raczej 0691
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/st... tu masz opisane ale przed kalibracja dokładnie ustaw zbieznosc kół i przejedz sie kawałek czesto sam sie wtedy kalibruje bez komplikacji
A jaki blad zgłasza? Bo sie okaże że błąd regulacji momentu to ...
Nic nie robisz prócz wymiany i musi działać,ew. Kalibracja czujnika skrętu
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
Citroen C5, 2006r mam u sibie podobny problem : sciągałem koło kierownicy, spadła mi tasiemka, poskładałem ją. Niestety po odpaleniu zgłasza bład czujnika położenia i bład ESP. W Lexii widać cały czas ten sam kąt wogóle się nie zmienia jak kręcę. Czy jest możliwe że coś poskładałem nie tak i cały czas jest ten sam kąt. Chyba że go uwałiłem. KAlibracja...
Wchodzimy do: [Select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0° tolerancja ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [Basic Settings - 04]...
Słyszeliście może o takiej czynności, jak kalibracja czujnika skrętu? P.S. o tym obciążaniu czujnika, to pisałeś po pijanemu czy jak? :P
czy w vagu bez kalibracji w czasie rzeczywistym można zaobserwować zmianę parametru podczas skrętu kierownicy? Nie, dopiero po kalibracji.
A kalibracja kąta skrętu jest możliwa ?
Kolego aby udała się kalibracja w ABS nie może być żadnego błędu. Po za tym ja walczyłem kiedyś z tą kalibracją długi czas problemem okazały się uszkodzone bieżnie magnetyczne na tylnych piastach, po wymianie i kilku próbach kalibracji udało się.
A WSC masz numer czy same zera? Jeśli same zera to musisz zmienić choćby na 1234, całą operację kodowania wykonuje się za jednym razem łącznie z kalibracją czujnika kąta skrętu inaczej nie zakodujesz. Skąd masz login jak nie masz wlepki? Możesz sprawdzić 07842/06812
- wyprostuj kola - uruchom samochod - skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj - przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h. - zatrzymaj samochod z kierownica na wprost - nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM: [03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist] [Coding-II - 11] lub...
Gość pisze że świeci abs ,esp,serv a wy zaczynacie od wymiany płynu? To jakaś nowa procedura diagnostyczna.
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Nie ma nic takiego na zegarach. Zrob zdjecie. Ale sadze ze to kontrola trakcji ci swieci. :>
Kalibrację czujnika kąta skrętu zrobić
Wykonaj kalibrację czujnika skrętu.
A raczysz zrobić kalibrację kąta skrętu ? Błędy w ABS są ?
MaxiCOM MK808TS ma procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy dla VAG.
Spróbuj przejechać się po placu i kilka razy skręcając max w prwo i lewo powinien skalibrować sie automatycznie.
Czyli kalibracja to 250zł za dostęp on-line
Witam. Czy ktoś może podpowiedzieć w którym elemencie znajduje się czujnik kąta skrętu? Nr 1 czy nr 2 na załączonym zdjęciu? Wymieniłem cały moduł (zespół manetek) z ukladem active stering ale nie idzie skalibrować czujnika kąta skrętu. Auto z 2005r z silnikiem m57, 218KM. Komputer pokazuje następujące usterki których nie idzie wykasować: 005EBA - czujnik...
Albo cim uszkodzony. Jakby miał inny pin to by auto nie paliło. Miałem takie coś, wymieniałem cim bo astra nie przyjmowała pinu żeby zrobić kalibrację czujnika skrętu.
Czy ktoś naprawiał przełącznik Valeo com 2003 ? nie udaje mi się skalibrować czujnika skrętu. Często padają a używek nie ma a jak są to cena kosmiczna
Wklej pełen raport z VCDS lub innego diagnoskopu - zalecany jest VCDS gdyż da więcej danych nt. błędu. Potencjalne przyczyny błędu to: usterka modułu G419 Uszkodzenie wiązki pomiędzy ABSem a G419 Brak kalibracji czujnika kąta skrętu (G85) Brak nastawów podstawowych w G419 Poniżej instrukcja demontażu oraz montażu - nie zapomnij o jego kalibracji po...
