pomoże tylko reset wartości adaptacyjnych, jazda na pb przez około 100 km emulacja sondy KONIECZNIE masą lub obwód otwarty i po klopocie
Witam. Niekiedy prócz kręcenia kierownicą konieczne jest podpięcie pod tester , ustawienie jazdy testowej adaptacyjnej (po kilku metrach jazdy na wprost dalej po łuku).Może też się udać po dłuższej jeździe (normalnej).W większości przypadków udaje się tak jak wspomnieli koledzy -po kręceniu.
Odłączyć gaz , zakręcić butlę,zmostkować obwody wtryskiwaczy, odpiąć kable od sond. Potem reset parametrów adaptacyjnych i jazda na benzynie. Inaczej do pierwszych śniegów będziesz błądził. Przynajmniej określisz czy problem jest po stronie samochodu czy gazowego wynalazku.
Reset sterownika jazdy adaptacyjnej skrzyni biegów.
Gdzies czytalem ze podczas chamowania do zatrzymania obroty wzrastaja przez zmiane podcisnienia ktore pobiera wspomaganie serwa. A obroty trzymaja sie z prostego względu aby zapewnic odpowiednie podcisnienie wlasnie dla wspomagania ukladu hamulcowego. A tak przy okazji podlacze sie do tematu. Mam identyczny problem z monde 95 rok 2.0. Jak zimny odpalam...
Zresetuje się pamięć KAM. Odepnij ten akumulator i idź wypić kawę. Po podłączeniu należy wykonać jazdę adaptacyjną w różnych warunkach. Znajdziesz w necie.
Mam nadzieję że mnie zrozumiecie i pomożecie. Czy wymieniając następujące elementy w silniku muszę zrobić ich adaptacje TECHem2? 1. Przepustnica - czyszczenie, wymiana 2. EGR - czyszczenie, wymiana 3. Sonda lambda - wymiana 4. Przepływomierz - wymiana Jeśli tak to w jaki sposób, tzn. silnik nagrzany na wolnych obrotach, czy zgaszony i tylko zapłon przekręcony....
tak tylko w voyagerze nie tylko wykasujesz błędy kompie benz.ale również rozprogramujesz skrzynie i 500 km. jazda z szarpiącymi biegami No nie do końca tak jest, w asb od 96 ,skrzynia nie ma możliwości rozprogramowania po odłączeniu zasilania,traci jedynie ustawienia użytkownika (dopasowanie do stylu jazdy kierowcy) ,wszelkie adaptacje w tych skrzyniach...
Witam, od pewnego czasu mam wolne obroty na poziomie 1000RPM. Po zdjęciu klemy na 20 minut i zrobieniu tak zwanej jazdy adaptacyjnej obroty na poziomie 850. po jakiś 200 km znowu koło 1000. Gdzie szukać usterki? Błędów w sterowniku brak, sonda pracuje, czujnik temperatury podaje prawidłowe wskazania, wg moich danych przepływomierz pokazuje ok 0,9 v...
Jako że idzie zima, a wiele nie jeżdżę, myślę by podczas mrozów wyjmować akumulator (skoro i tak najbezpieczniej jest odpinać go podczas ładowania, choć nie wiem czy to konieczne). Mam sterownik silnika i alarm, pobór prądu nie jest wielki. Ale po każdym wyjęciu akumulatora sterownik się zeruje (tak piszą w książce WKŁ o diagnosyce samochodów) i trzeba...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
zauważyłem też jakiś symulator diody lamda Jeśli jest emulator sondy lambda to na pewno jest to instalacja mieszalnikowa. Pisałem w sensie, że się nie zaleca, jak ktoś koniecznie chce oszczędzić te 300-500zł na instalacji to droga wolna, fakt też, że poprawne skonfigurowanie instalacji IV generacji jest bardziej skomplikowane i nie każdy gazownik to...
