Witam planuje stworzyć magazyn energi wykorzystując akumulatory trakcyjne z paneli fotowoltaicznych jakie typy modele proponujecie....
LiFePo mają sens ale czy warto w to iść przy budowie domowego magazynu energii to bym nie powiedział? Mam doświadczenie zarówno z małymi jak i dużymi akumulatorami w tej technologii. Względem LiPo mają wyższe prądy rozładowania i trwałość. W tym zastosowaniu masa akumulatorów ma trzeciorzędne znaczenie i stosując LiFePo w porównaniu do zasadowych czy...
Zmiana ładowarki, zmiana inwentera. I połączenie akumulatorów jak należy.
Mam panel 160 Wat regulator ładowania 10 Amper i do tego podpięty akumulator żelowy 80 Ah i jestem ciekaw jaki akumulator żelowy (o jakiej pojemności ) można by było podłączyć i czy by to działało. Jakim napięciem i jakim prądem taki akumulator się ładuje i jak jest z żywotnością w porównaniu do akumulatora żelowego. Jakie są markowe dobre akumulatory...
Drodzy Koledzy/Koleżanki, bardzo dziękuję za merytoryczne odpowiedzi. Postaram się odnieść do niejasnosci: Te akumulatory trakcyjne były już jak pisałem używane, w momencie gdy je montowałem ok. rok temu szacowałem na około 1/3 ich pojemności nominalnej (wózek po 3 latach przejeżdżał na nich 3x mniej km niż na nowym zestawie - 15-18km zamiast 45-50)....
Zajrzyj do michalPV https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Kup akumulatory trakcyjne np na OLX
Erbit z tą ekonomią to bez przesady. Początkowy koszt tej instalacji to było ok 22 tyś a potem rozbudowywałem ją z oszczędności jakie generowała. Zawsze wszystko kupowałem okazyjnie po dobrych cenach, roboty nie licząc . Na stan obecny oszczędności jakie generuje to ok 2000 tyś złoty miesięcznie. Jeżdżenie autkiem elektrycznym to oszczędność ok 1000...
Jaka jest gwarancja na akumulator do samochodu elektrycznego? Wstępna ocena dostępnych informacji Pytanie użytkownika dotyczy gwarancji na akumulator do samochodu elektrycznego. Z dostępnych odpowiedzi wynika, że gwarancja na akumulatory trakcyjne w samochodach elektrycznych jest kluczowym elementem, który różni się w zależności od producenta, modelu...
Da się dużo taniej. Cena jest taka ze względu na "wygodę". Gotowe zestawy to silnik BLDC zapleciony w koło, ogniwa Li-ion i pewnie jeszcze system wspomagania. Wymień to na silnik szczotkowy DC (kilka razy tańszy), sterownik PWM + akumulatory ołowiowe. Cena spadnie grubo poniżej 1000zł. Silnik 500W 36V-180zł Regulator PWM od chińczyka-kilkadziesiąt zł...
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Jak połączysz wszystkie w szereg - 6V 480Ah + do tego drugi akumulator to da razem 12V 480Ah.
Włącz początkowo szeregowo z akumulatorem dwie żarówki 100W/24V. Powinno być ok 2 - 5 amperów. Ale autorowi postu zależy chyba aby te 2-5 A było na końcowym etapie ładowania ? Bo przecież akumulatora trakcyjnego nie ma sensu ładować tak małymi prądami.
Z pomieszczeniem.powiedziałeś zbyt ogólnie ja dokonczylem. Co do kwasiaków mokrych zwyklych ( mie mówie o głaskaniu typu rozładowania do 12v i doładowanie wtedy taak cykli bedzie sporo ) Zobacz że on celuje w 3 Kwh na dobe czyli potrzeba minimum magazynu 3.6Kwh czyli 2x150Ah na 24V. I to jest na STYK. ( DOD100% )-- czyli brak pogody. Co do kwasów pancernych...
po kolei: (at)kpec - "wiele zależy tu od dostępnych prądów ładowania" do dyspozycji mam ogółem max 160A ale to jest ładowanie z fotowoltaiki więc nie będzie stałe i musi być ograniczone do 10-15% pojemności akumulatorów. Akumulatory połączone równolegle balansują się same a balansery potrzebne są tylko przy połączeniu szeregowym tylko że przy tych pojemnościach...
