Znakiem tego albo sterowanie turbo nie pracuje prawidłowo albo sam turbina powoli zaczyna się buntować.Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzili że turbo jest ok wizulnie(oględziny)czy może jakliś pomiar?Napisz mi jeszcze czy turbo już gwizda czy pracuje cicho?jezeli zaczyna gwizdać to pada.
Nie wiem jakie ciśnienie ma być , ale stwierdzono że 1,5 bar za mało. Jeśli chodzi o pytanie jak kopci - odpowiadam na czarno - typowy dym złego spalania ropy.
Pompowtryski i zaworki były ustawione od razu na wszystkich, a pompowtrysk był nie na regeneracji, a wyciągnięty z pudełeczka. Tylko z tym manometrem to nawet bez czujnika doładowania powinno pokazać jakie jest ciśnienie doładowania, przecież turbina i bez tego chodzi
Jakie porcelanki? jakie tłoczki? niczego takiego nie ma w Scani! Pompa olejowa to zwykłe żelastwo z 2 trybami. Są 2 uszczelniacze gumowe ( fasonowe oringi) na rurze ssącej smoka i tyle. Po latach twardnieją i przy dotyku potrafią się rozsypać, ale to nie jest porcelanka. Uszczelniacze trzonków zaworów na wydechu nigdy nie spowodują wycieku oleju do...
Możesz uwierzyć bądź nie, ale stosuje dokładnie taką technikę jazdy jaką opisałeś. Od zawsze tak jeżdżę. przy 1400obr i pedał w desce nigdy jak dotąd nie utrzymał równych obrotów, zawsze opadały bądź rosły(jak był już 4bieg) puszcza dym, po regeneracji pompek ciemny, wcześniej był biały/niebieskawy. Turbina nowa, IC również i było sprawdzane i szczelność...
Witam, mam takie pytanie czy w Scanii R 420 silnik HPI ta druga dolna turbina ma duże znaczenie dla ciśnienia oleju w silniku?
Witam turbina z zaworem obejściowym czy bez?
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Pierwsze to filtry, zarówno powietrza i paliwa, drugie to ciśnienie powietrza, czy przypadkiem IC nie ma dziury, a później dopiero pompki.
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Nie mam czy mporządnie zaślepić IC. Jeżeli optycznie na Ic nie będzie przepoceń a łączniki obejrzę wizualnie oraz sprawdzę pianką to wystaczy? Bez obciązenia to tam za wielkiego ciśnienia nie ma :(. Jakiś patent na zaślepienie IC oprócz kupna zestawu adapterów za kilka stów?Stara uszczelka lub nie dokręcenie śrub na łączeniu turbiny z kolektorem wydechowym...
Witam. Mam problem ze swoją skakanką a mianowicie w ostatnim czasie zauważyłem wzrost spalania, nie kopci, chodzi równo, pali na strzała, turbina bije do 2,5 bara czy to prawidłowo czy za mało ?? ile wynosi prawidłowe ciśnienie ?? Dodam że czuć jak by scania miała mniej siły. Może ktoś maił taki przypadek. Podejrzewam że to coś z turbo ale wolał bym...
Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak...
Witam.. Od niedawna przesiadłem się na Scanie 124L i 470 km. Poprzedni kierowca wcale o nią nie dbał i teraz wszystko wychodzi. Scania jest po wymianie olejów filtrów itp itd. Ostatnio w trasie poszła dolna turbina. Silnik się nie zatarł, zaślepiłem ją uzupełniłem olej (bo pociągnęła) i dojechałem do domu. Turbina została wymieniona, wszystko było by...
Witam!! Jakie powinno byc prawidlowe cisnienie paliwa w Scania seria 4 moc 380km na pompowtryskach?? Drugie pytanie: gdzie dokladnie powinno sie przeprowadzac pomiar?? Manometr byl wkrecony w miejscu odpowietrznika zasobnika paliwa i wartosc cisnienia wynosila ok 7 bar. Trzecie pytanie: Szukam informacji na temat regulacji pompowtryskiwaczy w tym silniku....
