Ten vin/ soft na nastawniku nie pozwolił by mu odpalić silnika. Nr 20 na tacho to czujnik okablowanie tachogral. Sprawdź dokładnie ta wiazke - czujnik Co ciekawe w Iveco miałem kilka takich przypadków przyjechał na coś, a tacho do ponownej kalibracji.
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Witam posiadam Iveco Daily 35c11 silnik 2.8 diesel na commonrail, po wymianie sprzęgła auta bardzo ciężko pali niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły, dodatkowo przestał działać obrotomierz po tym zabiegu. Przed wymianą sprzęgła ciężko palił tylko rano na ciepłym silniku nie miał problemów z odpalaniem. Pytanie czy czujnik obrotów wału może mieć...
Czujnik wału.
Czy to ciśnienie było fizycznie zmierzone za pomocą manometru na ciepłym silniku na wolnych obrotach?
A elektryka będzie pasowała? om602 to wiele różnych silników Są z pompą rzędową z gaszeniem podciśnieniowym - zero elektroniki - Te pasują P&P (elektrycznie) Są z cyfrową pompą rzędową - Te wymagają przełożenia pompy analogowej (lub komputerka z gazem i czujnikiem obrotów) Są też z elektronicznie sterowaną rozdzielaczową pompą VP - J/w analogowa z...
Diagnozowałem to Texą. Tylko w tym aucie jest kłopot przy innych Ivecach z tymi samymi silnikami jest wporządku.
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu. Czyli jednak przeskoczyło. Nie martw się nie jesteś sam. Tu masz temat wałkowany. https://forum-mechanika.pl/threads/uszko...
nie mógł się zawiesić wtrysk bo by kopcił na czarno straszliwie, nie jest ważne napięcie z czujnika tylko częstotliwość, to jest common rail więc komputer sam musi chcieć żeby były takie obroty silnika, może się jakiś tryb wypalania dpfu czy coś takiego aktywował, to już musi się ktoś wypowiedzieć co się zna na tak nowoczesnych systemach, nie jest to...
Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. 1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika gaśnie gdy silnik pracuje czujnik doładowania należy rozpatrywać pod względem poziomu napięcia na wyjściu czujnika. 15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik HDK przerwa lub lużne połączenie lub listwa poniżej wartości zadanej (0.480V)...
Witam. Czy udało się coś ustalić? Mam też taki problem. Kod migawkowy nr. 14 oznacza niezgodność sygnałów z pedału gazu. Czujnik położenia pedału gazu wymieniony i dalej to samo. Jakieś sugestie?
Może warto sprawdzić odczyty temperatur paliwa ,płynu chłodniczego a w szczególności temperatury powietrza dolotowego-czujnik map często przekłamuje i pokazuje np 80 stopni,a powinien na wolnych obrotach na zimnym silniku pokazywać temp. otoczenia.Odczyt tylko na kompie.
Na wstepie poduagnozuj jeszcze innym testerem,przy takich numerach to przymus. Pozniej zacznij drazyc podstawy,np czy sterownik ma wszystkie zasilania,masy itd. Sprawdz w parametrach czy wogole masz zezwolenie na rozruch od immo. Czy ster widzi obroty wału,co sie dzieje z cisnieniem na CR itd.Cała masa podstwowych tematow do sprawdzenia.
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie 0.074 — 0.195 mm, jak nie rozkręcaĺeś kół pośrednich to można tylko sprawdzić,...
Podejdź do kogoś kto ma easy i niech przeprowadzi Ci test hydrauliczny pompy - tylko do kogoś kto się zna a nie zebys za chwile wklejal zdjęcia czy jest poprawnie. Drugi test do przeprowadzenia to test turbiny i jej obrotów. Twoja pompa moze byc dobra tylko turbina jest uszkodzona miałem kilka takich przypadki w stralisie 4 i 5 generacji. Pozdro.
Witam Mam problem w powyższym Iveco ,a mianowicie na można go wkęcić na wyższe obroty niż 1700-1800 na postoju czy tez podczas jazdy Brak błędów w pamięci sterownika a auto zachowuje się jak by w trybie awaryjnym,ogranicza obroty Wciśnięcie gazu , silnik żwawo wkręca się do do 1700 i dalej nic Naprawiam auto które właścicielowi zachowuje się tak od...