Wszystkiemu winny był przepływomierz, na elementach grzejnym był jakis czarny syf, rozebrałem, przemyłem spirytusem, zresetowałem komputer złozyłem zrobiłem jazde adaptacyjna i auto rakieta :D. Wczesniej na trzecim biegu 80 na godzine to był max, po wyczyszczeniu jazda próbna i nie wierze własnym oczom hehe 120 :D:D. Taka mała zecz a tyle kłopotu. Zniknęły...
Problem związany jest prawdopodobnie z gazem tzw. rozjechana mapa benzynowa lub zła emulacja sondy lambda albo jej brak, efekt zalewanie silnika paliwem rano, problemy z rozruchem, brak mocy. Dłuższa jazda może całkowicie rozregulować sterownik a wtedy tylko programowanie mu pomoże, reset przez zdjęcie klem nic nie da, wartości adaptacyjne można wykasować...
Jak ktoś lubi niech pisze na piechotę za pomocą fixed-point. Nic nie potrzeba robić na "piechotę". Jak ktoś chce, to znajdzie stosowną bibliotekę w necie dla wybranej architektury i swoich potrzeb. Większość jest Open Source. Żądanie superdokładności zwykle jest podszyte strachem co do sensowności wyników. Odpowiem w tym samym stylu: poleganie w obliczeniach...
Walczę z identycznym problemem już od ponad roku we Fiacie Bravo z sekwencyjną instalacją gazową. przy instalacjach starszego typu z reguły pomagała modyfikacja dolotu powietrza. przy sekwencji sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. w wielu przypadkach pomaga reset parametrów adaptacyjnych (w przypadku mojego auta tylko przez diagnoskop) oraz okresowa...
Witam ponownie User64, Janosiksik! Grzebałem na weekend między chmurami burzowymi, dawno nie miałem takiego tępa... Przejrzałam "wszystko" (bezpieczniki, przekaźniki, wtyki bezpieczników, komputera, wtyczki, wiązki itp...-sucho i brak wypaleń), i zauważyłem że jeden przekaźnik miał wypalony bezpiecznik 15A (niebieski : 002 542 0119, na diagramie oznaczony...
Można jeszcze spróbować zmienić kodowanie skrzyni na eco, teraz jest zapewne kodowanie adaptacyjne i przyuczyła się jak ktoś kiedyś śmigał... 00011 - economy 00012 - sport 00000 - factory mode (adaptacyjny do stylu jazdy)
Proponuję zaprzestać tego tematu, ale jeśli chcecie. Kilka zdjęć moich zdjęć z eksperymentu. Proponuję przejść na alkohol zamiast wymyślać jak dodać wodę lub coś z niej wyprodukować. http://obrazki.elektroda.pl/9322647500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4583073200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4678420500_1...
Jeżeli chodzi o ACC czyli adaptacyjną regulację prędkości jazdy to samochód nie jest wyposażony w taki tempomat, posiada zwykły tempomat. Natomiast ILL nie wiem czego dotyczy, Jeśli chodzi o ILS to reflektory są zwykłe, nie adaptacyjne, poziomują się automatycznie i ta funkcja działa sprawnie. Dodano po 1 Samochód o którym mowa to Viano z 2005 roku...
Lipna porada, paramtetry adaptacyjne siedzą w pamięci eeprom procesora.
Witam Was Mam problem w VW Touareg 2005 z biksenonami skretnymi z doświetlaniem zakretow. Problem w tym ze przestaly ksenony skrecac i wydaje mi się tez ze nie poziomuja się (gdy zjezdzam z góry to swiatla swieca w dol a kiedy jade pod gorke nie opadają). Najwazniejsze jest to ze problem jest ze nie skrecaja w czasie jazdy tzw. światła adaptacyjne....
