Można zrobić kalibrację TEXA lub Jaltest dobrze robią chyba że ktoś ma Mancats3
Własnie Texa TXT to wykonuje......trzeba pamiętać żeby nie przekroczyć zakresów dopuszczalnych do zmian kalibracji,nie da się często kalibrować poza poziomy dopuszczalne,własnie wtedy wywala błąd kalibracji jeżeli wykroczy poza dopuszczalne wartości zmian,wtedy powtarzać trzeba proces aż się ich nie przekroczy.
W Jaltest jest opcja kalibracji czujnika poziomu oleju.
Witam U mnie bez testera nic nie zdziałam, zaczęły się problemy z komunikacją z modułem tcu choć był w naprawie (wymieniono układ komunikacji ) nawet wywalił rz błąd tcu 304161 interfejs użytkownika nie przekazuje danych . Po skasowaniu błędów interfejsem firmy jaltest niby wszystko ok. Próba kalibracji jaltest-em i wyskakuje błąd zapchany filtr przekładni...
Wątpię by ktoś to zrobił poza serwisem, wartość sprzęgła zapisywana jest na serwerach volvo. Texa lub JalTest a nawet Delphi, Autocom zrobi to i bez danych serwera.
Można spróbować zrobić tak zwane zerowanie sprzęgła (nie mylić z kalibracją) Jaltest ma taką funkcję, warto to zrobić po wymianie sprzęgła . Miałem taki przypadek, że po wymianie sprzęgła kierowca się skarżył, że biegi gorzej chodzą jak na starym sprzęgle. Błąd od od czujnika obrotów mógł powstać przy wymianie sprzęgła , spróbuj sprawdzić datę ostatniego...
Witam. Jak w temacie. Iveco trakker z 2008 euro5. W sterowniku VCM wyrzuca błąd 3C FMI 0D . Odczytane Jaltestem (Włącznik biegu jałowego-błąd kalibracji ). Błąd można wykasować . Niestety jak się ruszy autem to na nowo robi się aktywny. Czy ktoś może mi podpowiedzieć o co tu chodzi ?
Kolego spróbuj zrobić zerowanie sprzęgła , Jaltest ma taką funkcję. W astronic kalibracji sprzęgła się nierobi , ale nie kurzy zapominają o tak zwanym zerowaniu ustawień sprzęgła po wymianie, a objawia się to tak- szarpanie przy ruszaniu i cofaniu , zgrzytanie biegu po odpaleniu silnika ( jakby bieg bez sprzęgła próbowała skrzynia wbić przez moment)...
SD na pewno sobie z tym poradzi ale myślę, że Jaltest też. Jeśli by tak prostej kalibracji nie zrobił to do czego mial by się nadać?? Poza tym co stoi na przeszkodzie, żeby sprobować to zrobić skoro masz możliwość pożyczyć taki sprzęt??
A podpowiecie czy jest jakiś nie za miliony sprzed który daje rade diagnozować i kalibrować tego typu usterki w przyczepach ? Chińskim klonem zrobisz więcej szkody niż pożytku. Z uniwersalnych polecam Jaltest, ale to sprzęt raczej dla profesjonalistów (cena ;) )
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W jednym z postów tego powyżej piszą: "Pamiętaj że Jaltest musi dostać co roku opłatę żeby działał,a texa w wersji plus w truck nie traci żadnych możliwości i działa cały czas." Jeśli to prawda to mały minus na stronę Jaltesta. Jako kilkuletni użytkownik Texy potwierdzam. Nie trzeba opłacać abonamentu,...
kalibrację sprzęgieł zrobisz praktycznie każdym multibrandowym testerem : kts, texa , jaltest... bez różnicy
Robiłem kilkaset kalibracji przy autobusach, ciężarówkach solówkach i koniach jaltestem i nigdy nie miałem problemu. Z kalibracja się wstrzymaj. Podczep naczepę miej odpalony silnik, połącz się jaltestem z ecasem, wejdź w uruchomienie komponentów i z jaltesta podnieś tył na Maxa do góry. Jeśli się nie podniesie to wina w aucie- spękane poduszki, nieszczelne...
