A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Wzrokowo w porządku, to przydał by się omomierz, by sprawdzić ciągłość uzwojeń i miernik izolacji, by sprawdzić, czy izolacja uzwojeń jest dobra, czy silnik nie jest nawilgnięty.
Tereszpan [url=https://allegro.pl/oferta/tereszpan...
Witam, oczywiście ze , ceratka izolacyjna, nadaje się jako izolacja uzwojeń...
Wygląda to że zatarł się wirnik wentylatora ale przyczyn może być kilka np wilgoć. Takie rzeczy się zdarzają na wskutek uszkodzenia izolacji uzwojeń lub przepięcia np burze. Trudno określić ale w twoim przypadku stawiam na wilgoć i też zatarcie panewek wirnika. Widać to po rdzeniu że jest na nim korozja co sugeruje właśnie zwiększoną wilgotność a tym...
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Fazowe to 400V, a między fazowe to Pierwiastek z 3 * 400 = 690V. Różnica pomiędzy tymi silnikami polega na odpowiedniej ilości uzwojeń, a w szczególności jakie napięcie musi wytrzymać izolacja uzwojeń.
Schemat wygląda na prawidłowy teraz wszystko zalezy od wykonania no i od trafa (ilości zwojów, grubośći drutu, rdzenia i izolacji uzwojeń)
Grunt to podstawy. I w jednym i w drugim przypadku (transformator i kondensator) chodzi o izolację. W przypadku trafo chodzi o izolację uzwojeń. Natomiast w przypadku kondensatora chodzi o dielektryk. Izolacja i dielektryk winne posiadać odporność na przebicia elektryczne.
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Najprawdopodobniej zwarcie w cewce uzwojenia pierwotnego. Ponieważ spawarka jest "leciwa", niewykluczone jest uszkodzenie karkasu, często wykonanego z płyty pilśniowej, i przetarcie izolacji uzwojeń przez blachę rdzenia.
tak jak piszesz. Co do 87 Hz to jest taki mały patent ze uzwojenie jest na 230V w trójkącie przy 50 Hz i tak tez się dzieje bo 400v dostaje przy 87Hz. tylko uwaga silnik pod ten patent z 87HZ jest podobno ze zwiększana izolacja uzwojeń. więc na zwykłym nie testowałem
Przebita izolacja uzwojeń i zwarte zwoje. Transformator mógł mieć już wcześniej, w telewizorze taki "strzał" a ujawniło się to po chwili działania.
Skoro odłączony był potencjometr regulacji wysokiego napięcia to proszę sprawdzić diody oraz kondensatory w podwajaczu napięcia.Jeśli jednak napięcie przekroczyło próg izolacji uzwojeń to przebiciu mógł ulec transformator.
Sprawdź induktorem rezystancję izolacji uzwojeń do obudowy (możesz wszystkich razem). Jeśli powyżej 1 MOma (przez minimum 60 sekund!!!), to po załączeniu na normalne napięcie sprawdź, czy prądy biegu jałowego na poszczególnych fazach są równe. Jeśli tak - wymieniaj łożyska. I tyle.
27kΩ to wynik fatalny.Biorąc pod uwagę rezystancję uzwojeń (dość niską, ale jednakową)wydaje się prawdopodobne. że w uzwojeniach jest woda. silnik pompy niekoniecznie musi być spalony (choć wykluczyc sie nie da) .Moim osobiste zdanie ;pompa do góry i kontrola ,ewentualnie demontaż.. Jeśli masz tak jak napisał kolega wyżej ,to zacznij od tego. I...
WItam, a ja jestem innego zdania. Jak do tej pory nie kupiłem ani jednego trafa - wszystko z odzysku. Nie wiem jakie są teraz nasze rodzime transformatory, ale stare były niezniszczalne... Nowa chińszczyzna grzeje się strasznie nawet na biegu jałowym. Sam mogę zrobić trafo dokładnie takie jakie jest mi potrzebne. Czasami można przerobić wtórne, czasem...
Nie ściągaj izolacji uzwojeń!Wystarczy rozpoznać gdzie jest on podłączony-na pierwotnym masz piny do których są przylutowane przewody miedziane uzwojeń i dwa pocynowane -te dwa to właśnie jest bezpiecznik termiczny i on ma przerwę -zewrzyj na stałe te piny i sprawdź rezystancję uzwojenia -powinno być kilka÷kilkanaście Ohm.