Witam, samochód Iveco DAILY z 2011 roku, silnik 3.0 HP, rozrząd na łańcuszku. Podczas jazdy zapaliło się EDC i mruga, samochód w trybie awaryjnym (1500 obrotów max). Błąd (TEXA błąd 144) "Wiarygodność między czujnikiem OBROTÓW (wał napędowy) a czujnikiem fazy (wałek rozrządu). Wymieniłem czujnik obrotów wału napędowego i dalej to samo. Sprawdziłem przejścia...
Do minusa? A on nie ma masy na obudowie? :| Zgłupiałem już całkiem, konstrukcja silnika 2.8 to dla mnie nowość, choć jest prosty, jak budowa cepa ;) W poniedziałek sprawdzę, bo nie mam kanału u siebie, a możesz rąbka tajemnicy uchylić, po co na nim masa? EDIT: Właśnie wracam z kolejnych oględzin i znalazłem czujnik po drugiej stronie, od skrzyni biegów,...
Witam --trzeba posprawdzać czujniki impulsów (mierzące obroty silnika)---oraz sprawdzić czy puszcza imo (jeżeli jest)---lub alarm Jak znajdziesz taki czujnik w tym silniku to jesteś miszczu.... Powinno być ostrzeżenie.
Pisałem że dobrze jak byś podał numer podwozia wtedy można sprawdzić go w systemie. Jeśli jest błąd dotyczący ciśnienia w skrzyni korbowej to może to być też przyczyną sterownik wchodzi w safe mode i ogranicza obroty, do tego jeszcze sprawdził bym turbo czyli wykonał pełny test silnik i turbosprężarki (zwróć uwagę na prędkość turbosprężarki) i moim...
Iveco Daily.. 2006---> Mój konkretnie 2008. 35C15 3.0 Hpi. Problem z nierowna praca silnika. Odpala ładnie- bez różnicy, czy na zimnym, czy ciepłym- natomiast chwilę po odpaleniu zaczyna się nierowna praca... + okrutny smród z wydechu. Przy zwiększeniu obrotów przestaje. Tylko na wolnych są problemy ! ... .....A najlepsze jest to, że nie zawsze tak...
Iveco Daily lll 2.3 z 2006 roku. Od rana po odpaleniu wkręca się tylko do 1500rpm. Komputer St-6000 wyświetlił taki błąd: Usterka pomiędzy czujnikiem koła zamachowego wałem rozrządczym. Wymieniłem czujnik na wale. Nic to nie dało. Po odłączeniu czujnika wałka rozrządu silnik normalnie się wkręca na obroty. Gdy czujnik zdemontuje, ale podepne wtyczkę...
Po odłączeniu czujnika rozrządu sterownik diagnozuje poprawnie Nie ma błędu niezgodności czujników tylko wskazuje sam czujnik rozrządu Po odłączeniu czujnika wału również prawidłowo interpretuje Przy odłączeniu czujnika wału silnik zapalił ale na ok. 30s miał podwyższone obroty i sam zgasł. Nie udało się już tego powtórzyć
Witam, mam taki problem z Iveco Eurostar z 98r. Silnik 9L, 380 KM, skrzynia Eurotronic. Auto od dłuższego czasu ciężko odpala (trzeba długo kręcić), po odpaleniu trzeba dodać gazu bo inaczej zgaśnie. Jak jest bardzo gorąco na dworze, potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Nie jest to wina samego silnika, bo był wymieniony w międzyczasie na...
Znowu zabrałem się za ten samochód i nadal brak diagnozy, otóż sterownik edc16c39 poszedł na immo off, jednakże oprócz pozbycia się kontrolki od immo nic to nie dało, nadal nie otwiera wtryskiwaczy, czujnik na listwie zamieniony, czujnik położenia wału i wałka również, zamieniona pompa wraz z wtryskami, sprawdzone obie skrzynki bezpieczników i przekaźników...
Witam problem polega na tym że auto po złapaniu temperatury przy dodaniu gwałtownym dodaniu gazu zapala się EDC i wtedy auto gaśnie .Jeśli obroty są ponad 1000 wszystko jest ok. Jest tylko jeden błąd komputer pokazuje za wysokie ciśnienie na listwie. P ompa regulator ciśnienia,czujnik na listwie sprawdzone wymienione wtryski, wiązka silnika,pompa w...
