Zostaw, jakiś czas pojeździsz. Bardziej obawiałbym się ryżowej jakości zestawu tłok-cylinder. Oryginalny z epoki - szukaj na Olx-sie, bywają.
Weź poluzuj śrubkę którą masz po prawej stronie w obudowie zapłonu , nią regulujesz sprzęgło i zobacz wtedy czy się kręci wał korbowy. Możliwe że spadło CI koło zębate od sprzęgła ze stożka wału.
Samo przełożenie wału nie potrzeba praski. Prasa jest potrzebna przy jego regeneracji. Tłuc bezpośrednio stalowym młotkiem też się nie powinno, bo można go pokrzywić. Kartery można rozdzielić przy pomocy gumowego młotka lub podbijać metalowym przez drewienko równomiernie z każdej strony. Najlepszą metodą na zakładanie łożysk jest nagrzanie ich (np na...
Simering wyjmiesz bez problemu z tej strony, z której próbujesz. Masz chyba kiepskie narzędzie bądż próbujesz wyciągnąć ten pierścień osadczy śrubokrętem. To prosta i lekka robota. Nie rozpoławiaj silnika nie ma takiej potrzeby.
Miałem CZ i Jawę. Uszczelniacze były tak zamontowane. A olej u Ciebie mogło ciągnąć bo czopy wału były wyrobione. Odwrócenie uszczelniacza zmieniało położenie miejsca uszczelnienia.
Witam. Moja jawa jest przerobiona i posiada akumulator 6V 4.2Ah, a sam układ testowałem w domu, na zasilaczu 6V 300 mA. Dziś również znalazłem układy takie jak PC74HC164AP oraz pic16cr58A08P038 z tego co w datashetach wyczytałem to układ 1 by się nadał , chociaż drugi mnie interesuje też ponieważ myślę że te układy dało by się podłączyć tak żeby zbierały...
witam! ja mam podobny roblem, tylko że z łożyskami na wale znajdujące się między przciw-wagami (na środku wału 2 łożyska). nie posiadam starych lożysk i nie mam jak kupć na wzór... jeśli ktoś zna wymiary czy symbole tych łożysk niech je poda będe bardzo wdzięczny
panowie wszystkie problemy rozwiązane, kumulacja problemów skłoniła mnie ku elektronicznemu zapłonowi własnej produkcji i wszystko działa idealnie
Od strony płytki przewody przy lutowane na stałe a złącze 3 pin superseal.
Witam. To teraz sprawdź kruciec łączący dwa cylindry z gaźnikiem, uszczelniacze na wale (kruciec powinien być na grubej uszczelce i dokręcony zanim dokręcisz cylindry) I jeszcze jest taka mała przegroda karterów pod cylindrami (może nawet zapomniał jej założyć) To co opisałeś wskazuje na nieszczelność dolotu, nie wiadomo kto to składał i co tam nawyczyniał....
uszczelniacze wału?
Problem rozwiązany, przyczyną okazała się nieszczelność przegrody wału!!!
Porzucam temat,dziekuje wszystkim za pomoc,sugestię.Robie ogólną regenerację silnika.Czy ktoś może wie gdzie można kupić:labirynt pierścieniowy wału do jawa 350 ts.
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale gaźnik jest oryginalny czeski. A jeśli chodzi o wał, to robił fachowiec i nie pierwszy raz.
Mylisz się. Tak się dzieje w obydwu cylindrach Na jeden obrót wału w jednym.
Odkręć rurę wydechową od cylindra i zobacz czy okno nie zarosło nagarem. Jeżeli nie pali na cylinder od strony "elektrowni" to może też być problem z simmeringiem wału
Sprawdz symeryngi na wale
Nie trzeba podłączać czujnika. Do tego zastosowania faktycznie powinny być dwa moduły, bo ciężko ci będzie uzyskać zapłon co 180', a nie co 360'. Tak, muszą być trzy zęby i to rozstawione o odpowiednie kąty, gdyż moduł odczytuje z nich prędkość obrotową wału i położenie tłoków. Marnie widzę ten moduł w tym zastosowaniu.
