Aku dobre, 7.4v, próbowałem na innych pakietach, wiec zasilanie jest ok, wcześniej kręcił się wentylatorek. Chyba sprawdzę sam wentylatorek może on padł. Kartę LCD programującą masz ?
kolejno ( po czyszczeniu) -reset mapy uczącej bloku IAC -ustawienie obrotów biegu jałowego mam prośbę-nie pytaj jakim sofcikiem i jakim fejsikiem, ok?
Sterownik silnika domaga się kalibracji przepustnicy.
Więc kolego tak, musisz zdemontować przepustnicę wyczyścić przepustnicę i gardziel na glanc, pojechać do kogoś na komputer żeby zrobił kalibrację, chyba że masz vaga to wpisz w wyszukiwarce kalibracja przepustnicy toledo albo golf ;) Jak nie przejdzie kalibracji to znacz że jest uszkodzona i będziesz musiał kupić nową.
Auto jak w temacie, silnik ADR 1,8 20V. Chciałem przeprowadzić kalibracje przepustnicy ale muszę znac numer bloku. Może ktoś się z tym zetknoł. Program diagnostyczny to Delta Scan 5.0
Witam, posiadam oba programy, ale brakuje mi info na temat na przykład : kalibracji przepustnicy gdyż te wartości bierze się z jakieś strony ? Wchodzę na przykład w ADAPTACJE na POLSKIM VAGU i wyskakuje aby wpisać jakąś cyfrę. i o takie dane dokładnie mi chodzi.
Po wymianie sondy , nie ma błędu? Sprawdz przynajmniej miernikiem prace sondy. W tym jest problem że nie ma żadnego błędu sprawdzałem parę razy. Wydaje mi się ze trzeba wyczyścić przepustnice ale nie wiem jak się ją kalibruje po wyczyszczeniu.a wo gule to podpowiedz jak mam sprawdzić ta sondę miernikiem. Z góry dzięki :)
Potrzebny Carman i kalibracja przepustnicy.
W instrukcji masz napisane: "Zabezpieczenie przepustnicy W przypadku uszkodzenia przepustnicy lub błędu w komunikacji, na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Błąd przepustnicy” Jest jeszcze: "Kalibracja przepustnicy dokonuje się co kilka godzin samoczynnie (oraz po każdym załączeniu sterownika) w celu kontroli jej właściwego ustawienia. W...
Prawdopodobnie trzeba zrobić kalibrację przepustnicy. Oczywiście musi być lexia i program. Nie wiem czy będzie pasował ten od Peugeotów, bo to jest ten sam silnik. Aha - kalibracja musi być na zimnym silniku.
Może trzeba przeprowadzić adaptację/ kalibrację przepustnicy. W moim leciwym VW robiło się to za pomocą VAG.
Po czyszczeniu przepustnicy trzeba przeprowadzic adaptacje przepustnicy, a do tego trzeba mieć sprzęt żeby sprawdzić czy są podawane prawidłowe parametry dla sterownika silnika(kalibracja przepustnicy)
Po przeczyszczeniu przepustnicy trzeba w kompie zrobić kalibrację przepustnicy, inaczej tak się będzie zachowywał.
No ok zrobiłem jakby to nazwać kalibracje przepustnicy ale dalej mam problem z obrotami i nie wiem gdzie teraz kopać obstawiam jeszcze na walniety krokowiec.
Okej, Problemem była rzeczywiście kalibracja przepustnicy. Już wszystko śmiga, nota katalogowa (jeżeli tak można ją nazwać) producenta ESC wszystko wyklarowała. Dzięki Panowie za pomoc!
I jak czytasz po OBD APP i TPS to się wywala ? Nie wiem za bardzo o co chodzi?Tzn jak chciałem przeprowadzić kalibracje przepustnicy tak dla sprawdzenia to nie nie szło przeprowadzić.
Nie pisalem juz tego bo skoro byl na diagnostyce to powienien zostac poinformowany o tym ze kalibracja przepustnicy nie jest ot tak,ze wyjedzie za brame i juz.Nielichy spec musial to robic :D
Dzień dobry, w aucie dziewczyny znów coś się zepsuło. Brak mocy, lekka telepka na 1 biegu i powyżej 5 000 obrotów, ewentualnie na 5 trochę niżej. Osiągnięcie 120 km/h graniczy z cudem. Błąd P0130 - sonda lambda. Może to być przepustnica, lubiąca padać w tych Corsach, a obecna ma już 190 000 km. Jednak potrzebuję dokładniejszej diagnostyki, jaki moduł...
