bierzesz żarówkę np od migacza, jeden kabel żarówki do masy, drugi w garść włączasz zapłon (kluczyk) włączasz 1 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 1 włączasz 2 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 2 włączasz 3 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po...
Głupia sprawa, wymieniłem nagrzewnicę w golfie3 1,9d 94r i po skręceniu wszystkiego został mi do wpięcia kabelek od silnika dmuchawy. Chodzi o ten dłuższy.
Witam. Mam taki problem: nie działa mi nawiew w moim Golfie. Poprzedniemu właścicielowi uszkodziła się nagrzewnica. Ten samochód służył mu jako samochód roboczy więc niewiele w nim naprawiał. Tak więc nie wymienił jej, tylko odłączył tą całą dmuchawę po prawej stronie pod nogami pasażera. I mam problem z jej podłączeniem, gdyż od tej dmuchawy wychodzi...
Czy szybko złączka by się tu sprawdziła? Vago masz do 400V, także spokojnie, oczywiście zakładając że to tylko wina kabli, a wtyczka jest ok. Dodano po 11 [url=https://laczynasnapiecie.pl/pytanie... Swoją drogą tu masz podane natężenia dla konkretnych WAGO dostosowanych do konkretnych przekroi kabla.
Tak.
Problem raczej jest w tranzystorach przy dmuchawie odpowiedzi najlepiej poszukaj tu http://www.klub.citroen.triger.com.pl/mo...
Oryginalne radio jest sterowane CANem,trzeba sobie do złącza ISO doprowadzić plus po kluczyku i podświetlenie Można też podświetlenie zasilić z dołożonego plusa po kluczyku i masz komplet prądów do działania. Zasilanie możesz pobrać z panelu nawiewu, to gruby żółty kabel zasilający przełącznik dmuchawy
Na mojego nosa wypalone gniazdo przekaźnika elektromotora dmuchawy, u dołu skrzynki bezpieczników; nad pedałem sprzęgła, przekaźnik koloru zielonego.
To jest rozpinany kabel dmuchawy żeby można było zdemontować dmuchawę.
a nie lepiej kompa umiescic w pinicy i tylko na kablach podpiac wszystko?
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
podlacz silnik dmuchawy na krotko przez taki sam bezpiecznik jak pali Ci w skrzynce, jak spali znowu znaczy ze silnik sie skonczyl i pobiera zbyt duzy prad, jak bd chodzil bez problemu znaczy zdechla opornica lub kable
Hej, mam identyczny problem. Dwmuchawa nie dziala na wszystkich biegach. Sprawdzilem bezpiecznik i wtyczke, są OK. Dmuchawa podpieta na krutko do aku dziala, wiec napiecie gdzies sie traci po drodze. Ktos poratuje jakims pomyslem? Masa jest na kablu do dmuchawy, napiecia brak. Gdzie szukac ??
Jakieś zdjęcie?
Jesli jeszcze nie znalazles to: Jak masz klimatronik to cala operacja jest bardzo prosta - podpinasz dodatkowy przewod do przekaznika wiazki webasto numerek chyba 86. Wpinasz ten przewud do pinu pierwszego najwiekszej kostki przy klimatroniku (16pin). Nie zapominajac o wpieciu sie w kabel idacy do dmuchawy - bezpiecznika numerek 25. Jak co to podesle...
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Fragment schematu poszedł na PW. Pozdrawiam.
Wiem, że dmuchawę można na krótko wyłączyć przez sterownik, ale nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, bo prąd dalej płynie na kablu do dmuchawy, mimo że sterownik rozłączył dmuchawę druga opcja to widoczna na zdjęciu wtyczka dmuchawy, ale nie chcę mi się za każdym razem wypinać wtyczki. ... bo prąd dalej płynie na kablu do dmuchawy.... gdyż sterownik...
Pewnie masz rację. Różnie mogło być. A jak podłączyć na krótko, w sensie, gdzie znaleźć kabel od dmuchawy bez wyciągania całości? Pozdrawiam.
Witam, kupiłem sterownik do kotła CO PERFEKT i mam problem z podłączeniem silnika od podajnika i dmuchawy. Na kablach są naklejki np. Podajnik na drugim kablu dmuchawa. Problemem dla mnie jest to, że kable kończą się jedną żyłą przewodu koloru żółto zielonego i nie wiem gdzie te kable podpiąć do zasilania, do zera czy do masy? Kiedyś mnie patargała...
