Wchodzimy do: [Select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0° tolerancja ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [Basic Settings - 04]...
Citroen C5, 2006r mam u sibie podobny problem : sciągałem koło kierownicy, spadła mi tasiemka, poskładałem ją. Niestety po odpaleniu zgłasza bład czujnika położenia i bład ESP. W Lexii widać cały czas ten sam kąt wogóle się nie zmienia jak kręcę. Czy jest możliwe że coś poskładałem nie tak i cały czas jest ten sam kąt. Chyba że go uwałiłem. KAlibracja...
Witam. Mam problem z laguną 2 2002 r a dokładnie z ESP i ABS temat zamieściłem na forum laguny, ale nikt mi nic nie podpowiedział może tutaj się uda ok może zacznę o początku żeby nakreślić pełny obraz sytuacji. Od jakiegoś czasu ciągle świeci mi kontrolka esp+ servis+ abs. Podłączyłem kompa program ddt2000 i zobaczyłem że nie mam wartości z czujnika...
Wybrać sterownik ABS, zalogować się do sterownika kodem 40168, wykonać pełny ruch kierownicą lewo-prawo od oporu do oporu (kontrolka Ci nie świeci, więc nie musisz tego robić), ustawić kierownicę na środku, wejść w nastawy podstawowe, kanału 60 i gotowe. Nie wiem jak to wygląda w Autelu, to jest "surowa" procedura, Autel może mieć jakąś opcję jej "wyklikania"...
No to coś masz nie tak z kalibracją albo samym czujnikiem siły, bo jak nie przykładasz żadnej siły do kierownicy to powinno być równiutkie 0 Nm. Płaski betonowy plac, podjedź kawałek nie dotykając kierownicy i zrób kalibrację czujnika siły skrętu (to jest czujnik siły skrętnej przyłożonej do koła kierownicy). Potem ustaw kierownicę na wprost i zrób...
Wymieniłem czujnik momentu obrotowego w przekładni kierowniczej , sterownik wspomagania , ustawiłem zbieżność, żeby kierownica była prosto , kalibracja czujnika skrętu i autko naprawione.
Każdy czujnik kata skrętu kierownicy podlega kalibracji, z reguły kręcąc kierownica do oporu w lewo w prawo naprzemian Jeśli jest nieskalibrowany jest odpowiedni błąd
W poniedziałek spróbuje skalibrować.Kierownica przy jeździe na wprost jest idealnie prosto i pokazuje 15 stopni.Zbieżnością nie skorygujemy czujnika stęku gdyż kierownica będzie przesunięta o 15 stopni.
Kontrolka kierownicy zawsze się świeci po rozładowaniu lub odłączeniu akumulatora, nie działa też automatyka szyb. Po podłączeniu akumulatora trzeba skręcić kierownicą od końca do końca, w celu kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy i otworzyć oraz zamknąć wszystkie szyby (przytrzymując przełącznik 1-2 s po osiągnięciu krańcowej pozycji szyby)....
Zrób kalibrację czujnika skrętu kierownicy w INPA.
Witam mam ten sam problem w touranie. Zamieniałem kierownice na multifunkcje sciągnąłem tasme i czujnik kąta skrętu i zamontowałem nowy sterownik oznaczenie 1K0 953 549 AQ. Potem pojawiła sie tan nieszczesna kontrolka ESP. Problem w tym ze po podłaczeniu Vaga wyskakuje bład czujnika skretu G85 a na bloku pomiarowym nie widac zmieniających sie kątów...
To nie czary, tylko normalna procedura. Jedziesz 5 km/h i krecisz kierownica w lewo i w prawo. Powinno pomóc, jezeli nie diagnostyka, kalibracja czujnika skrętu lub wymiana.
Istnieje szansa, że skasuje się kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy. Z reguły wystarczy przeprowadzić prostą kalibrację na postoju, koła max w lewo, max w prawo, ustaw na wprost, rusz powoli kilka metrów.
Jeśli chodzi o parametry czujnika to jest pozycja czujnika : 365568,4° >> nie zmienia się przy obrocie koła moment obrotowy - rzeczywisty: 0 Nm >>> nie zmienia się przy obrocie koła moment obrotowy - żadany: 46 Nm kalibracja czujnika kąta skrętu: niewykonana Błędy: Sygnał czujnika pozycji kierownicy - błąd wewnętrzny C1135 Czujnik kąta skrętu kierownicy...
