Witam, Moje Bravo 2 1.9jtdm 150km gaśnie podczas jazdy..problem polega na tym że auto czasami gaśnie na schodzeniu obrotów( dojazd do skrzyżowania,wciśniete sprzegło). Po zgaśnieciu nie zawsze odpala za pierwszym razem,tzn.trzeba wyjąć kluczyk,włożyć odpala i jedzie jak rakieta. Sytuacja wystepuje nie zależnie od temperatury np. odpalam, jade 2min ,skrzyżowanie...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne...
1. Policjant: 1) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie: a) uzasadnionego podejrzenia, że kierujący znajduje się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu, b) stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego nieczytelność, c) podejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa...
Otóż to. W Toyocie Yaris pierwszej generacji odłączenie akumulatora skutkuje resetowaniem liczników co kilka sekund, migotanie świateł, wyłączaniem się ABS. Skoki napięcia do 17 V a szpilki nie widoczne dla multimetru pewnie wyższe. Klema się odkręciła. W BMW E46 wyłączanie się ABS, ASR, mianowicie świateł, pogubiły się korekty.
Opracowywanie tych danych z plików CSV to jakaś masakra, następnym razem nagram realtime video z wskazań Torque podczas jazdy. Wykres 1. MAF, STFT, LTFT, engine RPM. Widać korekty dodatnie przy 800 RPM, w sumie ok 22 na +. Wykres 2. Zsumowałem STFT i LTFT. Na osi x mamy czas, 11:44 - 11:46 jest ok 2800 - 2900 RPM, widać jak korekty spadają. Potem wcisnąłem...
Zimny miał zapamiętany w/w błąd z wczorajszej jazdy. Skasowałem i dopiero odpalałem choć i tak by odpalił. Sprawdzałem grupy 90, 91, 93. Podczas pierwszej jazdy w grupie 90: cam.ctrl OFF i chyba korekta? 28.0 91: dwie ostatnie wartości ( zadana i aktualna? ) też ciągle 28.0 93: na postoju i podczas hamowania silnikiem -0.5, podczas jazdy -1.0 Ale nie...
Co do sondy, podczas przyspieszania oscyluje szybko od 0 do 0.9. Przy spokojnej jeździe już słupki są dłuższe, widać wolniej reaguje i dochodzi do ok 0.7v. Na wolnych obrotach jeszcze wolniej pracuje w stosunki do przyspieszania i dochodzi podobnie jak przy spokojniej jeździe. Co do ciśnienia jest ono na wolnych od 38 do 40, pisałem na forum megane...
wszystko podpięte niezbyt prawidłowo dochodzi do uszkodzenia tzw. map paliwowych i sterownik działa wtedy niezbyt prawidłowo Nie map lecz korekt. Mapy są zapisane w pamięci nieulotnej (w tym przypadku EPROM) i "nietykalne" dla sterownika. Korekty są przechowywane w pamięci RAM i po wyłączeniu zapłonu "zrzucane" do pamięci EEPROM. Nieprawidłowe wartości...
LTFT spadło do 12.5% i dalej nie idzie. Lewego powietrza nie ma, sonda lambda pracuje na postoju jak i podczas jazdy. STFT oscyluje w granicach +-5%. Mam ten sam problem, brak pomysłów już... Na podstawie moich późniejszych spostrzeżeń, dołożę do tego co napisałem wcześniej, jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. U mnie wystąpiły dwa takie przypadki:...
Witam mam problem z autem mianowicie niema mocy i bardzo duzo pali... zauwazylem jedynie ze dwa wtryski maja duza korekte wzgledem pozostałych. Co oznaczaja w praktyce cyferki oznaczajace korekte wtryskiwacza??? Czego moge spodziewac sie w moim aucie? KOREKTY: JAZDA 150KM/H----------WOLNE OBROTY(OKOLO) WTRYSK1 = -0.27---------------TAKIEJAK W JEZDZIE...
Czesc, 3 miesiace temu kupilem Honde Civic 2005r Sport 1.6 Vtec 110 KM D16V1. Od razu zauwazylem, ze podczas jazdy jak sie wciska sprzeglo to obroty spadaja zbyt nisko - 400 obr/min co powoduje przygasanie auta. Nigdy sie nie zdazylo, zeby do konca zgaslo bo obroty po chwili odbijaja i jest ok. Ok 2 miesiecy temu zalozylem gaz (Sterownik Lech, wtryski...
Witam serdecznie. Czy udało się rozwiązać problem? Mam bardzo podobny i niestety mechanicy sobie z nim nie radzą. Częściowo tak. Wymiana kompletu poduszek, dwumasy nic nie pomogła. Pozostają wtryskiwacze. Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku największą korektę posiada II cylinder a dokładnie jest to wartość ok. -1,5mm3/w. Podczas spokojnej jazdy...
