Porównaj liczbę żłobków wirnika i liczbę lamelek komutatora. Teraz podziel liczbę lamelek przez liczbę żłobków. Będziesz wiedział ile jest odczepów na jednej cewce.Musisz też zobaczyć jakie jest przesunięcie między lamelkami wirnika a cewką. Dokładnie prześledź drogę drutu z lamelki do cewki i będziesz wiedział prawie wszystko. Później możesz odciąć...
Możesz pobawić się ze zrobieniem komutatora, do którego przez szczotki doprowadzisz prąd. Lamelki komutatora (w ilości zależnej od ilości biegunów silnika) trzeba odpowiednio połączyć z pierścieniami, z których kolejnymi szczotkami można odebrać zasilanie silnika. Oczywiście taki twór trzeba odpowiednio umieścić na wale silnika. Żeby regulować prędkość...
Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Oderwane połączenie uzwojenia do lameli. To jest tandetne wykonanie wirnika. Dodano po 3 Jeżeli szczotka ustawi się na tej widocznej lamelii, to rozrusznik nie zadziała.
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Dobry kontakt lamelki z rurą ma zapewnić przepychanie rury przez pakiet lamelek a wywijający się kołnierz w lamelce sprężyście łączy lamelkę z rurą wszak w czasie pracy zmienia się ich temperatura i rury. W późniejszej fazie produkcji lamele są rozstawiane. Stosowanie pierścionków dystansowych pomiędzy lamelami zniweczyłoby kontakt pomiędzy elementami...
Piszesz,że stoczyłeś komutator bo był nadpalony. A czy powycinałeś izolację pomiędzy poszczególnymi lamelkami komutatora?.Lamelki powinny wystawać ok.1-2 mm powyżej izolacji.W innym przypadku szczotki nie będą dokładnie dotykały lamelek i rozrusznik będzie słabo kręcił lub w ogóle nie ruszy.
Po wykonaniu testu mam komunikat z usterka F11. Dodam jeszcze jakie sa objawy: - slychać "tyrkotanie" w takt obrotów silnika - slabo odwirowuje To kod związany z silnikiem i jego sterowaniem, jeżeli słychać terkotanie podczas obrotów silnika prawdopodobnie są uszkodzone (wysadzone) lamelki komutatora, sprawdź szczotki i komutator silnika.
Co do pokrywy, to cała pracuje tak jak powinna. To, że pracuje wcale jeszcze nie oznacza, że działa poprawnie. I wcale nie chodzi mi o to, że widać pracę lamelek (odsłoń, zasłoń) Bo samo zasłanianie i odsłanianie zapewne powiązane jest jeszcze z jakimiś elementami, czujnikami owych lamelek. I to właśnie przy składaniu właśnie tam mogło pójść coś nie...
Jakiś czas temu od jednego z elektrodowiczów zakupiłem używanego Philipsa FC6161. Nigdy nie miałem zaufania do tego typu odkurzaczy, ale ten uczciwie mnie zaskoczył. Pomijam chwilowo fakt, że dość mocno go przerobiłem; m.in. wymieniłem akumulatory na litowe (zwiększając jednocześnie napięcie o około 15%). Niemniej jednak pozytywnie zaskoczyła mnie siłą...
Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
Czy to jest wyrwana lamelka czy jakieś złudzenie. https://obrazki.elektroda.pl/7983958700_...
Jeżeli nawet przy ustawieniu wybieraka temperatury na mały przepływ wody (wyższy przyrost temperatury) woda jest ledwo ciepła, to może być albo bardzo zanieczyszczona nagrzewnica (piecyk wymaga gruntownego czyszczenia - to jest podstawowa czynność z zakresu konserwacji), albo też nagrzewnica jest przepalona. Lamelki (te radiatory, przylutowane do rurek)...
Latarką sprawdź czy między lamelkami w środku nie ma syfu. Czasami się głęboko w środku zaklejają z tego puszku Tak są dwa (Parownik i skraplacz)
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Podsumowując, możliwe są następujące przyczyny opisanej awarii: 1. Niedrożność komina spalin — np. ptaki zrobiły gniazdo na wylocie komina. 2. Niedrożność nagrzewnicy — zatkanie przestrzeni pomiędzy lamelami wymiennika ciepła. 3. Uszkodzenie nagrzewnicy — przepalenie i oderwanie lameli od rurek wymiennika ciepła. Ponawiam pytanie o...
