Wiele firm (np. Ford, Nissan, Volvo) stosuje taki "ersatz" - po odpaleniu silnika włókna żarówek przednich świateł są połączone szeregowo (czyli na każdej z nich jest połowa napięcia) natomiast w nocy włączamy sobie wyłącznikiem światła i mamy pełną moc na każdej z żarówek. Problem jest troszeczkę inny: włókno żarówki H4 wymaga odpowiedniej temperatury...
No ja niewiem. Wyobraź sobie że jest noc. Odpalasz auto i nie widzisz nic na desce dopóki nie wlączysz świateł... . Kolego, a wyobraź sobie, że przy światłach dziennych nie masz też podświetlenia tylnych lamp. Jazda bez świateł grozi tym, że ktoś ci w tyłek wjedzie, i tak jak kolega napisał Bo bez świateł mijania w nocy nie możesz jechać. .
Podczas jazdy bez świateł powinno być ok 14V, max 14.4V, jazda na światłach powyżej 13V. W sprawnej instalacji to nawet przy włączonych reflektorach i również na wolnych obrotach powinno być w okolicach 14V. Wtedy jest szansa że akumulator pożyje dłużej niż cztery lata.
Jestem za jazdą na światłach mijania a nie do jazdy dziennej. Połowie osób mających światła do jazdy dziennej powinno się zabrać dowody rejestracyjne. Nie za montaż tylko za strumień świetlny tych świecidełek. Jazda na światłach pomaga zauważyć samochód jak jedziesz pod słońce oczywiście to tylko moje zdanie.
Widzę że pozostaje ich wyłapać, udowodnić winę i zrobić to co się robi z jeńcami ... :) Dodano po 1 I zarabia szwagier posła który ma sklep z żarówkami i akumulatorami...
Witam Mam problem z regulacją instalacji gazowej II generacji Landi centralka LCS A1 V05 E. Na biegu jałowym (bez włączonych świateł) daje się wyregulować w miarę poprawnie w pełnym zakresie obrotów, sonda lambda ładnie pracuje w całym zakresie. Problem pojawia się po włączeniu świateł lub innego dużego obciążenia prądowego. Po włączeniu świateł program...
Witam. Sprytny układzik który mogłbyś zrobić samemu. Sterowanie PWM oparte o NE 555 i mosfet, warunki świecenia oparte na diodach. Ponieważ układ jest prosty uważam w 99 % że będzie pracował zgodnie z opisem sprzedającego. Cena do przełknięcia. Uważam że możesz śmiało kupować. Ale pamiętaj że jazda z "takimi" światłami jest zabroniona.
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
Niestety nadal nie mam pewnosci o co z tym biega. Z tego co pamiętam i też tu widzę, to jest po prostu mostek na trzy konektory, nie związany elektrycznie ze stacyjką a narysowany na niej tylko z powodu tego że fizycznie jest na stacyjce. Tak jak zresztą pokazuje to kolega arthur82. Czyli światło stop jest zasilane prosto z uzwojenia prądnicy (59a...
Peugeot 107. Światła przód. Swiecą dwa żarniki, H4. Dokładnie, pewnie wczoraj były obok siebie i stąd ta jazda, więc jednak jestem normalny :)
Brak masy w tylnej lampie,sterownik wykrywa niewłaściwe obciążenie przez to.Możliwe też że jest wciśnięty klawisz "jazda z przyczepą",lub błędnie podpięte światło trzeciego stopu.
Mechanik miał rację sugerując montaż świateł LED do jazdy dziennej .Jeżdząc na światłach mijania uzyskujesz duży spadek napięcia a co za tym idzie znacznie mniejszy prąd ładowania. Jazda na światłach mijania gdy moc żarówek wynosi 2x50W stanowi prąd poboru rzędu 8.5A gdy jazda z zamontowanymi światłami LED obciąża akumulator prądem rzędu 1,5 do 2A skutek...
Dla mnie to problem iskry. Stawiam na złą przerwę na przerywaczu - ew zabrudzony czymś. A ten kondensator to zamontuj - najlepiej nowy i wymień koniecznie ten przy przerywaczu. Dodam jeszcze coś, kolegę pewnie zainteresuje. http://obrazki.elektroda.net/60_12457351... (zaczerpnięte z instrukcji obsługi pewnego leciwego polskiego motocykla) :)...
Wszystko to co koledzy napisali może być . Ale autor powinien co nie co sam zdiagnozować.