(IGS LANDI RENZO w silniku VORTEC 4,3 V6 BLAZER) Witam. Podłączyłem skaner diagnostyczny i zauważyłem, że na biegu jałowym podczas jazdy na gazie korekta wtrysku maleje na bloku nr 1 do -18% a na bloku nr 2 rośnie do +25%, natomiast chwilowa korekta wtrysku na bloku nr 1 maleje do -30,5%, a na bloku nr 2 rośnie do +50. Silnik trzyma obroty na biegu...
Od jakiegoś czasu mam 600 1.1, kiedy go kupiłem miał odciętą sondę lambda(kiedyś miał lpg którego sterownik jakoś ingerował w ten sygnał, przy demontażu instalacji po prostu odcięli kable między sterownikiem a sondą zamiast je zewrzeć), czuć było(zwłaszcza w spalinach) że jedzie na bogato, ale nie było żadnych problemów typu szarpanie. Po podłączeniu...
Mam, ale te korekty były mierzone po dłuższej jeździe na benzynie. Zresztą po resecie ECM też tak rosną. Na LPG wartości korekt są podobne, bo mapy benzyna/LPG dość dobrze się zgadzają.
Jestem po godzinnej jeździe testowej z laptopem. Oto spostrzeżenia: 1. Korekty na zimnym silniku po odpaleniu w miarę wyrównane. Po minucie pracy biegu jałowego wzrasta korekta na I cylindrze z +0,5mm3/w do 1mm3/w. Wciskając równomiernie gaz na wolnych obrotach wszystkie korekty wyrównują się. 2. Podczas spokojnej jazdy do temperatury <73 stopnie...
Wykonalem przelewy i wyszlo. Kolejnosc cylindrow od prawej. 3 garczek jest ok. Komp poprostu zakłamuje. Na 1 wtrysk troche leje. Korekty na wolnych do +2 w czasie jazdy ok.
16556 - Trym paliwa; Bank 1 P0172 - 35-10 - System Too Rich - Przerywany 16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) P0321 - 35-10 - Nieprawdopodobny sygnał - przerywany Wejdz na tą stronę i poszukaj kodów p172 to wskazanie o nie szczelności ukaldau evap Taka średniej wielkości puszka połączona z listwa zasilania paliwem i linia powrotną do zbiornika....
Witam , mam problem z peugeotem boxerem 3.0 z 2009r . Wtryski Bosh . Objawy to nierówna praca na wolnych obrotach , przy ruszaniu i czasami w czasie jazdy szarpanie w stylu że sam dodaje sobie gazu , przyspiesza , szarpie tak że chce wyrwać silnik z ramy ale mimo tego zamyka licznik typu 180 . Raz ma moc , raz nie . Co zobiłem to : -próba przelewowa...
Szanowni forumowicze opiszę swój problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Auto z tytułu posta Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir 105 KM czyli wersja bez turbiny podczas spokojnej jazdy poza miastem pojawiają się bardzo częste "dziury mocy", czyli samochód prawie całkowicie nie reaguje na pedał gazu. Możemy wcisnąć go do oporu i w ogóle się nie rozpędza....
Posiadam Gofra Variata 1.6 TDI Bluemotion 105 km 2010 rok. Przebieg 122000 pewny. Dzisiaj jadąc do pracy po całkowitym zagrzaniu silnika usłyszałem odgłosy metalicznego stukania w momencie gdy przyspieszałem z niższych obrotów (około 1600), po przekroczeniu przykładowo 2400 obrotów stukanie znika i wszystko jest OK. Stukanie występuje tylko przy gwałtownym...
Po korekcie i badaniach lekarskich pozytywnych (lekarz z uprawnieniami do badania kierowców) możesz złożyć wniosek o wymianę Prawa Jazdy.
Witam. Kupiłem miesiąc temu forda monde MK1 1,8 96rok z instalacją lpg drugiej generacji opartą na STAG 50 + emulator wtrysków. Problemy były od samego poczatku, strzelało, prychało a nie jechało. Zaczołem grzebać kopać i dotarłem to sterownika. Był cześciowo wypalony w środku, a spowodowane to było stopienie kabla od aktuatora i było zwarcie. Wymieniłem...