Może mam podłożyć kawałek paska z plastiku pod taśmę.Tam gdzie jest taka niebieska Dodawanie czegokolwiek w celu pogrubienia końcówki wtykowej taśmy może prowadzić jedynie do uszkodzenia gniazda w którym jest osadzona. Tu nie chodzi o brak połączenia między (sprężystymi) zaciskami w gnieździe i lamelkami taśmy. Można podejrzewać przerwy między lamelkami...
szczotki były zamiennikami oryginałów, i takie małe pytanie, co to są "lamelki" i czy przy wymianie szczotek zawsze trzeba przetrzeć komutator drobnym papierem? Jak będziesz czyścił komutator papierem ściernym, to szybko umrze (silnik). Do tego służy tzw. "PUMEX". Tylko twardy!! A lamelki, to sobie poszukaj... Pozdrawiam.
Jedynie co możesz, to delikatne wydłubywanie syfu z chłodniczki po prawej na dole, tak aby nie pozaginać lamelek. Reszta to dobry serwis.....dlatego mam grzałkową :) Wyciągam wymiennik, jadę na myjnię bezdotykową, 5zł i spokój na kilka miesięcy :) I nie suszy 3 godziny jak pompa ciepła, 1h, 1,20 i cały wsad do szafy.
Witam. Pomysł dobry. A ja bym do tej rury wsadził np. gąbkę by nie uszkodzić przypadkiem lamelek jak odskakuje wirnik.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Jak nie dbałe przez 6 lat to tylko mycie załatwia sprawę, nawet nie domyślasz się ile syfu tkwi w lamelkach.
Zatkane chłodnice lub skorodowane i wysypane lamelki do tego wysoka temperatura dają taki efekt.
Nie. Taki widok jest bardzo często spotykany. Generalnie lamelki transportują ciepło a nie gaz.
http://sklep.elektromajster.com.pl/komut...
Raczej z lat 50-ych bo PBUE z 1960 r. zabraniało stosowanie gniazd z tzw. lamelkami. PBUE ustanowione 1960 r.Wydanie IV,Rozdział XIV § 8. Nie należy stosować gniazd wtyczkowych z bezpiecznikami,tzw. lamelkami. A w tym konkretnym maczał palce dobry elektryk, bo zabezpieczenie jest tylko na jednym biegunie.Miejmy nadzieje że to była faza. :D
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
odkamieniacz do czajników firmy kamix lub inny rozpuszczasz proszek w gorącej wodzie i po rozpuszczeniu wlewasz do nagrzewnicy pozostawiasz na 1h rurkami do góry, po godzince płuczesz i wlewasz raz jeszcze porcję świeżego preparatu, ja podgrzewałem lamelki nagrzewnicy opalarką tak żeby odkamieniacz się gotował a uważać na opary odkamieniacza gryzące...
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
Jak obracasz ręką silnik to słychać jak uderzają "lamelki"? Jak nie to sprawdź szczotki ale to mało prawdopodobne aby uległy uszkodzeniu.
w Zenicie to chyba 1/500 była Ale w którym? Raczej nie taki czas. W migawkach szczelinowych najkrótszy czas pełnego otwarcia to czas synchronizacji z lampą błyskową - zaznaczony aby nie było klatek częściowo naświetlonych. W Zenicie z poziomym przebiegiem migawki i "szmacianymi" lamelkami to raczej były czasy 1/30. Może w najnowszych była 1/60. Były...
Używałem pistoletu do ropowania. Mieszanka wody z mydłem pod ciśnieniem w każdą lamelkę się dostała. Chodzi o to zeby to wypłukać z zakamarków. Potem osuszyć. Proszkiem bym się bał że względu na aluminium. Zazwyczaj tandetnej jakości.
Ja natomiast postaram się napisać odnośnie kwestii samej, tak zwanej synchronizacji z lampą błyskową. A więc. Na wstępie. Synchronizacja polega na tym, aby poprawnie (na całej powierzchni) doświetlić klatkę, zdjęcie. Jeśli wyjdziemy poza górną granicę takowej synchronizacji, to efektem będzie takie oto zdjęcie. I do prawdy. Nie mogę w to uwierzyć, tylko...