Witam, czy w Mercedesie Actrosie MP4 można nauczyć skrzynie manetką, czy potrzebny jest interfejs serwisowy, gdyż mój komputer jaltest nie rozpoznaje numeru referencyjnego sterownika i nie mogę zrobić żadnej kalibracji z góry dziękuje za odpowiedzi
Osobiście przyznam że najlepszą robotę robi Jaltest. Uruchomienia komponentów, wartości pomiarowe kalibracje śmiało mogę powiedzieć że lepiej sprawuje się niż serwisówka w przypadku pojazdów MAN . Posiada bardzo bogate wsparcie techniczne takie jak schematy elektryczne, opisy komponentów oraz wartości techniczne. Interfejs bardzo prosty i intuicyjny....
wyświetla błąd kalibracji MID150 SID253 FMI13 Lecz to nie wszystko bawiąc się Jaltestem włączyłem funkcje specjalne (chodzi o przyklękanie i takie tam)zrobiłem to przez przypadek i nie bardzo wiem jak z tego wyjść z pilota tylko się podnosi w tej chwili wygląda jak na Paryż-Dakar Wcześniej zanim popsułem sprawdzałem Jaltestem nie było błędów ,wymieniłem...
Witam, mam błąd w Manie 4684-9 Jaltest go tłumaczy jako "HAMULEC SILNIKA. Konflikt wyświetlacza, Uszkodzenie komponentów" Może ktoś coś więcej może mi powiedzieć na ten temat? Mam jeszcze błąd 3044-3 ale to jest od EGR i nie mam możliwości go skalibrowania w Jaltescie czy oryginał Mana ma taką możliwość kalibracji czy po prostu EGR z napędem na złom?
Elektrolit z kondensatora C5 trawi ścieżki i na zdjęciu widać, że lakier już odstał. Jeśli słychać załączanie przekaźnika, to tranzystor jest sprawny i nie ma sensu go wymieniać. W razie gdyby uległ uszkodzeniu (na kilkadziesiąt naprawionych sterowników, może ze dwa miały uszkodzonego darlingtona) można go zastąpić np. bc337, tylko trzeba go odwrócić,...
Sprzęt to raz Kolego ale ważna jest wiedza skoro nie wiesz o samej kalibracji i co to jest to już na pewno nie zabieraj się za tą procedurę .... a sprzęt OEM serwisowy Mercedes, Texa, Jaltest oraz może Autocom. Proponowałbym jechać na serwis lub niezależny warsztat który posiada w/w sprzęt.
Kazdy modul ECAS musi miec wpisane/ zaprogramowane parametry jakie wystepuja w pojezdzie , np. czy ma wszystkie osie na poduszkach i ile ma czujnikow . Nie mylic tego z kalibracja. Tak jak Kolega pisze..... a dokładnie nazywa się to "parametryzacją" natomiast "kalibracja" jest to ustawienie wartości wysokości poziomów poduszek oraz sensorów . najczęściej...
Witam. Miałem podobny problem przez ostatnie 2 lata ,kupiłem atego 1222L i przez ostatnie 2 lata przejechałem ok 200 tyś km. Auto od zakupu ruszało z większym lub mniejszym szarpnięciem, przy zakupie sprzedający powiedział że sprzęgło było wymienione profilaktycznie bo auto jeżdzi za granice a kierowca że mercedes tak ma, i faktycznie to się potwierdziło...
Witam. Posiadam atego 1222L i przez ostatnie 2 lata przejechałem ok 200 tyś km. Auto od zakupu ruszało z większym lub mniejszym szarpnięciem, przy zakupie sprzedający powiedział że sprzęgło było wymienione profilaktycznie bo auto jeżdzi za granice a kierowca że mercedes tak ma, i faktycznie to się potwierdziło w zeszłym tygodniu. Jadąc na załadunek...
Wybieraki są na pewno na swoim miejscu.Nie pierwszy raz zakładam płytę i nigdy nie miałem takiego problemu. Zawsze było tak że:" płyta przełożona i auto jechało bez kalibracji" pierwsza taka sytuacja.Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego jak robię jaltestem test skrzyni i wymusza włączenie biegu wyskakuje błąd awaria sprzętu. Zostanie mi podjechać...
Rozumiem euforię sprzętem serwisowym ...tylko, że ... trudno mówić o tych komputerach przez pryzmat aktualizacji, gwarancji itp ... bo i pochodzenie tej diagnostyki zawsze podejrzane. Jak zapytać u dystrybutorów diagnostyki, czy w samym Renault Truck tej diagnostyki nei można ot tak kupić (oryginału). Kolejna rzecz ... wydasz 8-10 tys na diagnostykę...
Pytanko do obeznanych. Jaką wersje Autocom kupić, żeby się dobrze łączył z Volvo i Renault Dxi Euro5? Mam aktualnie jakiś standard multidiag trucks i to jest loteria raz się połączy z jednym autem i działa wszystko, przejdę do drugiego i już działa tylko OBD. Potem wrócę do tego pierwszego i przestaje łączyć w trakcie działania. Nie wiem czy coś robię...
