Żarówki są zasilane napięciem przemiennym (AC) a nie stałym (DC). Typowe w sprzęcie japońskim z tamtych lat poza paroma wyjątkami.
Kondensatory o ile dobrze widzę są na 350V. To wskazuje na maksymalne napięcie sieci 247Vac.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Wychodzi na to, że w polskiej może przez przypadek ktoś pomieszał oba te warianty.... I podał napięcia zasilacza dla końcówek GML Nawet w instrukcjach japońskich zdarzają się błedy tak więc nie należy ślepo wierzyć w instrukcje;)
A jak sprawdzić to jak na zasilaczu pisze tylko dell i japońskie znaczki i napięcie . Przypomnę tylko że komputer jest obudowie SFF.
Lewy górny róg - konektor oczkowy, przykręcony do masy pojazdu. Lewy dolny róg - sygnał dźwiękowy (klakson). Prawa strona - konektory rurkowe z widocznym podziałem na męskie/żeńskie, typowe rozwiązanie w japońskich motocyklach, miejscami żeńskie wielostykowe.
A jakie masz to wozidło , czasami nie japońskie? Przywołany w linku przerywacz jest do sterowania plusem , a Twój do sterowania minusem!
Kolego, sam amplituner też może przyjąć nieco większe napięcie bez problemu. Zazwyczaj przyjmuje się ±10%, czyli w przypadku japońskiej sieci zasilającej zakres 90-110V. Jeśli zajrzy kolega do serwisówki, to tam nawet jest większy "rozstrzał" napięć i niczemu to nie szkodzi. https://obrazki.elektroda.pl/3536477600_... (sekcja...
No tyle podal mi w sklepie z prowizją na warsztat, nie mam dostępu do częsci do japońskich.
Niewłaściwe napięcie na tranzystorze zasilającym stopień różnicowy, na bazie powinno być ok. 54 V, emiterze 55 V; na bazie względem szyny dodatniej musi być 5 V. Sprawdź rezystor R539 (150 kΩ) czy nie jest przerwany oraz czy nie ma przerwy na PCB ze szyną ujemną lub bazą tranzystora. Sprawdź diodę zenera i elektrolit C358 czy nie wykazują zwarcia....
Różnica pomiędzy diodą Zenera 8V a 8,2V jest żadna. Przypominam, że wszystkie diody Zenera do ogólnego zastosowania są produkowane wg szeregów E - zazwyczaj E24 (..7V5, 8V2, 9V1, ...) z tolerancja napięcia znamionowego +-5% (czyli dioda 8V2 ma rozrzut napięcia 7,8V - 8,6V). Również te japońskie mają podobną tolerancję. Jedynym wyjątkiem mogłaby być...
Tranzystory z cyfrą 5 na początku są wyłącznie na płytce kineskopowej. Ja takiego na schemacie nie mam. Widocznie schemat zmodyfikowany. Ale skoro w całym odbiorniku stosowane są tranzystory japońskie, to pewno on jest serii 2SC.
Proponuje autorowi jednak trochę poczekać aż nabierze więcej praktyki i proszę sięgnąć do literatury technicznej, a to dlatego że kondensatory nie uformują się do wyszszego napięcia, szczególnie japońskie są zrobione na styk . Co do macania...radiatorów przy napięciu 80V-100V to można zostać trochę potrzepany a nie o to chodzi....pozdrawiam i życzę...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Chińczyk pewnie się spalił, sprawdź miernikiem czy diody popaliło. sprawdziłem napięcie wychodzące ze starego regulatora i były jakieś wariactwa. Jakie dokładnie "wariactwa"? Lepiej kupić używany, ale oryginalny japoński regulator napięcia. Wówczas będziesz pewien, że trzyma parametry. Od R125 kupisz ten sam model regulatora, ale w śmiesznie niskiej...