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Czy mógłby ktoś sprawdzić napięcie na czerwonym grubym kablu znajdującym się w skrzynce z bezpiecznikami w środku auta? Kabel jest po prawej stronie i wychodzi ze stacyjki (cc, 2001, bezmux). Proszę o zmierzenie na wyłączonej i włączonej stacyjce oraz na uruchomionym silniku (w sumie 3 pomiary). Nie pytam z ciekawości tylko w skrzynce mam zrobione dziwne...
A co szczotki poszły? Dobrałeś sie chociarz do kabli w wentylatora w konsoli?
które kable?? Bo dmuchawa chodzi niezależnie po włączeniu tak jak by były kable zmostkowane od przełącznika.
Zdemontuj osłony kolumny kierownicy i sprawdź czy masz zasilanie na pierwszej pozycji kkuczyka-ACC, w tej pozycji jest zasilanie dmuchawy, kabel żółty w kości ctacyjki
Krótko-sprawdzić czy łączy bezpiecznik w listkach, jeżeli tak, to odkręćić nakładkę jak klamka odmykania klapy silnika i tam są dwa wielozłacza, jedno łączy wiązke komory silnika z wiązką nadwozia. Często jest w tym śniedź., zwrócić uwagę na zielony czy niebieski kabel.
Pod maską nie ma bezpieczników dmuchawy, a na start sprawdź zasilanie na przełącznik, żółte kable- wypalało złącze na ucebiku. Temat oklepywany z 200 razy, sam nawet dawałem fotki gdzie co sprawdzić, no po co ja to robię?
Wygląda że kabel do normalnego gniazdka jest do dmuchawy ewentualnie do Aux heater czyli do dogrzewanie .Musisz sprawdzić czy zaczyna ci ładować po 22 (ale pamiętaj że zależy czy było ustawiane w czasie letnim czy zimowym). A rano powinno wyłączyć ładowanie i zostanie dmuchawa .
Wychodzi że masz zwarcie na kablach od silnika.
Witam, mam piec ze sterownikiem ht tronic 100. Z tylu sa dwa gniazda jedno na dmuchawe i drugie na pompe. Pompy do tego nie podlaczam tylko dmuchawe. Po podlaczeniu dmuchawy do gniazda pompy dmuchawa dziala. Ale jak ja podlacze tam gdzie ma byc czyli wyjscia na dmuchawe to dmuchawa nie dziala. Rozkrecilem sterownik i chcialem sprawdzic prad. Jesli kabel...
Rezystor to jest to urzadzenie przedstawione na zdjeciu. Najprawdopodobniej zabity jest bezpiecznik termiczny (to ten element widoczny u dolu rezystora. Podlacz rezystor do instalacji samochodu i zewrzyj kablem koncowki tego bezpiecznika. Jesli dmuchawa bedzie dzialac oznacza to ,ze bezpiecznik termiczny nadaje sie do wymiany. Jesli nadal nie dziala...
Zwarty kabel dmuchawy, to prawdopodobnie uszkodzony element włączający dmuchawę. Czy są jakieś inne usterki, to można wywnioskować po pomiarach w układzie (napięcie zasilające za transformatorem, za mostkiem i filtrem, za stabilizatorem). Jeśli tam jest wszystko w porządku, to trzeba sprawdzić, czy wychodzą sygnały sterujące do przekaźników czy triaków....
Po długich poszukiwaniach i wymianach części dobrych na dobre, rozwiązanie jak zwykle okazało się najprostsze i najtańsze!! Spaliła się biała kostka na kablu od rezystora do silnika dmuchawy!! Kostka wywalona, kable zlutowane nawiew kabiny działa bez zarzutu!! Kosz baprawy 30 zl! Dziękuję za wszystkie rady!
Dziękuje za podpowiedź. Aby zprecyzować miejsce podłączenia dmuchawy w golfie III: Pod schowkiem z prawej strony jest pułeczka - musimy ją zdemontować. Po jej odkręceniu ukazuje nam się plastikowa, okrągła obudowa dmuchawy. Dmuchawe się wkręca po trawieniu w odpowiednie miejsce. Kable dmuchawy podłączamy: masa - do kostki znajdującej się bezpośrednio...
