po pierwsze to kolego kolec80 nic nie wnosisz do wyżej wymienionego tematu i zaśmiecasz go załuż nowy w swojej sprawie Dodano po 3 a co do tematu tak jak kolega wyżej gka3 napisał, + diagnoza komputerowa aby dowiedzieć sie co jest nie tak moze tylko kwestia kalibracji
Zawsze z pewną obawą po prostu podchodzę do produktów które dopiero co powstały na rynku. Tak jest z WabcoWurthem tak jest z KTS TRUCK, tak jest również z najnowszym produgtem Magneti Marelli ( mówię o Logicu w wersji cięzarowej). Wiadomo, że zawsze pojawią się błędy wieku niemowlęcego. Co się tyczy zakresu działania, wydaje mi się (a swoją wiedzę opieram...
Ja robiłem to akurat jednemu znajomemu który ma same scanie i texe a nie był w stanie tego zrobić to pojechałem ze swoim "sprzętem" i też nic nie wychodziło. Podłączanie G9 nic nie dawało. A żeby było śmieszniej to w moim magneti marelli był błąd na ręcznej konfiguracji i dlatego mi nie wychodziło. Pogrzebałem wtedy w sieci i znalazłem oryginalną serwisówkę...
cześć na moje to zrobisz tylko serwisowym sprzętem sterownik zawieszenia w scacance jest wabco lecz jest zblokowany nawet jeśli posiadasz oryginalny program wabco i piny i tak nie zwalczysz wywali błąd ponieważ zmiany nie są zgodne z zapisanym paremetrem w SOPS.Braliśmy na stół sterownik zawieszenia wabco ze scanii i dafa z 2007 rok produkcji oba pojazdy...
Jak były źle ustawione parametry, lub poziom pojazdu wchodził w tolerancję któregoś z poziomów skrajnych, to na koniec kalibracji nie było komunikatu o kalibracji zakończonej sukcesem. A tu jest. Jak podłączę sterownik na stole to zgram parametry. Miałem miedyś Dafa 105 z analogicznym problemem, wrzuciłem z drugiego wszystko co się da, parametry, plik...
wabco -wurtch , no ale jesli spełnione są wszystkie warunki i odczytuje wartości zużycia klocków to kalibracja powinna przejść pomyślnie a cały czas wywala w trakcie kalibracji ze po za zakresem
Witam Może ktoś kalibrował sprzęgło w actrosie sterowanie skrzynią na hps, czy jest taka opcja w autocomie? Patrze w Autocomie ale nie widzę kalibracji sprzęgła jest tylko kasowanie błędów podgląd bloków i wysterowanie podzespołów.
Witam! Zdiagnozowano usterkę głównego zaworu hamulcowego w TGL. (Za wolno puszczał powietrze, błąd po skasowaniu i po wciśnięciu pedału hamulca powracał, więc zawór 100% walnięty, reszta wykluczona) Został kupiony zawór po regeneracji, zawór został zamontowany i na jeździe próbnej wyskoczyły błędy od braku komunikacji. Napięcia na wtyczkach sprawdzone,...
w 6x2 jest sterownik ELC od Wabco, kolego co chcesz kalibrować co robiłeś? czujnik ciśnienia czy czujniki poziomu zawieszenia? Jeżeli ciśnienia to kalibrację można wykonać bez kompa, przy pomocy specjalnego przewodu pod deską bezpieczników, wykonuje się pewną procedurę i wszystko śmiga jeżeli czujnik wysokości to musisz mieć takie klocki o odpowiednich...
Chcąc pozbyć się problemów z poziomowaniem wymień obydwa czujniki poziomu. I tak jak ktoś wcześniej wspomniał zakładaj tylko oryginalne czujniki marki Wabco. Aaaaa, i nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że owe czujniki da się zamontować nieprawidłowo i często właśnie w nieprawidłowym montażu tkwi problem.
Kolego ciezko najlepszy komp wabco .
Błąd ecas 642 udało się skasować przez ponowna kalibrację wszystkich poziomów, wtedy sterownik zaczął widzieć położenie czujnika i można było ustawić zadany poziom zawieszenia
Uszkodzony jeden z czujników ciśnienia. Tylko komputer ;D Kod 7 to usterka kalibracji czujnika ciśnienia. Jeśli czujnik będzie uszkodzony w momencie kalibracji czujników ciśnienia, stary wpis kalibracji zostanie usunięty, a nowy będzie możliwy dopiero wtedy jeśli ciśnienie na czujnikach będzie mniejsze jak 40 jednostek a różnica między czujnikami nie...
Witam. Zeszłej zimy pojawił się problem z zawieszeniem pneumatycznym, a mianowicie przechylało go na jedną z stron, potem samo się naprawiało, tak kilka razy i problem sam znikł. Tej zimy jednak pojawił się ponownie. Problem pojawia się co kilka dni. Samochód przechylił się na prawą stronę, świeciła się tylko kontrolka poziomowania. Teraz mamy dostęp...
Uszkodzony sterownik wabco. Wymiana + kalibracja rozwiązała problem.
Witam mam problem z ciśnieniem powietrza samochód Volvo FM 2005 pełne zawieszenie pneumatyczne czasami bije do 15 bar aż załacza sie zawór bezpieczeństwa spuszczam powietrze do zera i przez jakiś czas jest dobrze. Dodam że osuszacz z podstawą wymieniony na nowy wabco oraz robiona była kalibracja. Czy problemu szukać w kablach do cewki czy może problem...
Wybaczcie, że wchodzę w temat, ale jeśli to VOLVO to zazwyczaj jest tam system poziomowania firmy BOSCH i kalibrację wykonuje się za pomocą jego własnego pilota. Co do błędów kalibracji Wabco za pomocą testerów, to proszę uważać na informację wyświetlające się na wyświetlaczu ( która oś, który poziom), i stan "min" i "max" musi być oddalony od poziomu...
