-ksiazk... Pozdrawiam!!
Nawet jeśli będzie ok pod względem zasilania to nie znaczy że będzie dobrze w kwestii pneumatyki. Podłącz pompkę próżniową to będziesz wiedzieć czy jest sprawny, przewody, szczelność
wciśnij gaz do dechy, następnie włącz zapłon i odczekaj 30 sekund, naciśnij pedał hamulca 6 razy, wyłącz zapłon, zwolnij gaz i uruchom samochód.
Do stralisa masz manual w dziale download a jak nie to ja cos wrzuce jak bede mial czas
Na wstepie poduagnozuj jeszcze innym testerem,przy takich numerach to przymus. Pozniej zacznij drazyc podstawy,np czy sterownik ma wszystkie zasilania,masy itd. Sprawdz w parametrach czy wogole masz zezwolenie na rozruch od immo. Czy ster widzi obroty wału,co sie dzieje z cisnieniem na CR itd.Cała masa podstwowych tematow do sprawdzenia.
Temp przed jest zawsze wyższa - normalne spaliny zaraz za turbo cieplejsze, po kilku km zaczyna działać adblue po osiągnięciu około 200 st C, więc tylko w trasie sprawdzisz, ja spoglądam po jakiś 8 km - co pokazuje komp.
Poszukuje rozpiski pinów do czujnika prędkości jazdy w samochodzie Nissan cabstar (występuje również w DAF 75,85,95,XP, Renault, Iveco) Czujnik prędkości to DT 4.65531. taki jak na zdjeciu we wtyczce sa 4 piny ale dochodzą 3 przewody, wiec podejrzewam ze jest plus minus i sygnał. niestety ktoś kombinował i nigdzie nie mogę znaleźć 12V na kablach Ewentualnie...
Witam. Schematy do Iveco (różne auta) widziałem na www.forum-iveco.pl, może to coś pomoże.
Witam posiadam daily z 2004r 2.8 Gdy temperatura jest ok 0 juz nie mogę go odpalić. Jeśli jest cieplej to pali odrazu. Zmienilem świecę płomieniową i nic. Próbuję poszukać sterownik ale nie mam pojęcia gdzie jest.
Uszkodzenie ECU, naprawione
Jak wyżej. PS Bez sensu musiałem to dopisać by zamknąć temat.
Przede wszystkim należy sprawdzić turbosprężarkę i szczelność obwodu ssącego silnika (intercooler) oraz wydechu. Turbosprężarkę należy poddać testowi komputerowemu (auto musi być nagrzane po.50 st.C) i wtedy komputer pokaże wyniki przy 4 lub 5 zakresach zmiany geometrii turbosprężarki. Wszystkie testy powinny wyjść z wynikiem pozytywnym. To podstawa...
Hi, I have the same problem, did you solve it? Could you tell what was it? Many thanks
Prosty sposób na sprawdzenie . Jeżeli po zagrzaniu silnik nie odpala należy polać pompę wtryskową zimną wodą.Jeżeli schłodzona pompa i silnik odpala to mamy usterkę (zużyte elementy pompy).
Sprawdz przy okazji luz poosiowy wału bo też miałem taki przypadek przez to.
Auto jest bardzo poprawione w stosunku do poprzednika. Pali się ikonka silnika auto jedzie bez problemu są 2 czy 3 aktywne błędy np. Tempratura tłumika wiadomo powiązane z dpfem Ale auto jedzie, W swojej karierze od euro 6 a było ich naprawdę sporo do teraz zostało kilka sztuk i nie są częstymi gośćmi na garażu! Dorzucam jeszcze było kilka przypadków...
Czyli mamy taką samą sytuację podpowiem ze zmiana dekla w którym siedzi czujnik nic nie pomogła. Obawiam się, ze jakiś diabeł siedzi w sterowniku bo niby dlaczego normalnie pali na przybliżonym czujniku? Daj znać jak coś wywalczysz ja odpuszczam temat do czasu aż kumpel obrobi się z rozwózką aut i będzie mógł postawić znów auto.