Reset wartości adaptacyjnych, kalibrację przepustnicy oraz kasowanie błędów w układzie wtryskowym można w tym modelu przeprowadzić wyłącznie za pomocą przyrządu diagnostycznego.
Dzieki wielkie za cenna porade odnosnie pokrywy plastikowej! Chodzi Ci o kalibracje przepustnicy po przeczyszczeniu? Jest to konieczne? U siebie jak czyscilem - silnik 1.4 MPi (oczywiscie bardzo ostroznie i dokladnie), to po zamontowaniu silnik pracowal duzo lepiej i nie bylo potrzeby kalibracji. Przy tym silniku bedzie taka potrzeba?
Witam dziś występuje z następującym pytanie : Potrzebuje numery kanałów do : logowania, kalibracji przepustnicy, poduszek, logowania itp. do Vaga. Mam następujące wersje : Vag 4.9 2.5 2.1 Jeśli można to proszę o pomoc albo link cokolwiek.
Posiadam joya Logitech Wingman, dosyc wiekowy model, ale spisywal sie swietnie.... do czasu kiedy pojawily sie dwa problemy: 1. Po kalibracji przepustnicy w niektorych odcinkach zakresu potencjomentra dalo sie zauwazyc wyrazne "skoki" co ciagnie za soba skoki ciagu podczas gry. Pomyslalem ze to wina potencjometra wiec wymienilem go na nowy, niestety...
Kiedyś miałem problem z takim samym silnikiem jak Ty. Przy ruszaniu szarpał. Okazało się, że w wiązce przewodów była luźna złączka, ale zanim do tego doszedłem byłem u fachowca od komputerów i on sprawdzał wszystkie podzepoły podłączone do komputera. Wspominał o kalibracji przepustnicy. Może w Twoim przypadku też taki zabieg będzie potrzebny. Pozdrawiam
Wlasnie sprawdzilem rozrzad i jest ok. Co do immo faktycznie jest pod zegarami skrzynka ale komunikuje sie przez CAN z ECU. Co do kalibracji przepustnicy to w kilku urzadzeniach lacznie z KTS nie ma takiej opcji. Jest mozliwosc mechanicznej regulacji pedalu gazu jednak nic to nie daje :/ Cala wiazka jest ok. Szukam dalej.
Jest to kalibracja zakresu gazu, żeby sterownik wiedział jaki jest zakres "przepustnicy", wystarczy raz tak zrobić, potem podłączać zasilanie na potencjometrze na minimum i tyle.
Ten model po odłączeniu akumulatora przeprowadza kalibrację przepustnicy. Falowanie obrotów jest normalne. Należy pozwolić mu chodzić na wolnych obrotach od zimnego silnika do zagrzania przez około 20 minut, (obciążenie minimalne, wyłączona klima, światła, radio itp). Po 20 min należy obciążyć na maxxa- włączyć wszystko co się da.
No dobra z tym interfejsem faktycznie można jechac do serwisu ale z mojego punktu widzenia fajnie coś takiego mieć bo może sie przydać nie tylko do kalibracji przepustnicy ! :D Co do samokalibracji przepustnicy to lipa chyba z tym bo miesiąc już dawno minął i 40 rozruchów tez i nic sie nie skalibrowało samo 1.4 16V. Ważne że silnik już sam nie gaśnie...
VIN z ECU w tym roczniku? Tak, mam wsady wyciągnięte z tego rocznika i jest tam 2x nr IMMO oraz 2x VIN. Wolne obroty to przykład, albo np kalibracja przepustnicy, jak ? Controller: 8D0 907 558 B Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D02 Coding: 04001 (symbolu 3-literowego nie pamietam, musze zajrzec do bagażnika)
Wielce prawdopodobne że trzeba zrobić kalibrację przepustnicy, grupa VW ma to do siebie że często po odłączeniu akumulatora trzeba dokonać kalibracji. Ale to wróżenie z fusów, najlepiej podpiąć Vag'a i zobaczyć czy są jakieś błędy i test obwodów wykonawczych. Żeby załatwić turbosprężarkę na zimnym silniku tak za pierwszym razem to raczej nierealne zwł....