Panie dobry remont zrobiłeś. Wymień te uszczelniacze! Prawa strona wału ( za alternatorem) tam powinna być tulejka na czopie wału! Zabezpieczenia tych uszczelniaczy to w ogóle założyłeś? Zrób zdjęcia swojej pracy chcę zobaczyć jak wyglądają uszczelniacze po ich zamontowaniu przez Ciebie.
Zapomnij - jest fizycznie inny i nic nie bedzie pasowao. Prędzej podpasował by od simsona gdyz tam jest prawie identyczna budowa ale wymiary też są pewnie inne wiec zapomnij. Na usprawiedliwienie fakt ze w jawce masz malutki aczkolwiek dość szeroki magnes wirujacy wewnątrz cewek a w romecie magnesy wiruja nazewnatrz cewek przez co konstrukcja jest węższa....
Wszystkie łożyska wału korbowego do wymiany. Będzie problem z wymianą tego środkowego, sam tego nie zrobisz, bo trzeba rozłączyć wał. Nie polecam tanich łożysk. Uszczelniacze też wymień.A czopy wału nie wybite? Gniazda w karterach?
Jak nie będziesz miał pomysłu jak rozebrać wał to daj znać. A da sie rozebrać wał w domu :?:
gromleon ma 100% racji! Obserwuję twoje poczynania od dłuższego czasu. Cały czas błądzisz! Z uporem maniaka czepiasz się świecy. Ja napiszę, iż w tym motorze świeca może być nawet drewniana. Z szybkością wyrzucania świec dobiegasz do setki a problem jak nie był rozwiązany tak dalej trwa. Podejrzany jest simmering z lewej strony wału.
możesz zwiększyć sprężenie plantując głowice tylko nie przesadzaj żeby wał wytrzymał na pewno zauważysz różnice
Czyli wszystkie tłoki na raz osiągają GMP? I wszystkie odpalają w tym samym momencie co 360'? Czy parami? Jak są ustawione tłoki? Jak pracują cylindry? Jedna strona DMP, druga GMP? Czy pierwsza para jest obrócona względem drugiej o 180'? Obawiam się, ze będzie problem z obciążeniem modułu nanoplex dwoma cewkami połączonymi równolegle. Ona mają0.8 oma...
Proponuję przerwę na świecach 0.5 na przerywaczu 0.3, o ile wał nie ma luzu. Pozdrawiam.
Czy można gdzieś w Bydgoszczy dac ten wał do jakiegoś mechanika który wymieniłby to łożysko na tym wale? Albo jest jakiś zakład który zajmuje się regeneracją wałów to znaczy takimi rzeczami?
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Polecam http://szlifauto.pl z Wieliczki. Zrobili dla mnie szlif cylindra do kilkunastu podjazdów 2T (m.in. Jawa, MZ, WSK, Syrena). Zawsze ok.
Witam,problem dotyczy silnika jawa 350 ts.Silnik po remoncie wymienione simeringi,tłoki pierścienie,lapirynt wału,łożyska pierścienie.Iskra jest bardzo dobra kompresja jest,zapłon ustawiony książkowo na czujnik zegarowy i żarówkę.Gaźnik oryginał wyczyszczony.Nie chcę zaciągać paliwa na tłoki.Na popych sobie daruję bo moto ma 2 opony kostki.
Witam,chce zbudować zapłon elektroniczny z Optycznym czujnikiem położenia wału do motoroweru typu Jawa,ale nie wiem jak to zrobić. Nie wiem czy czujnik nada się od np. starej myszki komputerowej (kulkowej). Poszukuje schematów ale nie mogę ich znaleźć, więc potrzebuje waszych porad.
Sprawdź najpierw tę iskrę. Wtedy napisz o wynikach. Chyba jednak coś z tym ustawieniem zapłonu jest nie tak, jak powinno być. Łożysko wału, od strony magneta, nie ma przypadkiem luzu?