Napięcie w czasie jazdy jest 35,3 czyli według wykresu pobór prądu 250amper. Ten prąd trzeba zmierzyć to raz. Dwa masz akumulatory rozruchowe a nie trakcyjne a to jest znacząca różnica. Wim tylko, że dawniej też miałem rozruchowe setki z tą różnicą, że zasadowe i melex jeździł 20km do rozładowania teraz ledwo 10.Nie pamiętam wcześniej jakie były spadki...
Witam. Chciałbym zrobić sobie niezależne zasilanie urządzeń do obsługi akwarium. Mam 4 akumulatory trakcyjne po 6V 210Ah. Przetwornice na 230V 300W -na razie działa to jako UPS do pieca gazowego. Ale chciałbym ze względu na koszty prądu założyć niezależne zasilanie słoneczne do obsługi akwarium. W dzień ze słońca a w nocy z baterii i .proszę o rade...
Tylko jak taki będzie się sprawowało przy solarach i ile kosztuje? Jak patrzę tak na szybko po ofertach polskich firm, to wychodzi że na trakcyjne musiał bym wydać minimum 4 tyś zł. To chyba taniej co rok wymieniać samochodowe albo dorzucić ich drugie tyle żeby miały lepsze warunki pracy.Szczerze mówiąc przeglądam tabelki z parametrami akumulatorów...
W zimie raczej temperatura pracy może być ujemna, w lecie nie przekracza 25. W pierwszej wersji akumulatory miały być na strychu, ale ze względu na temperatury tam panujące szybko z tego zrezygnowałem. Więc myślę tak - zastosować trakcyjne monobloki z dodatnią płyt apancerną lub akumulatory AGM. Przykładowa kalkulacja dla AGM 4x230Ah 12V (megalight...
Aż boję się napisać (czy moja wypowiedź wniesie coś do dyskusji) ale spróbuję . W moim przypadku wózek widłowy tzw bułgar , dwie baterie ładowane za pomocą prostownika BESTER który upalił sobie mały transformatorek (nówka sztuka 800 zł plus szukanie dlaczego się upalił plus możliwe kolejne dalsze wydatki) - biorąc to wszystko pod uwagę postanowiłem...
W danej chwili mam 10 szt aku 120ah. Czy to starczy na magazyn? Zakładając, że przeciętnie akumulator jest rozumiany jako bateria akumulatorów o napięciu 12V bo takie są powszechne w pojazdach czy w wersji AGM lub GEL/ŻEL to mamy magazyn około 12kWh. Czy jest wystarczający? Nie wiem ale obawiam się, że nie. Jakie to akumulatory? Samochodowe czyli rozruchowe,...
Do zigler.Dobre akumulatory to np. akumulatory trakcyjne,lecz są bardzo drogie.Inne to żelowe,ale też są drogie.Do naszych celów można zastosować wszystko co nam wpadnie w ręce.Oczywiście jeżeli te aku mają jeszcze jakąś pojemność,bo jeżeli nie no to będą się nadawały do zasilania np. diod przy oświetleniu w ogródku. Czasem są wystawione do sprzedaży...
Możesz też pomyśleć o akumulatorze trakcyjnym, takim do wózka inwalidzkiego albo Melexa. One wytrzymują nieco więcej cykli głębokiego rozładowania a cena jednak jest pomiędzy LiFePO4 a zwykłym AGM. Tylko wówczas lepiej jednak zadbać o kontrolę maksymalnego prądu ładowania no i też miejsce eksploatacji akumulatora.
Przeczytałem cały topic o dochodzę do wniosku, że trwałość akumulatora jest kwestią niemalże losową... A może jednak DOD? To by się trzymało kupy. Z mojej obserwacji wynika, że problemu z akumulatorami mają szczególnie np. taksówkarze i pomoce drogowe. Nie tylko dla tego, że często odpalają i gaszą silnik (bo przecież więcej jeżdżą, więc akumulator...