Ostatnio przy ładowaniu dużego akumulatora sfajczył się transformator. 0V napięcie po podłączeniu do sieci. A sprawdzał kolega, czy to nie jest przerwany bezpiecznik termiczny ? Zwykle tuż pod wierzchnią warstwą izolacji uzwojeń (taśma/papier) jest taka mała czarna kostka, będąca bezpiecznikiem termicznym. Mostek KBPC może kolega użyć, nawet byłoby...
Jakie to silniki? Prądu stałego, asynchroniczne? Generalnie w silniku może zepsuć się kilka rzeczy od "leżenia". Jeśli w wilgoci - to narażona jest izolacja uzwojeń (która może tego nie wytrzymać i przebić), oraz szczotki i komutator (w przypadku maszyn prądu stałego). Najlepiej jeśli silnik przechowywany jest w "suchym i chłodnym" miejscu.
Taśmę mam właśnie z takich karkasów - szerokość 35mm i na izolacje uzwojeń była na nich użyta folia przezroczysta, czy nadaje się ona do izolacji uzwojeń transformatora głównego, czy wytrzyma ona napięcie. Pierwotne od wtórnego dodatkowo odizoluje też specjalnym do tego papierem z E71. Rdzeń mam bez szczeliny. pozdrawiam
Pytanie dla osób z dużym doświadczeniem: Czy można do takich leciwych silników podłączać falownik?? Zdjęcia tabliczek znamionowych na początku postu. Silniki mają ok 35lat. I co z tego? O ile maja dobrą izolację uzwojeń i mechanicznie są sprawne, użycie falownika jest jak najbardziej uzasadnione. Tym bardziej, że falowniki maja zaimplementowany cały...
Witam, "piszczenie" zasilacza, to nic innego jak drgania mechaniczne rdzenia, lub uzwojeń transformatora przetwornicy. Nie rokuję takiemu zasilaczowi długiej i bezawaryjenj pracy, ponieważ, w przypadku "pisku" z uzwojeń transformatora, z czasem ulegnie zniszczeniu izolacja uzwojeń. Uzwojenia te są tam często nawijane równolegle a potem łączone szeregowo,...
Pierwsza podstawowa sprawa to pomiary :rezystancja izolacji, uzwojeń oraz do obudowy. Jeśli pomiary ok to zasilanie L1;L2;L3 podajemy na zaciski gdzie podłączone są pojedyncze przewody natomiast tam gdzie spięta jest gwiazda ( trzy przewody pod jeden zacisk ) nic nie podłączamy. Ochronny PE podłączamy na obudowę silnika. Jeśli kol. ma problem z tymi...
Witam, Witam. W transformatorach sieciowych oraz dławikach skompensowanych stosuje się powszechnie karkas dzielony specjalną przekładką w środku oddzielające uzwojenie pierwotne od wtórnego. Chciałbym się więc dowiedzieć, dlaczego nie stosuje się takich karkasów w transformatorach impulsowych. jedyny powód to większa indukcyjność rozproszenia i mniejszy...
A jakieś materiały , coś z teorii przydałoby mi sie:|
Witam Możliwa jest taka opcja że zastosowanie modulacji PWM po stronie prądu wyprostowanego to przerywanie obwodu z dużą indukcyjnością jeżeli równolegle do mostka diodowego po stronie prądu stalego nie wpiąłeś żadnego kondensatora, to możliwe że uszkodziłeś przepieciami izolacje uzwojeń, sam mostek powinien mieć zabezpieczenia przeciw przepięciom wiec...
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Skoro gotuje tez linkę to znaczy ze ewidentnie nie ma gdzieś masy i pobiera "lewymi" obwodami, rozrusznik tez przeglądnij może już mu się dziać coś niedobrego to że jeździsz tak już rok nie oznacza ze będzie dobrze wiecznie dlatego ze skoro jest pęknięta obudowa to wnętrze rozrusznika jest podatne na czynniki zewnętrzne (woda śnieg zawilgocenie)co może...
[url=http://www.elektroinstalator.com.pl... coś piszą " Przy pomiarze rezystancji izolacji, która może ulegać zawilgoceniu, dla większości przypadków zaleca się dokonywanie odczytu rezystancji zmierzonej po czasie 15 i 60 s od chwili doprowadzenia napięcia (wartość R15 i R60). Następnie oblicza się współczynnik absorpcji...
znasz książki które pomogą mi zrozumieć temat ? i pytanie mam w jaki sposób nawinąłbyś uzwojenie pierwotne, czy jesteś mi to w stanie opisać ? ja polecę trzy pozycje: 1.T.Konopiński, R.Pac : Transformatory i dlawiki elektronicznych urządzeń zasilających. 2. K.Billings: Switchmode power Supply Handbook 3.A.I.Pressman , K. Billings: Switching power supply...