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi udało mi się ściągnąć tą zębatkę z wału za pomocą ściągacza i wtedy kosz z łańcuchem sam wyszedł.
1). Języczek filcowy [10X20 mm] osadzony jest na sprężystej blaszce i tak wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/7048608900_1... 2). Śruba krzywki przerywacza to M5x45mm. Wkręcona jest na ok.10mm w oś wału. http://obrazki.elektroda.pl/2804734700_1... Musisz zdemontować kosz iskrownika, wyjąć krzywkę przerywacza, zdjąć koło magnesowe...
Jeżeli trzeba przetaczać to koło zamachowe, wału nie ruszaj. Być może obejdzie się bez przetaczania w jawie nie musiałem.
Nie myślałeś nad tzw. "CDI do WSKi"? Już o tym w telewizji mówili. Kwestia stożka wału, dopasowania alternatora i drobnej modyfikacji instalacji elektrycznej. Vape ma niestety cenę zaporową, ponadto montuje się go bez wpustu na wale. Brata kolega był w podobnej sytuacji, potrzebował wyłącznie zapłonu (silnik przerobiony do napędu jakieś maszyny). Nie...
Jakaś piła spalinowa, ew. egzotyczny motorower. Romet, Jawa i Simson odpadają. Długi tłok, czyli raczej motorower itp. Obydwa czopy wału to stożki z wpustami?
tarcze zakładałem w ten sposób ( ) 1 tarcza wypukłą stroną w strone silnika,przekładka ,i odwrotnie 2 tarcza wklęsłą stroną w strone silnika Dodano po 4 Witam ,dzisiaj rozebrałem sprzęgło i założyłem wypukłą stronom na zewnątrz i dupa sprzęgło dalej sie ślizga nawet przy zgaszonym silniku i wkręconej śrubce regulacyjnej do oporu sprzęgło ślizgało i...
Spróbuję i mam nadzieję, że zadziała. Tu jest dosyć trudno regulować cokolwiek bo jest tak ciasno że ciężko wcisnąć palec. Żeby przesunąć zapłon o większą wartość muszę odkręcać magneto i obracać nim bo czujnik zapiera się o karter. Twórca tego ustrojstwa był chyba pijany :D Jeszcze spróbuję zaprzeć tłok długą świecą z samochodu żeby wał stał sztywno...
Ja mam Jawę 350 delux z nowszym silnikiem 12V (takim jak w TS). Zależy czego oczekujesz od motocykla. Ja kupiłem Jawę głównie żeby przy niej grzebać/usprawniać itp. Właśnie jestem na etapie kapitalnego remontu i lekkiego rasowania silnika (podkowy wypełniające wał i myślę nad zastosowaniem zaworów membranowych i 2 gaźników). Jeśli szukasz motocykla...
witam wymieniłeś w wale korbowym tylko korbowód czy to jest całkiem nowy wał? Jeśli jest to całkiem nowy to stopa korbowodu jest przesunięta o 2mm do osi obrotu całego wału/powinno być 4mm-jest 2mm/,tłok nie otwiera okienek przepłukujących,nie dochodzi do końca cylindra-większa komora spalania. Proszę sprawdź -właśnie taki wał ostatnio kupiłem i miałem...
motor mi pali z kopniaka czyli uszczelniacz powinien byc dobry nie ? a zeby go wymienic trzeba rozkladac wal czy sie ten uszczelniacz zdejmuje normalnie ? Ten uszczelniacz to tak zwane uszczelnienie labiryntowe i jest ono zabudowane razem z łożyskami środkowymi na wale. I z tego co ja pamiętam, (a było to dość dawno) to w czasie remontu silnika, jak...
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Jeden impuls na obrót wału to trochę za mało do zmiennego wyprzedzenia zapłonu. Koło do nanoplexa ma np. 3 zęby.