Jazda na światłach + klima = ukryte spalanie.
Cześć, ja kiedyś też miałem takie radio. Do włączania wzmacniacza użyłem 'plusa' od jednej z żarówek tylnych świateł pozycyjnych /obowiązkowa jazda na światłach/ - włączenie świateł włączało wzmacniacz ;)
Na to wygląda :) Różne rzeczy nam narzucają (jazda na światłach w dzień). Unijny przepis, ELGO to tylko opisała.
alternator w maluchu ma 460W i nie będzie miał najmniejszego problemu z ładowaniem wiekszego akumulatora Tylko teoretycznie. W praktyce ciągła jazda na światłach, jazda na krótkich odcinkach, częste skrzyżowania powodują, że czasami akumulator trzeba doładować. Zwracam uwagę, że w maluchu alternator pracuje na niskich obrotach ze względu na zamontowany...
popatrzcie jazda na światłach dziennych lub mijania przez całą dobę A mandaty za jazdę bez...
Tak, zużycie paliwa jest uzależnione od obciążenia. Podobnie jak w aucie, przy jeździe na światłach spalanie nieco wzrasta (większe obciążenie alternatora), co było jednym z argumentów przemawiającym przeciwko jeździe na światłach mijania przez całą dobę.
Jeżdżę na normalnych i nie zamierzam kombinować, jakie zalety ma jazda na ,,światłach dziennych'', opowiastki o oszczędnościach paliwa nie przyjmuję na serio, to, że się sprzedają z korzyścią dla sprzedawców owszem....
dalej korygujesz ta druga srubką wolne obroty na cieplym silniku i włączonych światłach żeby potem nie zgasł, jazda próbna i zobacz jak się sprzęt zachowuje. spotkałem się tez z takim przypadkiem ze świeca była do wymiany i tez świrowała i miał podobne objawy do twoich
Ładowanie 13,86 V. ? Alternator nie ładuje - powinno być 14.4 - 14.6 Akumulator nie jest doładowywany i jazda na światłach go zabija.
Automat świateł to bardzo stare rozwiązanie, ale skuteczne i bardzo proste. Był zamontowany gdy jeszcze nie obowiązywała jazda na światłach mijania w ciągu dnia, stąd dodatkowy wyłącznik, który jest jednak bardzo przydatny. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Jeżeli Kolegę interesują jakieś większe zmiany w "światłach", tu jest jeszcze...
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
Też mnie to wkurza jazda w słoneczny dzień na światłach,niektórzy nawet nie wiedzą że jeżdżą na drogowych.Po dłuższej jeździe nie wiem jak wy ole mnie oczy bolą i zakładam okulary przeciw słoneczne.
Jazda na światłach mijania to jest minimum 150Wat czyli ponad 12 Amper tyle musi dać alternator , a co powyżej to idzie na ładowanie akumulatora. Te 12 Amper alternator daje przy około 2000 obrotów silnika To teraz pokaż alternator który ma mniej niż 15A na jałowych obrotach silnika. Przeważnie to minimum 35A. I się zastanawiam co to za alternator...
witam chyba że akumulator padł lub tak jak serwis powiedział przy tak małych przebiegach i długich postojach akumulator jest niedoładowany a jazda na światłach i róznego rodzaju włączenia innych odbiorników (szyga ogrzewana , nawiew)dobija go
Prosze bardzo o narysowanie schematu jak to podłaczyc. Chodzi tez o to zeby światła jazdy dziennej gasły po właczeniu świateł postojowych. Po włączeniu świateł przeciwmgłowych tez paliły sie światła jazdy dziennej Dioda D1 nie wiem czy jest potrzebna, ale na pewno nie zaszkodzi. Nie wiem jak mocne te światła, diodę dobierz z zapasem i to dużym. Przekaźnik...
Mój Piaggio ma też 12V i nie pali się elektryka :D W skuterach akumulatory z reguły są niedoładowane - krótkie odcinki , jazda na światłach , częste kręcenie rozrusznikiem . Ja raz na tydzień ładuję akumulator prostownikiem i to wystarczy .
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
Mnie wybuchły dwie żarówki H4 z czego jedna była firmy Osram. Auto - Octavia 1. Przyczyna - jazda na światłach mijania z pociągniętą manetką by świeciły też długie. Śmiem twierdzić że taka żarówka nie wytrzyma temperatury przez co wybucha.
