Tak turbina chłodzona cieczą i oczywiście jazda trybem emeryta to jest groźne. Najważniejsze to nie gasić od razu auta po zatrzymaniu.
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Witam wszystkich forumowiczów. Scania r420 euro5 2007 rok. Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe. A teraz drugie pytanie: Na wyższych...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Potem trzymał je w lodówce i ogrzewał codziennie po kilka... Rozumiem i popieram wszelką oszczędność, ale takie Wolniej jeździć po drogach. Jeżdżąc wolniej pojazdem spalinowym akurat zużyje się WIĘCEJ paliwa, gdyż wymaga to OBNIŻENIA BIEGU i - paradoksalnie - wzrostu obrotów silnika. Wolniej powinny jeździć TRAMWAJE (nie mają skrzyni biegów) i pociągi...
Jak puściła turbina i olej pójdzie np. w wydech i zawali cały układ . Dopóki nie wypije z silnika oleju to nic silnikowi nie będzie. Ale jak olej pójdzie w dolot i zassie go silnik to rozbiega się po silniku. Nie wiem co się stało bo przez forum nie widać ale przy każdej z tych opcji jazda niezalecana.
Witam mam dafa xf 105.460 euro 5 z 2006 roku. Auto zostało sprowadzone z Francji. Jazda samym ciągnikiem nie sprawiała kłopotów problem zaczął się dopiero po podpięcia naczepy. Auto nie ma siły jej ciągnąć na pusto turbina na wskaźniku komputere dochodzi do 1.5 max 1.7. Pojechałem na diagnostykę mechanik podłączył komputer i nie stwierdził żadnych błędów...
Jazda na zimnej skrzyni biegów musi być ostrozniejsza, olej nie ma znamionowej lepkości. Skrzynia nagrzewa sie nawet do 10 km ( niektórzy twierdzą , ze dłużej). W tym czasie nie ciągniemy obrotów na czerwone pole ( niezdrowe dla silnika, turbiny i skrzyni), normalna jazda do 3 tys obrotów. Turbina w tym silniku to nie jest szczególnie awaryny punkt,...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Aktualizacja. Pojeździłem trochę i turbina zasadniczo pracuje, ale jest jeszcze problem przy niskich obrotach. Kiedy jadę w mieście i często przepinam z jedynki na dwójkę, to jeśli obroty spadną mi poniżej 1500 auto się zamula. W momencie gdy dojdzie do tych 1500 obrotów następuje nagły i gwałtowny cios momentu obrotowego. Nie byłoby to problematyczne...
Odpalanie nie ma tutaj za wiele wspólnego. Zagrzejesz świecami ,do tego dojdzie dozowanie rozruchowe i odpala . Chcodzi inaczej bo czegoś brakuje .Te wszystkie strategie do czegoś służą,nie są po to żeby je kastrować. Równie dobrze można podłożyć klocek pod pedał to turbina przestanie hałasować,a i efekt gumowego pasa zostanie zredukowany do zera. Jednak...
Cześć, mam do was pytanie odnośnie Astera 1.7 CDTI 110 KM z 2008 roku. Po dojechaniu pod dom, spalanie na postoju pokazało 3.2 l/h. Pofalowały obroty, zajrzałem pod maskę i minimalnie jakby parowało na biało i śmierdziało olejem. Zajrzałem pod spód i widać było mokre od oleju, chyba tylko na tym łączeniu (w miarę widać to na filmiku). Czym mogłoby to...
user_0200: jeśli o mnie chodzi to ja nie umiem jeździć ekonomicznie dizlem, jeśli lubisz jeździć jak dziadek nie wciskając prawie gazu to ok, będzie Ci ponoć palił 6ł (ponoć!) mi żaden dizel nie palił mniej jak 10 natomiast samochodem na gaz to w zasadzie wszystko jedno, ciśniesz do dechy pali 12l, jedziesz delikatnie pali 10l, więc po co się męczyć...