Tyle co grzebałem w jawach 350 nie spotkałem się z równym działaniem tłoków. Czy wał ktoś nie naprawiał ? Nie po to ten silnik ma dwa cylindry, by równo pracowały. Muszą na przemian.
Słuchaj, żeby Ci pomóc to trzeba być przy twoim motorze - masz tam nieżle namieszane w instalacji. Co do iskry to ma być malutka przerwa na przerywaczu nie większa jak 0,3 mm a na świecach max 0,5 zapłon 3,2mmm przed GMP. Możliwe również, że masz krzywy wał. Ale to wszystko trzeba widzieć zeby trafić co jeszcze boli twoją jawę... Pozdrawiam.
Tak ma ogromny wpływ , dla ścisłości pytasz o czoło wału czy taki klocek co na nim leży, w każdym bądź razie jeden i drugi element ma wpływ . Zapraszam na www.jawacz.pl
A jakie by te części nie były, szczelinę przerywacza ustawia się na max. 0,4mm, gdzie by to nie wypadło, dopiero potem wyprzedzenie zapłonu. Wyprzedzenie lepiej na omomierz niż bibułę (obecnie łatwiej chyba o to pierwsze). CZ350 jak i Jawa TS350 mają kłopotliwie rozwiązaną regulację wyprzedzenia zapłonu. Obraca się podstawką z przerywaczem 1 cylindra,...
Escort Mk4, roczniki 87 do 90, no przed EDIS Sztywny, czyli brak przeciwciężarów regulatora odśrodkowego. Jakie bądź, liczy się amplituda wygenerowanego sygnału. Nawet głowica z kaseciaka się nada, ale czy wytrzyma zakres temperatur? Kiedyś jako cewkę czujnika wału wykorzystałem cewkę ( z rdzeniem) z przekaźnika MT6 A co w tym dziwnego w czerosuwie,...
Jawa była rozebrana, ponieważ wałek zdawczy był zablokowany na wałku głównym i nie było biegów ani luzu i musiałem wytoczyć nową tuleje do wałka zdawczego. Wymieniłem także łożyska na wałku pośrednim. Nie wiem czy ta przegroda wału jest szczelnie umieszczona, ale przecież pomiędzy łożyskami w środku wału niema uszczelki tylko luźno umieszczona przegroda,...
Nie mógłby. Za niska kompresja. Poczytaj więcej o sprężaniu i samozapłonie. Drugi problem, wtrysk i pompa wysokiego ciśnienia. Trzeci problem to duża pojemność skrzyni korbowej. Czwarty problem, odprowadzenie ciepła z silnika. Nie wystarczy dotychczasowe chłodzenie powietrzne. Nie wspomnę o wytrzymałości wału, korbowodów czy tłoków, w których natychmiast...
Gwoli ścisłości- należy unikać obracania wału w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów (eliminujemy wtedy wpływ ewentualnych luzów układu korbowo- tłokowego na wynik pomiaru).
Nie znam szczegółów zapłonu Sovek ale wnioskuję, że na jeden obrót wału korbowego generuje się cztery impulsy zapłonowe (dwa cylindry). Zapłon tradycyjny w silniku 175 do jeden impuls na obrót. Czyli prawdopodobnie do obrotomierza należy do prowadzić czterokrotnie mniej impulsów. Brzmi to wiarygodnie jeśli podzielimy odczyt 3 tys przez cztery. Konstrukcja...
Oględnie rzecz ujmując to do wymiany właśnie skrzynia biegów - wodziki oraz trybik (i) z wałkami, dodatkowo do sprawdzenia średnica otworów w których siedzi oś wodzików.
Ja też bym wybrał jawę jak się ma w dobrym stanie to idzie nią poszaleć wymień opony na kostki ewentualnie z przodu na enduro. Na początku musisz opanować jej ciężar 160 kg. Tylny wachacz łatwo podpasować od crossa. A jeśli cross lub enduro hmm to raczej enduro nie wymaga tyle kosztów tylko jest cięższe i może mniej zrywne, w crossach trzeba często...