Więc w grupie należy nawijać po 33 zwoje po dwie grupy, poskok wychodzi 5, ale kierunku nawijania i tego w które lamelki ma być wlutowany konkretny odczep to nie zgadnę, trzeba było dokładnie to sprawdzić przed wyzwojeniem. Jednak dla ułatwienia napiszę o co w tym chodzi. Więc wiadomo, że szczotka jest szersza od przerwy między lamelkami i dlatego powoduje...
Jeżeli program dochodzi do końca to sprawdź wymiennik ciepła znajdujący się na dole z lewej strony. Lamelki powinny być czyściutkie bez pylingu. Jeżeli jest zapchany pylingiem przepchaj go karcherem. Ps. Nie trzymasz suszarki w zamkniętej szafie? Pozdrawiam
A są jakieś ślady przegrzania?, bo ja bym tak myślał...
Odpowiedziałeś sobie już na pytanie. Często te nagrzewnice dobrze nie odprowadzaly ciepła, gotowała się w nich woda, lamelki odklejały się itd. Dlatego dwie zamontowaliśmy i zrezygnowalismy z tych rzemieślniczych- cały czas problemy.
Możliwe, że lamelka jest podniesiona na komutatorze delikatnie - szczotka podskakuje na nierównym wirniku i przez to występuje iskrzenie, to taka luźna myśl. Może przetoczenie by coś pomogło
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
1) jak opuścić zaciętą roletę, by dostać się do wieszaków, odpiąć je i wymontować silnik ? Otworzyć rewizję, wywinąć pancerz zwój po zwoju na mieszkanie, aż do wieszaków. Innego sposobu nie ma. Jeżeli roleta jest wysoka, to można pancerz podzielić przy wywijaniu wysuwając w bok lamelki (trzeba do tego wyjąć tzw. aretkę, czyli plastikową końcówkę lamelki0.
Włącz ją i niech popracuje parę minut luzem, następnie chwilę pod obciążeniem, jeżeli na żadnej z par lamelek komutatora nie będzie widać nadpaleń to wszystko w porządku.
Oj nie ociz. Lamelki tam nie wystają. Natomiast częsta przypadłość to taka, że szczotka (pryzmatyczna) wisi w tej częsci komutatora, gdzie działki się kończą, zaraz koło tej podkładki dystansowej.
Przemyj komutator alkoholem (może być IPA) i zobacz w jakim stanie masz lamelki, trochę masz poszarpane końcówki na tych szczotkach, ewentualnie możesz go delikatnie papierem wodnym przeszlifować z drobnych nierówności.
Witam Chłodnica do czyszczenia ,wymiany /lamelki zaklejone brudem / . Miałem taki sam objaw po ok 150 kkm. W autoryzowanym warsztacie cena chłodnicy Valeo była niewiele wyższa od kosztów czyszczenia . Pozdrawiam
Witam. Mam problem z pakowarką.Maszyna dwuletnia.Okres gwarancji "przeminął z wiatrem":). Filter oleju jest ok, olej w miare nowy (widziałem gorszy, o konsystencji kisielu i maszyna fruwała), filter powietrza drożny (można przedmuchac ustami). Dociskajac dekiel od góry ,maszyna nie trzyma dekla, nie buduje podcisnienia. Przy otwartym deklu,naciskając...
Sprawdziłbym czy skraplacz lub chłodnica wodna są czyste i można lamelki przedmuchać . Jeśli są brudne to nie ma przelotu powietrza i skraplacz nie jest schładzany i przez to rośnie ciśnienie HP.
Komutator powinien być monolitem w przekroju jak najbardziej zbliżony do koła, owal, wysunięte, luźne lamelki, mogą powodować iskrzenie, różnica średnic którą podajesz może wywoływać iskrzenie, przyczyna deformacji powinna być ustalona i usunięta, jeżeli oczywiście komutator nie posiada wady wrodzonej.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
Włożyć nowe szczotki dopasować jakiś korek kiedyś widziałem z wina(autentyk) albo okrągły krążek,wcisnąć i zakleić poxipolem albo poxiliną. Kumutator wymaga przetarcia papierem 1000. I wyczyszczenia przestrzeni między lamelkami igłą albo ostym tapeciakiem.