Ile wynosi wartosc doładowania turbosprezarki na biegu jałowym na pełnym gazie? U mnie pokazuje 1.2 bar
Autko to Scania R 420 problem polega na tym że autko po przekroczeniu 1400 obr/min odcina obroty (gaz) to max na jaki się wkręca,obroty spadają do granicy zgaśnięcia motora (czasem silnik gaśnie) i ponownie zaczynają iść do góry. Nie ma znaczenia czy pedał gazu jest wciskany wolno czy szybko odcięcie jest tak samo, dodatkowa zapala się inf. o błędzie...
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Witam Problem dotyczy scani 114 380 z 2002 r. Otoz samochod zaczyna slabnac po ok 4h jazdy i z kazda kolejna godzina jest coraz gorzej. Auto zachowuje sie tak jakby brakowalo my paliwa dochodzi do pewnych obrotow i "dudni", edc nie zapala sie. Wymienione zostaly pompa zasilajaca i zawor od cisnienia magistrali paliwowej. Cisnienie na wolnych obrotach...
SCANIA R 420 HPI 2007 - autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Regulowane zawory i pompowtryski. Pompa paliwowa nowa. Musi być gdzieś ubytek ciśnienia, pytanie gdzie?
Witam, wyskoczył mi komunikat zaraz po odpaleniu - ograniczenie mocy zbyt wysoka Emisja spalin, usterka silnika. Po połączeniu komputera wykazało błąd : uszkodzony silnik sterowania turbiny. Elektryk powiedział że turbo do regeneracji, zaczerpnalem innych Podpowiedzi, które brzmiały tylko serwis. Więc mam pytanie czy obejdzie się bez serwisu? Czy jest...
Witam, może ktoś podpowie jakie powinno być właściwe ciśnienie sprężania w silniku DSC 1205 Scania 124 420 PDE. Pomiar przeprowadziłem manometrem, adapter z zaworem zwrotnym wkręcony w miejsce pompo-wtryskiwacza . Wyniki na wszystkich cylindrach 29.5-30 Bar przy 10 sekundowych próbach dla każdego cylindra. Pozdrawiam
Witam Mam dwie Scanie, w jednej pojawiają się błędy odnośnie ciśnienia paliwa. Sprawdziłem, autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. W drugiej sprawnej ciśnienie na wolnych to około 15,7bar. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, sprawdzone cewki wtrysku filtr paliwa nowy. Czy to będzie pompa paliwa czy coś jeszcze...
EMS 263-czujnik ciśnienia doładowania, napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. VIS 77- klakson, przerwa w obwodzie
Scania R500 v8 z 2011 Samochód mało dynamiczny i brakuje mu mocy w stosunku do innych. Kolektor szczelny, tłumik drożny, nowa turbina. Samochód nie dymi. Chciałem spytać jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa na filtrze oraz na listwie zasilającej?
Koledzy mam ten sam problem z mocą. Auto R440 PDE 2012r 470tys przebiegu. Sprawdzony intercooler, ciśnienie turbiny, ciśnienie paliwa, tłumik i niby wszystko ok a auto czuje górkę szybciej niż ją widać
Witam Da się sprawdzić po VIN jak również widać to po jej wyglądzie. Ta ze zmienną geometrią ma przymocowaną taką "puszkę" w której znajduje się aktuator zmiennej geometrii, zaś zwykła turbina ma tylko taką "gruszkę" która za pomocą ciśnienia steruje zaworem upustowym. Pozdrawiam
Witam Scania 420 2004r silnik PDE brak mocy nie wyświetla błędów czy może być winny czujnik ciśnienia turbiny turbina raczej jest ok nie rzuca olejem na wskaźniku turbina bije do 2,6bar.