Instalacja prins przebieg okolo 80tys , silnik 200km turbo . Mam pytanie dotyczace cisnienia , max jakie moge ustawic to 1.85 , wiecej sie nieda ale podczas jazdy cisnienie rosnie nawet do 3,5 . Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu ,Czy to normalne. Auto chodzi rewelacyjnie po malych korektach w ustawieniach wydaje sie byc mocniejsze niz na PB...
ogólnie wygląda gitt, ale zrobił bym korekty po obrotach a nie po temperaturze, i tak: jakie były czasy p[o kalibracji, wtedy pojawia sie tez suwak aby je dostroić przed jazdą, tu wyglada, że dysze za małe, bo masz 1.2-1.3 bara prz 2.6, może rozwiercić albo wymontowac całkowicie i wtedy zobaczyć, kolejna sprawa tpo trzeba zrobić korekty po obrotach...
PAWEL WAWA z tymi opiłkami trafiłeś - odkręciłem filtr paliwa, przyświeciłem w puszkę latarką i na dnie coś niepokojącego zaczęło błyszczeć ( cudne opiłki). Ech. to teraz to co zaoszczędziło się na jeździe dieslem to trzeba wpakować w nowa pompę i pewnie wtryski. Chyba że jest jakiś kompromis co do kosztów jak można wyjść z takiej sytuacji?
Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki. Sądzisz, że korekta (ujemna -4 do 1300 obr/min i +5 powyżej 1500 obr/min) na jednym cylindrze (nr 3) wynika ze skrzywienia wału czy ugięcia korbowodu? Dodam, że silnik pracuje równo i spalanie całkiem w normie. Problemów z uruchamianiem w zimie i w lecie nie doświadczyłem. Dodano po 1 Zamień wtryski...
Emulacja powinna być ustawiona "na masę" czyli na awarię sondy, ale ma ona znaczenie wyłącznie dla pracy na benzynie (zapobiega modyfikowaniu korekt map/adaptacji podczas jazdy na LPG). Dla pracy silnika na LPG nie ma żadnego znaczenia.
Czy błąd występuje przy jeździe na benzynie? wyłączę gaz pojeżdżę na benzynie i kontrolka sama zgaśnie a korekta wróci do +3 -3, co może być? Proponuję wymienić filtr powietrza i filtry gazu i wyregulować instalację.Jeżeli to nie pomoże to reduktor do regeneracji lub wymiany.
Witam, Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 103kW 2008r. Podczas dynamicznej jazdy coś zaczęło stukać w silniku dość głośno. Samochód przyjechał na lawecie, po odpaleniu stukot jest nierównomierny (raz ciszej raz głośniej). Brak kodów usterek, synchronizacja rozrządu ok (odczytane testerem), korekty wtryskiwaczy: 1 1,0 2 1,0 3 1,0 4 0,9 Poziom oleju w silniku ok,...
Witam. Mam problem. Otóż posiadam samochód jak w temacie, EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Problem polega na tym, iż na biegu jałowym kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne......
Vitara z silnikiem PSA mam mały problem bo kopci na biało/niebieskawo na biegu jałowy tylko po rozgrzaniu wystarczy też że przejadę dłużej i przestaje podczas jazdy do ponownego postoju na jałowym. Ogólnie poza dymem żadnych problemów nie ma. Płyny nie ubywa, oleju nie stwierdzono po 3tyś ubytku. Czy ktoś jest wstanie coś powiedzieć na temat w bloków...
Czy autor tematu ogarnął problem z wtryskiwaczami? Mam również do wyjaśnienia temat z korektami w silniku mJTD 1.9 120 KM. Przede wszystkim chciałbym dowiedzieć się jakie korekty graniczne można przyjąć za prawidłowe? W sieci są w tym temacie sprzeczne opinie, wniosek jest tylko jeden - im mniejsze tym lepiej. W moim przypadku korekty na rozgrzanym...
Wiem że muszę ustawić śrubę actuatora i zderzaka. Patrzyłem trochę w necie, używają do tego nanometr z pompką podciśnienia. Na jakim podciśnieniu zrobić blokadę tego cięgna ? Jeżeli chodzi o śrubę zderzaka to czy wystarczy zmierzyć ja ze starego Turbo i tak ustawić ? Dodano po 1 Nie ukrywam że podczas jazdy powyżej 3000/obr przestaje przyspieszać i...
Możesz zrobić logowanie podczas normalnej jazdy Oczywiście. Tylko w jaki sposób? Trzeci bieg i pedał w podłogę do odcięcia, czy przy normalnej jeździe? Nie masz podglądu sond lambda w opcomie? Są w innej grupie danych pomiarowych, zastanawiam się jak zrobić, żeby je zlogować razem z tymi z załącznika, ewentualnie które wartości zlogować. LPG masz czy...
