Mialem taki przypadek , uszkodzony byl alternator - zwieral z masą
z pominięciem stacyjki, poprowadziłem kabel od rozrusznika, żeby odpalać prosto z akumulatora, bo miałem nadzieję, że to rozrusznik jest walnięty
Witam jestem posiadaczka punto 2 1.2 16v mam problem od jakiegoś czasu miałam przy odpalaniu rozrusznika zgrzyty zwłaszcza na zimnym silniku.teraz objaw był inny rozrusznik nie kręcił.Objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, przy przekręceniu auta gasły zupełnie kontrolki i głucho.Oddałam auto do 'mechanika"i okazało się że szczotki zuŻyte bendix do...
Przewód + z akumulatora jest do 1. Na styku 3 wtedy jest napięcie niecałe 10v, ale chyba na styku 3 prąd powinien być po przyciśnieciu startera a nie cały czas nawet jak tam nie ma przewodu tego od startera. Dokładnie mówiąc jak przykręce kabel do 1 to na 3 jest napięcie. Tak ma być?
Nie wymieniaj rozrusznika na razie, sprawdż najpierw kable, jaki jest spadek napięcia na nich.
Czyli są 2 akumelatory 6V (tak właściwie to dwie baterie szeregowe trzech akumulatorów kwasowo ołowiowych, ale to dużo pisania i dużo do zapamiętania, to nazwijmy to prosto - dwa akumulatory 6V). Grzeje się połączenie pomiędzy akumulatorami. NIe wiadomo czy grzeją się inne kable. Grzanie przewodu jest spowodowane wydzielaniem się w nim dużej mocy. Moc...
Ja bym kupił ten o większej pojemności. A ja nie. Mam taki sam samochód, z tego samego roku. W zeszłym roku wymieniłem 7-mio letni akumulator uszkodzony przy naprawie rozrusznika do C328. Po prostu rozrusznik miał zwarcie i przy podłączeniu go do akumulatora kablami rozruchowymi 10mm² zrobiły się gorące a rozrusznik ani drgnął. Po naprawie kręcił...
energii wystarcza jedynie na kilka zakręceń silnikiem To chyba a wręcz napewno ten rozrusznik robi zwarcie, kabli nie masz gorących po kręceniu?
Widze że nie wszystko jest tutaj jasne, ja swór rozrusznik przerobiłem wg schematu Breżniewa który jest zamieszczony wyżej z tym , że zamiast przełącznika zastosowałem automaty z rozrusznika (4 automaty) które parami łączą kable tak jak przełącznik na schemacie. Kable sterowania tak jak ktoś pytał wczęśniej to kable które włączają elektromagnes który...
Witam. Mam problem z VW Touranem 1.9tdi. Nie chce odpalić, a rozrusznik nie ma siły kręcić, strasznie się grzeje! Rozrusznik słabo kręcił od dłuższego czasu, ale woziłem ze sobą drugie aku i za pomocą kabli ciężko, ale dawał radę odpalić. Teraz już nawet 3 aku nie dają rady (kontrolki przygasają, a rozrusznik robi się gorący). Pytanie czy to wina zepsutego...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w ciągniku Renault 75.14. Otóż ciężko kręci, zwłaszcza w chłodne dni, ale zdarza się mu to nawet w temp. +10'C. Rozrusznik (model PARIS-RHONE D11 E131) był 2 razy w regeneracji ("powinno być dobrze"), objawy są ciągle te same, tzn po pewnym czasie (tydzień, miesiąc) po rozebraniu i złożeniu rozrusznik słabo kręci,...
Witam można to bardzo prosto sprawdzić, na rozruszniku masz ogółem 2 kable gruby najczęściej na klucz 13 i cieńki na wsuwkę albo na 8-10 kluczyk. Spróbuj podać na ten cieńki, plus z akumulatora bezpośrednio wtedy jak jest rozrusznik w porządku to będzie kręcił i będzie to oznaczało że niedochodzi ci prąd do rozrusznika. Jak nie zakręci to masz ten gruby...
Jest jest zwarcie na celach Nie zwarcie tylko przerwa. Upalony któryś mostek. Sam sobie tak załatwiłem dobry, chociaż nie nowy bo 8-letni akumulator od Meganki. Kolega prosił aby mu zrobić z rozrusznikiem od ciągnika C328. Jak go podłączyłem na kablach to ani drgnął, a kable zrobiły się gorące. A na drugi dzień był taki efekt: przy próbie odpalenia...