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Masakra z tą furą:( Przyczepmy się do tego dymienia. Odepnijcie na chwilę wydech. Nie jest to skomplikowana operacja, a wykluczy jakiś etap. Czy i jakie turbina buduje ciśnienie? Czy do zbiornika wraca przelewem nadmiar paliwa?
temat ogarniety problemem było ciśnienie paliwa , auto długo stało musiało sie dużo syfu z dodatku bio utworzyć i to zatyka filter paliwa
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
W moim spadło, bo wzrosła efektywność doładowania- przybyło mocy. Raz, że spaliny w pełni napedzały turbinę, a 2, to ciśnienie w dolocie nie uciekało przez te wypracowane połączenia od tyłu.
witam! mam scanie 113 380 z edc z 93 roku wyświetla mi 3 błędy 8 10 i 11 mrugnięć lampki i dużo pali nierówno pracuje dymi 38 litrów przy ładunkach 12 -13 ton pompa po regeneracji i końcówki wtrysków nowe turbina po regeneracji ćiśnienie na cylindrach jest dobre
To jest brutalne okaleczenie motoru. Kultura pracy i moc spada.Wymiana łożysk nie jest droga. Chodzi o łożyska w przekładni kompound, jeśli auto ma ponad milion, to łożyska są do wymiany. Tej roboty i tak będzie mniej, niż wszystko pozaślepiać i zrezygnować z dodatkowej turbiny.
Właśnie na tej butli najbliżej akumulatorów brakuje ciśnienia, mam nieszczelność na siłowniku przy turbinie ale nie na tyle dużą żeby nie szło nabić ciśnienia ono raz jest raz nie ma obejrze te zawory dziś i zobaczymy to w trawie piszczy.
Cisnienie ma być 16 bar bezwzględne na wolnych- wymień zawór przelewowy na listwie na odpowiedni. To jest Scania R 420 z egr i 2 turbinami. Upewnij się, że system egr jest szczelny, szukaj sadzy i śladów wycieku spalin wyjmij też czujnik turbo doładowania i wyczyść go delikatnie, pewno jest zabity koksem. Podaj, czy gumy na tyle to 315/70/R22,5? Jakie...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
Trochę handluję osobowymi i mam tylko Autocom2014r z wersją Truck i tylko pokazuje błąd 135.Zanim wymieniali w serwisie wtryski podobno były jakieś inne błędy ale po wymianie wtrysków i całej pompy ciśnienia zniknęły.Zauważyłem że dziwnie świszczy turbina i mocno ją słychać.Mówiłem o tym jak byłem kiedyś przejazdem w Scania Berlin tam gdzie kupiłem...
Okej wymienimy go A powiedz czy na przykład alternator nie mógłby wysyłać zbyt dużego impulsu prądu na te czujniki i czy przez ten zaworek mogło też spalić czujnik doładowania turbiny??? Dodano po 2 Kilka razy Jak odpalałem silnik to wyskakiwał mi komunikat alternator nie ładuje ale po chwili gazu i tak się zastanawiam czy to też nie miałoby jakiegoś...
Witam mam problem ze scania 164 V8 480km 2001 rok brak mocy . Spalanie i temperatura w normie , wymienione interkoler , turbina , pompowtryski, czujnik ciśnienie I nic nie pomogło . Proszę O pomoc
Witam. Mam problem z moja Skakaneczką a mianowicie.. Traci moc podczas jazdy. Ciągnie raz normalnie a raz jakby odcinało turbinę. Po podłączeniu do kompa SDP nic nie pokazał. Ciśnienie paliwa/odchylenia w normie. Co to może być, może ktoś się spotkał z czymś takim? Od czego zacząć?
Olej w retarderze sprawdzałem i jest ok. Zaczęło mi dużo ubywać z silnika 5 litrów na tydzień. A nie kopcic, turbina ok, nie ma wyciekow. Dodano po 4 Znajomy miał podobny przypadek i niby u niego była wina jakiegoś korka zaślepki pod obudowa rozrzadu. Jest jeszcze gdzieś ponoć z przodu silnika jakiś dekielek gdzie olej ma kontakt z płynem. Układ czyscilem...
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
Błędy od wtryskiwaczy powstaną nawet po zapowietrzeniu silnika! Więc nie wolno brać jednoznacznie kodu usterki. Volvo np. rozróżnia typ usterki tzw. FMI (zwarcie,przerwa,usterka mechaniczna itp.) w Scani niestety tego nie ma i podstawą do oceny jest odczyt czasów, wyważenie, kompresja i rozpędzanie poszczególnych cylindrów. Stąd też moja pierwsza uwaga...