Nie, od przełącznika kierunkowskazów nie ma żadnych przewodów do których mógłbyś się wpiąć. Jeśli w ogóle, to trzeba się wlutować wewnątrz przełącznika, poglądowo zamieszczam zdjęcie dla orientacji, jak coś uszkodzisz, nowy 700 do 1300zł w zależności od wersji. Po demontażu może zajść potrzeba kalibracji czujnika kąta skrętu. https://obrazki.elektroda.pl/9140780000_...
No to coś masz nie tak z kalibracją albo samym czujnikiem siły, bo jak nie przykładasz żadnej siły do kierownicy to powinno być równiutkie 0 Nm. Płaski betonowy plac, podjedź kawałek nie dotykając kierownicy i zrób kalibrację czujnika siły skrętu (to jest czujnik siły skrętnej przyłożonej do koła kierownicy). Potem ustaw kierownicę na wprost i zrób...
Sam chcę wiedzieć, co można naprawić albo od czego zacząć.
Ostatnio miałem podobny problem. W caddy tylko tam kontrolka kierownicy świeciła na żółto - brak możliwości kalibracji kąta skrętu itp. Uszkodzony był 1K0959654
Witam , mam pytanie w temacie. Wymieniłem również przekładnie na inną używaną .Kodowanie ze starej bez problemu . Po przekładce mam błąd kalibracji czujnika skrętu .Moje pytanie jak w passacie B8 ten czujnik skalibrować ( model i wyposażenie jak wyżej ).
Najprawdopodobniej w tym modelu nie ma opcji kalibracji czujnika kąta skrętu, po prostu wystarczyło ustawić taśmę airbag nie na środku, a tak żeby pokazywało 0 przy kołach na wprost. Ruch skrętu kierownicy jest tak mały że nie zerwie taśmy airbag.
Mam pytanie, dużo czytałem na elektrodzie, ale chciałem potwierdzić, czy po wymianie czujnika kąta skrętu wspomaganie powinno ruszyć bez kalibracji czujnika kąta skrętu. Czy konieczna jest kalibracja po wymianie, żeby wspomaganie ruszyło. Auto jest bez ESP. Przed wymianą miałem błąd C1500 z opisem "Nieprawidłowy sygnał czujnika". Po wymianie czujnika...
nic się nie resetuje tylko jeżeli nic nie padło wprowadza się od nowa kalibracje czujnika skrętu ewentualnie ponawia kodowanie abs,jeżeli mieszkasz niedaleko mojego miasta to mogę ci to ogarnąć sam tego nie naprawisz !!! pozdro rox1
Witam. Problem zaczął się od pojawienia ikony AIRBAG. Podpięcie PP2000 pokazało uszkodzenie 1 stopnia aktywacji airbag w związku z czym zacząłem szukać używanego zwijaka airbag. Dosłownie po dwóch dniach do świecącej ikony AIRBAG doszedł komunikat na wyświetlaczu komputera Airbag system fault oraz co jakiś czas pikanie dźwiękowe. Ponowne podpięcie PP2000...
Pewnie czujnik kąta skrętu. Może kwestia kalibracji ? A co konkretnie tym launchem było robione ? W trakcie gdy launch był podłączony ? Jaki błąd w ESP/ABS ?
Audi a4 b6 rok 2004 1.9tdi 130km
Jeśli chodzi o parametry czujnika to jest pozycja czujnika : 365568,4° >> nie zmienia się przy obrocie koła moment obrotowy - rzeczywisty: 0 Nm >>> nie zmienia się przy obrocie koła moment obrotowy - żadany: 46 Nm kalibracja czujnika kąta skrętu: niewykonana Błędy: Sygnał czujnika pozycji kierownicy - błąd wewnętrzny C1135 Czujnik kąta skrętu kierownicy...
Wspomaganie wymienione na używkę (sprawne z innej Corsy). Działa bez kalibracji czujnika skrętu.
Piszesz w pierwszym poście że „zbieżność ustawiona”. Nie wiem jak i czym, ale nawet prostsze urządzenia do kalibracji wykrywają jak jest duża różnica w kątach skrętu w lewo i prawo i kalibracja nie zostaje zatwierdzona.
