Tak turbina chłodzona cieczą i oczywiście jazda trybem emeryta to jest groźne. Najważniejsze to nie gasić od razu auta po zatrzymaniu.
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Witam wszystkich forumowiczów. Scania r420 euro5 2007 rok. Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe. A teraz drugie pytanie: Na wyższych...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Potem trzymał je w lodówce i ogrzewał codziennie po kilka... Rozumiem i popieram wszelką oszczędność, ale takie Wolniej jeździć po drogach. Jeżdżąc wolniej pojazdem spalinowym akurat zużyje się WIĘCEJ paliwa, gdyż wymaga to OBNIŻENIA BIEGU i - paradoksalnie - wzrostu obrotów silnika. Wolniej powinny jeździć TRAMWAJE (nie mają skrzyni biegów) i pociągi...
Rurki idą środkiem i po belce, to mokre to raczej jazda po deszczu. Ok. Ale ten zawór to zawsze taki utytlany jest czy coś mu dolega? Uwalone miejsca jednoznacznie nie stwierdzają co uszkodzone gdzie przecieka, turbina też za czysta nie jest. To tylko podpowiada że odma olejowa może już prawidłowo nie pracować, ale za takie pieniądze nie ma co się spodziewać...
Jak puściła turbina i olej pójdzie np. w wydech i zawali cały układ . Dopóki nie wypije z silnika oleju to nic silnikowi nie będzie. Ale jak olej pójdzie w dolot i zassie go silnik to rozbiega się po silniku. Nie wiem co się stało bo przez forum nie widać ale przy każdej z tych opcji jazda niezalecana.
Witam mam dafa xf 105.460 euro 5 z 2006 roku. Auto zostało sprowadzone z Francji. Jazda samym ciągnikiem nie sprawiała kłopotów problem zaczął się dopiero po podpięcia naczepy. Auto nie ma siły jej ciągnąć na pusto turbina na wskaźniku komputere dochodzi do 1.5 max 1.7. Pojechałem na diagnostykę mechanik podłączył komputer i nie stwierdził żadnych błędów...
Jazda na zimnej skrzyni biegów musi być ostrozniejsza, olej nie ma znamionowej lepkości. Skrzynia nagrzewa sie nawet do 10 km ( niektórzy twierdzą , ze dłużej). W tym czasie nie ciągniemy obrotów na czerwone pole ( niezdrowe dla silnika, turbiny i skrzyni), normalna jazda do 3 tys obrotów. Turbina w tym silniku to nie jest szczególnie awaryny punkt,...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Aktualizacja. Pojeździłem trochę i turbina zasadniczo pracuje, ale jest jeszcze problem przy niskich obrotach. Kiedy jadę w mieście i często przepinam z jedynki na dwójkę, to jeśli obroty spadną mi poniżej 1500 auto się zamula. W momencie gdy dojdzie do tych 1500 obrotów następuje nagły i gwałtowny cios momentu obrotowego. Nie byłoby to problematyczne...
Cześć, mam do was pytanie odnośnie Astera 1.7 CDTI 110 KM z 2008 roku. Po dojechaniu pod dom, spalanie na postoju pokazało 3.2 l/h. Pofalowały obroty, zajrzałem pod maskę i minimalnie jakby parowało na biało i śmierdziało olejem. Zajrzałem pod spód i widać było mokre od oleju, chyba tylko na tym łączeniu (w miarę widać to na filmiku). Czym mogłoby to...
Odpalanie nie ma tutaj za wiele wspólnego. Zagrzejesz świecami ,do tego dojdzie dozowanie rozruchowe i odpala . Chcodzi inaczej bo czegoś brakuje .Te wszystkie strategie do czegoś służą,nie są po to żeby je kastrować. Równie dobrze można podłożyć klocek pod pedał to turbina przestanie hałasować,a i efekt gumowego pasa zostanie zredukowany do zera. Jednak...
user_0200: jeśli o mnie chodzi to ja nie umiem jeździć ekonomicznie dizlem, jeśli lubisz jeździć jak dziadek nie wciskając prawie gazu to ok, będzie Ci ponoć palił 6ł (ponoć!) mi żaden dizel nie palił mniej jak 10 natomiast samochodem na gaz to w zasadzie wszystko jedno, ciśniesz do dechy pali 12l, jedziesz delikatnie pali 10l, więc po co się męczyć...