Witam koleżanki i kolegów Prośba o praktyczną radę. Jeżdżę Audi a3 w LPG (instalacja STAG) Dostroiłem mapę gazową ( poniżej zrzut ekranu). Z wykresu mapa ustawiona minimalnie na "za bogato" Auto jeździ w normalnych warunkach ( jazda miasto lub poza miastem do 120 km/h) bardzo dobrze. Jednak gdy wyjadę na autostradę i docisnę pedał gazu obroty powyżej...
Przy niskim ciśnieniu sprężania bez problemu będzie odpalał na ciepło (wyższa temperatura sprężonego powietrza). Sprawdź wskazania przepływomierza na biegu jałowym (w miarę możliwości przy zamkniętym EGR) oraz podczas jazdy przy pełnej mocy silnika (o ile pamiętam ten silnik ma płaską kreskę mocy od 2000–3500 RPM).
Mario Mario napisał: .. Aha jak sonda padnięta, albo dwie, albo cztery to tez na rozruchu pali więcej Pb, nawet przy padniętych grzałkach. masz namyśli sonde lambda bo tylko takie mają grzałki ,,, pokaż mi taki samochód który ma wiecej jak 3 sondy ,,nie wprowadzaj kolegi w błąd sonda zaczyna działać od pewnej temperatury grzałka ma skrócić czas pracy...
po weryfikacji w serwisie LPG powiedzieli, że komputer nanosi niewielkie standardowe korekty, więc raaczej odpada temperatura. Z obrotów tez dobrze schodzi i je odzyskuje, więc przepustnica raczej ok. Padły na 99% wtryskiwacze. W poniedziałek jadę na ich wymianę. Zobaczymy czy to pomoże
A jak silnik się zachowywał przed remontem? Jaki przebieg auta? A co pokazał komputer jeśli chodzi o układ wtryskowy? Jaka korekta wtrysków? Ciśnienie na listwie ok? Wiem że jeśli pompa "emituje" zanieczyszczenia w postaci "złotawych opiłków" widocznych czasami pod mikroskopem, to nowe wtryski za chwilę są do ponownej regeneracji..Pomaga jedynie wymiana...
Zdawałem kilka dni temu, oblałem na łuku przy cofaniu... Uczono mnie na kursie tak, bym zrobił 1 obrót w prawo gdy lusterko będzie pomiędzy ostatnim a przedostatnim pachołkiem przed zakrętem, gdy auto będzie równolegle do linii odkręcić i jechać prosto do końca. Skręciłem trochę za wcześnie i nie wykręciłem w lewo - nie zrobiłem korekty. Sam nie wiem,...
napięcie może mieć ale prąd za słaby, przedzwonić wiązke, drżenie może być spowodowane małą ilością dostpnęgo paliwa w układzie.. podcieśnienie się robi moment zapłonu ulega korekcie
dziś miałem chwile i możliwość to wyciągnąłem 4 wtrysk, rozebrałem go na części pierwsze, wymyłem i poskładałem. Może trochę korekta jest lepsza niż przed czyszczeniem na 4 cylindrze, ale nic więcej to nie dało. Zaślepiłem tez egr, auto jest trochę żwawsze ale ciągłe gaśnie. Podmieniłem czujnik na listwie- bez rezultatu. Zawor tez zmieniłem, ale chyba...
podglądałem, ale nie widzę niczego niepokojącego. Sonda oscyluje poprawnie, korekty krótkoterminowe szaleją jak to w renault.
Spróbuje jeszcze zamienić wtryski miejscami, Przy gumkach wtrysków w kolektorze nieszczelności raczej nie ma,bo na wolnych psikałem pakiem wokół gniazd wtrysków i nie powodowało to zaburzeń obrotów silnika, chyba ze przy większym ssaniu coś się dzieje,czyli jak dodaje gazu przy obciążeniu silnika. Dziwne jest to ze objaw całkowicie ustąpił po założeniu...
Dzisiaj wymieniłem dwa wtryski 1 oraz 4 (zabawne, że głupi francuz liczy korektę od zamachu ;s, ale mniejsza). Samochód dalej przy delikatnym jednostajnym dodawaniu gazu kopci nieprzepaloną ropą, co dalej zrobię to już po zmierzeniu kompresji. Chociaż już korekta nie bije w oczy. Po wymianie dwóch wtrysków na jałowym
Wylany amortyzator... Raz że to widać, dwa że wyjdzie na kontroli. Masz zużytą przekładnię kierowniczą, duże luzy zębnik listwa. Przy wyłączonym silniku, wykonuj krótkie szybkie ruchy lewo-prawo kierownicą i porównaj dźwięk. Doraźnie można spróbować korekty położenia segmentu ślizgowego, ale jeśli nie masz doświadczenia to odradzam.
