Mozna przyjac w duzym przyblizeniu 10A/mm2 i jak przyjmie sie 200A to tak na krotki impuls to nawet chyba 16mm2 wystarczy nastepny chyba jest dopiero 25mm2 (nie jestem pewny) ale taki to juz by starczyl na naprawde duzy prad. Kable z hipermarketu maja max 4mm2 i to pozostawie chyba bez komentarza.
dostałem kable rozruchowe. Próba rozruchu przy padniętym akumulatorze po 5 minutach podładowania wyszła nie pomyślnie. Czy dobry rozwiązaniem będzie kabel linka 10 mm kwadrat o długości 5 m Proszę zapoznać się z tym: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... tematem.
Nie za bardzo mam możliwość pomiaru tak dużego prądu. Ew. mogę zakupić jakiś rezystor i zmierzyć na nim napięcie, wtedy mniej więcej będę mógł określić jaki płynie przez niego prąd. Tak też zrobię. A czy zużycie szczotek może się objawiać podobnie? W sumie jeżeli chodzi o sam rozrusznik to kręci silnikiem bez problemu, ale motocykl nie zapala. Być może...
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania akumulatora, a rozrusznik...
https://youtu.be/wuMwoL5LzGU?si=zjWy9e5B...
Odpowiem ci po chłopsku -kłania się prawo Ohma to raz , a dwa ,to najlepiej spraw sobie przewody od małej spawarki i profesjonalne krokodylki.Odpalą każdy samochód ( o ile drugi akumulator jest ok.)
Ja tak robilem kilka razy i nie mialem problemow (alternator chodzi jak zloto) na cale szczescie nigdy nie bylem biorca :D chyba ze mialem farta :D
Swoją drogą, jeśli autor użył przewodów tzw. marketowych, to ich marna jakość być może uratowała akumulatory ;)
Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P
Kolejność podłączania jest taka a nie inna wyłącznie ze względów BHP Tu się nie zgodzę (ze słowem "wyłącznie") Zakładamy najpierw kabel plusowy pomiędzy dodatnie czopy obu baterii, a następnie kabel minusowy. Najpierw koniec na czop minusowy baterii "dawcy" a następnie drugi koniec zapinamy na masę silnika "biorcy". Po rozruchu odpinamy NAJPIERW przewód...
Jak są o wystarczającym przekroju to czemu nie... Tylko trzeba na plus uważać żeby nie zwarł do masy.
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
Polaczenie wygladalo nastepujaco: + od dawcy podlaczylem do mojego plusa a moj - do czegos co wydawało mi sie - biorcy a okazalo sie ze jest polaczone z +. To nie była ZAMIANA biegunowości więc tak jak pisałem o elektronikę możesz być spokojny.Mógł oberwać tylko akumulator.
Witam posiadam Vebasto suche (wbudowana dmuchawa). Zrobiłem tak jak pisał kolega Stary1952 na razie działa. Zobaczę jak będzie w praktyce. Dodano po 25 Można zmierzyć pobór prądu rozładowanego akumulatora . Rozładować dodatkowy do 11V podłączyć do klem aku.w aucie poprzez amperomierz . W mierniku mam tylko 10A , więc nie będę ryzykował bo się na 100%...
Przy zwarciu zawsze jest temperatura,nawet gdy trwa ułamek sekundy. Objaw normalny. Ładowanie można sprawdzić profilaktycznie.
Widziałem sytuację o której niby to ma być temat , ale gość ostro ładował moim prostownikiem akku w Polciszu.Amperomierz był na max ok 60A i niema co kryć gotowało Akku i odpalił polcisza. ALE podczas odpinania żabek konkretnie zaiskrzyło bo gość nie wyłączył prostownika i cała górna pokrywka wystrzeliła na otwartą klapę , gość miał z....te szczęście...
Nie wiesz czy nie idzie tam Jakiś przekaznik czy cos? Dla przekaźnika, zmiana biegunowości nie ma znaczenia, ale dla elektroniki już tak. Rozumiem że sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki a nie tylko ten jeden ?
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Na dolnej śrubie elektromagnesu może być jedynie taśma - blacha wchodząca do rozrusznika, i nic więcej. Na zdjęciach widzę podłączoną klemę i jeszcze coś. Czyż się mylę? Pozdrawiam. Przewód od aku. i altka powinien być na górnej. Ten czerwony na górnej śrubie , jeśli jest "prądowy" - wystarczał do prądnicy, do altka może być zbyt "chudy".
https://obrazki.elektroda.pl/6743666700_... Potrzeba posiadania takiej ładowarki pojawiła się po tym, jak zbudowałem własny akumulator 12V zawierający pakiet trzech, połączonych szeregowo (3S) ogniw Li-Ion 3.7V/10Ah. Są one połączone na stałe ze sobą oraz z płytką układu BMS i umieszczone w obudowie po standardowym akumulatorze 12V/7.2Ah...