Wymień świece na nowe , wyreguluj przy użyciu szczelinomierza przerwy na przerywaczach, oraz ustaw zapłon przy użyciu czujnika zegarowego. Bardzo ważne jest jeszcze, czy wał korbowy nie ma luzu na łożyskach. To wredny i wymagający silnik, jeśli chodzi o kwestie regulacji zapłonu.
Ciężko jej utrzymać wolne obroty tzn skończyła się już regulacja na gaźniku a ona i tak przygasa czy to może być przyczyną źle ustawionego zapłonu? bo gaźnik już czyściłem A gaźnik dobrze wyregulowany ? Zapłon będzie miał wpływ na prace silnika, z tym że będzie słychać strzały z gaźnika lub tłumika, jak nie prycha to zapłon masz dobrze ustawiony. Sprawdź...
A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla?-z impulsatorem?Oczywiscie od bateryjnego zapłonu.W takim module jest realizowana funkcja przyspieszenia zapłonu w zaleznosci od obrotów-co bylo by juz plusem w Jawie TS ktora nie posiada orginalnie przyspieszacza zapłonu, Faktycznie jest tam duzo miejsca i...
Witam i to prawda że nie osiąga 10 tys obr/min tylko 7 tys obr/min i właśnie przy 5 tys obr/min silnik gaśnie a z trabanta to jest cały zapłon płytka na wał z magnesem i główna płytka zapłonu nie wiem dla czego tak się dzieje może wina magnesu że jest za duży ale wyciągnięty z sprawnego trabanta
Nie przeczę, ale kiedy sobie przypominam moją "sztukę", to mnie tylko krew zalewa. Na miejscu autora wątku, DOKŁADNIE bym się przyjrzał temu Ogarowi, który będzie kupował: czy szprychy nie są luźne, czy kartery silnikowe nie są popękane, czy obydwa są z tego samego "okresu", bębny na kołach (tam skąd wychodzą szprychy), czy tam też aluminium, które...
O motocyklach m-ki SHL i WFM faktycznie krążyły legendy, na temat ich trwałości ( "dwuramówki"). Wszyscy użytkownicy późniejszych modeli WSK125, twierdzili że są dużo mniej trwałe i zwyczajnie słabsze, w sensie osiągów. Natomiast modele z końca produkcji, z logiem "PZL" na baku, to już zwyczajnie nawet nie był komunistyczny badziew, a wręcz wzór chińszczyzny...
Więc ja to zrobiłem tak: na płaszczyżnie wału suwmiarką dokładnie co 90 stopni poprzeczne kreski rylcem. Następnie przeciwwagi ponumerowane 1234 przed rozłożeniem w tokarkę i miernikiem naznaczyłem innym kolorem właściwe zakreślenia na przeciwwagach-co dało mi to, że wał był żle złożony. Rozbiłem wymieniłem co trzeba, wszystko razem i do silnika. Składając...
Mam kolejne pytanie. Mam już obrotomierz do malucha(126p) albo dużego fiata(125) gdzieś czytalem że trzeba zmienić jakiś kondensator na 470 uf czy nf żeby był jeden impuls na jeden obrót wału, jeszcze pisali że da sie przerobić 12V na 6V i też trzeba dodać jakiś kondensator. Błagam o pomoc :cry: Z góry dziękuje.
Skąd miałeś dysze i jaka masz gwarancję, że są właściwe??? Poza tym jak masz stary, zużyty gaźnik żadne nawet złote dysze nie pomogą! Co to są za dławiki, o których piszesz? Wydech trzeba rozebrać na części i dokładnie "do gołej blachy" wyczyścić. Szczególnie kolanka. Pewnie ich przelot mocno się zmniejszył. Użyj drutu kolczastego i wyszoruj do czysta....