Witam, jestem początkującym mechanikiem i wiem że jednym urządzeniem wszystkiego nie zrobi, lecz chciałbym dowiedzieć się jakie naprawdę są zalety i wady skanerów diagnostycznych z allegro. Potrzebuje coś uniwersalnego do odczytu i kasowania błędów ,na początek bo nie mam +20.000 na KTS ;d Poleci ktoś coś godnego uwagi. Bo wątpie aby te skanery były...
Witam, auto przyjechało z Niemiec już z tymi objawami (Leon 2004r 1.6 16v. Po odpaleniu silnik szarpie i faluje mocno obrotami - błędy : P1553 i P1504 czyli nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze i nieszczelność. do tej pory zostało zrobione: wymiana czujnika ciśnienia w kolektorze, czyszczenie przepustnicy (bez adaptacji) sprawdzenie odmy sprawdziłem...
Jeżeli siłownik porusza klapy przy gwałtowniejszym dodaniu gazu to raczej membrana jest cała. Przy uszkodzonej będzie słychać syczenie przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu no i siłownik może nie działać zawsze lub wcale. Mam taki silnik u siebie i też miałem podobne problemy. To zrobiłem w nim 4 rzeczy. 1. Czyszczenie i kalibracja przepustnicy....
Mam cały wykres w górę podnieść o 5-10 a teraz jest źle ? A podniesienie w górę to potem jazda tylko na LPG ? Kalibracje przepustnicy zrobię coś ma pomóc ktoś przykleił przepustnicę bo chciałem wyczyścić i nie da rady jej wyjąć. Na benzynie i LPG wywala błędy pierw są w silniku nie widoczne i po parę km wyskakuje Check . Na vcds mogę spróbować sprawdzić...
Mam problem z Renault Kangoo 1.6 16V z 2004 roku. Ogólnie samochód odpala bez problemu, pracuje równo i trzyma obroty, ale po chwili sytuacja się zmienia – obroty zaczynają spadać, co często kończy się zgaśnięciem silnika. Podobny problem występuje, gdy dodam gazu i potem go odpuszczę – silnik wtedy „gubi” obroty, które zaczynają falować, a ostatecznie...
Interfejs na smartfon obd i podaj nam listę usterek, wg. powyższych podałeś : - błąd sondy lambada sprawdzić oporności i reakcje na zmianę temperatury : ----------------------------------------... * jaki :( błąd - adaptacja czy była robiona ,błąd pobocznie lub sporadyczny , zwarcie lub nieciągłość sygnału, uszkodzenie...
Kontrolnie należy sprawdzić po tej wymianie jaki stopień otwarcia przepustnicy widzi sterownik. Ewentualnie zmierzyć napięcie na przewodzie sygnałowym.
Witam właśnie jestem po jeździe próbnej. Problem został rozwiązany przyczyną był badziewny zamiennik aparatu zapłonowego za który zapłaciłem 150 zł. Założyłem używany bosh i po ustawieniu zapłonu, kalibracji przepustnicy jest o wiele lepiej. obroty już tak nie idą do góry a są 1100 na zimnym i 750 na ciepłym. Co zauważyłem na ciepłym silniku podczas...
W przypadku 1,8gdi czesto problemem bywają przepustnice, obroty falują auto gasnie etc regeneracja takiej przepustnicy + kalibracja to koszt okolo 600zł mało firm to robi.
Proszę Was o pomoc gdyż mam dokładnie ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z tym problemem do końca ? Wymieniłem ostatnio w 307 to co było do zrobienia: - sonda lamba 2 - spawanie kolektora wydechowego - czyszczenie przepustnicy + kalibracja - wymiana czujnika położenia wału korbowego - wymiana potencjometru gazu w silniku ( używany oryginał ) - nowe...
ewentualnie czyszczenie przepustnicy o potem kalibracja
Jaki to silnik (dokładnie np pierwsze 3 litery). Podejrzewam sondę lambda. A jak objawy na benzynie? Jeśli nie ona to możesz przeczyścić przepustnice i zresetować komputer silnika (wył. akumulator na 2 h, potem włącz silnik i nie dotykaj pedału gazu momentu wł. się wentylatora silnika (kalibracja położenia przepustnicy) z 50 km przejedz na benzynie...