Kolego, na tych kablach odpalałem swojego Opla Sintrę, Diesel 2200 cm³ Bez podładowywania. Dlatego zrobiłem takie a nie inne.
Dobra - zmieniłem kabel i zapomniałem o temacie - było ok :D Traf chciał że Dell pójdzie na handel i w miejsce Della wstawiłem HP'ka. HP ma 2x display port i wymienny d-sub, więc przejściówką podpiąłem się pod hdmi. W między czasie zaczęły się problemy z Dellem (co finalnie zadecydowało o jego wymianie + ograniczona obsługa dysków). Problem znikającego...
Z braku czasu nie pisalem co ze spawarka wiec czas na update: przelacznik na szczescie rozsypal sie tylko na koncu (nie laczylo n1 i n) narazie po podczyszczeniu stykow i wymianie oberwanej sruby trzymajcej wszystkie styki/zapadki dziala (zobaczymy jak dlugo), co do iskrzenia przyczyna okazala sie prozaiczna - upalony kabel/oplot w wezu idacym do rekojesci...
Jak się nie mylę to przy silniki w skrzynce bezpieczników nad prawym nadkolem. Masz autoalarm?
Do osobówek OK. Ale coś mi te przewody na rysunkach na 50mm² nie wyglądają (kiedyś ojcu taki sprzedali. Przy Dieslu dym z nich poszedł. Jak tam było 4mm² to wszystko, resztę kupę izolacji, która na zimnie gwałtownie twardniała). W hurtowniach LgY 50mm² kosztuje dla zwykłego Kowalskiego około 21zł netto za 1m. Czyli 2*6*21*1,23= 310zł...
Błędy w jaśkach jakieś są? Zobacz czy zamki życzą sobie się otworzyć. Zasilanie posprawdzaj na ABS. Mogły być odwrotnie podpięte kable rozruchowe, bardziej prawdopodobnie dostał szpilkę napięciową.
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
Auto ma 9 lat przejechane 128 kkm - przebieg oryginalny. Alternator to Denso, tyle udało mi się zobaczyć będąc pod autem. Podpięcie kabla rozruchowego do obudowy alternatora i akumulatora niezły pomysł spróbuje dziś tak zrobić pod warunkiem że od góry komory tam się dostanę.
Jak łączyłem na krótko, to tylko plus podałem na elektromagnes. Napięcie z kabla rozruchowego rozrusznik sprawdzałem, masę na obudowie rozrusznika sprawdzałem. Albo się będiks zawiesił, albo szczotki się wysypały. Ale jak szczotki to dlaczego do końca palił bez zarzutów. Jeszcze jedna myśł że jeśli kostka się psuła, to mogła rozrusznik w trakcie jazdy...
Do napięcia bym się przyczepił bo sterownik poniżej 10V może być odcinany. Sprawdź to na kablach rozruchowych czy będzie różnica przed wymianą aku.
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
(...) Ogólnie to nie zadziałało, więc zrobiłem ten poradnik: https://m.youtube.com/watch?v=-jjmfB20m9... No i finalnie to też nie zadziało, i pozostałem na tym komunikacie https://obrazki.elektroda.pl/8239020000_... Wygląda na to, że Twój komputer próbuje uruchomić...
Panowie, Mój znajomy posiadacz Mercedesa W164 z silnikiem diesla 3.0 o oznaczeniu OM642 ma pewien problem z odpalaniem. Sprawdził świece żarowe, podmienił sterownik i zauważył, że: po przyłożeniu świecy do korpusu silnika nie rozgrzewa się do czerwoności. Po podaniu dodatkowej masy (np podpięcie kabla rozruchowego do świecy ) - świeca a karoseria auta...
Mam nadzieję, że się nie irytujesz, bo mi ciężko powiedzieć o co mi chodzi a jeszcze trudniej ogarnąć a Ty to wszystko rozumiesz. Teoretycznie dobrze rozumiem o co chodzi w schemacie lecz praktycznie ciężko mi przełożyć aksakala do tego silnika. Mam nadzieję, że to co narysowałem pozwoli Wam zrozumieć moje wątpliwości. Z tego co przy puszczam w silniku...
Bardzo prosto można zlokalizować tą usterkę za pomocą dobrej klasy kabli rozruchowych a nawet jednego. Złap krokodylem za klemę minusową akumulatora zamontowaną na trzonku akumulatora a drugi krokodyl tego kabla rozruchowego zapnij na obudowie silnika. Zakręć rozrusznikiem i wszystko będzie jasne.Sprawdż jeszcze i popraw połączenie kabla prowadzącego...