Mam problem maluch jak byl gorący nie chciał mi palić wiec wymienilem to cos z boku co jest obok rozrusznika (Do tego doprowadza sie kable) i teraz po podłączeniu rozrusznik sie iskrzy i wuje bez przekręcania kluczykiem :/ Pomocy!!! Proszę o korzystanie z przycisku "Pisownia" przed wysłaniem postu. Błędy ortograficzne nie będą tolerowane, regulamin...
Tak odpalenie z popychu . może styki w stacyjce już się powypalały . Najlepiej zrobić jak już wyżej pisali , wyprowadź plus od elektromagnesu i gdy będzie silnik gorący to sprubuj auto odpalić normalnie kluczykiem . Jeśli ciężko będzie kręcił rozrusznik lub nie ruszy wcale dotkinj kabel od elektromagnesu do plusa przy akumulatorze oczywiście na właczonym...
Witam Mój problem z samochodem polega na tym, że nie odpala, gdy jest gorący. Najczęściej zdarza się to, gdy zostawię go na słońcu. Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje - rozrusznik nawet nie "dygnie". Jeden z działających nieopodal magików podłączył mi w środku kawałek kabla (chyba bezpośrednio do rozrusznika) i tym kablem można go odpalić dotykając...
Rozrusznik to oryginał R11 . Chyba był już "regenerowany". Pod kopułką znalazłem kable, które na moje oko są "nieoryginalnie" izolowane jakąś izolacją. Widać stara, kruszy się. Szczotki wyglądają ok, jakieś 2 cm. Jest też taki miedziany przewód skręcony w miejscu szczotek. Jest dość powyginany. Jeśli chodzi o miejsce które się grzeje. Przewód łączący...
Witam Panowie, dołączę się do tematu gdyż przerabiałem parę dni temu dokładnie to samo. W mojej 60 padł elektrowłącznik, kupiłem nowy firmy Wismot i po 2 dniach poprawnego działania przestał się rozłączać (trzeba było ruszyć kablem + i dopiero się rozłączał). Poczytałem ten temat i parę pokrewnych, spróbowałem obrócić elektrowłącznik o 180 stopni jak...
no to jak nie używany to odpiąć centralkę alarmu - w 90% to taka czarna puszka z białą długą kostką (ok 10 kabli) i ew. jeszcze 2-3 inne małe złączki po 2-3 kable - szukać pod deską rozdzielczą nad pedałami, odkręcić osłonę kierownicy żeby dostać się do kabli od stacyjki, rozplątać taśmę i znaleźć rozcięte orginalne kable (jeden lub dwa będą rozcięte...
Ja też miałem uno i też występował taki problem że nie chciał mi jak był gorący. I zrobiłem z nim taki eksperyment: wymontowałem rozrusznik i akumulator, minus połączyłem na masę a plus na zacisk tak jak jest w samochodzie. Dotykając drugim kablem podłączonym do plusa do bindeksu robiłem kilkakrotnie jego start aż się zagrzeje. Zapomniałem dodać że...
Wogóle Prądnica 12,5 A przy akumulatorach 165 Ah to śmiech na sali.I przy podłączonych akumulatorach nigdy nie uzyskasz 14 v bo regulator na to nie pozwoli i cienkie przewody od prądnicy do stacyjki i dopiero później do akumulatorów. Ale jak wolno bardzo wolno kręci zwłaszcza jesienią i zima to wina słabych akumulatorów, i wtedy nie zapali ci 30 stka....
Witam, prosiłbym o radę odnośnie silnika w Piaggio x9 125cm3, otóż sprawa wygląda tak że zakupiłem go w takim stanie że silnik odpalał, jeździł ale przy odpalaniu i próbie ruszenia były zgrzyty/stuki podobne jakby bendiks nie chciał się zazębić w zębatkę rozruchową na wale.. Wymieniłem obie te części, i dalej to samo, wyjąłem i włożyłem rozrusznik i...
Bo jak nawet podłączam naladowany akumulator to jak chcę zapalić go z rozrusznika to słabo kręci ale jak odłącze kable od iskrownika to akumulator jakby od razu dostawał jakiejś mocy bo rozrusznik zaczyna kręcić normalnie. Sprawdzę wszystkie kable i jak znajdę jakieś podejrzane to podeślę fotki i wtedy będziemy kombinować. Dodano po 11 I czasami jest...
a więc tak , odkręciłem kabel od rozrusznika , napięcia przestały spadać, przykręciłem z powrotem i nie wiem czemu jest ok. rozrusznik zaczął kręcić i auto odpaliło niestety na zegarach ciemno, tylko kontrolka od immo. zapala się i gasnie ,popracował do nagrzania , zgasiłem i bez wyjmowania karty odpaliłem parę razy, było ok. do chwili aż wyjąłem kartę...