Teraz to ja szukam ECU bo taka jest diagnoza i jestem z nią w 100% zgodny. Nie da sie przeprowadzić ponownej kalibracji przepustnicy i gość powiedział iż w tych ECU pada jakiś układ motoroli MC coś tam jutro mi powie jaki który jest odpowiedzialny za sterowanie przepustnicą. Ponoć takie układy są jeszcze w jakiś innych samochodach i też juto będę wiedział...
Zczytałem błędy i wyszło: 00525- Oxygen (lambda) sensor (g39) 07-10 Signla too LOw - Intermittent 00529 - Engine Speed Missing 03-10 No Signal - Intermittent 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 36-10 Open circuit - Intermittent Skasowałem błędy. Przeczyściłem potencjometr co jest w środku przepustnicy. Zrobiłem adaptacje przepustnicy. Potem kalibracja...
Witam. Nie ma przypadkiem błędu sterowania przepustnicy? Wskazywało by to wtedy na uszkodzony sterownik silnika. Zaczął bym od czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia kalibracji instalacji gazowej.
U mnie jak kiedyś wymieniałem to piny we wtyczce się porozginały i brak było kontaktu z pinami silniczka a jeden pin nawet się wysunął z wtyczki po poprawieniu działało. Wyczyść dokładnie otwór w przepustnicy gdzie pracuje trzpień - potrafi tam się tworzyć nagar lub opary oleju z odmy się osadzają
Witam wszystkich poruszam ten temat kolejny raz a mianowice mam powazny problem z przepustnica to znaczy kupilem nowa przepustnice prosto z salonu, udalem sie do mechanika z usmiechem od ucha do ucha wyjol stara zamontowal nowa podlaczyl komputer no i klops auto nie chodzi to znaczy nie tak do konca po odpaleniu wszystko ok silnik pracuje rowno dopiero...
Witam Według AD wszyskie modele nie wymagają kalibracji ..... pozdrawiam P.S. KTS nie połączył się jako miecio ??? - chyba orginalnie trzycyfrowe kody powinny być. Poza tym przy uszkodzeniu pedału max przepustnicy to 60% czy jakoś tak
Wrzucam wycinek schematu elektrycznego sterownika silnika oraz przepustnicy A177 to przepustnica https://obrazki.elektroda.pl/7449446500_... masz też wtyczkę https://obrazki.elektroda.pl/5822668000_... Jak sprawdzić nastawnik biegu jałowego https://obrazki.elektroda.pl/3957699900_... https://obrazki.elektroda.pl/3991970500_...
To wychodzi że jest błąd w adaptacji pierwszego potencjometru. Sprawdź czy przepustnica otwiera się prawidłowo (linka się nie zacina), oraz czy ktoś nie grzebał z kalibracją śruby ogranicznika przepustnicy (na śrubie i kontrnakrętce nie może być śladu uszkodzenia lakieru-plomby). Wykonaj autotuning TPSu. Sprawdź czy nadal pojawia się błąd, jeśli tak...
przewód jutro sprawdzę akurat o tym nie pomyślałem . Wersja 8V także kolektor ssący chyba odpada Co do przepustnicy to jak wygląda kalibracja sam tego nie zrobię rozumiem ???
"Lambda 1,462" Współczynnik lambda świadczy o bardzo ubogiej mieszance. W tej sytuacji odczyt z sondy będzie bliski 0,1V i można to interpretować jako walniętą sondę. Zostało jeszcze czyszczenie przepustnicy i kalibracja - często pamaga na zaburzenia składu mieszanki.
Nie wymieniałem żadnej części. Jedyna adaptacja (nie kalibracja) jaką mogę zrobić to egr i przepustnicy. Rozumiem że piszesz o przepustnicy.
zmieniłem też przepustnice, niema iskrę, czuje że będzie trzeba jeszcze bezpieczniki z wiązkom do kabiny zmienić, ani szybkozłczów, ale misja chyba mnie czeka Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że po wymianie silnika oraz przepustnicy w Maździe 5 2.0 PB, nadal nie masz iskry. Podejrzewasz, że problem może leżeć w bezpiecznikach...
Ustawienia jak masz na ESC ? powinny być przód/tył z hamulcem lub bez hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/6501918000_... https://obrazki.elektroda.pl/6731495400_... https://obrazki.elektroda.pl/8770603400_... -aparatura włączona -- Ustaw 3 punkty zgodnie z krokami pokazanymi na zdjęciach 1) Punkt...