Żarówkę sprawdzałeś?
Temperatura normalna, nie ma się czym stresować, dopóki nie dymi i nie brakuje prądu to jest ok, w końcu z początku ma sporo do roboty - doładowanie akumulatora, świece, jazda na światłach. A co do podgrzewaczy to grzeją do momentu osiągnięcia przez silnik 70 stopni - chyba że samochody mi sie pomyliły.
Działa - coś stacyjka świruje czyli w pozycji III jazda na światłach co ma zasilać tylną lampę ? chyba że na diagramie opisującym dzialanie stacyjki zabrakło jeszcze jednego rysunku bo właśnie w pozycji III światło pozycyjne tylne zasilane jest z cewki a nie aku . Może trochę lamerskie pytania ale nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z simsonem i...
coś tam pogrzebałem, powgrywałem i się zepsuło. Cześć. Musisz wiedzieć co pogrzebałeś. Skoro miga światło stop to ESC żyje i melduje problem. Zlicz miganie lamki. Pierwsze błyśnięcia będą dłuższe ( jedno lub dwa ), reszta krótkie.
Układ posiada możliwość zwiększenia podświetlenia po włączeniu zapłonu (jazda dzienna) i przyciemnienia po włączeniu świateł (jazda nocna). Czyli z powodu obowiązujących przepisów cały czas jeździsz z ciemniejszym podświetlaniem? ;) Urządzenie niezwykle użyteczne i dobrze wkomponowane w deskę. Gratuluję!
Co nazywasz żarówkami postoju? Czy masz na myśli światła pozycyjne przód+tył oraz oświetlnie "zegarów"? Czy zapalają się po właczeniu stacyjki, czy świecą zawsze aż do rozładowania akumulatora? Postój tzn. pozycyjne/postojówki ... a zawsze spala się te dwie z przodu jak jadę na pełnym gazie kiedy mam włączone światła pozycyjne. Tak jakby dostawały...
Musisz brać pod uwagę, na jak długo wystarczy pojemność akumulatora z obciążeniem 2000W. Alternator nie zdąży doładować - jazda z włączonymi światłami.
Witam Przyczyną jest słaby styk danych pinów,gdy słabo łączą opór wzrasta styki się grzeją,dlatego taki efekt.Druga sprawa przez styki płynie duży prąd (jazda na światłach cały czas),to taki stan nie jest rzadkością.Podobnie wygląda sprawa kostek przy żarówkach ,lecz tam dodatkowym czynnikiem jest temperatura.
lampy nowe, na naklejce "Made in Taiwan"...wychodzi ze pewnie Depo. pozostaje naprawdę tylko wymiana na nowe lub jazda z zezowatymi światłami?
...a w praktyce. Po pierwszych listopadowych mrozach odpalałem awaryjnie auto znajomych, którym radio w trzyletniej Daci zżarło cały akumulator. Wystarczyło nieco ponad 40 minut postoju pod sklepem. W środku nieco lepsze radio, ale bez szału, do tego tani wzmacniacz, sześć głośników... Ale najważniejszym czynnikiem jest zima i trudniejszy rozruch oraz...
Witam, Mam problem ze swoim 307. Mianowicie okazało się, że nie mam w ogóle świateł stopu, mimo wciskania pedału hamulca. Sprawdzałem na szybko bezpieczniki,ale to chyba nie ta przyczyna, choć jeszcze dzisiaj planuję dokładnie przejrzeć całą tablicę BSI (musialem jechać do pracy, więc nie miałem kiedy dokładnie sprawdzić). Proszę o pomoc, co może być...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
20 mA to chyba nierealne przy iliści elektroniki w dzisiejszych autach, ale zawsze warto powalczyć o zmniejszenie poboru.Nawet 160 nie powinno być problemem gdyby nie to że: w ujemnych temp.aku traci cęść pojemności pobór prądu przy rozruchu jest znacznie większy jazda na światłach, ogrzewane szyby, lusterka siedzenia dmuchawa itp. krótkie odcinki jazdy...
Nieopłacalne z dwóch powodów - pierwszy opisałem wyżej, po drugie jeśli obniżysz temperaturę tak by odblask to "zauważył" i przestał ciemnieć to jasność lampy zmniejszy się znacząco, traci wtedy cały sens jazda na światłach w dzień, a i pan w zielonej kamizelce może zauważyć że coś z tymi swiatłami nie tak i dowód zabierze...