Ty, a co ta szczotka ( fot 7) pracuje tak prawie połową? Witam, Elektrit : Wymieniałem 2 miesiace temu szczotki i szczotkotrzymacz i nie umialem tego inaczej wymienic tak aby te wszystkie szczotki cala powierzchnia odpowiednio przylegały do powierzni na której pracują.Zreszta poprzedni szczotkotrzymacz i szczotki tak samo wygladaly , ponizej zdjecia...
Pomyłka z tymi bezpiecznikami. Oczywiście grzeją się przekaźniki nie bezpieczniki. po 15 minutach jazdy są mocno gorące, ale nie do takiego stopnia żeby się topiły. Przejrzałem skrzynkę z bezpiecznikami, gniazda, piny nie są ponadpalane czy zaśniedziałe, są w dobrym stanie. Wyczyściłem styk masa-karoseria, bo był skorodowany. Rzuciłem okiem na rozrusznik...
Czesc :) mam problem. Moj fiat 126p nie odpala. Prawdopodobnie ma zatarty silnik. Jak to sprawdzic ? Gdy chce go odpalic to tylko wlancza sie zaplon i silnik nie kreci. Myslalem ze to rozrusznik ale rozrusznik wrocil od mechanika i jest ok.Gdy wlacze zaplon to z tylu jeden kabel jest goracy i tak jakby sie chcial topic ten kabel podlaczony jest do cewki...
sprawdziłem napięcie między 7 i 4 pinem 0.04 V nie dochodzi prąd na przekręconym zapłonie pozycja 2 silnik zimny. Od razu wyszło że mam walnięty automat od rozrusznika napięcie jest a nie wyrzuca bendixa czy to moze być przyczyna braku ww napięcia?? jeżeli rozrusznik całkiem martwy i nie rusza to przypuszczalnie skończyły Ci się szczotki... ale to...
A spróbuj jeszcze tak, że na gorącym gdy masz problem z odpaleniem podepnij drugi akumulator na kable. Jeśli będzie lepiej to albo akumulator albo rozrusznik.
Witam. Samochód działał cały czas normalnie. Aż po wyłączeniu silnika, ponowna próba włączenia była nie udana. Rozrusznik nie chciał ruszyć silnika. Naładowałem akumulator, ale silnik ciężko kręci i tylko czasami zapala. Również zepsuła mi się linka sprzęgła. Co ciekawe po odkręceniu linki, zapłon w ogóle nie działał. Dziwnie hałasowały przekaźniki...
Tydzień temu w moim seju nastąpiło zwarcie kabli pod kierownicą, okazało się było tam mnóstwo niepotrzebnych kabli polizolowanych razem, w wyniku tarcia nastąpiło zwarcie które spaliło nowy rozrusznik. Po jego wymianie jadąc do pracy zaświeciła sie kontrolka temperatury, okazało sie ze nie chodzi wentylator od chłodnicy, mechanik sprawdzał go na krótko...
nie wiem co to znaczy pośrednie położenia ? Np pedał działał dwustopniowo? ten wyłącznik ma jakby dwa wyłączniki w sobie , nie wiem po co ? Patrz wyżej podłączyłem bezpośrednio przez wyłącznik to działa tylko kable robią się bardzo gorące . Za mały przekrój kabli na takie prądy. P.S. mam też taką myśl, by podłączyć na normalnym wyłączniku typu dzwonek...
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. Te elementy decydują o składzie mieszanki która przez starość i zuzycie tego będzie zbyt bogata w powietrze, przez co będą problemy z rozruchem i stabilną pracą silnika. Miałem takowy samochód i też powymieniałem bezsensownie świece, kable, palec rozdzielacza,...
Hej, błędna interpretacja-[masa na rozruszniku powinna być jak najlepsza ] prawdopodobnie masz uszkodzone [wytarte szczotki] i w gorącym momencie zwieraja , a że kable są OK to zwarcie jest bardziej widowiskowe. Pozdrawiam.