Na początek wyczyść lustra w skanerze, szybkę od lasera i lustro poligonowe. Przy 75 tys. można śmiało wymieniać bęben z listwą i developer. Rolkę ładującą możesz zostawić. To zależy od stanu w jakim jest. Materiały są na 60 tys. więc swoje zrobiły. W tych maszynach ważne jest żeby toner był japoński.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
...chyba z rynku japońskiego jest. Raczej nie z japońskiego. Na tabliczce znamionowej tej Yamahy wskazano napięcie 240V, a w Japonii w sieci jest 100 wolt i obowiązują równolegle dwie częstotliwości 50Hz i 60Hz. Te dane mogą więc wskazywać standard brytyjski (szczególnie te 240V) ale wtyczka (chyba typ A) pasuje także np. do Filipin albo Gujany czy...
Czy jest jakaś możliwość że coś z elektryką jest nie tak.? Zmierz napięcie jakie jest podawane i będziesz wiedział. z jakiegoś powodu stary elektromagnes się zepsuł Bo jego jakość była Japońska ;-)
Ja wymieniałem wszystkie cztery tranzystory SMD na stopniu różnicowym w sprzęcie produkcji japońskiej. Najpierw zaczął walić napięciem stałym na jednym kanale (pojawiały się przebicia), a potem na drugim świeżo naprawionym. Akurat tranzystory były bez problemu dostępne w TME (CMBT5551). Cieniutkie jak żyletki wyprowadzenia które korodują tuż przy lub...
Cześć. podpowiedzcie jak podłączyć taki alternator? jest do do ciągnika japońskiego Mitsubishi MT16 Na czerwonym przewodzie jest 12v, po podłączeniu go do złącza F alternator ładuje lecz napięcie wzrasta do 17 v na pełnych obrotach https://obrazki.elektroda.pl/3375296200_... https://obrazki.elektroda.pl/7914088000_...
Wielkie dzięki a jeszcze mam pytanie. posiadam amplituner nec a-10 japoński i z tego co widzę jest on na napięcie 100V czy mogę coś z nim zrobić?
Witam, "bezpośrednim" odpowiednikiem jest 2SA1175. To typowy, tzw. "uniwersalny" tranzystor PNP ze standardową "japońską" konfiguracją wyprowadzeń - ECB. Katalogi rekomendują BC212, BC256, BC266, BC556, lecz są one przede wszystkim odpowiednikami w zakresie parametrów złącza - warto sprawdzić na "Ele Nota" jak wygląda sprawa konfiguracji wyprowadzeń,...
Trochę się nie zrozumieliśmy,to nie jest alternator,tylko regulator napięcia zamocowany na zewnątrz.Alternator jest japoński ale nie mam jeszcze zdjęcia.Chodzi mi o jakiś zamiennik tego zewn.regulatora bo alternator jest sprawny tak powiedział elektryk!
Napięcia z trafo japońskiego i europejskiego różnią się. Poza tym na wyjściach głośnikowych wersja japońska ma wyjścia 6 ohm i 2x70wat, a nie 8 ohm i 2x80 wat. Czy jest ktoś w stanie na podstawie obrazka ze schematem elektrycznym stwierdzić czy ta różnica kilkunastu procent w napięciu z trafo europejskiego jest akceptowalna? https://obrazki.elektroda.pl/8504160600_...
Mam grzałkę, coś w tym stylu attachmentu, na japońskim kablu i napięciu. Nie jestem pewien o co pytać przy naprawie, wiem tylko, że metalowe części delikatnie kopią prądem (a niestety, całe założenie jest takie, że na tej grzałce stawia się metalowy czajnik, po pierwsze nie jest to przyjemne po drugie nie chcę żeby kiedyś kopnęło pełną siłą). Co może...