Witam Panowie. Proszę o interpretacje błędów w Scanii R 480 euro 4 EMS 5127 nr części 1874484 i EMS 11180/1874484. O tym błędzie już czytałem ale napisałem bo może ma to jakieś znaczenie, że są razem aktywne. Poza tym na wyświetlaczu pokazał się komunikat "Wysoki poziom emisji w spalinach". Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale stało się to po tym...
Ja podłączam w podstawę filtra oleju. Wykręcam rurkę łączącą podstawę filtra z turbiną w to miejsce wstawiam przewód najlepiej wysokociśnieniowy , elastyczny z trójnikiem . W wolne miejsce w trójniku wkręcam manometr i odpalam silnik. Najpewniej masz uszkodzony czujnik lub jego okablowanie.
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy...
Cooler wymienilem bo zamarzl w zimie razem z oringami. Potem pompe paliwa bo nie bylo cisnienia. I pompowtryski bo jeden mial 300 bledow. Jesli to ma znaczenie to przed wymiana pompowtryskow palil na wolnych obrotach 1.2 l/h a po wymianie 1.8l/h. Zaraz po wymianie pompowtryskow spalanie od 30 do 35 l/100 a teraz jak wyjdzie 38 to sie ciesze. Podczas...
WITAM WSZYSTKICH , POSIADAM SCANIE R 420 EURO 5 OPTI CRUSE 2007 R I MAM Z NIĘ PROBLEM , DUŻO PALI ! SPRAWDZANE BYŁY POMPOWTRYSKI , REGULOWANE ZAWORY , CZUJNIK DOLADOWANIA TURBINY , CIŚNIENIE PALIWA I NIBY WSZYSTKO OK A ONA NADAL DUŻO PALI , TZN. 38L/100 KM W ZWYŻ ? DODAM JESZCZE ŻE FILTR PALIWA JEST TEŻ ORYGINALNY . Przed napisaniem kolejnego posta,...
Witam. Dołączę się do tematu. Mam scanię R500 euro 5 streamline z przebiegiem 140tkm zwykła turbina PDE. Z tym, że jest to samochód z roku 2012 i długo stał. Problem jest tego rodzaju, że nie ma mocy w porównaniu z man-em tga 440 euro 5 nie ma szans. Ma bardzo duże spalanie 35, 36 litrów i tak, zostały wymienione pompowtryskiwacze w serwisie i sprawdzony...
EMS 53253 ; ciśnienie zasilania jest za niskie. Możliwe ,że jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie,filtr paliwa zapchany,wycieki z układu, pompa podająca uszkodzona.Sprawdź jeszcze turbinę, cały dolot no i filtr powietrza.To tak na początek.
Witam kolegów Mam problem ze Skanią 124 400 98r z EDC Auto chodziło idealnie do momentu aż padło uszczelnienie na wtryskiwaczu i spaliny przedostały się do układu paliwowego ciśnienie było tak duże że zbiornik się powiększył a paliwo zrobiło się czarne. Wymienione zostały uszczelniacze na wtryskiwaczach na oryginał jak wtryski były wyjęte zostały sprawdzone...
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
Panewki wałka rozrządu, turbina, rzadki olej- to ma wpływ. Pewna Scania na rzędówce jeździła długie tysiące na świecącej kontrolce oleju na wolnych, na obrotach 1,5-2 Bary. poszła do Iraku.
Problem ze scanią nadal nie rozwiązany.Tak jak pisałem wczesniej ,ciecz krąży bardzo szybko przede wszystkim przez odpowietrzenie pierwszej głowicy.Zastaniawiam sie czy aby nie jest przypchany gdzieś obieg wody.Blok cały sprawdzony,sciągane były klapki boczne od strony turbiny z bloku razem z chłodnicą oleju i nic nie zostało znalezione a reszte kanałów...
ciśnienie turbina scania jakie ciśnienie turbina scania jakie ciśnienie
formatować tablet podłączenie silnika pralki polar kenwood kolumny
Kombinacje kodu PIN z dwoma identycznymi cyframi Wentylator w spawarce DEDRA IGBT 140A - tryb pracy