punto1108 A moje pytanie to czy można przedłużyć jeden z czujników temperatury, Nie znam tego sterownika ale w każdym sterowniku jaki byś nie kupił jest tylko około 2m kabla do czujników więc i tak musisz go przedłużyć jeżeli kolektory masz dalej , niektóre czujniki w sterownikach wymagają kalibracji ale większość nie. Czyli jaki wniosek kolego , przedłużenie...
Witam:) mam mały problem z kalibracją instalacji gazowej w moim autku. "gazownicy" założyli mi dysze 1,5mm i przy kalibracji wyskakuje błąd że dysze są za małe mnożnik wynosi wtedy wynosi 1,8 i spada do 1,6. Przy szybszej jeździe wywala mi błąd Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciąŜeniu – nastąpiło...
Szczerze mówiąc nie wiem... Dziwna ta mapa... chyba że to są właśnie mnożniki wyrażone w procentach. Wtedy znaczyłoby, że jest ok. Po poprawnym doborze dysz i regulacji ciśnienia powinna wystarczyć jednokrotna kalibracja. A propos pytania o komputer wtrysku od benzyny to adaptuje się sam w pewnym zakresie, chyba że jest zbyt duża rozbieżność to przejdzie...
Dziś zrobię trasę 30 km podłącze kompa i popatrzę, a o co chodzi z tym błędnym ciśnieniem na kolektorze? 0,65 bara wywala błąd podczas auto kalibracji jak przerzuci na gaz na benzynie jest OK.
Proszę Was o pomoc gdyż mam dokładnie ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z tym problemem do końca ? Wymieniłem ostatnio w 307 to co było do zrobienia: - sonda lamba 2 - spawanie kolektora wydechowego - czyszczenie przepustnicy + kalibracja - wymiana czujnika położenia wału korbowego - wymiana potencjometru gazu w silniku ( używany oryginał ) - nowe...
Witam. Może mi ktoś pomoże. Mam sekwencyjny wtrysk gazu ze sterownikiem versus. Kupiłem interfejs do podłączenia kompa i ma program. Jest problem przy kalibracji w czasie jazdy, bo cały czas ma podciśnienie z kolektora na tym samym poziomie tj. 100kPa a powinno wahać się między 0 a 100. Co zrobić żebym mógł skalibrować gaz w czasie jazdy? Pomocy
przewód jutro sprawdzę akurat o tym nie pomyślałem . Wersja 8V także kolektor ssący chyba odpada Co do przepustnicy to jak wygląda kalibracja sam tego nie zrobię rozumiem ???
Ułatwieniem utrzymania zadanej prędkości (czasu wtrysku) jest tempomat. Stała prędkość nie jest w żaden sposób tożsama stałemu czasowi wtrysku. Jeśli dla Ciebie dwaj czołowi inżynierowie firmy STAG nie są autorytetem, bo oni mimo ze zjedli na tym zęby wg Ciebie nie mają racji, to jak z Tobą można gadać? Ja tam widzę na ich filmikach i dokumentacji...
Napraw raz a dobrze i zapomnij o problemie. Kup NOWY zawór, wyczyścić ew syf z kanałów i kolektora, zamontować, skalibrować. Skoro nie chciał ci wykonać kalibracji, to pewnie nie bez powodu...
Ja tego nie zakładałem, to jest znajomy mojego klienta i chce koniecznie żebym mu to poprawił, auto kalibracja trwa w nieskończoność i jeszcze przed auto kalibracją wywala błąd o niewłaściwej wartości ciśnienia w kolektorze ssącym samochód chodzi nie równo, podczas jazdy niestety nie miałem możliwości sprawdzić korekt, ale na wolnych obrotach ma za...
miałem podobny przypadek,padł czujnik ciśnienia na kolektorze sinik z diagnozowałem sdp3
to sprawdzałem w kalibracjach obsługa i konserwacja, robi reset scr,egr,wtryski,czujniki cisnienia w kolektorze,nox,dpf Testy jest webasto ,testy zostały przerowadzone pozytywnie, tylko podczas testów komunikat na desce szybko migał, ale testy wyszły pozytywnie.
Czyli zmniejszyć ciśnienie i wykonać od nowa auto kalibrację - dobrze rozumiem ??? A co do dysz - to te wwiertki na kolektorze ssącym - zgadza się ???
daj linka do schematu, a co do punktu pierwszego to jesli napiecie jest reulowane tranzystorem polaczonym szeregowo z obciazeniem, to sprawdz cze ten tranzystor nie ma zwarcia pomiedyz kolektorem a emiterem
Sch. wersji z UL1481: Sprawdzaj od: 1. Zasilacz - napięcie na kolektorze T7 (BD355) - 17,5V; jak brak/nieprawidłowa wartość/próba kalibracji R54/ > naprawa zasilacza > potem punkt 2 2. Wzmacniacze UL1481 - napięcie pin12 obu układów - 8,9V 3. Sprawdź co wyżej, gniazda głośnikowe, czy zwierają styki wyłączające wew. głośniki; bez włożonego wtyku pomiar...