1 Sprawdzenie bezpieczników , 2 zakładając że mechanik nie popełnił błędu i złożył kierownicę tak jak była do jazdy na wprost i ustawił taśmę prawidłowo - ustawienie geometrii, 3 odczyt błędów ze sterowników, 4 kalibracja czujnika kąta skrętu zgodnie z procedurą pomimo że w blokach pomiarowych wartości się nie zmieniają. Na razie nie wiadomo jakie masz...
Chyba uszkodzony czujnik skrętu.Na kompie kąt skrętu się nie zmieniał mimo kręcenia kierownicą. Nie znam się na samochodach ale nie chcę żeby robili na mnie doświadczenia. Na czym polega kalibracja czujnika i jak się ją przeprowadza?
Witam. Mam podobny problem volvo v70 D5 wyskakuje błąd: Usterka wewnętrzna czujnika kąta skrętu. Program wskazuje, że kierownica jest skręcona o 180st w lewo gdy koła są wyprostowane, adaptacja czujnika nic nie daje. Trzeba wymienić czujnik, czy można to jakoś naprawić?
czy w vagu bez kalibracji w czasie rzeczywistym można zaobserwować zmianę parametru podczas skrętu kierownicy? Nie, dopiero po kalibracji.
Miałem problem w A4B8, po wymianie sterownika wspomagania na taki po regeneracji / naprawie. Faktem, że kodować się dał, ale nie można było zrobić kalibracji. Finalnie okazało się, że był nie odpowiedni sterownik ( mimo iż numery były takie jak trzeba ) . "Regenerator" dał mi od ręki drugi a nie naprawiał mój, stąd wynikły takie cuda. Dodano po 1 Po...
Jeśli tylko odkręcisz przełącznik zespolony (Com) i nie będziesz do niego zaglądał to czujnik skrętu się nie rozkalibruje. Postaraj się też przed odkręceniem kierownicy ustawić koła na wprost i zaznacz np. pisakiem ślad żeby zamontować kierownicę w takim samym położeniu.
łączę się vag 311.2 nr. błędu 0778 czujnik kąta skrętu oo4 brak komunikacji Próbowałem robić adaptację a nie wiem co masz na myśli poprzez ustawienia podstawowe. Dodano po 5 ESP Kalibracja czujnika kąta skrętu - Uruchom silnik - Przekręć kierownicę jeden obrót w prawo i jeden w lewo - Przejedź na krutkim dystansie z prędkością nie większą niż 20 km/h....
Witam Byłem zmuszony do wymiany pompy ESP w Suzuki Swift Sport 2008, poprzednia została uszkodzona mechanicznie. Po wymianie tejże pompy od razu po przekręceniu stacyjki zapala się w liczniku: - na stałe kontrolka ESP (nie można ją wyłączyć przyciskiem w tunelu środkowym) oraz - ciągle miga kontrolka z ,,samochodzikiem", która powinna migać tylko na...
Odkręciłem sterownik od pompy, co się okazało że blaszki były zagięte i nie dociskały. Po wyprostowaniu blaszek, skręceniu do kupy sterownik wstał. Potem krótki test i ABS i ESP działa. Mam wrażenie, że lepiej niż przed awarią ;-) Ciekawi mnie jeszcze czemu zakodowany był jako diesel w orginale. Czy to miało jakieś znaczenie przy jego pracy?? Mam jeszcze...
Na kolumnie i kierownicy powinien być znak. Źle założona kierownica to przestawiony kąt skrętu, no chyba ze uszkodziles czujnik. Do diagnozy i kalibracji wystarczy np delphi ds150, w renault radzi sobie nawet dobrze. Kąt skrętu programuje się dosyć łatwo. Jak jest przestawiony to napewno będzie błąd ESP, bo jest jeszcze czujnik przyspieszenia wdluznego...
Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
Witam Nie działało wspomaganie w Punto II(błąd silnika C1007 jak lekko zagrzałem silnik opalarką to zadziałalo) zdemontowałem silnik wymieniłem przekaźniki i po wymianie jak odpalę auto to nie świeci się kontrolka z kierownicą wspomaganie działa ale jak wykonam kilka ruchów kierownicą to znowu się zapala i brak wspomagania .Nie wiem czy nie jest to...