Zgadzam się z kolegą powyżej ;). Moim zdaniem na początku nie stawiaj priorytetów na jakiś porządny regulator/sterownik tylko skup się na nakierowaniu paneli na słońce, wtedy będziesz miał pełne wykorzystanie tych paneli. Na początku dałbym diody (schottki) na każdym panelu i żadnego sterownika. 240W przy 12V to powiedzmy w pełnym słońcu będzie to dawać...
Mam takie pytanie mianowicie z sąsiadem doszliśmy do porozumienia i jako że nie ma prądu postanowiliśmy założyć spółdzielnię :D oczywiście żart ale założenia są takie: 2 panele x 240W/24V Pmpp 240Wp Vmpp 29,6V Impp 8,2A Voc 37,2 V DC Isc 8,79A Kontroler ładowania Tracer-2210RN Napięcie nominalne - 12 V / 24 V Nominalny prąd ładowania / obciążenia -...
Mam jeszcze dwa pytania. 1. Jakiej wielkości użyć zębatki jeśli ta na silniku ma 11 ząbków. 2. Jakie akumulatory doradzacie? ad2 Trakcyjne o ogromnej pojemnosci.
Jak długo ma pracować przy poborze 60W, a jak długo przy rozruchu/schładzaniu 140W? Ogólnie to do takich zastosowań są przewidziane akumulatory trakcyjne (wózki, łodzie itp.), które są przystosowane do głębokiego rozładowania. Akumulatory rozruchowe są przewidziane do dużych prądów, ale pobieranych krótko.
Jako że jest tutaj wielu Weteranów i ekspertów EV mam praktyczne pytanko odnośnie optymalnego ładowania w sensie max przedłużenia żywotności akumulatorów np.: Trojan_T-1275 ok. 150AhC20 12V albo AGH Haze 200Ah 12V ; różnica w cenie jest chyba niewielka... W Ellbee były te AGH Haze 100Ah 12V używane czy 6V? Jakie prostowniki byście polecali aby osiągnąć...
Od dawna interesuje mnie tematyka samochodu elektrycznego. "Googluje" ,czytam ,oglądam , słucham wywiadów w radio i TV, dyskutuje i przekonuje. Mnie też interesuje ale nikogo do tego nie przekonuje, a wręcz przeciwnie. Ja natomiast jestem również związany z branżą IT z innowacyjnymi technologiami mam do czynienia na co dzień, kilka spłodziłem i wdrożyłem...
Jakie to były akumulatory (te stare) i ile miały lat? Czy kupione nowe to tzw trakcyjne (przeznaczone do głębokiego rozładowania) czy zwykłe, najtańsze? Jeżeli najtańsze, to lepiej ich nie rozładowywać zbyt dużo. A ładowanie możesz rozpoczynać kiedy chcesz. Skontroluj napięcie końcowe ładowania (rano, przed wyłączeniem)powinno mieścić się pomiędzy 13.8...
Jak sprawdzić akumulator trakcyjny Trojan T-105 6v 225AH testerem do akumulatorów. Dotychczas sprawdzałem akumulatory samochodowe. W mierniku wpisuje się napięcie, pojemność i normę która zawsze jest napisana na akumulatorze. Na tej baterii nie ma żadnej normy i nie wiem co wpisać w miernik.
Relacje może i bym załączył aczkolwiek potrzebowałem wsparcia aby uruchomić auto. Rób relację i przedstawiaj problemy a postaramy się pomóc. W hybrydach wszystkie systemy w układzie napędowym muszą być sprawne aby uruchomić silnik spalinowy, z tego co wiem to bez akumulatora trakcyjnego nie uruchomisz silnika spalinowego. Nawet gdybyś go jakimś cudem...
Ale to kwestia ekonomii (żelowka to 150zl) i technologii już dzisiaj wymieniem je od ręki na akumulatory typu LifePo4 (cena ponad 1200zł, dwa pakiety 12V 10Ah, łaczna waga niecałe 3KG) i co ważne wysoki prąd rozładowania. Więc zasięg x3 Bzdura, widać właśnie jakie pojęcie o EV i ogólnie fizyce mają zwolennicy... Jak niewiele trzeba, żeby komuś coś...
Do tego służą odpowiednie baterie (akumulator trakcyjny) które są wiele droższe więc zdarza się że ktoś wymienia na aku. Miałem taki przypadek w podnośniku po wymianie na dedykowaną baterię do pracy ciągłej bez problemu podnośnik śmigał kilka godzin.