Kalibracja obrotomierza nie powinna zależeć od R1: przerzutnik T1 T2 ma na kolektorze stan niski, impuls na wejściu (baza T1, przez R1 C2 D1) powoduje impuls o ustalonym czasie i amplitudzie na wyjściu, regulacja P1 ustawia amplitudę tego impulsu na wskaźniku (czas jest ustalony). Do działania są potrzebne impulsy, które wyzwalają przerzutnik T1 T2,...
jest problem zacząłem robić kalibrację i klops najpierw błąd niskie ciśnienie w kolektorze czy jakoś tak 0,6bara a potem za niskie obroty a na koniec za małe dysze :( jak się skonczyło mnożnik tak poleciał do góry że go prawie nie widać. i co teraz???
o ile zrozumiałem to pytasz czy podciośnienie reduktora i vacum mapsensora mogą byc połącoznej wspólnie przez trójnik do kolektora ssącego. Może . Jeśli nie wychodzi kalibracja to albo jakiś element instalacji jest uszkodzony albo nastawy są dlalekie od oczekiwanych. Autokalibracja nie zatępuje myślenia i pewnego wyczucia bo od czegoś przecież trzeba...
Jak się "rozchodzi" to chodzi, problem jak przerzuca na gaz. Ciśnienie mam robocze 1.57, tak pokazało po kalibracji. Dodano po 1 A i samą kalibracje też ciężko zrobić bo wyskakuje że ciśnienie w kolektorze 0.61 jest nieprawidłowe albo że obroty spadają i są za niskie.
jakie masz ustawione ciśnienie na reduktorze w trakcie kalibracji ? sprawdź ciągłość przewodów między steronikiem LPG, a listwą. Sprawdź stan wężyków między kolektorem ssącym, a parownikiem i MAP sensorem. Dodaj zdjęcie wartosci cisnienia w trakcie pracy na biegu jałowym na LPG.
Witam, mój problem zaczął się chyba od tego, że oscyloskop dosyć długi czas stał w chłodnym pomieszczeniu, teraz gdy zacząłem go używać, na odchylaniu X brakuje minimum 3 działek (0.6cm). Napięcie 150V-> 151.2V, 130V-> 134.2V, 12->12.04V, -12V -> -12.04V, nie ruszałem kalibracji X potencjometrem VR708. Na lampę z kolektorów T720 wychodzi 60.7V, T721...
Czyli wymiana kolektora na sprawny i pozniej co ? rozlaczenie aku a pozniej do gazowników na ponowną kalibracje ?
Zgadza się pod maską czerwone valteki.Podciśnienie jak najdalej przepustnicy silnik m50b20(kolektor plastik).Zdjęcia postaram się dodać.A na razie zmniejsze ciśnienie na 1,1 kalibracja i zobaczymy co wyjdzie.
Poczytaj instrukcję i się nie zastanawiaj :D:D:D . Współczesne sterowniki mają mapsensor który mierzy ciśnienie gazu względem ciśnienia w kolektorze i samo podciśnienie kolektora. U Ciebie jest tylko tylko ciśnienie. Dlatego do kalibracji dopina się ten drugi czujnik, który jest zbędny do normalnej jazdy. Zmień reduktor.
Witam forumowiczów, pytanie jaki kabel jakiego koloru w lagunie 2 1.8 v16 w map sensor o którym tu mowa jest przewodem sygnałowym? Chcę białym kablem z brc z map sensora podpiąć się do map sensora tego co jest w kolektorze ssącym map sensora i chciałem trochę pogrzebać w kalibracji. Posiadam brc sequent 24 i program brc P&D. Z góry dzięki za odp.
kalibracje przeprowadzać na rozgrzanym silniku tak aby temperatura gazu była zbliżona do roboczej.jakie wtryski i nawierty kolektora (foto).jeśli przy pokrytych mapach będzie szarpał to nadal problem z WN lub mocno rozkalibrowane wtryski.
WITAM. Kolego stanisławpiotr podpiołem właśnie tak i czujnik funkcjonuje, wraz z dodaniem gazu minimalnie rośnie ale dopiero podczas jazdy pokazuje wzrost ciśnienia. Mam wpięty dodatkowo zegar, manometr w intercooler i ciśnienie na zegarze jest takie samo jak w sdp3 w bloku pomiarowym czujnika doładowania. Jedyne co mnie nurtuje to wskazania czujnika...
Od fiata 126p WEBER Oczywiście z Bisa 700? To chyba najprostsze rozwiązanie dla tego silnika. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa; jak udało Ci się zaślepić kanalik płynu w kolektorze ssącym? Ja kiedyś jak zakładałem akurat FOSA to musiałem zmienić kolektor. Wracając do twojego przypadku, to dobre czyszczenie i kalibracja powinny załatwić sprawę pod warunkiem,...