W transformatorze, pod pierwszą warstwą izolacji uzwojenia pierwotnego Nie zawsze pod "pierwszą" izolacji. ;)
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami.
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Pod izolacją uzwojenia pierwotnego może być schowany bezpiecznik termiczny.
To może kolega napisze jednak czego dotyczy ów pkt 1 A zamiast wklejać suche "regułki" nie mające wcale odniesienia do dyskusji. Jak to czego? Przecież w poście #48 napisał inny "znawca" Prawa Budowlanego. Jest na samym początku tego bzdurnego postu. Obowiązek ustawowy to art. 62 ust 1 pkt 2 i żaden akt prawny jego nie znosi. Obowiązek nie dotyczy...
No to zmierz izolację uzwojenia pierwotnego transformatora głośnikowego. Odłączącz wszystkie cztery wyprowadzenia i zmierz rezystancję uzwojenia do masy. Obawiam się że to to. Przebicie do rdzenia. Dodano po 13 Nie odłączj wtórnego, bo przebicie może być międzyuzwojeniowe.
Podstawowe próby pomiarowe przd załączeniem do ruch każdego transformatora jest próba stanu izolacji i ciągłości uzwojeń. Izolacji robi się induktorem 2.5 KV dwa pomiary tak zwane Dolne Górne Kadz i GDK gdzie zwiera się razem uzwojenie pierwotne i razem wtórne i do kadzi raz dolne a potem górne , do tego robi się pomiar ciągłości omomierzem.
Prze uruchomieniem, podłączeniem do przełącznika i sieci, powinno się zrobić jeszcze pomiar oporności uzwojeń, a przede wszystkim pomiar izolacji.
Oprócz tego, izolacja uzwojeń stojana już zaczęła zmieniać barwę.
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
W/g mnie filtr wystarczy założyć, taki większy lutowany, ale do tego gaz trzeba ściągnąć . Może długie węże masz i nie spuściłeś tyci gazu aby je przedmuchać . Wilgoć blokować TRZ może, do tego jak olej syntetyczny w sprężarce to zakwasi sie i izolacje uzwojeń uszkodzi.
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Witam, regeneracja transformatora elejowego polega na wydobyciu rdzenia z kadzi, oczyszczeniu uzwojeń i rdzenia z zanieczyszczeń pochodzących od zużytego oleju, również umyciu podlega samo wnętrze kadzi wraz z radiatorami. Ponieważ jest to transformator napowietrzny, to na pewno powierzchnie zewnętrzne kadzi zostały odrdzewione i pomalowane. Po ponownym...
Witam jestem uczniem szkoły technicznej na kierunku elektryk; nie znam jeszcze wszystkich oznaczeń i mam wzór R20 = k20 * Rs, i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć te symbole, bo nauczyciele średnio chcą pomóc. AI: Czy możesz podać kontekst, w jakim ten wzór R20 = k20 * Rs został użyty? Na przykład, czy dotyczy to konkretnego zadania lub projektu? Korzystając...
A jest taki fajny temat, w podwieszonych https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... a w nim (na końcu) "Wyznaczanie początków i końców uzwojeń silnika 3-fazowego. " PS. Podłączanie pod napięcie starego silnika bez uprzedniego sprawdzenia rezystancji izolacji, ciągłości uzwojeń, oraz nie znając początków i końców uzwojeń, to tak jak sprawdzanie...
Nic. Kupić silnik. Masz przebicie na izolacji uzwojenia wewnątrz. Prawdopodobnie na stojanie.
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
tym przypadku tak Czyżbyś był wróżem Maciejem? :D W przypadku takich zdalnych diagnoz nasze rady to strzelanie, Pan Bóg kule nosi... Autor tematu nie ma wiedzy i doświadczenia. Do czego się lojalnie przyznaje, co stawia go w dobrym świetle, ale utrudnia postawienie diagnozy.... Poza tym uszkodzenia w rejonie kremletu mogą sugerować iż nieprawidłowa...