Schowek juz wyciągałem{dlatego wiem ze do dmuchawy idę tylko dwa kable} i kable od dmuchawy idą w głąb za plastikowy kanał od dmuchawy. Czy moze byc ta opornica gdzies pod maską? A klimy nie mam.
Tam jest takie złącze jakby po lewej stronie dmuchawy - tam wchodzą 2 wtyczki z grubymi kablami. Czy to jest to?
Zmierzyłem napięcie na kablu idącym od pieca/sterownika do dmuchawy i tam jest 208/210V i dmuchawa nie startuje. Za niskie napięcie . Drgnie na ulamek sekundy a pozniej pojawia sie dymek, iskry i smrod plastiku. Z gniazdka smród czy ze sterownika ? Jakie napięcie w gniazdku przed zasilaniem pieca . Dać zdjęcia to więcej będzie wiadomo.
W silniku nie ma nic poza szczotkami. Po zrobieniu opornicy sprawdz, czy masz zasilanie na kablach do dmuchawy.
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
sprawdz czy nie wyrwal kabli od przelacznika dmuchawy
witam mam pytanie czy ma ktoś albo wie gdzie są kable do dmuchawy albo opornik bo wogóle niechodzi renault megane 2.0 16V 97r. niechodzi wogóle rozkreciłem wszystkie plastiki i nieidzie nigdzie znaleść przewodów gdzie idą i niewiem jak dostać sie do silniczka za wszelką pomoc dziękuje patrykkrol (at)wp.pl
Prawdoodobnie przewód ten leci do złącza jenego z kabli z stacyjki.
Ok sprawdze narazie dzięki Dodano po 13 Nie dochodzi prąd do dmuchawy bezpiecznik dobry dochodzi gruby kabel do dmuchawy nie wiem gdzie jeszcze moge sprawdzić moze ktos mi powiedzieć
Trzeba jeszcze podać +12V na gruby przewód czerwono-biały silnika dmuchawy. Czyli aby uzyskac sterowanie klimatronikiem w czasie dzałania piecyka, podłaczamy na pin 20 +12 V i na gruby kabel czerwono biały dmuchawy równiez +12 V, ale oba te napięcia są osobno podawane i separowane za pomocą dwóch przekażników ? Pozdr.
witam mam pytanie czy ma ktoś albo wie gdzie są kable do dmuchawy albo opornik bo wogóle niechodzi renault megane 2.0 16V 97r.
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
Masz na czerwonym kablu przy rezystorze dmuchawy prąd po odpaleniu silnika?
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Możliwe że gdzieś jeszcze masz wilgoć koło kabla antenowego, i na kablach od dmuchawy. Rozbierz, wysusz, posprawdzaj kabelki.
Myślałem że ta kostka na dole jest żeby w nią wpiac się kablami od dmuchawy a napięcie daje się bezpośrednio do sterownika
Dzieki Paweł :)Tak podejzewałem ale wolałem sie upewnic.Ciagle upala mi sie kabel od dmuchawy... pozdrawiam Dodano po 3 No kijankowicze ,dałem pompe do regeneracji.Autko chodzi na 102...to było to.Kosztowało troche kasy,ale jaki efekt !
Kupiony nowy a nawet dwa jeden na zapas bo wiem że one strzelają dość szybko i na oby dwóch to samo Dodano po 1 ale dziwne jest to że po przekręceniu stacyjki dmuchawa działa poprawnie sprawdzę i przemierzę w weekend te kable
Kolego skoro nie wiesz do czego który kabel idzie to nie rokuje dobrze. A wszystko inne pracuje , wycieraczki ,dmuchawa światła?
To jest regulator obrotów http://obrazki.elektroda.pl/7553532800_1... Grube kable w jednej wtyczce to zasilanie, w drugiej silnik, zewrzyj je parami, czy dmuchawa ruszy
Witam, mam z tym podobny problem, napięcie na tych grubych kablach pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika, proponuję sprawdzić na krótko, dwa grube kable czarny i czerwony które wchodzą do dmuchawy oddzielnie (nie z dwoma cienkimi w kostce - te wchodzą na regulator obrotów dmuchawy) radzę podłączyć oddzielnymi kablami do akumulatora. Może być problem...
mialem 19stke i pamietam, ze tez miałem problem z dmuchawą. okazalo sie, że z kostki jakims cudem powypadały kable od sterowania dmuchawą.