Witam Mam ten sam problem ze wspomaganiem w seat ibiza 2009r ,świeci się kontrolka wspomagania na żółto i wspomaganie działa na 50% tzn jak się powoli kręci kierownicą powiedzmy jest znośnie ale przy gwałtownych ruchach na parkingu masakra .Na vagu wywala bąd czujnik skrętu .Mam pytanie czy czujnik skrętu to jest ten w maglownicy tzn. (czujnik kąta...
Witam. Autko jak w temacie, rocznik 2003. Potrzebuję PIN'u żeby zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu kierownicy. Z czego mogę odczytać? Mam wsady z CIM'u i z licznika ale sam nie wypatrzyłem. Liczę na pomoc... Pozdrawiam... PS. W razie potrzeby wsady mogę wysłać...
Witam, samochód jak w Opisie. Problem polega na tym: Po zapaleniu samochodu po około 1-2 min pojawia się kontrolka ładowania (ładowanie jest obecne cały czas). W momencie zapalenia kontrolki alternatora w ECU mamy błąd: P0621-Prądnica sterowanie L- Zakłócenie działania po kolejnych 2 min P0621-Regulator napięcia - Usterka w obwodzie prądowym P0622-...
Wymieniając przełącznik, pewnie zamontowałeś na chybił i podejrzewam już zerwaną taśmę. Na moje podejrzenie to: zerwana taśma bądź (o ile taśma cała) nie została ustawiona w pozycji "zero", mając uwzględnioną kierownicę na wprost. Zobacz w parametry kąta skrętu i jakie odchyłki ma, a jeżeli nie pokazuje, to zerwana taśma. A czy Ty widziałeś w ogólne...
Udało się przeprowadzić kalibrację po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich zaworów i całego układu, został on odpowietrzony, akumulator został sprawdzony. Kalibracja przeszła bez problemu, natomiast w tym momencie stojąc w miejscu mogę sterować osią dowolnie, podczas jazdy wystarczy ruszyć kierownicą kilka razy i wyskakuje błąd " Układ wyśrodkowujący...
wiem ze moze sprawa juz nieaktualna ale dla innych: wg mnie zaden czujnik nie jest uszkodzony tylko w czasie wypadku samochod domyslnie odcina wspomaganie (kazdy samochod z elektrycznym wspomaganiem). to samo sie dzieje jesli odlaczysz jakakolwiek wtyczke w systemie wspomagania (czy to z podlaczonym akumulatorem czy bez). komputer po prostu wylacza...
" [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0° tolerancja ±5.0 ° " U mnie jest to 004 ale pojawia się pewien problem. Odpalając auto nie mam błędów. Świecą się one dopiero gdy w lewo przekroczę ez -200' lub 30' w prawo. Po przekroczeniu tych kątów skrętu wartości wyświetlane...
Koledzy i koleżanki jak w temacie - pacjent Lexus IS 300h, objawy przed naprawą = brak wspomagania, kontrolka wspomagania, trakcji, abs, srs itp. Diagnoza - brak komunikacji z czujnikiem kąta skrętu. Po rozbiórce okazuje się że poprzednicy wymienili taśmę srs myśląc że tam jest czujnik skrętu ale zapomnieli zdjąć rzeczywisty, odpinany z taśmy czujnik...
Witam Nie mogę sobie poradzić z czujnikiem kąta skrętu kierownicy. Na desce świecą się kontrolki kierownicy i trakcji, których nie idzie wykasować. Brak możliwości kalibracji czujnika skrętu, na komputerze cały czas pokazuje jedną wartość 3276,7 stopni. Nawet po ściągnięciu kierownicy i symulowaniu na „ pajączku” obrotów zero reakcji. awne.Pozostałe...
Waflo mylisz sie jesli chodzi o czujnik skretu- to tak nie działa i tak sie tego nie kalibruje. To są dwa tensometry czyli elementy które zmieniają oporność pod wpływem napreżenia. A więc nie ma znaczenia przy kalibracji w jakim polożeniu jest kierownica, w dowolnym ustawieniu kiery i kół opor po obu stronach tensometru powinien być identyczny. Dzielnik...
Mam problem z kierownicą Tracer Drifter. Po wciśnięciu hamulca kierownica w grze skręca w lewo. Problem, który opisujesz, może mieć kilka przyczyn, zarówno sprzętowych, jak i programowych. Oto szczegółowa analiza i kroki, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i rozwiązać problem z kierownicą Tracer Drifter: 1. Diagnoza problemu: - Skręcanie kierownicy...