Filtry wymieniam na bieżąco co 10 tys obydwa na raz bo to groszowe sprawy.Podpiołem się do kompa staga przez bluetooth przeprowadziłem kalibrację i nie mogę zmnieszyś obrotów kalibracja oczywiście nie przebiegła do końca bo wyszedł bład za wysokie ciśnienie w kolektorze i silnik zgasł.Sprawdziłem przewody podciśnienia i wszystko ok.Jakieś sugestie co...
Wczoraj wyczyściłem kolektor i EGR. Przy tym zająłem przewody wysokiego ciśnienia i przelew. Uszczelki zostały stare. Po złożeniu nie chciał długo zaskoczyć. Zadziałał po długim czasie przy pomocy sprayu z samostartem. Nie odpowietrzałem go, bo silnik pracował równo. Przejechałem 20km. Wszystko chodziło bez zarzutów. Nagle stracił moc i zapalił kontrolkę...
Witam, zamontowałem do mojego auta lpg sekwencyjny mam problem z wgraniem oprogramowania częściowo je wgrałem, zatrzymuje się na auto kalibracji staje na błędzie związanym z ciśnieniem kolektora ,nie wiem co to znaczy ,auto powyżej 5000 nie ciągnie jak powinno i nie przerzuca automatycznie z benzyny na lpg dodam ze instalacje montowałem samodzielnie...
W takim razie proponuję obwód wejściowy z transoptorem, ale 817 (jest niemal w każdym zasilaczu impulsowym) plus 1N4148 antyrównolegle do LED, dzielnik /5 na 4017 (lub 4022) i tranzystor do realizacji wyjścia z otwartym kolektorem: 2187652900_1369401142|xrJ1iAuasm
Objętość wtryskiwanego paliwa zależy od ciśnienia na listwie, czasu wtrysku, temperatury i ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym i jeszcze kilku innych parametrów . Jeśli więc myślisz że jakakolwiek kalibracja lepsza niż 10-20% jest możliwa pomiarem jednego parametru to szczerze zapomnij . W zasadzie więcej parametrów można odczytać diagnostycznie...
Kontynuując wywód na temat Reduktorów Prinsa jeżeli ktoś posiada w swoim samochodzie nowy reduktor Prinsa tj. reduktor z tylko jedną membraną to nie powinien mieć już problemów z zacinaniem się iglicy wystarczy po prostu spojrzeć na reduktor , jeżeli pod jednym i drugim deklem widać dwie gumowe uszczelki (membrany) to jest jeszcze starego typu, jeżeli...
mape skasuj calkowicie skalibroj i sprawdz wtedy jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc przewodow miedzy listwa a kolektorem jesli ok to podejrzenie pada na sama listwe ,a jesli potrafisz to ustaw go recznie po kalibracji
Cześć, jeżeli pobiera ci płyn musisz zwrócić go- jeżeli jest faktycznie uszkodzony. Dobrze by było gdybyś sprawdził dalej przód do kolektora ssącego. Ale jeżeli EGR jest zrobiony ok, musiał byś zajrzeć do intercoolers przed miska olejowa - możliwe że tam przedostaje się woda. Błąd przepływomierza może się pojawiać z kilku przyczyn, klapa, doładowanie,...
dzieki za pomoc, na razie z centralka sie wstrzymam, ale o tym pozniej. tymczasem garsc swiezych informacji. bylem po znajomosci (za przyslowiowe piwko) po porade u w miare dobrego (tak mi sie wydaje) gazownika. podlaczyl auto pod kompa, obejrzal instalacje. komputer nie zanotowal zadnych bledow oprocz bledow zasilania. po sprawdzeniu parametrow gaziarz...
Witam. Posiadam astre f 95' 1.6 16 v (100km) z sekwencja KME diego 1.5b,reduktor stefanelli/Cisnienie okolo 1,2 bar(był silver ale zakonczył zywot zaworek cisnieniowy) listwa rail 3ohm niebieskie cewki po wymianie tłoczków i kalibracji(11.07.2011).(listwa schowana pod górna czescia kolektora, wezyki dł. ok 16 cm). Dysze zamontowane w kolektosze maja...
7106 to ja bym zostawił w spokoju. Najczęściej pada zabezpieczenie na SS9013. Poznasz go łatwo, bo ma zwarty kolektor z bazą (złącze B-E pracuje jako dioda). Oznaczenie na płytce to najczęściej Q1 ( w zależności od wersji).