Witam Będzie widać wytopienia wokół przekaźnika, brązowe lub czarne ślady, ponadto kable mogą mieć ślady przegrzania. Pozdrawiam Krystian
To teraz trzeba pytać kierowcy jak to dolewał, może uszkodził moduł elektroniki w piecu- tak mi to wygląda, dmuchawą steruje mosfet. Chyba że wpinasz się z tym obcym kablem nie tam gdzie trzeba.
Ostatnio z powodu przypadkowego przerwania kabla idącego od sterownika pieca CO do dmuchawy nastąpiło zwarcie, kabel został ucięty i starannie połączony (faza do fazy, 0 do 0 i ochronny do ochronnego), w sterowniku spalił się bezpiecznik który również został wymieniony. W efekcie wentylator idzie non stop po włączeniu sterownika, obojętnie jaką temperaturę...
A więc tak, idąc tym tropem sprawdziłem napięcie na 4 pinie, prąd dochodzi do przekaźnika, ale przekaźnik nie podaje napięcia na jeden z kabli które wychodzą do dmuchawy (kabel czarny ma napięcie kabel czerwony nie ma). Wymieniłem przekaźnik na inny na pewno sprawny i nic, dalej bez zmian ale poczyściłem w sówki te co wchodzą do przekaźnika i dmuchawa...
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
Witam clio 1.2 92r. potrzebny widok wtyczki i kolory kabli we wtyczce do dmuchawy ogrzewania
WOW, tego bym się nie spodziewał :) Dzięki
mogłem zrobić jakieś zwarcie kablami od dmuchawy z jakimś czujnikiem i stąd moje problemy Komputer zgłaszał by błąd uszkodzonego czujnika. Świeca płomieniowa może zwyczajnie się uszkodziła i trzeba ją wymienić albo jest za ciepło żeby zadziałała. Pali się kontrolka grzania świecy przy rozruchu? Ja szukałbym przyczyny w turbodoładowaniu. Mówisz że kopci...
(at)pysiaaa dokładnie tak, podłączając sam wentylator "na krótko" ładnie działał, to sobie jego usterkę odpuściłem, a po wpięciu w kostkę nie miał prawa, chociaż kostka wizualnie nie była spalona ani nic z tych rzeczy... Po prostu przez przypadek dotknąłem czerwony kabel i dmuchawa zaczęła działać :)
No ale tam mam dwa kable szeregowo do "+" dmuchawy i jeden sterujący który ma chyba wzbudzić panel klimatronika i on steruje obrotami
Podłączyć wentylator na krótko czy działa i sprawdź rezystor dmuchawy
Hej. W samochodzie należy znaleźć przewód zasilający wentylator przed gałką regulacji obrotów, przeciąć go i połączyć odpowiednio z kablami z przekaźnika. Czarny pin 30 musi być podłączony z obwodem idącym w ostatecznie w stronę dmuchawy, a czerwony idący od zasilania samochodu (od bezpiecznika). Wtedy jak zadziała webasto i osiągnie minimalną temperaturę...
Nie podłączysz jednobiegowej dmuchawy do tego sterownika. A tak poważnie, to nikt nie udzieli odpowiedzi na podstawie zdjęcia wtyczki i niewiadomego pochodzenia kabla.
Wpalone złącze dmuchawy na ucebiku, najlepiej puścić prąd bezposrednio na kabel żółty z pomarańczowym paskiem idący w wiązce nad kolanami kierowcy
Zmostkuj na zapłonie oba grube kable na każdej opornicy, jak dmuchawy zadziałają to trzeba szukać dalej
Kostka wtyknieta w srzynke bezp. z ktorej idzie kabel do zasilania wentylatora
Problem rozwiązany. Nie było masy na czarnym kablu, który bezpośrednio wchodzi do opornicy dmuchawy.
Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki, na kablach nie ma zwarć(nie uszkodziłeś izolacji/zwarłeś czegoś)? Jaki był powód wymiany panela?