Zacznij od sprawdzenia wiązki w okolicy czujnika prędkości i pływaka paliwa bo w Iveco wiązki sypią się w palcach .
No tak to działa że stop ma wyższy priorytet na gazem i jak wciśniesz stop to odcina gaz (tak dla bezpieczeństwa jakby gaz się zaciął). Widocznie albo czujnik pedału hamulca świruje ale z racji że to IVECO to obstawiał bym że coś zamokło np w tylnej lampie albo wiązka od czujnika lub do lamp jest uszkodzona. Retarder jest bo on też powinien zapalać...
Cześć, podepnę się pod temat, pacjent Trakker E6 2016r. Mam aktywny błąd: uruchamiacz zaworu przepustnicy hamulca wydechowego. Czy tak jak w innych autach powinien sztangę wysunąć przy przekręceniu kluczyka jako test? Stoi nieruchomo, nie reaguje na testy z komputera, a tylko raz na jakiś czas drgnie sztanga. Chodzi lekko, nie zatarta. Czy to świadczy...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Kolego tak jak przedmówca zaznaczył błędy diagnozuje tylko z EDC silnika.Jeżeli jest to silnik Iveco na EDC MS6,2 to kod 41 oznacza uszkodzenie czujnika ciśnienia turbosprężarki. Natomiast jeżeli dotyczy silnika Renault DCI kod 41to usterka 1-go wtryskiwacza.
Tak na czujniku ma być prąd który idzie z bezpiecznika F42. Jak czujnik załączy to i za czujnikiem ma być prąd. Wybacz kolego ale ale zadajesz pytania ucznia podstawówki a to forum elektroniki. Pomiarów możesz dokonać na złączu które (o ile takie samo jest w twoim wozie) jest wewnątrz w pięć min i nie trzeba nigdzie włazić.
Ale czujnik w nim jest uszkodzony.
Może do lusterka fotochromowego, najlepiej przeanalizować to na schemacie
Czujnik paliwa prawdopodobnie uszkodzony. Piny to skrajny masa, środkowy wyjście sygnału na postoju około 0.5v ,drugi skrajny to zasilanie 5v. podczas wzrostu ciśnienia napięcie pina środkowego rośnie max 4.5v. po numerze wychodzi że to edc 17c49 Jeśli byś chciał schemat to prześlij zdjęcia skrzynki bezpieczników silnika i body pod nogami.
Rozwiązałeś problem? Mogę pomóc, wyślij nr. podwozia. Dodano po 22 Sprawdziłem po jakimś tam przykładowym daily z manualem, to tak zasilanie czujnika wychodzi z EDC leci na czujnik skrzyni biegów i idzie do BCM. https://obrazki.elektroda.pl/8599446200_...
Ciśnienia na listwie paliwej na kompie pokazuje 330 bar i się nie zmienia gdy kręcę silnikiem
Rozrząd na blokadach się zgadza?
Nie to nie ten silnik. Stralis to Cursor a tu jest tector czyli eurocargo. Czujnik czyta bezpośrednio z koła wałka, jest umieszczony na obudowie rozrządu pod sprężarką.
Błąd pojawia się pod obciążeniem , czyli samochód odpala normalnie pierwszy i drugi bieg zazwyczaj normalnie jak daje trzy i dodam gazu to zaraz pojawia się błąd i samochód wchodzi w tryb awaryjny.
czujni wilgotności iphone czujni czujni stm32
chrysler wentylator centralka sterować beninca dopasowanie impedancji wyjścia
kabel brake radio bateria milwaukee
Sterwins – myjka nie podaje płynu: brak zasysania detergentu, czyszczenie układu, dysza MIX Czyszczenie turbosprężarki Audi A4 B6 bez demontażu – Liqui Moly, Forte, Wynn’s, JLM, K2