Witam, Na sprzedaż elektrolity wysokiej jakości firmy Elna, seria RE, często spotykane w sprzęcie audio z dawnych lat znanych japońskich firm. Pojemność 22uF, Napięcie 100V, Maksymalna temperatura pracy 85°C. Wysokość 12,5mm, średnica 10mm. Cena 3zł za 10 sztuk. Dostępne 100 sztuk. Przesyłka paczkomatem. Pozdrawiam, A. https://obrazki.elektroda.pl/1000115800_...
Na mierniku UT-10A tej samej firmy też mam niespodzianki. Włączony na pomiar napięcia "na dzieńdobry" pokazuje już skaczące kilkaset milivoltów, zanim dotknę mierzonego punktu. Łapie z powietrza zakłócenia, a ponieważ ma automatyczną zmianę zakresu i rozpoczyna pomiar od momentu włączenia miernika. W trakcie pomiaru szybko ustawia właściwy zakres i...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Końcówki mocy są na japońskich układach hybrydowych STK 015 napięcie zasilania 33V idzie przez stabilizator na 2N3055 (KD 502) przykręcony do "blachy" tylnej. Sprawdź na początek napięcia na tym tranzystorze na E powinno być 33V
ZWYCIĘSTWO ZWYCIĘSTWO ZWYCIĘSTWO :!: :!: :!: Nad technologią japońską. Problem tkwił w napięciu referencyjnym; jak pisałem wcześniej miałem spalony lub zgnity opór 150Kom a przynajmniej taki widniał na schemacie. W rzeczywistości jest założony inny dzielnik rezystorowy i ten opór powinien mieć 100Kom. Po wymianie jego jest wszystko o.k.
Po pracy sprawdzę tranzystory. W necie można wyszukać, że w wersjach amerykańskich i japońskich w/w kondensatory były montowane 'niby' na za małe napięcie.
Witam. Chciałbym zakupić zasilacz, który mi zmniejszy napięcie na japońskie. Konsola potrzebuje 48 W ,100 V tak jest napisane. http://ferrosound.net/pl/p/Trafo-redukto... Czy taki sprzęt z powodzeniem wystarczy? Czy ta firma ma dobrą opinię czy szukać na allledrogo? KXT 150?
A które z napięć jest napięciem głównym..? Jeśli nie będzie obciążenia na nim, to z pozostałych nie będziesz mógł uzyskać pełnej mocy. Przeróbki zasilaczy impulsowych nie są takie proste.
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Jeżeli chodzi o kondensatory elektrolityczne, to mogło jeszcze dużo z nich zostać sprawnych (tym bardziej japońskie egzemplarze z tamtych lat), choć czasami warto je wymienić w odpowiednich miejscach. Poboru prądu w stanie spoczynku nie regulujesz - jest fabrycznie ustawiony (brak PR-ki). Napięcia na tranzystorach mocy i przed nimi zgadzają się według...
(at)kris8888 W najbardziej prymitywnej wersji rozciągnąć nieco cewki obwodu wejściowego i heterodyny i łapać najsilniejszą stacje UKF w pobliżu. Przełącznik napięć jest chyba na tylnej ściance.
nie mogę znaleźć regulatora napięcia do tego samochodu - nie istnieje. Japońskie alternatory są w większości zabudowane, regulator jest bo musi być. Cżęść regulatora to gniazdo do podłączenia cienkich kabelków. Zdejmij tylną pokrywę alternatora i zobaczysz regulator. Wymień i powinno być git.
witam jak podłączalismy u nas w firmie maszyny z USA lub z Kanady np; napięcie 560 3 fazy 60 Hz to był zrobiony transformator z naszego napiecia na ich z tym , że troszke większe było to napięcie by wyrównać to brakujace 10 Hz z tym , że i tak sie silniki trochę więcej grzały niż nasze polskie silniki to był poprostu nawinięty taki autotransformator...
Dzień dobry, w pracy kazano mi podłączyć silnik indukcyjny asynchroniczny o napięciu znamionowym 380V do japońskiej maszyny, która zasilana jest z transformatora obniżającego napięcie na 200V między fazami. Według tabliczki znamionowej silnik może pracować z napięciem 380V w układzie trójkąta lub 220V w układzie gwiazdy. Kierownik powiedział, że jeżeli...