Na zimnym silniku nie działa turbina, muszę zgasić , a następnie ponownie uruchomić silnik i wszystko jest o.k. (zawsze załapuje za drugim razem). Obecnie w porze letniej pojazd może stać kilka godzin i nie ma problemu. W czasie jazdy turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, nic się nie dzieje podczas jazdy. Nadmienię, że pomimo rozgrzania...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
Witam. Mój problem z 2,5tdi ACV 102KM . Auto po kolizji niewielkiej stało 6 miesięcy i mam problem - brak mocy. Błędy na VAG : 1242 , 527 , 1237 - kąt wtrysku prawidłowy zarówno na zegarze jak i VAG , turbina sprawdzona ( ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotów ) , przewody do czujnika i zaworu sprawdzone oraz na wszelki wypadek pociągnięte bezpośrednio...
rozsypała się turbina i nic więcej,tylko ta jazda bez oleju mogła wykończyc silnik.
Zgadzam się z przedmówcą wszyscy mówią, żeby nie deptać za bardzo auta, ale nie można znowu używać jak najniższych obrotów. Ja zawsze mówię, że nie można za bardzo kręcić silnika, ale swoje obroty musi mieć. Tak więc jeśli turbina włącza się na ogół średnio przy ok. 2000obr/min to nie schodźmy poniżej tej wartości, tylko używajmy zakresu ok. 2000obr/min...
Myśle ze ten zapis ze kupujący zapoznał się ze stanem technicznym jest wystarczająca. Niekoniecznie bo pozostaje wada ukryta ale o ile nie została podstępnie zatajona przez sprzedającego nie może być podstawą roszczeń z tego tytułu. Reasumując, wiele zależy od "papugi" i sformułowaniu pozwu. Proszę zapoznać się z poniższym wyrokiem i jego uzasadnieniem....
czemu sprawność zostanie obniżona? Turbina gazowa jest silnikiem cieplnym wewnętrznego spalania analogicznie jak silnik tłokowy w samochodzie. I występują tutaj identyczne zależności. W samochodzie jazda z częstą zmianą obciążenia silnika (rozpędzanie i zwalnianie) skutkuje znacznie większym zużyciem paliwa niż jazda ze stała prędkością. Dokładnie...
Zobacz czy jest olej w wężu łączącym turbinę z kolektorem dolotowym. Czy wirnik turbiny rusza się na boki? Nowa turbina to 1/2 wartości tego samochodu, więc w grę wchodzi albo regeneracja albo zakup już zregenerowanej turbiny. To prosta turbina, baz zmiennej geometrii więc regenerować ją jak najbardziej można.
Ostatnio padła dwumasa ,auto stało na warsztacie , więc mówie sobie turbinę wyczyszczę , to był strzał w dziesiątkę ,fakt 350 zł kosztowało dodatkowo ,ale auto nie do poznania, wcześniejsze zabiegi o których pisałem pomogły na krótki czas ,teraz jazda całkiem inna ,warto było ,nie odcina turbiny i zawsze jest pewność ze zdążysz przy wyprzedzaniu.
Z twojego opisu wynika że i tak problemu nie rozwiążesz sam albo znajdz kumatego mechanika albo powiedz temu co byłeś ze jak według niego to turbina to czy da ci gwarancje że problem nie powróci po naprawie turbiny. problem z opisu wystepuje na tyle często że jazda próbna z testerem wystarczy kompetetnemu człowiekowi na znalezienie usterki ewentualnie...
--- jak długo zimnego rozgrzewać --- oraz jak jeździć bezpiecznie,zeby sprężarki nie uszkodzić Palisz i jedziesz, żadnego rozgrzewania na postoju! Dopóki nie osiągnie tych 70-80*C nie "pałujesz" do odcięcia i tyle. Normalna jazda i tak jest w przedziale 2000-3000 obr./min i ten zakres jest do użytku od razu po uruchomieniu. Turbina się nie "załącza"...
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
Egr rozbieralem i czyscilem pracuję bez oporu zobacz na cisnienie czujnika spalin za wysokie ,dpf nie ma ,wydech nie jest zatkany może ten czujnik zawala Dodano po 1 Z samochodem było tak jazda po mieście wyjazd na trasę no i brak mocy skrzynia automat przelaczyłem na manual i do 4000 tyś odpuscilo auto śmigalo Jeszcze dwa dni potem to samo podejrzana...
kolego, prawdopodobnie masz zanagarowane kierowniczki zmiennej geometrii przy turbosprężarce, objawia się to tym że turbina podaje za duże ciśnienie i komputer sterujący przechodzi w tryb awaryjny. Przyczyna zaanagarowania turbiny jest jazda na niskich obrotach silnika, gereralnie silniki TDI lubią wikse czyli dostac po zaworach możesz także sprawdzic...
https://obrazki.elektroda.pl/9387799900_... Taj jest jak narysowałem, a oznaczenie N75 obrazek niżej https://obrazki.elektroda.pl/5027464300_... Dodano po 2 Przepiąłem przewód z pokrywy zaworów na gruchę, sztanga poszła w dół i tak stoi, jak daje gazu to idzie do góry, jak zwolnie opada na doł. Jazda testowa ok, ma...