Proszę mi napisać jak wygląda sprawa z akcjami serwisowymi różnymi ti i si - będziesz jeździł na serwis za każdym razem? Mancats 2 nie ma wsparcia czyli jest bezużyteczny. Nie wiem jak się wasza firma będzie dalej rozwijać- ale czy może któryś z kolegów napisać jak radzą sobie inne urządzenia z kalibracja sprzęgła wymianą plynu w pompie sprzęgła? Bo...
Zawsze z pewną obawą po prostu podchodzę do produktów które dopiero co powstały na rynku. Tak jest z WabcoWurthem tak jest z KTS TRUCK, tak jest również z najnowszym produgtem Magneti Marelli ( mówię o Logicu w wersji cięzarowej). Wiadomo, że zawsze pojawią się błędy wieku niemowlęcego. Co się tyczy zakresu działania, wydaje mi się (a swoją wiedzę opieram...
A jak myslisz czemu ja czy inni piszą "naprawię ci to".... bo widze że cie to boli ??? Odpowiem ... Bo bardzo często ludzie bez wiedzy, doswiadczenia a przede wszystkim odpowiedniego sprzętu grzebią w aucie godzinami próbując coś udoskonalić jaltestem, texą czy smiesznym chinskim delfinem, wymieniajac graty, pakujac w błoto kase i swój albo klienta...
Witam Panowie, w moim MP4 1845 euro6 pojawiają się te same błędy co u kolegi powyżej najciekawsze jest to że w pamięci komputera nie ma żadnego błędu trzy razy w serwisie spodlaczali oraz diagonozowany jaltestem żadnego błędu w pamięci komputera nawet jeśli wyświetli się usterka pedału gazu to tylko błąd widoczny jest na zegarkach w kompie pusto. Wymieniony...
Jeżeli chcecie wiedzieć więcej o możliwościach uniwersalnego komputera multibrandowego JALTEST w najnowszej wersji PC-LINK II , z najnowszym oprogramowaniem C.11-T1.1 - zapraszam na stronę generalnego importera : www.jaltest.com.pl - w lewej kolumnie pt."Oferta" , w zakładkę "DO POBRANIA" ;tam w linku "JALTEST- katalog obsługiwanych funkcji - ciągniki...
Ja się nie pytam o rade co mam kupić, tylko sposób podłączenia jak by ktoś miał problemy ze zrozumieniem. Sam sobie przeczysz? Jaki wybrać multidiag do samochodów ciężarowych? Do zabaw CDP, jak na poważnie to Jaltest. Nie licz na cuda z CDP, ale do podstawowych rzeczy wystarczy. W grupie Volvo do E6 daje radę, Scania podobnie, Renault i Daf też. Nie...
Witam! Zdiagnozowano usterkę głównego zaworu hamulcowego w TGL. (Za wolno puszczał powietrze, błąd po skasowaniu i po wciśnięciu pedału hamulca powracał, więc zawór 100% walnięty, reszta wykluczona) Został kupiony zawór po regeneracji, zawór został zamontowany i na jeździe próbnej wyskoczyły błędy od braku komunikacji. Napięcia na wtyczkach sprawdzone,...
Witam ,auto ma założone nowe sprzęgło kompletne ,w tym samym czasie zakładane były nowe hamulce z przodu,po naprawie nie można skalibrować sprzęgła ,dwa pierwsze testy przechodzi pozytywnie parametry w normie ,natomiast trzeciego testu na zapalonym silniku nie udaje się zrobić.Kalibracja robiona Jaltestem potem Delphi . Aktywne błędy to MID 130 PSID...
Kolego mialemm taki motyw ale ze sprzeglem sachsa . Nowy zastaw jest grubszy niz dopuszczalna zapisana dla VCADSA w wersji offline . Naj prosciej bedzie jak podlaczysz autocom , texe albo jaltesa i wtedy przejdzie kalibracje
Mało robię Volvo, jednak dla mnie wygodniejsza jest Texa. Długo łączy sie ze sterownikami niestety. Oba testery nie mają opisanych wszystkich podpowiedzi do błędów. Jakieś zaawansowane programowania zrobisz pewnie i tak tylko serwisowym komputerem. Tak samo ze schematami np. 3 osi kierowanej, Ja polecam tablet Texa - bardzo szybki, wygodny, czasami...
tester jaltest kalibracja rewersu kalibracja sprzęgła
piszczenie dysku twardego cooler master zasilacz naprawa przetwornik cyfrowo analogowy
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi przyrządy pomiarowe instrukcje
Obsługa procesorów Socket 775 na chipsecie Intel 915P Brak reakcji na przycisk start w Citroën C4 Picasso