Witam, temat dla upewnienia się, że poprawnie wszystko wyliczyłem. Mam dwie grzałki 3 fazowe na napięcie międzyfazowe 200V(chińskie/japońskie stąd dziwaczne napięcie). Obecnie każda jest niezależnie wpięta w stycznik i połączona w trójkąt (górna część rysunku). Chcę to zamienić by zasilane było normalnym napięciem 400V. W takim razie chcę połączyć po...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Uszkodzony masz regulator napięcia, w japońskich motocyklach regulacja odbywa się najczęściej nie przez wzbudzenie lecz bezpośrednią regulację napięcia wyjściowego alternatora. Regulator napięcia to dość duża kostka do której wchodzą trzy fazy z alternatora i wychodzi wyregulowane napięcie stałe 14V. Znajdziesz go idąc po kablach od alternatora. Niestety...
zasilacz można zrysować z PCB. Nic w tym skomplikowanego. Trafo jednak trzeba wylutować i pomierzyć. EDIT Japończyk pod jakim względem? Bo jesli na rynek japoński to tam jest 100V w kontakcie. Najniższe napięcie chyba na świecie. Może dlatego poszedł z dymem...
A może dał byś jakąś totkę dla podglądu bo wymiary coś mi mówią . Oprawka żarówki BA7s wygląda mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/3799886500_... Żarówka w oprawce lata jak chce, ciężko ją nawet włożyć i wyjąć gdyż żarówki które są dostępne mają lutowane wyprowadzenie do metalowej obudowy cokołu. Żarówki nie mają oznaczeń,...
Na jakie napięcie jest ten silnik i jakim napięciem jest faktycznie zasilany? Spróbuj nieco obniżyć napięcie zasilania silnika, może stabilizator w silniku przestanie tak wariować. Możesz po prostu dać odpowiednio dobrany, szeregowy rezystor w plusie zasilania tego silnika. To że chińczycy podrabiają oryginalne, japońskie silniki to rzecz pewna.
Chcę, aby agregat zasilał cały dom, oczywiście w razie awarii, piec z podajnikiem, dwie lodówki, indukcja w domu x2, ale wiadomo, nie chodzą jednocześnie. Zauważ że te 7350 W jest oszukane bo jest to moc silnika spalinowego a nie moc prądnicy. Masz do dyspozycji 3300 W w przypadku podłączenia jednofazowego i 5000W przy obciążeniu 3F. Czyli po 1,66...
Planuje zamontować dwa detektory produkcji GAZEX typu WG-22.EG na napięcie 230V Gazex, dobra firma, polska ale dobra bo do swoich detektorów stosują japońskie, wymienialne sensory, które można po wymontowaniu oddawać do kalibracji. Po co szukać dziury w całym jeżeli pod nosem ma się dobry produkt. A ten WG-22 ma wyjścia sterujące do uruchamiania wentylatorów...
Przejrzałem wszystkie przekaźniki.To japońskie 12vdc. Symulowałem każdy z osobna przykładają napięcie. Wszystko jest dobrze-każdy przekazuje ciągłość na NC i NO. Punkty lutownicze oraz ścieżki wyglądają b. dobrze.Złożyłem i znowu się zawiesza. Co jest nie tak?
Koledzy dobrze piszą o trudnościach Ni-MH w pamiarach napięcia na podstawie SOC. Jednak z uwagi na typ LSD i powtarzalność japońskich eneloopów łatwo to dostroić dla określonej charakterystyki i tak dla 1 A poboru poniżej 1,20V praktycznie nie ma energii i można buzer ustawić na 3,60V. Taki modelarski buzer na ali to cena 7 może 8 zł z wysyłką np. ten:...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Posprawdzaj kostki na tylnej wiązce bo w japońskich gnicie to standard.P
łożysko japońskie właśnie jest jako drugie i kicha 10 tyś przejechane, napięcie ze światłami lub bez mierzona na alternatorze takie samo! Co do diod to wzbudzenia (jeżeli są takie?)czy główne !