Tak się kręcimy w kółko w tym temacie, zamiana, podmiana, sztanga niby chodzi ale nie wiadomo ile... Ja bym na twoim miejscu wziął pompkę pod- i nadciśnieniową z manometrem, i posprawdzał ciśnienia. W ogóle tego typu sprawy powinno się zaczynać od sprawdzenia czujnika ciśnienia, żeby móc się później opierać na danych z komputera. Jeśli czujnik byłby...
Jeżeli dmuchawka by coś rzucała na stronę ssącą to silnik rozkręcal by się na wysokie obroty sam z siebie. Dwa dni temu widziałem(a raczej powtarzam relację kierowcy owego auta )o takim przypadku:Facet akurat jechał Fordem Mondeo do pobliskiego zakładu samochodowego by usunąć problem z ciśnieniem oleju(kontrolka oleju dawała o sobie znać raz na jakiś...
Olej wymieniać nie w trybie long life Żeby wymieniać co 15kkm trzeba kupić lepszy olej a to na to samo wychodzi. Po drugie jazda silnikiem TDI poniżej 2000obr/min to jego powolna śmierć trzeba dawać czadu i żeby turbina pompowała silnik. PS dzisiaj pierwszy raz jechałem autostradą i na 5 biegu silnik dostawał odcinki, fajnie.
Najpierw zobacz czy dalej ten sam błąd i nadal chodzi o ciśnienie doładowania, jeżeli pik przestał się pojawiać to widać prawdopodobnie była źle ustawiona po regeneracji, z doświadczenia dodam że jeżeli ktoś już kręcił regulacją na aucie lub przy regeneracji była źle ustawiona to prawidłowa regulacja na aucie trochę może zająć, ciężko jest prawidłowo...
Witam, zrobić turbine bezwzględnie, Przemek napisał dlaczego, a olej z intercoolera trudno wyssać bo chłodny ale jak puści uszczelnienie turbiny to gorący olej pali sie jak marzenie, ostatnio opla signum 3,0l robiłem zdechł jak 15000rpm miał i wyssał olej z silnika, zostało 95kg aluminium :D ,a jeszcze jak masz skrzynie automat to dopiero jazda :D ,...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Witam wszystkich. Od momentu zakupu auta zmagam się z problemem odłączania turbiny i błędu P0235 - Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji. Przekroczona górna wartość graniczna. Statycznie. Wymieniłem: - klapy kolektorów - czujnik ciśnienia doładowania - zawór N75 - usunięty DPF - zaślepiony i wyłączony komputerowo EGR. Problem...
Witam. Moze ktos pomoze. 2006 opel astra 1.3 cdti. Padla turbina wiec wymieniona zostala na nowa. Pierwsza jazda i po paru minutach auto stracilo moc. Po podpieciu do komputera pojawia sie w sekcji silnika blad U2103-00. Po skasowaniu autko zaczyna znowu jachac jak powinno przez pare sekund ale po tym znowu traci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika...
Z mocą oczywiście literówka. rzecz jasna chodzi o 150 KM. Tak mam odczyt RCO ale to jest tylko odczyt a nie ma zadanej czy oczekwianej wartości. Póki co znalazłem ją tylko w analizie usterki i DCT. Zrobiłem jeszcze jeden pomiar bo wcześniej miałem niedokręcony MAP Sensor wiec pewnie przekłamywał. trasa podobna. Najpierw jazda spokojna bez deptania w...
mój mascot 65dci150 ma podobne objawy jadąc pod górę na 6 biegu gdy prędkość spada poniżej 80kmh czyli obroty silnika też spadają auto traci moc przestaje ładować turbina zapala się kontrolka od świecy dalej jazda to dramat . jadąc pod tę samą góre kiedy w porę zredukuje na 5bieg utrzymując obroty w wysokim zakresie ?kontrolka swiecy nie zapala się...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Mam problem z samochodem Ford S-MAX 2.0 TDCI 140KM. Po zakupie auta (około 2 miesiące temu) wyszło, że nie działa turbina (ładowanie 1.1 BAR). Niedziałająca turbina została wymieniona na 'po regeneracji' i przez kilka dni było dobrze (ładowanie 2.49 BAR). Po około tygodniu turbina zaczęła przeładowywać, co było odczuwalne ponieważ zawór w układzie upuszczał...