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
Zaprojektowałem i wykonałem nawet działający model :] Krótko o. Urządzenie zbudowane jest na układzie LM393 (podwójny komparator). Czujnikiem temperatury jest dioda 1N4148 (po niewielkiej modyfikacji może być i termistor). Pierwszy komparator porównuje napięcie ustawione na dzielniku rezystancyjnym R5, R7 ze spadkiem napięcia na diodzie D1. Rezystory...
Ja używałem jako czujnika temperatury starych diod germanowych z serii dog. Obie takie same, a bez kalibracji błąd wyniku wynosił ok. 25%. A to były tylko 2 diody! Diody germanowe to pomysł ale nie na ten zakres temperatur. Max. dal germanu to 75...90C. Tomcio7 Dobrym rozwiązaniem, a właściwie lepszym od diody 1N4148 jest tranzystor np. n-p-n. Należy...
To "zwiera do plusa" nie jest dla mnie całkiem jasne, ale spróbujmy :D Można to zrobić np. tak: http://obrazki.elektroda.net/4_124810941... W obu wariantach styki przekaźnika zastępują po prostu kontaktron. W wariancie 2 przekaźnik musi mieć rezystancję cewki większą niż 250Ω (prąd wyjściowy przepływomierza nie może przekraczać 20mA). Wariant...
Ad.1. Nie wiem. Nie widzę tam nic trudnego. Ad.2. Nie wiem jakie kostki masz na myśli. Wtyczki przepinasz w tej kolejności, w jakiej masz wpięte w listwę Valtek. Ad.3. Te "metalowe tulejki z gwintem" to wkrętki w kolektor. Masz już takie zamontowane więc te cię nie interesują. Masz interfejs żeby zrobić kalibrację instalacji po montażu nowej listwy?...
Po zakończeniu gwraancji istnieje możliowśc płatnego dostepu do ECU. Koszt wygenerowania hasła to 100 zł. MAP SENSOR podłączony miał króciec VACUM do kolektora ssącego - podłaczenie było poprawne. Myśle, że należy skontaktować się z jednym z autoryzowanych serwisow a nie prowadzić eksperymentow ale decyzja nalezy do Pana o ile Pan sobie życzy po podaniu...
Oba całkiem niezłe, wole AC ze względu na możliwość kalibracji (nie jest wymagana) oraz na metalową listwę która nie pęka tak jak kompozytowi może się przytrafić. Jednak zdecydowanie polecam wtryski pojedyncze montowane najbliżej kolektora, cena za HS211 z kabelkiem w AMAXie to 67zł więc nie aż tak źle. Dobry gaz to dobry wtryskiwacz z dobrym montażem...
Witam, podaje sposob kalibracji: do kalibracji wyjac z podstawek uklady scalone IC1 i IC2. Zakres µF = rezystancje miedzy noga 6/7 IC1 i kolektorem T1 ustawic przy pomocy P3 wartosc =190 Ohm. Zakres nF = rezystancja noga 6/7 IC1 i noga 8 IC2 ustawic za pomoca P2 wartosc 5,94 KOhm. Zakres pF = najpierw odlutowac ze strony K1 rezystor R3 i ustawic...
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
W BSE czyli 1.6 Mpi bardzo duży wpływ ma długość wężyków od wtrysku do kolektora oraz miejsce wkręcenia dysz do kolektora. Dwa paliwo gazowe potrzebuje większej energii do zapłonu (liczba octanowa) a za tym wyższego napięcia na cewce zapłonowej. Kłaniają się świece i kable zapłonowe oraz sam moduł cewki (Szczególnie jak problem jest na obrotach 1500-2000...
Jak by ktoś ze specjalistów nie wiedział to odpowiadam na własne pytanie: Autokalibracja nie szła gdyż: posiadam wtryski JP, które są za wolne do full grupy + źle ustawione ciśnienie na reduktorze. Zamulanie itp. to po 1: zła regulacja, mocno za bogato na lpg przez co sterownik benzyny wprowadzał mocne korekty i szarpało przy przełączaniu. Poza tym...
Dzisiaj jeszcze pokombinuje, wyeliminuje wadliwosc wtryskiwacza gazowego i sprawdze albo zrobie nowa uszczelke pod kolektor ssacy. Wiem, ze byla przerwana nalozylem spec pasty, ale to nie pomoglo moze puscila? Mam zamiar sprawdzic cisnienie na cylindrze, ale wydaje mi sie ze jest Ok! Napisze jak to poszlo. Dzieki za komentarz.
Witam wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej z kolektora ssącego przeprowadziłem kalibrację i zaobserwowałem dziwne zachowanie silnik bardzo delikatnie zaczął falować na obrotach a obroty silnika utrzymują się na poziomie około 980 obr/min silnik rozgrzany na postoju wentylator załączył się dwukrotnie a obroty nie spadły. Czy to może być wina...