Podstawowe pytanie: Jak samochód jeździ, czy nie brakuje mu mocy w czasie przyśpieszania lub dzużego obciążenia? W tych silnikach w układzie paliwowym są dwie pompy paliwa. Jedna w zbiorniku (elektryczna) podająca ok 3,5 Bar i druga wysokiego cisnienia (mechaniczna, napędzana z wałka rozrządu) podająca paliwo pod cisnieniem ok 45 Bar na listwę paliwową....
Zacznij od sprawdzenia lewego powietrza, czyszczenia przepustnicy i krokowca. Nie zapomnij o adaptacji, kalibracji. Manual na forum mazda speed.
Witam, wiem że temat był poruszany ale nie otrzymałem odpowiedzi o w/w usterce. Skoda Octavia I 1.6 BFQ 2005 kombi. Usterka problem z obrotami który pojawia się co ok 100km. Czasem tydzień jest ok a potem znowu źle. Na kompie: - przekaźnik systemowy; - przepływomierz; - przepustnica; - zawór z węglem aktywnym; - zasterowanie przepustnicy; - nieprawidłowa...
Dobra wymieniłem świece na nowe Boscha i nawet zmniejszyłem szczelinę o 30% i nic dalej to samo. Zastanawiam się czy czyszczenie przepustnicy i ponowna jej kalibracja by nie pomogła? Ciekawi mnie też to da się za pomocą Vaga sprawdzić na, którym dokładnie cylinderz nie następuje zapłon?
kamil_1233 nie rozbieraj korpusu przepustnicy to jest jedna całośc ,jeżeli korpus przepustnicy był myty to musi byc wykonana kalibracja , bez kalibracji będzie głupiał ,jeżeli występowało to wcześniej na samej benzynie to już ją kwalifikowało ją do mycia i kalibracji , na gazie objawy tylko się pogłębiają i nasilają , ale jeszcze inna sprawa regulacji...
Jest taki problem z Yariską kolegi - w tych samochodach silnik ma bardzo niskie wolne obroty (sam nawet kiedyś pytałem na forum tylko o wersję 1.0). Właściciel chciał sobie je podnieść regulując mechanicznie przepustnicę (jak się dobrze orientuję śrubką od regulacji położenia początkowego). Efektem jest rozregulowanie biegu jałowego w taki sposób, że...
Witam wszystkich którzy borykają się z tym tematem ja w swojej polo wymieniłem prawie wszystko kable wys nap. świece, czyszczenie i adaptacja przepustnicy czujnik hala w aparacie i nic. Ale aby was nie dołować powiem jak znalazłem przyczynę -wymieniłem czujnik spalania stukowego który jest w tym s-ku z tyłu między 3 a 4 cylindrem można się dostać z...
Zajżyj do przepustnicy, jak jest czysta to sama kalibracja powinna pomóc (chyba że to coś innego) procedure kalibracji masz na stronie Adako, bo widze że sprzęcik VCDS od nich. Pozdrawiam
Witam. Proszę o wyjaśnienie w jaki sposób robi się adaptację lub kalibrację przepustnic climatronika 1.9 TDI 2001 rok. Nagrzewnica gorąca a w środku bryndza - z wlotów leci niezbyt ciepłe powietrze (niezależnie od temp. ustawionej na climatroniku). Z bocznego lewego to prawie wcale nie dmucha. Jak to usprawnić???
Zaczne od tego ze nie widzialem tego konkretnego silnika na oczy, zadam kilka pytan ktore moga pomóc w ustaleniu przyczyny. Rozumiem,że przed wymianą przepustnicy nie było powyższych problemów, auto paliło tak jak powinno ? Co bylo powodem zmiany przepustnicy ? Przepustnica napewno pracuje poprawnie (otwiera sie, czujnik położenia przepustnicy/potencjometr...
Wiem, masz rację. Wymieniłem 4 uszczelki końcówek dolotu + 1 uszczelkę na odmie + 1 uszczelkę na przepustnicy od strony dolotu + 1 uszczelkę na przepustnicy od strony filtra i uszczelkę na czujniku spalin. Ale czytałem na forach że przepustnicę kalibruje się jakimś CLIpem lub zostawia na samo kalibrację w jeździe. Jest też metoda na przekręcanie stacyjki...włączanie...