Tu może być tak samo jak w Kia ProCeed którą niedawno robiłem, co prawda miała zwykły akumulator 12V ale silnik spalinowy uruchamiany był napędowym silnikiem elektrycznym z baterii trakcyjnej, brak było standardowego rozrusznika i pewnie przy padniętej baterii trakcyjnej auto robi się nie do odpalenia
Dodałbym że li-ion potrafi się zapalić (dostać wewnętrznego zwarcia) od za głębokiego rozładowania czy przeładowania. Za dużego prądu ładowania czy rozładowania czy zbyt wysokiej temperatury ogniwa i przed tymi sytuacjami ma chronić BMS. Zdarza się i tak mimo to że dojdzie do spontanicznego przerwania wewnętrznej warstwy izolacyjnej elektrod i wtedy...
JESIOTR - jaki typ akumulatora miałeś ? jaką przetwornicę i regulator ? Akumulatory żelowe spięte w baterię 50Ah/24 V pracowały jak naczynie wyrównawcze. Regulator najtańszy za 50 zł.10A/12i24V. Przetwornica chińska (tania, bez sinusa)1500W/24V. Do wiatraka oddzielny akumulator trakcyjny.
Czy chodzi ci o akumulator trakcyjny w samochodzie elektrycznym?
To co znalazłem: https://battery-import.s1.cdn-upgates.co... Wynika, że podstawowa pojemność to pojemność C5 więc prąd 1/5C (5-cio godzinny czyli 32A) dla tego akumulatora powinien być OK. W końcu są to akumulatory trakcyjne do np maszyn myjących podłogi w marketach. Niestety dokładniejszych danych na szybko nie znalazłem.
Renault ARKANA 1,6 hybryda. Samochód stał długo w naprawie i rozładował się akumulator HV-trakcyjny. Jak teraz uruchomić silnik spalinowy, żeby doładować akumulator trakcyjny?
Dołączę się do tematu, sam posiadam zestaw 12sztuk ogniw trakcyjnych 240Ah i planuję używać go jako magazyn PV. Czy można zrobić jakiś system automatyczny do uzupełniania wody?
Bateria o napięciu 6 V składa się z 3 akumulatorów (ogniw wtórnych) połączonych szeregowo. Dla takiej baterii akumulatorów kwasowo-ołowiowych napięcie końcowe wynosi 7,5 V. Prąd ładowania powinien być 10-godzinny. Przy mniejszym należy skończyć ładowanie przy niższym napięciu. W dokumentacji akumulatorów lub układów scalonych ładowarek są zamieszczone...
Witam. Prawda jest po środku. Co w domu bierze moc? Piec, pralka - grzałka, piec do gotowania i to można zasilać dc ale start "softstart". Komputer, TV (jeśli ktoś jeszcze używa), światło może być AC, bo to MAŁE MOCE 100...200W. Żywotność akumulatorów wysokonapięciowych jest 10 razy większa niż bezpiecznych 24...48V, bo nie ma tam udarów prądowych....
3godziny naładowaniu olać wody i wio? ,,Olać" to raczej moczem złocistym i ciepłym :cry: A na serio trzy godziny ładowania akumulatora ołowiowego i ,,wio" ? Coś nie..ten tego...Drogi Panie. By nie było, że producentów reklamuję, poszukaj Waść Akumulatora Trakcyjnego ze znakiem Deep Discharge, czyli odpornym na mocne rozładowania. Parametry znasz. Pozdrawiam.
Dziękuję za takie porady. Proszę na temat.
Cześć, Twój pomysł nie jest nowy. W ten sposób konstruowane są praktycznie wszystkie zasilania serwerowni. UPS potrzebny jest do podtrzymania zasilania urządzeń na czas potrzebny do rozruchu agregatu i osiągnięciu przez niego parametrów pracy (duże agregaty spalinowe potrzebują kilka minut na osiągnięcie parametrów pracy) dopiero wtedy następuje przełączenie...