Witam Temat zakładam na prośbę kolegi. Więc proszę o wyrozumiałość. Problem dotyczy samochodu Audi 80 B4 2.0E silnik 115km kod ABK z 1991 roku minimalne wyposażenie elektryczne jedynie szyber dach. Instalacja gazowa STAG 100 Problem polega na tym ze samochód czasami ciężko pali nieważne czy zimny czy gorący czasem gaśnie po wcisnieciu sprzegla. W czasie...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam serdecznie FIAT SEICENTO YOUNG rok 2001 pojemność 900 1) Awaria - padł wentylator. Na małych codziennych odcinkach 6 km nie zauważyłem tego. Autko kiepsko odpalało na ciepłym silniku bo był rozgrzany. Na zimnym bez kłopotu. Stawiałem na akumulator. Na odcinku 18 km zgasiłem auto, kupiłem znicz, wsiadłem i był kłopot z obróceniem wału przez rozrusznik....
...hmmm sprawdzałem połączenia itd. ale jedno jest dziwne. jak mam włączony zapłon, ruszam kabel od cewki do kopułki, na nim jest nawiniety ten kabelek w 10 zwoi i wtedy on załącza gaz słychać takie cyknięcie i wtedy czasem mi odpali a czasem nie - zwykle musze go długo krecić rozrusznikiem żeby był efekt, choć zwykle to mi aku siada :// Następny problem...
Witam ponownie. Jak się okazało po kilku dniach akumulatory zaliczyły zgona i nie zdążyłem pomierzyć ich Rw w stanie agonalnym, zastanawia mnie tylko serwis_gh, skoro rozrusznik jak już wspomniałem kręcił zawsze jak trzeba, co bym uzyskał przez pomiar Rw ? A teraz Mercedes Atego z windą BAR Cargolift. Winda bierze 40A na jałowym i tak do 90A z kistenem...
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie to tym mniejsze napięcie będzie na akumulatorze, jednocześnie mierzone...
Ludzie wy czegoś nie kumacie nie ma znaczenia prąd i natężenie a już wiem to na pewno. Podstawa to częstotliwość. Odsiarczanie najbardziej efektywne jest przy 160 volt i 800 HZ Zatem bzdury o 14 v można sobie wsadzić do metod prehistorycznych. Nawet ładowarka automatyczna jak sprawdzałem ta która naprawia AKU daje mu tak w DUPE że muszę ją chłodzić...
Witajcie koledzy. Wczoraj spotkała mnie niemiła niespodzianka a mianowicie: Wsiadłem do auta włożyłem kartę wcisnąłem start i zobaczyłem ciemność, tylko czerwona diodka na środku pulpitu świeciła ciągle. Pierwsza myśl szlak trafił kartę, poszedłem więc po zapasową ale dalej nic, rozebrałem czytnik hmmm... tez nic. Rano okazało się że spalony jest 60A...
Witam. Dziś jadąc do pracy miałem dość nietypową sytuację z moim Seatem. Mianowicie , wsiadłem do samochodu , uruchomiłem silnik , ogrzewanie przedniej i tylnej szyby i światła. Po chwili zobaczyłem że świeci się kontrolka ładowania akumulatora. Silnik troszkę się dławił co jakiś czas na biegu jałowym . Niewiele myśląc przegazowałem go do około 3000...
przede wszystkim to trzeba przejrzeć CAŁĄ WIĄZKĘ w której szedł ten kabel, bo on topiąc swoją izolację zapewne potopił też izolacje przewodów sąsiednich, więc jak nie chcesz mieć pożaru auta, to trzeba tą wiązkę rozplątać i przejrzeć dokładnie pozostałe kable czy gdzieś nie jest przepalona izolacja do gołego kabla i te przypalone kable wymienić również...
Rozrusznik do przeglądu Sprawdź ładowanie Masa silnika w sumie skrzyni do wyczyszczenia/wymiany -powierzchnia styku ma błyszczeć Choć w kilku renaultach położyłem kabel 35mm2 bezpośrednio z klemy minus po jednej ze śrub mocujących rozrusznik- Efekt tej modyfikacji? Master 2,5dci zaczął kręcić jak benzyniak
Witam, mam opla corse 1.2 z 97' silnik x12sz na 1ednopunktowym wtrysku. Problem występuje (niestety nie zawsze dlatego jak podjechałem do warsztatu i zagrzałem go to palił bez problemu... i nie byli w stanie mi pomoc..) przy gorącym silniku tzn rozrusznik kreci a silnik nie daje sie uruchomić.. Wymieniłem kable i świece niestety nie pomogło. Jest podejrzenie...