Ciebie interesuje bezpiecznik w kabinie nr 49 i50 .Dodatkowo pod kierownicą jakiś też jest ale wtedy szyby by nie działały . https://autobezpieczniki.pl/seat-toledo-... Co do kontrolek to zasilanie zginęło na chwile i dlatego choinka na desce . Może jak kawałem przejedziesz to znikną , jak nie to na kompa i zrobić kalibrację...
Trzeba skalibrować kąt skrętu i powinno być dobrze. A co do taśmy gdyby była zerwana to poduszki też by świeciły Dodano po 2 A serwis wiadomo , pseudo mechanicy , którzy mogą więcej popsuć niż naprawić.
Witam Mamy problem z czujnikiem skrętu koła Ogólnie chciałbym się dowiedzieć o kalibrację tego czujnika. Nagle przestał działać były przerwane przewody. Przewody polutowalem, czujnik sprawny napięcia są, mierząc multimetrem, a widać je także normalnie w oknie diagnostycznym na wyświetlaczu. Może to coś innego jednakże wydaje mi się że jakaś kalibracja...
Basic Setting Steering Angle Sensor (G85) Calibration [Select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Start Engine (session still running). Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead. [Meas. Blocks - 08] Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done,...
To nie ten czujnik obrotów bierze z tego z tyłu, a czujnik skrętu WOM ma znaczenie w czasie kalibracji.
Autka jak w tytule, elektronika hamulców Bosch 8.2, potrzebuje procedurę kalibracji czujnika kąta skrętu. Nic z innych modeli VW/Audi nie pasuje.
Sprawdź czy nie piszą o kalibracji czujnika skrętu w tym wozie.
Sprawdzenie błędów przez vcds. Adaptacja czujnika kąta skrętu, kalibracja wspomagania
podeślij wsad z 93lc66, ale czy bez TIS-owego Security Access to ogryziesz, to nie wiem.
Wymieniłem czujnik momentu obrotowego w przekładni kierowniczej , sterownik wspomagania , ustawiłem zbieżność, żeby kierownica była prosto , kalibracja czujnika skrętu i autko naprawione.
no okey kwestia jeszcze jaki numer przekładni (silnika znaleźć) Dodano po 58 dziwne, że nie ma żadnych błędów w wspomaganiu, kalibracja czujnika kąta skrętu itd. przeszła bez problemu, nie ma żadnych błędów, tylko w ABS, no i TPMS oraz parktronic.
Istnieje szansa, że skasuje się kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy. Z reguły wystarczy przeprowadzić prostą kalibrację na postoju, koła max w lewo, max w prawo, ustaw na wprost, rusz powoli kilka metrów.
Witam. Byłby ktoś w stanie przeliczyć PIN ze wsadu z CIM'u z Opla Signuma 3,0 v6 CDTi? Odczytałem wsad z licznika i teraz pytanko czy odczyta mi ktoś z tego kokretny PIN bo albo go źle czytam albo pin z licznika się nie zgadza z CIM-em. Wsad epromu 93c66. Dla ciekawych potrzebuje zrobić kalibracje skrętu i niestety bez Pinu nie ruszy.
W silnikach z przekaźnikami '' po obróbce" nie zdarzyło mi się żeby trzeba było robić adaptację. Nie wykluczone że moduł stracił nastawy czujnika kąta skrętu. Zdaje się że oprócz examinera kalibrację robi jeszcze jedno tanie urządzenie, ale nie dam sobie obciąć palec.
Wymiana czujnika , ponowna adaptacja całość śmiga od jakiegoś czasu bez najmniejszych problemów. Dziękuję wszystkim udzielającym się w temacie za pomoc. Pozdrawiam Temat do zamknięcia.
Poczytajcie o kalibracji czujnika skrętu w EPS. Problem najczesciej spotykany w Corsach ale w innych autach też. Wystarczy skalibrować czujnik obracając go wokół osi kolumny. Można to zrobić podpinając auto pod kompa w ASO lub wpinając sie woltomierzem w sterownik wspomagania i ustawiając równe napięcia na dwóch parach przewodów - rozkalibrowany czujnik...