Tylko czy to nie zakłóca rezystancji ścieżki? Patrząc ile jej ubyło, to szczerze wątpię. A może, przy tym czyszczeniu coś tam się przestawiło? Suwak np. Może po przeczyszczeniu, trzeba jakąś kalibrację zrobić, ustawić obroty etc.
Przy kalibracji wykrywa TPS i jest chyba on podłączony (nie sprawdzałem), lecz różnice napięć przy otwieraniu i zamykaniu przepustnicy są znikome więc odznaczyłem opcje TPS.
Witam... Mam od pół roku lagunke 1.8 16V silnik F4P z 2001 roku, kombi. Zakupiłem ją z typową dla tego silnika usterką objawiającą się wahaniami obrotów w zakresie 2000-2500 oraz brakiem reakcji na pedał gazu jak i stosownym komunikatem fuel injection faulty. Dodam że ktoś już wymieniał przepustnicę jak sądzę gdyż widniał na niej napis wykonany korektorem...
a ja mam pytanie załozyłem dwa dni temu vsi prinsa do mazdy 3 i czasami niepokoja mie nastepujące problemy przy przechodzeniu na gaz silnik dostaje lekkiej wibracji z zafalowaniem obrotów czasami i podrafi zgasnąc ponadto przy odpalaniu ciepłego auta wydaje mi sie ze odpala na gazie w czasie jazdy słychac jakby szczekanie psa wydaje mi sie ze to mebrana...
Witam wszystkich może ktoś coś doradzi. Moja Zafira silnik z18 xer ostatnio mnie nie słucha, problem z obrotami które przy zmianie biegów nie chcą opadać tylko pomimo zwolnienia pedału gazu zostają na chwilke wysokie puźniej spadają ale dośc powoli i leniwie. Dzieje sie tak tylko na gorącym silniku. Oczywiscie pierwsze co to wymiana przepustnicy i oczywiście...
Najpierw powinno być tak: kanał 01 silnik kanał 02 odczyt kodów kanał 05 kasowanie kodów kanał 04 nastawy podstawowe wybierasz blok nr 98 i zaczyna się procedura kalibracji która trwa ok.10sekund,potem kanał 06 koniec transmisji i po ok 15 sekundach wyłączasz zapłon temperatura silnika powyżej 80°C. A co pytania czy masz czym to zrobić chodziło mi o...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Zgadza się pod maską czerwone valteki.Podciśnienie jak najdalej przepustnicy silnik m50b20(kolektor plastik).Zdjęcia postaram się dodać.A na razie zmniejsze ciśnienie na 1,1 kalibracja i zobaczymy co wyjdzie.
Dodatkowo będzie się samoczynnie (bez naciśnięcia pedału) odchylać przy włączonej przez dłuższy czas stacyjce - taki rodzaj autokalibracji (zresztą bardzo dobrze to słychać). Oprócz tego jest kalibracja "manualna" zakładając ze masz sterownik ME7.4.4 (starszy, bez tempomatu) lub ME 7.4.5 (z tempomatem, pełny CAN).
- zdjąć klemę z akumulatora - wyjąć bezpiecznik z kabla zasilającego sterownik LPG (aby "uśmiercić" instalację") - przekręcić kluczyk w stacyjce ze 2x żeby rozładować wszelkie kondensatory pojemnosciowe itp systemy podtrzymywania pamięci - podpiąć klemę na akumulator - włączyć zapłon, odczekać 30sek i wyłączyć (sterownik beznynowy silnika właśnie wczytał...
Czyli np jak pozostałe mają od -50 do 0 i od 0 do 50 to ten ma tylko od -50 do 0 (logiczne bo przepustnica działa w jednym kierunku). Znaczy przepustnica logicznie powinna mieć 0 do 100 (bo chyba nie ma dwukrotnie mniejszej rozdziałki niż reszta kanałów?) chyba że aparatura na ekraniku tak wyświetla. Tak czy inaczej będzie to działać - ale regulator...
Podmień sterownik wolnych obrotów. Czarna skrzyneczka przy przepustnicy. Jeżeli nie pomoże to często przyczyną może być potencjometr przepustnicy przy dużych przebiegach wycierają się ścieżki w okoliczch zamkniętej przepustnicy. w takim przypadku najtaniej wymienić cały korpus na używany. Nie zaglądaj do swojego TPS bez dostępu do VAG bo po rozbiórce...