Ten bezpiecznik zasila również ESOS i myślę że tam jest problem sądząc po objawach.Albo przetarty przewód najbardziej prawdopodobne) albo zwarcie w cewce.Obejrzyj przewód przy pompie wtryskowej i dalej czy nie leży gdzieś na gorącej rurze.Skoro nie odpalał a kręcił to zawór na pompie najbardziej podejrzany(i jego zasilanie) Bezpiecznik ten nie zasila...
Witam Kolegów forumowiczów. Przeczytałem już cały internet:) [a6 c5 2,4 v6 AML] 2000r, 165km, LPG (APIS AGIS, apis solo, Magic III) Problem: Pojawił się gdy temperatura powietrza zaczęła oscylować ponad 2-3 stopnie. Po zgaszeniu ciepłego silnika i po odstaniu ok. godziny ( do dwóch godzin) muszę dłużej kręcić aby auto odpaliło. Po 3h odpala na dotyk....
Jeżeli dobrze chodzi to lepiej nie sprawdzaj :D Obaj moi poprzednicy mogą mieć rację. Na zimnym olej jest bardziej gęsty. Gorzej znów jest natryskiwana z korbowodów gładź cylindrów i gorzej pracują popychacze hydrauliczne. Tłoki nie są tak "napuchnięte" jak na gorąco i troszkę inaczej mogą się prowadzić-pierścienie też inaczej wskutek tego się zachowują....
Długie kable, silnik dwucylindrowy z nie najlepszym układem cylindrów i długim skokiem tłoka - gorzej go odpalić niż C360. Wszystko musi być w dobrej kondycji - od oczek przewodów, do rozrusznika.
podjechałem na komputer i nic nie wyszło. mechanik zalecił wymianę świec, kabli, czujnika wału i cewki. nic nie dało a nawet jest gorzej bo teraz już w ogóle nie chce odpalać..
Panowie chyba przesadzacie 2Vx 7A to 14W piszemy tu przy prądzie max. Jakie przewody powinna wieszać energetyka jak podłącza całą miejscowość mając zabezpieczenie 100A. 250mm²?. idąc tym tropem do przysłowiowego farelka 2200W kto montuje 4mm². Najciekawsze jest to że większość społeczeństwa kupuje przewody rozruchowe do samochodu z grubą izolacją...
Uderzeniowy znajdziesz patrząc z przodu auta po prawej stronie na wysokości podszybia osłonięty czerwoną nakładką z gumy,odcina dopływ paliwa.Trzeba przeciąć jeden przewód.Wszystko masz w rozpisce. OK. Dzieki raz jeszcze:) faktycznie jest opisane ale nie doczytalem angielszczyzny do konca;) Zabieram sie wiec do kompletacji kabli i jutro zakladam. Pozdrawiam...
Trzeba poprostu wysterować rozrusznik bezposrednio z kabla od akumulatora (ta śruba na elektromagnesie).Jak ruszy to szukać uszkodzenia w kierunku instalacji samochodu.Jak nie to problem w silniku rozrusznika (uwaga-jest to silnik szeregowy!).Często sie zdarza wylut końcówek uzwojenia wirnika z chorągiewek komutatora,łatwo to poznać,trudniej polutować.
Witam w zeszłym roku swapowalem golfa mk1 na silnik z seata 2.0 8v 2e, lecz do tej pory nie udało mi się usunąć usterki z falowaniem na wolnych obrotach. Dowiedziałem się ze potrzebny jest przekaźnik z vw nr 30 którego nie mam. Podobno może to on być problemem, gdyż wyczytałem ze jest odpowiedzialny za zasilanie przepływki. Gdyby ktoś miał schemat takiego...
Sprawdza się odległość na jaką można odsunąć końcówkę kabla WN od masy gdy iskra jeszcze przeskoczy. Napięcie musi być na tyle duże aby iskra pokonała odległość min. 8 mm w powietrzu przy ciśnieniu atmosferycznym. ... i taka właśnie jest na rozruszniku czyli ok.8mm i do tego fioletowa ;) Ja już swój problem rozwiązałem... regulacja gaźnika. Za dużo...
Witam pytanie zacznę od wrzucenia opisu ECU od VW 2.0 2e co by się łatwiej czytało ten temat: 1 Masa 2 Wtryskiwacz 1. 3 - 4 Akumulator 5 - 6 Wtryskiwacz rozruchowy 7 Czujnik spalania stukowego 8 Przekaźnik urządzenia sterującego 9 - 10 Złącze wiązki kabli silnika 11 Komputer pokładowy 12 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 13 - 14 Przepływomierz z...