Nie da się rozbebeszyć hybrydy i naprawić wymieniając uszkodzony element? Jeżeli nie to będzie pewien problem. Powinieneś liczyć się z tym, że będzie to grało gorzej z prostym zamiennikiem. Wejściowy wzmacniacz różnicowy jest zasilany przez źródło prądowe co zapewnia dobrą liniowość przenoszenia sygnału w odróżnieniu z obciążeniem wzmacniacza różnicowego...
O sprawie tych żarówek rozmawiałem bezpośrednio z technikiem osrama. Przyznają się, że żarówki są projektowane na napięcie 13-13,4V. Dziady nie chcą zrobić serii do aut hybrydowych, gdzie nie ma spadków napięć jak w klasycznych autach. Rozłożył ręce i nie chcą uznać reklamacji (uznali tylko jednorazowo z zaznaczeniem, że to nie ich wina ale dla dobra...
A skąd , xx lat się zajmuje elektyką i nie spotkałem nikogo komu by wyszła budowa regulatora stratnego, taniej i niezawodniej niż orginalne japońskie regulatory.
Napięcia mam w granicach: 0,10-0,12Volt. To właśnie oznacza uszkodzony filtr II p.cz. Musisz go wymienić na taki sam czyli 450 MHz. Najlepszy będzie japoński Murata.Jest łatwo do kupienia w sieci, bo w sklepach różnie bywa. Jak widać jest to filtr najbardziej awaryjny marki CQ co jest właśnie zmorą tych małych modeli Unidena i Presidenta produkowanych...
Jedyna ogromna wada w WS502 to regulacja głośności - nie posłuchasz sobie spokojnie w wieczór. Żadna tam wada. Mam dokładnie ten sam wzmacniacz, podpięty pod kolumny 93 dB/1W/1m. Najniższy poziom głośności to "02" i jest to zdecydowanie za cicho jak na wieczorne słuchanie, a skokowa regulacja głośności pozwala na łatwe ustawienie w/g własnego upodobania,...
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
Dzięki za szybką odpowiedź. Ale mam pytanie jak go podłączyć do polskiej instalacji 3x400V, rozumiem, że musi być transformator 3 fazowy do tego (z 3x400 na 3x230 (napięcie międzyfazowe) - ale chyba się mylę ??) Najlepsze jest to, że ten silnik chodził w japońskiej maszynie podłączonej do polskiej instalacji 3x400V ale w szafie sterującej nie było już...
"Tworzy" taki stan rzeczy komputer, który zmniejsza obciążenie silnika pracą alternatora, gdy uzna to za stosowne ..." Co za poezja... "Niektóre modele, japońskie (Nippondenso) alternatory z terminalem C (komputer - CPU Control) mogą ładować chwilowo (a czasem dłuższochwilowo ...) z dziwnie małym napięciem rzędu 12.8 - 13.1 V. Już od dawna nie tylko...
Kolego "duch28". Do wyłącznika rtęciowego musisz mieć elektrozawór. Trafiłem niedawno w "allegro" dwie sztuki oryginalne Japońskie, nowe, po 9,50 zł. Gwinty 3/8", wspaniały przepływ oleju. Bez napięcia są zawsze zamknięte. Wyłączniki rtęciowe od Małgosi pilnują u mnie poziomu paliwa w zbiorniku już w kotłowni. Są do tego idealne i niezawodne. http://obrazki.elektroda.pl/2712936600_1...