Na zimnym silniku nie działa turbina, muszę zgasić , a następnie ponownie uruchomić silnik i wszystko jest o.k. (zawsze załapuje za drugim razem). Obecnie w porze letniej pojazd może stać kilka godzin i nie ma problemu. W czasie jazdy turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, nic się nie dzieje podczas jazdy. Nadmienię, że pomimo rozgrzania...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Witam. Mój problem z 2,5tdi ACV 102KM . Auto po kolizji niewielkiej stało 6 miesięcy i mam problem - brak mocy. Błędy na VAG : 1242 , 527 , 1237 - kąt wtrysku prawidłowy zarówno na zegarze jak i VAG , turbina sprawdzona ( ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotów ) , przewody do czujnika i zaworu sprawdzone oraz na wszelki wypadek pociągnięte bezpośrednio...
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
rozsypała się turbina i nic więcej,tylko ta jazda bez oleju mogła wykończyc silnik.
Zgadzam się z przedmówcą wszyscy mówią, żeby nie deptać za bardzo auta, ale nie można znowu używać jak najniższych obrotów. Ja zawsze mówię, że nie można za bardzo kręcić silnika, ale swoje obroty musi mieć. Tak więc jeśli turbina włącza się na ogół średnio przy ok. 2000obr/min to nie schodźmy poniżej tej wartości, tylko używajmy zakresu ok. 2000obr/min...
Myśle ze ten zapis ze kupujący zapoznał się ze stanem technicznym jest wystarczająca. Niekoniecznie bo pozostaje wada ukryta ale o ile nie została podstępnie zatajona przez sprzedającego nie może być podstawą roszczeń z tego tytułu. Reasumując, wiele zależy od "papugi" i sformułowaniu pozwu. Proszę zapoznać się z poniższym wyrokiem i jego uzasadnieniem....
czemu sprawność zostanie obniżona? Turbina gazowa jest silnikiem cieplnym wewnętrznego spalania analogicznie jak silnik tłokowy w samochodzie. I występują tutaj identyczne zależności. W samochodzie jazda z częstą zmianą obciążenia silnika (rozpędzanie i zwalnianie) skutkuje znacznie większym zużyciem paliwa niż jazda ze stała prędkością. Dokładnie...
Zobacz czy jest olej w wężu łączącym turbinę z kolektorem dolotowym. Czy wirnik turbiny rusza się na boki? Nowa turbina to 1/2 wartości tego samochodu, więc w grę wchodzi albo regeneracja albo zakup już zregenerowanej turbiny. To prosta turbina, baz zmiennej geometrii więc regenerować ją jak najbardziej można.
Ostatnio padła dwumasa ,auto stało na warsztacie , więc mówie sobie turbinę wyczyszczę , to był strzał w dziesiątkę ,fakt 350 zł kosztowało dodatkowo ,ale auto nie do poznania, wcześniejsze zabiegi o których pisałem pomogły na krótki czas ,teraz jazda całkiem inna ,warto było ,nie odcina turbiny i zawsze jest pewność ze zdążysz przy wyprzedzaniu.
Z twojego opisu wynika że i tak problemu nie rozwiążesz sam albo znajdz kumatego mechanika albo powiedz temu co byłeś ze jak według niego to turbina to czy da ci gwarancje że problem nie powróci po naprawie turbiny. problem z opisu wystepuje na tyle często że jazda próbna z testerem wystarczy kompetetnemu człowiekowi na znalezienie usterki ewentualnie...
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
--- jak długo zimnego rozgrzewać --- oraz jak jeździć bezpiecznie,zeby sprężarki nie uszkodzić Palisz i jedziesz, żadnego rozgrzewania na postoju! Dopóki nie osiągnie tych 70-80*C nie "pałujesz" do odcięcia i tyle. Normalna jazda i tak jest w przedziale 2000-3000 obr./min i ten zakres jest do użytku od razu po uruchomieniu. Turbina się nie "załącza"...