Podaj parametry: Moc silnika, rozmiar dysz, ciśnienie gazu, temperatura gazu i reduktora w momencie kalibracji. Czy nie zamieniłeś sobie wtrysku LPG z wtryskiem PB tzn odcinasz wtrysk PB pierwszy od strony rozrządu a dawkujesz LPG nie na pierwszy a np drugi albo trzeci albo czwarty? To spowoduje też jaja z kalibracją bo jeden garek niema paliwa a drugi...
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Ciśnienie na reduktorze ustawia się mechanicznie, ale program pozwala na jego podgląd na żywo. Tak czy inaczej po wymianie wtryskiwaczy trzeba przeprowadzić ponowną "kalibrację" instalacji, tj. zebrać nową mapę na LPG i dobrać mnożnik korekcyjny. Dalej nie wiem o co Ci chodziło z "zasysaniem węży"... LPG nie jest zasysane przez silnik, tylko jest do...
Jeżeli siłownik porusza klapy przy gwałtowniejszym dodaniu gazu to raczej membrana jest cała. Przy uszkodzonej będzie słychać syczenie przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu no i siłownik może nie działać zawsze lub wcale. Mam taki silnik u siebie i też miałem podobne problemy. To zrobiłem w nim 4 rzeczy. 1. Czyszczenie i kalibracja przepustnicy....
Hana nie posiada kalibracji. Mozna przejść na wężyki 6mm i rozdzielacz albo na 12mm. Bedzie śmigać lux a strojenie to będzie bajka. Jakby co służę afr i regulacja. W tym silniku wtrysk powinien dotykać wkrętki w kolektorze.
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Rzeczywiście jeden obraz wart jest tysiąc słów. Jak zobaczyłem wykres to nie ma żadnych wątpliwości, że było coś nie tak z pomiarami. Pewne są dwa: maksymalnej temperatury stagnacji i otoczenia. Ponieważ dane katalogowe pokazują przepuszczalność dla światła na poziomie 0.83 to nie ma żadnych szans by "sprawnośc optyczna" była większa od 0.8. Pozostaje...
Ze skąpego opisu wynika , że przyczyną może być zasilanie paliwem - brak , niskie ciśnienie , uszkodzona sonda lambda. Ten nr. błędu wskazuje na sondę. Sonda została wymieniona pierwsza na kolektorze nic nie dało, a jeśli chodzi o te zasilanie paliwa to pod powiedz mi o co dokładnie chodzi.(co jeszcze za uwarzyłem że śmierdzi strasznie nie spalonym...
Witam w sekwencji nie podłanczamy sondy lambda tylko do kalibracji i mapowania w czasie kalibracji. Najgorsze są Fordy lubią sobie prykać ale z Fiatami mam dobre skojażenia .Jak cię stać na sekwęcje to ją załuż ale taniej wyjdzie z emulacją a rużnicy nie odczujesz wielkiej chuba że jesteś rajdowcem :)
Sonda lambda ani sygnał TPS nie są potrzebne, mogą być pomocne co najwyżej podczas ręcznej kalibracji instalacji. W znanych mi instalacjach IV generacji mapa korekcyjna jest oparta o czas wtrysku benzyny i ciśnienie w kolektorze dolotowym, więc sygnał MAP jest niezbędny do ich działania. W/g mnie ta instalacja w ogóle jest spartaczona - skoro to V6...
Witam.Spróbuj jeszcze sprawdzić wkrętkę w kolektorze może być przytkana,weź drut około 3mm i podłub jak pisali koledzy,nic tam nie uszkodzisz.Załóż wężyk i sprawdź,jeżeli nie pomogło znajdź kawałek wężyka (conajmniej 1,5)załóż na 3 wylot na listwie,wężyk wyprowadź poza auto i włóż do wody.Odpal auto,jeżeli bąbelkuje to wtrysk działa.Pozostaje kalibracja...
Różnice na lpg mogą wynikać z różnych błędów montażowych np. brak kompensacji pomiędzy listwami, różne nawiercenie kolektora i zainstalowanie wkrętek, różne długości wężyków itp. Listwy valtek , nawet fabrycznie nowe wymagają kalibracji skoku i nawiercenia dysz identycznym wiertłem. Ich podstawową wadą jest częste ,samoistne rozkalibrowanie . Strona...
Czy mogę zmienić listwę z 3ohm na 2ohm (np. hercules blue) bez kalibracji? jakich byś wtryskiwaczy nie założył zawsze trzeba ponownie ustawić skład mieszanki na lpg, także nawet jak założysz hercules blue to bez podłączenia pod sterownik nic z tego nie będzie
Hej, Dziękuję bardzo za sugestie. Wszystko wskazuje na to, że jest to rezystor do kalibracji. W skrócie cały układ służy do pomiaru temperatury na czujniku Pt100. Na wejściu jest dedykowany przetwornik z R czujnika na prąd (4-20mA). Następnie jest wtórnik napięciowy na wzm. operacyjnym. Kolejny stopień to optoizolacja przed blokiem wyjściowym układu...