To zostaje ci tylko liczyć na to , że samo zgaśnie :cry: Ja nie zdążyłem zrobić procedury adaptacyjnej w/g kol. Pietka 1 . Nastąpiłą samoadaptacja po dłuszej jeździe po autostradzie . Ale to się tyczyło wymiany sondy NOx . Czy z pompką będzie tak samo ? Masz czysto w błędach w VCDSie w grupie silnika 01 . Może dla pompki też potrzebuje czasu ? Aha w...
Witam, Pacjent Audi A5 8T 2.7 TDI problem z komunikacja w aucie. Problem polega na braku komunikacji podczas diagnozy np. VCDS, OTOFIX, LAUNCH, nie da się polaczyc z autem jedynie ODIS łączy się i podczas diagnozy auta wywala braku wykrycia sterownika pompy ABS. Po odpaleniu auta wywala komunikaty takie jak ESP, ABS, migaja swiece żarowe a podczas jazdy...
No i odnotowujemy kolejną potyczkę AVR/PIC kontra ARM :-D . Najpierw obalę mit wydajności. Jestem ciekaw jakie to problemy numeryczne są realizowane w 90% urządzeń? Powiem więcej ilu znacie speców, którym ta wydajność numeryczna jest potrzebna. A adaptacyjne przetwarznie sygnałów i sterowanie mają rozwinięte na najwyższym poziomie? Większość sterowań...
Wtam. Chip zastosowany w polonezie ma pamięć RAM i ROM. W ROM jest zapisany program pracy silnika i mapa zapłonu. Wszystkie te dane są zapisane na trwale przez producenta w chipie i nie ma możliwości ingerowania w tą część programu. Jest też pamięć zapisywalna RAM i w niej program zapisuje wszystkie parametry adaptacyjne np. Sportową jazdę lub w trudnych...
Pacjent: Ford Ranger XLT 2017 2.2L VIN: 6FPGXXMJ2GHJ40522 Historia : Samochód zakupiony w lutym, miał spotkanie z koparką na postoju więc nie wystrzeliły poduszki i uszkodzenia były tylko powierzchowne, dość długo stał nieużywany. Silnik odpalił bez problemów, jazda próbna na miejscu bez problemów, o własnych siłach wjechał na lawetę i po przywiezieniu...
To bardzo prosty sterownik zintegrowany z emulatorem sondy, od biedy może być. http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid... Co do ustawień emulacji sondy to dla elektronicznych gaźników i prostych układów SPI bez funkcji samoadaptacji map wtrysku stosuje się symulowany przebieg o wypełnieniu 50%, natomiast dla bardziej zaawansowanych systemów...
Problem rozwiązany. Winowajca był użyty silikon do uszczelnienia. Zastanowiło mnie to co napisał "Pawel wawa" o silikonie. Zmierzyłem kawałek i okazało się że miejscami potrafił mieć opór nawet około 40kΩ. Musiał w jakiś sposób przez dodatkową oporność albo podawać błędne informacje do procesora albo co chyba jest bardziej prawdopodobne wprowadzać...
... a jak to nic nie pomoże to reset wartości adaptacyjnych ECM chociaż to bardziej pomagało w 16v.
Zacznijmy od początku. Proces wdrażania wiedzy wygląda w ten sposób: R&D -> patent -> artykuł naukowy -> książka -> artykuł pseudonaukowy -> "specjalistyczne forum = experten" gdzie: operator Prądy wsteczne wykorzystuje się do rozpędzenia talerzy do prędkości w przybliżeniu odpowiadającej nominalnej, tak, by można było ją dużo dokładniej...
Witam. Fiat tipo 2019r. Przebieg ponad 104 tys. Silnik 1.4 16V bez gazu. Pierwszy błąd jaki wyskoczył to dotyczył dolnej sondy lambda - wymieniłem ja i przejechałem bez awarii około 10tys. kilometrów. Niedawno pojawił się błąd P0420 - sprawność katalizatora. Wymieniłem górna sondę (Przed katalizatorem) na bosha ale po przejechaniu 300km znów wyskoczył...