Oby było to co piszą koledzy, bo jak rozbierałeś silnik i jest nieszczelność między karterami jakby dwóch silników z których się składa silnik Jawy 350, to będzie katastrofa. Czy pewien jesteś jakości, a przez to szczelności simmmeringów na wale?
wiem o wszystkim do mówisz. czekam na kopiał od kumpla, podfrezuje karter pod alternator (tak, przegroda też), wspawam kołki po śruby. przegroda będzie ciut przesunięta (a raczej wywalona i zrobiona nowa, w kapie też). czop od lawy TS pojedzie razem z wałem do dobrego zakładu tokarskiego (regeneracja plus przeróbka) ja zakładam alternator od jawy 350...
Silnik 4T ma sprężanie co drugi obrót wału, a w jawie co pół obrotu, a wałek rozrządu nie stawia dużych oporów, inaczej co jakiś czas były by na nim łożyska lub tuleje do wymiany. Ale wszystko okaże się w praniu. Przed skonstruowaniem całości należało wszystko odpowiednio wcześniej zaplanować, to teraz nie wynikły by problemy, po to się robi szkic maszyny...
Panowie! Czy jesteście pewni, że w Jawie przerwa na przerywaczu to 0,3 mm? Moim zdaniem mniej. Jawy miały do siebie, że niewielki luz wału ogromnie zakłócał zapłon z powodu malutkiej przerwy. Właśnie taką wartość (0,05 mm) miałem na myśli. I z bardzo odległych doświadczeń wiem, że była dość właściwa. Oczywiście w prakryce regulowało się na nieco więcej,...
Witam. Trochę sie zajmuję kartingami i to był wielki błąd, że kupiłeś silnik od Jawy. Próbowałem coś takiego zrobić na Jawie i to była porażka gdyż silnik od jawy jest ciężki i dobrze chodzi na niskich obrotach a boi sie wysokich obrotów, jest tylko jedna dźwignia i trudno rozwiązać palenie z kopniaka i zmianę biegów. A silnik od MZ 250 może być ES...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
A cóż to za wał silnika wymieniłeś? Być może chodzi o wirnik prądnicy? O ile pamiętam to mocowany śrubą dociskową. Ale tam jest jeszcze krzywka właśnie która może być przyczyną kłopotów. Z tym , że dla osiągnięcia pracy w ogóle wystarcza trochę wiedzy ogólnej o silnikach.
nie chodzi ow ychudzenie tłoka ja sie w to nie bawie.prawdziwy tuning simsona s51: cylinder cały komplet 70cm3, wał s70 z wypełniaczami, sprzęgło od s70, skrzynia 5 biegowa, gaźnik bink 17, łożyska od s70. Kupić wszystko oryginał nie podróbka i ani jawka, romet, skuter nie da rady,!!!SIMSON WYMIATA!!!
Witajcie, Mam Jawę 350 TS z którą mam problem. Odpala bez najmniejszego problemu od "kopa", bez dodawania gazu. Jednakże, zwiększając obroty słychać, że silnik nie wkręca się płynnie. Zjawisko występuje do około ~3000 obrotów (nie znam dokładnej ilości obrotów, gdyż obrotomierz nie jest zbyt dokładny). Po przekroczeniu tej granicy, silnik przepięknie...
No widzisz, już zaczynasz gadać sensowniej. Dodaj jeszcze przestawiający się wał w Jawie, palące się prądnice we wcześniejszych modelach, liche światło z przodu. Co do widelca to też bym sie kłócił, ale skoro tak uważasz. Powiem ci tylko tyle, że pamiętam czasy kiedy Jawy stały po sklepach i ścierali z nich kurz, zaś ETZ na czarnym rynku kosztowała...
Jeśli możesz kup sobie śróbę mikrometryczną i poproś tokarza aby osadził ją w świecy z której wytłuczono ceramikę. jak na tym ustawisz wał będzie żył dłużej i nie będzie problemu z odpalaniem. Procedura ustawiania jest brosta. Najpierw przerwa na stykach szczelinomierzem. Faktycznie bród powoduje problemy z dolnym przerywaczem. Filc nie może mieć zbyt...