(at)ambrozy Przepraszam, może Kolega przestać bredzić i wprowadzać w błąd Autora? To jest wielobiegunowy silnik synchroniczny trójfazowy który wraz ze sterownikiem zwany jest BLDC i żadnych przekładni tam nie ma! Moczenie w odrdzewiaczach spowoduje zniszczenie izolacji uzwojeń, poza tym od kiedy to neodymowe magnesy ,,puchną"? Wyjątkowo szkodliwa porada!...
Witam, czy taśma parciana nada się na izolacje drutu/płaskownika uzwojenia wtórnego w spawarce. Z oczywistych powodów nie nadaje się to do tego zastosowania. W tym przypadku można zastosować np. [url=https://allegro.pl/oferta/folia-izo... izolacyjną i [url=https://allegro.pl/oferta/lakier-el...
Napięcie zasilania dławika jest w zasadzie nieograniczone. Jedyny parametr który ogranicza nam pracę dławika to natężenie prądu zależne od średnicy uzwojenia oraz grubość izolacji uzwojenia.
Zobacz dokładnie na punkty lutownicze trafa po stronie pierwotnej. Bezpiecznik jest ukryty na, lub pod uzwojeniem, ma wyprowadzenia w szeregu z podłączeniem do sieci. Nie raz można się do niego dostać usuwając pierwsze warstwy izolacji uzwojenia (ale tu ostrożnie, by nie uszkodzić uzwojenia).
Obawiam się, że jeśli elektronika spalona, to i wewnętrzne uzwojenia, a jeśli uzwojenia zjarane, to magnesy też nie będą w dobrym stanie. Większość magnesów traci magnetyzm już między 80-100 stopni C, a zjaranie izolacji uzwojeń na czarno to już grubo powyżej 100 stopni C.
Do nawijania używam materiału o nazwie-tereszpan, ewentualnie izolacja mikowa.
Jeszcze raz: Potrzebujesz oczywiście specjalny miernik do mierzenia tego. Zwykłym multimetrem tego nie zrobisz. Na dzień dobry rozpinasz mostki. Nie ważne w jakim układzie pracuje silnik. Mierzysz rezystancję izolacji, czyli: - rezystancję pomiędzy uzwojeniem U1U2 -V1V2 - V1V2 - W1W2 - U1U2 - W1W2 - U1U2 - korpus silnika (KS) - V1V2 - KS - W1W2 - KS...
W tych silnikach wyprowadzenia w tym stanie to niemal norma. Jedyną właściwą naprawą jest wymiana tych wyprowadzeń. Wszelkie koszulki nakładane we własnym zakresie mogą nie uchronić przed zwarciem, a tym samym również przed uszkodzeniem uzwojeń.
Weź to przeczytaj kilka razy i zastanów się co napisałeś. No co ci się nie podoba? W porządnych ładowarkach transformator jest zrobiony z zachowaniem wymaganych przerw izolacyjnych z izolacją uzwojeń o odpowiedniej wytrzymałości dielektrycznej. Sprzężenie zwrotne do sterowana kluczem jest realizowane za pomocą transoptora o wytrzymałości dielektrycznej...
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Miernik coś próbuje pokazać na jednym z uzwojeń i zakresie 200mega ale ostatecznie nie pokazuje nic. Zbyt niskie napięcie pomiarowe. Jeśli jednak "coś próbuje", to przy zasilaniu z sieci prąd upływu może być na tyle duży iż wyzwala RCD. Zawilgocony lub uszkodzona izolacja uzwojenia.
Faktycznie nie widać diody ale można by zmierzyć oporność pomiędzy tymi wyprowadzeniami, i w zależności od biegunowości dołączanego miernika jak zero to diody mogą miec zwarcie jak 15 k to uzwojenie może mieć przerwę, jak kilka omów to można uznać ze uzwojenie ok. i jeszcze oporność izolacji tego uzwojenia.
Gdzie tego szukać, pod warstwą uzwojenia? Trzeba wydłubać ten termistor? Zabezpieczenie jest pod warstwą izolacji, nie pod uzwojeniami. Nie jest to termistor, tylko bezpiecznik. Zanim zaczniesz ten transformator "rozbierać" sprawdź przejście uzwojenia pierwotnego jak i wtórnego.
Prawdopodobnie jest to wina silnika capstan. Wirnik ociera o uzwojenie, przeciera izolację uzwojenia. W zależności jak rolka docisnie taśmę tak przestawi się oś silnika.
wyższa wartość napięcia zasilającego silnik powoduje szybsze narastanie prądu w cewkach silnika co poprawia dynamikę silnika , sterowniki CNC kontroluje wartość prądu cewek i ta nie może być przekroczona ( parametr silnika ) minimalna wartość napięcia zasilnia powinna być na poziomie wartości znamionowej silnika może być wyższa w rozsądnych granicach...