Stopione kawałki kabli odciąć, i podpiąć w kolejności jak mają być. Najprędzej kupisz w sklepie z częściami elektronicznymi.
tylko nie da się bez rozbierania połowy auta dostać do kabla dającego plus 14 volt po bezpieczniku do silnika dmuchawy . Dałem 14 volt (+) bezpośrednio z akumulatora i dmuchawa działa OK . Oporniki są sprawne - dmuchawa ma trzy prędkości . Wydaje mi się , że ten plus 14v jest załączany jeszcze przez przekaźnik lub kabel przechodzi gdzieś przez jakieś...
Kolego mam ten sam problem- w zimniejsze dni dmuchawa startuje i po kilku sekundach słychać pstryknięcie przekaźnika i dmuchawa przestaje działać.
Stwierdziłem iż człowiek miał zalaną dmuchawę wodą i zatarła się - poszła do regeneracji niestety brakuje mi sterowania, ekran pokazuje pełną moc i nic...widocznie padł jakiś moduł albo tranzystor...gdzie on się znajduje?? Kable z dmuchawy idą w wiązkę główną, pzegrzebałem pół samochodu i niemam pojęcia gdzie on może być czy jest to integralna część...
ad 1 uszkodzony opornik dmuchawy (użyj przycisku szukaj temat był poruszany na forum_ ad 2. Sprawdź połączenia przy przejściu wiązki kabli z karoserii do tylnej klapy tam często pękaja kable.
Witam wszystkich. Nawiew klimatyzacji nagle przestał działać sprawdzając na szybko wiem tyle że nie ma napięcia na kablu zasilającym sterownika dmuchawy. Na początek pytanie gdzie szukać bezpiecznika nawiewu?
mam podobny problem z nawiewem w voyagerze. problem jest taki ze pali mi bezpiecznik, po przekreceniu kluczyka na kablu idacym do dmuchawy od bezpiecznikow pojawia sie masa. jak porusza sie kablami ktore wychodza z klemy (dwa czerwone ) to pojawia sie i znika masa na tym kablu. nagrzewnica jest w porzadku. czy ktos mial taki problem? tak przy okazji...
Tak to wygląda w środku, po prawej stronie ta kostka 4 kable to do dmuchawy idzie. https://obrazki.elektroda.pl/3676911300_...
Witam. Proszę o dokładną instrukcje jak i gdzie podłączyć kabel od Webasta (kabel odpowiedzialny za włączenie dmuchawy w środku) do klimatronika astra g 20dtl 2000r.Bardzo proszę o pomoc.
to jest naprawde trudne . u siebie zrobilem cos podobnego ale od strony pasażera . przejscie kabla na podszybiu w okolicy wlotu powietrza do dmuchawy
Dzień dobry, Samochód Xsara Picasso po lifcie, klimatyzacja automatyczna. Po uruchomieniu pojazdu dmuchawa nie działa, jeżeli wcześniej była ustawiona na niski bieg dmuchawy. Jeżeli ręcznie ustawię maksymalne obroty, to ruszy i później działa normalnie na każdej szybkości dmuchawy. Analogicznie jest, jeżeli jest wyłączony nadmuch i włączy się samochód,...
Udało mi się uruchomić, nie wiem gdzie miałem głowę wczoraj. Teraz wiekszy problem mnie dopadł, mianowicie czy da się uruchomić obroty w drugą stronę bez otwierania obudowy i wyprowadzania dodatkowych kabli.
u mnie dmuchawa w pozycji od 1 do 3 nie działa , czuć sfąt palonych kabli , na pozycji 4 działa . Jak usunąć usterkę ? , czy to wina tego bezpiecznika ?
W moim przypadku losowe działanie dmuchawy również było spowodowane upalonym/zanieczyszczonym bezpiecznikiem F11 (40A) pod maską. Miernik pokazywał na kablu zasilającym 4V, a żarówka świeciła, a wentylator włączył się dopiero po wyczyszczeniu styków bezpiecznika.
Witam! Kupiłem radio CB Legend II. Podłączyłem je poprzez zapalniczkę. Po uruchomieniu silnika i załączeniu dmuchawy zaczął zbierać zakłócenia. Pociągnałem kable napięciowe prosto z akumulatora na zewnątrz samochodu. Zakócenia zniknęły. Zrobiłem, to samo tylko wewnatrz samochodu, też prosto z akumulatora. Zakłocenia wróciły, ale tylko z silnika. Z dmuchawy...