Witam potrzebuje pomocy ale bardziej od prawnej strony odnośnie reklamacji akumulatora. Bardzo bym prosił osoby które miały kiedyś podobną sytuację o wypowiedzenie się. Sytuacja wygląda następująco: 5 miesięcy temu akumulator w moim aucie dość mocno zaczął szwankować raz odpalał dobrze raz trzeba było posiłkować się prostownikiem. Wymieniłem od razu...
Kolego, jak rozrusznik nie chce ukręcić na gorącym silniku to zobacz jak obraca się wtedy wał. Po prostu nałóż klucz na nakrętkę centralna koła pasowego i obróć kluczem. Ktoś, kto gryzł podobny, częsty problem z fordami escortami 1,4 wie o czym pisze i co mam na myśli. Moża sobie było wymieniać rozruszniki, akumulatory, nowe kable robic...
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora odchodzą...
Witam ! Mam problem z rozrusznikiem, słabo kręcił więc wymieniliśmy na nowy który raz kreci dobrze a raz jak ten stary. Akumulator jest nowy , ładowanie jest dobre czy mógłby mi ktoś sprawdzić podłączenie rozrusznika? może w tym leży przyczyna. U nas jest tak podpięte jak na zdjęciu rozrusznika , obok jest schemat jak ma być podpięte. http://obrazki.elektroda.pl/8070315500_1...
Próbowałem go kiedyś zapalić, dołączając kablami drugi akumulator, który przyniosłem z ciepłego mieszkania. Rzeczywiście wtedy nie było kontrolek, a rozrusznik chodził żwawiej. Tyle że to nie reguła, bo dziś paliłem go przy -13,5 po całej nocy, gdy było -18, i kontrolki się nie zapaliły. Napięcie zmierzyłem w taki sposób, że podłączyłem miernik pod...
Witam, mam taką maszynę, kupiłem poprzez Allegro, dobrą bez kabla i rozrusznika nożnego. To co piszesz jest po części właściwe. Ja zrobiłem to tak. Kabel zasilający to zwykły kabel z jednej strony wtyk do kontaktu z drugiej strony końcówka t/z ósemka, wycinam ostrym nożem środek ósemki tj 2mm na głębokość 1cm i taki kabel wchodzi do wtyku lewego zasila...
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora biegu jalowego...
Jakieś błędy pokazuje? Akumulator/rozrusznik sprawne? Kręci przy rozruchu tak szybko jak kiedyś? Napięcie nie spada za bardzo? Skoro już o czujniku. Komputer widzi temperaturę poprawnie? Pamiętaj, ze nowy czujnik to nie wszystko bo możesz mieć problem z kablami czy złączkami, wtedy ECU źle widzi temperaturę i źle dawkuje paliwo - jak czujnik zostanie...
Skoro "na pych" Ci pali, a z rozrusznika nie - to sugeruje ze za niskie napiecie idzie z akumulatora. Rozrusznik ma duzy pobor pradu i podczas krecenia napiecie na aku spada bardzo mocno. Gdy wlaczasz zaplon i nie krecisz, tylko odpalasz "na pych" - nie ma tego spadku. A ze tylko na goracym sa problemy? Moze rzeczywiscie modul po rozgrzaniu gorzej pracuje....
Bateria akumulatorów kwasowo ołowiowych (potocznie akumulator, lub bateria) nie lubi wysokich temperatur. Powyżej 20 stopni Celsjusza nasilają się procesy samorozładowania, poniżej tej temperatury słabną. Jeśli agregat będzie używany sporadycznie,s to akumulatory mogą wylądować w akumulatorowni. Będziesz miał do nich łatwiejszy dostęp, co ułatwi ich...
Dziś, przez przypadek, po zakończonej jeździe, zauważyłem nadtopienia bezpieczników jak na zdjęciach. Kable są nienaturalnie powykręcane. Nakrętka przewodu rozruchowego gorąca. Nadtopiona jest tylko górna obudowa i najbardziej wokół przewodu rozruchowego. Od spodu obudowa wygląda na nienaruszoną. Co może być powodem tego nadtopienia ? Samochód odpala...