Po podłączeniu sygnału, napięcia zasilającego i głośników wzmacnia sygnał więc to chyba wzmacniacz:P
Więcej prądu potrzebujesz na rozruch. Nie musi być to zasilanie stabilizowane ale zmieniacz potrafi szarpnąć nawet ponad 2A przy ruszaniu silników. Dlatego wystarczy sztywne trafo, mostek prostowniczy oraz odpowiednia pojemność i już jest ok - napięcie ma być z zakresu 12-14,5V. Muminez - ten model zmieniacza Technics był montowany do japońskiej edycji...
Te stare japońskie auta tak mają. I jest to normalne. Na Ori regulatorach lądują około 14V. Natomiast jak masz duże spadki napięcia po włączeniu świateł i dmuchawy. To alternator do naprawy / wymiany. Inna sprawa to porządny akumulator.
Problemem okazały się jednak baterie Sony CR1632 produkowane w Malezji, które zapewne są podróbką oryginału, gdyż jak doczytałem Firma Sony sprzedała w 2017 r. cały pion produkcji baterii firmie Murata i baterie wytwarzane są w Japonii. Moje baterie nie ją japońskiej produkcji i mają datę ważności do 2030 r. Bez obciążenia trzymają napięcie ok 3,3V...
Przy powiększeniu mocy wzmacniacza problem nie leży w sterowaniu tranzystorów dodatkowy transformator jesy niepotrzebny. Problem leży w koniecznym dosć wysokim napięciu zasilania. Dla uzyskania mocy wyjściowej 200W/4Ω potrzeba napięcia symetrycznego +- 50V co przy normalnej pracy wzm. powoduje że na każdym tranzystorze końcowych będą chwile gdzie...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Konstrukcja do pewnych zastosowań b.dobra i niezbędna. Jedna uwaga, moim zdaniem przy tej wydajności prądowej 25A i napięciu wyjściowym 13,8 V , obwód wyjściowy zasilacza powinien być wyposażony w przewody Kelwina do kompensacji spadku napięć na przewodach prądowych! Swego czasu miałem doczynienie z liniowym zasilaczem japońskim, którego prąd wyjściowy...
Tu są dobre odgromniki: http://inradio.pl/component/option,com_v... Jeśli "dobre" oznacza "z drogą japońską naklejką"... Opis sugeruje że w środku jest tylko iskiernik (na napięcie w zależności od max. mocy. w.cz. - aby przy nadawaniu się nie "włączył"). Może się mylę ? Trochę słaba ochrona za takie...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
piotrekwoj1 nie masz racji w sprawie zasilania plusem po zapłonie np.po wyjęciu bezpiecznika wentylatora chłodnicy i bez włożenia kluczyka do stacyjki na pinie bezpiecznika było napięcie +12V a powinno się pojawić po przekręceniu kluczyka na poz.II (zasilanie po zapłonie). To wymień parę współczesnych samochodów które mają wentylator zasilany z kl15....
Szału bez. Zobacz noty Microchipa, mają przetworniki równolegle próbkujące w śmiesznych cenach. 4 lub 6 kanałów. MCP3904 chyba to był. Taa, chyba, kup go albo zapodaj pdf-a, bo taki 'popularny' jest :( i nie po chińsku czy japońsku.
Tytułem wyjaśnienia. Mam maszynę made BY USSR, strug ręczny. Kupiona kiedyś na targu ale nie użytkowana bo .. no właśnie, dobrałem się trochę do tego bo jest potrzeba. Maszyna solidna niezwykle jak na dzisiejsze czasy, szkoda jej. Ma silnik 3 fazowy, wystają trzy przewody, wtyczkę ktoś przykręcił "siłową". Po 30-40 sekundach nagrzewa się tak, że swąd...
Oczywiście że dopuszczalne jeśli po chwili stabilizuje się do wartości 43mV jaką podałeś. I nie prądu a napięcia, to tak dla porządku. Co do obawy o głośniki to jeśli są odpowiednio dobrane pod względem mocy i impedancji do wzmacniacza to nie ma problemu. W starszych wzmacniaczach np. polskich WST-101 lub WST-102, z zasilaniem niesymetrycznym końcówki...
to jest przetwornica zasilająca faks...nie mam schematu...natomiast wiem że ta przetwornica daje napięcia +5v, -5v i bodajże 30v...