Witam Panowie, Nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu, napiszę tutaj. Otóż w moim pasku b5 AFN pojawia się błąd: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Passat przechodzi w tryb awaryjny, nie zawsze się to dzieje, czasem jest tak że jadąc na trzecim biegu, gaz w podłogę, delikatnie przekroczy 3tys obrotów i...
Jeżeli twoja turbina nie ma zmiennej geometri to połacz wężyki na krótko tzn-ciśnienie turbiny z gruszką przy turbo i jazda próbna.
Witam, potrzebuje pomocy diagnoza komputera pokazała ze turbina przeładowuje cisnienie ( cos tam tez z egr) wchodzi samochod w tryb awaryjny i pali sie czek - jazda po miescie ok ale na trasie powraca
Największa głupota ludzi to jazda jak ciocia dejzi tzn zamulona turbina (sadza) , kolektor , egr Samochód musi dostać trochę w pióra by go przedmuchać ważne jest aby póżniej turbina się schłodziła przed zgaszeniem silnika .
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
cześć, posiadam golfa IV silnik 1.9 TDI 90 koni ALH turbo ze zmienną geometrią. Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej. Teraz turbina umarła chyba definitywnie bo samochód dymi na niebiesko przy dodaniu gazu. Prawdopodobnie olej silnikowy z turbiny jest spalany. Samochód stoi nie jeżdżę nim teraz, wiem że jazda...
Witam, diagnoza dla mnie powalajaca, ale moze pokolei 1,5 r temu po sprowadzeniu Audi A4 2,5 Tdi kombi 1998r wymieniłem rozrząd , rok czasu auto chodziło jak marzenie, w styczniu zaczęło się dymił brak mocy - turbina poszła do regeneracji wymieniono przepływomierz, wróciło do normy teraz nagle z dnia na dzień nie mogłem spokojnie ruszyć z miejsca np....
Jak masz olej w wężu między turbiną z dolotem to padła turbina, ten olej trafia do silnika i się w nim spala, stąd dym. Turbina jeszcze jakieś ciśnienie daje ale może się zacierać. Poza tym jak się olej leje na zewnątrz to być może pękł lub spadł wąż od turbiny, jest za niskie ciśnienie doładowania silnik dostaje za dużo paliwa i stąd dym. Ale jazda...
Nie wierzę w to absolutnie. Mtz ma biedę osiągnąć 40 kilometrów przy obrotach 2600 gdzie przy 2200 jedzie około 32. Więc 60-ka która przy przy 2200 jedzie około 25 km/h nie ma szans nawet zbliżyć się do 40-ki. Długoletnia jazda już na obrotach 2600 tym ciągnikiem z czasem pourywa korbowody tak że przy 3000 tyś to ja ci powodzenia życzę. Turbina na prędkość...
Drogi kolego aby turbina długo żyła należy silnik rozgrzewać i nie cisnąć na zimnym silniku a po długich trasach ją wychładzać. Zmiana biegów to indywidualna sprawa ,patrząc na dwumas należy unikać obrotów poniżej 1,5. Diesel z twoją turbiną musi być co jakiś czas jak piszesz cisnięty bo za pieczą się kierownice w turbinie, tak że polecam co najmniej...
Został wymieniony filtr paliwa.Komputer pokazał takie błędy 1.P0110 Intake air temperature circuit malfunction 2.P0235 Turbocharger boost sensor A circuit malfunction 3.P1246 Alternator load input failed Mechanik wyczyścił czujnik przy inetrcoolerze tam gdzie jest zaznaczone na czerwono bo był zapaćkany olejem przy turbo skasował błędy i jazda próbna.Zero...
EDC moze odlaczyc turbine gdy cisnienie na wydechu jest zbyt duze , a jak juz jest tak duze ze otwiera sobie samo przepustnice egr to od razu odetnie co tylko mozna :) . Odpialbym katalizator ( 15 min ) , po drodze sprawdzic przyslone hamulca gorskiego i jazda probna , jezeli nie przyniosloby rezultatu to potem sprawdzenie samej przepustnicy egr jak...