Robi się to tempomatem. Stop wciśnięty cały czas, nacisnąć 5 sekund RES zwiększyć obroty nacisnąć 5 sekund RES, puścić pedał stopu. Warunek: sprawne czujniki sprzęgła, hamulca, gazu (idle switch). A tu od razu komputery programują :-P Analogicznie robi się to w 3 serii oraz Iveco Euro...
Kasowanie błędów u mnie niestety było inaczej. Wcisnąć przycisk EDC na trzy sekundy i włączyć zapłon. Trzymać przycisk EDC przez następne trzy sekundy. Uruchomić silnik. Zgasła lampka EDC. Po skasowaniu błędów praca silnika się zmieniła i jest OK. Co do pompowtryskiwaczy to nie mam pewności ale jeden był niepewny więc wymieniłem na inny. Całym sprawcą...
Nie pamiętam tego silnika Ale czy koło foniczne przymocowane jak w większym stralisie na 4 srubkach m6 od strony skrzyni do wałka? Bo jeżeli tak to zdjalbym obudowę i sprawdził bym czy pojawił się luzik - Stare miejsca odcisniete. W Iveco, masa, następnie ściągam ta obudowę, biały tym, odopalanie jakby z uwalona świeca zarowa, porzuca go i ciężko wchodzi...
U mnie odbywało się to trochę inaczej silnik pracował nierówno i na zimno i na ciepło, właściwie nie dało się nim poruszać ponieważ nie reagował na gaz tzn trochę się dało podnieść obroty a potem tak jak gdyby komputer odcinał gaz. A jeśli chodzi o rozwiązanie mojego problemu to okazało się że był uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa - ten wkręcany w...
Bardzo prawdopodobne że przyczyna jest prosta. Jeśli występują błędy czujnika obrotów to sprawdź luz na wale korbowym. Za pomocą łyżki do kół lub pręta spróbuj odepchnąć koło pasowe z przodu silnika a potem w drugą stronę. Jeśli wał korbowy będzie się przesuwał to znaczy że panewki z tyłu silnika (oporowe) są wytarte powodując odsuwanie się koła zamachowego...
Predkosc alternatora jest dwa lub trzy razy szybsza wiec jak czujnik pobieral impuls z walu silnika to liczyl rzeczywiste obroty silnika jesli podlaczysz pod alternator to bedzie liczyc obroty alternatora czyli jak silnik bedzie mial 1000 obr to Obrotomierz pokaze 2000 lub 3000 jesli juz to podlacz tez pod wal jak bylo w aucie w ktorym byl zamontowany...
Witam wszystkich, po raz kolejny liczę na pomoc forumowiczów. Auto IVECO DAILY 3.0 150 KM 2007r. przebieg 650 tys. km Iveco ma "wycięty" EGR, 3 miesiące temu założono nowe wtryski i regenerowano głowicę. Problem jest następujący. Po odpaleniu, auto na zimnym silniku mocno dymi na biało śmierdzącym dymem, a po przygazowaniu silnik się dławi. Sytuacja...
Dziękuję za zainteresowanie. Z immobilajzerem sobie już poradziłem i tak jak pisałem z pomocą samostartu udaje mi się pierwszy raz uruchomić, a potem po małych przerwach udaje się odpalić, ale dopiero w momencie, gdy zaczyna migać kontrolka wtrysku. W moim IVECO nie było przycisku, ale sobie z tym poradziłem. Wymigało mi błędy w takiej kolejności: 8.1BŁYSKAJĄCAKONTROLA...
Panowie pomóżcie !!! IVECO Daily VI 2015r. 3.0 174KM Wyświetla mi się kontrolka EDC (czujnik położenia wału) samochód normalnie odpala jeździ, ale po pewnym czasie jazdy zaświeca się EDC czujnik położenia wału i sprawdź silnik, wtedy odcina moc i nie da się przyspieszyć, obroty max 2500 więcej nie chce się wkręcić .... Mieliście już taki problem ? Co...
Koledzy pomocy, mam iveco daily 2.3 2006r, samochód na zimnym działa w porządku, gdy się nagrzeje zaczyna gasnąć przy gwałtownym dodaniu gazu, nawet na biegu jałowym. Można się nim rozpędzić do 100km/h ale łagodnie dodając gazu, gdy da się but w podłogę, zaświeci się EDC i gaśnie. Na 4 biegu powyżej przy ok 3000 obrotów, można dać pedał w podłogę i...