Witam, auto przyjechało z Niemiec już z tymi objawami (Leon 2004r 1.6 16v. Po odpaleniu silnik szarpie i faluje mocno obrotami - błędy : P1553 i P1504 czyli nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze i nieszczelność. do tej pory zostało zrobione: wymiana czujnika ciśnienia w kolektorze, czyszczenie przepustnicy (bez adaptacji) sprawdzenie odmy sprawdziłem...
Witam wszystkich mam problem z radiem jak w temacie, które po wyłączeniu i włączeniu przestało działać. Słychać jedynie delikatne szumy. Wskaźnik wysterowania nie świeci podczas nadawania, jedynie czerwona dioda. SWR wynosi około 1.7, podczas kalibracji wskazówka jest na max pozycji reflektometru, czyli wygląda ze końcówka mocy jest ok. Kabel od mikrofonu...
To Parownik raczej ok ? Tam przy Auto Kalibracji wyskakuje 0,17 ... To mam szukać nieszczelności ? Dodano po 2 To raczej map sensor lub masz niesczelność w kolektorze dolotowym lub wężyki idące do map sensora ps 01 (jak masz faktycznie takowy jak w programie) lubią się luzować. Co do zapisu to skorzystaj z buttonów- a tego czerwonego - tylko to zapisuje...
Witam ponownie, przepraszam za tak długą przerwę ale sami wiecie święta urlop wyjazdy i jakoś zaszło. Do listwy matrixa zmontowałem wtyczkę: http://obrazki.elektroda.net/50_12637338... http://obrazki.elektroda.net/49_12637339... ... to wszystko podłączyłem do silnika, podłączyłem pod komputer i włączyłem autokalibrację (po rozgrzaniu...
Witam, mam pytanko Ten soft który umieścił sliders8484 jest w wersji 1.40.02, ale nie jest tam napisane do jakiego on ECU się nadaje. Program do kalibracji też nie ma tego napisanego. Czy oni to jakoś zunifikowali ? Będę mógł załadować ten 1.40.02 do mojego ECU - 604S ? Dzięki i pozdrawiam Ps: (at)sylwek1980: Vacuum to nie atmosfera, tylko próżnia....
Z tego co widzę to szybciej padnie licznik z powodu przepięcia niż padnie przetwornica sama z siebie. Z czego wnosisz? Z dotychczasowej awaryjności liczników z zasilaniem opartym na przetwornicy oraz rozmów z monterami. Brzmi raczej anegdotycznie, a monterzy raczej nie słyną z wnikliwej analizy przyczyn awarii... Liczniki są certyfikowane na CAT III...
Nie warto. Oprogramowanie w Texa to porażka. Posiadam Multihub z oprogramowaniem OFF oraz Car+. W przypadku maszyn rolniczych w wielu przypadkach pokazuje jedynie podstawowe parametry jak obroty silnika, temperaturę, napięcie. I to wszystko, co zobaczysz, żadnych wartości w zakresie wtrysku itd. Jeśli chodzi o oprogramowanie do samochodów, to jest...
Symulacja PWM=100% jest równoznaczna ze zwarciem kolektora z emiterem w transoptorze. Skoro stabilizator to 7812, to okład powinien być zasilany napięciem co najmniej 15V. Wobec braku schematu można tylko przypuszczać. Zakładam więc, że niebieski potencjometr służy do kalibracji konwertera by dla PWM od 0÷100% napięcie wyjściowe zmieniało się w zakresie...
Wlasnie dostalem C4 Hdi po 3 latach interwencji Citroena i (jak twierdzi wlasciciel) wymianie polowy samochodu (turbo, pompa, dwumasa, czujniki itd). Silnik pracuje bardzo nierowno, a po resecie wszytskich kodow ponawiaja sie wlasciwie tylko te od wtryskiwaczy oraz czujnika temperatury. (sprawdzane DiagBoxem) Wtryski sa wyraznie poza kalibracja (link...
Podłączenie do przewodu sygnałowego sonda lambda w instalacji IV generacji (nie koniecznie wtrysk sekwencyjny, może być grupowy) służy w zasadzie wyłącznie do kalibracji instalacji. Jedyny dodatkowym czujnikiem jest właśnie MAP-Sensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (i zazwyczaj zintegrowany z nim czujnik ciśnienia gazu). Czujnik podciśnienia...
Wczoraj próbowałem skrócić wężyki - nie było to łatwe - wkrętki są od dołu?! w kolektorze ssącym przy samej głowicy - jedyne co się dało to skrócić wszystkie 4 na 30 cm - trochę muszą być po łukach co mnie teraz niepokoi. Ale do rzeczy - po zabiegu i auto-adaptacji zero poprawy. Dzisiaj wykonałem kalibrację czujnika TPS oraz w odpowiedniej zakładce...
diody wlaczajace opornosci w obwod sa dobrym pomyslem, ale to jest rozwiazanie quasiliniowe. Zreszta jak sie da diody z uplywnoscia, to pojawiaja sie zakrety na charakterystyce, a jak juz jest dioda, ktora ma dobre parametry uplywnosci, to z kolei trudno utrafic z punktem charakterystyki i pojawiaja sie problemy z odwzorowaniem przez program analizujacy...