Czasem lamelki pozaginane przez przygody drogowe czy mycie myjką wysokociśnieniową. Mycie środkami na myjni i sól zimowa skutecznie pozbywają lamelki w miejscach odsłoniętych....... Wysokie i gorące HP z czasem zabija sprężarkę lub rozszczelnia układ,
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
Zarówka 230V o mocy 40-100W .Jeden koniec przewodu z oprawki podłączony do sieci 230V , drugi do wałka wirnika. Drugim przewodem sieciowym dotykamy poszczególnych lamelek komutatora . Jeśli żarówka w którymś momencie zaświeci tzn,że jest przebicie. Oczywiście przy takiej operacji trzeba zachować szczególną ostrożność. Mamy przecież do czynienia z napięciem...
Myjką wysokociśnieniową to umyłem. Trzeba uważać żeby lamelek nie pogąć i suszarki nie zalać.
Prawdopodobnie wyrzuca wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego. Sprawdź filtry i czystość wymienników - takie z lamelkami. Może tez byc problem z wydajnością wentylatora. Sprawdź pojemność kondensatora silnika - o ile jest. Najgorsze może być wywalanie termika sprężarki. Jeżeli wymienniki są czyste oraz nie ma ubytku czynnika to sprężarka do wymiany.
Ja postawiłbym na zanieczyszczoną lamelkę lub zwierające złogi w dylatacji komutatora silniczka. Chemia na niewiele tu się zda. Stan ułożyskowania wirnika też nie jest bez znaczenia. Szczególnie na starcie. Wymień silnik. Jest tego przecież tyle, że "widłami roztrząsać".
Na początek co za oleje wlałeś i filtr założyłeś. Chłodnica może być zabrudzona lub mieć zagięte lamelki. Wentylator chłodnicy i osłony jak wyglądają? Kolejna sprawa to AC nie gwarantuje pracy sprężarki powyżej 35°C. A termostat jest w opcji. Nie stosowany na naszym rynku.
Witam! Nic nie napisales o stanie szczotek moze brak im dobrego styku ,moze sa zakrotkie itp.Jezeli szczotki sa ok. to rzuc okiem na komutator wirnika jezeli na ktorejs lamelce sa slady nadpalenia to wtedy mozna podejrzewac przepalenie uzwojen wirnika.
Witam! Na komutatorze dwie lamelki jedna obok drugiej są totalnie upalone. Może jeszcze zaniosę do zakładu gdzie przewijają, do sprawdzenia na elektromagnesie. Nie ma sensu. Po objawach, które opisałeś na 105% wirnik. Przy okazji jeszcze stojan do sprawdzenia, choć w obecnym stanie nie ma to sensu. Pozdrawiam Jan
Czy ta blaszka co na zdjęciu jest jakąś podkładką co się wkłada w gniazdo łożyska, Tak, ma leżeć pod łożyskiem. Drugie pytanie, czym czyścić lamelki wirnika i stojan, ponieważ są pokryte rdzą? Jeśli są pokryte rdzą, to pewnie wszystko było przechowywane w bardzo wilgotnym miejscu. Bardziej spodziewałbym się osadu/pyłu ze szczotek. Lamelki można oczyścić...
Jak juz wspomnialem ....taki zawor ,o ktorym byla mozwa wczesniej ,taki jak na zdjeciu , raczej w tym pojezdzie nie istnieje . W TGX raczej nie ma zaworu typu "bypass" , jest w kokpicie zwykly zawor/ przyslona i raczej nie ulega on usterkom , bardziej silniczek ktory tym steruje . Lecz jezeli rzeczywiscie nie otwieralby sie do konca to i tak zawsze...
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
Na tyle co miałem do czynienia z żaluzjami fasadowymi to wyglądało to tak że żaluzje zjeżdżały na dół jak roleta, więc czas opuszczania na sterowniku centralnym ustawiało się taki jaki był potrzebny do zamknięcia najwyższego okna aby była pewność że wszystkie zjadą na sam dół i będą zamknięte, odchylenie lamelek to impuls w górę trwający 1 lub 2 sekundy,...