Przedłużacz o przekroju żył 1.5 mm2 możesz stosować na krótkich odcinkach uwzględniając spadek napięcia na określonej długości przedłużacza i moc urządzenia.Dla mocy ww urządzenia powinien być przewód o przekroju żył minimum 2.5 mm2 Przewód na bębnie powinien być w izolacji w gumie ze względu na jego zastosowanie lato-zima.W trakcie wykonywania pracy...
Rezystor dmuchawy steruje masą. Jeśli złącze dwa grube kable we wtyczce opornicy wtedy dmuchawa powinna się załączyć jeśli nie ma przerwy w obowodzie, czy tak?? \\Edit Problem rozwiązany na 99%, sprawdziłem przekaźnik 385 i jest przepalony. Podmienię i napiszę czy pomogło, ale to napewno to.
wiec tak do modułu dochodza 4 kable czarno żółty sterowanie, czerwony z niebieskim paskiem, brazowy i chyba czerwony, ale na złączce głównych napięć z wiazki wychodza 2 kable, a do dmuchawy ida 3 ale jest tak w każdym a6. tak mmi dziala ale co jest dziwne, jak zapale auto to odrazu po 5 sec. włącza sie econ na klimie i nie idzie go wylaczyc
Lub po przypalane wsuwki w gnieździe na wentylatorze, ja tak miałem w mojej aczkolwiek tam był climatronic, wystarczyło odpiąć kable i z latarką widać było że gniazdo w wentylatorze jest lekko podtopione i ma osmolone bolce, a z wyciągnięciem dmuchawy nie powinieneś mieć problemu
Może śmieszne pytanie ,ale nie mogę namierzyc,po kablach widac ,że gdzieś pod deską,Picasso z 2001 roku wersja angielska.Podpowie ktoś?W samym wentylatorze raczej nie ma ,bo tylko dwa kable dochodzą.
Wtyczka jest na swoim miejscu tylko obok wtyczki jest tak ze można tam połączyć kable tak jak z dmuchawy do opornika i nie wiem czy tam ma cos być podłączone czy ma to tak zostać
Witajcie. Od rana walczę z nawiewiem, który raz się włączał a raz nie. Wymontowalem dmuchawę, podłączyłem na krótko i działa doskonale. Zmierzyłem napięcie na kablach zasilających dmuchawę - jest 12V. Po podłączeniu dmuchawy do kostki i zbadaniu napięcia jest 0v i dmuchawa oczywiście nie chodzi. Nie mam już siły. Ma ktoś jakis pomysł?
Uszkodzony obwód 4 biegu dmuchawy, od przełącznika, przez kabel między przełącznikiem a opornicą, kończąc na opornicy i jej złączu
Wstaw ten opornik z anglika i podłącz z powrotem, tylko tak aby go powietrze z dmuchawy studziło, wyprowadzenia na silnik masz...a z wersji europejskiej wyprowadź kable silnika (czerwony i niebieski na ostatnim zdjęciu i podepnij pod dwu pinową kostkę angielską:) Pamiętaj o kierunku obrotów:)
Wolno miga. Teraz podpiąłem kable od tej dmuchawy (cewki ) pod pokrętło od temperatury i chodzi normalnie, można myć ale kontrolka miga dalej. grzanie (załączanie ciepłej wody tym pokrętłem się włącza.) I z powrotem podpiąłem kable pod te płytkę w obudowie tej dużej i to samo, zalancza palnik grzeje parę sekund kontrolka miga i odcina prąd na wiatrak...
Kolego tototo30 poszukaj sobie artykułów o uszkodzeniach bezpiecznika termicznego w opornicach dmuchawy, będziesz wiedział, co jest uszkodzone. Co do nazewnictwa części to w katalogach fabrycznych piszą nazwy z kosmosu chyba, dla hondy np. sterownik silnika dmuchawy nazywa się ,,zespół tranzystora mocy,, Ok tak też uczynię a może wiesz jak sprawdzić...
dmuchawa kabel wtyczka montaż dmuchawa dmuchawa boxer dmuchawa
volvo spalanie amazon assistant prądnica pierścieniowa
philips senseo zgrzewarka transformatorowa
Kondensator FTX2 824K 275V - pojemność i zastosowanie Schemat podłączenia ME312T do okapu AKPO WK-6 Largo