Witam! Turbina dmucha za mocno!!!!!!, podciśnienia sprawne, zawór też, kierownica luźniutka, w trakcie testu kierownicy wszystko OK. Pierwsza jazda i przeładowuje, gaszę odpalam i auto jedzie dobrze? Oczywiście na komputerze pokazuje żądaną wartość (3bieg/gaz w dechę) 2300/2400 a rzeczywistą 2601 no i tryb awaryjny Co może być takiego złego w samej...
Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac. Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia...
Można to zdiagnozować co jest przyczyna tego stanu, który element? Oczywiście że tak. P0234 Regulacja ciśnienia doładowania Powyżej granicy regulacji Jazda próbna z podglądem parametrów ciśnienia doładowania wiele by już wyjaśniła. Ciśnienie zadane, ciśnienie rzeczywiste i wysterowanie zaworu N75.
Może to przewrotne ale dobra jazda dieslem nie polega na katowaniu go na 5 biegu przy niskich obrotach. 3 tys obr - 3,5 tys i zmiana biegu. Tak będzie zdrowiej dla silnika (panewki, turbina - nie bedzie się zapiekać) i zobaczysz że spalanie może być nawet mniejsze niż przy emeryckiej jeździe.
A wiec tak: Cały dolot sprawdzony-szczelny Egr podmieniony- nie pomogło Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje Przeplywka zmieniona- nie pomogło Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z wyjątkiem lepszego sterowania turbiny ) Grucha turba podpięty...
Jestem zielony w tych sprawach i pewnie dalej bede sie tułał po mechanikach bo jazda samochodem w ktorym nie można wykorzystać pełnej mocy jest uciążliwa. Wiem tylko że pompowtryski i turbina są w idealnym stanie.
objaw pojawił się nagle. Od 1000 do2000 obr/min jazda jest prawie ze niemozliwa.Wtym zakresie auto dymi ,dusi się,krztusi itp.Jesli odłaczymy podcisnienie od sterowania turbina to mozna jechac normalnie ale nie ma doładowania.Po wysterowaniu kierownic na maksa turbina zamyka wypływ spalin z silnika i auto gasnie.proszę o sugestie.
Diagnoza była przeprowadzona. Komputer wykrył jeden bład związany z cyrkulacją gazu w turbinie, turbina czyszczona bez zastrzeżeń. Nie wiem co dalej. Waro też dodać że serwis na desce rozdzielczej włancza co jakiś czas się i wyłancza przy odpalaniu, nie wiem od czego to zależy.
Turbina w tej chwili jest nowa, zakładana na serwisie. Tą starą próbowano naprawiać, w Lublinie i Rzeszowie. Czyszczona i opinia, że musi chodzić a dalej się zacinała więc sam ją wyjąłem i rozebrałem. Pierścień był pęknięty w czterech miejscach i blokowały się łopatki, więc kupiłem nową w serwisie. Ale dalej to samo. Wtryski założyli na próbę nowe,...
Kupowanie auta z filtrem na miasto to strzał w kolano. Zawsze będą kłopoty z wypalaniem , większe zużycie paliwa itp. Masz dwa wyjścia: kupić auto bez filtra albo wywalić to dziadostwo ze swojego. Jeśli zainwestowałeś już jakieś pieniądze w ten samochód to rób na offa i będziesz jeździł. Jazda z częstymi wypalaniami skutkuje podnoszeniem się stany oleju,...
Witam koledzy! Mam Passata B5 lifting 2001r1,9 TDI 101 km i pojawił mi się problem zupełny brak mocy, samochód długo się rozpędza, ale gdy osiągnie 2200 obrotów silnik załącza się turbina i samochód ostro przyspiesza, tak więc turbina jest chyba OK, choć nieraz załączy się i przy 2800. Jazda przy obrotach do 2200 to katastrofa, mała górka i trzeba schodzić...
ej no, przeginacie trochę z takimi opiniami... Wszyscy piszecie że to kiepski pomysł bo nie dotyczy was samych. Tak się złożyło że mam wadę serca i od jakichś 2 lat mam wszczepiony wspomniany w czyimś poście ICD. Uważam że takie pomysły to super sprawa, coś co może przybliżyć moje życie do takiego jakie miałem przed wszczepieniem. Wszyscy nawzajem cytujecie...