Sprawdziłem omomierzem i wszystko wydaje się być ok- w sensie mierząc opór na każdej parze lamelek wirnika wynik jest taki sam, oba zwoje stojana równie To nie jest miarodajny sposób sprawdzenia wirnika. W warunkach domowych trudno sprawdzić ( potrzebna wprawa i odpowiednie przyrządy) - najlepiej przejść z nim do zakładu zajmującego się naprawą elektronarzędzi...
na logikę nagrzewnica nie oddaje w pełni ciepła. Na logikę, to pewnie drożne jest z 10% lamelek i stąd te objawy. Płucze się to zakładając szlauch 3/4" i puszczając wodę pod ciśnieniem z wodociągu - albo ją rozsadzi w cholerę, albo przetka - wszelkie octy i inne przyprawy możesz sobie darować.
Wypuść rurkę na lamelki skraplacza (można je trochę rozgiąć na tę potrzebę), tam jest gorący metal i duży przepływ powietrza - odparuje momentalnie ;)
witam sprawdz dobrze turdinkę czy niema wyrobionej dziury w środku czy niejest pogięta , drudna na pionowych lamelkach ,czeste wyrabianie łożysk najczęściej było spowodowane złym wywarzeniem turbinki lub tym co poisałem wczasniej niepamietam czy w tym silniku jest 1 turbinka czy 2 jezeli tak to nalerzy sprawdzić obie A które łożysko ci sie wyrabia przy...
Witam . Przezwajałem kiedyś kilka takich wirników , ale danych nawojowych już raczej nieznajdę . Dane nawojowe można ustalić bez najmniejszego problemu , w trakcie demontazu uszkodzonego uzwojenia . Drut nawojowy o ile pamiętam ma średnice ok . 0,7mm i zezwuj ma 6zwoi . Uzwojenie pętlicowe . Najprościej będzie zaznaczyć lamelkę komutatora do której...
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
lamelki mają lepszy kontakt z rurkami niż jakieś tam punktowe przylepienia
Czy aby lamelki się nie rozżarzają a woda jest ledwie letnia? Pomyliłeś kolego działy. Tutaj wstawiamy absurdy, z którymi się spotykamy. Nie oczekujemy porad z nimi związanymi.
Może trzeba wymyć palnik (wypłukać w czymś rozpuszczającym osad - lub jakimś urządzeniem ciśnieniowym, np. Kärcher). Wymiennik - też wymyć pod ciśnieniem. Dla uzyskania sprawności piecyka musi być dokładnie oczyszczony wymiennik (przedmuchanie może nie wystarczyć - konieczne może być wymycie Kärcherem). Trzeba też zwrócić uwagę na przyczynę szybkiego...
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Basic GSM czy Optima za spoko produkty Basic - moduł GSM z bardzo dużymi możliwościami (świetny). Optima - już wycofany produkt (na szczęście). Zupełnie nie radziła sobie z logiką powiązaną z powidomieniami SMS, a w tamtych czasach głównie było wykorzystywane. Opcja zdjęć na MMS lub email - działała OK, kiedyś to był sztos, obecnie zupełnie nieprzydatne....
Po pierwsze nie bardzo rozumiem jak programujesz modulator WABCO na stole dla klienta ze wschodu. Powiedz jak klient bez interfejsu dokona pierwszego rozruchu aby wykasować błąd parametryzacji ( chyba że symulujesz rozruch na stole). Po drugie podstawowe parametry masz na tabliczce SCHMITZ CARGOBULL trzeba je tylko przeliczyć i wprowadzić z ręki aby...
To chyba zabrudzony parownik woda za słabo spływa, stoi w lamelkach i nie chce spływać (niektóre kurze są hydrofobowe i utrudniają spływ, np wymieszane z oparami olejowymi itp.) wentylator te krople wyrywa z lamelek strumieniem powietrza. Trzeba przetestować jakieś detergenty zwilżające powierzchnię.
Ja koło tej Valtry nawet nie stałem, ale w claasie w tym roku naprawiłem dwa. Siedzi sobie termistor w lamelkach parownika i pilnuje żeby nie zamarzł.