Witam Nic nie wymieniaj,załatw kogoś z programem SP2 i interfejsem scanii i zrób kalibrację zawieszenia trzech poziomów.Ważne jest aby w takim przypadku przed kalibracja poziomów zrobić kalibrację a dokładnie wyzerować czujnik ciśnienia zawieszenia w pierwszej kolejności.Zawieszenie manualnie na sam dół tak aby w poduszkach nie było ciśnienia.Kalibrację...
Zależy od systemu z jakim mamy do czynienia. W jednych jest kalibracja czujników ciśnienia w drugich nie ma takiej opcji. Przeważnie jeśli jest kalibracja czujników ciśnienia i ją się aktywuje należy po niej wykonać kalibracje wysokości zawieszenia czyli czujników wysokości. Ja wykonując taką kalibrację sprawdzam najpierw liniowość czujników położenia...
Witam kolegów.Mam problem w swoim Volvie,w cewce przy podstawie osuszacza Wabco 2 grzybki były zamienione miejscami i prawdopodobnie cykle osuszania i rozłączania kompresora nie odbywały sie prawidłowo.Po wymianie cewki na taka sama ale nowa Wabco Poland Volvo weszło w stan serwisowy(awaryjny),nabija 8.8 Bar a podczas jazdy 9.8 Bar.Filtr osuszacza wymieniony,kalibracja...
Rozumiem euforię sprzętem serwisowym ...tylko, że ... trudno mówić o tych komputerach przez pryzmat aktualizacji, gwarancji itp ... bo i pochodzenie tej diagnostyki zawsze podejrzane. Jak zapytać u dystrybutorów diagnostyki, czy w samym Renault Truck tej diagnostyki nei można ot tak kupić (oryginału). Kolejna rzecz ... wydasz 8-10 tys na diagnostykę...
(at)svavecone czujniki są indukcyjne, nic się nie stanie jeśli zamontuje się go odwrotnie z tym że trzeba wtedy dokonać kalibracji. Jak się uda założyć tak jak był oryginał to czasem nie trzeba nawet kalibrować. Niestety tu przyczyną problemu był program, a raczej jego uwalenie podczas nieudanej próby kalibracji autocom'em. Wczoraj przyjechał elektryk,...
miałem urządzenie do diagnostyki komputerowej ,po wpisaniu danych trzech wysokości "urządzenie mówi "że operacja zakończona powodzeniem po wyłączeniu i załączeniu zapłonu pojawia się usterka o braku danych kalibracyjnych. sterownik (WABCO) po podłączeniu komputera, wchodząc w opcje ;dane kofiguracyjne są, nie można tylko zapisać danych kalibracji wysokości
Kazdy modul ECAS musi miec wpisane/ zaprogramowane parametry jakie wystepuja w pojezdzie , np. czy ma wszystkie osie na poduszkach i ile ma czujnikow . Nie mylic tego z kalibracja. Tak jak Kolega pisze..... a dokładnie nazywa się to "parametryzacją" natomiast "kalibracja" jest to ustawienie wartości wysokości poziomów poduszek oraz sensorów . najczęściej...
Witam Po dłuższej przerwie otrzymałem kod specjalny do posiadanego testera TEXA. Po połączeniu się do zawieszenia ECAS wybierając zarówno pojazd MAN Lion City Euro 4/5 jak i MAN TGA z tym samym silnikiem 280KM w pozycji regulacji dla sterownika mam jedynie trzy pozycje: kalibracja poziomu uklęku, kalibracja czujników ciśnienia i kalibracja czujników...
Witam wszystkich Mam problem z poziomowaniem w Renault Premium 2002. System ECAS WABCO 4x2 system 302/303. Samochód to jakaś rzeźba. Wymieniony sterownik od poziomowania, wymieniony sterownik VECU, wymieniona szafa :). Problem polega na tym, że sterownik nie widzi zmian wysokości z czujników. Ciągle w parametrach jest wartośc 254 lub 255. Nawet po podmianie...
Ale z SDP3 to 5 minut roboty. WABCO może zrobić jeszcze szybciej. Bo można zmienić już ustawione wartości, a nie przeprowadzić kalibrację od początku do końca ponownie. szaman108 , jak zawsze wyczerpujące odpowiedzi po Scania). Robiłem kalibracji na R seriji (chyba pierwsze lata, nie sporo w nas tego), program WABCO ECAS CAN2 v1.40. Na 5 euro, nawet...
sterownik wabco jest nowy może być ze trzeb go zaprogramować? nie moge go wypoziomowac programem moge podnosic opuszczac...? Dodano po 2 kalibracja zakancza sie niepowodzeniem
Kolego elektrozawory ecas'u sprawdziłeś? W zeszłym roku robiłem taki autobus scania k124, sterowniki silnik itd. Takie jak w ciężarowce z tych lat, autobus skakał jak żaba.... Wyrzucał na zmianę to jeden potencjometr to drugi z tylnej osi, najpierw nowe potencjometry, oczywiście oryginał bo jak założyliśmy chińczyki to nie dało się go opanować, na oryginalnych...
Witam. Mam taki problem z Mercedes Arocs 2018 rok 107 tysięcy przebiegu, jest to sprzet budowlany(4-ośka). Mercedes podczas jazdy do 10 biegu wszystko jest ok. Wbija bieg 10, przechodzi na Manual, zmiana biegów możliwa tylko ręcznie do biegu 12. Po zatrzymaniu pojazdu powraca do trybu automatycznego. Wbija bieg do ruszenia w automacie. Skrzynia przechodzi...