Kokretne liczby sa takie: Pojazd z "czystym" napędem elektrycznym, o wadze ok. 1,5 tony, dla jazdy po twardej i równej jezdni potrzebuje ok. 15kWh na 100km. Jeżeli masz napięcie nominalne akumulatorów 300V, to ich pojemność musi być 50Ah. To jest wyliczenie teoretyczne, bo w praktyce nie wolno wyładowywać akumulatorów "do zera", ponadto pojemność akumulatorów...
Głupawy LELEK "robił" gęstość, tylko trwało to tydzień. Akumulator w samochodzie to nie jest akumulator trakcyjny.
...i czy to w ogole ma sens. Nie ma sensu, bo w hybrydach montowane są zupełnie akumulatory niż te w pojazdach elektrycznych. Te w hybrydach to nie są akumulatory typowo trakcyjne! Różnice są zasadnicze i polegają przede wszystkim na zupełnie innej odporności na głębokie rozładowanie oraz ilości cyklów ładownia. Wykorzystanie akumulatorów z hybryd...
To też częsty problem zaniedbanych baterii, ale chyba nie w tym przypadku. Z uszkodzonym mostkiem nie byłaby możliwa praca przez 2-3h. Takie objawy dają uszkodzony ogniwa, gdzie wydajność całej baterii jest ograniczony do pojemności tych właśnie ogniw. Ładnie to widać na wykresie rozładowania, gdy pojawiają się skokowe spadki o 2V na każde wyczerpane...
Zużyte akumulatory trakcyjne NIE są wyrzucane, ale adaptowane jako magazyny energii do współpracy z domowymi panelami lub wiatrakami. Nie wiem jak zużyty akumulator trakcyjny miałby pracować jako magazyn energii? To nonsens oczywisty. Skoro jest zużyty, to jedynie nadaje się do huty a nie spełniania funkcji, której już nie spełnia. Skoro się zużył...
Niestety akumulatory AGM nie nadają się do takich eksploatacji , pozostaje tylko LiFePO4 albo akumulatory trakcyjne . niestety kogo stać na zakup takich akumulatorów bez dotacji .
(at)maverick73 jeszcze chwila i przejdziesz na on-grid :) (at)Kruza Bolesław może właśnie w tym wypadku kupić falownik on-grid i mały agregat spalinowy. Rozejrzał bym się za akumulatorem trakcyjnym z wózka widłowego. https://youtu.be/GT5C9noYuFA?t=289 https://www.olx.pl/oferty/q-akumulator-t...
Akumulatory kwasowe są zazwyczaj używane jako rozruchowe. Słowo klucz; zazwyczaj . Co nie znaczy że zawsze. Są produkowane, akumulatory trakcyjne kwasowe, np; https://sklepakum.pl/11-akumulatory-trak... Akumulatory AGM są również akumulatorami kwasowymi. Więc samo stwierdzenie "akumulator kwasowy" bez odniesienia do konkretnego typu/modelu...
Będzie zdecydowanie trwalszy niż klasyczny aku rozruchowy. Swego czasu producenci przetwornic pisali o akumulatorach DeepCycle i takie faktycznie są na rynku. Jednak nic nie pobije trwałości (poprawie eksploatowanego) aku LiFePO4. Początkowo w instalacji podobnej do Twojej miałem aku 120Ah; kwasowy mokry i również po około 600-ciu set cyklach musiał...
Witam, po naprawie uszkodzeń prostownika impulsowego (wymieniony 20N60 oraz kilka diod i termistor) prostownik na 1 sek załącza się i rozłącza i tak cały czas. Czy to może być uszkodzony procesor sterujący (TMS320LF2406), czy jeszcze czegoś mam szukać na płycie? Powymieniałem wszystkie drivery (34151 i 34152) oraz transoptory i diody impulsowe. Czy...
Wszystko zależy od tego jak często zestaw będzie wykorzystywany. Jak to będzie 1-3 razy rocznie, to lepszy byłby akumulator typu AGM VRLA, gdy praca będzie częsta, cykliczna, to akumulator typu trakcyjnego. Kompromisem miedzy wytrzymałością, a ceną mógł by być wzmocniony akumulator kwasowy np jenox hobby, lub podobne.