Od fiata 126p WEBER Oczywiście z Bisa 700? To chyba najprostsze rozwiązanie dla tego silnika. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa; jak udało Ci się zaślepić kanalik płynu w kolektorze ssącym? Ja kiedyś jak zakładałem akurat FOSA to musiałem zmienić kolektor. Wracając do twojego przypadku, to dobre czyszczenie i kalibracja powinny załatwić sprawę pod warunkiem,...
Chce wyczyścić przepustnice a później skalibrować tylko mam problem z kalibracja jak to się robi help
Silniczek na przepustnicy musi działać bardzo precyzyjnie! Komputer sterujący nim nie będzie wiedziała jak jest ustawiony, dlatego wymaga kalibracji niemożliwej po tym o czym piszesz wyżej. Jeśli będzie się zacinał będziesz miał wieczne problemy z wolnymi obrotami! Wymiana i problem rozwiązany.
Przyczyna moze byc potencjometr przepustnicy. Zuzyty lub wadliwie skalibrowany, gdy byl demontowany istnieje potrzeba dokladnej kalibracji. Baz niej moga wystapic wlasnie takie objawy - beda wystepowac na zimnym i cieplym silniku tzn "czarna dziura" Potrzebny oscyloskop dwukanalowy najlepiej ale mozna dac sobie rade tez dwoma multimetrami.
Witam Kolegów. Dzięki radom i pomocy udzielonej tu na forum udało mi się zrobić i uruchomić zasilacz świecy żarowej do modeli RC. Pomoc kolegów była bardzo pomocna, jako że nie dotykałem elektroniki od 25 lat (za to zajmowałem się programowaniem). Cel : poprawa regulowalności tanich silników produkcji CHRL, mających tendencję do zalewania w zakresie...
A jak silnik zachowuje się na benzynie? Czy poprawnie pracuje O2S? Jak wygląda SFT, LFT i TFT? Czyściłeś przepustnice? To takie podstawy, jeśli jesteś pewien ze w powyższych kwestiach wszystko jest OK, wtedy profesjonalna kalibracja instalacji gazowej i będzie OK. Na benzynie silnik jeździ równo. co do reszty przepraszam ale poproszę po polsku :) jestem...
Podobnie miałem w moim Qashqai 1.6 (HR16DE) r.2009 -> podłączyłem sięConsult'em, uruchomiłem procedurkę -> kalibracja trwa kilka minut ale silnik mruczy jak mały kotek... Dodam że wcześniej szarpał mi na tempomacie i nie było sposobu aby utrzymać np.2500RPM na postoju - nie szło w ogóle wstroić się pedałem gazu na żadną konkretną prędkość obrotową......
Witam Ponownie. Aparaturę wykrywa jako "Vjoy" tylko chcąc skalibrować nic się nie da zrobić.Krzyżyk miga raz w jednym miejscu raz w drugim(na tym białym kwadratowym polu)nie reagując na ruchy drążkami...?? Po prostu skalibruj ją tak, jak zwyczajny Joystick. Pamiętaj. żeby wysokość i lotki dać na ten sam drążek i używać jak zwykły "kijek" w joysticku...
Nie jestem pewien, ale pamiętam że po takiej sytuacji z odłączonym akumulatorem komputer przeprowadza sam kalibrację przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów, dlatego pamiętam zalecało się "normalną" jazdę w tym okresie aby komputer mógł się ustawić do "normalnych" warunków.
Nie wiem czy kosmiczny gdzieś widziałem o kalibracji układu kierowniczego ale nie potrafię tego znaleźć, i było tam właśnie napisane że zapamiętuje się pozycję 0 czyli na wprost. To jest tak jak np. adaptacja przepustnicy. Powiedz jak można źle ustawić zbieżność skoro komputer daje wydruk z pomiarów i jest na nim wszystko OK, ale ja się na tym nie znam...
A czyściłeś swoją przepustnice bo mogła zajśc syfem - kanalik od wolnych obrotów choćby jeśli mowa o wolnych obrotach? Mówisz o tej rurze łączącej filt powietrza z obudową wtrysku? Nie przed filtrem powietrza przypadkiem? A robiłeś regulacje bo mógły się wskazania TPS zmienić i na luzie walić już na bogato? Zakładam że parownik sprawny, filtr gazu...
przepustnica do czyszczenia i kalibracji
Przyczyn może być wiele. Przypuszczam, że kod silnika to NFU ? Lubiły się w nich zacinać przepustnice (mycie + kalibracja opisana w skrypcie do sterownika Bosch ME 7.4.4, nie wymaga komputera), może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, cewka (choć raczej przy wysokiej temperaturze ma problemy z pracą), czujnik położenia wału korbowego...