W praktyce nikt się teraz za bardzo nie doktoryzuje nad tym. W większości przypadków robiona jest synchronizacja prędkości obrotowej silników napędzających suwnicę. Jeden falownik (master) zasila silnik(i) z jednej strony suwnicy, drugi (follower) zasila silnik(i) z drugiej strony. Silniki są ze sprzężeniem zwrotnym, więc falownik wie co fizycznie dzieje...
Podglądnij profilaktycznie korekty na wtryskach. Oraz istotne, logi dynamiczne 003, 008, 011
Możesz zrobić. Chociaż wielkość korekt powinna być widziana w programie. Widać który wtrysk leje. Pamiętasz może jakim programem łączyli się z autem?
to wymień teraz mechanika albo auto Bardzo "polski" komentarz... Miałeś robioną diagnostykę to napisz jak wyglądają korekty? Twoje objawy często są efektem nieodpowiedniej ilości paliwa w komorze spalania. Może być tak, że wszystko masz dobre tylko sterownik jest "stuknięty". Czekam na odpowiedź
Powrót do tematu - czujnik kopiowania wymieniony na nowy (stary faktycznie był uszkodzony - brak oporu). Teraz brak błędów. Zrobiłem reset sterownika. Niestety przerywa nadal (jest wyraźnie lepiej, ale jednak dalej to czuć) i mam wrażenie, że silnik nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem jeszcze - sterowanie turbo pracuje prawidłowo, korekty na wtryskach zbliżone...
jak by styku na wtyczkach nie było to by wywalił błąd w trysku a nie ciśnienie paliwa. wtryski wpradzone na stole czy tylko korekty?
Osobiście najpierw sprawdził bym korekty na pompowtryskach
Witam wszystkich Chciałbym zbudować stabilizator do toru jazdy do ciągnika gdyż w pewnych pracach polowych trudno mi nieraz jest jechać prosto lub po łuku , myślałem może dało by radę użyć Arduino Nano, żyroskopie i jakieś serwo i potenciometr do ewentualnej korekty toru jazdy. Prosiłbym o pomysł na budowę takiego urządzenia jakieś rozwiązanie może?...
To czujnik ciśnienia gazu i ciśnienia w dolocie, więc jest niezbędny. Kolego, to Ty nie masz pojęcia - czujnik ciśnienia w dolocie to właśnie jest MAP sensor... Utrzymujesz jakąś prędkość aby czas wtrysku się utrzymał na stałym poziomie, przełączasz na LPG i patrzysz co się dzieje. Już Ci pisałem co przy takim strojeniu myślę na temat stałości czasu...
To teraz przytrzymaj parę minut 3000rpm i zobacz co się dzieje z fuel trim.To te opcje oznaczone jako korekta, i korekta krótko terminowa.Oczywiście sondy też obserwuj.Sondy mają stać na bogato przy szybkim gazowaniu. Przy stałych (wyższych)obrotach pierwsza oscyluje druga też ale w znacznie mniejszym stopniu.
Choc to troche wnerwiajace. Przecież możesz jeździć na benzynie i problemu nie będzie. Zastosowano rozwiązanie do którego auto nie jest przystosowne. Faktycznie wskazania ilości paliwa opierają się o kalkulację zużycia ( w zamyśle dla uniknięcia mylnych odczytów przy zmianie położenia auta ) więc taki efekt. Ale jak widać od czasu do czasu następuje...
Witam ponownie. Mogę się pochwalić, że opanowałem temat szarpania. Uparłem się, że to zrobię i ku mojej radości drogą eliminacji poszczególnych obszarów, które na wielu forach były wskazane jako przyczyna dzielę się teraz doświadczeniem. Przyczyną szarpania podczas przyśpieszania w moim Koleosie był lejący wtrysk. Zanim zaatakowałem cały układ wtryskowy...
Z klimą sobie poradziłem, okazało się, że zmostkowanie wystarczyło, a to kompresor była zastany, po chyba setnej próbie klima się załączyła i jak już pochodziła to działa. Mrozi jak złoto :). Mam nowy problem. Auto gaśnie, w losowych momentach, czasem po 100m czasem po 3km i nie można go przez x czasu odpalić, czasem odpala od razu, czasem po 5 min....
P0170 wynika z nieprawidłowego składu mieszanki. Winny może być MAF, nieszczelność,niskie ciśnienie paliwa,sonda itd. Diagnoza polega na obserwowaniu MAF ,korekt(Short-term fuel trim , Long-term fuel trim),sond itd. A żeby to zdiagnozować czasem nawet nie trzeba otwierać maski . Wierzysz w takie cuda?