Nie ma co się denerwować, ja wiem jak to zrobić, koledzy też wiedzą, a autor tematu i tak pewnie się z tego forum nie dowie, a co mi tam, bez względu na potencjalną krytykę opiszę sposób ustawienia tego czujnika kąta skrętu. A więc tak, ustawiamy samochód do jazdy na wprost, najlepiej przejechać kilkadziesiąt metrów do przodu tak, żeby auto jechało...
Witam. Kolejne spotkanie z Connectem. Wymieniony czujnik ABS lewy przedni (ATE), nowy zawór podciśnienia turbo nr 9672875080 , oraz podmieniony na inny, używany, zawór sterujący doładowaniem nr 9688124580. Diagnostka po raz kolejny ForScan-em. Brak zapamiętanych błędów w historii. Wykonana kalibracja czujnika kąta skrętu, reset modułu SASM, PSCM. Teraz...
1. Te kierownice mają tyle problemów, że bez drugiej działającej bazy żeby przełożyć/podstawić elementy do tej pierwszej i określić co jest uszkodzone możesz gdybać i zgadywać, czyli tak jak w tym momencie. 2. To że kierownica się nie kalibruje może być spowodowane wieloma rzeczami np. rozkalibrowanym silnikiem, uszkodzeniem uzwojenia, uszkodzeniem...
Nie mogę zrobić kalibracji czujnika kąta skrętu. Cały czas wskazuje wartość -2,5 stopnia i nie zmienia się przy kręceniu kierownicą. W dokumentacji znalazłem informację, że jeżeli czujnik wskazuje taka wartość to napięcie zasilania jest za niskie lub akumulator był odłączony. Wartość jest stała i nie da się wykasować. Wymieniłem czujnik ale nic się...
Motronic czujnik abs dojdzie do mnie jutro. I chciałem jeszcze zamówić ten czujnik skrętu bo zapewne będzie trzeba wymienić Dodano po 2 ABS kontrolka nie dawno mi się zapaliła a ESP off i EPS świecą mi się odkąd kupiłem auto od handlarza z gniezna twierdził że rozebrał tylko kierownicę i trzeba skalibrować czujnik kąta skrętu. A tu zonk nie pomogła...
Auto po przejechaniu 40 km stało 8 godzin. podczas powrotu wyświetliło na ekranie mniej więcej :"awaria zawieszenia prędkość do 90 km/h", trzymał wysokość i można było jechać. Po przyjeździe dał się opuścić ale już nie podniósł się. Lexia ogłosiła" awaria czujnika wysokości tył" , po skasowaniu i przejechaniu paru metrów : " awaria czujnika wysokości...
Samochód tak jak w temacie kod silnika ATJ w manualu 6-biegów sprowadzony z Nieniec uszkodzony. Podczas prac blacharskich musiałem wyjąc deske rozdzielczą i całą elktryke pod deską po lewej stronie przekaźniki i resztę ustrojstwa po złożeniu wszstko ładnie pięknie odpala i jeździ pasacik ale nie gasną kontrolki od ABS i ESP No i teraz zaczynam szukac...
Czyli myślicie że jak wymienie czujnik kąta skrętu to będzie po kłopocie? Znalazłem czujnik firmy Era za 650 zł i zastanawiam sie czy wyciągnąć całą kolumnę kierowniczą i wysłać ją do firm które zajmują się naprawami wspomagań tego typu czy spróbować samemu wymienić tylko czujnik ale wyczytałem też z pewnego poradnika że konieczna będzie kalibracja...
Witam, auto stało dość długo , po odpaleniu brak wspomagania i kontrolka ESP , kupiłem używane wspomaganie (wraz z czujnikiem skrętu) wymieniłem, wspomaganie jest ale kontrolka ESP nie gaśnie . Zrobiona kalibracja , odłączałem akumulator pełny skręt w lewo i prawo i dalej nic . Błąd c0710-a . Czy mogłem popełnić błąd przy montażu ? czy taśma airbag...
witam auto jak w temacie system esp mk 60 auto uderzone po złozeniu przy kasowaniu usterek testerami kts i launch błedy z czujnika kata skretu lew brak inicjacji . błedy skasowane w esp i czujniku podglad parametrów ok kat skretu 0 przy jezdzie na wprost kts robiona kalibracja wszystko ok po przejechaniu kilkuset metrów czasem kilku km nawet krecac...