Tak jest , przewód 35mm² , oczka 8mm , akumulatory trakcyjne płynne . Uprzedzę , że mierzyłem każdy oddzielnie i miały takie same napięcia , BMS zbędny . Była szybka robota i wyszło jak wyszło . Przerobię to . P.S. Masz dobre "oko".
A oryginalnie to do czego ta ładowarka. Jest dość mocna więc może szkoda ją przerabiać , bo Ty potrzebujesz około 0,2A do ładowanie a jej możliwości to jak piszesz około 15A. Moc to 180VA a Tobie potrzeba kilka wat mocy transformatorka, praktycznie każdy ze sprzętu typu stare radio, itp.
Ma i to duże. Podczas rozładowywania jony siarki wchodzą w płyty akumulatora, a podczas ładowania wychodzą z powrotem do elektrolitu. Jeśli był rozładowany to wylewajac elektrolit zostawiłeś tam część jonów siarki w płytach. Musisz je z tamtąd usunąć (woda destylowana i ładowanie odsiarczające) zanim wlejesz nowy elektrolit, a jak płyty wyschną to juz...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
KW650 służy do sprawdzania akumulatorów STARTOWYCH. Akumulatora trakcyjnego tym nie sprawdzisz.
trzeba porównywać pojemność a nie Ah A czym są Ah (amperogodziny) jak nie pojemnością? Właśnie już to opisałem. Tylko producenci akumulatorów trakcyjnych (nie wszyscy) podają takie dane ja wartość C. Reszta podaje napięcie i Amperogodziny.
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Na przykład MWC 80-12 będzie miał zbliżone wymiary. Chodzi o polecenie konkretnej marki i modelu? Akumulatory trakcyjne mają swoje wymagania.
No niestety. Popatrz na akumulatory KMBattery. Jeśli masz odpowiednie warunki do umieszczenia akumulatorów to możesz pomyśleć o kwasówkach trakcyjnych, cenowo wychodzi korzystniej.
Hybryda nie jest autem z akumulatorem trakcyjnym A czym jest dodatkowy akumulator 48V w hybrydzie? Nie jest to akumulator trakcyjny?
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Jak dla mnie to hybrydka (mild) jest najlepszym rozwiązaniem, zapewnia ekonomię, niezależność. Mam wrażenie, że ciągle mylisz pojęcia w kwestii hybryd. Rozróżniamy 3 typy: 1. mild-hybrid (mHEV) czyli wspomaganie silnika spalinowego przez wzmocniony alternator, z instalacji 12V-48V. Jest to auto które nie funkcjonuje bez silnika spalinowego, nie jest...
Mam do wykonania prostownik do ładowania akumulatorów trakcyjnych 6V 300Ah, najlepiej stałym prądem ładowania 30A do czasu uzyskania napięcia na akumulatorze 7,2V, a następnie łagodnym prądem do uzyskania napięcia 7,5V, przy tym napięciu powinien się wyłączyć. Prostownik będzie na stałe podłączony do akumulatorów, więc nie może po odłączeniu od sieci...
(at)ElektrodaBot Jaką trwałość ma akumulator trakcyjny tego auta?
Podpowiedz mi proszę, które elementy przejrzeć (wtyczki, wiązki), żebym się pozbył tego błędu. Bez dokumentacji nawet nie wiem, czy to "coś" w bagażniku pod podłogą obok akumulatora trakcyjnego to jest właśnie HCU1 (bo jest też gdzieś HCU2). Ciężko to stwierdzić nawet z dokumentacją, bo porzestali podawać skróconą nazwę. :) 1919- kalkulator kontroli...
Interfejs OBDII wpinasz w gniazdo w którym masz dostępne napięcie akumulatora. ADC użytego mikrokontrolera załatwia sprawę. No ale wiadomo, im głębiej w las tym więcej drzew. Już pomijając elektryki i akumulatory trakcyjne niektóre auta mają po 2 akumulatory i tu warto byłoby pokusić się o odczyt po ODBII tylko że czemu chcesz bazować na K-Line skoro...
Mam akumulatory trakcyjne Trojan T125, kpl. 48V + ładowarka. Czy może ktoś mógłby mi pomóc w stworzeniu magazynu energii, a dokładniej w połączeniu z instalacją PV na dwóch mikroinwerterach hoymiles HMT-2250.