Witka! Dobra. Teoria teorią a życie pokazuje swoje. Iskrownik motorowerów miał cewkę wys. nap.tak ustawioną względem wału i magnesów koła,że największą energię iskry uzyskiwało się w punkcie zapłonu.Możliwe że twoje zamocowanie nie jest zgrane z położeniem tloka(mowa oczywiście o jednym bo nie wiem jak ci się uda zgrać z dwoma)dlatego twoja iskra jest...
PrzemeQ95 nadal czekam na przedstawienie twojej maszyny, a o-ringi czy pierścienie stalowe - ok ale pomysł aby pomiędzy nimi był olej - głupi i płytki, aby on smarował i starczył na długi czas musiał by być naprawde szczelny co wiąże się z duzo większym oporem. Jeśli większy opór to ciśnienie tym bardziej większe co pewnie nam wydmucha olej z tłoka......
Do wymiany cewki zapłonowe. skąd ta pewność? Dodano po 17 w teeskach padały łozyska na wale,sprawdź to podczas ustwiania zapłonu,tam sa chyba dwie krzywki,jeśli ruch wałem zmieni kąt zapłonu wniosek jest prosty
Ściągasz lewą pokrywę. Wyciągasz wałek. Pomiędzy nim a półksiężycem powinieneś mieć sprężynę. I to ona odpowiada za to żeby trzymać wałek w pozycji zmiany biegów.
Witam pomysł fajny wykonanie też nie jest az takie złe a w sumie przeróbki. Jednak myśle ze taki silniczek wsk jest troche za słaby na teren na podmokłych terenach to nawet na 2 biegu nie bedziesz mógł sie rozpędzić. Miałem podobną konstrukcję ale u mnie zamiast silnika wsk jest jawa 350 z przestawionym wałem tak ze tłoki pracują oba na raz i to juz...
Niewątpliwie, z punktu widzenia elektrycznego, problemów z alternatorem jest mniej niż z prądnicą, wystarczy podłączyć do systemu i problemy z regulacją prądu lub napięcia odpadają, także na pewno jest dobrze mieć zapas mocy. A teraz porównanie: Jak porównamy bilans mocy, to już nie jest tak różowo bo: żarówka reflektora = 35W, żarówka postojowa =...
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Widzę, że Ci nieźle namieszali w głowie poprzedni doradcy i ten ostatni też! Tak nieźle, że nie czytasz ze zrozumieniem tego co pisałem. Tego ostatniego też odeślij(!) i sam zapomnij na razie o "bogatszej mieszance" bo staniesz się uboższy o niepotrzebne wydatki. Zapłon należy minimalnie opóźnić. O ile nie wiem. W Simsonach było z 1.8 na 1.4. Trzeba...
sprawdzi świece czy nie wali oleju czy nie zalewa sprawdzi zapłon i ewentualnie kondensatroy
EGR sprawdzony, zaślepiony, a tylko kontrolką sygnalizuje swoje zużycie. Więc zakładam, że nie to... A czujnik położenia wału...? Czy jego usterka wychodziłaby na jaw akurat kiedy samochód przyspiesza..? Moją uwagę najbardziej przykuwa ten jakby zanik zasilania, kiedy gasną liczniki i kontrolki deski rozdzielczej. I fakt, że dzieje się to najczęściej,...
Sprawdź czy wirnik ma wale się nie przekręcił, zdarzyło mi sie tak kiedyś
Jawa Fabrycznie była składana na pastę uszczelniającą, czarną. To nie luz wzdłużny wałków szkodzi, tylko zużycie mechanizmu zmiany biegów powodujące złe prowadzenie i utrzymywanie wodzików, a także wytłuczone sprzęgła kłowe poszczególnych trybów, spowodowane zarówno naturalnym zużyciem, jak i zbyt mało delikatnym traktowaniem.