Witam, Mazda 6 Diesel 2.0 103kW 2008r. W momencie jak samochód stoi na odblokowanych obrotnicach (po ustawieniu zbieżności), po uruchomieniu silnika kierownica skręca do oporu w prawo, wracając do oporu w lewo znowu skręca w prawo. Nie mogę połączyć się z czujnikiem kąta skrętu, w ABS, silniku,układzie kierowniczym brak błędów, nie przechodzi kalibracji...
Dziękuje za link jednak i tak tego nie rozumiem. Mówisz nie w kalibracji, a w czym? Czy może to być wina taśmy znajdującej się pod kierownicą? Dodam jeszcze, że klakson nie działa i błąd poduszki kierowcy. Nawet jeśli wymienie taśme czy czujnik (bo chyba to jedno jest w drugim?) i tak będę musiał wykonać adaptacje/kalibracje nowo włożonej części według...
Wyświetlał się błąd czujnika skrętu i został naprawiony i została przeprowadzona kalibracja. Dziś rano byłem w serwisie diagnozowanie Lexia po skasowania błędu ale nie wyłączeniu kluczyka z stacyjki błąd znika i jak tylko się wyłożyć kluczyk wyświetla się dalej superior falut chodź wywiadzie mi się że wszystko działa prawidłowo. Drugi był też komputer...
Witam jak w temacie mam B116804 - czujnik kąta skrętu uszkodzenie, stało się to po wymianie maglownicy.. Sam magiel wymieniony silnik maglownicy pozstał ten sam. Jestem w 99,99% pewien, że kierownica się nie okręciła, bo była zblokowana.. Może ktoś coś podpowie Tak koła na maksa w lewo: https://obrazki.elektroda.pl/3178577000_... Tak...
Wszystkie błędy związane były z potrzebą kalibracji czujnika kąta skrętu. Pozdrawiam Czy poza testerem istnieje możliwość ręcznej kalibracji czujnika kąta skrętu? Mam błąd MID136 PSID53 FMI10, drążek od kierownicy do wieloklinu kolumny/wspomagania był odkręcony... Czy Autocomem 2013 można takie coś skalibrować?
Witam, potrzebuję wsparcie w podłączeniu wspomagania z Corsy C / Combo. Skorzystałem z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... w którym pomocne okazało się podłączenie pinów. Moje podłączenie wygląda tak: + / - z akumulatora PIN 7 - sygnał z generatora 555 PIN 3 - +12V Jedynym czujnikiem w układzie jest ten czujnik skrętu podłączony...
Po wymianie powinno się na komputerze skalibrować czujnik skrętu ale przed wymianą może warto zrobić diagnostykę, bo może się okazać, że sama kalibracja rozwiąże problem.
więc tak przyprowadziłem z niemieckiego serwisu owe auto było w nim mase usterek elektrycznych i mechanicznych no i ze wszystkim se poradziłem ale został problem abs i esp komputer diagnostyczny pokazuje mi usterke czujnika skrętu no i tu sie zaczyna problem bo zasrane wremachty czyli niemiecki serwis prawdopodobnie ściągały kierownice i mogły coś uwalić...
Witam, i dziękuję za pomoc, czujnik udało się skalibrować po zalogowaniu bez problemu, zgasła lampka kontroli a zapaliła się ABS'u wskoczył jeszcze potem błąd: Monday,30,April,2007,16:48:03:16550 VAG-COM Version: Beta 702.5 Address 03: ABS Brakes Control Module Part Number: 8E0 910 517 D Component and/or Version: ESP8 front H06 0120 Software Coding:...
Czujnik kąta skrętu kierownicy wykrywa błąd przy odchyleniu powyżej 5 stopni podczas jazdy na wprost. Pierwsze proponuje sprawdzić geometrie następnie wykonać kalibracje czujnika kąta skrętu ;)
Witam! Nie, auto ma wymienioną całą listwę kierowniczą (wspomaganie itd) i ktoś przy składaniu obrócił kierownicą i tak złożył, lub było coś grzebane (auto sprowadzone uszkodzone od spodu). 44-czyli wspomaganie wrzeszczy o czujnik kąta skrętu, a 16- elektronika kolumny kierowniczej - uszkodzenie mechaniczne czujnika skrętu. Wspomaganie działa, ale świeci...
Te wszystkie oznaczenia wskazujące "błąd" w sensie to 0010 to nie jest błąd tylko jest to bardziej numer sterownika w którym błąd ten występuje. Dla przykładu po zeskanowaniu Audi : 01-Silnik -- Stan: OK 0000 02-Skrzynia biegów -- Stan: OK 0000 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 04-K1t skretu kierow. -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000 09-Centr.zesp.elektr....