(at)el2023 Pierwsze od czego trzeba zacząć to przemierzyć miernikiem do izolacji stan kabla pomiędzy falownikiem a silnikiem. Drugi etap to badanie silnika m.in sprawdzenie rezystancji uzwojeń czy są takie same oraz badanie rezystancji izolacji uzwojeń silnika.
Ale tak być nie może, dołączam foto, macie może jakieś pomysły? Faktycznie, tak być nie może i urządzenia nie wolno eksploatować/używać! Spawarka jest uszkodzona- uszkodzona izolacja między rdzeniem i uzwojeniem- płaskownikiem miedzianym. Bezwzględnie należy rozłączyć końce i początki uzwojeń i sprawdzić rezystancję izolacji między uzwojeniami a rdzeniem...
Na początek poszukał bym czy pod izolacją uzwojeń nie ma przypadkiem uszkodzonego bezpiecznika termicznego.
Można zgadywać - tylko autor wie, co robił z narzędziem i w jakich okolicznościach padło. Jaka marka tj. jak wysoka półka i jak solidne wykonanie? Po kolei: zwarcie w silniku - bo coś, bo stary i zużyty, bo pył budowlany wytarł izolację uzwojenia silnka, bo wibracje uszkodziły izolację jw... szybkie uruchamianie wiertarki raz po raz typu zabawa w pukanie...
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
Witam,kolego jeśli silnik był zalany to najpierw proponowałbym go rozebrać i stojan+wirnik dobrze wysuszyć. A następnie sprawdzić stan izolacji uzwojenia induktorem na 500V pozdrawiam
Hmmm, W zasadzie to najgorsza sprawa jest dla silników indukcyjnych - zanik jednej fazy przy włączaniu nie pozwoli na rozruch (brak momentu rozruchowego) i można spalić silnik a podczas pracy jeszcze nie jest tak źle, gdyż silnik ma już nadany kierunek wirowania, niemniej silnik jest osłabiony. Są proste układy wykrywające zanik fazy. Z kolei obniżenie...
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
Na fotografiach widać przegrzaną izolację uzwojeń stojana. Silnik nie został spalony całkowicie, tylko nastąpiło zwarcie między zwojami - stąd obniżona moc! Należy go po prostu przewinąć. Zajmują się tym firmy specjalizujące się w tego typu usługach.
Witam, potrzebuję pomocy a konkretnie sporo materiałów dotyczących komutacji, jej badania, pomiaru stanu izolacji, uzwojeń, ich rezystancji, metody wyznaczania sprawności, metody sprawdzania nagrzewania się maszyny. A więc tematy dotyczące eksploatacji i diagnostyki maszyn. Za wszelkie obszerne materiały odnośnie tych zagadnień byłbym bardzo wdzięczny....
HEJ Jeśli potrzebne jest tam tylko jedno napięcie to spokojnie możesz podpiąć trafo 12v i będzie ok. A co do starego trafa to może da się je uratować,często uszkadzają się w nich tz.koraliki - bezpieczniki termiczne,które ukryte są pod izolacją uzwojenia.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Zmierzyć prąd uplywu, rezstancję izolacji kabla zasilającego, rezystancję izolacji uzwojeń silnika pompy względem obudowy.
Bezpiecznik stosuje się zawsze! Na zdjęcu nr 2 izolacja uzwojenia wygląda na nadpaloną. Miałem kiedyś lampę warsztatową i właśnie na 12V nie na 24V a na transformatorze a konkretniej jego obudowie było napisane transformator bezpieczeństwa.
Jest to bardzo zły pomysł. Rezonans może spowodować uszkodzenie izolacji uzwojenia transformatora. Lepiej zastosuj regulator tyrystorowy po stronie pierwotnej lub wtórnej. Lepsze od kondensatora będzie zastosowanie dławika ale regulator sprawdzi się najlepiej.
Wystarczy, jak delikatnie przetniesz wszystkie zwoje tego uzwojenia, by nie uszkodzić izolacji i uzwojenia pod nim. Próba ich usunięcia może być bardzo trudna ze względu na lakier elektroizolacyjny.
Najdroższą i najważniejszą część prostownika czyli transformator już masz. Sprawdź wizualnie stan uzwojeń czy izolacja nie ponadpalana i podaj pole przekroju rdzenia.