Witam serdecznie, w mojej Toyocie świeci się po lekkim skręcie VSC i TRC, wymieniłem czujnik kąta skrętu i nadal mam błędy i moje pytanie jest takie czy wie ktoś jak przeprowadzić kalibrację tego czujnika?
Zrób kalibracje czujnika skrętu.
Czujnik kąta skrętu kierownicy wykrywa błąd przy odchyleniu powyżej 5 stopni podczas jazdy na wprost. Pierwsze proponuje sprawdzić geometrie następnie wykonać kalibracje czujnika kąta skrętu ;)
Wszystkie błędy związane były z potrzebą kalibracji czujnika kąta skrętu. Pozdrawiam Czy poza testerem istnieje możliwość ręcznej kalibracji czujnika kąta skrętu? Mam błąd MID136 PSID53 FMI10, drążek od kierownicy do wieloklinu kolumny/wspomagania był odkręcony... Czy Autocomem 2013 można takie coś skalibrować?
Ja wyjaśnię, a zapewne komuś się przyda. Po założeniu nowego czujnika podpinamy NCS Expert: - łączymy się przez dowolny moduł, np. moduł świateł - wybieramy moduł czujnika kąta skrętu LWS - przekodowujemy pustym plikiem MAN. - zamykamy NCS i przechodzimy do Isty - wykonujemy kalibrację czujnika kąta skrętu - kalibrujemy DSC - usuwamy błędy W Isty problem...
Witam, po wymianie modulatora 2-giej osi na desce rozdzielczej świeci kontrolka esp z komunikatem usterka ESP. co wykonaliśmy: - wymiana modulatora 2-giej osi (poprzedni umarł) - do wcześniejszej diagnozy podmiana sterownika EBS z innego samochodu - kasowane błędy bezpieczeństwa - w sterowniku ebs brak błędów, - jazda testowa po odcinku 3km w miarę...
Zrób kalibrację czujnika skrętu kierownicy w INPA.
Myślę, że temat można uznać za zamknięty. Po kalibracji kąta skrętu zrobione samochodem ok 50km i błąd nie wyskakuje... Do tej pory już zdążyłby sygnalizować usterkę.
a robiłeś kalibracje czujnika skrętu ??
Zakoduj sterownik i nie rozłączając się zrób kalibracje czujnika kąta skrętu
Jeśli taśma jeszcze cała to sprawdź jego ustawienie. Jak przestawiony o obrót to go ustaw i sprawdź czy sie kalibrację da zrobić. Czujnik skrętu mechanicznie sie nie uszkodzi, jedynie może sie zablokować programowo.
Do grupy vw nie ma chyba nic lepszego jak vag. Mylisz się. Jest VCDS który daje podpowiedzi przy kodowaniu, adaptacjach, pokazuje jakie powinny być poprawne wartości w blokach mierzonych, z automatu usuwa inspekcje. VCDP+K gdzie np. przy kalibracji czujnika skrętu nie trzeba znać procedury jak w VAGu czy VCDSie lub VAS gdzie też nie trzeba znać procedur...
witam. mam ten sam problem w vectra C 2002r po wymianie przekładni. kierowniczej .byłem u elektryka i kts sprawdził tylko jaki jest kąt skrętu (u mnie do zera brakuje dwóch jednostek ponoć wystarczy zrobić kalibrację konta skrętu) ale KTSem się nie da .W oplu powiedzieli mi że uszkodzona jest tasiemka pod kierownicą i mam tą całą część wymienić, natomiast...
U mnie wystarczyło zrobić kalibracje czujnika położenia skrętu w lexi
Tak jak pisze kolega wyżej do sprawdzenia zasilania ,a jak wszystko ok to moze pompa uszkodzona.Przy wymianie na inną mimo iż te same numerykodowanie może byc inne ,no i bedzie wymagał kalibracji czujnik skrętu
Dodam tylko że został sprawdzony cały komputer kalibracja czujnika skrętu po wykasowaniu błędu po chwili wraca. Zawieszenie normalnie pracuje tylko ciągle wyświetla blad
Cześć. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to podjedź do kogoś, kto ma WDS/IDS i zrób kalibrację konta skrętu kierownicy. Zwykle po ustawieniu zbieżności jest z tym problem. Jeśli masz niedaleko do Grudziądza, to zapraszam do mnie. 512267340 www.czescimondeo.pl
Do skrzyni Automatycznej Login u mnie tzn. w danym aucie to. Login:07557 Kodowanie 06527 Po czym oczywiście Trzeba od razu przeprowadzić kalibracje czujnika kąta skrętu. Trzeba ją zrobić zaraz po wpisaniu kodu inaczej nie zostanie on zapisany i po rozłączeniu testera kodowanie nie zostanie zapisane. Kalibracja czujnika kąta skrętu. Login 40168 Nastawy...