Gdybyś rozbierał zawór to NIE DOTYKAJ papierem ściernym elemetu ruchomego ze środka zaworu. To jest cynkowana stal, gdy zedrzesz ocynk to będzie migiem rdzewieć i zawór się zatrze. Z moich osobistych doświadczeń przyczyna takiego zachowania - problemy z zapalaniem na ciepło - to zalewanie, efekt dużej prężności gazowego LPG. Parownik ma ustawiony stały...
Witam ponownie kolegów kolejny problem się pojawił po wymianie bendixa. Rozrusznik raz na 10 razy nie wbija się w koło zamachowe robi się tzw. dentysta zgrzyt. Dziwne jest to że nigdy jak mam auto 8 lat nie było takiej sytuacji żeby był zgrzyt, tylko raz na jakiś czas zawieszał się po odpaleniu na 2 sek. Ale zawsze zazębiał na wieńcu, mechanik mówi...
Nie wiem czy zakładać nowy temat - czy kontynuować aktualny. Głównym problemem na tą chwilę jest brak iskry, - brak sterowania cewką zapłonową (dwa przewody idące do komputera od cewki sprawne), sprawdziłem również czujnik indukcyjny - ma w środku cewkę i magnetyczny trzpień zbliżając metal zmienia rezystancję(dwa kable bez przerw idą do kompa) - więc...
problem zostal naprawiony zawiozlem auto do sasiada ktory zna sie na mechanice wystarczylo ze przepsikal wszystjie wtyczki wd 40 i auto palilo normalnie na nastepny dzien to samo nie chce zapalic, sciagnalem kable ze swiec a tam sama rdza wykrecilem wszystkie swiece przeczyscilem dokladnie szczotka druciana i na gore psiklem wd 40 i autko znowu pali...
Bez emocji Panowie. Co byłem w stanie / umiałem pomierzyć, pomierzyłem. Teraz jestem już we Wrocławiu, więc z autkiem, chcąc nie chcąc, będzie musiał pomęczyć się brat. Być może wystarczy się zastosować do postów o wskazanych numerach. Być może nie. Wyjdzie w praniu. Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia...
No dobra w tym traktorze jest ten przekaźnik blokady rozrusznika(czy jakoś tak to sie nazywa taka brązowa kwadratowa puszka- w Google znalazłem) kontrolka nie jest bezpośrednio połączona przerobiłem to odłączyłem 3 przewody: jeden do alternatora szedł drugi od prawej słabiej świeciła środkowy przestała świecić (zaizolowałem taśmą izolacyjną). Ten górny...
Witam, ja w mojej starej lagunie I z jednopunktowym wtryskiem miałem problem z odpalaniem po około 20-30 minutach od zgaszenia. Wymieniałem po kolei elementy mogące mieć wpływ na odpalanie. Zaczynając od najtańszych: świece, kable zapłonowe, kopułka rozdzielacza zapłonu, czujnik temperatury, czujnik ciśnienia MAP sensor, czujnik położenia wału i nic....
Witam wszystkich. Od razu zaznaczam, że przeczytałem już multum postów na ten temat na tym i innych forach, ale nie rozwiązało to moich problemów (być może kwestia niezgodności postów z moim modelem silnika, albo kiepskimi umiejętnościami bo nie mogę sobie poradzić na przykładach innych ;) ). Problem jest z odpalaniem. Wygląda to tak: załączam stacyjką...
Mam problem z porannym odpalaniem silnika Fiata 1.9 jtd o mocy 115km. Mimo że czas pracy rozrusznika nigdy nie przekracza 1 - 1,5 sekundy czasami silnik odpala "brzydko". Zazwyczaj łapie zdecydowanie na wszystkie gary z takim uderzeniem i od razu chodzi. Zdarza się jednak że tego uderzenia nie ma, silnik przez chwilę "przebiera", zatelepie budą i dopiero...
Passat B5Fl 2004 1.9tdi avb 101 KM Siemka. Szukałem podobnego tematu ale nie dałem rady bo często występuje brak rozwiązania problemu. Zaczynając od początku. Na starych pompowtryskach auto stopniowo ciężko paliło na ciepłym silniku co by mogło wynikać ze starego rozrusznika. Po wymianie na regenerowane ale mocniejsze pompki (+korekta mapy) auto na...
Witam Sprawa wygląda następująco: Auto nie zapala, rozrusznik normalnie kręci, paliwo dochodzi - sprawdzone, czujnik poł wału ok - bo i iskra jest. Sprawdziłem wtryski i nie dostają napięcia.Przeszukałem kable i nic nie urwane - wszystko ok.Bezpieczniki ok. Usterka pojawiła się w konkretnym momencie, mianowicie : Samochód kupiłem z obciętymi trzema...