Co rok po 1.X(jazda na światłach) zaczynaja sie kłopoty z brakiem prądu. Z tego co wiem w Felicjach często to się zdarza.Mimo wymiany regulatorów, akumulatorów, kabli a nawet alternatora napięcie nigdy nie przekracza 13,9v.W 126p miałem 14,6v i zero problemów z akumulatorem. Kasper
Oczywiście że może być to przyczyną. Każdy rozruch powoduje utratę pewnego zasobu energii z akumulatora a wiele skuterów ma z zasady niewydolny układ ładowania. Sytuacje dodatkowo pogarsza całodobowa jazda na światłach i ewentualne dodatkowe prądożerne odbiorniki. Można temu zaradzić montując w miare możliwości większy akumulator i co jakiś czas doładowywać...
Benzyna 1.2 i spalanie DO 5,4l przy 100 - 120km/h Idź boso niewierny Tomaszu, było dokładnie 5,4 na trasie choć był to najlepszy wynik jaki osiągnąłem (może był wiatr w plecy) od czasu gdy obowiązuje jazda na światłach. Częściej mam 5,5-5,7. A gdy obowiązywała jazda bez świateł schodziłem do 5,1 ale wtedy nie przekraczałem 100/h. Jestem ciekaw jak...
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
W ogóle w jaki sposób to ma działać. Z tego co widzę to ma być to żarówka stosowana do świateł jazda/stop. Według przedstawionego przez ciebie schematu będą one świeciły tylko w jednej opcji (jedna jasność). Chyba, że o to właśnie chodzi.
Wejdź w menu i sprawdź czy są włączone.
Jeżeli chcesz znać moje zdanie to proszę bardzo:według mnie to nie żadna głupota ta jazda na światłach w słoneczny dzień, przynajmniej w czasie deszczu(szczególnie) i po zmroku może wszyscy w końcu będą te światła mieć włączone.W tej chwili jak się szarzy to jedni mają światła mijania, a drudzy jeszcze nie,jedni tylko postojowe,inni jakieś przeciwmgłowe...
W takim razie weź zasilanie albo z przekaźnika od świateł, albo z przełącznika świateł. Ale i tak według naszego prawa, jest obowiązek jazdy na światłach całą dobę, to ledy będą świeciły cały czas.
Światła mają świecić po przekręceniu stacyjki i zgasnąć przy włączeniu świateł postojowych.
Jazda z tymi światłami to bzdura, dobrze że tylko przednich u nas dotyczą, Finowie już rozważają możliwość wycofania się z tego pomysłu. Ponoć Europa znów zajmie się ekologią :)
miałem kiedyś malca z prądnicą i nieprawda, że maluch ma kiepskie światła... założyłem nowe reflektory H4 i żarówki philips premium +30%, 2 przekaźniki i bezpiecznik 25A. wszystko połączyłem przewodami 4mm i światła idealne. a i miałem elektroniczny (ruski kupiony na bazarze) regulator napięcia, nawet zimą codzienna jazda na światłach nie zabiła akumulatora...
Ja jutro drugie podejście... Za pierwszym banalny błąd, jazda bez świateł mijania... Teraz sie sutkam w głowę :/ Czytanie historii innych wiele pomaga, im więcej o tym wiem tym mniej sie stresuje... A i mój prywatny instruktor zapisał mnie na 17 godzinę i mówił że jest dobrze bo mały ruch (zdaje w Rzeszowie) co o tym myślicie?
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
W związku z przepisami , które mają wejść już niedługo - jazda na światłach mijania cały rok . Jak w prosty sposób przerobić instalację elektryczną tak aby wyłączenie stacyjki kluczykiem spowodowało automatycznie wyłączenie świateł mijania , natomiast załączenie stacyjki powodował o automatycznie włączenie świateł. Tak miałem w starym UNO - na okres...
Coś o światłach do jazdy w dzień możesz dowiedzieć się z tego artykułu: [url=http://szkolenia.policja.waw.pl/wdz...
Jak mają automat to po chwili zgasną po minucie góra 2 jak są to takie najprostsze to niestety ale musisz znaleźć sobie plusa po stacyjce i wtedy będą gasnąć od razu po zgaszeniu silnika. Czerwony właśnie to ten plus biały to plus przy postojówce ( tak zakładam ty masz schemat żebyś ich czasami nie zamienił) czarny wiadomo. Jest coś jeszcze na kablach...