Egr rozbieralem i czyscilem pracuję bez oporu zobacz na cisnienie czujnika spalin za wysokie ,dpf nie ma ,wydech nie jest zatkany może ten czujnik zawala Dodano po 1 Z samochodem było tak jazda po mieście wyjazd na trasę no i brak mocy skrzynia automat przelaczyłem na manual i do 4000 tyś odpuscilo auto śmigalo Jeszcze dwa dni potem to samo podejrzana...
kolego, prawdopodobnie masz zanagarowane kierowniczki zmiennej geometrii przy turbosprężarce, objawia się to tym że turbina podaje za duże ciśnienie i komputer sterujący przechodzi w tryb awaryjny. Przyczyna zaanagarowania turbiny jest jazda na niskich obrotach silnika, gereralnie silniki TDI lubią wikse czyli dostac po zaworach możesz także sprawdzic...
Jeżeli dmuchawka by coś rzucała na stronę ssącą to silnik rozkręcal by się na wysokie obroty sam z siebie. Dwa dni temu widziałem(a raczej powtarzam relację kierowcy owego auta )o takim przypadku:Facet akurat jechał Fordem Mondeo do pobliskiego zakładu samochodowego by usunąć problem z ciśnieniem oleju(kontrolka oleju dawała o sobie znać raz na jakiś...
https://obrazki.elektroda.pl/9387799900_... Taj jest jak narysowałem, a oznaczenie N75 obrazek niżej https://obrazki.elektroda.pl/5027464300_... Dodano po 2 Przepiąłem przewód z pokrywy zaworów na gruchę, sztanga poszła w dół i tak stoi, jak daje gazu to idzie do góry, jak zwolnie opada na doł. Jazda testowa ok, ma...
Tak się kręcimy w kółko w tym temacie, zamiana, podmiana, sztanga niby chodzi ale nie wiadomo ile... Ja bym na twoim miejscu wziął pompkę pod- i nadciśnieniową z manometrem, i posprawdzał ciśnienia. W ogóle tego typu sprawy powinno się zaczynać od sprawdzenia czujnika ciśnienia, żeby móc się później opierać na danych z komputera. Jeśli czujnik byłby...
Olej wymieniać nie w trybie long life Żeby wymieniać co 15kkm trzeba kupić lepszy olej a to na to samo wychodzi. Po drugie jazda silnikiem TDI poniżej 2000obr/min to jego powolna śmierć trzeba dawać czadu i żeby turbina pompowała silnik. PS dzisiaj pierwszy raz jechałem autostradą i na 5 biegu silnik dostawał odcinki, fajnie.
Witam, zrobić turbine bezwzględnie, Przemek napisał dlaczego, a olej z intercoolera trudno wyssać bo chłodny ale jak puści uszczelnienie turbiny to gorący olej pali sie jak marzenie, ostatnio opla signum 3,0l robiłem zdechł jak 15000rpm miał i wyssał olej z silnika, zostało 95kg aluminium :D ,a jeszcze jak masz skrzynie automat to dopiero jazda :D ,...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Najpierw zobacz czy dalej ten sam błąd i nadal chodzi o ciśnienie doładowania, jeżeli pik przestał się pojawiać to widać prawdopodobnie była źle ustawiona po regeneracji, z doświadczenia dodam że jeżeli ktoś już kręcił regulacją na aucie lub przy regeneracji była źle ustawiona to prawidłowa regulacja na aucie trochę może zająć, ciężko jest prawidłowo...
Witam wszystkich. Od momentu zakupu auta zmagam się z problemem odłączania turbiny i błędu P0235 - Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji. Przekroczona górna wartość graniczna. Statycznie. Wymieniłem: - klapy kolektorów - czujnik ciśnienia doładowania - zawór N75 - usunięty DPF - zaślepiony i wyłączony komputerowo EGR. Problem...