Potencjometr wyciera sie podczas eksploatacji i zaczynaja sie robić miejsca w których suwak nie styka sie dobrze ze ścieżką. W trakcie kiedy robisz adaptację sterownik otrzymuje nieprawidłowe wskazania i nie może dokonać kalibracji mozliwe jest że poprzednio kiedy była czyszczona przepustnica wszystko było jeszcze ok a falujące obroty były znakiem uszkodzonego...
Objawy wskazują na bogatą mieszankę.Aby nie tracić czasu polecam sprawdzić: 1-czujnik temp. płynu chłodzącego 2-sonde lambda 3-zapłon 4-TPS(miernikiem)niepolecam rozkręcania i czyszczenia ponieważ ponowna kalibracja jest bardzo trudna. 5-styki włącznika biegu jałowego w nastawniku przepustnicy. Dodano po 10 ] Jesli chcesz się sam przekonac to spróbuj...
Trzeba się podpiąć pod kompa, ale prawdopodobnie przepustnica do czyszczenia i kalibracji, lub wymiana.
Witam ponownie, adaptacja ukończona pozytywnie na mojej przepustnicy :) ! Wstępna zabawa z dołożoną dodatkową masą z akumulatora nie pomagała. Nie wiem czy mogło to być częściowym kluczem do sukcesu, ale podłączyłem do akumulatora godzinę wcześniej prostownik i był on podłączony cały czas podczas zabaw z adaptacją (wyczytałem, że były takie przypadki...
Ja bym wykorzystał odpowiednio mocne serwo modelarskie. Są one łatwe w sterowaniu (pwm) oraz prezyzyjne. Jako czujnik położenia potencjometr z przepustnicy. Jeśli już zbyt awaryjny to tarcza kodowa z diodą ir i fototranzystorem. Układ miał by jedną wadę trzeba by jakoś rozwiązać szybką kalibrację przed startem silnika. Tzn przed odpaleniem serwo na...
Witam! Nie zgoce sie z Toba co do enkonomii... Nowy kosztuje 1300zł. Wracajac do meritum. Jest to najprostszy w swiecie potejncjomtetr liniowy sprzed 17lat. Moze rozsadniej jest zastosowac inny potencjometr liniowy (chocby z inego TPSa) i przetłumaczaczyc jego wskazania na zakres oryginalnego TPS czyli sygnał analogowy 0-5V widziany przez ECU. Nie...
Śruba T - reguluje otwarcie przepustnicy, celem regulacji wolnych obrotów. Jeśli jest wkręcona na maxa to oznacza, że śruba regulacyjna L od dyszy wolnych obrotów jest źle ustawiona. Jeśli piła gasnine na wolnych obrotach to oznacze, że: - mieszanka jest tak uboga, że wypala paliwo i gasnie - mieszanka jest za bogata w paliwo i zalewa świece i gaśnie...
Zrobiłem kalibrację i zacząłem jeździć i wyłączać samochód. Na kilkanaście odpaleń tylko raz zawiesił się i nie wszedł na obroty. Zobaczymy jutro. Czy może tak być że to był przypadkowy błąd?
Właśnie wykonałem ponowną adaptację...a raczej podjąłem próbę adaptacji, gdyż nie jestem pewien jej pomyślnego zakończenia. Otóż idąc za wskazówka przedmówcy, rozgrzałem silnik, wykonałem reset epromu. Następnie uruchomiłem VAGa, dałem nastawy podstawowe, wpisałem 098 to w 3 polu od lewej (Bin Bits) powinno się pojawić po adaptacji 0000. U mnie się...
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
wiązka przepustnicy usterka przepustnicy reset przepustnicy
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot ubytek czynnika instalacja elektryczna motoroweru
motorola gm900 programowanie motorola gm900
Błąd F241 w piekarniku Electrolux - czujnik temperatury Buczek włącza się przy rozładowanym akumulatorze, milknie po podłączeniu prostownika