Te ze zdjęć są akumulatorami trakcyjnymi - nie trakcyjnymi (trakcyjne są w melexach), a stacjonarnymi. Po 3 latach nie wymienia się akumulatorów w taksówce, a w wojsku (tzw. "resurs"). Taksówkarz nie wymienia akumulatora, dopóki kręci i dopóki da się go podładować w garażu ... Te akumulatory prawdopodobnie pracowały w jakimś układzie podtrzymania zasilania...
Kwasowe akumulatory trakcyjne mają lichą żywotność - raz, że relatywnie nieduża ilość cykli - dwa, że akumulatory kwasowe od samego leżakowania też się degenerują. Wątpię by był z tego jakiś zysk poza tym że masz akumulatory na wypadek jakby prądu brakło. No ale policz to sobie dokładnie - uwzględniając koszt akumulatorów, ich żywotność, koszt dodatkowego...
To mają być akumulatory trakcyjne? Akumulator LifePo4, spełniający funkcję mobilności, to 30kg dla pojemności ponad 300Ah. do tego przetwornica o wadze jednego kilograma i mamy bank energii dający się przenosić. Większa pojemność, to większa waga. Swoją drogą, to co to za biuro, które potrzebuje mobilnego banku energii? Nie mówiąc o tym, że chyba trudno...
Tak, domek na działce. Tym niemniej muszę kupować przedmioty nowe, bo takie są reguły dofinansowania. Ale znalazłem jeszcze opcję z akumulatorami trakcyjnymi. Są dedykowane do maszyn pracujących w trybie głębokiego rozładowania - wózki itp. Opis z allegro: AKUMULATOR TRAKCYJNY 12V 170AH EVP12-125 ... została zastosowana technologia dodatniej płyty pancernej....
Pojemności akumulatorów /zwykłych nie przemysłowych/ najczęściej są podawane dla rozładowania prądem 20 godzinnym. Popatrz na parametry melexa /akumulatory trakcyjne/.
Witam Uruchomiłem silnik wraz kompresorem ładowarką akumulatora trakcyjnego i przetwornicą ładują akumulator pokładowy 12 V Dziękuje wszystkim za próbę pomocy w rozwiązywaniu problemu.
Akumulator samochodowy jest akumulatorem rozruchowym. Nie nadaje się do głębokiego rozładowania. Te odpowiednie w tym zastosowaniu to akumulatory właśnie podtrzymujące czy trakcyjne. Stosowane od zasilaczy buforowych przez łodzie i kampery. Wspomniane akumulatory LiFePO4 mają tą zaletę, że mogą byś ładowane i rozładowywane wielkimi prądami bez szkody...
Proces ten jest NIE odwracalny i taki proces tutaj nastąpił. Jest odwracalny ale wymaga dużo czasu tym samym ma nadal sens ekonomiczny jedynie przy drogich akumulatorach trakcyjnych. Przy coraz niższych cenach ogniw li-ion producentom nie opłaca się produkować przyzwoitych AGM małej pojemności.
Lampy mają moc 36W. Napięcie zasilania lamp - 230V. Napięcie zasilania wymusza użycie przetwornicy 12/230V. Przetwornica ma sprawność mniejszą niż 1, więc pobór mocy po stronie baterii akumulatorów będzie większy niż po stronie lamp. To sobie zapamiętujemy, żeby wykorzystać później. Pobór mocy pomoże określić pojemność baterii akumulatorów. 36W przy...
A jeszcze takie długotrwałe rozładowanie akumulatora rozruchowego małym prądem ( nie trakcyjnego czy deep cycle) prowadzi do jego zasiarczenia i znaczącego skrócenia żywota... Pozdr. J. ps Instalujemy m in GPS-y w pojazdach budowlanych, one potrafią stać miesiąc i akumulatory umierają.
Stosuje się akumulatory trakcyjne. Małe 12 lub 24V często występują w elektrycznych zamiatarkach. Wpisz w wyszukiwarkę "akumulator trakcyjny", to zobaczysz oferty i ceny.