Dodatkowo kalibracja czujnika kąta skrętu i ustawienie paru innych dupereli. kdvc, powstrzymaj się z pisaniem bzdurek. Poza tym jaki masz teraz CIM, z indeksem XR?
Witam. Mam podobny problem volvo v70 D5 wyskakuje błąd: Usterka wewnętrzna czujnika kąta skrętu. Program wskazuje, że kierownica jest skręcona o 180st w lewo gdy koła są wyprostowane, adaptacja czujnika nic nie daje. Trzeba wymienić czujnik, czy można to jakoś naprawić?
Witam samochód był po dzwonie,a do tego jak się pózniej okazało po lekkim zalaniu wodą i chodzi o to że od czasu do czasu przestaje działać kolega był u jakiegoś magika i ten mu powiedział że tylko do wymiany ale ja myślę że może gdzieś na kostkach elektrycznych zaśniedziało ale mogę się mylić dlatego udałem się po pomoc na forum. Dodano po 4 Jeszcze...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Ale nie w kalibracji tkwi twój prblem.
Po zbieżności ten błąd kalibracji czujnika skrętu to mógł się pojawić, ale złe kodowanie to już wcześniej musiało być.
No to grubo. Popytaj gdzie indziej bo trochę dużo moim zdaniem. Kalibrację czujnika skrętu zrobisz zwykłym clipem, a immo to w sumie też clipem tylko z dodatkowym programem. Dlatego właśnie pytam czy za 200-400 zł da się kupić takiego clipa ?
Próbowałeś zrobić "kasowanie przyswojenia typu pojazdu" w MESie? U mnie wyskakuje komunikat "niepowodzenie". Kalibracja czujnika kąta skrętu zrobiona, doświetlanie zakrętów działa. Przestawiałem ustawienia pompy ABS, ale po osiowaniu nadal mam błąd c1103 z komunikacją z przekładnią... Zastanawia mnie temat taki, że body widzi nową przekładnię, numery...
Witam Nie mogę sobie poradzić z czujnikiem kąta skrętu kierownicy. Na desce świecą się kontrolki kierownicy i trakcji, których nie idzie wykasować. Brak możliwości kalibracji czujnika skrętu, na komputerze cały czas pokazuje jedną wartość 3276,7 stopni. Nawet po ściągnięciu kierownicy i symulowaniu na „ pajączku” obrotów zero reakcji. awne.Pozostałe...
Rozbierzesz CIM to kalibracja czujnika kąta skrętu pewnie będzie potrzebna.
Należałoby się podpiąć PP 1 - czy PP "widzi" naciśnięcie hamulca 2 - słychać sprzęgło sprężarki po załączeniu AC? Może zbyt mało czynnika i niby chłodzi, ale nie czuć 3, 4 - roleta i fotele to raczej bezpieczniki 5 - tu mogą być wtyczki 6 - zapewne kalibracja czujnika położenia skrętu - potrzebny PP
Wspomaganie nie działało wogóle, świeciła się czerwona kontrolka. Na szczęście dzisiaj udało się rozwiązać problem. Po podłączeniu auta do innego urządzenia diagnostycznego (nie pamiętam dokładnej nazwy ale coś nowszego niż Launch i korzystającego z tych samych serwerów) udało się wgrać na nowo soft do wspomagania. Po tym wystarczyło zrobić kalibrację...
Dodam, że na błędzie ESP jeżdżę od prawie 2 lat. Napraw ten błąd, dopiero wtedy będzie można przeprowadzić kalibrację czujnika kąta skrętu.
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
czujnik pod kolumną kierowniczą , spróbuj zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu . Ten czujnik chyba jeszcze odczytuje przyspieszenie /zarzucanie pojazdu .