Ten obr.wyjaśni Ci jak prawidłowo powinna być złożona skrzynia biegów. http://obrazki.elektroda.net/64_12637546... 1.Koło zębate na wałku głównym-20zębów/na rys.nr4/,zabierakami do wałka zdawczego. 2.Kolo zębate na wałku pomocniczym-18zębów/na rys. nr 12/,zabierakami do kola nr.3. 2.Prawidłowo założony wodzik-uwaga przy składaniu karterów.
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
nie wiem ktory wybrać silnik z dwóch moich upatrzonych. Szczerze mówiąc, żaden. Wg nowelizacji prawa o ruchu drogowym w 2011 roku, mamy definicję roweru pomijająca wyraźnie silnik spalinowy, który mógłby stanowić jego napęd. Kiedyś były produkowane silniki specjalne do rowerów, w świetle obecnie obowiązujących przepisów, nie są dopuszczone jako napęd...
Tylko po co ci regulator napięcia skoro nie masz akumulatora? Jawa/ogar nie miały żadnego regulatora, ot żarówka bezpośrednio na cewkę. Bardzo możliwe że właśnie dlatego że masz tam wpierniczony regulator, to coś świruje pawiana. Pamiętaj że regulator zawsze ucina nieco napięcia. Poza tym mierzenie napięcia bez obciążenia nie ma sensu. Wypnij regulator...
Ok panowie... Czyli jeśli w miejsce krzywki zamontuję ten magnes, to czy w ruchu obrotowym będzie wszystko grało ? Czy muszą być inne magnesy ? IMHO nie ma co próbować bez nabiegunników (dwa nabiegunniki a'la palec rozdzielacza, między nimi szczelina na hallotron). Cyba że magnes umieścisz mimośrodowo, ale jest dość ciężki więc tym wypadku nie będzie...
Yyy a cylinder jest już dotarty? Bo jak nie to jest norma że takie wałki są.
Co rozumiesz pod pojeciem dlugo ? jesli oczekujesz ze bedzie sie wkrecac i schodzic z obrotow jak japonskie sprzety rodem z torow to jestes w bledzie , widziales wal korbowy w takiej jawie jaki jest masywny to ma bezposredni wpyw na sile bezwladnosci walu oraz jego zejcie i wejcie na obroty.
Myślę,że jest coś nie halo z "niefachowo"zmontowaną skrzynią biegów.Któryś wałek może być krzywy.Albo nie pracują równolegle.Wyważenie sprzęgła raczej nie powinno tyle mącić.Niestety wróżką nie jestem.POWODZENIA.
Nie trzeba nic demontować. Wystarczy zdjąć prawą pokrywę silnika, ten element to krzywka sterująca sprzęgłem. Montuje się ją na wałku zmiany biegów, który przebiega przez całą skrzynię.
Widzę że będzie baaaardzo przednia zabawa ;) Jeśli wgl nie masz pojęcia o mechanice, to szkoda czasu... Ale powiedzmy że ambitne z ciebie dziecko :) . Najpierw to by wypadało zobaczyć co to wgl jest, i w jakim stanie. Tak więc po prostu porozkręcać motocykl na większe zespoły (np odkręcić koło, zobaczyć czy luźno się kręci, czy łożyska są ok, czy wgl...
Świeca sprawna ? (nie znaczy ze jak ma iskrę to sprawna, może gubić iskrę pod ciśnieniem) filtr czysty jak dawka pływak cały lubił się zawieszać w tych motorkach. Wyczyść dyszę gaźnik pamiętaj o prze dmuchnięciu wszystkich kanałów w gaźniku. A zapłon ustaw tak 1 sprawdź czy otwiera raz platyny na jeden obrót wałem. 2 ustaw platyny na 0.4mm 3 włóż pomiędzy...
podłączenie falownika pompa pendrive odczyt linux zasilanie konwertera multiswitcha
opticum dekoder tomtom przywracanie
Hyundai i10 2010 – lokalizacja bezpiecznika spryskiwacza F15 15A, skrzynka pod deską kierowcy Schemat magnetowidu Otake – gdzie znaleźć, modele VP-33, VCR-555, VR-44, źródła online