Po pierwsze nie masz się co tak bać tych napraw, bo wcale nie są takie drogie. Używana turbina ze zmienną geometrią w dobrym stanie to wydatek ok 500zł. Wtryski CR BOSCHa zregenerujesz w cenie poniżej 2000zł. Raz, że niewiele jest warsztatów, które robią to dobrze i czynność ta obarczona jest wysokim ryzykiem fuszerki, dwa, że jest to raczej nieopłacalne....
Hej. Nie chce właśnie FSI bo do nich nie można gazu dać z wiadomych przyczyn, a TFSI całkiem odpada bo ja na codzień będę jeździł na krótkie dystansy i turbina będzie u mnie tylko nawalac bo nie będę jej studzic po 10 min jazdy do pracy np... Dlaczego ? Bo obydwa samochody mi się podobają z zewnątrz i wewnątrz oraz są bardzo dobrze wyposażone a znaleźć...
Mam problem , ponieważ samochód pali mi średnio 9l/100 km. - średnie spalanie na całym baku po korek ok. 800 km. Praktycznie jeżdżę w trasie minimalne odległości to 30 km bez korków. Auto sprowadzone z Niemiec . Moja jazda jest agresywna ale wydaje mi się że 9l. to przesada. Jedni mówią że to wtryski innni że turbina albo przepływomierz albo ... Jak...
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Po przepompowaniu paliwa na nowe z Bp, brak efektów. Przy próbie "przepalenia" resztek paliwa niby złego, jazda jakieś 300-400 metrów, zasłona dymna na niebiesko, mocy totalnie brak, bez dodania gazu nie ma mowy o ruszeniu autem, turbina powinna "zaskoczyć" około 1900-2000 obr/min i wcisnąć w fotel, a tu zero reakcji. Silnik po zagrzaniu się (wskazówka...
Witam opiszę od początku co mnie spotkało: w długiej trasie zatarła się turbina , urwał się wirnik , turbina wyssała olej , silnik się rozbiegł (palił tylko olej przewody paliwowe przerwałem), samochód musiałem oddać do mechanika do którego mnie zaholowano, mechanik ten wymienił turbinę na używaną , pochodzenie mi nieznane po tym zabiegu niby wszystko...
Trochę już zaznajomiłem temat i postanowiłem kupić sedana tylko jeszcze nie wiem jaki silnik wybrać. Autem nie będę robił dużo km max 10- 12 tys. rocznie. To nie jest Ci potrzebny diesel - jest to przebieg za mały by wykorzystać zalety diesla. Twoja jazda będzie polegała głównie na czekaniu aż się silnik i turbina zagrzeją. A wtedy akurat będziesz...
Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie. Witam Problem dotyczy Mercedes w211 e220 170kM /646/ 2007r DPF, automat. Auto odpalało wzorcowo, jednak nie miał mocy, dość długo rozpędzał się do 140km/h i to był jego maksymalny limit, max obroty nie przekraczały 3000. Diagnostyka SD, uszkodzony czujnik temperatury spalin /w turbinie/ oraz czujni temperatury...
czy przepływ za mały powietrza w stosunku do ilości paliwa mógł wpłynąć i tu można szukać przyczyny usterki Zdecydowanie tak. Ale zapieczenia tychże kierownic występują nawet, gdy wszystko z silnikiem itd. jest ok. Dzięki wielkie za odpowiedź. U mnie było tak,że błędów nie było ,ale np. Docelowe 1200 ,a u mnie 990,975 itd.. Na 2 biegu natomiast sypał...
witaj i proponuje nastepnym razem zanim podejmiesz decyzje o regeneracji zajrzec w temat turbin ,bo wedlug mnie zaplaciles frycowe i to dosyc drogie ,w turbinie nie moze pasc usczelnienie bo sa to pierscienie stalowe tak jak na tlokach silnika ,z turbiny bedzie sie dostawal olej do kolektora ssacego tylko wowczas jak turbina stanie ,a zeby stanela to...
Czy czujnik dpf wymieniłeś na nowy Boscha? Na vectraklub forumowicze piszą o konieczności przeprowadzenia wymiany czujnika przy użyciu op-com lub tech2, żeby ECU brało pod uwagę to że czujnik jest nowy. Jakie masz wskazania temp. spalin z dwóch czujników? Przewody gumowe do czujnika raczej też warto by wymienić. U mnie zaczęło się od kontrolki silnika...