Witam. Moze ktos pomoze. 2006 opel astra 1.3 cdti. Padla turbina wiec wymieniona zostala na nowa. Pierwsza jazda i po paru minutach auto stracilo moc. Po podpieciu do komputera pojawia sie w sekcji silnika blad U2103-00. Po skasowaniu autko zaczyna znowu jachac jak powinno przez pare sekund ale po tym znowu traci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika...
mój mascot 65dci150 ma podobne objawy jadąc pod górę na 6 biegu gdy prędkość spada poniżej 80kmh czyli obroty silnika też spadają auto traci moc przestaje ładować turbina zapala się kontrolka od świecy dalej jazda to dramat . jadąc pod tę samą góre kiedy w porę zredukuje na 5bieg utrzymując obroty w wysokim zakresie ?kontrolka swiecy nie zapala się...
Z mocą oczywiście literówka. rzecz jasna chodzi o 150 KM. Tak mam odczyt RCO ale to jest tylko odczyt a nie ma zadanej czy oczekwianej wartości. Póki co znalazłem ją tylko w analizie usterki i DCT. Zrobiłem jeszcze jeden pomiar bo wcześniej miałem niedokręcony MAP Sensor wiec pewnie przekłamywał. trasa podobna. Najpierw jazda spokojna bez deptania w...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Mam problem z samochodem Ford S-MAX 2.0 TDCI 140KM. Po zakupie auta (około 2 miesiące temu) wyszło, że nie działa turbina (ładowanie 1.1 BAR). Niedziałająca turbina została wymieniona na 'po regeneracji' i przez kilka dni było dobrze (ładowanie 2.49 BAR). Po około tygodniu turbina zaczęła przeładowywać, co było odczuwalne ponieważ zawór w układzie upuszczał...
Witam Panowie, Nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu, napiszę tutaj. Otóż w moim pasku b5 AFN pojawia się błąd: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Passat przechodzi w tryb awaryjny, nie zawsze się to dzieje, czasem jest tak że jadąc na trzecim biegu, gaz w podłogę, delikatnie przekroczy 3tys obrotów i...
Jeżeli twoja turbina nie ma zmiennej geometri to połacz wężyki na krótko tzn-ciśnienie turbiny z gruszką przy turbo i jazda próbna.
Witam, potrzebuje pomocy diagnoza komputera pokazała ze turbina przeładowuje cisnienie ( cos tam tez z egr) wchodzi samochod w tryb awaryjny i pali sie czek - jazda po miescie ok ale na trasie powraca
Największa głupota ludzi to jazda jak ciocia dejzi tzn zamulona turbina (sadza) , kolektor , egr Samochód musi dostać trochę w pióra by go przedmuchać ważne jest aby póżniej turbina się schłodziła przed zgaszeniem silnika .
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
cześć, posiadam golfa IV silnik 1.9 TDI 90 koni ALH turbo ze zmienną geometrią. Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej. Teraz turbina umarła chyba definitywnie bo samochód dymi na niebiesko przy dodaniu gazu. Prawdopodobnie olej silnikowy z turbiny jest spalany. Samochód stoi nie jeżdżę nim teraz, wiem że jazda...
Witam, diagnoza dla mnie powalajaca, ale moze pokolei 1,5 r temu po sprowadzeniu Audi A4 2,5 Tdi kombi 1998r wymieniłem rozrząd , rok czasu auto chodziło jak marzenie, w styczniu zaczęło się dymił brak mocy - turbina poszła do regeneracji wymieniono przepływomierz, wróciło do normy teraz nagle z dnia na dzień nie mogłem spokojnie ruszyć z miejsca np....
jazda uszkodzić turbina jazda uszkodzona turbina jazda prawa jazda
mission glosniki dławik rdzeń obroty rosną
światła wstecznego światła wstecznego sprinter
Hotpoint-Ariston Aqualtis AQCF 851 BU – błąd F10, brak grzania, czujnik NTC, diagnostyka suszarki Xbox One 1540 Schematic: Sources & Tips