Owszem wiem co piszę i co może być prawdopodobną przyczyną. Jednak chyba to lepszy pomysł niż toczenie komutatora, a o tym autor myślał. Kilka rozruszników na tym patencie działa i mają się ok. Napisałem że można spróbować i że nie wiem ile to podziała, w końcu silnik pralki kręci zdecydowanie większe obroty niż rozrusznik. Ale znów płyną tam zdecydowanie...
Odkręć szczotkotrzymacze, zobacz czy szczotki się nie zwiesiły, w razie czego odblokuj. Jeżeli ze szczotkotrzymacza wystaje 1,5cm szczotki to jeszcze sa ok. Jeżeli iskrzenie występuje nadal wirnik spalony. W tym przypadku wymieniasz go, jak również szczotki i łożyska. Dodano po 1 Dodatkowo, obejrzyj wizualnie komutator, musi mieć równa powierzchnię,...
Możesz zmierzyć rezystancję miedzy komutatorem a rdzeniem wirnika. Rezystancję między sąsiadującymi lamelkami komutatora i tak wszystkie jedna po drugiej, wskazania omomierza powinny być bardzo podobne.
Witam, wirnik do reklamacji chociaż wątpie czy ci uznają bo z tego co wiem gwarancja jest uznawana tylko serwisa elektronarzedzi, na wszystkich wycinkach komutatora musi być +/- 10% taka sam rezystancja, jesli ci nie przyjmą zrób tak, oporność zniknęła pewnie przy zalewaniu żywica poprostu wpłyneła miedzy drut a lamelki i styk zniknął, moja rada uderz...
Traktuje Karcherem jak najbardziej. Ale nie demontuje go z kotła tylko wyciągam na zewnątrz (WOLF dał nam super możliwość pracy w komorze nie demontując jej, poprzez obrót o jakies 90 stopni). Pod komorą stawiam miske i od góry atakuje wszystko Karcherem. Nie usune w ten sposób całego nagaru ale 95% napewno. Później tylko plastikowa szczotka i żmudne...
Do prostowania lamelek są specjalne grzebienie o różnych odstępach zębów , ale w czym ci to przeszkadza ze są takie jakie są?
(at)babat Ja jestem fanem wentylatorów sufitowych, jakże mało popularnych w PL. Fantastycznie potrafią zastąpić klimatyzację - oczywiście, w niektórych sytuacjach :-) Uważam jednak, że w tym układzie wentylator nie wspomoże pracy klimatyzatora. Można samymi lamelkami w klimatyzatorze skierować strumień powietrza w kierunku sypialni. Dzieciak im się...
W punkcie niestety mieli rację choć trochę przesadzili z ceną która powinna być: jakieś 450zł za montaż nowej migawki, lub 250 - 330zł za używkę. Wspomniany pasek to jedna z lamelek migawki, składa się ona z dwóch sekcji po trzy listki w każdej, no i właśnie puścił nit jednego z nich. Oczywiście można też wymienić tylko uszkodzoną sekcję, ale kosztowo...
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
Mogła być inna eksploatacja. Np. klient Opalii miał nastawiony na niewielką moc (podgrzewał wodę tyle, by nie mieszać z zimną), piecyk był regularnie czyszczony, to nagrzewnica wytrzymała długo. Klient Junkersa mógł mieć gaz ustawiony "na full", przez co nagrzewnica była narażona na szybsze przepalenie się, oraz piecyk nie był konserwowany, co przyśpieszyło...
W jaki sposób czyściłeś skraplacz i parownik? Lamelki pokrzywione.
Człowieku, to wygląda jak 40 letni ursus a nie Cinquecento. Kup 10L wody destylowanej, wylej tą breję z układu, zalej do pełna wodą (ew. z dodatkiem do płukania układów chłodzenia), przejedź się 10km, spuść, jeszcze raz zalej wodą, kolejne 10km, spuść, zalej świeżym płynem, dopiero można gadać dalej. Z taką breją może się zacinać termostat albo przytykać...
Codo kotłów dwufunkcyjnych, to trudno mi się wypowiedzieć, ale w przypadku piecyków łazienkowych (podgrzewanie wody), to wymiennik powinien być okresowo czyszczony, przy cym głównie chodzi o usunięcie zanieczyszczeń z lamelek (użebrwa), by nie upośledzały wymiany ciepła. Zwykle się wyciąga nagrzewnicę i przemywa silnym strumieniem wody (na tyle silnym,...