Uuuu widzę że się porobiło :-) :-) ale już wszystko zrobione akumulator nowy wczoraj przyjechał masa podpięta pod rozrusznik nowe klemy przewód masowy zrobiony z kabla rozruchowego i wszystko śmiga aż miło dziękuje jeszcze raz wszystkim
Dostęp nie wymaga demontażu tłumka(katalizatora). Winna będzie masa silnika, musisz z kabla rozruchowego podać masę z klemy do obudowy skrzyni lub silnika.
znalazłem malutkie nacięcie na izolacji na kablu. Zaizolowałem, zamontowałem alternator i po teście bez włączonego zapłonu wszystko ok, jednak po uruchomieniu samochodu bezpiecznik znów poleciał. Żeby wyeliminować kabel to podłączyłem jedną klemę kabla rozruchowego do pinu plusowego w altku, a drugi do żarówki i do plusa w aku. No i się zaświeciła.
No i amperomierz podłączony. Wzorowałem się na schemacie elektrycznym z Żuka. Przy rozruszniku oprócz grubego kabla rozruchowego podłączyłem cieńszy kabel. Drugi koniec tego cieńszego kabla przymocowałem do jednego zacisku amperomierza. Do drugiego zacisku podłączyłem kabel zasilający wszystkie odbiorniki oraz kabel ładowania akumulatora. Wszystko pięknie...
http://ctekpolska.pl/dlaczego-nie-nalezy... Albo : "Jak prawidłowo „pożyczać prąd” z innego auta? Podłączyć jeden biegun z akumulatora z takim samym biegunem drugiego akumulatora, potem tę samą czynność wykonać z drugim (i ew. kolejnymi) biegunem a następnie zastartować. Odłączać w podobny sposób...
Sprawdź dobrym testerem ten który masz w aucie, zobacz czy w innych modułach nie masz błędów napięcia, zapnij drugie na kablach rozruchowych. Pozycz od kolegi i podłóż.
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
Poproś kolegę, sąsiada czy kogo innego żeby pomógł Ci odpalić auto z kabli rozruchowych, jak odpali to akumulator szrot, jak nie to trzeba szukać dalej
Tak, w byle sklepie internetowym czy allegro. 16 mm² kosztuje w granicach 8-10 zł za metr. 25mm2 jakieś 12-15 zł/metr. Można kupić super giętki H01N2-D ONS na napięcie do 100 V (w samochodzie i tak masz 14,4 czy 28,8 V). Trochę droższy za to w duży mróz lepiej takimi kablami operować, bo są bardziej elastyczne (guma). Tak, też polecam nie doprowadzać...
Jest możliwe że jest spadek napięcia na długim kablu przez to nie chce się poprawnie załączać,bo takie hipotezy słyszałem.? A ile metrów jest tego kabla i jaki przekrój żył, jeśli wiesz o co chodzi? A jak zatem zachowuje się silnik na krótkim przewodzie zasilającym?
Kolego nie rozmawiamy tutaj o kablach rozruchowych, tylko o innym problemie wiec nie wiem po co ten komentarz. Skoro nie potrafisz znaleźć tak banalnej usterki to jest duże prawdopodobieństwo że kabli rozruchowych też nie umiesz podłączyć. Podaj wartość napięcia na akumulatorze podczas próby rozruchu.
Spróbuj na kable rozruchowe od sąsiadów zapalić
Nikt tu dotychczas nie poruszył jednej ważnej kwestii, czy mamy do czynienia z trupem całkowitym, czy z akumulatorem rozładowanym w stopniu, który nie pozwala zakręcić rozrusznikiem lub kręci za wolno by odpalić. Zdaję sobie z tego bardzo dobrze sprawę, ale jej nie poruszałem żeby nie zagmatwać tematu. Otóż akumulator zasiarczony na pewno w początkowym...
Na początek spróbuj solidnym kablem rozruchowym spiąć minus akumulatora z metalowym elementem nadwozia. Nielakierowanym.
jak startuje trafo kilka MVA Akurat tematem dyskusji jest transformator mocy o kilka rzędów wielkości mniejszej. Inna konstrukcja, inny rdzeń... Nie wiesz, ze rdzenie mogą mieć różne parametry? Ja pisałem o transformatorach toroidalnych stosowanych w sprzęcie domowym lub nawet estradowym, bo z takimi miałem do czynienia i takie objawy jak pisałem tam...
pomiar rozruchowego kondensatora rozruchowego urządzenia rozruchowego
powerbank lifepo4 schemat rozrząd trafić kenwood radio naprawa
bateria parkside interfejs delphi
Motus PRO 10 Sport 2021 – opony bezdętkowe tubeless, rozmiary, montaż, kompatybilność Komunikat SAFE na bieżni Kettler - co oznacza?