Turbina jest wywalona... I chciałbym za ładować TD04 od BMW, OMEGI bo ciągnie do końca... A u mnie w mrozach czy coś zawsze musiał temperaturę złapać można było jechać... Aaa but tak samo na temperaturze roboczej tylko... Uszczelniacze wymieniałem i nic to nie dało jazda normalna bez pedałowania biegami to oleju prawie prawie minimalnie coś łyka aa...
Witam forumowiczów! Niedawno zmajstrowałem prototyp dość fajnej w mojej opinii turbiny VAWT i chciałbym jej nową, już solidniej wykonaną wersję trochę po testować przy pracy z generatorem. Od jesieni mocno wałkuję temat prądnic do elektrowni wiatrowych, mam już pewne preferencje oraz pojęcie "z czym to się z grubsza je" całość się jednak rozbija o koszta....
Auto kupione 2 tygodnie temu, od mechanika z serwisu Citroena po długich poszukiwaniach. Miałem nadzieję, że będzie trochę pewniejsze niż przypadkowy z Alledrogo czy komisu. Auto z roku 2000, turbodiesel HDi (109KM) bez FAP ale już z dwumasem, który nota bene jest ponoć OK. Przebieg na dziś 281tys i wszystko wskazuje na jego autentyczność, choć zegary...
Lol , bo inni wyłączą wiatraki na 1h , a w polsce no ... będą patrzeć co by tu włączyć by się koks nie marnował :D Jak już nie jeden pisał to akcja ściema w zeszły roku też już to było transmitowane w TV , i jak odłączali kolejne miasta to spadek poboru energii był na poziomie pojedynczych % i też to nie było że wszyscy na hura , tylko tak że jak jedno...
P.S. ... jezeli chodzi o OR... to należy uważać na uszczelki, bo w samochodach od 1995 r (podobno) zaczęto montować wszelkie gumy odporne na OR... a to ze względu na domieszki OR do paliw (tzw. biopaliwa Wink ) Co innego jazda na rzepaku i co innego na biopaliwie. Biokomponenty w dieslu sa istotnie niebezpieczne dla uszczelek, np. w VW TDI mozna bylo...
Autem będę jeździł głownie po mieście , 2x do roku trasa do Polski około 5tys/km (jeden kurs) i czasem w cieplejsze wiosenne i letnie dni jakieś wypady poza miasto (trasy od 100km do 300km) Jaki diesel z podanych poniżej będzie najmniej awaryjny i kosztowny w naprawie z przebiegiem około 150-160 tyś/km ? Jazda po mieście i diesel wykluczają się, chyba...
Podczas jazdy powyżej 70km/h przyśpieszanie trwa wieki, natomiast podczas jazda w mieście jest to mniej odczuwalne. Jadąc z jednakową prędkością jest ok , wystarczy dodać gazu a silnik ciężko wchodzi na wyższe obroty.(Peugeot 307) Silnik nie wchodzi w tryb awaryjny, można rozbujać autko min do 140km/h. Zużycie paliwa na trasie nie jest zbyt małe ok...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Znowu jakieś podziały na wy i my, co to jest w Polakach takiego, że panuje wielka nietolerancja na wszystko inne co jest sprzeczne z tej osoby poglądami. Dlaczego nie tolerancja ? Rób sobie co chcesz pod warunkiem, że ja nie będę musiał Ciebie sponsorować. Robisz prąd dla siebie, to nie moja broszka, ale dlaczego mam dopłacać do tego co Ty chcesz sprzedać...
Panowie celem aktualizacji, turbina była sprawdzana, a nawet zrobiono "małą" regeneracje, czyli uszczelniacze, łożyska, panewki. Wirniki są dobre, wszystko przeczyszczone. luz na niej znacznie się zmniejszył, wałek obracał się swobodnie więc zakładam, że turbo jest ok. Pisałem o tym wcześniej, ale może nie każdy doczytał - swoją drogą się nie dziwie,...
Auto jak wyżej, mam taki problem. Objawy: Silnik wchodzi w tryb awaryjny na momęt, w szczególności jak jest zimny, ostre dodanie gazu na max po zmianie biegu i auto blokuje się i jedzie ze stałą prędkością obroty około 2000 i nie reaguje na popuszczanie pedału w zakresie od 100-50%. Chyba że puszczę pedał do konca i jeszcze raz przycisnę wtedy zaczyna...