Valeo Ballast 6G 89034934 (VZ739) Prośba o pomoc... jak sprawdzić co pomierzyć? podpada oczywiście ten układ który jest najbliżej tej całej spalenizny - ale szukając Datasheet nie znalazłem niestety nic co by podpadało. Zamiana przetwornicy lewa/prawa potwierdziła, że ta jest padnięta... Jako, że bez świateł jazda może być droga to prośba o pomoc :)...
Witam. Brat ma maluszka. Brakuje mu w nim prądów, ponieważ ma dość dobry sprzęt audio, do tego dochodzi jazda na światłach przez cały rok. Pobór jaki występuje w maluchu po załączeniu wynosi około. 200 W.. A wiadomo jakie ładowanie jest w maluszku. Chodzi o to czy dałoby się przewinąć wirnik alternatora (pomijając już zmianę mostka prostowniczego i...
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Witam Dziękuję za odpowiedź w sprawie ładowania. Czeka mnie chyba w pierwszej kolejności wyjęcie alternatora i trzeba mieć nadzieję że trafię na dobrego fachowca. Faktycznie ładowanie na poziomie 13,4-6V jest wystarczające latem. Zima, jazda na światłach i na krótkich odcinkach wykończyły akumulator (90Ah). W sobotę go naładowałem i na razie jest OK....
Wszystkie źródła światła mają swoje plusy i minusy. A ja chcę mieć możliwość wyboru. Kolego kkas12 sądzisz, że wszystkie przepisy które weszły w życie mają sens?? Podam dwa dyskusyjne: 1 obowiązkowa jazda na światłach miała zmniejszyć ilość wypadków - wg statystyk zwiększyła się ilość czołówek... 2 masz mieć gaśnicę - pytanie co nią ugasisz??Chyba gorącą...
Mam pytanie w tym temacie. Zasilenia przez przetwornicę boost głównej lampy LED w reflektorze (drogowe/mijania). W tym motocyklu jest mieszany układ zasilania (światło główne jest zasilane prądem przemiennym). Zasilenie idzie czerwonym przewodem do zacisku 16 stacyjki, i w pozycji 4 (jazda na światłach) ta, 16 pozycja, jest łączona z poz. 56. Stąd zasilenie...
Witam. ruszam po załadunku a oś się podnosi , jest tam przełącznik impulsowy , przełączam , oś się opuszcza , zaczynam jechać a oś znowu do góry Sprawdź co kolega (at)diablo23248 pisał jak ok , to zrób jeszcze jazdę próbną tylko z włączoną wtyczką EBS i świateł podstawowych a wyciąg wtykę od przeciwmgielnych i wstecznych (jak masz tylko 15 pinową to...
3A
Mam problem z regulatorem napięcia. Po włączeniu świateł napięcie w instalacji spada do 11,8 V. Przy wyłączonych odbiornikach maksymalnie (przy podniesieniu obrotów) osiąga 12,5 V. To nie jest problem tylko normalne zachowanie prądnicy pod obciążeniem. Prądnice były w czasach gdy nie było obowiązku jazdy w dzień na światłach. Natomiast dłuższa jazda...
W Tico przewód 8mm2 to bez problemu przenosi 60A Nikt tu nie wziął pod uwagę że nie podniósł tego zagadnienia że przecież jazda za dnia na światłach mijania to pobór prądu około 10A a alternator jest stosunkowo gabarytowo mały a wystarczy tylko zamontować światła LED do jazdy dziennej a prąd podczas jazdy na ww światłach do jazdy dziennej spadnie o...
Tak montuje większość światła dzienne. Tylko proszę zwrócić uwagę co będzie jak spali się żarówka świateł postojowych światła dzienne nie będą świeciły obydwa lub jedno w zależności czy podłączysz pod jedną lampę czy pod obydwie. Podłączenie pod obydwie jest bezpieczniejsze zmniejsza ryzyko jazdy bez świateł.
Może tylko zderzaki zmienione na Karwowskiego? Podaj więcej danych. W silniku czasem konieczna była wymiana dmuchawy i przy okazji zmieniano na alternator. Swoją drogą w czym to przeszkadza? Maluch z prądnicą i koniecznością jazdy na światłach to pomyłka.
włączają się żarówki od świateł długich, ale na 20 procent mocy Z tego co mi wiadomo to za takie coś możesz dostać mandat za stwarzanie zagrożenia (czy coś podobnego), w dzień nie jeździ się na światłach długich i policji nie będzie obchodzić co masz za instalacje w samochodzie. A samo autko może nie przejść badania technicznego z takimi instalacjami/przeróbkami....