Ten dekielek rozebraliśmy na 1 ogień tam na oko wszystko okej było. Komputer tez widział "ręczne kręcenie zwrotnica". Spróbujemy kalibracji. Ja to stawiam na uszkodzony czujnik skrętu kierownicy, ale nie będziemy w ciemno wymieniać wolę potwierdzic. Jak na złość w komputerze nie mieliśmy tego parametru w wartościach rzeczywistych. Dziwne
Witam, W Merivie A, 1.8 benzyna, rocznik 2006 zaczął się pojawiać sporadycznie błąd EPS i wyłączało się wspomaganie przy maksymalnym skręcie w prawo. Od kilku dni przy niższych temp. w nocy i nad ranem pojawia się już znacznie częściej nawet przy delikatnym obrocie kierownicy w prawo. Dzieje się to najczęściej na zimnym jeszcze silniku, kiedy się go...
Sprawdź przewody przy pompie ABS i wtyczki przy czujniku kąta skrętu. Po wymianie czujnika kalibracja była robiona czy nie ? ===ABS DTC C1277-E0=== Kod: C1277 - Błędny sygnał 1 i 2 czujnika kąta obrotu kierownicy Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców...
Najprawdopodobniej w tym modelu nie ma opcji kalibracji czujnika kąta skrętu, po prostu wystarczyło ustawić taśmę airbag nie na środku, a tak żeby pokazywało 0 przy kołach na wprost. Ruch skrętu kierownicy jest tak mały że nie zerwie taśmy airbag.
Załączam wydruk z geometrii na Hunterze DSP600. Pierwotny pomiar się nie zapisał, dlatego jest taki sam jak bieżący, ale zbieżnośc była trochę rozjechana. Teraz kierownica jest prosto, nie ściąga, ale mimo wszystko został objaw z tą kierownicą, że czasami po skręcie nie odbije do końca (brakuje ~1cm do pełnego odbicia) i przy jeździe mogę ją przechylić...
Witam - przekazuje WŁASNE!!! doświadczenia do problemu ericssoun3m----odłączyć klemę minusową od akumulatora----zdjąć poduszkę kierownicy--sprawdzić zgodność nacechowania wałka z kierownicą(jeżeli dobrze pamiętam trzeba odkręcić nakrętkę kierownicy żeby dojrzeć nacięcia które muszą się pokrywać)---co do taśmy pod kierownicą to już parę półek wyżej (poduszkę...
witam Mam problem z Peugeotem 407 2.0 hdi 2006 rok - uszkodzona byla tasma w przelaczniku zespolonym, przez co nie mialem esp/abs. Zakupilem przelacznik zespolony, zostal przelozony i okazalo sie ze jest jeszcze jeden blad esp - uszkodzony czujnik abs/esp w lewym przednim kole. Czujnik zostal wymieniony, pokazal sie blad esp nadal-ale inny.. brak spojnosci...
Witajcie. Kolega zatrzymał się właśnie podczas podróży. Wyskoczył błąd wspomagania ukłądu kierowniczego. Da się jechać autem ale bardzo ciężko pracuje kierownica i dochodziły jakiejś dźwięki z układu. Wcześniej był u mnie na wymianie turbosprężarki i występował w aucie dziwny objaw jakby nadmiernego przyblokowywania kierownicy przy zwiększonej prędkości...
Witam, po wymianie modulatora 2-giej osi na desce rozdzielczej świeci kontrolka esp z komunikatem usterka ESP. co wykonaliśmy: - wymiana modulatora 2-giej osi (poprzedni umarł) - do wcześniejszej diagnozy podmiana sterownika EBS z innego samochodu - kasowane błędy bezpieczeństwa - w sterowniku ebs brak błędów, - jazda testowa po odcinku 3km w miarę...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
Dodam trzy grosze dla ludzi, którzy będą wymieniać w.w czujnik w Grande po 2009r i podobnych (czujnik taśma lutowany do płytki). NIE SUGEROWAĆ się "koła na wprost", ponieważ są frezy na całej kolumnie i nie można pomylić położenia kierownica-wspomaganie-przekładnia. Najważniejsze jest NIE DOCISKANIE nowego czujnika przed ustawieniem czujnika momentu....