Tak wiązka była zalana olejem i ją wyczyściłem myślałem że to coś zmieni ale nic z tego sterownika nie otwierałem bo nie chciał bym przy demontażu czegoś uszkodzić, kalibracji pedału nie robiłem bo nie pokazuje błędów,co do sterownika to proszę o wskazówkę jak go rozebrać i czym przemyć. W którym punkcie podłączyć manometr aby sprawdzić doładowanie...
Venarnarco zmierz ciśnienie na cylindrach czy przypadkiem nie masz wypalonego zaworu i podmień wtryskiwacz albo wymień na nowy. Bo czasami może się wydawać ,że jest dobry a jak przyjdzie mu pracować na wydajności to nie daje rady i później tego taki efekt że, ma wypadanie zapłonu. 1mirek58 jeśli masz zrobioną dobrze kalibrację i będzie dalej tak pracował...
Kolego musisz bardziej z poziomować mapę czasu wtrysku lpg poniżej 3ms a jak na pb spadnie mniej niż 0,5ms to odcięcie wtrysków, łapiesz? Może dziwne ale to już trzeci samochód który mam na sekwencji i w każdym tą auto kalibrację można o kant d... potłuc, bo po niej auto dużo pali i szarpie i bardzo dawno już jej nie robiłem. Niema jak to jazda autem...
Mam na myśli montaż zgodnie ze sztuką. Bez zaglądania tam zgaduję że kolektor wiercony bez zdejmowania, każda wkrętka w inną stronę, różne długości wężyków, brak kompensacji między listwami, pewnie i pomiar ciśnienia przed filtrem. Co masz z tym robić? Teraz to już trochę za późno na takie pytania. Bo trzeba było od razu wybrać kompetentnego instalatora,...
mam problem z autem tego typu jakis czas temu wystrzelił kolektor załozyłem nowy (metalowy)bo tamten był do niczego jakis czas potem zaczeły sie problemy auto zaczeło szarpac i strzelac po dodaniu gazu lub prze jezdzie z równym gazem tak jak na gazie tak i na PB.wymieniono przepływomierz kopułke palec swiece kable moduł i zrobiono kalibracje przepływomierza...
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Poszukuję dokumentacji serwisowej od zasilacza laboratoryjnego: UNITRA UNIMA ZT-980-3M https://obrazki.elektroda.pl/7890664700_... Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź • Tak – kompletna dokumentacja serwisowa (schemat ideowy, montażowy, wykaz części, opis regulacji) do zasilacza UNITRA UNIMA ZT-980-3M jest dostępna on-line. • Najpewniejsze...
:cry: :idea: Ok kumam , już tłumaczę ten kondensator ja dołożyłem! , dla tego że tak miałem na wcześniejszej płytce i działało .Tą płytkę sam kleciłem na podstawie wcześniejszej płytki autora która byłem bez menu , ja przerobiłem swoja starsza dodając kilka połączeń i zgodnie z tym schematem . Te potencjometry służą do tego żeby wyregulować dzielnik...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Udało się :D okazało się że przy wlutowywaniu tranzystorów do sprawdzenia uszkodziła się ścieżka miedzy bazą, a kolektorem T6 i T7. Połączyłem je od drugiej strony (bo ta ścieżka jest od strony elementów) i działa. Wcześniej był uszkodzony tranzystor T5 dla tego Tr2 nie dostawał napięcia. Nie pisałem o tym bo wstawiłem nowy, ale dalej zasilacz nie działał...
Witam. Dzisiaj poprawiłem sam siebie. Podłączyłem odwrotnie przewody na 2 wtryskiwaczach benzynowych stąd takie szarpania były. Po poprawnym podłączeniu wszystko powróciło do normy. Praca zarówno na benzynie jak i LPG w normie znaczy sie jak dla mnie zadowalająca. Walka z kalibracja - dalej nici po przełączeniu obroty spadły tak ok 400-500 obr do poziomy...