Problem z układem paliwowym jeśli zapaliły się dwie czerwone: stop + "silniczek". Podjedź do mechanika, podepnij pod komputer diagnostyczny i do sprawdzenia korekty wtryskiwaczy.
Witam Tez mam problem z Dafem 106 460. Podczas jazdy zapala sie blad silnika na czerwono(krotko2-10sek) poczym gasnie i tak co pewien czas. Nie ma reguły czy pod gore czy po płaskim. Podczas odpalania tez troche dluzej kreci. Filtry zmienione…sitko w pompce tez zmienione. Podejzalem wartosci autocomem i tak to wyglada Silnik rozgrzany do temperatury...
Sam serwisujesz czy tylko pytasz o porade ? Mam ten reduktor, troche sie o nim poczytalem. Na twoim miejscu ustawil bym cisnienie optymalnie na 1.2 bara na reduktorze - to cisnienie jalowe ( duzy silnik, nie wiadomo jakie dysze) , nastepnie skasowal mapy, pojezdzil na benzynie aby bylo wszystko prawidlowe, przeprowadzil auto kalibracje i potem regulowal...
kontynuujac historie berlingo , nie to nie jest komputer bsm , wymienilem objaw pozostał ten sam faluje i gasnie poczekasz ostygnie odpali i da sie jechac przez jakis czas ale dalej traci moc i kij z tego przez 13 lat nie mialem zadnych problemow zadnych bledow itp , zaslepiony egr itp autko dziłało swietnie no i co szukanie dalej jakos dotoczyl sie...
Koledzy, Co do EGR'a. Zaślepiłem go po to aby wyeliminować jeden z możliwych powodów powstawania błędu 18 (zgodnie z sugestią bartek_i o przepuszczającym EGRze). Po testach zamierzam go odślepić. Skoro jest to niech działa. Moim zdaniem nie będzie to również problem źle przykręconego czujnika. Problem pojawił się przed wykręceniem czujnika z bloku silnika,...
Chciałbym wywołać dyskusje profesjonalistów na temat metod obniżania zużycia paliwa przez zastosowanie: 1.Czasowej (np. w czasie jednostajnej jazdy autostradą) korekty elektronicznej powodującej odchyłkę odczytu "głównego czujnika"- czujnika ciśnienia doładowania 2.Czasowej (np. w czasie jednostajnej jazdy autostradą) korekty elektronicznej powodującej...
Mała aktualizacja czy update. Wydobrzałem już na tyle , żeby przed zimą spróbować porządków w garażu, a przy okazji wygrzebałem nieszczęsny pojazd balansujący v.2 . Postanowiłem go podłączyć, aby przekonać się co się właściwie stało. Otóż po postawieniu go poziomo i podłączeniu zasilania wszystko działa prawidłowo, elektronika i silniki pracuje tak...
Dysze 2.2, ciśnienie reduktora 1.03, czy mnożnik po autokalibracji może teraz być? a tak wygląda mapa i mnożnik po jeździe i korektach
Jakieś błędy ? Wymieniona pompa paliwa to rozumiem wysokiego ciśnienia. Jaki skład mieszanki podczas jazdy i korekty ? Zgadza się, pompa wysokiego ciśnienia. Błędów brak. Skład mieszkanki i korekty będę w stanie powiedzieć dopiero w poniedziałek bo nie mam przy sobie teraz obdeleven 😬
Siemanko. Pomyślałem, że może pomożecie bo zaczynam tracic nerwy na te auto. Ale od początku.. Rok temu kupiłem avke 2.2 d cat 05'. 1 wlasciciel, serwisowana do końca. Dwa miesiące temu padł czujnik ciśnienia dpf, wymienilem(uszkodzony był dłużej, ale skapnąłem się 2 msc temu bo wypalała dpf co wyjazd). Miesiąc temu padła sonda, została wymieniona....
Jak na obu paliwach to samo to możliwe że wina leży po stronie układu zapłonowego.A może czujników wału/wałka.Przydały by się jakieś logi lub pomiar parametrów podczas jazdy.A także odczyty z sond plus korekty.Bez tego to tylko gdybanie.
Jak w tytule. Odświeżony Lexus IS nie zasługuje na miano liftingu. Nadwozie przeszło tak drobne zmiany, że dostrzeże je tylko filatelista uzbrojony w lupę. Pod maską te same silniki, we wnętrzu subtelna korekta. Czy Lexus IS to godny rywal dla niemieckich aut z klasy Premium? Dwa lata w życiu samochodu to zbyt krótko, by liczyć na rewolucyjne zmiany....