Walczę z kierownicą T300, praktycznie mechanicznie nowa. Najpierw rozłączała się podczas autokalibracji. Powodem był zimny lut na jednym z tranzystorów, uderzenie powodowało wyłączanie zasilacza, gdyż zanikało 5 V z USB. Potem kierownica nie była rozpoznawana przez PC jako T300RS, tutaj powodem był zły styk na przełączniku PS4/PS3. Po tygodniu użytkowania...
Wycinek z forum a4-klub.pl o dołożeniu tempomatu. [syntax=text]5. Konfiguracja Vag-Com'em 16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy...
Zrób kalibracje czujnika skrętu.
Chodzi o poniższą adaptacje? zujnik kąta skrętu kierownicy (G85) Wymagania: Uruchom silnik. Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo. Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy). W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła...
Słyszeliście może o takiej czynności, jak kalibracja czujnika skrętu? P.S. o tym obciążaniu czujnika, to pisałeś po pijanemu czy jak? :P
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, tematów o tym dużo na forum ale konkretów mało. Objawy: wspomaganie działa tylko gdy kręci się powoli, w momencie próby szybkiego obrócenia kierownicą idzie bardzo ciężko. Brak błędów w sterowniku pompy (kontrolka wspomaganie gaśnie po zapaleniu, nie zapala sie w trakcie jazdy). We wszystkich pozostałych sterownikach...
Witam serdecznie szanownych kolegów. Kupiłem ww. A klasę model A140 z 98r. Mam natomiast problem opisany w temacie. Sprzedający opisał problem pompy wspomagania mówiąc o połączeniu pod pojemnikiem płynu do spryskiwaczy, lecz uważam że ważnym jest, aby podać tu jeszcze inne informacje: auto miało wymieniane łączniki drążków kierowniczych(mogę się mylić...
Witam! Problem dotyczy merivy A 1.6 16V 2005r. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu wszystkie kontrolki, które powinny gasną. Po odpaleniu auta tez jest wszystko w porządku, ale chwilę po ruszeniu/cofaniu zapala się kontrolka trakcji. Gdy autko wpadnie w poślizg zanim ta kontrolka się zapali, to system poprawnie funkcjonuje, w przeciwnym przypadku...
Sprawdź czy nie piszą o kalibracji czujnika skrętu w tym wozie.
Witam. Koledzy potrzebuje pomocy, nakierowania co zrobić z fantem w Golfie V. Błędy jak poniżej. Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK60-F.lbl Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 K Komponent: ESP FRONT MK60 0103 Kodowanie: 0021121 Kod serwisu: WSC 00046 412 221184 VCID: 3A7149797501EDC82F8 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00290 - Układ...
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
ABS działa na wszystkich kołach ? po kilku dniach kontrolka od wspomagania kierownicy i zgłasza czujnik konta skrętu i nie mogę go wykasować Może trzeba zrobić kalibrację/adaptację ?
W aucie po ustawieniu zbieżności kół zrobiono reset pamięci a następnie kalibrację czujnika kąta skrętu za pomocą narzędzia TS. Niby kalibracja przebiega pomyślnie, ale chyba przy okazji wyczyszczona została pamięć czujnika momentu obrotowego w kolumnie kierownicy. Teraz pojawia się kod błędu X2610 (Torque Sensor Missing Calibration of Adjustment Value...
Wystarczy kalibracja. Nie masz spadków napięć podczas rozruchu ?
Czujnik kąta skrętu w porządku, sprawdzałem w parametrach, kalibracja przeprowadzona na nowo, nic nie pomogła. Usterka występuje wyłączne przy skręceniu kierownicy skrajnie w lewo.
Trzeba do mechanika, który oprócz odczytu błędów potrafi prawidłowo odczytać parametry, oraz przeprowadzić ewentualnie kalibrację. Numer błędu pamiętasz ?
Czy komputer łączy się ze sterownikiem abs? Jeżeli tak to czy wyświetla jakieś błędy, można odczytać parametry? Nie wiem jak to wygląda w volvo, ale np w oplu vectra c przy podobnym problemie z abs/esp trzeba przeprowadzić kalibrację "czujnika kąta skrętu". W tym volvo masz chyba DSTC z taśmą poduszki kierownicy.
Błąd kalibracji? Czy błąd czujnika. Lepiej podaj numer błędu to zobaczymy zanim coś namieszasz.