Masz problemy z czytaniem ? :D Napisane wyraźnie : zawiera czujnik ciśnienia ( czyli mapsensor do pomiaru ciśnienia w kolektorze) , a dodatkowo umożliwia połączenie ze złączem diagnostycznym OBD. Czyli to o czym próbuję bezskutecznie Ci napisać, co piszą Ci na innych forach , a czego jak widać nadal nie rozumiesz. Nawet taki cudowny kabel nie zastąpi...
kashue dziękuję za podpowiedź, ale jakakolwiek kalibracja która musiałby przeprowadzić użytkownik półki nie wchodzi w grę. Poza tym półka musi być jak najcieńsza i wydaje mi się, że rozmieszczenie 2-4 tensometrów na powierzchni np 30x150cm to byłoby za mało (wyginanie się półki pod ciężarem). _jta_ przy takim zestawieniu układu (RC na bazie) na kolektorze...
no tak ;-) kalibracji sondy dokonuje się na przebiegu prostokątnym, ale częstotliwość tego przebiegu nie ma znaczenia ( chyba, że do kalibracji podstawy czasu w oscyloskopie :sm15: ). Z tej przyczyny najczęściej w układach generatorów kalibracyjnych stosowane są układy TTL a nie CMOS. Kalibracji dokonuje się na prostokącie tylko i wyłącznie ze względu...
Za poprawną regulację u "gaziarza" zapłacisz niewielkie pieniądze. Matiz ma kolektor z tworzywa sztucznego i każdy kolejny strzał grozi jego uszkodzeniem (o ile jeszcze jest cały), więc nie eksperymentuj za dużo. Strzelanie może być spowodowane zubożeniem mieszanki w danym punkcie pracy silnika, ale również niesprawnością układu zapłonowego lub wypalonymi...
Nie oczekuję od nikogo wróżenia. Skoro bez obciążenia wszystko działa ok, to oznacza, że to nie jest wina sterownika. Całe sterowanie ogranicza się do dwóch kanałów PWM i podawania odpowiednich napięć na komparator i LM723. Napięcia te pomierzyłem i są zgodne z opisem do AVT5161. Kalibracja również przebiegła pomyślnie - zgodnie z opisem, więc co do...
http://obrazki.elektroda.pl/5016503100_1... Układ nadążny za słońcem- inaczej układ śledzący, jest rodzajem układu sterowania, który umożliwia automatyczne lub półautomatyczne wodzenie za Słońcem. Układy tego typu wykorzystuje się najczęściej w celu znacznego podniesienia wydajności baterii fotowoltaicznych lub kolektorów słonecznych....
Jak zaczyna szarpac znienacka na kilku biegach to prawie zawsze przyczyną jest utrata pamieci przez kompa.A to spowodowane jest brakiem napiecia dłuzej jak 5 sek.Kazda przerwa,odłączenie akumulatora wymaga wiec ponownej kalibracji. Błąd 410 to w dosłownym tłumaczeniu:sensor temp. spalin pokazał stan(za) wysoki. Przepraszam pomyliłem sie poprzednio bo...
W pierwszym zakresie te warunki są prawie spełnione, zwłaszcza amplituda 50mV 10x6dz po 10mV na działkę. W drugim to już tłumi kabel/sonda? Bo amplituda już słąbiutka. Dostrojenie poprzez rozciąganie i ściskanie cewki generatora - innej możliwości nie widzę. Cewka L104 w obwodzie kolektora T103? Dla każdego zakresu? Zastanawia mnie jeszcze ten zespół...
Tak wszystko gość dorzuca też kolektor ssący, w którym są wkręcone dysze. Dodano po 9 Znalazłem na olx instalacje oto link: http://olx.pl/oferta/instalacja-gazowa-l... gość twierdzi że jest to odpowiednik staga i mam takie pytanie czy ta instalacja obsłużyła by mój silnik i czy oprogramowaniem...
Reduktor jest uszkodzony , albo uszkodzony/zerwany/pęknięty jest przewód ( taki cienki) łączący reduktor z podciśnieniem ( wprost do kolektora ssącego lub czujnika ciśnienia). Jeśli wszystko jest OK w podłączeniu to uszkodzona jest membrana reduktora . Gaśnie Ci bo jak zmniejszysz ciśnienie to przy tych nastawach jest wtedy z kolei za ubogo - nie przemyślałem...
Dziękuję Panu za łopatologiczne przedstawienie sytuacji gdzie je stosować :) Reasumując, Dodałem rezystancję pomiędzy kolektor Q2 a wejście nieodwracające o wartości 20 Ohm, jej wartość nawet do 40 nie zmienia znacząco wartości napięć i prądów w układzie. Teraz tak , analizuję Pana kolejny załącznik. Dlaczego sprzężenie zwrotne jest na wejście odwracające?...
kalibracja błąd ciśnienie kolektor przepływ kolektor przepływ kolektor kolektor słoneczny kolektor słoneczny
lodówka chłodzi dół pralka zapchana kanalizacja licznik scenic bezpiecznik
peugeot czujnik wentylatora peugeot czujnik wentylatora
Schmitz naczepa przechylona w lewo – ustawianie zbieżności, ECAS, regulacja osi Vestel FLA4320UH 17MB170 VES430QNDB-2D-N41 Firmware Request and Flashing Tips