Nie odpowiedziałeś jakie napięcie "daje" alternator podczas pracy silnika. Twierdzisz, że zarówno akumulator jak i alternator są podmienione tj. na nowy akumulator i sprawną używkę alternatora. Czy kable podłączyłeś właściwie i czy są one czyste metalicznie, bez korozji. Sprawdź te cienkie kabelki (chyba niebieskie), w których powinno być 12 V po "kluczyku",...
Pod przekaźnik pompy paliwa.
Zwykłe reflektory też odetchną przy światłach do jazdy dziennej. Odbłyśniki podziękują a i „szyba” z plastiku mniej żółknie.
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Proponuję "zejść na ziemię", i zrobić sobie coś takiego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... Napewno będzie to z większym pożytkiem dla samochodu i kierowcy, gdyż nie zdarzy się sytuacja że zostaną wyłamane nie domknięte drzwi przy cofaniu, nie zdarzy się jazda na ręcznym hamulcu, czy jazda bez świateł, nie przytrafi się nigdy zapomnieć...
Gotowe moduły sterujące do DRL bez problemu rozpoznają uruchomienie silnika i włączają światła. Zamontuj DRL Philipsa - są bezawaryjne.
Witam, chciałbym się dowiedzieć dlaczego obciążenie alternatora wpływa na spalanie samochodu ostatnio wyczytałem, że jazda na światłach też na to wpływa. Silnik pracuje z określoną liczbą obrotów, która "przekładana" jest na obroty alternatora więc alternator pobiera określoną ilość energii (obciąża silnik) ale dlaczego to obciążenie wzrasta gdy alternator...
Alternator daje prąd w 13,5 v niezależnie czy światła włączone itd. (przy alternatorze 13,7) i nie wiem teraz czy alternator niedoładowuje akumulatora? A jaka jest temperatura reduktora podczas takiego pomiaru? Prawdopodobnie wysoka i to będzie powodem niskiego napięcia dawanego przez altka. Przy takim stylu używania samochodu - miasto (krótkie trasy,...
Pytanie: Które ustawienie biegu pracy pompy jest zdrowsze dla pieca? Dla kotła czy dla pompy? Im wyższy bieg pompy tym pobiera więcej energii i żywotność się skraca. Czy zmiana biegu pompy, a co za tym idzie różne cykle pracy palnika mają wpływ na zużycie gazu? Które ustawienie jest lepsze pod tym względem? Wpływa. Im częściej kocioł się załącza tym...
Witam. A czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, czy mogę zamiast żarówki Ba15s 21W, wsadzić w homologowaną obudowę świateł do jazdy dziennej fabryczne zamienniki LED? Znalazłem takie na Allegro, pobór prądu ok 140mA czyli dwie 280mA, więc da mi to ok 3,36W więc mniej o ok 106W... [H4 55/60W] Czy miśki nie będą się czepiać? I jakie polecacie? Są dwa rodzaje...
Co miał na myśli autor tego przepisu ? (a może go źle interpretujemy) Interpretujemy chyba dobrze... a co miał na myśli to już jego sprawa :) Nie wolno jeździć na światłach postojowych i tyle. W okresie letnim można jeździć na światłach mijania lub bez . W czym więc przeszkadza jazda na światłach pozycyjnych ??? Jeśli światła pozycyjne zagrażają czymś...
https://mubi.pl/poradniki/swiatla-do-jaz... Q&A na temat świateł do jazdy dzienniej. Montować czy nie? Osobiście wolę aby użytkownicy drogi używali normalnych świateł mijania niż tych "choinek LED" . Kwestia gustu, ale te najtańsze kończą żywot po pierwszej zimie i świeci jeden LED i taki pojazd nie jest widoczny....
Co do tej S52 w miejscowości Jasienica. Jest dobrze zbudowana i oznakowana. Problem w tym, że droga S w tym konkretnym miejscu zastąpiła "starą drogę" i lokalsi jadą po staremu. Ale to już na pewno z 10 albo i więcej lat się dzieje. Dodatkowo są tam 2 skrzyżowania równorzędne. Tam też sporo stłuczek. I od chyba 2 miesięcy jest przebudowa. Będą ronda....