Witam naprawiam Iveco Daily 2007r 2.3HPI samochód ma problem z odpalaniem dłużej musi pokręcić po czym jak odpali wkręca się tylko na 1500 obrotów. Świeci się także kontrolka EDC . Zapewne samochód wchodzi w tryb awaryjny .. Po podpięciu do komputera pokazuje błąd 144 który brzmi tak "Wiarygodność wskazań pomiędzy czujnikiem koła zamachowego i wałka...
Problem polega na tym że silnik pracuje z oporem nie wkręca się na obroty spalanie chwilowe jest wyraznie wyższe a wskaźnik doładowania turbiny po niżej 1 bara albo podchodzi i spada o mimo gazu z desce. Po chwili problem ustaje spalanie spada turbina bije i wszystko git. Podczas objawów nie działa hamulec silnikowy a odgłosy silnika wskazują jakby...
Pacjent Iveco Daily 2,3 2007r, objaw jest taki, że po rozgrzaniu się silnika do ok 50 stopni silnik gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Błąd 251 - ciśnienie paliwa, odchyłka dodatnia, powyżej maksymalnej wartości progowej. Wymienione: - czujnik ciśnienia na listwie CR - regulator ciśnienia w pompie - wtyczka pompy elektrycznej w baku Sprawdzone: -...
iveco daily hi matic zrzuca biegi przy zjezdzie z gory za mocno i wchodzi na wysokie obroty co moze byc przyczyna? Witaj na forum! Opisany przez Ciebie problem ze skrzynią biegów w Iveco Daily Hi-Matic, który objawia się zrzucaniem biegów i wchodzeniem na wysokie obroty podczas zjazdu z góry, może mieć kilka potencjalnych przyczyn. Przeanalizujemy...
Zimny silnik po nocy nie pali, cały dzień odpala bez problemu nawet po długim postoju. Jak zimny to klekocze, przy obrotach między 1500 a 2000 jakoś się trzęsie. Fachowiec powiedział, że prawdopodobnie uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu. Wtryski sprawdzone są dobre. Jaka może być przyczyna.
Witam! Mam w naprawie Iveco Daily 2.5TD (pompa mechaniczna, rocznik 96). Klient przyprowadził auto bo "coś cieknie" i nie ma mocy, a ostatecznie gaśnie. Jak wygląda sytuacja: Auto odpala na zimnym super, lekko kopci na niebiesko, ma moc i nic złego sie nie dzieje, póki się nie nagrzeje. Do mniej wiecej 70-80 stopni auto jedzie normalnie, po mocniejszym...
Moja odpowiedź z uwagi na rożne auta i silniki może nie będzie stricte pasować do Twojej usterki. Kiedyś w silniku citroena 1.9D DW8 miałem taki przypadek jak u Ciebie w IVECO. Na zimnym palił "od strzała" dosłownie na ćwierć obrotu, po krótkim dystansie tak samo, ale po kilkunastu km jak silnik doszedł do temp roboczej ~90 stopni to zapomnij o odpaleniu....
Witam wszystkich mam problem z iveco daily 2.3 hpi. Auto zostało kupione jako uszkodzone silnik nie odpalał, po podłączeniu pod komputer sprawdzeniu błedów itp wyszło że uszkodzony jest komputer silnika więc został oddany do speca który tym się zajmuje potwierdził usterkę komputera i sprzedał mi sprawny po podłączeniu do samochodu auto dalej nie odpala...
Z tym czujnikiem to prawda ,a ponadto iveko ma wredny komputer i większośc rzeczy on robi i mół wypadek zakwalifikować jako awarie i potrzebne będzie podłączenie go do firmowego kompai skasowanie błędów gdyż może blokować pracą wtryskiwaczy -kolega ma iveko i strasznie klnie na diagnostyke bo po prostu wszystko komp zapisuje (za wysokie obroty i hamowanie...
https://obrazki.elektroda.pl/1342069100_... Błąd sychronizacji wałka z obrotami silnika. Błąd na jakis czas zniknął. Lecz jakis czas wczesniej rano wogóle nie odpalał gdy była temperatury minusowa. Moźna było podejsc za dwie godziny i palił od strzała. Podejrzewam zbyt słaby sygnał z czujnika Halla. Zbyt małe odchyłki na oscyloskopie....