Witam. Śledząć kłopoty naszych forumowiczów, a jest zimno.......... i więcej kłopotów z zapaleniem auta, szczególonie diesla, zakładam ten post, aby ludzie którzy mogą pomóc i wpisać coś pożytecznego w tej sprawie, mogli się tutaj wykazać; Na poczatek podam takie dwa przykłady, miałem kiedyś Merca z silnikiem 220 D i zimą znalazłem bardzo proste rozwiązanie,...
wypiecie czujnika temperatury ( kostka z 4 kabelkami) daje bardzo dobry efekt. Uzytkuje skode 1.9d pickup od 2001 roku (produkt z 1998roku) i na poczatku byly problemy z zapalaniem cieplego silnika. wypiecie kostki z przewodu chlodzacego pomoglo. Minus to brak wskazan na wskazniku temperatrury. Czujnik ma 4 piny i odpowiada za wskaznik temperatury...
Jeszcze w kwestii przewodów zapłonowych to polecam BOSCHa, w przypadku NGK łatwo trafić na podróbki, a o JANMORach sporo złego się naczytałem. Choć na ciepłym silniku one raczej takiego efektu by nie dawały (ale i tak warto wymienić jeśli w ciągu ostatnich 4-5 lat nie były wymieniane) - koszt jak pamiętam to ok 60-70zł za komplet BOSCHa. Ja miałem podobny...
Pozostała jeszcze jedna kwestia o której nie wspomniałem, a wynikła w czasie. Auto zaczęło odpalać już od strzała jednak w międzyczasie pojawił się jeszcze jeden złośliwy hohlik nad którym bardzo długo się głowiłem. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręcił, a po spięciu na krótko + do wyzwalacza na rozruszniku - cienki kabel normalnie kręcił....
Witam, mój problem z corsą (C14NZ __LPG_ 96r.) polega na tym, iż żeby ją odpalić na goracym silniku trzeba min. 2-3 razy męczyć rozrusznik po kilka ładnych sekund. Taka sytuacja jest od ok. miesiąca.Na zimnym pali natychmiast, a wystarczy się przejechać, zostawić na 5 min. i już jest problem z odpaleniem. Jeśli natomiast zgaszę silnik i spróbuję odpalić...
Witam . Jako że mój pełnoletni Passat wymaga już remontu i ogólnej renowacji przychodzę tutaj z kilkoma pytaniami. Pierwszy problem : Samochód nie chce odpalić - tzn rozrusznik nie kręci tę usterkę naprawiam ładowaniem akumulatora co pomaga ale tylko na kilka dni pewna sytułacja : Po przejechaniu około kilometra samochód mi zgasł (Przerzucił się na...
Jest on sterowany , czy też nie? Sprawdzić! Możesz mnie naprowadzić gdzie i jak to sprawdzić ? Może w tej temperaturze ten wynalazek nie podgrzewa świec? Grzeje świece za każdym razem, gdy przekręca się kluczyk w pozycję zapłonu. Na zimnym silniku inaczej nie odpali. Na gorącym silniku pali od strzała, więc nawet nie muszę czekać na świece. Problem...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Emeryt2 ma absolutną rację. Skoro jak sam napisałeś, masz błąd o napięciu instalacji, oraz jak sam stwierdziłeś gdy usterka sie ujawnia drastycznie zwalniają wycieraczki- to na 100% brak prądu. Ja na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia stanu przewodów od alternatora i rozrusznika. Chodzi o to, że jak piszesz i ja tak zrozumiałem usterka występuje...
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
Witam temat podobny do mojego więc o coś zapytam bmw e46 320d 136 KM 1999r na zimnym pali od strzała na gorącym również po 30 minutach stania auto kreci kreci i odpali po minucie kręcenia(albo za pierwszym strzałem jak psiknie się troszkę plaka) akumulator założyłem od 2.2 dti z signum roczny 84Ah i minutka i zapali. Podczas jazdy brak efektów ubocznych(nie...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
gorący kabel kabel gorący kabel rozrusznik gorący
otwór prostokątny naprawić taśma matryca własny pompa ciepła
autel aktualizacja zmywarka bosch wymiana pompy
Nieszczelny czujnik położenia wału VW LT 2.5 Rozrusznik nie obraca silnika w Porsche 911 po wypadku