No to nic więcej nie kombinuj w ten sposób. Oszukując sterownik co do temperatury paliwa, za jego plecami zwiększasz mu dawkę. Więc kopci, dlatego że dodaje więcej paliwa niż wynika to z założonych parametrów. Oszukać co do ilości powietrza już tak łatwo się nie da, bo EDC pilnuje ciśnienia doładowania, które jest ograniczone od góry. Przy dalszym...
mogę cie pocieszyc tym ze nie jesteś sam mam ten sam kłopot w megi 1.9 dci 120KM od chwili zakupu auta, od 11 miesięcy dokładnie to samo sprawdzone wtryski ,przepływka ,wymieniony i wyczyszczony egr podmieniane podciśnienie turbo. sprawdzone ciśnienie na pompie wtryskowej , wycięty katalizator testy jazdy bez tłumika końcowego diagnoza kompa jakieś...
Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Czy ktoś pomoże mi znaleźć przyczynę w moim Audi dlaczego aż 2l oleju ubywa mi z silnika na 100km. Dodam, że auto ma już 340tys najechane. Nigdy nie miąłem tak drastycznego przypadku ze swoim silnikiem. Po wymianie pompowtrysków na troszkę lepsze okazało się, że nie były zmienione nowe oringi, tylko przełożone ze starych...
Witam, Wybrałem sobie taka ofertę: http://otomoto.pl/oferta/peugeot-407-sed... Chcę jechać go zobaczyć, jakie Wasze opinie ? Również oferty pomocy osób doświadczonych w motoryzacji, znających takie auta mile widziana Korespondencja ze sprzedającym: Twoja odpowiedź: Witam Jaki powód sprzedaży ? 14 lut, 01:28 Przeczytana14 lut Trochę dziwne...
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
Witam. Panowie zauwazylem jeszcze jedna dziwnie wygladajaca sprawe (nie wiem jak bylo wczesniej), ale po wyczyszczeniu przeplywomierza tak zapobiegawczo dziala idealnie pokrywa sie przeplyw powietrza zadany z aktualnym, ale do wartosci ok. 5000 i to przy delikatnym przyspieszaniu natomiast wcisniecie gazu do dechy pod obciazeniem w jezdzie zadane mam...
niestety co fakt to fakt że te nowe dieselki to już porażka i to totalna. ja w pracy jeździłem spinterkiem z 2001 roku. niedaleko bo moja codzienna trasa wynosiła ok 180km silnik 2.7cdi 1600 koni. przez dwa lata awarii to była niezliczona ilość i wcale nie tanie. automat skrzynia. remont 6tys. jakieś zaworki i pierdołki do silnika właściciel powiedział...
Zacytuje to z nieistniejącej już stronki: " Ile zyskamy montując w benzynowym silniku turbodoładowanie? Ten tuning jest najbardziej spektakularnym sposobem "rasowania" silnika. Zyskujemy nawet do 75% dotychczasowej mocy maksymalnej. Oznacza to wzmocnienie jednostki napędowej PLe$niaka z nominalnych 100 KM do 175 KM! Jednocześnie znacznie podnosi się...
Myślimy, że należy sprawdzić tą turbinkę, czujnik doładowania, szczelność doładowanego powietrza. jeśli jest ok. to wyjąć pompowtryski i sprawdzić rozpylacze. Sam prawdopodobnie tego nie dokonasz, bo nawet zwykła regulacja wstepnego nacisku pompowtrysków będzie problemem. Zyczymy dobrego roku i jaśniejszegoo dymku.:))
Zawsze myślałem że emerycka jazda powoduje zapiekanie kierownic. Lub jak kto woli- PSJ :) Pi****ty Styl Jazdy.
Diagnoza komputerem czujników oleju,pompy-ciśnienia oleju,doładowania turbiny podczas jazdy. Sprawdź kompresje komór spalania.
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
jazda uszkodzić turbina jazda uszkodzona turbina jazda uszkodzi turbina
zmiana drążka zmiany biegów mocowanie bębna pralki bascom zapis pamięci
wzmacniacz słuchawkowy wzmacniacz słuchawkowy
Układ scalony w pilocie RCU76 - identyfikacja i analiza Zamiennik układu scalonego AK801E-S1 - analiza i alternatywy