Witam. Mam następujący problem z dwoma identycznymi samochodami. Iveco Daily 3,0 2010r Jedno i drugie auto zgasło w ten sam sposób, relacja kierowcy w czasie jazdy samochód raz zgasł ale odpalił nie zatrzymując się ale jak już stanął i zgasił silnik więcej już nie udało się ani jednego ani drugiego odpalić podkreślam obydwa w ten sam sposób.Na plaka...
Witam. Użytkuje Iveco Daily 35c11 2002r 2.8TD . Od pewnego czasu zaczęła świecić się kontrolka ciśnienia oleju, zegarek działa tylko w momencie kiedy jest auto odpalone, po wyłączeniu zapłonu zegarek zatrzymuje i dalej idzie po włączeniu zapłonu. Od dwóch dni mam jeszcze nową przypadłość - po uruchomieniu silnika wszystkie wskazówki skaczą opadając...
Ad. 1- nie wiem :D 2- tak możliwe, ustaw czujnikiem zegarowym zgodnie z danymi, 3- możesz to sprawdzić jedynie po numerach katalogowych pompy, 4- nie ma takiego kondensatora, ratuje Ciebie drugi akumulator, alternator większej mocy. Co do elektrozaworu, podejrzewam że stanowi on zabezpieczenie, przed maksymalnym ciśnieniem ładowania na zimnym silniku....
Ad blue jest odlaczone, wstawiony modulator do tych testów, dziś ominąłem filtr wstepny,zbiornik, podgrzewacz, podpialem paliwo na krotko do pompki wstepnej, zero roznicy, zaraz jade z tłumikiem. Musze zainwestować w zegar i sprawdzić ustawienie rozrządu może faktycznie, bo juz zaczynam wątpić w najbardziej oczywiste rzeczy. No te regulacje na bank...
Przypadkiem trafiłem na ten temat miałem założoną turbinę 3p w MF-255 Olej weź z czujnika ciśnienia oleju dajesz trójnik przepływ jest wystarczający powrót dałem do powrotu sprężarki powietrza. Nie wiem jaki masz filtr powietrza ale jeśli taki jak w MF-255 ma on za mała przepustowość Turbina od iveco daily 2,8l dmucha 0,3 bar od 1000rpm chłodnica oleju...
Witam. Trafiło mi sia Iveco Daily, nie zapala. Objaw jest taki że raz zapali a raz nie, bez znaczenia czy jest zimny czy gorący. Jak zapali to odrazu z półobrotu, gdy niechce zapalić to z pychu zapala z półobrotu. Jak zapali to silnik chodzi prawidłowo, jeździ, ma moc. Udało mi sie podłączyc pod komputerm , pokazuje błąd P0025 z opisu zmienne fazy rozrządu...
Ducato 2,3JTD silnik IVECO po strzelonym pasku, remont silnika, nowy rozrząd, wszystko złożone na tip-top, wtryski po regeneracji, nowe filtry i płyny. Pierwsza próba 3 błędy: czujnik położenia wałka wadliwe działanie czujnik położenia wału korbowego wadliwe działanie niska wartość ciśnienia paliwa czyli klasyka po strzelonym pasku, reset, bez błędów...
Witam forumowiczów!Przeszukałem chyba wszystko co jest na necie na temat iveco daily...głowa pęka od nadmiaru informacji.Walcze dzielnie z moim iveciem,z elektryką,niestety poprzedni właściciel daleki był od trzymania instalacji w oryginale... Auto mam juz 3 lata,kontrolka wtrysku(błędu)świeciła od początku,niemiej jednak tydzień temu samochód przechodził...
kolego wopor - bzdury wypisujesz! Cisnienie paliwa w ukladzie jest ZMIENNE! Wynosi od ok 250 bar do ok 1500bar (przyklad iveco daily) i zmienia sie zaleznie od obrotow, obciazenia cisnienia doladowania, temperatur itd Jest regulowane przez zawor na pompie CR. W pierwszej generacji ukladow zawor jest po stronie wysokiego cisnienia, w 2 generacji sterowana...
iveco czujnik obrotów czujnik obrotów iveco daily błąd czujnika obrotów silnika iveco
wykorzystać joystick automatyczne przełączanie elektrowni instalacja elektryczna motoroweru
Wciśnięty przycisk gazu w piekarniku - co robić? Bitron 240109: Schemat i zastosowanie w Citroën i Peugeot