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
VVT - Zmienne Fazy Rozrządu , nazwa może być różna w zależności od producenta (VTEC - Honda, CVVT - Kia, VVT-i - Toyota, VANOS - BMW i inne) - system pozwalający na zmianę kąta otwarcia/zamknięcia zaworu. Standardowo napęd rozrządu jest sztywno połączony z wałem korbowym, tak że danemu ruchowi tłoka zawsze będzie towarzyszyć ta sama faza ruchu zaworu....
Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował on na rynku w 1997 roku i był przełomowy pod kątem możliwości...
Przecież pisze że nie ma katalizatora - co komputer ustawi za skład mieszanki ? Na bogato? Na ubogo? Przecież bedzie pracowac permanetnie w trybie awaryjnym. Po co pytasz jak wiesz lepiej? Katalizator nie ma wpływu na ustalanie mieszanki - to jest robione na podstawie wskazań pierwszej sondy lambda umieszczonej przed katem (w Twoim przypadku przed...
Jak dla mnie nie jest on tak zwrotny jak niestabilny, wydaje się, że jest to super zwrotność a raczej jest to brak stabilności toru jazdy... Widać to ewidentnie na sali gimnastycznej. Nawet jazda do przodu wymaga dużej kontroli i korekt a mimo to nie jest to równa jazda. Jeden plus to bardzo szybkie zmiany kierunku i skręty. Ale raczej nie da się tego...
Po pierwsze, sterowanie zawsze współpracuje z czujnikami. Jeśli na Twoim przejździe nie ma czujników, to pozycja i stan pociagu nie ma znaczenia bo i tak nie wiesz jaki jest stan. Po drugie, czujniki należy tak rozmieścić aby mozna było w sposób bezdyskusyjny określić wymagane stany przejazdu - u ciebie jest to pozycja pociągu wersus kierunek jazdy....
Nic bardziej mylnego, a dlaczego, cóż, trzeba zacząć rozważania od tego dlaczego korekty RPM nie działają w 100% poprawnie i tu dowolny VVT-i od toyoty pokaże ci to. Podczas jazdy ustawisz pięknie a na postoju braknie ci tych 18% przy podniesieniu RPM do np 1000 wzwyż bo te same pola nagle wymagają skrajnie innej korekty. Co zrobi ten automat jak raz...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Na felgi aluminiowe ciężarki przeważnie się nakleja. Jest to działanie tylko i wyłącznie podyktowane zabiegiem estetycznym. Czasem jak felga ma rant jak stalowa jej wygląd wizualny lekko mówiąc pozostawia wiele do życzenia nabijam takie lakierowane na szaro. Klejenie rezerwuję do felg premium. Bo to dużo więcej roboty. Przygotowanie felgi czyszczenie...
No właśnie te korekty się rozjechały poza zakres wartości adaptacyjnych. I złapał komp błąd adaptacji!!! Zablokował ją i pozostawił np. czas wtrysku na 6krotnej wartości (zabezpieczenie przed jazdą na ubogiej mieszance - zawsze lepiej jak się zaleje niż przegrzeje) Czasy wtrysku 11,9-13,2ms na wolnych obrotach... Powinno być 2-3ms. Wydaje mi się, że...
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Prosze o sprawdzenie logow z odczytu komputera. Problemy mam takie: nie rowna praca silnika po rozgrzaniu i takie chwilowe zamulenia podczas jazdy. Widze ze jest blad lambdy ale czy to nie dlatego ze jest gaz?? Na kompie od gazu widze ze sonda pracuje tylko ta sinusoida jest taka bardziej rozwlekła nie taka skupiona. PARAMETRY: 2013-11-13 19:54:49 IAW...
Witam, Od pewnego czasu świeci się pomarańczowa kontrolka silnika, na komputerze pokazuje się błąd P0171. Nie odczuwam żadnych zmian co do pracy auta, pali w normie, tylko przez cały czas się świeci pomarańczowa kontrolka. Na przeglądzie robiłem analizę spalin i wszystko jest OK. Poniżej wklejam dane z zamrożonej ramki, pierwsze dane na postoju, drugie...
Dotyczy kasowania błędu check engine i trybu awaryjnego w automacie w czasie jazdy. KOREKTA IN PLUS. Skrzynia DPO w Megane Scenic 99 r. Nie jest konieczne zatrzymywanie auta, gaszenie silnika i ponowne odpalanie. Jeśli to pomaga do skasowania checka wystarczy w czasie jazdy, pozostając na D, zwolnić pedał gazu, po ustabilizowaniu obrotów obrócić kluczyk...