Sprawdziłem , znalazłem wszystko na elektrodzie co i jak. Nie wykazuje błędów . Na postoju na tej cewce jest tak samo ale w czasie jazdy jakby lepiej, mniej przerywa raczej przyśpiesza jakby z opóznieniem . Odłączyłem akumulator żeby skasować system z wartości adaptacyjnych i żeby od nowa sie ustawiły . Jutro ojciec jedzie w dłuższą trase to pózniej...
Jedno co już na samym początku zaczęło mnie denerwować w Verso, to brak 'autostradowego' kierunkowskazu Chwilowa niedogodność, przecież można przytrzymać dźwignię palcem. Rzeczywiście jak się przyzwyczaisz do niego jego brak może troszkę przeszkadzać, ale to w drugą stronę jest tak samo, jeśli nie gorzej. Mondeo czy Mazda 6 to segment D, Corolla to...
"Pseudoekologia" - w myśl zasady im niższe obroty tym niższe spalanie sterownik jest ustawiony na zdecydowanie za szybkie przełączanie na wyższe biegi przy spokojnej jeździe. Ale i tak nie masz źle - u mnie przy 50 km/h obroty wynoszą jakieś 1200-1300. W dodatku program adaptacyjny działa dość opornie zanim "się nauczy" więc wyjazd z góry na początku...
ECU nie wyłącza się natychmiast po wyłączeniu zapłonu, w niektórych samochodach trzeba poczekać nawet kilka minut na "uśpienie" ECU. Często jest to tylko uśpienie, a co najmniej jedna linia zasilania zostaje "pod napięciem". Historycznie jest to podyktowane ograniczeniem cykli zapisu do pamięci EEPROM. Podczas jazdy sterownik korzysta z pamięci RAM,...
Myślałem o wykorzystaniu akcelerometru który będzie wykrywał każ wstrząs poruszającego się samochodu i odpowiednio reagował. Ale w niektórych samochodach pracujące siniki będą cały pojazd wprowadzać w małe drgania na które układ zareaguje i zasygnalizuje że samochód jest w ruchu chociaż będzie stał. Drgania od silnika mają wysoką częstotliwość i są...
Z jakiego powodu prędkość ma wpływ i jest brana pod uwagę w sterowaniu reflektorami z automatyczną adaptacją reflektora czyli z takim który ma możliwość zmiany o kilka stopni kierunku emisji strumienia świetlnego to oczywista oczywistość. Tak samo jak siła wspomagania choćby układu kierowniczego jest zależna od prędkości, gdyby była tak mocna przy dużych...
Fiat jednopunkt Boscha emulacja z gazu powoduje rozjezdzanie map. W tym Samochodzie kasuje je klema Dodano po 2 Dlaczego 20 bo na pewno wystąpi reset po 10 powinno je już wykasować Dodano po 4 Punkt 3.1.11 Ciężko się z tobą zgodzić. Jak byłby to fiat np 1.2 16v z 2000r to bym napisał że trzeba wykonać reset parametrów adaptacyjnych. Bo klema nie pomaga...
Problem leży moim zdaniem w zastosowaniu emulatora sondy lambda, który przy pracy na gazie podaje sterownikowi silnika napięcie o oscylacji 0v-1v zakres od0,8v do 1v powoduje iż sterownik silnika stosuje adaptację , której skutkiem są problemy z rozruchem silnika. usunięcie danych adaptacyjnych w takim wypadku pomaga. Rozwiązaniem problemu jest rzygnacja...
https://obrazki.elektroda.pl/1506254600_... Rys.1. Podejście Ambarelli: „najpierw algorytm”. Plany działania w zakresie rozwoju autonomicznych pojazdów zostały właśnie nakreślone, przy czym coraz ważniejsze i innowacyjne wyniki osiągają producenci samochodów, start-upy i badacze. Jazda autonomiczna jest jednym z najbardziej...
https://obrazki.elektroda.pl/8230877200_... Kolejny rok to kolejne innowacje technologiczne i postępy firm dostarczających elektronikę konsumencką z całego świata. Produkty tych firm prezentowane były, jak co roku, na targach elektroniki konsumenckiej CES. Zazwyczaj najnowsza technologie były prezentowana na targach Consumer Electronics...