Kalibracje czujnika kąta skrętu też należy zrobić przy każdorazowej naprawie układu kierowniczego. Kąt przy max skręcie kierownicy ma być w zakresie - 640 do +640 i przy kołach ustawionych do jazdy na wprost równe 0 +- 2 stopnie
Zapomniałem już trochę o tym temacie. Udało się rozwiązać problem. Uszkodzony okazał się czujnik skrętu. Po wymianie na inny i kalibracji wszystko działa ta jak powinno.
Witam wszystkich mam w swojej astrze h problem z kontrolą trakcji ,po podpięciu opcoma wywala błąd B1012-00 czujnik kąta skrętu nie wykalibrowany, jednak kalibracja się nie powiodła ,opcom nie widzi czujnika, ma dostęp do CIMa ,przyjmuje kod dostępu ale nie reaguje na ruchy kierownicy podczas kalibracji .Nie wiem co robić dalej znajomy mechanik przelutował...
Dziękuję za zainteresowanie. Dostęp do parametru Vehicle Acceleration mam tylko poprzez ECU. W ABS (a dokładniej ESP) jest czujnik przyśpieszenia bocznego, oraz czujnik skrętu kierownicy i one są w porządku. Opcje kalibracji w ABS mam: "Steering Angle Sensor Calibration" - to na pewno nie to "Sensor Cluster Calibration" - o to Ci chodzi? Jak wygląda...
na obu pinach jest napięcie: na 5 stałe, na 6 po obudzeniu przez pilota lub otwarciu dzwi,co ciekawe gdy napięcie na pinie 6 zaginie po uśpieniu podaje 12v z pinu 5 a pilot centralnego zamka niestety nie działą,choć przed wygaśnięciem napięcia na 6 działał poprawnie. błędy odczytane w moim 307cc 2004r przez pp2000 kalkulator dachowania stały błąd VAN...
Witam. Czy demontowałeś koło kierownicy? Jeżeli tak to czy koła były na wprost? Jeżeli tak to czy zamontowałeś ją dokładnie tak samo i zapiąłeś wszystkie kostki elektryczne? Nie wiem jak jest w golfie ale w pasacie (starsze modele) na czujniku skrętu (na kierownicy) było oczko w którym powinna być widoczna żółta kropka. Dodano po 8 Kalibracja czujnika...
Jeśli wymieniłeś lub coś tam zrobiłeś przy czujniku to na początek przejedź się trochę samochodem skręcając w lewo i prawo...potem kalibracja VCDSem....nawet ci program podpowie jaki login wpisać....lub zawsze możesz oddać do elektromechanika takiego polecanego...
Myślę, że temat można uznać za zamknięty. Po kalibracji kąta skrętu zrobione samochodem ok 50km i błąd nie wyskakuje... Do tej pory już zdążyłby sygnalizować usterkę.
źle rozpoznaje pozycję srodkową.Możliwa usterka czujnika kąta skrętu,lub wystarczy dokonac kalibracji. Zgłoś się do kogoś kto ma tester diagnozstyczny Tech2 (prawdziwego Techa,nie ten syf na PC)
Zadne bledy nie są kasowane z chwilą wyciągniecia kluczyka,bez herezji panowie.Usterka może być zapisana ze statusem "sporadyczny" lub "nieobecny".Pomoc w kierowaniu przechowuje info o usterkach nawet podczas odłączenia zasilania. Byc może diagności skopali sprawę podczas diagnostyki. Co do czujnika skrętu-zgoda-pada,ale wymiana w warunkach amatorskich...
Cześć. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to podjedź do kogoś, kto ma WDS/IDS i zrób kalibrację konta skrętu kierownicy. Zwykle po ustawieniu zbieżności jest z tym problem. Jeśli masz niedaleko do Grudziądza, to zapraszam do mnie. 512267340 www.czescimondeo.pl
... Co koledzy by zaproponowali na zakup interfejsu diagnostycznego do kwoty 7-8 tys nowego lub uzywanego? Ja mam na testach Gscana i na 99% go biorę. Za około 9 tysiaków go można kupić. Do azji wymiata. Zresztą wrzucę w końcu więcej info na temat jego mozliwości jak obiecałem bo w święta było nieco więcej wolnego od roboty. Jak szukasz tańszego interfejsu...
czujnik skręt kierownica kalibracja czujnik skręt kierownica kalibracja czujnik skręt
pralka połowa załadunek ekspres delonghi zbiornik fusów sumator schemat
telewizor elektron telewizor elektron
Amica kuchnia - kod 18702: interpretacja i rozwiązania Pin w wiązce elektrycznej kostki - definicja i zastosowanie