Tam jest mostek H z tranzystorów i podwójnych i pewnie poleciały. Generalnie płyta do naprawy. Z tego co badałem na swojej można odłączyć silniki i zrobić kalibrację ręcznie (skręt na max w lewo i prawo potem ustawienie na środek). Kierownica będzie czytać normalnie pozycję tylko nie będzie FFB. Dla żywotności tych kierownic lepiej jest ustawiać małą...
1 Sprawdzenie bezpieczników , 2 zakładając że mechanik nie popełnił błędu i złożył kierownicę tak jak była do jazdy na wprost i ustawił taśmę prawidłowo - ustawienie geometrii, 3 odczyt błędów ze sterowników, 4 kalibracja czujnika kąta skrętu zgodnie z procedurą pomimo że w blokach pomiarowych wartości się nie zmieniają. Na razie nie wiadomo jakie masz...
A może nie chodzi o kalibrację? Może coś uszkodziłeś?
Otóż mam problem. Posiadam kierownicę logitech formula vibration feedback. podczas kalibrowania gdy skręcam lekko w prawo wszystko działa ok, ale jak chcę skręcić tylko troszkę w lewo to w programie pokazuje że skręca na maksa. W grach też tak działa. Sterowniki zainstalowałem. Ostatnio doinstalowywałem SP1, ale myślę, że to nie tu tkwi problem. Proszę...
Zapewne potrzebna jeszcze kalibracja samego czujnika...
W aucie po ustawieniu zbieżności kół zrobiono reset pamięci a następnie kalibrację czujnika kąta skrętu za pomocą narzędzia TS. Niby kalibracja przebiega pomyślnie, ale chyba przy okazji wyczyszczona została pamięć czujnika momentu obrotowego w kolumnie kierownicy. Teraz pojawia się kod błędu X2610 (Torque Sensor Missing Calibration of Adjustment Value...
tu masz kalibrację czujnika skrętu: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/st... Żeby przeprowadzić, należy najpierw skasować wszystkie błędyz ABS.
Kalibracje czujnika kąta skrętu też należy zrobić przy każdorazowej naprawie układu kierowniczego. Kąt przy max skręcie kierownicy ma być w zakresie - 640 do +640 i przy kołach ustawionych do jazdy na wprost równe 0 +- 2 stopnie
Witam, Posiadam kierownicę Logitech Driving Force GT. Podczas jej użytkowania poczułem silny opór, a potem jego brak. Kierownica kręci się normalnie w lewo, lecz w prawo ma lekki opór, mimo wyłączonego w oprogramowaniu (kiedy jest odłączona od zasilania występuje to samo). Poza tym kierownica jest sprawna, można normalnie z niej korzystać. Jest jednak...
W zakładce Daily od 2006 jest taka opcja lecz gdy wchodzę w Daily 2009 zgodnie z moim pojazdem just tego nie ma, a w opcjach programowanie jest tylko kalibracja czujnika kąta skrętu i czujnika poprzecznego. I tu utknołem. Lecz napewno musi być jakaś opcja zrobienia tego.
A nie próbowałeś odłączać każdego z tych sterowników po kolei, tak by wykluczyć czy któryś nie jest uszkodzony i nie wysyła "brudów" do CAN , co mogło by powodować błędy komunikacyjne ze sterownikami . Ja bym zaczoł od poduszek , odpinasz element i sprawdzasz błędy i działanie wspomagania ( choć może nie zadziałać bez kalibracji czujnika skrętu ) ....
Zmierz pobór prądu spoczynkowego na klemie minusowej po 20minutach od zamknięcia ,zamknij zamek przy otwartej masce i wszystkie drzwi. Błędy w ABS będą widnieć ze względu na słabe zasilanie i po zamontowaniu nowego akumulatora trzeba wykonać kalibracje czujnika kąta skrętu G85.
skręt kalibracja kalibracja czujnik skręt czujnik skręt kalibracja
diagnosta pytania amplituner przygasa katalizator toyota
Jak rozkręcić odkurzacz Philips FC9332? Oleo-Mac 937: Wysokie obroty przy cięciu - przyczyny i rozwiązania