ładowarka akumulatora trakcyjnego . to wszystko jest w jednej obudowie pierwsze od góry nad silnikiem trakcyjnym Z tym się akurat nie do końca zgodzę, bo ładowarka akumulatora trakcyjnego w Leaf'ie jest umieszczona pod tylnym siedzeniem. I w dodatku jest chłodzona cieczą. Nad silnikiem siedzi sobie inwerter silnika trakcyjnego.
To też akumulatory trakcyjne, a ceny są podobne :)
W Polsce generatory bez przekładni nie zdają egzaminu z powodu słabych wiatrów. Chociaż do tej pory. Siemens z którym jestem związany ponad 15 lat w 2012r wprowadził na rynek najnowsza gondolę z generatorem bezprzekładniowym o mocy aż 3 megawatów. Rozpiętość łopat rotora 101m. Nowatorski generator i układ sterujący gondolą oraz łopatami pozwolił obniżyć...
jeśli dadzą radę przez minimum 4 lata to już będę zadowolony. Producent chwali się że te Aku które posiadam mają 3razy większą ilość cykli od ich innych akumulatorów Teoria vs praktyka.. 4ry lata to 1500 cykli. Nie ma takich aku kwasowych które osiągają 1500 cykli przy DOD 70% i więcej, a niestety w zimie tak będzie. Akumulatory trakcyjne byłyby pewnie...
Są akumulatory trakcyjne i rozruchowe. Akumulator rozruchowy zainstalowany w wózku, pada dość szybko. Zenith, z tego co wiem, produkuje tylko akumulatory trakcyjne i AGM-y. Rozruchowych to oni nie robią, więc jeśli ma Zenitha, to na pewno nie jest to rozruchowy. baterie z 2014 padły po 3 miesiącach od zakupu. Jeśli baterie nie mają wady fabrycznej...
Tylko akumulatory trakcyjne znoszą głębokie wyładowanie, w przypadku akumulatora samochodowego - jak go rozładujesz poniżej 8V to jest do wyrzucenia. W miarę dobre a nie drogie są akumulatory BANNER Energy Bull, nie są to akumulatory typowo trakcyjne ale nadają się tego typu zastosowań.
Mokre to bardzo szeroki zakres. Najlepiej będą się sprawdzać akumulatory trakcyjne.
Czesc. udało ci się ogarnąć auto u mnie to samo tyle tylko ze po strzale odpalal, postal jakies 3 miesiące mam błąd akumulatora trakcyjnego uszkodzona izolacja odpala i gasnie może cos masz na ten temat pozdrawiam
Jak UPS o takim czasie podtrzymania to będzie trudno. Najpierw oszacuj jakiej mocy potrzebujesz? Lodówka ma średnio 150W a router około 15W, przez 12h daje prawie 2kw. Zwykły, samochodowy o pojemności 100Ah z samego mnożenia ma 1,2kW - a zwykły sie nie nadaje, jedynie trakcyjny. Ładowanie w akumulatory 2kW to też jest nie proste. Sama przetwornica też...
To prawda, ale to nominalne pojemności. Jaka jest efektywna pojemność akumulatora który posiada autor, tego nie wiemy. Nie wiemy też na ile łatwo dałoby się zaadoptować istniejący BMS do naszych potrzeb - jeśli nie da się, to znowu pozostaje kwestia doboru takiego sterownika. Czasem może się okazać że taniej jest sprzedać sprawny akumulator trakcyjny....
Najlepszy do tego byłby akumulator trakcyjny ale czy tak małe sa tego nie wiem .
Najlepszym rozwiązaniem okazało się przejście na on-grid
Polecam raczej amerykańskiego Trojana. To jest akumulator trakcyjny głębokiego rozładowania.
Obecnie produkowane, wymagające uzupełniania wody to wyłącznie akumulatory trakcyjne. Może prościej będzie zrobić porządek z ładowaniem?
Akumulator trakcyjny - akumulator rozruchowy. Nikt nie czuje różnicy? To poczytajcie sobie...
akumulatory trakcyjne zastąpić akumulatory trakcyjne jakie akumulatory wkrętarki
volvo silnika odblokuj bootloader analogowe webasto
toshiba pompa ciepła toshiba pompa ciepła
Silnik w rowerze elektrycznym wyłącza się powyżej 25 km/h Opel Crossland X - specyfikacje, silniki, wyposażenie