Do autora tematu Moduły Leapton 335W to bardzo dobry sprzet, to Japońskie moduły produkowane w nowej fabryce w Chinach, w Polsce może mniej znane. Sofar KTL-X to również bardzo dobry produkt, z dużym przejrzystym wyświetlaczem z którego można odczytać dużo danych (napięcia na każdej z trzech faz, prąd AC jaki wprowadzamy do sieci, napięcie i natężenia...
Tak, XFX 450W będzie pasował, to bardzo solidny zasilacz, japońskie kondensatory, dobra regulacja napięć, tłumienie tętnień oraz sprawność. Ma 6 wtyczek SATA i 6 MOLEX dla urządzeń, oraz całą resztę potrzebną do połączenia każdej płyty głównej oraz mocnych kart graficznych. Jedna z najlepszych opcji na rynku.
Silnik powinien ruszyć przy napięciu 12V. Trzeba sprawdzić. Nie sprawdzałem tej przeróbki w modelu z autostopem na szczotkach. Ja sobie przerobiłem na auto stop optoelektroniczny (przekładka elektroniki). A więc tak: Pomysłodawcą tej przeróbki jest kol. parsifal7 z forum elektroda.pl i za jego wskazówkami wykonałem tą modyfikację. Magnetofon musi być...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Wymieniłem oprócz kondensatora 47uf 300v, także dwa kondensatory elektrolityczne. Ich pojemność powinna wynosić 100uf 25V. Moje stare miały w/g pomiaru 92uf oraz 89uf. Nowe pochodziły z wylutu i na mierniku wskazywały po 118uf-jakieś japońskie ze starego analogowego tunera satelitarnego Pace. Młynek pracuje jak nowy.
Chodzi o napięcie zmienne na uzwojeniu wtórnym transformatora. W wypadku gdy masz dwa (lub więcej) uzwojeń nawiniętych różnym drutem (różne średnice drutu) robi się kłopot - moc transformatora to suma mocy na uzwojeniach wtórnych - więc gdy jedno uzwojenie jest np. nawinięte drutem o większej średnicy może oddawać większy prąd, a obciążenie tylko jednego...
Witam udało mi się zmniejszyć napięcie na wyjściu do zera - ścieżka między 16-stą nóżką a masą była przerwana, połączyłem je. Pozostał tylko problem zniekształconego dźwięku na lewym kanale. Przedwzmacniacz jest OK - sprawdzałem z innym wzmacniaczem. Użyłem tego jako przedwzmacniacza i korektora graficznego w jednym(5 pasmowy equalizer). Podałem sygnał...
Silniki mają ogromne znaczenie. Trzeba brać te z niskim znamionowym napięciem. Chodziło mi o marke. Czy japońskie, czy Chińskie jak mam w pracy... Działają tak samo. Jeśli chodzi o napięcie... Nie chodzi tu bardziej o prąd znamionowy ? Niemalże wszystkie silniki szanowanych marek, w dokumentacji posiadają tylko prąd znamionowy uzwojeń. O napięciu nie...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Co to jest: dodatkowe ładowanie? Jak to ma działać? Czy były sprawdzane: szczotki, regulator, uzwojenia alternatora? Czy alternator był sprawdzany na stanowisku pomiarowym? Ile kilometrów dziennie jeździsz i w jakim trybie (miasto/trasa)? Ile lat ma akumulator? Jakiej jest firmy? Co to za japoński silnik?
dzięki za odpowiedź. niby mam oscyloskop ale nie wiem czy nie jest za tani na takie pomiary ;). czyli musze na nim sprawdzić czy sinusoida odchyla się od -5 do +5 tak ? W tym magnecie cięzko ustawić głowicę (nie ma w nim otworu na śrubokręt trzeba to robić z mechaniką w ręku) w japońskiej wersji tego magnetofonu jest taki otwór ale to jest wersja chińska...