Dodatkowo na izolacji uzwojeń była naklejona jakaś kartka z informacjami ale niestety została zdarta.
Czy to środkowa kolumna i połowa wysokości? Tam jest najgoręcej i największe narażenie izolacji.
Pompkę masz do wyrzucenia. Ile można tłumaczyć? Co to znaczy że " Pompa jest w bardzo dobrym stanie i niebyła zbytnio eksploatowana. ? Nawet do niej nie zajrzałeś. Ten smród przypalonego plastiku, to swąd izolacji uzwojenia zablokowanego silnika pompki.
Silnik może pobierać zbyt duży prąd przy rozruchu. Masz czym zmierzyć? Może być uszkodzona izolacja uzwojeń. Też należało by zmierzyć. Jeszcze bym spróbował zdjąć pasy i puścić silnik bez obciążenia. Sprzedawca mógł u siebie mieć mocniejszego bezpieczniki albo typu C.
Transformator na napięcie 220V ma izolację na 220V, no może troszkę więcej ale nie na 6kV. Pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami nie ma bezpiecznej izolacji na takie napięcia!
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Witam, bardzo dobrze ze się wahasz, to skrajnie niebezpieczne doświadczenie. Gościu z filmiku trzyma w ręku jedno wyprowadzenie uzwojenia transformatora więc prąd nie płynie przez jego ciało. Ten stan może się jednak zmienić nagle w przypadku przebicia izolacji pomiędzy uzwojeniami o co w przypadku nieobciążonego (i w dodatku chińskiego)transformatora...
Jeden z producentów odpowiedział, iż pomiar rezystancji izolacji uzwojeń transformatora po stronie DC i pomiar rezystancji izolacji generatora, są wykonywane na etapie produkcji i podczas naprawy. Niemniej jednak zachęcam do podzielenia się wiedzą na poruszone kwestie.
Co jak co, ale olej w kadzi nie zapala się od byle iskry - tam musiało stać się coś poważniejszego, pewnie jakieś uszkodzenie izolacji uzwojeń, rozszczelnienie kadzi, dopiero potem był pożar.
Ją chciałbym koledze ElektroMex przypomnieć że silnik wymaga przewodu ochronnego PE lub PEN . Jest on potrzebny by w razie uszkodzenia izolacji uzwojenia silnika czy przewodów zasilających . Bo jak na razie to tylko przewody zasilające widać , więc przed próbą i podłączeniem na stale wymienić przewód zasilający na trzy żyłowy.
Czy do sprawdzania rezystancji uzwojeń i izolacj trzebaby odłączyć kondensator, żeby nie wpłynął na wyniki? A chcesz zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń czy kondensatora?
Ja napisałem że została uszkodzona izolacja uzwojeń silnika, a powinno być jeszcze że uszkodzony jest ten przewód
Osobiście rdzenia nie przeliczałem ja tylko kolega który ma zakład przezwajania silników , transformatorów itp: ale na pomiarze specjalistycznymi cęgami do pomiarów prądu zwarcia osiągnąłem 1596 amper zabezpieczenie 32 C czas pomiaru około 4 sekundy bo inaczej mogło by dojść do uszkodzenia izolacji uzwojeń transformatora .
Tak, wartość rezystancji izolacji uzwojeń > 5MΩ. Dzięki za podpowiedzi.
Specjalista powiedzial, że silnik spalony. J Może miał rację. W takim zwłaszcza przypadku, trzeba zacząć od sprawdzenia ciągłości uzwojeń, i sprawdzenia izolacji uzwojeń względem obudowy.
Asynchroniczny silnik trojfazowy ok 2,2 -3kW γ/Δ 220/380VAC. Zachowany w stanie ,,fabrycznym :D " , kabel zasilający również :cry: Pomierzyć stan izolacji i rezystancje uzwojeń przed uruchomieniem tego ,,cuda". Oczywiście kabel zasilający do wymiany !
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
izolacja uzwojeń transformatora izolacja uzwojeń wirnika wirnika sznurek uzwojeń
wentylator skraplacza łącznik schneider terma baterie
pilot inspire t3030 kosiarka world
Škoda Fabia Ambition 1.0 TSI 95 KM 2021 – opinie, awaryjność, skrzynia 5-biegowa Enkoder 4 na 2 w SimulIDE – budowa, schemat, bramki OR, priorytet, 74HC148