Pomierzyłem miernikiem wg wskazówek na majsterkowo.pl i okazało się ,że na 2 lamelkach nie ma przejścia czyli jest gdzieś przerwa na uzwojeniu.Stąd to ,jak domniemam jak stanie na którejs z tych lamelek to trzeba go pchnąć dalej aby zaskoczył.Nie wiem czy dobrze myślę?Znakiem tego wirnik do wymiany?Uzwojenie stojana mierzona miernikiem nie ma przerw.
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
I tam pewnie jest przerwa ponieważ rezytancja na dwóch lamelkach jest 3,5 oma a na innych 0,4 jutro zewrze dwie lamelki i dam znać na PW.
Płyta sterownika ma na schemacie z prawej strony u dołu 6-cio pinowe złącze w którym jest wolny czwarty pin, pomierz po odłączeniu wtyczki oporności pomiędzy pinami: 5-6 tj. - bezpieczniki termiczny 1-5, 2-5 i 3-5 - to są grzalki, pomierz ich oporności. Jeśli 5-6 ma nieskończoność to bezpiecznik do wymiany, a przez niego dochodzi prąd do grzałek. Podobnie...
Niestety jedyną właściwą naprawą po zalaniu mechanizmu tych lamelek jest rozłożenie go na części i przemycie wszystkiego wodą z dodatkiem detergentu. Jak już wyżej kolega ion-tichy wspomniał dostać się do tego modułu można dopiero po rozebraniu obiektywu, a następnie ściągnięciu z pierwszego pierścienie srebrnej metalowej tulei. Innego sposobu nie ma.
Weź Viessmann-a odporniejszy na plamę cieplną bo jej nie ma (dmucha w garnek ) a co do czyszczenia to Viessman ma lamelki i ciężko się je czyści, ale z reszta wyczyścić wszystkie zakamarki w Buderus-ie też wcale nie jest łatwo. Wiesia w lepszych pieniądzach można dostać a ile metrów Masz do grzania?
Spróbuj ją opuszczać na siłę przy wciśniętym przycisku. Ale generalnie pozostaje sposób z wywijaniem do góry pojedynczych zwojów. Ta nieszczęsna końcówka w ostatniej lamelce będzie do zniszczenia.
Komutator z reguły dopasowywało się albo z innego uszkodzonego (spalonego) wirnika, albo nawet dobierało z innego modelu- ważne wymiary, ilość lamelek (blaszek)... Kłopotliwa robota. Impregnatu ("żywicy") nie usuwa się, bo i po co? Jedynie w miejscach gdzie musimy uwolnić druty uzwojeń- tylko na gorąco, po podgrzaniu wirnika w piecu, należy ostrożnie...
"Jeśli do wody mają iść to rura z nierdzewki załatwi sprawę" Po co rura z nierdzewki? Po kolei: kupuję kompletną klimę zawierającą jednostkę zew i wew. Jednostkę zew montuję na dworze. Jednostkę wewnętrzną rozbieram na czynniki pierwsze. Elektronikę w skrzynkę. Zostaje plastikowa obudowa i wymiennik z lamelkami gaz/powietrze. I ten wymiennik chcę zamontować...
Rozmawiałem ze sprzedającym. Jutro jadę po silnik z aukcji. Dziękuję. PS: Rozebrałem silnik, wyczyściłem; po złożeniu odpaliłem na krótko. Po chwili pracy komutator rozpadł się na kawałki. Dobrze, że nie mam lamelek w twarzy.
A po kiego grzyba czynnik ruszać ? To jest do czyszczenia zewnątrz a nie wewnątrz układu. Jest tylko sporo zabawy, żeby lamelek nie położyć jak lasu po tornadzie. Robota ręczna. Jakiekolwiek ciśnienia spowodują, że lamelki będą do czesania i prostowania przez kolejny tydzień, albo dwa.
lamelki komutator jakie galletto jakie rusztowanie
zmywarka płukanie wirus szyfrujący pliki daewoo rozrząd
najlepszy multimetr niegasnące światła stopu
Usterki nawiewu w Volkswagen Golf 5 Plus: Diagnostyka i naprawa Agregat prądotwórczy Honda – modele EU, EG, EM, EB, dobór mocy, typowe usterki, serwis