Chyba wykonanie nowego regulatora będzie najprostsze. Można spróbować napisać do producenta z prośbą o schemat i spis elementów tego regulatora. To japońska poważna firma więc jest szansa że odpowiedzą. Dodano po 15 https://obrazki.elektroda.pl/3484472700_... Tu masz schemat instalacji PAB2. Być może można byłoby zdobyć ten tafo-dławik...
witam,japońskie głowice są dość dobre,jeśli użyjesz stabilizowanych napięć,wieloobrotowego potencjometru i drugiego o wartości np.500om do dokładnego wstrojenia to można zrobić całkiem przyzwoity odbiornik. Jako wzmacniacz p.cz. użyłem stary moduł fonii MF2006,po przerobieniu go na 10.7 MHz,szczególnie detektora na klase Hi-Fi,jest tam wyjście m.cz....
Japoński shit :| , ja również dołączam się do prośby o wynalezienie jakiegoś sposobu sprawdzenia tego regulatora na stole w warsztacie.
Napięcie zasilania to akumulator samochodowy naładowany do full prawie 14V moc mierzona sztucznym obciążeniem z miernikiem Japoński stary miernik
Jest taka możliwość, dlatego bierze się miernik i sprawdź napięcia. A kawałków przewodu mostkiem się styki. Te przy chłodnicy, jak nie pomaga to ten przekaźnik. Jak nie ruszy to sprawdzasz podłączenie wtyczek i napięcia. Alek nie denerwój się w autach koreański i japońskich nazwy czasem są zamienne. I można się zdziwić. Dlatego z lekkim dystansem do...
Faktycznie. To zerwij tą tekturkę. Czyli warstwę niżej. Bezpiecznik musi być, bo każdy japoński transformator musi mieć taki bezpiecznik.
Od czego powinienem zacząć diagnozę? Od sprawdzenia napięć zasilających elektronikę. Możliwe, że od temperatury "puszcza" jakieś połączenie (zimny lut), lub stabilizator pada. Sprawdź czy nie wylały elektrolity - dość częste zjawisko w niektórych sprzętach japońskich mających kilka lat na karku. W ostateczności można też spróbować podmienić laser wraz...
A więc tak znajomy zmienił alternator w wartburgu z orginalnego na japoński z galanta,ładowanie na poziomie 15,7 V, z włączonymi światłami!
Nie pokazałeś tylnej ścianki ani nawet przedniej. :| W końcówce mocy są japońskie tranzystory z serii 2SB i 2SD. Podaj chociaż jakie i jakie jest napięcie zasilania. Najlepiej jednak podaj nazwę tego amplitunera i w necie bez problemu znajdziemy, albo sam znajdziesz wszelki dane na temat tegoż sprzętu.
Radzę wyposażyć się w miernik (chyba że zgodzisz się na niebezpieczniejsze sposoby z elektrolizą albo z diodami LED) i gdy pokaże dodatnie napięcie to znaki są takie jak na mierniku a jak ujemne to odwrócone.
Witam. Musisz sprawdzić czy sygnał jest zniekształcony na wejściu STK czy nie. Musisz wpiąć się przed końcówką mocy(po potencjometrze wzmocnienia albo bezpośrednio z pinów STK) i sprawdzić czy sygnał jest ok. W przedwzmacniaczu pewnie masz co najmniej jeden wzmacniacz operacyjny.Mógł się uszkodzić. Podstawa to sprawdzenie wszystkich napięć zasilających....
pralki japońskie japońskie wskaźniki radio japońskie
ekran alpine płytka stykowa atmega8 kondensator spawanie
Kocioł Termet GCO-DP-21-03 przegrzewa wodę użytkową Połączenie kabli zapłonowych z kopułką w Audi 80 B3 1.8S 1989