Tam nie występuje stałe napięcie, tylko pulsujące, o dość znacznej amplitudzie. Aby wstępnie, orientacyjnie zmierzyć, można zamiast akumulatora (jeżeli go jeszcze niema) podłączyć kondensator elektrolityczny np. 2000µ/50V. Obciążyć trzeba wstępnie żarówką o większej mocy, co najmniej 25W, (taką do oświetlania drogi), wtedy pomiar będzie miarodajny....
Witam. Po ostatnim padnięciu regulatora napięcia w chińskim skuterze i zgłębieniu jego działania mam pytanie, czy nie lepiej zrobić regulator na zasadzie stabilizatora napięcia ? Z tego co wyczytałem obecne regulatory przeciążają prądnice prądnicę i to jest powodem spadku napięcia do 13.8 V. Wiec i tak słaby silnik marnuje około 300 WAT na darmo napędzając...
Witam Mam dziwny problem z Atego. Wiem że trudno w to uwierzyć ale prawa przednia lampa robi zwarcie na ABS przyczepy. Sprawdzony przełącznik świateł. Jazda z odpiętą prawą lampą OK, z inną Błąd, bez żarówki OK. Po odpaleniu samochodu w momencie włączania świateł lampka od ABSu przyczepi mrugnie, po ruszeniu i wciąśnieciu hamulca zapala się do ponownego...
Witam, Są rozwiązania bardzo proste dotyczące świateł drogowych stosowanych jako światła do jazdy dziennej . Rozwiązanie polega na ich szeregowym łączeniu - jazda dzienna 1/2 napięcia na każdą z żarówek. Po załączeniu świateł drogowych układ przekaźników przełącz na pracę równoległą czyli świecą pełną jasnością. Dlatego żarówki mają możliwość samooczyszczenia...
Wiesz co -u nas chyba gorsze są dobowe rozpiętości wahań. Kumplowi wieczorem świeci rano -nie. Ta chińska stal straci pobielenie i wtedy nagrzewa się jeszcze bardziej, przyspieszając rozłączanie. Kicha i już. Podginać albo "zespawać" bo nakazu jazdy na światłach nie cofniesz. Dramat
Próbnik napięcia, probówka (żarówka) 12V i jazda. Tam prosta instalacja.
Najprościej + z włącznika świateł cofania.
Sprawa dotyczy WSK M21 W2 z instalacją 6 V i 12 V. Mam pytanie na temat zasilenia głównej lampy LED w reflektorze (drogowe/mijania) przez przetwornicę podwyższającą. W tym motocyklu jest mieszany układ zasilania (światło główne jest zasilane prądem przemiennym). Zasilenie idzie czerwonym przewodem do zacisku 16 stacyjki, i w pozycji 4 (jazda na światłach)...
witam już sie poprawiam hydraulika raczej jest dobrze bo biore bezpośrednio na rozdzielaczu to działa i zamieniłem przechył z podnoszeniem to przechył działa a jazda to szarpie na luzie rewersu i po włączeniu świateł bardzo by mi pomógł schemat instalacji elektrycznej
Założyłem bezpośredni przewód alternator-akumulator ładowanie na naładowanym akumulatorze 14,74-83 dołożyłem światła jazdy dziennej i jeździłem na nich. Przejazdy mam krótkie jakieś 20 km * 2. Wczoraj dwukrotna jazda na światłach i dzisiaj rozruch z kabli, a napięcię akunulatora 12,48 po włączeniu święc 11,00 i rozruch na 9,00-8,00-7,00 V ,na kablach...
mam starego Citroena z 53 r. instalacja na 6v, pradnica i regulator. wszystko w miare działało (tzn ładowanie było, choć jazda na światłach powodowała ujemny bilans) do czasu gdy podczas grzbania z kablami pradnica-akumulator dotknąłem karoseri i zrobiło się spięcie - regulator padł. po jego reanimacji udało się ustawić że nawet podczas jazdy na światłach...
do jazdy dziennej nie sa wymagane pozycje z tylu pozdraiwam
światłach dzień gaśnie światłach gaśnie silnik światłach
ospel schemat nawigacja widzieć satelit wyłącza subwoofer aktywny
sprzężenia domofon telefon polowy
Jak zmienić język na polski w pralce Ariston RDPD 107617 J? BMW E46 - Zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia przy włączonym ogrzewaniu