ByLy gdzieś w sieci opisy, temat nazywał się jakoś w stylu "współczesne granice możliwości odzyskania danych". Procedura zapisu - choćby samego kodowania danych - na współczesnych (posiadających SMART, z translacją LBA, o zapisie prostopadłym nie wspomnę). Dość powiedzieć, że odzyskanie danych (w ogóle nietkniętych) po uszkodzeniu firmware, czy to ROM,...
Witam Auto po remoncie silnika boryka się ze znaczną ilością usterek, poniżej załączam auto skan vcds Proszę o interpretację oraz radę od czego zacząć ...... Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomysły. Wtorek,21,Lipiec,2020,21:23:16:00009 VCDS - pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x86 Wersja VCDS: AKP 19.6.2.1 Wersja danych: 20200101...
Witam, Pierwszy francuz i już problemy. Silnik 1.5 dci. Auto jest z 2014r, na automacie. Kupiłem go niedawno i przejechał jak na razie u mnie 350km. Przed wczoraj pojechałem na miasto postawiłem na 1h i po powrocie nie zapalił. Świeci serwis, kontrolka świec, check, stop, esp i wyświetlało komunikat "Ryzyko awarii silnika". Auto zostawiłem, i wróciłem...
Koniec występowania impulsów (wyłączenie zapłonu = pokonanie pojedynczej trasy) oznacza zapis czasu wtrysków i zapis przebytej drogi. Dobrze kombinuję....? Raczej źle. Koniec jazdy to po prostu wyłączenie zapłonu. Oczywiście przy kolejnej jeździe (kolejnym włączeniu zapłonu) wartość z EEPROMu jest odczytywana i czas jest dalej dodawany, aż do zakończenia...
No właśnie te korekty się rozjechały poza zakres wartości adaptacyjnych. I złapał komp błąd adaptacji!!! Zablokował ją i pozostawił np. czas wtrysku na 6krotnej wartości (zabezpieczenie przed jazdą na ubogiej mieszance - zawsze lepiej jak się zaleje niż przegrzeje) Czasy wtrysku 11,9-13,2ms na wolnych obrotach... Powinno być 2-3ms. Wydaje mi się, że...
http://obrazki.elektroda.pl/7055515300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5551494700_1... Porsche zaopatrzyło ostatnio swój model Panamera S w celach testowych w system zwany ACC InnoDrive . ACC to skrót od Adaptive Cruise Control , czyli "adaptacyjna kontrola podróży", a InnoDrive to Innovative Drive , czyli "innowacyjne...
(...) .jpg https://obrazki.elektroda.pl/1187259500_... https://obrazki.elektroda.pl/1086950100_... estawienie:STANDARD oe.painttype:METALIZOWANY LAKIER Kolor nadwozia:EKL - LAKIER SMART GREY oe.interiortrimtype:TEP B LUB C Kolor salonu :"FX" oe.drive:KIEROWNICA PO LEWEJ Wstępna ocena dostępnych informacji Przeanalizowałem dane,...
częstotliwość adaptacyjny sterowanie adaptacyjny procedura adaptacyjny
ekspres delonghi alarmy amplituner instrukcja silnik mercedes atego temperatura
połączenie śrubowe rysunek zawór drenażowy nivona wymiana
Barton Flash 50 4T – migające diody na gaźniku ROJO GY6, diagnostyka napięcia i ECU Ustawienie anteny satelitarnej na Hotbird 13°E – jak precyzyjnie ustawić czaszę i LNB