W poniższym artykule omówiono system "Pre-switch" firmy CleanWave. Artykuł pokazuje, w jaki sposób technologia Pre-Switch umożliwia projektantom osiągnięcie 99,1% sprawności przy 100 kHz w falowniku dla pojazdu elektrycznego o mocy równej 200 kW. W ten sposób możliwe jest zwiększenie zasięgu samochodu o nawet 12%. Zacznijmy od omówienia strat w układzie...
może powróćmy do pytania , nii chodzi mi o tego typu porady. Jeśli chodzi o sondy, czujniki itp. to wszystko było sprawdzane. Pytanie jest proste : czy serwisy mają wpływ na dane w ECM (ECU) i czy maja możliwość korekty. Jeśli nie to nie widzę sensu jazdy do serwisu.
1. (at)dino777 chcesz wmówić że przy temperaturze parownika 20 gaz będzie miał 60. Inną fizyka? 2. Większość instalacji nowszych wprowadza korekcję po O2. 3. Bo silnik nic nie wie że pracuje na LPG i przy odchyłkach w pracy zaczna wprowadzać korekty. A mieszanka stechiometryczna dla LPG jest inną niż dla PB. 4. Nie pałowani twoim zdaniem to jazda 5...
Odkopie bo nie mogę sobie poradzić z silnikiem z tematu. W momencie kupna Merivy A 2007 padła sonda za katem, na desce MIL i blad p0141. Zauważyłem iz jeżdżąc z tą usterką parę dni auto paliło dużo pb w mieście, a na trasie przy 100km/h na tempomacie komp pokazywał średnio 6.5l. Kupiłem nową sondę delphi i wymienił ją gazownik przy zakładaniu lpg. Auto...
Sugerujesz że coś nie tak z mapami paliwa? Tak, tylko to jest efekt końcowy jakiejś usterki, może nieszczelności (błędy, które wskazałeś na początku, jeśli nie są wynikiem zajechanych sond to właśnie rozjechanych map). Tu naprawdę trzeba dobrze przejrzeć Live Data i najlepiej porównać z innymi. Spróbuję podsumować jak to wygląda, może ktoś z mechaników...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Jak chcecie to osiągnąć przy odwzorowaniu enkoderem inkrementalnym? Zainstalowałbym enkoder na kółku ogranicznika prędkości. Uważasz, że tam nie ma prawa nastąpić poślizg? Rzecz w tym, że łatwiej jest o poślizg na kole ogranicznika niż na kole napędowym. Jednym z najczęstszych przypadków, kiedy trzeba jechać na uwolnienie pasażerów jest wyłączenie...
chce zapalić blad p2299 z niski ciśnienie w układzie i o co kaman teraz Ten błąd to błąd sugerujący działanie jednoczesne czujników hamulca i przyspieszenia - jeżeli dobrze to tłumaczę, bo nie spotkałem się w praktyce z tym błędem. Nie chcę tu się jednoznacznie wypowiadać... Sprawdź wiązki i wtyki przy pedałach, czystość gniazd. Jeżeli błąd się nie...
Zamiast zwykłego rezystora wstaw tam potencjometr 1M Ohm i kręć, aż uzyskasz pożądany efekt. Zostaw tak potencjometr, zgaś silnik, odłącz potencjometr i zmierz rezystancję jaką ustawiłeś. Wtedy dobierz zwykły opornik o zmierzonej rezystancji i wstaw w miejsce potencjometru. Na bank będzie z przedziału 330k, a 1M. Możesz też na próbę wstawić opornik...
Co to za instalacja LPG i czy masz kabelek do niej + oprogramowanie? Warto by obejrzeć ustawienia (mapy). I tak jak mówią inni, najpierw trzeba doprowadzić korekty benzynowe do poziomu normalnego, czyli wyłącz gaz i jeździj. Podobno procedura na korektę na jałowych jest taka, że odpalasz zimny silnik na benzynie i ma chodzić na wolnych obrotach aż osiągnie...
Przebrnąłem małymi kroczkami przez etap podłączania i kalibracji więc opiszę to "dla potomnych" aby dać koniec gdybaniom. - sygnał GALA na 1 pinie kostki ISO jest tylko dla radia - sygnał K także jest na kostce ISO więc można wejść w diagnozę - zarówno radia 56 jaki i nawigacji 37. - sygnał ABS tylnych kół jest _bezwzględnie konieczny!_ do prawidłowego...
LAMBDA GAS JUST część 2 KALIBRACJA SYSTEMU Kalibracja i uruchomienie systemu może odbywać się na dwa sposoby: - konfiguracja i uruchomienie systemu oparte wyłącznie na przełączaniu i współpracy z DIAGNOSTIC BOX BRC; - możliwość pogłębionej kalibracji poprzez program komputerowy. W tym rozdziale zostanie opisana dokładnie pierwsza możliwość, przy użyciu...